"Чак когато превърнат черквите ви в джамии, ще схванете какво цели Ердоган"

Степанакерт, столицата на Нагорни Карабах

© Reuters

Степанакерт, столицата на Нагорни Карабах



Участието на Турция в конфликта в Нагорни Карабах буди мрачни спомени у арменците. "Чак когато превърнат черквите ви в Европа в джамии, ще схванете какво цели Ердоган!", предупреждава един арменски лекар пред "Дойче веле".


Армения и Азербайджан водят все по-ожесточени боеве за оспорвания регион на Нагорни Карабах. В сраженията загиват и все повече цивилни. За пореден път е била атакувана столицата на Нагорни Карабах - Степанакерт, където се е стигнало и до спиране на тока, както и други градове в района. От Баку пък обвиняват Армения за атаката срещу азербайджанския град Ганджа. Във видеа от 330-хилядния град, публикувани в интернет, се виждат разрушени къщи.


"Турция им напомня за един исторически кошмар"


В столицата на Армения се готвят за истинска война, съобщава вестник "Ди Велт" в свой репортаж от Ереван: гражданите събират помощи за войниците, даряват кръв, записват се доброволци в армията. Армения е овладяна от небивала вълна на солидарност и единство, пише изданието и обяснява: "Причината за това е не само в нападението на заклетия враг Азербайджан, който от 30 години насам се опитва да овладее региона, населяван предимно с арменци", пише изданието. Според него еуфорията на арменците и готовността им за помощ се дължат предимно на това, че Турция играе основна роля в този конфликт, който им напомня за един исторически кошмар - за турския геноцид над арменското население, извършен по времето на Османската империя през 1915 година. "Това е колективна травма, която се предава от поколение на поколение и сега отново бе пробудена от войната в Нагорни Карабах", коментира "Ди Велт".




Премиерът на Армения Никол Пашинян казва в интервю за германския вестник "Билд", че в случая вече не става дума за регионален проблем за сигурност: "Това се дължи и на факта, чев Нагорни Карабах се появиха наемници и терористи от Сирия, наети от Турция, за да се бият на страната на Азербайджан". Според Пашинян, Турция се стреми към възраждане на Османската империя, а в актуалната ситуация около Нагорни Карабах той вижда "резултат от империалистическата политика на турския президент Ердоган".


"Когато превърнат вашите черкви в джамии..."


Вестник "Ди Велт" на свой ред припомня старите битки около Нагорни Карабах и отбелязва, че никога досега Анкара не се е намесвала толкова активно в конфликта в Кавказ.


Този ангажимент на Турция отново пробужда историческата травма на арменците, коментира изданието и цитира един арменски лекар, който казва: "Ние тук се борим не само за Армения, но и за вас, в Европа. Вие явно още не сте разбрали какви са целите на Турция и Ердоган. Чак когато превърнат вашите черкви в джамии, ще го схванете!", предупреждава той.

Ключови думи към статията:

Коментари (171)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5434 Неутрално

    "Когато превърнат вашите черкви в джамии..."

    Една превърнаха, в центъра на Истанбул

  2. 2 Профил на Сър Джон
    Сър Джон
    Рейтинг: 24 Неутрално

    Е, повечето нпо-та поне ще са доволни тогава, а дичевчетата ще пишат просторни анализи, как трябва да се даде шанс на исляма и да не оплакваме много българщината, понеже не е либерално и прогресивно.

    "Хубава работа, ама либерална" - организацията на "Да, България" в Столипиново
  3. 3 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3207 Неутрално

    Русия използва васалното си управление в Армения като маша
    за разпалване на конфликти с цел осуетяване транзита на
    азерски и друг нефт и газ в Европа
    Няма да я огрее обаче Русийката
    АЗЕРБАЙДЖАН вече е модерна богата и добре въоръжена
    и главно НЕЗАВИСИМА ОТ РУСИЯ ДЪРЖАВА която с лекота
    ще свие сърмите както на куклите на конци от Армения
    така и на кукловодите им в Кремъл

  4. 4 Профил на Dark Avenger alias Дечо Пора
    Dark Avenger alias Дечо Пора
    Рейтинг: 831 Неутрално

    Помош от Европа ли ?!
    нее, забрави, помогни си сам, ако искаш Господ да ти помогне !

    Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einstein
  5. 5 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3815 Неутрално

    Проблемът между азери и арменци е с вековна история. Под различно владичество, с различни имперски интереси.

  6. 6 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    ми то вече се случва
    Азелите превзеха някакво село, където никога не са живели азери първо го приеменуваха с азерско име, кръстовете по околността, които са на по 10-15 века не знам какво става.
    Древния манастир там едли ли ще продължи да съществува. Население естествено се изнесе

  7. 7 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3578 Неутрално

    "Когато превърнат вашите черкви в джамии..."Една превърнаха, в центъра на Истанбул
    —цитат от коментар 1 на pet_fire


    Две!

  8. 8 Профил на Сър Джон
    Сър Джон
    Рейтинг: 24 Неутрално

    "Когато превърнат вашите черкви в джамии..."Една превърнаха, в центъра на Истанбул
    —цитат от коментар 1 на pet_fire


    И още една - "Христос Спасител" в манастира Хора в Истанбул.

    "Хубава работа, ама либерална" - организацията на "Да, България" в Столипиново
  9. 9 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4091 Неутрално

    " Този ангажимент на Турция отново пробужда историческата травма на арменците, коментира изданието и цитира един арменски лекар, който казва: "Ние тук се борим не само за Армения, но и за вас, в Европа. Вие явно още не сте разбрали какви са целите на Турция и Ердоган. Чак когато превърнат вашите черкви в джамии, ще го схванете!", предупреждава той."

    За съжаление, Европа отдавна е забравила своите " черкви" ! По - би разбрала предупреждение, в което се ограничават газовите и доставки, опасност от загуба на високия и стандарт или ограничаване пазаруването по големите молове покрай празниците, например ! Другото е предимно верски фанатизъм, който тя смята за средновековно усещане в хората, нищо, че бавно, но сигурно самата тя се ислямизира и все повече променя като етнически състав......

  10. 10 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1676 Разстроено

    Ориана Фалачи написа това преди десетилетия, но беше обругана, низвергната и остана нечута!!!
    Четене и мислене трябва!!!

  11. 11 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3207 Неутрално

    Тук Исляма и Арменското Монофизитство НЯМАТ НИЩО ОБЩО с конфликта

    Конфликтът е изцяло инспириран от Москва с помощта на Арменската

    Колониална администрация и ще завърши позорно като всяка агрения

    замислена и отпочната от Кремъл

  12. 12 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2289 Неутрално

    Арменците са в това положение защото не обичат достатъчно Русия. Ние русофилите постоянно повтаряме, че обичаме Русия защото ще ни помогне против турците. А не защотото за нас русофилите има келепир в тая работа. Обаче обичта трябва да е силна, не като арменскта.

  13. 13 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1676 Разстроено

    До коментар [#1] от "pet_fire":

    За съжаление това е само началото...
    Вижте колко нови се построиха в Отечеството през последните години...

  14. 14 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Пълни глупости. Във Англия например, стотици бивши църкви за превърнати във барове, ресторанти, дискотеки. Навсякъде на запад през последните десетилетия стотици църкви се затварят или разрушават всяка година, защото вече няма кой да ги посещава. Европейците станаха безбожници, и едва ли Ердоган е виновен за това.

  15. 15 Профил на ygo11542256
    ygo11542256
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#3] от "Hawaii":

    Пхахаха. Сегашното управление в Армения е всичко друго, но не и про-руско.

  16. 16 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    Религиите са един от инструментите за удържане,вкарване в заблуда и насъскване на хората един срещу друг!С името Боже на уста,всеки се бори за "правата"вяра!От време оно е така!

    Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА Радев - ОСТАВКА Ако срещу Радев се яви г-н/жа "ФИЛАНКИШИЯТА",аз ще гласувам за втория!
  17. 17 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3207 Неутрално

    Играещата по свирката на Москва Армения
    твърде късно се сеща да мяуче и да се вайка
    към Европа използвайки без всякаква връзка
    религиозните плашила

    Арменците и след векове османска власт са си останали монофизити
    Християните в Османската империя са си останали християни
    Османският Султанат исторически е бил ТОЛЕРАНТЕН към другите религии
    Затова и ГОНЕНИТЕ и ИЗБИВАНИ В ИСПАНИЯ ЕВРЕИ
    биват приети в Османския Султанат където си остават
    с равни права с другите народности
    Екстра каквато ЕВРЕИТЕ В РУСИЯ например НЯМАТ

  18. 18 Профил на Julian Dob
    Julian Dob
    Рейтинг: 14 Неутрално

    Българската Желязна Църква в Истанбул не я превърнаха, даже я реставрираха. Айде стига с тия геополитически клишета че Турция видиш ли е лошата, и затва трябва истинската сатрапия - Русия да ни спасява

  19. 19 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    Русия използва васалното си управление в Армения като маша за разпалване на конфликти с цел осуетяване транзита наазерски и друг нефт и газ в ЕвропаНяма да я огрее обаче РусийкатаАЗЕРБАЙДЖАН вече е модерна богата и добре въоръженаи главно НЕЗАВИСИМА ОТ РУСИЯ ДЪРЖАВА която с лекотаще свие сърмите както на куклите на конци от Армениятака и на кукловодите им в Кремъл
    —цитат от коментар 3 на Hawaii

    Абе нали преди 2 години празнувахте, че Армения се била откъснала от руската орбита.
    Забрави ли?
    Виракоча (EU defender) и такива като него тържествувахте.
    Сега обаче Армения на кого ще разчита?
    А относно богатството на Азербайджан - то на какво се дължи?
    Не е ли бензиностанция?

  20. 20 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    Ердоган превръща музеите в джамии. А са превърнати черквите в джамии преди векове. След това, след 1923 г. някои от черквите, които са превърнати в джамии стават музеи.

    ДБ=БКП
  21. 21 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3207 Неутрално

    До коментар [#3] от "Hawaii":Пхахаха. Сегашното управление в Армения е всичко друго, но не и про-руско.
    —цитат от коментар 15 на ygo11542256


    Точно като и сегашното БОРИСОВСКО управление

    Пхахаха

  22. 22 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2156 Неутрално

    Това заглавие не е много в стил dw?

  23. 23 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    Болшевиките в Русия след 1917 г. масово затварят и рушат черкви, и масово строят синаноги... Уж атеисти пък...

    ДБ=БКП
  24. 24 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2156 Неутрално

    До коментар [#22] от "zxp53317185":

    Ами да, то е от die Welt :D

  25. 25 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3154 Неутрално

    До коментар [#14] от "ygo11542256":

    "стотици църкви се затварят или разрушават всяка година, защото вече няма кой да ги посещава. Европейците станаха безбожници, и едва ли Ердоган е виновен за това."
    ===========
    Станаха безбожници, бездетници и безработници. Докато чакат някой да им свърши работата, ще отстъпват от всичко.

    Еретик
  26. 26 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2289 Неутрално

    До коментар [#17] от "Hawaii":

    Затова и ГОНЕНИТЕ и ИЗБИВАНИ В ИСПАНИЯ ЕВРЕИ
    биват приети в Османския Султанат където си остават
    с равни права с другите народности

    Аз за евреи еничари не съм чувал.

  27. 27 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 650 Неутрално

    Ердо усеща слабостта на Европа. На юг дразни Гърция, Кипър и Франция, на север дразни Армения, Франция и .....Русия, на запад си е купил тикви, на изток се дърля с кюрдите. Или е много умен или много смел и тъп.

  28. 28 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1676 Весело

    До коментар [#14] от "ygo11542256":

    Неуспешното Ви и манипулативно "сравнение" ми напомня сравнението между стола и електрическият стол!!!!
    Почти същото е, само че е съвършено различно!
    Не Ви се получи,у нали и Вие усетихте?!

  29. 29 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    Ясно е какво цели Пашинян, да консолидира християнският Свят против Турция и нищо чудно да успее. Все пак турците стигат до Виена едно време и всички са ужасени от зверствата на турците. Европа знае за какво става въпрос. За Балканите, които са били под османско владичество да не говорим.

    ДБ=БКП
  30. 30 Профил на асен георгиев
    асен георгиев
    Рейтинг: 840 Неутрално

    в стара европа отдавна се практикува предаването на черкви на гъжвите да ги правят на джамии. скоро ще започнат и исляма масово да приемат.

  31. 31 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3154 Неутрално

    До коментар [#16] от "АмброзСП":

    "Религиите са един от инструментите за удържане,вкарване в заблуда и насъскване на хората един срещу друг!С името Боже на уста,всеки се бори за "правата"вяра!От време оно е така!"
    ============
    В България кръстове почнаха да се вдигат след 2000 година, даже и по-късно.
    Не че бяха толкоз необходими, но през 90-те се вдигнаха толкова джамии, че на хората им писна.

    Еретик
  32. 32 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    До коментар [#15] от "ygo11542256":

    Армения е сложна държава. 80 % от ресурсите, които Армения внася са руски.

    ДБ=БКП
  33. 33 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1676 Весело

    До коментар [#23] от "anonim440":

    Взривяването на храма "Христос Спасител" 1931 година

    https://bg.wikipedia.org/wiki/Христос_Спасител _(Москва)#/media/Файл:Christ_saviour_explosion.jpg

  34. 34 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2829 Неутрално

    Бабикянски фейкове за активиране на кръстоносен поход в защита на арменските интереси. Руснаците са християни, но докъдето им позволява Путин и неговия пророк Кирил. В днешно време войни се водят само заради газ и петрол.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  35. 35 Профил на Julian Dob
    Julian Dob
    Рейтинг: 14 Неутрално

    Ясно е какво цели Пашинян, да консолидира християнският Свят против Турция и нищо чудно да успее. Все пак турците стигат до Виена едно време и всички са ужасени от зверствата на турците. Европа знае за какво става въпрос. За Балканите, които са били под османско владичество да не говорим.
    —цитат от коментар 29 на anonim440


    Зверствата на турците не са и 1% от това което бяха зверствата на славянските руски варвари в периода 1944-1989

  36. 36 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2289 Неутрално

    Дойче веле що не посъветва арменците да забравят за геноцида си и да гледат напред. Нас как ни съветват да забравим нашия в Македония.
    Разправят, че "гледането напред" и съобразяването с историческите реалности" от отричането на арменския геноцид е дали идеи и е имало мотивирашо влиание над австрийския ефрейтор за "окончателното решение" на еврейския въпрос.

  37. 37 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3154 Неутрално

    До коментар [#26] от "blondofil":

    "Затова и ГОНЕНИТЕ и ИЗБИВАНИ В ИСПАНИЯ ЕВРЕИ
    биват приети в Османския Султанат където си остават
    с равни права с другите народности

    Аз за евреи еничари не съм чувал."
    ============
    Евреите се обрязват и ако са принудени да избират между християнство и ислям, предпочитат исляма. Поне така съм чел, не искам да абсолютизирам мнение по въпроса, което не съм проучвал сериозно.

    Еретик
  38. 38 Профил на staro-nov dnevnik-ar
    staro-nov dnevnik-ar
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#3] от "Hawaii":

    "Азербайджан с лекота ще свие сърмите на куклите на конци от Армения"

    Не че некой ще ти се вързе, всепък в интерес на вистината ще кажа че арменците си избраха про - западно марионетско правителство и помощ трябва да чакат от Запад. От тази война Русия няма никакъв зорт, ако искат и цяла Армения нека вземят башибозуците! Русия се нуждае от Турция която е противположена на запада, разбива единството на НАТО, пълни ЕС с мигранти и купва руски оръжия за милиярди отколко някакви съмнетелно про - руски и бедни Армении и Българии. Разбра ли!?

  39. 39 Профил на qch09356398
    qch09356398
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#10] от "selqnin":

    Имаш право, но колко ли са я чували да не кажа чели!

  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  41. 41 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    Той съвременния Свят за жалост е само номинално християнски. Даже се говори за пост християнски Свят вече. Та трудно нещо хубаво ще се случи в един такъв Свят. Все още има вярващи хора и някъде има истинна Православна Църква, но тя не е пълна с агенти на КГБ, Секуритате, ДС, масони, криптоюдеи, криптоикуменисти.

    ДБ=БКП
  42. 42 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2307 Неутрално

    Ердовата мегаломания успя да събуди в много народи историческа памет. Никой не помни нищо добро от турчулята защото те нямат история, а едно огромно и много кърваво креминално досие !!
    Съвсем не е случайна стената която се създава окило агресивна Турция.
    Египет, Израел, Кипър, Йордания, Армения, Гърция, ОАЕ, СА, Ливан, Франция....................................!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  43. 43 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    До коментар [#33] от "selqnin":

    Не разбирам защо настроението ви е "Весело"?

    ДБ=БКП
  44. 44 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3154 Весело

    До коментар [#35] от "Julian Dob":

    "Зверствата на турците не са и 1% от това което бяха зверствата на славянските руски варвари в периода 1944-1989"
    ============
    Ако турците наистина са избили милион и половина арменци, то съветската армия трябва да е избила 150 милиона българи. А на мен даже ми се размина!
    Ашколсун! Ти си по-филолог от мене, хиперболата те яде отвътре, евалла, оттеглям се!

    Еретик
  45. 45 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 699 Неутрално

    Исляма ще превземе Европа и това е неизбежно. След това мюсюлманите ще забогатеят, ще спрат да вярват, ще приемат мъжеложството и някои други "ценности" и на свой ред ще бъдат покорени от други варвари. След това цикъла отново се повтаря, и така до края на съществуването на Земята.

  46. 46 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2904 Неутрално

    Е то в Европа се превръщат доста църкви в джамии и не е Ердоган виновен.

    Но в случая той е виновен. А иначе меките китки в Европа са си виновни за техните църкви и Сорос също.

  47. 47 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3154 Весело

    До коментар [#36] от "blondofil":

    "Дойче веле що не посъветва арменците да забравят за геноцида си и да гледат напред. Нас как ни съветват да забравим нашия в Македония."
    ==========
    Арменците правят по-добри лобита от нас.
    И не се плюят пред хората.
    Ама това е друга тема.

    Еретик
  48. 48 Профил на qch09356398
    qch09356398
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#35] от "Julian Dob":

    Малко ти е къс периода. Върни се назад и започни от 1917г.

  49. 49 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4256 Неутрално

    До коментар [#17] от "Hawaii":

    Не мисля че имаме нужда и от теб в ролята на пропагандист на турското военно разузнаване. Но от друга страна, може би толкова ти е пипето, за да не видиш че Армения от доста време презира Русия и не е послушен сателит като някои други.

  50. 50 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1676 Неутрално

    До коментар [#39] от "qch09356398":

    Точно за това се гневя - всичко е написано и казано, но се"удряме в главата", когато е късно...дано не е твърде късно...!!!

  51. 51 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2800 Разстроено

    ""Ние тук се борим не само за Армения, но и за вас, в Европа. Вие явно още не сте разбрали какви са целите на Турция и Ердоган. Чак когато превърнат вашите черкви в джамии, ще го схванете!", предупреждава той."

    Докторът е прав за съжаление! Светът се управлява от меки китки които предпочетат да търгуват с ислямистка Турция вместо да спрат мераците и за окупиране на нови територии и създаване на васални управления в съседните и страни като България и Грузия!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  52. 52 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1676 Неутрално

    До коментар [#43] от "anonim440":

    Неволна грешка!
    Моля да ми простите!!!
    Съжалявам!

  53. 53 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4256 Неутрално

    До коментар [#43] от "anonim440":

    Останало му е от предния пост (#28), надявам се.

  54. 54 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    До коментар [#45] от "moreee":

    Явно нищо не знаете за исляма. То при тях тези, които карат в насрещното са страшно много. Просто се крият.
    Наивно е да се смята исляма за по-нравствен от християнството. В Турция на Ердоган приеха, че момиче на 12 г. вече е полово зряло (това го има и при юдеите). Даже промениха закона в Турция и вече ако някой е изнасилил дете, но приеме да се ожени за него, не влиза в затвора. Преди всеки, който имаше сексуален контакт с момиче под 18 г. влизаше в затвора.

    ДБ=БКП
  55. 55 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2800 Гневно

    Българската Желязна Църква в Истанбул не я превърнаха, даже я реставрираха. Айде стига с тия геополитически клишета че Турция видиш ли е лошата, и затва трябва истинската сатрапия - Русия да ни спасява
    —цитат от коментар 18 на Julian Dob


    Гледай Турция да не дойде да ни спасява както спасява сега Азарбейджан защото това със сигурност ще е краят на България!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  56. 56 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 712 Неутрално

    Дойче Веле се излага ... просто не прилича на себе си ... Толкова ли не може да намери 15-20 арменски историци, които да дадат съвременен прочит на "... преплетената, споделената и дообогатена история" между азери и арменци ?!?!?!

  57. 57 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3154 Неутрално

    До коментар [#42] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    "Ердовата мегаломания успя да събуди в много народи историческа памет. Никой не помни нищо добро от турчулята, защото те нямат история, а едно огромно и много кърваво криминално досие !!"
    ++++++++++++
    Всеки, освен турчин на Балканите ще се съгласи с тебе!

    Еретик
  58. 58 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 958 Неутрално

    Неведнъж съм коментирал неоосманистките амбиции на Ердоган. Така е, той иска да възроди Османската империя и сам да стане султан. А геноцидът над арменците е най-големият в историята на човечеството до Втората световна война. Военните действия сега са започнати от Азербайджан и то не без подстрекателството на Ердоган.

  59. 59 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3578 Весело

    Исляма ще превземе Европа и това е неизбежно. След това мюсюлманите ще забогатеят, ще спрат да вярват, ще приемат мъжеложството и някои други "ценности" и на свой ред ще бъдат покорени от други варвари. След това цикъла отново се повтаря, и така до края на съществуването на Земята.
    —цитат от коментар 45 на moreee


    Затова ли сега ни натискат да приемем ние мъжеложството като висша европейска ценност?
    Че да изпреварим мюсюлманите по кръга на цикъла, като го шорткътнем, и все да сме отгоре!

  60. 60 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 699 Неутрално

    До коментар [#54] от "anonim440":

    "Явно нищо не знаете за исляма. То при тях тези, които карат в насрещното са страшно много. Просто се крият.
    Наивно е да се смята исляма за по-нравствен от християнството"

    Въпросът не е коя религия е по-нравствена, въпросът е, че едните вярват, а другите не. Тези които вярват ще победят. Римската империя е станала Велика когато в Рим са смятали изневярата за позор, а е паднала когато императорите са започнали да спят с мъже. Винаги цикъла е един и същ.

  61. 61 Профил на Julian Dob
    Julian Dob
    Рейтинг: 14 Неутрално

    До коментар [#35] от "Julian Dob":"Зверствата на турците не са и 1% от това което бяха зверствата на славянските руски варвари в периода 1944-1989"============ Ако турците наистина са избили милион и половина арменци, то съветската армия трябва да е избила 150 милиона българи. А на мен даже ми се размина!Ашколсун! Ти си по-филолог от мене, хиперболата те яде отвътре, евалла, оттеглям се!
    —цитат от коментар 44 на Костадин Иванов


    Турците са правили от децата еничари и то от малък процент. Руснаците за 45 години направиха мнозинството от българи да са еничари. Настройваха ни срещу съседите - Гърция и Турция, настроиха ни срещу цивилизацията (Запада). Накараха ни да се гордеем със селянията и простотията – със чушкопека, с панелките, с народните хора, с това да сме работници, но не и собственици, хлебарки които не могат да се противопоставят на номенклатурния боклук който го бяха натрисали да е шеф на предприятието

  62. 62 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2800 Гневно

    Играещата по свирката на Москва Армениятвърде късно се сеща да мяуче и да се вайкакъм Европа използвайки без всякаква връзкарелигиозните плашилаАрменците и след векове османска власт са си останали монофизитиХристияните в Османската империя са си останали християниОсманският Султанат исторически е бил ТОЛЕРАНТЕН към другите религииЗатова и ГОНЕНИТЕ и ИЗБИВАНИ В ИСПАНИЯ ЕВРЕИбиват приети в Османския Султанат където си оставатс равни права с другите народностиЕкстра каквато ЕВРЕИТЕ В РУСИЯ например НЯМАТ
    —цитат от коментар 17 на Hawaii


    Прав си Хауай! Затова от толкова грижи в Турция днес няма никакви християни а горките мюсюлмани дето ги прочиствали, възраждали, геноцидирали са навсякъде из Европата!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  63. 63 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1800 Весело

    До коментар [#34] от "Корки":

    ми кофти се получава
    19 векНиколай 2 каза че съюзници на русия са армия и флот
    20 век съюзници са вече 4: армия и флот нефт и газ
    21 век един бог знае

  64. 64 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    Няма Нагорни Карабах. Областта се казва само Карабах и е с 80% етнически арменци. Следователно е арменска област. Формулировката Нагорни Карабах е руско-съветска измишльотина и затова сега там има проблеми.

    http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/
  65. 65 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2240 Неутрално

    До коментар [#10] от "selqnin":

    Фалачи не предлага отговори, само описва какво може да се случи, което не е много трудно, защото вече няколко пъти е ставало, и от двете страни. Виж, да намериш как да се справиш с нещо по-малко от трета световна война е предизвикателството. Дори за Палестина няма отговор, а това е много мъничък проблем в сравнение с глобалния.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  66. 66 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    До коментар [#60] от "moreee":

    Наивно. Мохамеданите не знаят в какво вярват. Разделени са на сума ти секти. Тези в Турция се водят сунити, но ако се попита един сунит арабин, той няма да е съгласен, че турците са сунити. В Турция масово се молят по броеница, докато сунизмът забранява моленето по броеница.
    А при другото течение шиитизмът, там вече има страшно много течения.
    Исляма е доста мъглива религия. Те самите не знаят в какво вярват.

    ДБ=БКП
  67. 67 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 712 Неутрално

    Няма Нагорни Карабах. Областта се казва само Карабах и е с 80% етнически арменци. Следователно е арменска област. Формулировката Нагорни Карабах е руско-съветска измишльотина и затова сега там има проблеми.
    —цитат от коментар 64 на Dr_Doolittle



    До коментар [#64] от "Dr_Doolittle":

    Та, казваш, Кърджали е област в Турция, нали ?

  68. 68 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3020 Неутрално

    До коментар [#26] от "blondofil":Аз за евреи еничари не съм чувал.
    >>> А за дьонметата чували ли сте? За някой си Сюлейман паша( Соломон Леви), който наредил да се изколят българите в Стара Загора? Според някои историци в младотурската революция и арменските кланета те играят важна роля..
    https://buditel.bg/news/view/49/skriti-istini-za-starozagorskite-ujasi

  69. 69 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2829 Неутрално

    Затова от толкова грижи в Турция днес няма никакви християни а горките мюсюлмани дето ги прочиствали, възраждали, геноцидирали са навсякъде из Европата!
    —цитат от коментар 62 на Julian Mall


    Тезата на Ататюрк е че Турция последна се освобождава от османско робство. Ататюрк залага на светска държава и забранява фереджетата. Дано Ердоган не успее да унищожи цалото наследство на Ататюрк.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  70. 70 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2800 Неутрално

    До коментар [#26] от "blondofil":"Затова и ГОНЕНИТЕ и ИЗБИВАНИ В ИСПАНИЯ ЕВРЕИбиват приети в Османския Султанат където си оставатс равни права с другите народностиАз за евреи еничари не съм чувал."============ Евреите се обрязват и ако са принудени да избират между християнство и ислям, предпочитат исляма. Поне така съм чел, не искам да абсолютизирам мнение по въпроса, което не съм проучвал сериозно.
    —цитат от коментар 37 на Костадин Иванов


    Приели са ги защото са били противници на Испания. През 19в. приемат даже и унгарските революционери начело с Лайош Кошут по същите причини.

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  71. 71 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2800 Неутрално

    До коментар [#26] от "blondofil":Аз за евреи еничари не съм чувал.>>> А за дьонметата чували ли сте? За някой си Сюлейман паша( Соломон Леви), който наредил да се изколят българите в Стара Загора? Според някои историци в младотурската революция и арменските кланета те играят важна роля..https://buditel.bg/news/view/49/skriti-istini-za-starozagorskite-ujasi
    —цитат от коментар 68 на тулса


    Неслучайно младотурците се зараждат в Солун който е наполовено еврейски!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  72. 72
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  73. 73 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4256 Неутрално

    До коментар [#68] от "тулса":

    Интересен източник, но според мен утрира с "ритуалните убийства и обреди" на евреите от Стара Загора с доста краен антисемитизъм, слагайки всички евреи в кюпа. Не съм чувал подобни неща от старозагорци - коренни жители...

  74. 74 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 712 Неутрално

    Като знам колко мръсни и гадни са арменците в България (кеворкян, бабикян, берберян) стискам палци Турция да повтори действията си от 1917 г.
    —цитат от коментар 72 на Мишо Петров



    До коментар [#72] от "Мишо Петров":

    Аз си мислех, че арменцита са повече, но щом казваш, че са трима - така ще да е !!!

  75. 75 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3207 Неутрално




    Прав си Хауай! Затова от толкова грижи в Турция днес няма никакви християни а горките мюсюлмани дето ги прочиствали,
    —цитат от коментар 62 на Julian Mall


    След 50 години тук и 80 години в Русия СЪВЕТИЗЪМ

    КОЛКО ХРИСТИЯНИ ОСТАНАХА бре !!!!

    На ли МИЛИЦИОНЕРИТЕ като ПУТИн и БОРИСОВ

    ПРОЧИСТВАХА ХРИСТИЯНИТЕ така както и турчин не ги е прочиствал

    Сега същите тези МИЛИЦИОНЕРИ точат сълзи и сополи за религията

    ГНУСНА и БЕЗСРАМНА история !

  76. 76 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2197 Разстроено

    Ние ли не знаем...
    Оскар Уайлд го видя:

    Исусе, жив ли си или в земята
    почиват още костите ти бели?
    И твойте възкресение не бе ли
    сън само, сън на грешницата свята?
    Тук стонове изпълват тишината
    и твоите свещеници загиват.
    Не чуваш ли как вопли се издигат
    над труповете хладни на децата?
    О, Сине Божи, слез сред тази злоба!
    Връз твоя кръст в нощта беззвездно – черна
    е плъзнал полумесецът проклет
    Ако наистина си пръснал гроба,
    о, Сине, людски, слез със мощ безмерна
    преди да те измести Мохамед.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  77. 77 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3601 Любопитно

    До коментар [#60] от "moreee":

    Въпросът не е коя религия е по-нравствена, въпросът е, че едните вярват, а другите не. Тези които вярват ще победят
    ======
    Това е...... Кратко, точно и ясно....!!!
    Всъщност той и Папата го подсказва с действията си......
    Не случайно мие и после целува краката на бежанците......понеже знае накъде отива тоя свят..... Знае кои ще са утрешните пазители на общочовешките ценности и добродетели......
    Залеза на Християнството е тъжен, печален и горчив......
    Под тътена на секуларизма и разюзданата демокрация, То просто умира....

    Bukalemun
  78. 78 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 859 Неутрално

    Факт е, че Ердоган има средновековно ислямистко мислене. Отнесени към 20 век, възгледите му са чист фашизъм.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  79. 79 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 859 Неутрално

    Факт е, че Ердоган има средновековно ислямистко мислене. Отнесени към 20 век, възгледите му са чист фашизъм.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  80. 80 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 859 Неутрално

    Факт е, че Ердоган има средновековно ислямистко мислене. Отнесени към 20 век, възгледите му са чист фашизъм.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  81. 81 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 859 Неутрално

    До коментар [#17] от "Hawaii":

    Доста плитко е това твое мислене по оста за-анти Москва. Вижда се, че за Кавказ си информиран главно от Дневник.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  82. 82 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 437 Неутрално

    До коментар [#72] от "Мишо Петров":

    Е, сега, има всякакви. Приеми, че тези споменати от теб, са се вписали идеално в нашето общество. Шарл Азнавур и Силви Вартан също са арменци, ама си пеят на френски.

  83. 83 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2373 Неутрално

    Пука им на тях за църквите. Стига да има дюнери, кокаинец, и бате Бойко да ги, нали, със двеста, щото са му свикнали.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  84. 84 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 859 Неутрално

    Като колективен отговор всички страни в Европа да признаят арменския геноцид и да поискат Турция да се извини за него, както и да го впише в учебниците си като геноцид.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  85. 85 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 699 Неутрално

    До коментар [#77] от "eti mehter":

    "Залеза на Християнството е тъжен, печален и горчив......
    Под тътена на секуларизма и разюзданата демокрация, То просто умира...."

    За демокрацията не си прав. Рим е станал велик кокато е бил ребублика. За християнството си прав. Християните спряха да вярват и ще бъдат покорени. И все пак ние няма да бъдем живи да видим края. А дотогава Аби, курсът на турската лира ще зависи от такива като Тръмп. Така че опичай си акъла.

  86. 86 Профил на nimrod
    nimrod
    Рейтинг: 786 Любопитно

    Болшевиките в Русия след 1917 г. масово затварят и рушат черкви, и масово строят синаноги... Уж атеисти пък...
    —цитат от коментар 23 на anonim440



    До коментар [#23] от "anonim440":

    Пак да попитам може би за трети път - как точно става това и защо ? Може би лениновата мисъл , че ". . . религията е опиум за народите " не се е отнасяла И за евреите или как ? Може ли линк някакъв , откъдето си почерпил тия сведения ?

    ! ! ! זוהי מנת חלקך
  87. 87 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 437 Неутрално

    Иначе историята е стара колкото исляма, тоест на 1498 години.
    Всички мюсюлмани живеят явно с чувства подобни на " ... надеждата близка кръста от Храма на Святата мъдрост да сринат в прахта и мюезини да пеят над кубетата златни".
    Но както ни учи историята, винаги си намират майстора.

  88. 88 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 613 Гневно

    До коментар [#3] от "Hawaii":

    Такива като теб наистина ме убеждават, че за да продължи съществуването си България, единствения и изход да влезе в състава на руската федерация ,ако не друго там поне ще запази името си

    гошо
  89. 89 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 859 Неутрално

    До коментар [#3] от "Hawaii":

    Парадоксално, но в случая Армения е много по-модерна, про-западна и европейска държава от Азербайджан. Азербайджан е азиатска петролна сатрапия и нищо повече. Армения е принудена да е във съюзни отношения с Московията заради кофтито си геополитическо обкръжение - де факто в клещи между азери и турци.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  90. 90 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    Kaк Турция притиска Армения към прегръдката на Русия! Армения просто няма друг шанс.

  91. 91 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    До коментар [#89] от "Пипера е много лют":

    Как ми прочетохте мисълта 😊

  92. 92 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3601 Неутрално

    До коментар [#90] от "half truth":

    Видя ли какво направи Ердо преди малко.....?
    Отвори пътя към Мараш..... 46 годишна обезлюдена територия......
    Падна още едно табу в Кипър.....

    Bukalemun
  93. 93 Профил на nimrod
    nimrod
    Рейтинг: 786 Неутрално

    До коментар [#26] от "blondofil":". . . . Евреите се обрязват и ако са принудени да избират между християнство и ислям, предпочитат исляма. Поне така съм чел, не искам да абсолютизирам мнение по въпроса, което не съм проучвал сериозно.
    —цитат от коментар 37 на Костадин Иванов

    Така е . Колкото и странно да звучи на някои . При липса на синагоги религиозен евреин може да се помоли в джамия , но в никакъв случай не и в черква . Една от главните причини ( може би най - главната ) за това е че християнските черкви има символи на вярата съградени от човешка ръка ( икони , статуи кръстове и т.н. ) и това се смята за оскърбление към бога ( הלול השם ) , едва ли не езичество . Така е било и при всички раннохристиянски секти . При най - ранната организирана християнска религия - арменската , също липсват символи на вярата . Арменците са първия народ в света приел организирано и масово християнската религия

    ! ! ! זוהי מנת חלקך
  94. 94 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    До коментар [#92] от "eti mehter":

    Tъкмо се прибрах и точно това гледам. Ходили ли сте в Мараш? То е пълна развалина. Тур опраторите предупреждават туристите нищо да не пипат, защото е опасно. Ще е по-лесно да построят нов град отколкото да реставрират Мараш.

  95. 95 Профил на nimrod
    nimrod
    Рейтинг: 786 Неутрално

    . . . ." най - ранната организирана християнска религия - арменската. . . "-----> организирано християнска черква - арменската

    ! ! ! זוהי מנת חלקך
  96. 96 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3601 Любопитно

    До коментар [#94] от "half truth":

    https://youtu.be/irKn89eYCNI

    ХА ХА ХААААААА..... ГОЛЯМ СИ ЕРДО......!!!
    Тия видео кадри вече са история......
    След почти половин век.....един град призрак ще отвори вратите си......
    От утре вече е отворен за посетители.......
    ТАКА СЕ ПРАВИ ИСТОРИЯ...... 👈👈👈👈👈

    Bukalemun
  97. 97 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 821 Неутрално

    До коментар [#38] от "staro-nov dnevnik-ar":

    Като естествен съюзник на Армения, Русия ще се намеси тогава когато арменците имат най-много нужда от нея. Точно като в Сирия ! И резултатът ще е зависима и "пленена" държава(като сирийската) и за съжаление на Армения, това ще е много по-добър вариант от колкото да губят земя от много по-многоброен и по-добре екипиран враг, в конфликт който би сринал и двете държави. При намеса от руснаците, азерите и турците надали ще продължат с настъплението. Двете страни ще обявят победа, руснаците ще вкарат Армения обратно в орбитата си на влияние. И двата султана ще се разберат защото в една по-голяма картина интересите им се припокриват. Естествено това е само една от много хипотези и държа да отбележа, че руснаците нямат интерес от директна конфронтация. Имат интерес от това да вкарат миротворци и да "замразят" конфликта като в Грузия, Сирия, Украйна и Приднестовието.

    Good shitposting and proper banter guaranteed !! No refunds !
  98. 98 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3601 Любопитно

    До коментар [#94] от "half truth":

    Ходили ли сте в Мараш?
    ======
    Шегуваш ли се?
    Там дори и снимки беше забранено да се правят.......

    Вай бе.....за един ден две бомби.....
    1.....водния канал КЪМ KKTC е отново отворен.....
    2.....Мараш.....

    Bukalemun
  99. 99 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2289 Неутрално

    [quote#93:"nimrod"][/quote]

    В такъв случай за каква юдео-христианска култура говорят, както е модерно напоследък?

  100. 100 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4256 Неутрално

    До коментар [#94] от "half truth":

    Вароша/Мараш (турски) е индикатор как един привлекателен център за богати и известни космополити може да се превърне в развалина, не без активната роля на Турция по установяването на фалшивата "Република Северен Кипър". Не виждам кой друг освен руснаци и иранци биха отишли там на "all inclusive" в конкретната ситуация.
    Това би било възможно само ако се игнорира решението на Съвета за Сигурност на ООН от 1995, резолюция 550, че на тази торитория могат да се настанят само жители на Кипър живели там до 1974 година.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK