Рекламата не бърза да се върне във "Фейсбук" след сделката за спиране на омразата

Рекламата не бърза да се върне във "Фейсбук" след сделката за спиране на омразата

© Reuters



Не всички рекламодатели, които бойкотираха социалните мрежи това лято, бързат да се върнат, въпреки споразумението с "Фейсбук", "Ютюб" и "Туитър" за ограничаване на вредното онлайн съдържание, разказва "Ройтерс".


"Юниливър", един от най-големите рекламодатели в света, заяви пред "Ройтерс", че споразумението е "добра стъпка в правилната посока", но не каза дали ще възобнови платената реклама във "Фейсбук" в САЩ през следващата година след спирането й през лятото.


"Кока-Кола" също все още не рекламира във "Фейсбук" и "Инстаграм", а от компанията отказват да кажат дали сделката ще промени ситуацията. "Бийм Сънтори", производител на бърбъна "Джим Бийм" и коняка "Курвоазие", планира да стои настрана от платената реклама до края на 2020 г. и да преоцени действията си през 2021 г. въз основа на това как "Фейсбук" коригира своя подход.




Над 1000 рекламодатели се присъединиха към бойкота на рекламата във "Фейсбук" заради опасения, че социалната мрежа не прави достатъчно за борба с речта на омразата. Американските групи за граждански права успяха да привлекат мултинационалните компании, за да увеличат натиска върху интернет гиганта след смъртта през юни на Джордж Флойд, чернокож американец, по време на арест в Минеаполис.


Брандовете са много загрижени за наличието на каквато и да е връзка с дезинформацията, която циркулира из големите технологични платформи.


Майкъл Прим,

главен изпълнителен директор на фирмата за рекламни технологии Modern Impact


Решението да се изтеглят реклами от социалните медии не е лесно. По-големите марки могат да си позволят да заемат позиция, но за по-малките бизнеси, които вече са пострадали от пандемията от коронавирус, положението е "или се справяй, или умирай", каза Прим.


Световната федерация на рекламодателите (WFA) обяви, че платформите и рекламодателите са се ангажирали да създадат общи дефиниции на вредно съдържание като реч на омразата и общи стандарти за докладване на подобно съдържание.


Рекламата не бърза да се върне във "Фейсбук" след сделката за спиране на омразата

© Reuters


Говорител на "Фейсбук" обяви, че рекламодателите се връщат на платформата. "В по-голямата си част рекламодателите се завръщат, защото признават усилията, които полагаме", каза тя. "Ще продължим да работим с индустрията и с нашите клиенти."

  • 95% от речта на омразата, премахната от "Фейсбук", се открива, преди да бъде докладвана, спрямо 23% през 2017 г., обявиха от компанията.


"В момента цифровите медии са отговорни за повече от половината от всички медийни разходи, но те сами си налагат стандарти, или следват тези на търговците. Време е цифровите платформи да прилагат правилно стандартите за съдържание", коментира главният директор на "Проктър енд Гембъл" Марк Причард.


Сделка за реклама, но не и съдържание


В споразумението с WFA социалните мрежи се ангажират да използват общи дефиниции за поведение като реч на омразата, агресия и тормоз. Марките ще имат и по-добри инструменти за контрол на това къде се показват рекламите им.


Сделката е между самите рекламодатели и социалните мрежи и не включва неправителствените организации.


Става дума и конкретно за рекламата - не се предполага промяна на политиките за съдържание, а решенията за това какво да се премахне остават отделни.


Детайлите са били изработени от работна група на WFA, създаденa през 2019 г., много преди бойкота, за да създаде "отговорна дигитална среда" и според федерацията новата сделка е резултат от 15-месечни преговори, съобщо Би Би Си.


Освен общите дефиниции за тормоз, ще бъде въведено и "хармонизирано докладване", така че статистическите данни за вредното съдържание да могат да се сравняват между платформите.


Рекламата не бърза да се върне във "Фейсбук" след сделката за спиране на омразата

© Reuters


До 2021 г. ще има "набор от хармонизирани показатели по въпроси около безопасността на платформата, безопасността на рекламодателите и ефективността на платформата при справяне с вредното съдържание".


Независимите одити ще проверяват повторно данните. И най-важното за рекламодателите е, че новата сделка им дава контрол върху това колко близо ще бъде дадена реклама до определени типове съдържание.


И трите социални мрежи публично приветстваха споразумението. Никоя обаче не каза, че ще направи незабавни промени в своите по-широки политики за съдържание.


Завръщането на (част от) рекламата


Много компании, като гигантът за алкохолни напитки "Перно Рикар", се завърнаха във "Фейсбук" през август след едномесечна пауза.


"Чувствам се много щастлив ... от резултата. Мисля, че се получи", каза Ерик Беноаст, директор на компанията за глобалния маркетинг. Социалните мрежи са чули ясно посланието на бойкота, смята той.


Някои рекламодатели, като "Диаджео", се върнаха след пряк диалог с платформата и доказателства за действие.


"Постигнат е известен напредък, но трябва да се направи повече и ние смятаме, че сме в състояние да постигнем промяна, като работим заедно", каза говорител на "Диаджео", цитиран от "Ройтерс". "Ние сме в процес на възобновяване на платената реклама и ще продължим да следим тези наболели проблеми."


Организаторите на бойкота остават скептични и обещават да поддържат натиска.


"Не можем да обявим този ангажимент за напредък, докато не видим въздействието и степента на прилагане на мерките от тези компании", каза Рашад Робинсън, президент на Color Of Change, подкрепящ кампанията "Спрете омразата за печалба", която организира бойкота.


"Докато тези компании продължават да абдикират от отговорността си пред най-уязвимите потребители, ние ще продължим да призоваваме Конгреса и регулаторните агенции да се намесят."

Ключови думи към статията:

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Дисидент в ЕССР
    Дисидент в ЕССР
    Рейтинг: 693 Неутрално

    "Сделката за спиране на омразата" реално погледнато е сделка за налагане на цензура и потискане на различното мнение. Ние това го живяхме преди повече от 30 години и много добре знам как се нарича.

    Евфемизми, сър.

    "Регулирането на словото е опасна идея, която не е съвместима с принципите на свободното общество." - Рон Пол
  2. 2 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 341 Неутрално

    "Сделката за спиране на омразата" реално погледнато е сделка за налагане на цензура и потискане на различното мнение. Ние това го живяхме преди повече от 30 години и много добре знам как се нарича.Евфемизми, сър.
    —цитат от коментар 1 на Дисидент в ЕССР


    Така или иначе никой няма нужда от ФБ. Една пропагандна машина по малко е по добре за всеки.

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  3. 3 Профил на gsh47306343
    gsh47306343
    Рейтинг: 258 Неутрално

    До коментар [#2] от "radelmarfx":

    Не знам, аз от фейсбук съм извлякъл повече позитиви. Мисля, че е полезен за мен. Ама това си е с цензура, както и да го нарекат и да го захаросат и все идват от ляво тия простотии, как пък някой с дясно мислене не иска да поправя интернет :)

  4. 4 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3188 Неутрално

    Емчи ...

    Първо - твърди се, че развиващият се потребителски свят вече е основно извън Фейса в новите платформи. Склонен съм да го вярвам, а и тази новина май го потвърждава.

    И второ ... ми то всяка реклама си е реализация на някаква "омраза".
    Омраза към конкурента, към мръсотията, лекетата, мазните чинии, пърхота ...

    На мен любимата реклама ми е онази с малкото детенце, което пуска монетата, надига се на пръсти и със сетни сили се протяга да натисне копчето на автомата, който му пуска кутийка Кока Кола. И след това - мислиш, че е свършило, ама сърпрааайз! - продължава! - детенцето пуска нова монета, слага кутийката Кока Кола на земята, стъпва на нея и се протяга вече за да достигне вече копчето за Пепси, което взема от улея с щастлива усмивка!
    Ама тя тая беше отдавна ...

  5. 5 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2168 Неутрално

    Никой от приятелите и познатите ми не присъства в тези мрежи, които кой знае защо все още наричат "социални"!!!!

  6. 6 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 1949 Неутрално

    Според мен повечето то тези закъсаха яко в пандемията и останаха без бюджети за реклама. За това, решиха да се направят на велики и да се оттеглят с "кауза", като извлекат "позитиви". Позитиви няма, кауза няма, има едни компании, които нямат пари за реклама. :-)

  7. 7 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3188 Весело

    Позитиви няма, кауза няма, има едни компании, които нямат пари за реклама. :-)
    —цитат от коментар 6 на Stargate


    Кои нямат пари?
    Тия с пиячката на "Диаджео" ли?

  8. 8 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1977 Неутрално

    Доста едноизмерни оценки, които не отчитат как ФБ печели от разпалването на все повече омраза, защото всяка страна ще се надпреварва да си плаща повече и повече, за да я показват. Конфликти, които не биха съществували без социалната мрежа, валидации на всякакви идиоти като плоскоземците, 5G горящите и антиваксърите, триумф на простаците и глупаците, които бъркат личното си мнение с факти, с това Цукърбърг си е изкарал милиардите и "допринесъл" за света. Колкото по-скоро изчезне, толкова по-добре.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  9. 9 Профил на Milko Stoyanov
    Milko Stoyanov
    Рейтинг: 627 Неутрално

    "Сделката за спиране на омразата" реално погледнато е сделка за налагане на цензура и потискане на различното мнение. Ние това го живяхме преди повече от 30 години и много добре знам как се нарича.Евфемизми, сър.
    —цитат от коментар 1 на Дисидент в ЕССР


    Абсолютна цензура! И то - върху мненията на ХОРАТА, които обменят постове с позиции, епитети и т.н. - тъй като самият Фейсбук няма собствени публикации, редакционни статии, заявени политически позиции... Пълна ляво-либерална идиотщина, маскирана под тлъст слой евфемизми.
    Тоест, ако някой иска да каже "негър", "мангал", "циганьор", "педераст", а друг - "фашист", "изрод", "малоумник" и прочие... платформата някак си ще ги ЦЕНЗУРИРА (и в двете посоки?), за да не огорчи рекламодателите си и не се лиши от огромните им бюджети... Къде остава тогава уж свещената СВОБОДА НА СЛОВОТО, бе, другари?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK