"Самоизяждаща се" ракета получи финансиране от британското правителство

"Самоизяждаща се" ракета получи финансиране от британското правителство

© Reuters



Ракетен двигател, който има за цел да извежда малки полезни товари в орбита, докато изгаря собствената си конструкция като гориво, е спечелил финансова подкрепа от правителството на Великобритания.


Отделът за разработки на Министерството на отбраната (DASA) ще финансира с 90 хил. лири продължаващото развитие на ракетен двигател "автофаг", който се изгражда от учени от Университета в Глазгоу в Шотландия, съобщи Space.com


Технологията е много подходяща за малки ракети, "защото смаляването на ракетата намалява масата на горивото повече, отколкото ако намалим масата на всички останали компоненти, включително резервоарите, които държат самото гориво", казва Патрик Харкнес от института "Джеймс Уат" в Глазгоу, чийто екип разработва проекта, в официално изявление.




"Концепцията за автофага е проста: изгорете и резервоарите", казва Харкнес. "Това спестява излишната маса и означава, че можем да миниатюризираме ракетата."


Екипът вече е тествал версия на подобен двигател, който използва изцяло твърдо гориво. Парите от DASA ще помогнат за финансирането на изследвания за използването на по-богато на енергия хибридно гориво, казаха членове на екипа.


"Тялото на хибридна ракета-автофаг ще бъде тръба с твърдо гориво, съдържаща течен окислител", каза Харкнес. "Цялото устройство ще бъде изгорено отдолу нагоре от двигател, който ще изпари тръбата с гориво, ще добави окислителя и ще изгори сместа, за да създаде тяга. Двигателят ще е консумирал цялото тяло на ракетата до момента, в който корабът достигне орбита, и ще остане само полезният товар. Това е много по-ефективен начин от всички процеси до момента."


Хибридният двигател ще бъде изпитан следващата година в университета "Кингстън" в Лондон.


В по-дългосрочен план новите двигателни технологии могат да помогнат на Великобритания да претендира за значителна част от нарастващия пазар на малки сателити, се казва в изявлението на членовете на екипа. Двама от най-големите играчи в това пространство в момента са американските компании - Rocket Lab, която изстрелва спътници със своята малка ракета Electron, и SpaceX със своята Falcon 9.


"Великобритания има стратегическа цел да поддържа 10% от световната космическа индустрия до 2030 г. и ние вярваме, че нашият автофагов двигател е уникално добре разположен, за да помогне за постигането на тази амбиция", каза Харкнес.


През септември космическата агенция на Великобритания (UKSA) обяви, че ще спонсорира седем проекта, които трябва да тестват нови технологии за проследяване на спътници и отломки в орбита около Земята.


През лятото страната засили присъствието си в орбита със закупуването на фалиралата компания за сателитен интернет OneWeb. Сега правителството е партньор в една от най-големите сателитни мрежи в небето. Досега OneWeb е изстреляла 74 спътника, като планира да разположи още стотици.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1346 Любопитно

    Чак сега ли се сетиха?!

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  2. 2 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2087 Неутрално

    "Автофаг"... Без гръцкият са умрели горките...

  3. 3 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1329 Весело

    До коментар [#1] от "venci4":

    Що не ги подсети ? :))) Що държиш тази ценна информация под възглавницата ?

  4. 4 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2839 Неутрално

    Интересно! А и парите са смешни, особено ако се получи.

  5. 5 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 3998 Любопитно

    Екологично мислене.....( иначе ще трябва се пращат " бригади " в космоса да чистят и събраното да се рециклира...).

  6. 6 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2607 Весело

    Горките британци.
    Изпуснаха гарантираните помощи на ЕС и се налага да работят.

    подпис
  7. 7 Профил на Борис
    Борис
    Рейтинг: 1701 Неутрално

    Добра новина за околната среда

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  11. 11 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 978 Неутрално

    Новото е ползването на хибридно гориво ,т.е с твърдо гориво и течен окислител.Иначе първите ракети,които и сега се ползват за фоерверки педставляващи картонена тръба с барут са автофаги,всички ракети с твърдогоривет двигател също.

  12. 12 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3143 Весело

    Новото е ползването на хибридно гориво ,т.е с твърдо гориво и течен окислител.Иначе първите ракети,които и сега се ползват за фоерверки педставляващи картонена тръба с барут са автофаги,всички ракети с твърдогоривет двигател също.
    —цитат от коментар 11 на slonsco


    Точно, и аз се чудих по какво се различават от бустърите с твърдо гориво, а то е по това, че имат и окислител.

    Да, наистина, това са най- евтините и прости ракети. В САЩ, Минотавър и спряната скоро (след като загуби състезанието на Пентагона) ОмегА на Нортроп Грумам, Вега на ЕКА, .....

    Преизползваемите ракети на течно гориво и окислител обаче нямат алтернатива. Рокет Лаб съвсем скоро и те, като Спейс Екс ще преизползват своята ракета, наречена, Електрон.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  13. 13 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    Масата на резервоарите е нищожна част от тази на ракетата. Най-много тежат гориво и окислител, после двигателите, след това е корпуса на раметата и полезният товар и на резервоарите. Иначе казано резервларите(празни) са нищожна част от масата. Неиждамв практически смисъл. Направо си е преливане от пусто в празно. На изобретателите на идеята и на чиновниците в британската администрация, трябва да им намерят топло място в затвора, защото очевидно става въпрос за далавера, с която да се разхищават и крадат бюджетни средства. Ако ракетата е за многократна употреба, е още по-безсмислено да се горят резервоарите, защото ще трябва да се произвеждат други с които да се заменят и това ще увеличи въглеродния отпечатък и другите замърсявания свързани с ракетата, но и за еднократна употреба да е все тая, практически нищо не се печели. Освен кешът по проекта, който ще си поделят държавните служители, които са го одобрили и усвоителите му . А нямало корупция в развитите страни, ха-ха.

    мурзилка
  14. 14 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3143 Неутрално

    Предимството на такава ракета пред твърдотелната е, че може да бъде спряна като е спрян достъпа на окислителя до горивото.

    Голямо предимство на такъв атип ракета спраямо течно горивните е в простотата на реактивният двигател. Едно сопло само. Няма турбопомпи, няма сложна механика работеща на високи обороти, свръхвисоки разлики на температурата, свръгналягания, ....

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  15. 15 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1987 Неутрално

    До коментар [#14] от "Realist":
    Това нещо като Митимън ли е

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  16. 16 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3143 Неутрално

    До коментар [#15] от "dedoliben":

    Да, Минотавър е цивилната версия на Минитмън. Нортроп Груман прави по 3-4 полета на година от Средноатлантическият ракетен полигон с тази ракета, намиращ се на остров Уалъпс, Вирджиния. От там лети също и Антарес, оттам лети и Електрон на Рокет лаб.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  17. 17 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1987 Любопитно

    До коментар [#16] от "Realist":

    Ми що тогива нашите руски друзя не могат да сделат Булавата толкова години?
    Въпреки че естественно някъде и някога в единзакрит Град са сделали поредното Чудо-Юдо

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  18. 18 Профил на Jabs
    Jabs
    Рейтинг: 20 Неутрално

    До коментар [#6] от "Иван K":

    Горките британци са работили здраво още тогава, когато прадядо ти е носил кафе на османците, чичка.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK