Що за нонсенс, "македонски българи"?? А български македонци?? Оставете хората да се самоопределят и не чоплете глупости , а престъпленията които ни налагат да заплащаме от данъците.
"всяка независима държава има право да определи своя официален език, който може да бъде международен език като английски, френски, испански, арабски и др".
Според тези "македонски българи" в Австрия явно говорят австрийски език. А в Мексико мексикански език :) :) :)
"Хубава работа, ама либерална" - организацията на "Да, България" в Столипиново
Доскоро бяхме останали с впечатление, че някак в македония само българи няма, може би по логиката, по която у нас няма много сърби освен Джоко Росич. Иначе много добри идеи на гражданите на Северна Македония с българско самосъзнание, които поначало може би са и повече, но не се афишират.
Има едни айдуци, дето немат ни срам ни очи, та краднат история, судбини и именя, ама они не са от Северна Македония, него от софийскио менте-парламент. Долу ръцете на дебелите шкембета от святото име ВМРО!
Трябват ти точно 5 секунди на сайта на тази организация, за да разбереш, че за никакви македонски българи или македонски граждани с българско самосъзнание не става дума, а за поредната креатура на сръбските служби. Целият им сайт е написан на чист "скопски", дето извън най-големият албански град никой не говори. А "целите" им са уникални. Не знам за организация на малцинство някъде по света, която да не си поставя за цел запазване на самосъзнанието и културата си. Е тия не си. Целта им е да популяризират българската култура, като такава на съседна държава. Със същия успех може и гръцката да популяризират, и албанската. Дневник пак омазаха терена, но явно грантодателя е скръцнал яко със зъби.
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
"Освен това България се призовава да "спре да налага каквито и да било условия" за използването на понятието македонски език, тъй като "всяка независима държава има право да определи своя официален език, който може да бъде международен език като английски, френски, испански, арабски и др., или да изгради и кодифицира свой собствен национален език и да го назове, както самата прецени"."
Сънародниците ни в Скопи забравят, че нищо не са изградили, а ползват просто диалект на нашия български език с някои сърбизми, наложили се във времето неизбежно ! Ако искат да си изградят изцяло нов език - да заповядат и да си го кръстят както си искат......
"всяка независима държава има право да определи своя официален език, който може да бъде международен език като английски, френски, испански, арабски и др".Според тези "македонски българи" в Австрия явно говорят австрийски език.А в Мексико мексикански език :) :) :)
Ами имат известно право. В Австрия изговарят редица думи различно от хората в Германия, което ще рече че можем да наречем техния език австрийски. Не виждам нищо смешно в това.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Същото е и с мексиканския език. Той действително се различава от испанския и това е напълно естествено.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Ето опит да се въведе някакъв ред. И какво става тук отново не се дискутира текстът а се почва. България на три морета и две кълбета. Гоце е наш И Яне е наш И Самуил е наш А Вапцаров и Благоев ? Бе те пак са наши ама заблудени. Като макетата откраднаха цялата световна история и превърнаха Скопие в Дисниленд някой да се почуства по малко българин от това? Като руснаците въртят сукат да ни вземат азбуката кво? Силата на историята е в истината и един човек да я знае е достатъчно да се чувства горд че е българин. Какъв е този зор цял свят да ни признае чунким на нас не ни е през онази работа чуждата история. За протоколът: Горд наследник съм на българи дошли от Македония за да останът такива.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
Тъпо, недълновидно и целенасочено провокиращо.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Ами имат известно право. В Австрия изговарят редица думи различно от хората в Германия, което ще рече че можем да наречем техния език австрийски. Не виждам нищо смешно в това.
Ама, ние с тебе на чаша ракия, можем да го наречем и патагонски ... ама не за това иде реч. Има цяла наука Езикознание (лингвистика) и не случайно е НАУКА ... И, между другото е базова наука за лингвистичното програмиране.
Прочетох всикчо написано (за разлика от други коментиращи) и спокойно мога да кажа, че описаните точки са точно каквото искаме и ние за решаване на проблема. А сегашният език как ще го наричат си е тяхна работа, стига да става дума за рамките на тяхната държава. Славяните в Албания и Гърция говорят български. И трябва да е ясно, че до 1944 е български език.
"да се помисли върху възможността за забраната със закон на използването на това име /ВМРО/за партийни цели." И Каракачанов да няма право да го използва.
„Правителството на САЩ смята говоренето за някаква македонска „нация“, „македонско отечество“ и македонско „национално самосъзнание“ за безпочвена демагогия, която не представлява никаква етническа или политическа реалност.“
Едуард Стетиниус, 26.12.1944
“This Government considers talk of Macedonian ‘nation,’ Macedonian ‘Fatherland,’ or Macedonian ‘national consciousness’ to be unjustified demagoguery representing no ethnic nor political reality."
Secretary of State Edward R. Stettinius, Jr., in a Circular Airgram No. 868.014(Dec. 26, 1944)
Мисля, че това изречение отговаря на всички спорни въпроси. 😁
След като получи няколко европейски шамари заради Македония, София не знае какво да прави и активира агентурата си в Скопие (професионални българи) - сега ще слуша уж техните искания дето са им издиктувани от кабинета на Захариева ХАХАА .. Няма такива смешници като българските дипломати! Просто не е за верване че в 21 век оспорвят на хора от друга държава да се самоопределят както искат и да си наричат езикя както искат. А можеби агент Шкембе войвода и не е толкова тъп, а просто исполнявя заповедите от Москва.
България трябва да се обърне към света и да им обясни какво е комунизма, какво е Коминтерна и какви са последиците от тях! Чак след това да обясни, че като си държава от вчера, няма откъде да имаш и история и лигитимност, затова се лъже и се краде на едро!!!
Caps Lock Error!
Ако има дискусия за нещо, за което не сте достатъчно запознати, устоявайте на желанието да се включите.
Не е верно! Слявяноговорещите в северня Гърция (южня Македония) масово се самоопределят като македонци, има колко искаш видеа в Ютюб, имат политическа партия Виножито, докато в Албяния македонската партия има и един депутат в парламента -казва се Васил Стерйовски и няколко кмета. Тва че сме подарили (или продали) български паспорти на няколко десетки крайно бедни албянски граждани нищо няма да промени, само се излагаме.
В 19 и 20 в. се формират националните държави, и нуждата от единен език за цялата нация налага и възприемането на един от всичките диалекти в страната. Един път облечен в законовата форма на официален държавен език се конкретизират граматичните правила, издават се множество учебници, книги, речниковият му фонд бързо започва да се обогатяма, а останалите диалекти се запазват на едно битово ниво, с по 300-500 думи максимум.
Много ясно, вие да не искате Дневник да публикува мнение на българи. Мне, те са заели антибългаркса позиция пп въпросите с Македония и това си е факт. Поредната антибългаркса позиция на Дневник по национално важен въпрос.
Имах честта през 2019 да посетя Струмица и офиса на БККС , където се запознах с г-н Лазар Младенов и два часа слушах мъката и огорчението на един велик, ама наистина велик българин. Тормозът, на който е бил подложен до идването на Зоран Заев, за унижението, на което ги подлага агенцията за българите в чужбина и абсолютно необоснованите откази за удостоверения за произход, за липсата на българско влияние и пропаганда като телевизия, вестници, книги, за това как сръбските и албанските организации получават поддръжка от чужбина, а нашите хора там почти нищо и т.н. и т.н. и т.н. Българи като Лазар в границите на днешната българска държава няма. Трябва да се засрамиш от коментара си, иди в Струмица, посети офиса , виж за какво иде реч, пък тогава пиши....
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Какви шамари е получила България за Македония?!? Няма изразена позиция на нито една европейска държава. Много е вероятно преговорите с Македония да НЕ стартират по план!
Добри са им 14-те предложения. Това на Любчо Георгиевски хората ли са?
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." -
Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
След като е гласувана Търновската конституция, София става столица, и съединението от 1885г., може би като компромис търновският диалект и на изток от Търново са издигнати в ранг на държавен, официален език. В интерес на истината българите от Пиринска Македония малко били обидени че нищо от техните диалекти не било включено в новия държавен език. Българите в Пиринска Македония продължават да си ползват местните диалекти, но успоредно с това в училище изучават новият литературен български, който се ползва в държавната администрация, училища, университети. В Егейска Македония акцентирали на гръцкия, а старият диалект във Вардарска Македония останал без промяна. До 1945г. когато на негова база създали учебници, и станал държавен в новата федеративна република.
Ако ти се чувстваш русифициран мелез ,проблема си е твой.И да-българския диалект в Северна Македония умишлено,целенасочено и системно е сърбизиран-още от средата на 20 век.Отделен е въпроса,че в сръбския има безброй немски думи навлезли през близките контакти с Австро-Унгария и съответно насадени и в сегашния официален език на Северна Македония.
България трябва да се обърне към света и да им обясни какво е комунизма, какво е Коминтерна и какви са последиците от тях! Чак след това да обясни, че като си държава от вчера, няма откъде да имаш и история и лигитимност, затова се лъже и се краде на едро!!!
Изпадаш на антибългарски позиции, надявам се, без да искаш. От невежество, защото не познаваш езика - явно на четеш книжки, ти и тези които цвъкат минуси на едно правилно твърдение. Разбира се, че "македонски българин" звучи дискриминационно. Некакъв особен вид българин - не съвсем българин, "македонски". Ами токава да въведем "добруджански българин"...... Никой не казва, например: "македонски албанец". Аман от невежество!
Правилното е БЪЛГАРИН/БЪЛГАРИ ОТ МАКЕДОНИЯ!!!!!!!!!!!!!
Четете книжки, четет за Македония - отворената кървяща рана на България... Ясно ли е, елементарно е! Нема да повтарям!
"всяка независима държава има право да определи своя официален език, който може да бъде международен език като английски, френски, испански, арабски и др".Според тези "македонски българи" в Австрия явно говорят австрийски език.А в Мексико мексикански език :) :) :)
Само ние търсим гени, за да признаем някого за българин, май и евреите.. За да станеш грък е достатъчно да имаш гръцко самосъзнание (да искаш да си грък), да говориш гръцки, и да си православен християнин. Просто и ясно.
И още нещо да ти кажа, защото си очеваден сърбоман. "Виножито" е политическа партия и те не се смятат за сегашните македонци, а за древните македонци на Ал. Македонски. Какво си мислиш? Може да будалкаж само Стефан Дечев от СУ-то - пиши на него. Ние знаем как са нещата.
Е, па ОМОвец, като цитираш " Илинден" на българина Талев, поне цитирай точно, не си измисляй изречения.
"Македония има свои интереси и своя политика, тя принадлежи на всички македонци; който копнее, който работи да я присъедини към България или към Гърция, той може да се мисли за добър българин или добър грък, но не е добър македонец. Такъв българин или грък поддържа и вечния раздор между балканските народи, които требва да живеят в братска дружба, за да бъдат по-щастливи. Македония принадлежи на всички македонци, без разлика на религии, нации и езици, в утрешна свободна Македония и чрез нея ще се сдружат всички балкански народи... — … Да работиш за присъединяването на Македония към княжество България — говореше апостолът, — това значи да си враг и на България, и на Македония. Против такова присъединяване ще се дигнат всички други балкански държави. Ами Австро-Унгария, която ламти за Солун, ами… Но не е само това. Никой от нас да не забравя, че Македония принадлежи на всички македонци.
— Но аз съм българин, господин Делчев! И вие също.
— Да, българи сме, но днес в София ще ви кажат, при много случаи, и то уж разпалени националисти и от управниците: ние не можем да жертвуваме интересите на княжество България заради Македония. Има, значи, отделни интереси, интересите, значи, не са вече общи. "
Хаха, а тия с българските паспорти не са ли малцинство в Македония и кога ЕС ще се заинтересува за правата им? Много ги боли грантаджиите, че ще спрем и Албания за ЕС. Каква бляскава победа за интернационала се отлага първата мюсюлмананска държава в ЕС.
"Какви шамари е получила България ?!? Няма изразена позиция на нито една европейска държава"
Няма ама има - германския министер за евро - интеграции и президента на Словения в прав текст казаха да си решим "проблемите" с Македония отделно от процеса на разширението на ЕС към Западните Балкани.
все нещо те сте доразбрали... Нациалността е културен феномен и е възможно да нема общо с генетичнатга принадлежност. Гръцката нация почти нема генетична общност с древните елини, но у тях е създадена такова национално самосъзнание. Национално самосъзнание се изгражда сравнително лесно и не винаги е свързано с език (ирландци, шотландци, уелсци и т.)... Затова в Гърция генетичните изследвания се неглижират. Оказва се, че гентично мнозинството от гърците имат общо с населението на Сев Африка (маврите). Северният елински тип отдавна, за 2000 г е изчезнал (Омировите гърци са "русокоси и синеоки"). Сегашните гърци са повечето мургави и с къдрави тъмни коси. Русият тип - 10-на %, се дължи на славяни от 5-6 веки и най-вече на българско погърчено население... Българите имаме сравнително единство между генетична и национална идентичност
Трябват ти точно 5 секунди на сайта на тази организация, за да разбереш, че за никакви македонски българи или македонски граждани с българско самосъзнание не става дума, а за поредната креатура на сръбските служби. Целият им сайт е написан на чист "скопски", дето извън най-големият албански град никой не говори. А "целите" им са уникални. Не знам за организация на малцинство някъде по света, която да не си поставя за цел запазване на самосъзнанието и културата си. Е тия не си. Целта им е да популяризират българската култура, като такава на съседна държава. Със същия успех може и гръцката да популяризират, и албанската. Дневник пак омазаха терена, но явно грантодателя е скръцнал яко със зъби.
Прочетох всикчо написано (за разлика от други коментиращи) и спокойно мога да кажа, че описаните точки са точно каквото искаме и ние за решаване на проблема.А сегашният език как ще го наричат си е тяхна работа, стига да става дума за рамките на тяхната държава. Славяните в Албания и Гърция говорят български. И трябва да е ясно, че до 1944 е български език.
Не. Как вие ще наричате "сегашния им език" си е ваша работа, но си нямате работа да се бъркате в това как го наричат те самите, как да се нарича международно, и как в крайна сметка ще го наричат трети страни. Що се отнася до "славяните в Албания и Гърция" - същото - те сами ще решават. Който каже че е македонец и говори на македонски език - той е македонец. Който каже че е българин и че езикът му е български - българин е. България уважавала индивидуалните права, нъл така? Или не особено?
До коментар [#52] от "Леблебия": А как ще коментираш случая - Канадски Английски, Американски Английски, Австралийски Английски и много други официални Английски езици?
Руският език е старобългарски език,държавно натаманен с граматически форми. Днешна Русия е наследница на Московията , която датира от 14 век. Московията /дори и дядо Вазов , в 19 -век, я нарича така в произведенията си/ , е същата която краде историята и културата на Киевска рус и така стига до 9 -ти век...
До коментар [#52] от "Леблебия":А как ще коментираш случая - Канадски Английски, Американски Английски, Австралийски Английски и много други официални Английски езици?
Тези мои съплеменници в Македония,са много достойни и смели българи,но много от драскащите и плюещи по-горе,са хора с много ниска култура!Просто темата не е за тях!По-добре да не бяха писали!
До коментар [#52] от "Леблебия":А как ще коментираш случая - Канадски Английски, Американски Английски, Австралийски Английски и много други официални Английски езици?
През 1971-те години се появи една интересна книга с една от новите социални теории за "технотронната революция и появата на ново технотронно общество" на Збигнев Бжежински, с оригинално заглавие "BETWEEN TWO AGES". Успях да се сдобия с нея в превод от "американски" на френски на Jean Viennet. Което не пречи в училищните програми в САЩ да учат английски.
До коментар [#34] от "Stargate":"Какви шамари е получила България ?!? Няма изразена позиция на нито една европейска държава"Няма ама има - германския министер за евро - интеграции и президента на Словения в прав текст казаха да си решим "проблемите" с Македония отделно от процеса на разширението на ЕС към Западните Балкани.
Всеки има право да плещи каквото си иска. Това НЕ са шамари спрямо България. Ние НЕ сме подчинени на ЕС, нито на Германия, нито на Словения. Все ни е едно какво казват по принцип, защото можем само с нашия глас да блокираме започването на преговорите. Македонците бяха нагли продължават да бъдат особено нагли! Ако продължават така, ското ще са присъединени към велика Албания и ще пеят корана! Крайно време е да го осъзнаят!
Да се засрами ще викаш на жената и децата. В Македония не съм стъпвал от повече от 20 години, защото македонците станаха изключително противни последните години (90-те бяха пичове), даже преди няколко дни ми се наложи да се обяснявам с един скъсаняк, дето е драпал 15 години да вземе паспорт и сега живее в България, щото там ще умре от глад, ама и той ни в клин ни в ръкав започва да нарежда какво сме им длъжни , какво искали и т.н., а аз просто искам да си пия питието в града в който живея от 1985 г. (София). Та мисълта ми е, че въобще не ме интересуват - просто искам да ни оставят историята на мира. Да си наричат измисления диалект както си искат, да се пишат наследници на когото си искат, но да не ми обясняват, че кирилицата била македонска азбука или че Самуил бил македонски цар. Толкова е просто. От там насетне до 30-40 години ще са малцинство и албанците ще сменят и езика и всичко и ще приключим с тая драма, дано съм жив да го видя.
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
"В Австрия изговарят редица думи различно от хората в Германия, което ще рече че можем да наречем техния език австрийски."
В Шлезвиг-Холщайн говорят на език почти различен от официалния немски. Той трябва да се нарича шлезвиг-холщайнски. И в наие село си имаме местен диалект, който твърде се различава даже от говора на съседните сила. Имаме си значи нащоселски език. Макитата не са само юроди, те са и идиоти.
Изпадаш на антибългарски позиции, надявам се, без да искаш. От невежество, защото не познаваш езика - явно на четеш книжки, ти и тези които цвъкат минуси на едно правилно твърдение. Разбира се, че "македонски българин" звучи дискриминационно. Некакъв особен вид българин - не съвсем българин, "македонски". Ами токава да въведем "добруджански българин"...... Никой не казва, например: "македонски албанец". Аман от невежество!
Правилното е БЪЛГАРИН/БЪЛГАРИ ОТ МАКЕДОНИЯ!!!!!!!!!!!!!
Четете книжки, четет за Македония - отворената кървяща рана на България... Ясно ли е, елементарно е! Нема да повтарям!
До коментар [#11] от "samoedin":"Сънародниците ни в Скопи забравят, че нищо не са изградили, а ползват просто диалект на нашия български език с някои сърбизми"Македонците не са ни сънародници, те не са русифицирани мелези от 26 племена, а за всяка една сръбска дума в македонския език ще ти дам 100 /да, сто/ руски думи в българският език.
Прав си. По тази логика аз владея английски, австралийски, американски, новозеландски, канадски, австрийски , немски и швейцарски език. Истински полиглот съм! Благодаря за високата оценка!
Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.
Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.
"Сигурен ли си? Като за начало, дай десет руски думи в българския език"
Повече от сигурен съм и като за начало ще ти дам не 10, а 100 руски думи в българския език. А ако вземеш да твърдиш че тва се думи от старобългарски, прабългарски и незнамкакъв български, трябва и да го докажеш тоест да цитираш в кой старобългарски текст се съдржи въпросната дума! .... Те ти първите 100 руски думи : удачно удовлетворява уют управление установка устройство ухажор участък учреждение ущърб фигуристи ходатайство чайка частно част число чувал чучело шествие картина касае качество клавиатура квартира косвено командировка кресло Китай лодка мащаб мероприятие множество мишена набор нагло направление насекоми нашествие небрежност невежество невнятен ненавист неустойка нечистоплътна обоняние оборудване обезпечение обитаеми обсъждане обязателен обикновен обмен оборот одеяло обстановка обречен бельо безопасност броня бутилка вана вещество възмездни-безвъзмездни височайшо вълнение ведомство везни вежливост великолепно взрив въпрос внимание внезапно верига възстановяване вертолет водолаз отрицателен параход пачка пехота пешка получи подходящ подразделение поведение покушение положителен полюс полезни изкопаеми понятие подвиг подозрителен подходящо подсъдими порядъчен поручик попечител посолство посредствен похитител почти пластмаса площад плътност правителство правоотношение предприемачество препятствия престъпление преустановяване привет впоследствие герой гръмоотвод данни давление даже доклад докладчик двигател действителност дерзайте естествено езичество ефир заведение занят запас заподозрян зареждане заряд застраховка злополука зрители жилетка жрици изкуство
Малко странна е намесата на този български клуб, но щом има позиция, нека да се разгледат предложенията. Основното искане обаче трябва да остане - СевМак да върне всичко откраднато от българското историческо и културно наследство и да се откаже от опитите да го манипулира като СевМакско ! България иска нито повече, нито по-малко от това, което СевМак върна на Гърция с Преспанския договор! Всякакви заигравания на разни комунистически историчари, че Гоце, Яне, братя Миладинови и т.в били макети и не били никога българи да бъдат третирани като атака срещу България и вдигането на съответния червен картон за скопското еврочленство през декември. Не се ли постигне признаване на изцяло българския произход и характер на ВМОРО и неговите ръководители до и след Илинденско-Преображенското въстания СевМак да бъде категорично спряна с българско вето през декември. Не може територия, която има проблеми с държава-членка на ЕС да започва преговори за членство - това е основополагащ принцип на общоевропейското единство и няма кой да ни укори, че не го спазваме!
Дедолибене, ние не им искаме историята на Макетата отвъд границата. Не им искаме дори да се наричат българи. Не им искаме дори азбуката или езика.
Ние искаме просто да си запазим своето. А то е писано и преписвано в исторически извори още от 681 г. насам. Няма нито едно доказателство, нито един документ за съществуването на каква да е независима и самостоятелна македонска държава. Никой никъде не споменава думата "македонец". Навсякъде се пише само: "българи", "булгари" и т.н. Македонци... няма. Дори османците в техните данъчни данни пишат като състав на всяко село - гърци, турци, българи, цигани, евреи... Но македонци отново няма!
Ние искаме Македония да излезе и да признае, че до 1944 г. е била населена с етнически българи, които насила са били принудени да се пишат с нова националност "македонци" -тогава още несъществуваща. Редица българи са отказали и са били пратени по концлагери или са избити. Има дори доказателства за тази асимилационна политика. Искаме Македония да каже, че до 1944 г. там са живели местни македонци с българско самосъзнание.
Гоце Делчев е писал:
"ако ми кажеш,че не съм българин, ще ти извадя едното око, ако ми кажеш,че не съм македонец, ще ти извадя и другото око".
Българин, етнически макеконец. Както аз съм българин, етнически тракиец, защото предците ми са от тракийския край. Елин Пелин е българин, етнически шоп - роден и и живял в шоплука. И така нататък.
Проблемът е, че македонците го считат само за македонец и отричат всичко българско. По същия начин и за цар Самуил. Те настояват, винаги са били отделен народ, отделен национален етнос, окупиран от българите... Защо от българите, а не от сърби и гърци? Защото тази фантастична история е писана от сръбски школници.
И още нещо. В македонските учебници и исторически книги още има опреселения като "окупатори", "фашисти" и разни други понятия за България. Само преди 80 години дядовците на тези мекерета реваха със сълзи, когато им взимаха българските паспорти и после им даваха едни други, написани на неразбираем език с нови измислени букви, на които пишеше "македонец".
Дедолибене, нашите велики революционери живота си дадоха за свободата на родината и за нейната хилядолетна история. Ние ли ще бъдем онези предатели, които ще продадат историята си и делото на предците си? Гърците как могаха да постигнат своето? Ние ли сме най-големите ахмаци, че една малка Македонийка да ни прави луди маймуни? Ние ги наричаме братя, ама те не са вече наши братя, а далечни братовчеди. Първи ги признахме, първи им попадохме ръка, когато бяха в международна изолация от години. Първи ги окуражихме да се борят за еврочелнство. И какво получихме в замяна? Само разпъване на локуми и хитри игрички на дребно, шикалкавене, наглост. Ами, скъпи браКя, сакате Еуропската уния, ама ще получите само албански (да не казвам какво) със сръбска гума отгоре.
СССР - родина на всички безотечественици!
При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното!
Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две!
Всички комунисти - под земята!
25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР!
Който не познава Сибир, той не познава СССР!
Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт!
До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
Тази статия поместена от Дневник да не би да е поради гузната съвест че техните протежета Йончев и Кънев спомогнаха проект за резолюция на ЕС в която се упоменава македонско малцинство в България. Няма как да се забърше срама от лицето обаче!
Евреите в старите предели на Царство България са били спасени само защото населението, в старите предели на България, се е възпротивило на тяхното депортиране, а подобно нещо не е станало във Вардарска Македония и Беломорска Тракия - защо, е въпрос на изследване.
"Дори османците в техните данъчни данни пишат като състав на всяко село - гърци, турци, българи, цигани, евреи... Но македонци отново няма"
Всъщност в османските документи българи има само след 1870 г. кога султан Абдул Меджид по руски натиск измисли българска църква (егзархия), следователно и български милет (народ). Цитата от Гоце Делчев ти е фалшив. Тва че България през ПСВ и ВСВ окупира югославски и гръцки територии го пише и в документите от мирните конференции в Версай и Париж, не само в македонските книги.
Първа точка на каквито и да са разговори с представители на РСМ трябва да е правната и политическа реабилитация на хилядите репресирани във Вардарска Македония българи - от 1913 г. досега. Съд за престъпленията на македонизма!
Евала! Много силен текст с много издържани позиции. В македонските медии тия дни претоплят на Блаже Конески (Благой Конев) творенията. Не е лошо Дневник пък да публикува малко мемоари от македонски комити.
Общата история не може да бъде открадната, твърдят българите в Скопие. Уви, комунизмът, който създаде дървеното желязо "македонска нация", ни научи, че ОБЩОТО СЕ КРАДЕ НАЙ-МНОГО!
”Всъщност в османските документи българи има само след 1870 г. кога султан Абдул Меджид по руски натиск измисли българска църква (егзархия),” Всъщност, си много зле с историята! Няма как да е под руски натиск, а след фермана, точно руската и константинополската патрияршия, да обявят схизма.
Така е! Споменавало се е верската принадлежтост: мюсюлмани, християни (неверници). За османцине, всичики христ. народш в Мала Азия и Балк полуостров били "руммилети" - римски, ролейски народи
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ами имат известно право. В Австрия изговарят редица думи различно от хората в Германия, което ще рече че можем да наречем техния език австрийски. Не виждам нищо смешно в това.
Разумно е твърдението, че някои искат официализиране на българско малцинство в Македония срещу признаване на македонско в България. Точно е и твърдението, че никаква етническа или езикова граница не е имало и няма между Пиринско и другите части на България. И че лидерите на "македонското малцинство" /шепа сепаратисти/ отричат в противоречие с реалността общата ни история.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
hasmokar
Рейтинг: 558 НеутралноЩо за нонсенс, "македонски българи"?? А български македонци?? Оставете хората да се самоопределят и не чоплете глупости , а престъпленията които ни налагат да заплащаме от данъците.
Bedtime for Democracy
Рейтинг: 699 НеутралноДо коментар [#1] от "hasmokar":
Pure Chewing SatisfactionА какви да са етническите българи граждани на република Северна Македония? Български албанци или български сърби?
Сър Джон
Рейтинг: 101 Весело"всяка независима държава има право да определи своя официален език, който може да бъде международен език като английски, френски, испански, арабски и др".
"Хубава работа, ама либерална" - организацията на "Да, България" в СтолипиновоСпоред тези "македонски българи" в Австрия явно говорят австрийски език.
А в Мексико мексикански език :) :) :)
hasmokar
Рейтинг: 558 НеутралноКо ще и трансгендери са, па било то и като шефката-шеф на Белгия, рев на чужди гробища, нашите неуредени.
victortrt
Рейтинг: 322 НеутралноДо коментар [#2] от "Bedtime for Democracy":
Доскоро бяхме останали с впечатление, че някак в македония само българи няма, може би по логиката, по която у нас няма много сърби освен Джоко Росич. Иначе много добри идеи на гражданите на Северна Македония с българско самосъзнание, които поначало може би са и повече, но не се афишират.
stargate
Рейтинг: 8 НеутралноКратко, точно и ясно: НЕ!
валчан
Рейтинг: 466 НеутралноКОЙТО РАБОТИ ЗА ПРИСЪЕДИНЯВАНЕТО НА МАКЕДОНИЯ КЪМ БЪЛГАРИЯ ГЪРЦИЯ ИЛИ СЪРБИЯ Е ДОБЪР БЪЛГАРИН ГЪРК ИЛИ СЪРБИН НО И НЕ Е ДОБЪР МАКЕДОНЕЦ. ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ.
hasmokar
Рейтинг: 558 НеутралноГоре-доле като славяно,гръцко,българската глаголица, де се репчим ко не сме били,... а накрая-все открая.
venelingeologia
Рейтинг: 1471 НеутралноИма едни айдуци, дето немат ни срам ни очи, та краднат история, судбини и именя, ама они не са от Северна Македония, него от софийскио менте-парламент. Долу ръцете на дебелите шкембета от святото име ВМРО!
Тюфлекчия
Рейтинг: 3784 ВеселоТрябват ти точно 5 секунди на сайта на тази организация, за да разбереш, че за никакви македонски българи или македонски граждани с българско самосъзнание не става дума, а за поредната креатура на сръбските служби. Целият им сайт е написан на чист "скопски", дето извън най-големият албански град никой не говори. А "целите" им са уникални. Не знам за организация на малцинство някъде по света, която да не си поставя за цел запазване на самосъзнанието и културата си. Е тия не си. Целта им е да популяризират българската култура, като такава на съседна държава. Със същия успех може и гръцката да популяризират, и албанската. Дневник пак омазаха терена, но явно грантодателя е скръцнал яко със зъби.
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!samoedin
Рейтинг: 4354 Неутрално"Освен това България се призовава да "спре да налага каквито и да било условия" за използването на понятието македонски език, тъй като "всяка независима държава има право да определи своя официален език, който може да бъде международен език като английски, френски, испански, арабски и др., или да изгради и кодифицира свой собствен национален език и да го назове, както самата прецени"."
Сънародниците ни в Скопи забравят, че нищо не са изградили, а ползват просто диалект на нашия български език с някои сърбизми, наложили се във времето неизбежно ! Ако искат да си изградят изцяло нов език - да заповядат и да си го кръстят както си искат......
Сатана Ликующий
Рейтинг: 868 ВеселоУплаших се! прилича ми на масов бой в кръчмата!
Само простите хора си мислят, че има прости неща!Smart
Рейтинг: 0 НеутралноРаботата на българското правителство е толкова неумела, че даже и македнонците с българско самосъзнание се отвратиха.
Лелка
Рейтинг: 1234 Неутрално*не е изключено ситуацията, изострила се преди преговорите с ЕС, да се използва от външни центрове извън Скопие и София*
!!!
Храбър
Рейтинг: 1494 НеутралноАми имат известно право.
В Австрия изговарят редица думи различно от хората в Германия, което ще рече че можем да наречем техния език австрийски.
Не виждам нищо смешно в това. "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Булаир
Рейтинг: 661 НеутралноМалиииии, тези македонски българи по-големи македонци от българските македонци ?!?!?! ... Па и надъхани ... като воеводи около чеверме.
Храбър
Рейтинг: 1494 НеутралноДо коментар [#3] от "Сър Джон":
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Същото е и с мексиканския език.
Той действително се различава от испанския и това е напълно естествено.
dedoliben
Рейтинг: 2800 НеутралноЕто опит да се въведе някакъв ред.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIИ какво става тук отново не се дискутира текстът а се почва.
България на три морета и две кълбета.
Гоце е наш
И Яне е наш
И Самуил е наш
А Вапцаров и Благоев ?
Бе те пак са наши ама заблудени.
Като макетата откраднаха цялата световна история и превърнаха Скопие в Дисниленд някой да се почуства по малко българин от това?
Като руснаците въртят сукат да ни вземат азбуката кво?
Силата на историята е в истината и един човек да я знае е достатъчно да се чувства горд че е българин.
Какъв е този зор цял свят да ни признае чунким на нас не ни е през онази работа чуждата история.
За протоколът:
Горд наследник съм на българи дошли от Македония за да останът такива.
Храбър
Рейтинг: 1494 НеутралноТъпо, недълновидно и целенасочено провокиращо. "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Булаир
Рейтинг: 661 НеутралноДо коментар [#15] от "Храбър":
Ама, ние с тебе на чаша ракия, можем да го наречем и патагонски ... ама не за това иде реч. Има цяла наука Езикознание (лингвистика) и не случайно е НАУКА ... И, между другото е базова наука за лингвистичното програмиране.
johnniewalker
Рейтинг: 767 НеутралноПрочетох всикчо написано (за разлика от други коментиращи) и спокойно мога да кажа, че описаните точки са точно каквото искаме и ние за решаване на проблема.
А сегашният език как ще го наричат си е тяхна работа, стига да става дума за рамките на тяхната държава. Славяните в Албания и Гърция говорят български. И трябва да е ясно, че до 1944 е български език.
Роси
Рейтинг: 8208 Неутрално"да се помисли върху възможността за забраната със закон на използването на това име /ВМРО/за партийни цели."
И Каракачанов да няма право да го използва.
stedim
Рейтинг: 1476 НеутралноИнтересни предложения. С приказките на шкембе войводата няма да стигнем до никъде. Бих искал да прочета отговор на това на наши историци от комисията.
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 294 Неутрално„Правителството на САЩ смята говоренето за някаква македонска „нация“, „македонско отечество“ и македонско „национално самосъзнание“ за безпочвена демагогия, която не представлява никаква етническа или политическа реалност.“
Едуард Стетиниус, 26.12.1944
“This Government considers talk of Macedonian ‘nation,’ Macedonian ‘Fatherland,’ or Macedonian ‘national consciousness’ to be unjustified demagoguery representing no ethnic nor political reality."
Secretary of State Edward R. Stettinius, Jr., in a Circular Airgram No. 868.014(Dec. 26, 1944)
Мисля, че това изречение отговаря на всички спорни въпроси. 😁
staro-nov dnevnik-ar
Рейтинг: 8 НеутралноСлед като получи няколко европейски шамари заради Македония, София не знае какво да прави и активира агентурата си в Скопие (професионални българи) - сега ще слуша уж техните искания дето са им издиктувани от кабинета на Захариева ХАХАА .. Няма такива смешници като българските дипломати! Просто не е за верване че в 21 век оспорвят на хора от друга държава да се самоопределят както искат и да си наричат езикя както искат. А можеби агент Шкембе войвода и не е толкова тъп, а просто исполнявя заповедите от Москва.
konservator.bg
Рейтинг: 959 НеутралноБългария трябва да се обърне към света и да им обясни какво е комунизма, какво е Коминтерна и какви са последиците от тях! Чак след това да обясни, че като си държава от вчера, няма откъде да имаш и история и лигитимност, затова се лъже и се краде на едро!!!
Caps Lock Error! Ако има дискусия за нещо, за което не сте достатъчно запознати, устоявайте на желанието да се включите.chepokalipsis
Рейтинг: 237 НеутралноТова "македонски българи" звучи като китайско менте.
staro-nov dnevnik-ar
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#21] от "johnniewalker":
"Славяните в Албания и Гърция говорят български"
Не е верно! Слявяноговорещите в северня Гърция (южня Македония) масово се самоопределят като македонци, има колко искаш видеа в Ютюб, имат политическа партия Виножито, докато в Албяния македонската партия има и един депутат в парламента -казва се Васил Стерйовски и няколко кмета. Тва че сме подарили (или продали) български паспорти на няколко десетки крайно бедни албянски граждани нищо няма да промени, само се излагаме.
historama
Рейтинг: 696 НеутралноВ 19 и 20 в. се формират националните държави, и нуждата от единен език за цялата нация налага и възприемането на един от всичките диалекти в страната. Един път облечен в законовата форма на официален държавен език се конкретизират граматичните правила, издават се множество учебници, книги, речниковият му фонд бързо започва да се обогатяма, а останалите диалекти се запазват на едно битово ниво, с по 300-500 думи максимум.
stargate
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#10] от "Тюфлекчия":
Много ясно, вие да не искате Дневник да публикува мнение на българи. Мне, те са заели антибългаркса позиция пп въпросите с Македония и това си е факт. Поредната антибългаркса позиция на Дневник по национално важен въпрос.
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 294 НеутралноЯ да видим как са се декларирали емигрантите в Америка преди 100 години?
http://store.picbg.net/pubpic/1E/78/da4b34e349f81e78.jpg
http://promacedonia.org/bugarash/reklami/rekl29.jpg
http://promacedonia.org/bugarash/reklami/rekl25.jpg
http://promacedonia.org/bugarash/reklami/rekl4.jpg
http://macedonia.kroraina.com/bugarash/reklami/rekl9_m.jpg
http://macedonia.kroraina.com/bugarash/reklami/rekl36.jpg
Брей, брей, кьорав македонец нема, още не са се сетили брачедите и за македонски език и шляпат на книжовен български по американските вестници. 😂😂
mrakogor
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#10] от "Тюфлекчия":
Имах честта през 2019 да посетя Струмица и офиса на БККС , където се запознах с г-н Лазар Младенов и два часа слушах мъката и огорчението на един велик, ама наистина велик българин. Тормозът, на който е бил подложен до идването на Зоран Заев, за унижението, на което ги подлага агенцията за българите в чужбина и абсолютно необоснованите откази за удостоверения за произход, за липсата на българско влияние и пропаганда като телевизия, вестници, книги, за това как сръбските и албанските организации получават поддръжка от чужбина, а нашите хора там почти нищо и т.н. и т.н. и т.н. Българи като Лазар в границите на днешната българска държава няма.
Трябва да се засрамиш от коментара си, иди в Струмица, посети офиса , виж за какво иде реч, пък тогава пиши....
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
stargate
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#25] от "staro-nov dnevnik-ar":
Какви шамари е получила България за Македония?!? Няма изразена позиция на нито една европейска държава. Много е вероятно преговорите с Македония да НЕ стартират по план!
Günther
Рейтинг: 2059 НеутралноДобри са им 14-те предложения.
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472Това на Любчо Георгиевски хората ли са?
realguru
Рейтинг: 1954 Неутрално"македонски българи"
Каква е разликата между бесерабски българин и македонски българин. :)
Че единия на руски ти обяснява, че е българин, а другия на български, че не е. :)
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
evtimvz
Рейтинг: 1070 НеутралноИзвинете, Моллов.
historama
Рейтинг: 696 НеутралноДо коментар [#29] от "historama":
След като е гласувана Търновската конституция, София става столица, и съединението от 1885г., може би като компромис търновският диалект и на изток от Търново са издигнати в ранг на държавен, официален език. В интерес на истината българите от Пиринска Македония малко били обидени че нищо от техните диалекти не било включено в новия държавен език.
Българите в Пиринска Македония продължават да си ползват местните диалекти, но успоредно с това в училище изучават новият литературен български, който се ползва в държавната администрация, училища, университети. В Егейска Македония акцентирали на гръцкия, а старият диалект във Вардарска Македония останал без промяна. До 1945г. когато на негова база създали учебници, и станал държавен в новата федеративна република.
Пощальона
Рейтинг: 8 НеутралноКоя част от историята е обща? Кое я прави обща?
chvor_s
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#33] от "staro-nov dnevnik-ar":
Ако ти се чувстваш русифициран мелез ,проблема си е твой.И да-българския диалект в Северна Македония умишлено,целенасочено и системно е сърбизиран-още от средата на 20 век.Отделен е въпроса,че в сръбския има безброй немски думи навлезли през близките контакти с Австро-Унгария и съответно насадени и в сегашния официален език на Северна Македония.
historama
Рейтинг: 696 НеутралноДа обясни и за пияндето Гошо тарабата, и за Венко Марковски, който идва от Скопие българин, а в София като марксист става македонист.
Al Tatzov
Рейтинг: 370 НеутралноДо коментар [#2] от "Bedtime for Democracy":
НИЩО НЕ СИ РАЗБРАЛ
Изпадаш на антибългарски позиции, надявам се, без да искаш. От невежество, защото не познаваш езика - явно на четеш книжки, ти и тези които цвъкат минуси на едно правилно твърдение.
Разбира се, че "македонски българин" звучи дискриминационно. Некакъв особен вид българин - не съвсем българин, "македонски". Ами токава да въведем "добруджански българин"...... Никой не казва, например: "македонски албанец". Аман от невежество!
Правилното е БЪЛГАРИН/БЪЛГАРИ ОТ МАКЕДОНИЯ!!!!!!!!!!!!!
Четете книжки, четет за Македония - отворената кървяща рана на България...
Ясно ли е, елементарно е! Нема да повтарям!
Леблебия
Рейтинг: 237 НеутралноДали в Австрия говорят австрийски, решава Австрия. Толкова е простичко.
historama
Рейтинг: 696 НеутралноДо коментар [#10] от "Тюфлекчия":
Само ние търсим гени, за да признаем някого за българин, май и евреите..
За да станеш грък е достатъчно да имаш гръцко самосъзнание (да искаш да си грък), да говориш гръцки, и да си православен християнин. Просто и ясно.
evtimvz
Рейтинг: 1070 НеутралноДо коментар [#28] от "staro-nov dnevnik-ar":
И още нещо да ти кажа, защото си очеваден сърбоман. "Виножито" е политическа партия и те не се смятат за сегашните македонци, а за древните македонци на Ал. Македонски. Какво си мислиш? Може да будалкаж само Стефан Дечев от СУ-то - пиши на него. Ние знаем как са нещата.
Al Tatzov
Рейтинг: 370 НеутралноДо коментар [#3] от "Сър Джон":
НИЩО НЕ СИ РАЗБРАЛ
Не четеш, затова не разбираш
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 294 НеутралноЕ, па ОМОвец, като цитираш " Илинден" на българина Талев, поне цитирай точно, не си измисляй изречения.
"Македония има свои интереси и своя политика, тя принадлежи на всички македонци; който копнее, който работи да я присъедини към България или към Гърция, той може да се мисли за добър българин или добър грък, но не е добър македонец. Такъв българин или грък поддържа и вечния раздор между балканските народи, които требва да живеят в братска дружба, за да бъдат по-щастливи. Македония принадлежи на всички македонци, без разлика на религии, нации и езици, в утрешна свободна Македония и чрез нея ще се сдружат всички балкански народи...
— … Да работиш за присъединяването на Македония към княжество България — говореше апостолът, — това значи да си враг и на България, и на Македония. Против такова присъединяване ще се дигнат всички други балкански държави. Ами Австро-Унгария, която ламти за Солун, ами… Но не е само това. Никой от нас да не забравя, че Македония принадлежи на всички македонци.
— Но аз съм българин, господин Делчев! И вие също.
— Да, българи сме, но днес в София ще ви кажат, при много случаи, и то уж разпалени националисти и от управниците: ние не можем да жертвуваме интересите на княжество България заради Македония. Има, значи, отделни интереси, интересите, значи, не са вече общи. "
Нещо неясно?😂😂
our12595545
Рейтинг: 294 НеутралноХаха, а тия с българските паспорти не са ли малцинство в Македония и кога ЕС ще се заинтересува за правата им? Много ги боли грантаджиите, че ще спрем и Албания за ЕС. Каква бляскава победа за интернационала се отлага първата мюсюлмананска държава в ЕС.
staro-nov dnevnik-ar
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#34] от "Stargate":
"Какви шамари е получила България ?!? Няма изразена позиция на нито една европейска държава"
Няма ама има - германския министер за евро - интеграции и президента на Словения в прав текст казаха да си решим "проблемите" с Македония отделно от процеса на разширението на ЕС към Западните Балкани.
Al Tatzov
Рейтинг: 370 НеутралноДо коментар [#45] от "historama":
ВИЕ, ЛЕВИЧАРИТЕ
все нещо те сте доразбрали...
Нациалността е културен феномен и е възможно да нема общо с генетичнатга принадлежност.
Гръцката нация почти нема генетична общност с древните елини, но у тях е създадена такова национално самосъзнание. Национално самосъзнание се изгражда сравнително лесно и не винаги е свързано с език (ирландци, шотландци, уелсци и т.)...
Затова в Гърция генетичните изследвания се неглижират.
Оказва се, че гентично мнозинството от гърците имат общо с населението на Сев Африка (маврите). Северният елински тип отдавна, за 2000 г е изчезнал (Омировите гърци са "русокоси и синеоки"). Сегашните гърци са повечето мургави и с къдрави тъмни коси. Русият тип - 10-на %, се дължи на славяни от 5-6 веки и най-вече на българско погърчено население...
Българите имаме сравнително единство между генетична и национална идентичност
Леблебия
Рейтинг: 237 НеутралноНе. Как вие ще наричате "сегашния им език" си е ваша работа, но си нямате работа да се бъркате в това как го наричат те самите, как да се нарича международно, и как в крайна сметка ще го наричат трети страни. Що се отнася до "славяните в Албания и Гърция" - същото - те сами ще решават. Който каже че е македонец и говори на македонски език - той е македонец. Който каже че е българин и че езикът му е български - българин е. България уважавала индивидуалните права, нъл така? Или не особено?
Al Tatzov
Рейтинг: 370 НеутралноДо коментар [#46] от "evtimvz":
Добър анализ
kcq33617839
Рейтинг: 0 НеутралноТакава държава няма. Има една Северна Македония, която трябва да бъде поделена между бгто и Гърция.
evtimvz
Рейтинг: 1070 НеутралноДо коментар [#52] от "Леблебия":
А как ще коментираш случая - Канадски Английски, Американски Английски, Австралийски Английски и много други официални Английски езици?
Al Tatzov
Рейтинг: 370 НеутралноДо коментар [#10] от "Тюфлекчия":
По-голема тъпня трудно може да с е напише. Направо наливаш вода вмакедонистката мелница. Невежа ли си или просто мисленето не ти понася?
ivpetr
Рейтинг: 540 ВеселоДали няколкото Омовци тук пишат от една маса в селската кръ4ма? Как мислите?
fkm26555709
Рейтинг: 30 НеутралноДо коментар [#33] от "staro-nov dnevnik-ar":
Руският език е старобългарски език,държавно натаманен с граматически форми. Днешна Русия е наследница на Московията , която датира от 14 век. Московията /дори и дядо Вазов , в 19 -век, я нарича така в произведенията си/ , е същата която краде историята и културата на Киевска рус и така стига до 9 -ти век...
Леблебия
Рейтинг: 237 НеутралноЕто ти коментирай случая, те чакат точно твоята дума по въпроса.
evtimvz
Рейтинг: 1070 НеутралноДо коментар [#59] от "Леблебия":
Ето как ще го коментирам - "северно македонски български"
иванчолаков
Рейтинг: 237 НеутралноТези мои съплеменници в Македония,са много достойни и смели българи,но много от драскащите и плюещи по-горе,са хора с много ниска култура!Просто темата не е за тях!По-добре да не бяха писали!
historama
Рейтинг: 696 НеутралноПрез 1971-те години се появи една интересна книга с една от новите социални теории за "технотронната революция и появата на ново технотронно общество" на Збигнев Бжежински, с оригинално заглавие "BETWEEN TWO AGES". Успях да се сдобия с нея в превод от "американски" на френски на Jean Viennet.
Което не пречи в училищните програми в САЩ да учат английски.
Леблебия
Рейтинг: 237 НеутралноЧастна личност си, наричай го и "официалният републикобългарски - българобългарски" ако щеш.
historama
Рейтинг: 696 НеутралноДо коментар [#62] от "historama":
Ние искаме насила да накараме македонците да учат български. Макар че ни е ясно, че това насила няма как да стане!
historama
Рейтинг: 696 НеутралноДо 60:"evtimvz"]До коментар [#59] от "Леблебия":Ето как ще го коментирам - "северно македонски български"..."
Ако не се съгласят ко шъ прайм?
stargate
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#50] от "staro-nov dnevnik-ar":
Всеки има право да плещи каквото си иска. Това НЕ са шамари спрямо България. Ние НЕ сме подчинени на ЕС, нито на Германия, нито на Словения. Все ни е едно какво казват по принцип, защото можем само с нашия глас да блокираме започването на преговорите. Македонците бяха нагли продължават да бъдат особено нагли! Ако продължават така, ското ще са присъединени към велика Албания и ще пеят корана! Крайно време е да го осъзнаят!
Тюфлекчия
Рейтинг: 3784 ВеселоДо коментар [#32] от "mrakogor":
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!Да се засрами ще викаш на жената и децата. В Македония не съм стъпвал от повече от 20 години, защото македонците станаха изключително противни последните години (90-те бяха пичове), даже преди няколко дни ми се наложи да се обяснявам с един скъсаняк, дето е драпал 15 години да вземе паспорт и сега живее в България, щото там ще умре от глад, ама и той ни в клин ни в ръкав започва да нарежда какво сме им длъжни , какво искали и т.н., а аз просто искам да си пия питието в града в който живея от 1985 г. (София). Та мисълта ми е, че въобще не ме интересуват - просто искам да ни оставят историята на мира. Да си наричат измисления диалект както си искат, да се пишат наследници на когото си искат, но да не ми обясняват, че кирилицата била македонска азбука или че Самуил бил македонски цар. Толкова е просто. От там насетне до 30-40 години ще са малцинство и албанците ще сменят и езика и всичко и ще приключим с тая драма, дано съм жив да го видя.
Al Tatzov
Рейтинг: 370 НеутралноДо коментар [#61] от "иванчолаков":
Добър анализ
Judjuk
Рейтинг: 2425 Неутрално"В Австрия изговарят редица думи различно от хората в Германия, което ще рече че можем да наречем техния език австрийски."
JudjukВ Шлезвиг-Холщайн говорят на език почти различен от официалния немски. Той трябва да се нарича шлезвиг-холщайнски. И в наие село си имаме местен диалект, който твърде се различава даже от говора на съседните сила. Имаме си значи нащоселски език.
Макитата не са само юроди, те са и идиоти.
До коментар [#15] от "Храбър":
Al Tatzov
Рейтинг: 370 НеутралноДо коментар [#2] от "Bedtime for Democracy":
НИЩО НЕ СИ РАЗБРАЛ
Изпадаш на антибългарски позиции, надявам се, без да искаш. От невежество, защото не познаваш езика - явно на четеш книжки, ти и тези които цвъкат минуси на едно правилно твърдение.
Разбира се, че "македонски българин" звучи дискриминационно. Некакъв особен вид българин - не съвсем българин, "македонски". Ами токава да въведем "добруджански българин"...... Никой не казва, например: "македонски албанец". Аман от невежество!
Правилното е БЪЛГАРИН/БЪЛГАРИ ОТ МАКЕДОНИЯ!!!!!!!!!!!!!
Четете книжки, четет за Македония - отворената кървяща рана на България...
Ясно ли е, елементарно е! Нема да повтарям!
razor
Рейтинг: 863 НеутралноСигурен ли си? Като за начало, дай десет руски думи в българския език.
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 6275 НеутралноДо коментар [#17] от "Храбър":
Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.Прав си. По тази логика аз владея английски, австралийски, американски, новозеландски, канадски, австрийски , немски и швейцарски език. Истински полиглот съм! Благодаря за високата оценка!
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 6275 НеутралноДо коментар [#40] от "Пощальона":
Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.Общата поща.
staro-nov dnevnik-ar
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#71] от "razor":
"Сигурен ли си? Като за начало, дай десет руски думи в българския език"
Повече от сигурен съм и като за начало ще ти дам не 10, а 100 руски думи в българския език. А ако вземеш да твърдиш че тва се думи от старобългарски, прабългарски и незнамкакъв български, трябва и да го докажеш тоест да цитираш в кой старобългарски текст се съдржи въпросната дума! .... Те ти първите 100 руски думи : удачно удовлетворява уют управление установка устройство ухажор участък учреждение ущърб фигуристи ходатайство чайка частно част число чувал чучело шествие картина касае качество клавиатура квартира косвено командировка кресло Китай лодка мащаб мероприятие множество мишена набор нагло направление насекоми нашествие небрежност невежество невнятен ненавист неустойка нечистоплътна обоняние оборудване обезпечение обитаеми обсъждане обязателен обикновен обмен оборот одеяло обстановка обречен бельо безопасност броня бутилка вана вещество възмездни-безвъзмездни височайшо вълнение ведомство везни вежливост великолепно взрив въпрос внимание внезапно верига възстановяване вертолет водолаз отрицателен параход пачка пехота пешка получи подходящ подразделение поведение покушение положителен полюс полезни изкопаеми понятие подвиг подозрителен подходящо подсъдими порядъчен поручик попечител посолство посредствен похитител почти пластмаса площад плътност правителство правоотношение предприемачество препятствия престъпление преустановяване привет впоследствие герой гръмоотвод данни давление даже доклад докладчик двигател действителност дерзайте естествено езичество ефир заведение занят запас заподозрян зареждане заряд застраховка злополука зрители жилетка жрици изкуство
Nikolai Tsekov
Рейтинг: 459 НеутралноМалко странна е намесата на този български клуб, но щом има позиция, нека да се разгледат предложенията. Основното искане обаче трябва да остане - СевМак да върне всичко откраднато от българското историческо и културно наследство и да се откаже от опитите да го манипулира като СевМакско ! България иска нито повече, нито по-малко от това, което СевМак върна на Гърция с Преспанския договор! Всякакви заигравания на разни комунистически историчари, че Гоце, Яне, братя Миладинови и т.в били макети и не били никога българи да бъдат третирани като атака срещу България и вдигането на съответния червен картон за скопското еврочленство през декември. Не се ли постигне признаване на изцяло българския произход и характер на ВМОРО и неговите ръководители до и след Илинденско-Преображенското въстания СевМак да бъде категорично спряна с българско вето през декември. Не може територия, която има проблеми с държава-членка на ЕС да започва преговори за членство - това е основополагащ принцип на общоевропейското единство и няма кой да ни укори, че не го спазваме!
Lou
Рейтинг: 1944 НеутралноДо коментар [#18] от "dedoliben":
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!Дедолибене, ние не им искаме историята на Макетата отвъд границата. Не им искаме дори да се наричат българи. Не им искаме дори азбуката или езика.
Ние искаме просто да си запазим своето. А то е писано и преписвано в исторически извори още от 681 г. насам. Няма нито едно доказателство, нито един документ за съществуването на каква да е независима и самостоятелна македонска държава. Никой никъде не споменава думата "македонец". Навсякъде се пише само: "българи", "булгари" и т.н. Македонци... няма. Дори османците в техните данъчни данни пишат като състав на всяко село - гърци, турци, българи, цигани, евреи... Но македонци отново няма!
Ние искаме Македония да излезе и да признае, че до 1944 г. е била населена с етнически българи, които насила са били принудени да се пишат с нова националност "македонци" -тогава още несъществуваща. Редица българи са отказали и са били пратени по концлагери или са избити. Има дори доказателства за тази асимилационна политика. Искаме Македония да каже, че до 1944 г. там са живели местни македонци с българско самосъзнание.
Гоце Делчев е писал:
"ако ми кажеш,че не съм българин, ще ти извадя едното око, ако ми кажеш,че не съм македонец, ще ти извадя и другото око".
Българин, етнически макеконец. Както аз съм българин, етнически тракиец, защото предците ми са от тракийския край. Елин Пелин е българин, етнически шоп - роден и и живял в шоплука. И така нататък.
Проблемът е, че македонците го считат само за македонец и отричат всичко българско. По същия начин и за цар Самуил. Те настояват, винаги са били отделен народ, отделен национален етнос, окупиран от българите... Защо от българите, а не от сърби и гърци? Защото тази фантастична история е писана от сръбски школници.
И още нещо. В македонските учебници и исторически книги още има опреселения като "окупатори", "фашисти" и разни други понятия за България. Само преди 80 години дядовците на тези мекерета реваха със сълзи, когато им взимаха българските паспорти и после им даваха едни други, написани на неразбираем език с нови измислени букви, на които пишеше "македонец".
Дедолибене, нашите велики революционери живота си дадоха за свободата на родината и за нейната хилядолетна история. Ние ли ще бъдем онези предатели, които ще продадат историята си и делото на предците си? Гърците как могаха да постигнат своето? Ние ли сме най-големите ахмаци, че една малка Македонийка да ни прави луди маймуни? Ние ги наричаме братя, ама те не са вече наши братя, а далечни братовчеди. Първи ги признахме, първи им попадохме ръка, когато бяха в международна изолация от години. Първи ги окуражихме да се борят за еврочелнство. И какво получихме в замяна? Само разпъване на локуми и хитри игрички на дребно, шикалкавене, наглост. Ами, скъпи браКя, сакате Еуропската уния, ама ще получите само албански (да не казвам какво) със сръбска гума отгоре.
emil
Рейтинг: 2996 НеутралноТази статия поместена от Дневник да не би да е поради гузната съвест че техните протежета Йончев и Кънев спомогнаха проект за резолюция на ЕС в която се упоменава македонско малцинство в България. Няма как да се забърше срама от лицето обаче!
ПРОКЛЕТА ДА Е РУСИЯ!Борис
Рейтинг: 506 РазстроеноЕвреите в старите предели на Царство България са били спасени само защото населението, в старите предели на България, се е възпротивило на тяхното депортиране, а подобно нещо не е станало във Вардарска Македония и Беломорска Тракия - защо, е въпрос на изследване.
🇧🇬🇺🇦staro-nov dnevnik-ar
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#76] от "Lou":
"Дори османците в техните данъчни данни пишат като състав на всяко село - гърци, турци, българи, цигани, евреи... Но македонци отново няма"
Всъщност в османските документи българи има само след 1870 г. кога султан Абдул Меджид по руски натиск измисли българска църква (егзархия), следователно и български милет (народ). Цитата от Гоце Делчев ти е фалшив. Тва че България през ПСВ и ВСВ окупира югославски и гръцки територии го пише и в документите от мирните конференции в Версай и Париж, не само в македонските книги.
Борис
Рейтинг: 506 НеутралноПърва точка на каквито и да са разговори с представители на РСМ трябва да е правната и политическа реабилитация на хилядите репресирани във Вардарска Македония българи - от 1913 г. досега. Съд за престъпленията на македонизма!
🇧🇬🇺🇦kykyyy
Рейтинг: 466 НеутралноЕвала! Много силен текст с много издържани позиции. В македонските медии тия дни претоплят на Блаже Конески (Благой Конев) творенията. Не е лошо Дневник пък да публикува малко мемоари от македонски комити.
Nikolai Tsekov
Рейтинг: 459 НеутралноОбщата история не може да бъде открадната, твърдят българите в Скопие. Уви, комунизмът, който създаде дървеното желязо "македонска нация", ни научи, че ОБЩОТО СЕ КРАДЕ НАЙ-МНОГО!
Bullet
Рейтинг: 1106 Неутралнокоментар [#79] от "staro-nov dnevnik-ar":
Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.”Всъщност в османските документи българи има само след 1870 г. кога султан Абдул Меджид по руски натиск измисли българска църква (егзархия),”
Всъщност, си много зле с историята! Няма как да е под руски натиск, а след фермана, точно руската и константинополската патрияршия, да обявят схизма.
Al Tatzov
Рейтинг: 370 НеутралноДо коментар [#79]
Така е! Споменавало се е верската принадлежтост: мюсюлмани, християни (неверници). За османцине, всичики христ. народш в Мала Азия и Балк полуостров били "руммилети" - римски, ролейски народи
Al Tatzov
Рейтинг: 370 НеутралноДо коментар [#75] от "Nikolai Tsekov":
КАКВО му е странното бе? Ти да н е си антибългарин?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Димитър Димитров
Рейтинг: 352 Неутрално[quote#15:"Храбър"][/quote]
Ами имат известно право.
В Австрия изговарят редица думи различно от хората в Германия, което ще рече че можем да наречем техния език австрийски.
Не виждам нищо смешно в това.
Глупости.
nik_77.
Рейтинг: 1307 НеутралноРазумно е твърдението, че някои искат официализиране на българско малцинство в Македония срещу признаване на македонско в България. Точно е и твърдението, че никаква етническа или езикова граница не е имало и няма между Пиринско и другите части на България. И че лидерите на "македонското малцинство" /шепа сепаратисти/ отричат в противоречие с реалността общата ни история.
historama
Рейтинг: 696 Неутралнонафта, кръжок, петилетка, школа, вменяем, вложение, вертолет и др.