Едва половината софиянци живеят до места за разходка, сочи проучване

Едва половината софиянци живеят до места за разходка, сочи проучване

© Надежда Чипева, Капитал



Урбанистите и местните власти трябва да подобрят условията за разходка в градовете, за да се справят с лошото здраве и социалното неравенство на населението, заявиха изследователи в четвъртък, след като пандемията от коронавируса подчерта колко важно е хората да имат възможност да ходят пеша.


Париж, Лондон, Богота и Хонконг са сред най-добрите градове за пешеходци в света, според ново проучване на близо 1000 града от базирания в Ню Йорк Институт за транспорт и развитие (ITDP). София, която е единствения български град в проучването, попада в средата на класацията.


Подобряването на условията за ходене пеша е особено важно сега, тъй като опасенията за безопасността доведоха до рязък спад в използването на обществения транспорт, създавайки по-големи рискове за уязвимите жители, каза Хедър Томпсън, главен изпълнителен директор на ITDP, цитирана от "Ройтерс".




"COVID-19 разкри драматично нашите неравенства на всяко ниво, включително вариантите за пътуване. По-богатите имат по-голям достъп до места за разходки и по-добър транспорт, докато хората с ниски доходи, нямат нито едното, нито другото", каза тя.


"Изключително важно е да изместим баланса в нашите градове от автомобилите. Така ще спечелим толкова много - от по-чист въздух до по-добро здраве до по-силни местни икономики и по-дълбоки връзки в общностите", смята Томпсън.


Едва половината софиянци живеят до места за разходка, сочи проучване

© Reuters


По време на затварянето заради пандемията, жителите на градовете по целия свят се разхождаха и тренираха по улици, по които не се движеха коли. С отмяната на ограниченията обаче трафикът се увеличи. Повече автомобили на пътя влошават качеството на въздуха, увеличават токсичните емисии и представляват по-големи рискове за пешеходците, според ITDP.


Проучването на ITDP класира градовете по мерки като плътност на градските блокове, близостта на жителите до откритите пространства без автомобили и достъпа им до услуги, включително здравеопазване и образование.


Много малко градове като цяло дават приоритет на пешеходците и са доминирани от автомобили. Докладът установи, че градовете в САЩ се класират особено ниско по всички параметри.


Сред градовете с над 5 милиона жители само Богота в Колумбия е в челната петица по трите параметри.


Едва половината софиянци живеят до места за разходка, сочи проучване

© Reuters


Първата класация оценява дела на хората, живеещи на 100 метра от място без автомобили, като паркове, пешеходни улици и площади. Те подобряват здравето, засилват връзките в общността и повишават безопасността на пешеходците, казват изследователите. Хонконг заема първото място с 85%, следван от Москва (75%), Париж (61%) и Лондон (59%). 53% от жителите на София живеят близо до места за разходка, като подобна е ситуацията в Бостън, Тунис и Алепо.


"Политиците трябва да разберат проблемите, които е причинило ориентирането към автомобилите. Тогава те ще могат да предприемат конкретни стъпки: от планиране на удобни и разнообразни квартали до оборудване на улици с пейки, широки тротоари и сянка", каза Тейлър Райх, водещ автор на доклада.


Квартал, в който хората могат да се придвижват пеша, е свързан с по-добро здраве за жителите и по-малко жертви на пътя. Той също така стимулира местния бизнес, намалява социалните неравенства и увеличава устойчивостта на въздействието на изменението на климата и икономическите шокове, каза Райх.


Едва половината софиянци живеят до места за разходка, сочи проучване

© Reuters


Втората класация разглежда дела на хората, живеещи на километър от здравни и образователни институции. В Париж 85% от хората живеят в такъв район, което му отрежда първо място, следван от Лима в Перу, Лондон, Сантяго в Чили и Богота. София се нарежда на сравнително добра позиция с 69%, подобно на Тбилиси, Рим, Тулуза, Познан.


Отделно проучване на учени от Университета в Уоруик, Великобритания, показа, че по-устойчивите икономически модели може да помогнат на света да се възстанови финансово от пандемията, като същевременно постигне целите за намаляване на въглеродните емисии.


Едва половината софиянци живеят до места за разходка, сочи проучване

© Reuters


По време на пандемията подобренията в качеството на въздуха може да са спасили повече животи, докато намаляването на шума в околната среда и задръстванията са довели до увеличаване на броя на хората, които спортуват навън, се казва в изследването, публикувано в началото на месеца.


Свободните места трябва да бъдат в основата на градското планиране, а създаването на улици без автомобили е "бърз, рентабилен начин" за превръщане на градовете в по-достъпни, каза Томпсън. "В новото ни ралност световете ни станаха много по-малки и ходенето е по-важно от всякога."

Ключови думи към статията:

Коментари (67)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    От ден на ден положението става по-лошо.
    Политиката на "уплътняване" дава своите резултати.
    Работата на парче, липсата на ясна визия за развитие на града, корупцията, корупцията и пак корупцията допълнително превръщат София в неудобен за живеене град.

  2. 2 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 982 Весело

    Така е, няма нищо по-хубаво от ходенето пеш, поне за мен. На второ място е карането на колело, което ми е основния начин за придвижване в града целогодишно (условията за това няма да коментирам). Колата я оставям за семейни излети извън града, иначе в гаража. И те така се чувствам много добре...

  3. 3 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 958 Неутрално

    За сметка на това общината отдава годни за паркове площи на строителната мафия.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  4. 4 Профил на Bada Bing
    Bada Bing
    Рейтинг: 815 Неутрално

    Трябва да се намалят разрешените проценти за застрояване.

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  6. 6 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 2117 Неутрално

    Фандъкова да събори половината блокове, за да се освободи място за паркове.

  7. 7 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1611 Неутрално

    Каква разходка бе - не слушате ли Мутафчийски - това е безотговорно!

  8. 8 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2933 Неутрално

    Е па да си одат обратно на село.

  9. 9 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5126 Неутрално

    "Едва половината софиянци живеят до места за разходка"

    Но разстоянието до тях не е далече

  10. 10 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    Това изобщо не лош процент. Напротив. В София има много паркове. В Истанбул например или в Атина е доста по-зле. За мен най-парковия град, в който съм бил е Хановер.

    The best way to predict the future is to invent it.
  11. 11 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2732 Неутрално

    София беше най-зелената столица в Европа, предпоследното десетилетие на социализма. Не знам как са ни класирали тогава пред Хелзинки, но беше факт. Най-идиотските закони за реституцията, обаче, наравно с пълното безхаберие на избирателите и пълната безнаказаност на общинарите и държавните органи, са на път да превърнат София в подобие на хонг-конгския "Джунглата". На софиянци обаче определено им харесва, щом вече 29г подкрепят едни и същи практики.

  12. 12 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    До коментар [#1] от "Virgin":

    Масква те зове, като ти е неудобно тук.

    The best way to predict the future is to invent it.
  13. 13 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 862 Гневно

    До коментар [#1] от "Virgin":

    Напротив, има ясна визия на главния архитект и тя е ДОПЪЛНИТЕЛНО УПЛЪТНЯВАНЕ. Според Здравков има много територии, които тепърва трябва да се уплътняват, независимо, че София е един от най-компактните градове в света сравнено с градове с подобно население. Най-лошото е, че силно рекламираната инициатива "Визия за София" също стигна до подобен извод и основен компонент от визията е "компактния град". Тази "визия" беше печално подкрепена от общинския съвет...

  14. 14 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    През последните 24 години ни е!ха майката на нас софиянци - половин България се натресе тука, и се застрои де що имаше празно място. Качете се на Витоша и ще искате да се хвърлите като видите гледката

  15. 15 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    Току що се връщам от преход от Бай Кръстьо до хижа Камен Дел и обратно. Това са над 12 километра. По пътеката срещнах максимум 20 души. На самата хижа имаше 5-6 човека. Какви разходки, народа е по масите и яко го мързи.

    The best way to predict the future is to invent it.
  16. 16 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 725 Неутрално

    В Париж във Булонския лес само проститутки.В Пловдив на тепетата пълно със наркопласьори по храстите

  17. 17 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    Цеко Минев запуши Витоша с помощта на Гроб и недоразумението Фандъкова
    До коментар [#15] от "EU defender":

  18. 18 Профил на goofy
    goofy
    Рейтинг: 523 Неутрално

    Както е приказката, гориш няколко литра дизел с бричката, за да идеш до фитнеса и да въртиш педалите на велоергометъра или да тичаш на пътека. Пълен абсурд е изобщо масовата употреба на автомобили в рамките на градовете и особено в централните им части. Логиката и здравия разум сочат еднозначно, че развитие трябва да се търси най-вече в градския транспорт, условия за масово ползване на велосипеди и нормални такива за пешеходците.

    Автомобилът не е основно човешко право, Ганьо.

  19. 19 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    Заглавието:
    Едва половината софиянци живеят до места за разходка, сочи проучване


    Статията:
    Втората класация разглежда дела на хората, живеещи на километър от здравни и образователни институции. В Париж 85% от хората живеят в такъв район, което му отрежда първо място, следван от Лима в Перу, Лондон, Сантяго в Чили и Богота. София се нарежда на сравнително добра позиция с 69%, подобно на Тбилиси, Рим, Тулуза, Познан.


    Ама нали трябва да хленчим и мрънкаме......

    The best way to predict the future is to invent it.
  20. 20 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1825 Неутрално

    Какви неща се мислят по света а къде сме ние, трагедия. Какво им дреме на герп за добра урбанистична среда. Важното е да се дадат разрешения за строеж и да се лапнат едни пари, после като няма дори места за паркиране герп ще сложат зона и ще лапнат още едни пари. Що да се хабят да правят нови квартали със съответната инфраструктура, канализация и достатъчно пространство за хората и паркове, като може да пляснеш строеж там където и без това вече е претъпкано и да лапнеш едни пари без да си си мръднал пръста. Това е фандъка-герп както и всичките преди нея последните 30 години.

  21. 21 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    И небостъргач е лоша дума ...

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  22. 22 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    Според тази статия https://www.treehugger.com/global-cities-most-and-least-public-green-space-4868715 #:~:text=Home to a number of,and Toronto (12.7 percent).
    с най-голям дял на парковата площ е Виена. Следват Стокхолм, Мадрид.

    The best way to predict the future is to invent it.
  23. 23 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    От ден на ден положението става по-лошо.Политиката на "уплътняване" дава своите резултати.Работата на парче, липсата на ясна визия за развитие на града, корупцията, корупцията и пак корупцията допълнително превръщат София в неудобен за живеене град.
    —цитат от коментар 1 на Virgin


    Я да види каква е била ситуацията, когато "нямаше" корупция!
    https://kiselec1.blogspot.com/2018/12/8-1985.html

  24. 24 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1013 Весело

    "Едва 15% от хората ядат торта и имат масажен стол в къщи сочи проучване "

    С тези темпове, ще излетим до някои сателит на Юпитер до другата година :))

    Но какво да правят учените.. Хората ги е грижа повече за чувствата и политкоректността отколкото за прогреса, а има много груби истини, които биха ги накарали да се чувстват зле :)))

  25. 25 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 2142 Неутрално

    До коментар [#18] от "goofy":

    Автомобилът не е основно човешко право, Ганьо.
    —цитат от коментар 18 на goofy


    Не сте Вие, този който ще каже, кое е основно човешко право и кое не, Ганьо!

  26. 26 Профил на #ОСТАВКА
    #ОСТАВКА
    Рейтинг: 2324 Неутрално

    Да се връщат по родните места, там има ниви и поля. Тук станаха в повече, но плащат данъци в селата си

  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  28. 28 Профил на krasenoFski
    krasenoFski
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Всичко е въпрос на приоритети и желание.

  29. 29 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2377 Весело


    "Ходи пеша, бе! Ходи пеша!"

  30. 30 Профил на stupidbird
    stupidbird
    Рейтинг: 220 Неутрално

    Едва ли би се случило нещо положително, докато има малоумни лобита като тези, които напират за повече права за автомобилите спрямо пешеходците:

    https://www.instagram.com/sofiaforus/

  31. 31 Профил на glavatar
    glavatar
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Аз мисля, че голяма част от "софиянци" не си пада по ходенето пеша.

  32. 32 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4225 Весело

    София между другото е една от най-зелените столици или големи градове в Европа, бие с доста дори Амстердам, който според някакви "корифеи" бил най-зелен като природа, но е "най-зелен" заради нещо друго...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  33. 33 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2685 Весело

    Париж, Лондон, Богота и Хонконг са сред най-добрите градове за пешеходци в света, според ново проучване на близо 1000 града от базирания в Ню Йорк Институт за транспорт и развитие (ITDP). София, която е единствения български град в проучването, попада в средата на класацията.
    ^^^^^^^^^^
    Много е важно кой попада в класацията. Иначе съм убеден, че В Бавско, Разлог, Самоков и Етрополе има повече място за разходки от Париж и Лондон.

    Еретик
  34. 34 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 980 Неутрално

    Умнокрасавците обвиняват СО че е застроила София , а в същото време инвестират парите от кражбите на родителите си в апартаменти за шортлет в Booking и Airbnb !

  35. 35 Профил на Bedtime for Democracy
    Bedtime for Democracy
    Рейтинг: 1269 Неутрално

    София между другото е една от най-зелените столици или големи градове в Европа, бие с доста дори Амстердам, който според някакви "корифеи" бил най-зелен като природа, но е "най-зелен" заради нещо друго...
    —цитат от коментар 32 на hamiltonf


    личи си че в Нидерландия си ходил само по телевизора... Пак се изхвърляш без да имаш и бегла идея. Като махнеш центъра на А'дам , града е страхотен

    Pure Chewing Satisfaction
  36. 36 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4225 Весело

    До коментар [#35] от "Bedtime for Democracy":

    Никой не е казал, че не е страхотен, но София доказано е по-зеления град, от към природа, не от към е-автомобили, е-моторници, колоездачи или гребци по каналите.
    Не се излагай за пореден път...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  38. 38 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3021 Весело

    До коментар [#23] от "4ort":

    Загледах се в таблиците от линка,който си постнал и се учудих за някои неща,които съм забравил. Излиза,че пилешкото месо (3,23лв.) и хладилниците (335лв.) са по-скъпи в сравнение с днес!

  39. 39 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2317 Неутрално

    Правилното е във всички градове да се изгради широка мрежа велоалеи насочени към всички извънградски райони ,гори и места за отдих на по 20-30-40 км ,това ни трябва на всички и няма да има значение кой на колко километра от парка живее .

  40. 40 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1752 Весело

    Хонконг заема първото място с 85%
    ****************************************

    Шегаджии ;)

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  41. 41 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 721 Любопитно

    Що, ве, молът не е ли място за разходка? Гледам всичко живо се блъска да влезе там.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  42. 42 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4279 Весело

    До коментар [#32] от "hamiltonf":

    Да не искаш да кажеш че Амстердам е зелен от "тревата", или пък е от влагата?

  43. 43 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1752 Весело

    До коментар [#32] от "hamiltonf":Да не искаш да кажеш че Амстердам е зелен от "тревата", или пък е от влагата?
    —цитат от коментар 42 на daskal1


    Пропускаш мухъла, май......

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  44. 44 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7412 Неутрално

    В България има и други зелени градове. Но те са по-малки и никой не говори за тях.

  45. 45 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2933 Неутрално

    До коментар [#14] от "Славейко":

    Който не може да покаже кръщелното на прадядо си че е роден в София да си оди у село да копа с мотиката.

  46. 46 Профил на w
    w
    Рейтинг: 229 Неутрално

    През последните 24 години ни е!ха майката на нас софиянци - половин България се натресе тука, и се застрои де що имаше празно място. Качете се на Витоша и ще искате да се хвърлите като видите гледката
    —цитат от коментар 14 на Славейко


    Това е, защото софиянци са алчни. Всичките си продадоха имотите на родителите и на бабите и дядовците като измряха. Купиха по един мерцедес и изпукаха парите.

  47. 47 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 668 Неутрално

    А бе дневник, разбирам, че 'неска нема с к'во да ядете борисов и гешев, от дубай спряха кинтите за протестите, та се чудите каква статия да иСкарате. По-тъп и неграмотен "информационен" материал отдавна не бях виждал. Вие какво искате - всички ли да живеят до местата за разхождане?!?! Как си представяте един 8 етажен блок и всички да живеят на 8-мия етаж? Думи немам, Задминахте ПИк, немате настигане вече. Ама то затова и абонатите ви вече не може да ги настигнете.

  48. 48 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 3749 Гневно

    Този "ПРЕХОД" се характеризира с "усвояване" зелени площи, вкл. квартални градинки, на места да се чуди човек как става така , че блоковете никнат един срещу друг, никакъв въздух между тях, спокойно може да се прескача през прозорци и тераси..... но, най-впечатляващото е, че има кой да ги купува!!! Човек започва да гледа физиономиите на новите си съседи, усеща специфични миризми....... и ако, засега това касае само половината софиянци, то тенденцията е и за останалата половина, ако имаме шанс този "ПРЕХОД" да продължи! А, като се наблюдава реакцията на народонаселението по други щекотливи въпроси, като корупция, която ти вади и двете очи едновременно, то само едно застрояване в градинки и паркове да дразни сетивата?!? Тук всичко се опорочи, всичко... минало, настояще , бъдеще... та нямало въздух, ами очевидно няма нужда от въздух......

  49. 49 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Това е само в старитеиквартали. Новите са планирани с достиженията на европейската архитектурна мисъл!

  50. 50 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 685 Неутрално

    Кметицата когато и да хвърли оставка все ще е късно. Ако се сравнят старите с новия градоустройствен план по отношение на озеленяване и паркове ,всички ще стигнат до извода, че главните архитекти +повечето районни кметове и администрация са за разстрел.
    И да обясня за недостатъчно умни индивиди като tolex - в момента на много места по света се правят планове за т.нар. зелени градове.
    Тези градове имат поне 40 % зелени площи съотнесени към общата площ на града. За сравнение поне по данните преди две години София имаше под 10%. Зелените градове не се изчерпват само с парковете , естакадите, фасадите на сградите, покривите, бреговете на реките и други неизползвани пространства също се озеленяват.
    Което е еретична идея за софийските общинари -в тая работа никаква далавера няма.

  51. 51 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 790 Неутрално

    Пак добре при условие,че се застроиха доста мевдублокови пространства и унищожени градинки.

    Отделно достъпът до планината, нещо униколано е силно затруднен, съоръженията
    за ско ппък е съвсем друга бира. Кнщвевският лифт беше унищожен, този до бай Крътстьо също, но така е като от 30 г кметове са хора без поглед в бъдещето и корумпета + глаДно архитекти разбойници.

  52. 52 Профил на Petia Nikolova
    Petia Nikolova
    Рейтинг: 749 Весело

    До коментар [#41] от "majorman":

    Боядисват стените на МОЛ-а в зелено и все едно е натура за разходка.

  53. 53 Профил на Petia Nikolova
    Petia Nikolova
    Рейтинг: 749 Неутрално

    До коментар [#8] от "blondofil":

    Еврофондовете не стигат да отходни канал по селата и пътища. Инак и аз ще съм там.

  54. 54 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2135 Неутрално

    На село всичките места са места за разходки!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  55. 55 Профил на Клюводървец
    Клюводървец
    Рейтинг: 1188 Весело

    В София,кварталите,Младост 1,2,3,4 и т.н.,Люлин 1,2,3, и т.н се построиха по времето га БКП/БСП,беше на власт по проекти спуснати от СССР.За какви разходки,за какви паркинги за лични автомобили става дума,когато за скапаният Москвич даваш 1500 лв. и чакаш безкрайно време ?

    Ръй! Ръй!
  56. 56 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3755 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Не съвсем уместни... паралели

    #15 от EU defender:

    Току що се връщам от преход от Бай Кръстьо до хижа Камен Дел и обратно. Това са над 12 километра. По пътеката срещнах максимум 20 души. На самата хижа имаше 5-6 човека. Какви разходки, народа е по масите и яко го мързи.

    #16 от Сд:

    В Париж във Булонския лес само проститутки.
    В Пловдив на тепетата пълно със наркопласьори по храстите

    #17 от Славейко:

    Цеко Минев запуши Витоша с помощта на Гроб и недоразумението Фандъкова

  57. 57 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3755 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Харта за човешки права... конституция...
    Няма една Конституция която да признава автомобил
    като основно човешко право.

    Ако по случай 3тия рожден ден са Ви подарили автомобилче ;)
    бъркате понятията

    До коментар [#25] от "Stargate":
    До коментар [#18] от "goofy":

    Автомобилът не е основно човешко право, Ганьо.
    —цитат от коментар 18 на goofy

    Не сте Вие, този който ще каже, кое е основно човешко право и кое не

  58. 58 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 2142 Неутрално

    До коментар [#57] от "dnevnikar":

    Ок, вие си карайте каруцата. Нямам нищо против. Даже може в пещера да се преместите да живеете. Също нямам против! Само не се опитвайте да казвате на останалите какво да правят и как да живеят! Ама на вас левите другари само това ви се отдава! Някак си отвътре ви идва голямото его!

  59. 59 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 817 Неутрално

    В Мадрид ко правят - слагат два големи парка които са реално извън града но иначе ги броят.И средно статистически ко излиза - всички имат зелени площи.Ама в единия парк има по некоя майка с бебе,а я другия ептен нема никой.Ама иначе ги слагат в кюпа.Или работят само събота и неделя.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове.
  60. 60 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    До коментар [#18] от "goofy":

    Така е, и все пак защо след като не е право се трошат милиарди от данъците за пътища? Защо е гениалната хрумка "акциз върху горивата? Защо тогава е сочното парче торта наречено гражданска отговорност? Защо има еко такса върху автомобилите? И защо по дяволите аз да плащам хиляди лева годишно след като ти (не платил нищо от това) си имал права? Та, ако аз и милиони като мен не плащат откъде ще има пари за малоумната ти велоалея? И защо след като има еднопосочни улици и трябва да обикалям квартала, малоумната ти велоалея(същата която плащам и аз) не можело да е еднопосочна? Понеже бизнеса с ел. тротинетки на домакина се провалял?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  61. 61 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1056 Любопитно

    Стотици хиляди не излизат с години от мини града "Люлин".

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  62. 62 Профил на valerie pvi
    valerie pvi
    Рейтинг: 358 Неутрално

    Много относително... София има Витоша , която е на макс 1 час . което е абсолютно уникално и невероятно предимство. . Живял съм в Лондон и Виена и в Белгия. И ще ме прощавате ...всичко е до култура на придвижване. В Лондон последните 5-6 години се пънат да са по европейци относно колелета...но са далече а и парковете им са пренаселени , така че се чувстваш като във фитнес зала . Виж Белгия и северните страни са светлинни години напред с вело предвижването. .

  63. 63 Профил на valerie pvi
    valerie pvi
    Рейтинг: 358 Неутрално

    До коментар [#55] от "Клюводървец":

    Глупости ... В никой град по стар от 50 години няма паркинги специално проектирани в града при създаването му . Има пригодени
    Виж конюшни е имало , ама те отдавна са превърнати в апартаменти. Това си е сериозен проблем навсякъде и в много градове колите умишлено се намаляват или ти излизат безумно солено.

  64. 64 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 639 Неутрално

    До коментар [#1] от "Virgin":Масква те зове, като ти е неудобно тук.
    —цитат от коментар 12 на EU defender


    По времето на социализма щеше да си председател на някоя комисия по разселване.

    „Товарете портокалите в бурета. Братя Карамазови”
  65. 65 Профил на PETZL
    PETZL
    Рейтинг: 932 Неутрално

    Да ходят на село, там има къде да се разхождат.😉😍😜

    99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.
  66. 66 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1739 Весело

    Всичките зелени и удобни градове са... гладки като тепсия. От там кеф ти пеша или с колело, част от трафика и по вода... От друга страна, важно е какво искат хората, а то си личи по покупката на жилища, а не по кой какво казал. Ако на софиянци им беше важен достъпа до парк, никой нямаше да купува имот в презастроен сокак. Та хайде стига оплаквахте нероден Петко. Хората си искат колата и МОЛ-а, а не парка.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  67. 67 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1739 Весело

    Като се замисля, може пък ББ да ползва еврокинти и да довърши "софийското море" и да му залесят бреговете като на Канал дьо Миди, което ще вкара значителна част от жилищата в графата "до 100 метра от зелена площ".
    А, верно бе, няма да стане щото нали в момента искат оставката на ББ, та "софийското море" май ще си остане само на хартия.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK