Първият президентски дебат в САЩ: Защо Байдън може да загуби повече

Първият президентски дебат в САЩ: Защо Байдън може да загуби повече

© Associated Press



Американският президент Доналд Тръмп, който иска втори мандат, и опонентът му Джо Байдън ще се сблъскат за пръв път на живо тази вечер - в първия от четирите дебата по време на предизборната кампания в САЩ.


Президентските дебати не са задължителни, но вече са традиция. А ефектът им е интригуващ - макар да не променят мнението на привържениците на двамата кандидати, те помагат на малък, но ангажиран с вота процент колебаещи се избиратели да вземат решение. В година, в която социологическите проучвания показват малка преднина за Байдън, а няколко важни щата са "на кантар", представянето на двамата ще има особена тежест.


Това коментира пред "Дневник" по време на онлайн брифинг, организиран от Държавния департамент, д-р Мичъл Маккини - експерт по президентски дебати и преподавател в Университета на Мисури. Д-р Маккини е бил съветник на Комисията по президентските дебати, която организира тези събития.




Това е единственият момент по време на кампанията, в който избирателите могат да видят двамата кандидати един до друг, в среда, върху която нямат контрол, обясни той. 90-95% от зрителите не променят избора си, показват проучванията на Маккинли; но от 5-те процента, които идват, без да са решили, над половината взимат решение за кого да гласуват въз основа на видяното.


Почти три четвърти (74%) от регистрираните избиратели планират да гледат първия дебат, показва допитване на университета "Монмаут", но мнозина е вероятно да включат телевизора, за да се забавляват, а не да решат за кого да гласуват. Само 3% казват, че очакват да чуят нещо, което да повлияе на вота им, други 10% - че може би има такава възможност, но 87% изключват да се случи нещо такова. Показателите са почти идентични с тези преди първия дебат Клинтън-Тръмп през 2016. г.


Има две условия, при които дебатите може да променят решението на повече хора - когато надпреварата е оспорвана и когато достатъчен брой избиратели още не са взели решение. Това е така в много от колебаещите се щати в момента, посочи Маккинли.


Опасност за Байдън


Байдън е човекът, който има какво да губи довечера - особено след като Тръмп от месеци насам го атакува заради възрастта му (Байдън е 4 години по-стар). Той непрекъснато го нарича "Сънливия Джо" и спекулира, че или няма да има сили да изкара дебата докрай, или, ако го направи, вероятно е на някакъв вид стимуланти.


"Сега фокусът е върху това как ще се справи Байдън. Ако сгафи, ако се спъне, ако не може да си спомни нещо, това ще подхрани тези твърдения", отбелязва Маккинли. Що се отнася до Тръмп, той очаква обичайното му представяне - "поток на съзнанието, атаки, обиди, хвалби. Не мога да си представя с какво президентът би могъл да ни шокира. Дори да прави твърдения, които не са верни, ниe вече сме свикнали да очакваме това. Не съм сигурен как той би могъл да бъде възприет като губещ."


Козът на Байдън може да е в излъчването му. "Той е много спокоен, резервиран, емпатичен, грижовен и ми се струва, че се гордее с това. В ерата на коронавируса вероятно е развил още повече този стил. Пред гражданите (на втория дебат, който има публика на живо, бел. ред.) това може да изглежда по-добре на фона на агресивния дебатиращ. Но в първата вечер: дали ще му дойде в повече, дали ще бъде засенчен от този много по-агресивен опонент и дали това ще помогне на наратива на Тръмп? Байдън трябва на практика да покаже, че е силен, и че е агресивен в отговор на агресивния Тръмп."


Кога са дебатите и за какво ще се говори


Дебатите са общо четири - три между основните претенденти и един между кандидатите за вицепрезиденти. Тазгодишният сезон започва със сблъсъка на Тръмп и Байдън в Case Western Reserve University в Охайо, а модератор ще бъде Крис Уолъс от "Фокс нюз" - авторитетен и известен с напористия си стил журналист, който водеше и последния дебат между Хилари Клинтън и Тръмп през 2016 г.


Опонентите ще говорят по шест теми, на всяка от които са отделени общо 15 минути - политическата им история; Върховния съд, пандемията от коронавирус, расовият проблем и насилието в градовете, честните избори и икономиката.


Не мога да си представя с какво президентът би могъл да ни шокира. Дори да прави твърдения, които не са верни, ниe вече сме свикнали да очакваме това. Не съм сигурен как той би могъл да бъде видян като губещ.


д-р Мичъл Маккини,

експерт по президентски дебати и преподавател в Мисурийския университет


На 7 октомври един срещу друг ще се изправят кандидатите за вицепрезидент - Камала Харис и Майк Пенс, в Юта. Седмица по-късно Тръмп и Байдън ще се явят на дебат във Флорида, но в друг формат - среща с граждани, където обичайно има и публика на живо, и където хората преценяват способностите на кандидатите да общуват с аудиторията. Последният, трети дебат между двамата, ще бъде в Нашвил на 22 октомври. Изборите са на 3 ноември.


Кой печели и кой губи


Първият дебат между Клинтън и Тръмп през 2016 г. счупи всякакви рекорди със своите 81 млн. зрители. Най-авторитетните проучвания преди четири години показваха, че Клинтън се е справила по-добре, припомни Маккинли. Но неговите впечатления са, че кандидатът, който използва времето да цитира факти, статистики и доказателства, обикновено излиза "губещ".


Работата им не е да бъдат най-добре информираните и да цитират факти и числа. Не това искат зрителите, смята той. Те по-скоро искат да видят как двамата номинирани се държат един с друг и как реагират на нападки.


Само 36 дни преди вота


- Журналистическо разследване на "Ню Йорк таймс" твърди, че за 15 години е платил само 750 долара данъци; той го нарече "фалшива новина", но не го опроверга с някакви подробности; на дебат с Хилъри Клинтън през 2016 г. той каза, че това го правело да изглежда интелигентен; той е заявявал също, че "се боря яростно да не плащам много данъци", а това, че успявал, само показвало колко дефектна е данъчната система в САЩ


- според "Ню Йорк таймс" президентът трябва да върне в следващите няколко години 421 млн. долара кредити и други дългове; за лидерите на демократите това вече е въпрос на национална сигурност и трябва да е ясно към кого е задлъжнял държавният глава


- демократите се фокусират върху битката за нов член на Върховния съд и съдбата на закона на Обама за по-широко здравно осигуряване


- президентът е в отбранителна позиция в щатите, които спечели през 2016 г.


- в национален план Байдън води с 8 пункта (51 срещу 43 процента) според най-новото проучване за "Вашингтон пост"


- преднината на Байдън е по-малка в ключови щати - 7 пункта в Уисконсин, Мичиган и Пенсилвания, 5 в Аризона и 1 във Флорида.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (341)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Лопе де Вега
    Лопе де Вега
    Рейтинг: 2004 Неутрално

    Е, къде са нашите американци? Чакаме да научим мненията ви, защото тези избори засягат по някакъв начин и нас.

  2. 2 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1308 Весело

    Тръмп ще размаже Слийпи Джо

    Знанието е сила, информацията - власт
  3. 3 Профил на Шакир  Зулов
    Шакир Зулов
    Рейтинг: 508 Разстроено

    За съжаление ,ние либералните демократи ше требе да почакаме.....,поне още 4 години.
    Язък ,че наш Джо имаше Голема преднина.....,всичката пара отиде в свирката на локомотива!
    🐮🦢🐮🦢🐮

    Много съм прост
  4. 4 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 2364 Неутрално

    Разбира се кандидата, който води в проучванията може само да загуби. А Тръмп какво, ще изцепи някоя простотия или сбсолютна лъжа? Ами нищо ново, той вече го прави 4 години, но това не впечаатлява сектата.

  5. 5 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1693 Неутрално

    Няма никакво значение какво ще кажат и двамата.

    Тръмп няма да загуби от Байдън, а от коронавируса.

    Респективно Байдън няма да победи Тръмп, въпреки, че е очевидно по-добрия политик (което съвсем не е същото като по-добрия лидер, ,да не говорим за по-добрия човек - това са други категории).

    Както писах тези дни когато изборът е между тези двамата ми е все едно дали ще го направи Путин или ЛГБТ общността.

    Аз не разпознавам моя президент у никой от двамата.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  6. 6 Профил на Шакир  Зулов
    Шакир Зулов
    Рейтинг: 508 Разстроено

    Разбира се кандидата, който води в проучванията може само да загуби. А Тръмп какво, ще изцепи някоя простотия или сбсолютна лъжа? Ами нищо ново, той вече го прави 4 години, но това не впечаатлява сектата.
    —цитат от коментар 4 на Doge


    Тя май сектата на Бай Дончо.....,се оказа бая Голема.Ше требе да се примирим!
    🐮😎🐮😎🐮

    Много съм прост
  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Очаква се много висока избирателна активност. До тук над 860,000 американци са гласували, при около 10,000 по това време 2016-та. Нещото което наистина няма да ми липсва от Манго Мусолини е фразата "we're looking into it very strongly". Словенската моделка говори по добър английски от него!

  9. 9 Профил на #ОСТАВКА
    #ОСТАВКА
    Рейтинг: 2304 Весело

    Тия дето ше гласуват за Моркова са същите дето биха гласували за Бойко

  10. 10 Профил на Шакир  Зулов
    Шакир Зулов
    Рейтинг: 508 Любопитно

    Тия дето ше гласуват за Моркова са същите дето биха гласували за Бойко
    —цитат от коментар 9 на #ОСТАВКА


    И това ще е утехата....,че нашия Джо ще загуби?
    🐮🙉🐮🙉🐮

    Много съм прост
  11. 11 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    Америка не може да изкара МЛАД, със Съвременно мислене и възгледи ПРЕЗИДЕНТ !!! С тези динозаври няма да дръпне напред. СОРИ.

  12. 12 Профил на Шакир  Зулов
    Шакир Зулов
    Рейтинг: 508 Разстроено

    Америка не може да изкара МЛАД, със Съвременно мислене и възгледи ПРЕЗИДЕНТ !!! С тези динозаври няма да дръпне напред. СОРИ.
    —цитат от коментар 11 на 442


    +++++
    Тека е ,за съжаление!
    Немат млади лидери като Крум Зарков и Раданч Кънев!
    🐮😥🐮😥🐮

    Много съм прост
  13. 13 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3220 Неутрално

    "Колебаещи се гласоподаватели" е мит. Няма такива. Хората отдавна са решили за кого да гласуват.


    До коментар [#5] от "Боби Колев":

    Днес по време на измислената "пандемия",безработните американци получават толкова финансови помощи,колкото щяха да взимат заплата ако работеха. Сега обясни за чий чеп им е на тях да гласуват против Тръмп?!

  14. 14 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2400 Весело

    Малчо си иска оранжева кукла!

  15. 15 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2583 Неутрално

    До коментар [#5] от "Боби Колев":

    Много хора не разбират обикновеният факт, че президента е фигура която представлява едни хора които всъщност никой не вижда. Дали е Републиканец или Демократ няма особенно значение. Думата имат силите на деня които са 100% задкулисни. Филма с Дениро Wag the Dog е много показателен именно за това.

    На сеКУРити гардове (cgv37662786), малоумни (EUdefender) и тролове (Шака Зулу) не отговарям 😁
  16. 16 Профил на Шакир  Зулов
    Шакир Зулов
    Рейтинг: 508 Разстроено

    Малчо си иска оранжева кукла!
    —цитат от коментар 14 на Tzar Vova Josei-ki


    Тека е.....,за съжаление не иска спяща кукла която казва "Мама".
    🐮🦢🐮🦢🐮

    Много съм прост
  17. 17 Профил на sanjose
    sanjose
    Рейтинг: 116 Неутрално

    Байдън задължително трябва да атакува таксите на Тръмп за последните 10-15 години, за да покаже на зрителите че големият бизнесмен е всъщност банкрутирал мошеник от класа.

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3220 Неутрално

    След (ако) Тръмп спечели изборите и демократите в сговор с Меркел и Макрон продължат да спират цели отрасли от американската икономика,това ще е повод за война на САЩ с Германия/Франция.

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 867 Неутрално

    Не ме интересува кой от двамата ще падне. България не печели нищо и от двамата. Но набутването и е сигурно и от двамата.

  22. 22 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Едно нещо е достатъчно да знаш за Дони, това е човек, който отклонява пари дарени за раково болни деца. С нищо не бих могъл да извиня пред съвестта си глас за подобен човек.

  23. 23 Профил на sanjose
    sanjose
    Рейтинг: 116 Неутрално

    До коментар [#20] от "Шака Зулу":

    Нещата и размерите са различни. И още - синът на Б. не се кандидатира за президент.

  24. 24 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 2364 Неутрално

    До коментар [#13] от "deaf":

    Този коментар показва, че хабер си нямаш. Стимулус чекът идва от конгреса, който е доминиран от Демократите. Всъщност сенатът доминиран от републиканците искаше да го ореже (не знам дали успя). Администрацията на президента само организира процеса.

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1693 Неутрално

    До коментар [#13] от "deaf":

    Не мога да отговоря от името за безработните американци защото никога не съм бил безработен и дори се сещам за безработни познати тук освен един, който е безработен по собствен избор, но от Тръмп не ми е известно да взима пари - той го презира.

    За сметка на това повечето ми познати - признавам не всички - се притесняват за ПЛАТЕНИТЕ си работи.

    Малкото, които загубиха работата си временно - не мога да ги нарека "безработни" защото в Америка не ненормално състояние да останеш без работа за известно време - съвсем категорично не вземат толкова, колкото взимат, когато са наети.

    Говорим за минимум $5к на месец, $10к на месец не е нещо извънредно, $15к за по-търсени професии...и сумата може да варира значително според местоположението и бранша, но такива са 90% от моите познати.

    Та мисълта ми е, че за някакви реднеци помощите на Тръмп може и да значат нещо.

    Но за хората които аз познавам не означават нищо в чисто финансов аспект.

    Тях повече ги дразни, че президента не води последователна и успешна кампания срещу грипа и последиците от него за икономиката.

    Дали е достатъчно за да гласуват срещу него ще се види скоро.

    Аз с чисто сърце бих гласувал срещу него, но за съжаление това значи да подкрепя онова дърто корумпе, което уреди детето си с милиони от Украйна.

    И за какво?!

    Ако ГЕРБ загуби в България Вие бихте ли се радвали БСП или - пази Боже! - Слави Трифонов да поемат управлението на страната?!

    Аз не.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  27. 27 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4399 Весело

    Байдън трябва да изкара плакат с цифрите: колко данъци е платил той и колко Доналд...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 29 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3220 Неутрално

    До коментар [#13] от "deaf":Този коментар показва, че хабер си нямаш. Стимулус чекът идва от конгреса, който е доминиран от Демократите. Всъщност сенатът доминиран от републиканците искаше да го ореже (не знам дали успя). Администрацията на президента само организира процеса.
    —цитат от коментар 24 на Doge



    До коментар [#24] от "Doge":

    Аман от лъжите ти! А бе човек ходи да ти окажат специализирана помощ,ако ме разбираш! Твоето вече е патология!

    Без одобрението на президента,Конгресът не може нищо да направи.

    Демократите най-нагло искаха помощите за безработните да превишават с много заплатите,но Тръмп ги отряза,защото това е абсурд - безработен да взима повече пари от работещ!

  30. 30 Профил на #ОСТАВКА
    #ОСТАВКА
    Рейтинг: 2304 Любопитно

    И тука ли има про-Тръмп тролове? Я кликнете минус да ви преброя?!

  31. 31 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1693 Неутрално

    До коментар [#5] от "Боби Колев":Много хора не разбират обикновеният факт, че президента е фигура която представлява едни хора които всъщност никой не вижда. Дали е Републиканец или Демократ няма особенно значение. Думата имат силите на деня които са 100% задкулисни. Филма с Дениро Wag the Dog е много показателен именно за това.
    —цитат от коментар 15 на padrino


    Всъщност според мен повечето хора го разбират.

    Това е и обяснението защо не гласуват - знаят, че от гласа им не зависи нищо особено.

    Гласуват онези, които са достатъчно наивни да вярват, че гласа им е от значение за бъдещето.

    Много съм наясно как звучи това ми изказване.

    Никъде не е казано, че истината трябва да е приятна или любезна.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  32. 32 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 833 Неутрално

    Дебатът ще бъде предаван по Комеди Сентрал и ще е ‘пей-пър-вю’. Очакват се огромни приходи.
    Но всички усилия на двамата младежи са напразни; кой ще бъде президент ще се реши от Путин.
    Най-вероятно е решил това да бъде Байдън за да дискредитира САЩ още повече. Съветските лидери умираха в на поста си, но Щатите ще ги надминат - ще изберат вече мъртвец.

  33. 33 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 2364 Неутрално

    До коментар [#29] от "deaf":

    Ти сам се опроверга в поста си. Браво.

  34. 34 Профил на Шакир  Зулов
    Шакир Зулов
    Рейтинг: 508 Любопитно

    И тука ли има про-Тръмп тролове? Я кликнете минус да ви преброя?!
    —цитат от коментар 30 на #ОСТАВКА


    Споко ,тука всички сме Проджо!
    🐮😎🐮😎🐮

    Много съм прост
  35. 35 Профил на sanjose
    sanjose
    Рейтинг: 116 Неутрално

    Стратегията на Байден е да предизвика Тръмп, който не може да се контролира лесно. Обикновено ако Тръмп не хареса въпрос на журналист или самия журналист, просто казва: Next. Това егалитарно поведение ще е по-трудно на президентските дебати. Когато Тръмп се изпусне, ще наговори глупости и сам ще се закопае.

  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  37. 37 Профил на sanjose
    sanjose
    Рейтинг: 116 Неутрално

    Байдън трябва да изкара плакат с цифрите: колко данъци е платил той и колко Доналд...
    —цитат от коментар 27 на hamiltonf


    +++ yes, that's the best strategy.
    Не знам дали разрешават плакати обаче :-)

  38. 38 Профил на Smart Bulgarian
    Smart Bulgarian
    Рейтинг: 155 Неутрално

    Байдън е много по-окумуш, отколкото гнусната нео-наци пропаганда (чието знаме е Тръмп) се опитва да внуши. И аз се бях подвел, че уж е "заспал". Гледах му няколко момента от демократските дебати - ами че той е доста агресивен всъщност.

    Второто нещо, което искам да отбележа е, че каквото и да се случи на дебатите, тръмпо-зомбитата пак ще казват, че недоразумението е спечелило.

  39. 39 Профил на Шакир  Зулов
    Шакир Зулов
    Рейтинг: 508 Любопитно

    Байдън е много по-окумуш, отколкото гнусната нео-наци пропаганда (чието знаме е Тръмп) се опитва да внуши. И аз се бях подвел, че уж е "заспал". Гледах му няколко момента от демократските дебати - ами че той е доста агресивен всъщност.Второто нещо, което искам да отбележа е, че каквото и да се случи на дебатите, тръмпо-зомбитата пак ще казват, че недоразумението е спечелило.
    —цитат от коментар 38 на hxf53675840


    Добро утро ,Стюпи!
    🐮😎🐮😎🐮

    Много съм прост
  40. 40 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1693 Неутрално

    Стратегията на Байден е да предизвика Тръмп, който не може да се контролира лесно. Обикновено ако Тръмп не хареса въпрос на журналист или самия журналист, просто казва: Next. Това егалитарно поведение ще е по-трудно на президентските дебати. Когато Тръмп се изпусне, ще наговори глупости и сам ще се закопае.
    —цитат от коментар 35 на sanjose


    На Тръмп не му трябва Байдън за да се закопае, трябва му само повече време.

    Работата е, че тези, които му симпатизират това никак няма да ги притесни - те пак ще го гледат със зяпнали усти.

    Както казва статията, като изключим интереса към рекламното време (а той е огромен), дебатите са за едни 5% и въпроса е какво поведение би им импонирало най-добре.

    Това е, което двата щаба мъдрят и това е, което ще определи поведението и на двамата, доколкото Тръм изобщо може да контролира поведението си.

    Но пък неговото естествено поведение не може да те остави безразличен - или те отблъсква или те привлича - и той така или иначе ще вземе каквото може от тези 5%.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  41. 41 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 2364 Неутрално

    До коментар [#38] от "hxf53675840":

    Е тя сектата си е секта. Култа към лидера е винаги на първо място. Той е прав и да греши дори.

  42. 42 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 2364 Неутрално

    дебатите са за едни 5%
    —цитат от коментар 40 на Боби Колев


    Е да де ама нали се сещаш, че вроятно тези 5% ще е разликата между двамата на изборите.

  43. 43 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1693 Неутрално

    [quote#42:"Doge"][/quote]

    Може би.

    Както казах аз очаквам коронавируса да удари звучен шамар на Тръмп.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  44. 44 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1778 Неутрално

    Дебат с оранжадата просто е НЕВЪЗМОЖЕН!!!
    Той ще превърне дебата в цирк- само в това е добър!

  45. 45 Профил на sanjose
    sanjose
    Рейтинг: 116 Неутрално

    До коментар [#25] от "turmion_katlot":

    А какво свърши Доналд през своя живот?

  46. 46 Профил на Smart Bulgarian
    Smart Bulgarian
    Рейтинг: 155 Неутрално

    До коментар [#41] от "Doge":

    Малко или много, постигнатите стандарти в политиката се уповават на неписани правила, може би дори повече отколкото на писани. Именно въз основа на такива правила нео-нацитата бяха държани извън властта. Тръмпо-сектантите просто пощръкляха от това, че се намери някой на такова високо ниво, с достатъчно дебелокожие, арогантност и наглост да престъпи де що има неписани правила. Разбира се, крахът е видим - такива политици като Тръмп са обречени на неуспех още от самото начало. Но тук вече дебатът не е върху резултати и последици, а върху това "моят отбор" да бие "твоя отбор".

  47. 47 Профил на Шакир  Зулов
    Шакир Зулов
    Рейтинг: 508 Любопитно

    [quote#42:"Doge"]
    —цитат от коментар 43 на Боби Колев
    Може би.Както казах аз очаквам коронавируса да удари звучен шамар на Тръмп.[/quote]

    Да пием за това ....,Вашите очаквания да съвпаднат с вашите възможности!
    🐮🐷🐮🐷🐮

    Много съм прост
  48. 48 Профил на Longanlon
    Longanlon
    Рейтинг: 1342 Любопитно

    В цялата статия не се даже споменава думата "деменция", въпреки че е очевидно, че Байдън страда от нея. В начална фаза, но все пак достатъчно ясно, за да се обърква като говори, да си забравя темата и да не знае до къде е стигнал в изречението на моменти.

    http://kaka-cuuka.com
  49. 49 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 2364 Неутрално

    До коментар [#41] от "Doge":а върху това "моят отбор" да бие "твоя отбор".
    —цитат от коментар 46 на hxf53675840


    Аз затова ги описвам, като култ и секта.

  50. 50 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2400 Неутрално

    До коментар [#20] от "Шака Зулу":


    ...синът на Байдън се оказа честен частник в Окраина...
    —цитат от коментар 20 на Шака Зулу


    Друго си е да се похвалиш, че плащаш по-голям данък от "МилиЯрдера-Президент" на Щатите!
    Твърдо съм подръжник на Републиканците, но...
    ТРЪМП НЕ Е НИТО РЕПУБЛИКАНЕЦ, НИТО ДЕМОКРАТ!
    Тръмп е един лаладжиш-лъжец-мошеник!

  51. 51 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 2364 Неутрално

    До коментар [#48] от "Longanlon":

    Covfefe. Woman man person camera. Други примери изскаш ли?

  52. 52 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2986 Неутрално

    До коментар [#25] от "turmion_katlot":А какво свърши Доналд през своя живот?
    —цитат от коментар 45 на sanjose


    Дори само Иванка да беше направил, не е живял напразно! И между другото, на български "такси" има друго значение. Тук ползваме думата данъци.

  53. 53 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2400 Неутрално

    До коментар [#48] от "Longanlon":

    Алцхаймерът на Рейгън не му попречи да погребе СССР; СИВ: Варшавски Договор!

  54. 54 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2400 Неутрално

    лаладжиш
    —цитат от коментар 50 на Tzar Vova Josei-ki


    лаладжия

  55. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  56. 56 Профил на Smart Bulgarian
    Smart Bulgarian
    Рейтинг: 155 Неутрално

    В цялата статия не се даже споменава думата "деменция", въпреки че е очевидно, че Байдън страда от нея.
    —цитат от коментар 48 на Longanlon


    Да, да, знаем. А Хилъри имаше двойничка.

  57. 57 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2474 Неутрално

    Тръмп ще размаже Слийпи Джо
    —цитат от коментар 2 на pag


    Първо трябва да си плати данъците, а размазването после...

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  58. 58 Профил на Smart Bulgarian
    Smart Bulgarian
    Рейтинг: 155 Неутрално

    "Крукед Хилъри", "Слийпи Джо"... тръмпоидната секта има нужда от елементарни, но лесно повторяеми обидни наименования. Няма съмнение, че Тръмп извади най-лошото от лошите хора.

  59. 59 Профил на sanjose
    sanjose
    Рейтинг: 116 Неутрално

    [quote#52:"ivanpopov"][/quote]

    За Иванка и данъци/такси си прав.
    Да си стои като "успял" бизмесмен, за президент - показа че не става.

  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  61. 61 Профил на hjw57646275
    hjw57646275
    Рейтинг: 150 Неутрално

    Донка циганката пак ще послъже малко. Или много. Дано да има адекватен модератор, който да го проверява и спира на място.

  62. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  63. 63 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 2364 Неутрално

    Донка циганката пак ще послъже малко. Или много. Дано да има адекватен модератор, който да го проверява и спира на място.
    —цитат от коментар 61 на hjw57646275


    Не, хоста ще е фокс нюз.

  64. 64 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2986 Неутрално

    Дали не може дебатът да се проведе във формата на срещите Trump - McMahon?

  65. 65 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Джо ще е абсолютно най смешният президент някока избран на планетата. Човека е абсурдно зле, едвам къта. На всички е ясно че ням да управлява той, а кликата покрай онаа ковра от калифорния

  66. 66 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3220 Неутрално

    Донка циганката пак ще послъже малко. Или много. Дано да има адекватен модератор, който да го проверява и спира на място.
    —цитат от коментар 61 на hjw57646275



    До коментар [#61] от "hjw57646275":

    Тези,които плюят срещу Тръмп,(като теб и Норман Гранц),са полезни идиоти! Полезни за Путин. Не се ли усещате,че помагате на Путин?! Или такава ти е задачата руски троле.

  67. 67
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  68. 68 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 773 Неутрално

    Кандидата на демократите Байдън иска да вкара всички възможно нелегални бежанци в САЩ от Латинска Америка, да пренасити пазара на работна ръка, и там който както може да се спасява. Важното е всички да имат работа за ниско заплащане. И да се работи на 2-3 места, да се изкара прехраната, Типично лява политика, да се спаси света. САЩ е най-богатата държава в света и трябва да има работа за всички, нелегални и легални мигранти, всички искащи от Латинска Америка да работят в Щатите. Това че при свръхпредлагане на работна ръка падат заплатите, не ги интересува демократите. Техните гласове ги получават от мигрантите

    Es muß Geld fließen!
  69. 69 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1693 Неутрално

    [quote#47:"Шака Зулу"][/quote]

    Съгласен- едни предсказват бъдещето, други си търсят повод за пиене...всеки му според възможностите.

    наздраве :-)

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  70. 70 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2986 Неутрално

    До коментар [#48] от "Longanlon":Алцхаймерът на Рейгън не му попречи да погребе СССР; СИВ: Варшавски Договор!
    —цитат от коментар 53 на Tzar Vova Josei-ki


    Рейгън разви болестта, доста след като излезе от Белия дом. Мисля, че когато го обявиха, даже вече Буш-старши не беше президент.

  71. 71 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4357 Весело

    "Почти три четвърти (74%) от регистрираните избиратели планират да гледат първия дебат, показва допитване на университета "Монмаут", но мнозина е вероятно да включат телевизора, за да се забавляват, а не да решат за кого да гласуват."

    А, когато Тръмпи Клоуна говори винаги предизвиква смях и забава! :-D

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  72. 72
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  73. 73 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2474 Неутрално

    [quote#52:"ivanpopov"]
    —цитат от коментар 59 на sanjose
    За Иванка и данъци/такси си прав.Да си стои като "успял" бизмесмен, за президент - показа че не става.[/quote]

    И за успял бизнесмен не става, защото няколко пъти вече фалира собствените си компании.

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  74. 74 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4357 Любопитно

    - според "Ню Йорк таймс" президентът трябва да върне в следващите няколко години 421 млн. долара кредити и други дългове; за лидерите на демократите това вече е въпрос на национална сигурност и трябва да е ясно към кого е задлъжнял държавният глава."

    Задлъжнял е към кукловодите си, а той има няколко такива.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  75. 75 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2986 Неутрално

    До коментар [#73] от "Рим":

    Дебатът им ще е за втори президентски мандат, не за бизнесмен.

  76. 76 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1308 Весело

    [quote#57:"Рим"][/quote]

    Точно твоите съвети ако слуша, ще вземе 2.6%......

    Знанието е сила, информацията - власт
  77. 77 Профил на hjw57646275
    hjw57646275
    Рейтинг: 150 Неутрално

    [quote#66:"deaf"][/quote]

    Що? Не беше ли Тръмп, който искаше тавариш Путин в Г-8? Който си прави модните конкурси там и се среща с Кисляк насаме? Вие помагате на руските тролове с лъжите си и извъртанията си, не аз. Това обаче не може да е безкрай - Тръмп самият вече толкова е оплетен в лъжите си, че няма накъде.

  78. 78 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4357 Весело

    До коментар [#2] от "pag":

    По скоро ще стане обратното. :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  79. 79 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4357 Любопитно

    До коментар [#11] от "442":

    Явно янките харесват възрастни политици. Друго обяснение не виждам.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  80. 80 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2986 Неутрално

    Тези,които плюят срещу Тръмп...
    —цитат от коментар 66 на deaf


    Тези,които плюят срещу Тръмп, плюят срещу вятъра. Тези, дето плюят срещу Бадън, пикаят срещу вятъра. Важното е месните тролове да застанат рамо до рамо и да гледат в една посока...

  81. 81 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4357 Любопитно

    До коментар [#30] от "#ОСТАВКА":

    Има и още как. Би трябвало отдавна да си разбрал това, даже да си научил техните никнеймове.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  82. 82 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1693 Неутрално

    До коментар [#68] от "slan777":

    Нямам никакво намерние да защитавам Байдън или политиката му, но от чисто практична гледна точка трябва да сте наясно, че нещата са много по-сложни от това с евтината работна ръка, която взима работата на американците.

    Никой не ги спира американците да работят за малко пари ако искат.

    Не искат, точно както и българите.

    За сметка на това искат - и могат - да плащат на евтин труд.

    И това е добре за данните за икономиката, от което всички печелят.

    Докато САЩ могат да изнасят инфлация по света ще е така.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  83. 83 Профил на sanjose
    sanjose
    Рейтинг: 116 Неутрално

    [quote#67:"etk51683909"][/quote]

    Икономиката? Тя е на вълни - ако си чувал за Леонтиев.
    Как е сега, как се справи с Ковид, какви са дългосрочните перспективи?
    Силиконовата долина плаче за ИТ специалисти които не може да намери заради Тръмп.

  84. 84 Профил на Smart Bulgarian
    Smart Bulgarian
    Рейтинг: 155 Неутрално

    "Но неговите впечатления са, че кандидатът, който използва времето да цитира факти, статистики и доказателства, обикновено излиза "губещ".

    Работата им не е да бъдат най-добре информираните и да цитират факти и числа. Не това искат зрителите, смята той. "

    Голямата трагедия на нашето време, последиците от която ще бъдат изпитвани години наред, а дори могат да доведат до край на човечеството или някакъв катаклизъм, който да унищожи повечето хора. И, разбира се, челници в явлението са ей такива дето си харесват Тръмп.

  85. 85 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2474 Неутрално

    - според "Ню Йорк таймс" президентът трябва да върне в следващите няколко години 421 млн. долара кредити и други дългове; за лидерите на демократите това вече е въпрос на национална сигурност и трябва да е ясно към кого е задлъжнял държавният глава."Задлъжнял е към кукловодите си, а той има няколко такива.
    —цитат от коментар 74 на Иво


    Според мен Тръмп вместо да се явява на дебат за президент, би трябвало да се яви пред съда, защото неплащането на такава огромна сума данъци е престъпление към американския народ!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  86. 86 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4357 Любопитно

    До коментар [#85] от "Рим":

    Съгласен съм с теб, но докато е президент явно няма да има криминално разследване срещу него. А, иначе има много неща за които да бъде разследван, не само неплащане на данъци.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  87. 87 Профил на sanjose
    sanjose
    Рейтинг: 116 Неутрално

    До коментар [#73] от "Рим":

    За това съм сложил "успял" в кавички, саркастично...

  88. 88 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2474 Неутрално

    До коментар [#73] от "Рим":Дебатът им ще е за втори президентски мандат, не за бизнесмен.
    —цитат от коментар 75 на ivanpopov


    Да, да, така е!
    Въпросът е, с какви очи ще се явиш пред избирателите, при положение, че толкова години си вършил машинации с цел да укриваш данъци...

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  89. 89 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 5505 Неутрално

    Щом и заклетата републиканка, вдовицата Маккейн обяви, че заради Дъмпи Тръмпи ще гласува за демократите, работата е ясна.

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  90. 90 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1778 Весело

    До коментар [#59] от "sanjose":

    Толкова е "успял", че вероятно е единственият в бизнес историята на САЩ, който два пъти е успял да фалира казина...
    Ако Дойче банк не бяха му дали кредит преди години вероятно светът никога нямаше да чуе за тозци ...тра ла ла...!!!

  91. 91 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4357 Весело

    Да, да, знаем. А Хилъри имаше двойничка.
    —цитат от коментар 56 на hxf53675840


    Хаха... тази забавна тръмпистка конспиративна теория я бях забравил. :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  92. 92
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  93. 93 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2474 Неутрално

    До коментар [#85] от "Рим":Съгласен съм с теб, но докато е президент явно няма да има криминално разследване срещу него. А, иначе има много неща за които да бъде разследван, не само неплащане на данъци.
    —цитат от коментар 86 на Иво


    С мутрата Борисов, историята е подобна, с тази разлика, че българският бандит си е назначил главен прокурор!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  94. 94 Профил на burevestnika
    burevestnika
    Рейтинг: 452 Весело

    2 scoops
    2 terms
    И после е ред на дъщеря му, да си знаете :)

  95. 95 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 2364 Неутрално

    До коментар [#68] от "slan777":

    Мексиканския градинар плаща повече данъци от Тръмп и поради това допринася повече за обществото.

  96. 96 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1778 Весело

    До коментар [#66] от "deaf":

    Нали знаете кой с трепет и ученическо нетърпение питал още преди да стане президент : "Кога ще мога да се срещна с путин"????

  97. 97 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2196 Любопитно

    До коментар [#85] от "Рим":

    Ти разлика между кредит и данък правиш ли? Май не. Питай Стюпида да ти обясни.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  98. 98
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  99. 99 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1778 Весело

    До коментар [#68] от "slan777":

    Не Ви се получи - пробвайте се пак!!!!
    Тезата, че всеки, който не харесва абсолютно несъстоятелният, като президент оранжадко е левундер и комуне не е за нормални хора!!!
    Моля, постарайте се малко повече - сигурен съм,у че можете!!!

  100. 100 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2474 Неутрално

    Щом и заклетата републиканка, вдовицата Маккейн обяви, че заради Дъмпи Тръмпи ще гласува за демократите, работата е ясна.
    —цитат от коментар 89 на Депутат 241


    Не е само тя...

    Ню Йорк Таймс:
    "Бившият президент-републиканец Джордж Буш и сенаторът Мит Ромни няма да подкрепят преизбирането на г-н Тръмп; други членове на Републиканската партия обсъждат гласуване за Джо Байдън…"

    https://www.nytimes.com/2020/06/06/us/politics/trump-biden-republicans-voters.html?action=click&module=Top Stories&pgtype=Homepage



    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK