Електромобилите ще се изравнят по цена с нормалните модели до 2024 г.

Електромобилите ще се изравнят по цена с нормалните модели до 2024 г.

© Reuters



До 2024 г. електрическите автомобили ще струват колкото конвенционалните автомобили с двигатели с вътрешно горене, а тенденцията за преминаване от превозни средства, използващи изкопаеми горива, към електрически ще се засили неимоверно в близките месеци, според ново изследване на пазара.


Допълнителните разходи за производство на електрически автомобили на батерии спрямо техните еквиваленти, използващи изкопаеми горива, ще намалеят до едва 1900 долара на автомобил до 2022 г. и ще изчезнат напълно до 2024 г., според проучване на инвестиционната банка UBS. Изследването се основава на подробен анализ на батериите от седемте най-големи производители, пише в. "Гаридън".


Постигането на паритет на разходите с двигателя с вътрешно горене (ICE) се разглежда като ключов етап в световния преход от употреба на изкопаеми горива.




Големите производители на автомобили не са склонни да изместят производството от своите печеливши модели двигатели с вътрешно горене към електрически автомобили заради скъпите батерии, които са почти изключително произведени от източноазиатски компании като LG Chem от Южна Корея, японската "Панасоник" и китайската CATL. Батериите представляват между една четвърт и две пети от цената на цялото превозно средство.


UBS заяви, че очаква разходите за батерията да паднат до под $100 на киловат час (kWh) до 2022 г.


Банката заяви, че онези производители на автомобили, които се опитват да се придържат към продажбите на ICE, рискуват да изостанат от конкуренти като "Тесла" и "Фолксваген, най-големият автомобилен производител в света по обем, който се е ангажирал да инвестира 33 млрд. евро в продажбата на електрически автомобили.


Няма да имате много причини да си купите автомобил с вътрешно горене след 2025 г.


Тим Буш,

анализатор на UBS.


Буш смята, че намаляването на разходите за батерията до голяма степен би премахнало и финансовите предимства на хибридните електрически превозни средства, които комбинират батерия с конвенционален двигател.


Електрическите автомобили продължават да са значително по-скъпи от нормалните коли, което ограничава пазара.


Очаква се бързото намаляване на разходите за батерията да предизвика по-бързо преминаване към електрически превозни средства от очакваното досега. Продажбите на електромобили вече процъфтяват в ЕС и Китай, въпреки удара на автомобилния пазар, причинен от пандемията от коронавирус.


Новата градска електрическа кола на Citroen - AMI

© Reuters

Новата градска електрическа кола на Citroen - AMI


Матиас Шмит, независим автомобилен анализатор, прогнозира, че през 2020 г. в ЕС ще бъдат продадени милион електрически и хибридни коли от общия пазар от 11 милиона.


В световен мащаб UBS заяви, че пазарният дял на електрическите автомобили ще достигне 17% до 2025 г. До 2030 г. електрическите автомобили трябва да представляват 40% от глобалните продажби.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (313)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2207 Неутрално

    Цинизмът на "зелените" е невероятен. Тези батерии дето не се рециклират от електромобилите замърсяват почвата и водата безвъзвратно.

  2. 2 Профил на Сър Джон
    Сър Джон
    Рейтинг: 996 Весело

    Електромобилите ще се изравнят по цена с нормалните модели до 2024 г.

    Явно нормалните модели ще поскъпнат много.

    "Хубава работа, ама либерална" - организацията на "Да, България" в Столипиново
  3. 3 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1338 Неутрално

    Прекалено оптимистични са тези срокове

    Знанието е сила, информацията - власт
  4. 4 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1106 Неутрално

    До коментар [#1] от "anonim440":

    Не се имам за "зелен", но харесвам електрически автомобили. Батериите са напълно рециклируеми, а това че някои могат да се озоват на сметището си е престъпление.

  5. 5 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 969 Неутрално
  6. 6 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2729 Неутрално

    До коментар [#1] от "anonim440":
    " батерии дето не се рециклират от електромобилите"

    Що за абсурдно твърдение.
    Как да не е възможно да рециклираш, т.е. да извлечеш материалите, от които е произведена батерията.
    Същите тези метали/материали са извлечени от земята и скалите, но не можеш да ги извлечеш от бракуваните батерии.

    подпис
  7. 7 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    Цинизмът на "зелените" е невероятен. Тези батерии дето не се рециклират от електромобилите замърсяват почвата и водата безвъзвратно.
    —цитат от коментар 1 на anonim440


    Интересно кой ви е казал че батериите не се рециклират? А имате ли идея колко е животът на една батерия?

  8. 8 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3328 Неутрално

    Те и сега са изравнени. На най- икономичният клас цените ще се изравнят към 2023-2024-та.

    Пред дни сравнявам Тесла Кибертрък и Рам Дизел. Почти същата цена, различаваща се около $1000. Същите характеристики за товар, същият капацитет за теглене на ремарке. Кибетръка кара по 510+ мили на заряд, Рам Дизел кара по 900 мили на пълен резервоар. Кибетртръка ускорява от 0-100 за 2.9 секунди, Рам Дизел ускорява за 9.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  9. 9 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3328 Неутрално

    До коментар [#1] от "anonim440":

    Бензина който изпърдявате през ауспуха на колата ви не се рециклира. Батериите се рециклират 100%.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  10. 10 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    Такива прогнози слушаме ежемесечно от 15г насам и трябваше вече да са се случили 3 пъти.

  11. 11 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    Лично аз не вярвам да се случи толкова скоро. В момента част от цената на електрическите автомобили се субсидира, за да имат що годе поносима цена. И въпреки всичко пак не се търсят много, защото цената на малоразмерно автомобилче е като на нормална кола, че и нагоре.

    Бивш tww09306483.
  12. 12 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    До коментар [#8] от "Realist":

    Аха...! Щото търсеното качество при пикапите е бързото ускорение, нали? И цената била почти същата, ама имал наполовина по-малък пробег... :)))

    Бивш tww09306483.
  13. 13 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3328 Неутрално

    До коментар [#11] от "Petleshev":

    Глупости, Тесла е на печалба 5-то тримесечие и расте по 60% на година. И преди дни имаше завършване на тримесечието. 24.5% маржин на автомобилният бизнес без еко кредитите. Фолксваген, Форд, ГМ и Тойота ще са щастливи ако изкарат 6-10% маржин от продажби на тяхните продукти.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  14. 14 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3349 Неутрално

    До коментар [#8] от "Realist":

    как ще са равни ценово,когато нормалните автомобили могат да карат 30-40+ години?! Докато на ел.автомобилите след 10 години батерията им е за боклука.
    Ел.автомобилите няма да станат масови,защото:

    - не може да се увеличи пробегът им с едно зареждане.
    - зареждането трае много дълго време.

  15. 15 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    До коментар [#9] от "Realist":

    Да-а-а-а...! А пък електрическата енергия, акумулаторите и соларите се произвеждат по начин, който въобще не замърсява, нали?! ;)

    Бивш tww09306483.
  16. 16 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2207 Неутрално

    Батериите къде ги рециклират интересно? Къде? Че само с декларации...

  17. 17 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 4576 Любопитно

    До коментар [#10] от "Jazzdevil":

    Верно ли? Я покажи една прогноза от 2010 твърдяща, че 2014 цените на електромобили ще се изравнят с тези на нормалните модели? Като лъжете, лъжете с мярка поне...

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  18. 18 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3328 Весело

    Аха...! Щото търсеното качество при пикапите е бързото ускорение, нали? И цената била почти същата, ама имал наполовина по-малък пробег... :)))
    —цитат от коментар 12 на Petleshev


    Ами, селски, ти може да си напълно задоволен от Заз-а ти правещ 0-100 за 14 секунди. Аз преди десетина години се кефих на 6.5 секунди на моят Шеви Волт. Сега ми се вижда много бавен при 4 секунди от новата Тесла.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  19. 19 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2322 Любопитно

    Цинизмът на "зелените" е невероятен. Тези батерии дето не се рециклират от електромобилите замърсяват почвата и водата безвъзвратно.
    —цитат от коментар 1 на anonim440


    Откровенно казано и аз споделях това мнение, но вместо само да се "бунтувам" аз реших да се образовам. След месеци в търсене, четене, дискутиране виждането ми се промени коренно и от преди месец вече карам 100% електрическа кола. След повече от 30 години зад волана, това е най-доброто ми решение. До тук съм минал над 1000 мили и вече съм убеден, че никога няма да се завърна към кола с ДВГ.
    Моята половинка ме гледаше скептично когато го направих, но сега чакаме в средата на Декември нейният WV ID3 да бъде доставен. Нула замърсяване, никакъв шум и струва буквално стотинки да се кара. "Нормално" харчехме към £250 на месец за горива, сега след първият месец на мен ми струва малко под £20 паунда 😁

    На сеКУРити гардове (cgv37662786), малоумни (EUdefender) и тролове (Шака Зулу) не отговарям 😁
  20. 20 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3328 Весело

    Батериите къде ги рециклират интересно? Къде? Че само с декларации...
    —цитат от коментар 16 на anonim440


    Ето ти рециклиране на Епъл:

    https://www.reuters.com/article/us-usa-minerals-recycling/apple-pushes-recycling-of-iphone-with-daisy-robot-idUSKBN1Z925S

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  21. 21 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 887 Неутрално

    За нас българите е важно кога ще започнат да ги вкарват "нов внос", седяла в гараж пред които поникнало дърво, карана от баба или свещеник.

  22. 22 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 4576 Любопитно

    До коментар [#12] от "Petleshev":

    Реалист е пропуснал сравнението за разхода на гориво. Пробегът не е много от значение, дали 500 или 1000 мили, все тая. Така или иначе ще спреш след 200-300 мили да се поразкършиш, да идеш до тоалетна. През това време ще заредиш.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  23. 23 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    До коментар [#13] от "Realist":

    А-а-а-а...! Да бе...! Все пак да не забравяме, че печелившо тримесечие на Тесла е световна новина, с която ни занимават до следващото тримесечие. :)))

    Бивш tww09306483.
  24. 24 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2322 Неутрално

    До коментар [#8] от "Realist":как ще са равни ценово,когато нормалните автомобили могат да карат 30-40+ години?! Докато на ел.автомобилите след 10 години батерията им е за боклука. Ел.автомобилите няма да станат масови,защото:- не може да се увеличи пробегът им с едно зареждане.- зареждането трае много дълго време.
    —цитат от коментар 14 на deaf


    Новото Ауди ЕТрон се зарежда от 0 до 80% за 20 минути на 150 Киловатова станция и това му дава 300 км пробег......само отбелязвам.

    На сеКУРити гардове (cgv37662786), малоумни (EUdefender) и тролове (Шака Зулу) не отговарям 😁
  25. 25 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4090 Любопитно

    Казано с други думи след 2025 година започва реално ерата на електромобилите

  26. 26 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4090 Неутрално

    До коментар [#3] от "pag":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Да приемем , че е така , но всеки купувач ще гледа също и характеристиките!

  27. 27 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3328 Весело

    А-а-а-а...! Да бе...! Все пак да не забравяме, че печелившо тримесечие на Тесла е световна новина, с която ни занимават до следващото тримесечие. :)))
    —цитат от коментар 23 на Petleshev


    Не е новина, защото се е случвали 8 пъти за последните 2 и половина години. И от повече от година е само печеливни тримесечия.

    Нещо се бъркате или новините ви ги карат като на сибиряка от Коми, гастролиращ под такива новини, с волски каруци, които често затъват в калта!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  28. 28 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3328 Неутрално

    До коментар [#24] от "padrino":

    Тесла зарежда 220 километра за 10-15 минути, чарджърите версия 3, 250 киловата вече са навсякъде.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  30. 30 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2322 Неутрално

    До коментар [#24] от "padrino":Тесла зарежда 220 километра за 10-15 минути, чарджърите версия 3, 250 киловата вече са навсякъде.
    —цитат от коментар 28 на Realist


    До 250 тук на острова още не са го докарали, но 100 и 150 киловатовите стават все повече и повече от ден на ден. Средно се пускат в експлоатация към 350 нови станции на месец. Тук вече съвсем сериозно гледат на това и строят инфраструктурата като приоритет. Новото строителство например (поне при мен в Шотландия) вече идва със соларни панели на покрива.

    На сеКУРити гардове (cgv37662786), малоумни (EUdefender) и тролове (Шака Зулу) не отговарям 😁
  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  32. 32 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    До коментар [#19] от "padrino":

    Падре... Това го коментирахме няколко пъти. Просто при електрическата кола в момента си плащаш километрите предварително. Ти си платил за Рено Зои към 70 хиляди лева. Извинявай, ама това си е сапунерка... И всеки може да сметне колко пари ще му останат, ако си купи нормална кола и с разликата си налива бензин. Въобще не е вярно, че карането на електрическа кола е стотинки, защото автомобилните производители не съществуват, за да можеш ти, аз или някой друг да караме по-евтино. Цената на километър пробег е изчислена предварително и се знае колко трябва да плащаш, но в никакъв случай няма да ти е по-евтино. Оставете фантазиите и ние имаме калкулатори и ние можем да смятаме... ;)

    Бивш tww09306483.
  33. 33 Профил на Go Go
    Go Go
    Рейтинг: 649 Неутрално

    Изследването на Тим Буш даже е малко закъсняло и доста консервативно. Цените ще паднат допълнително и заради новите разработки на батерии. Освен това не е задължително да карате електромобил със 100 kWh батерия, може и с 30 и с 40 и с 60. А Илон Мъск вече мисли и за 150 kWh защото със сегашните не можете да карате хвърчиплан, а той мисли и такива да произвежда.

    Изобщо немските фирми с техните велики патенти за дизели се ухапаха яко отзад и ще продължават да се хапят. Светът не стои на едно място.

    73! Go Go
  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  36. 36 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 706 Неутрално

    Чисто на пазарен принцип няма да се изравнят. Могат да се доближат с помощта на зелените терористи в правителствата, които зорлем ги пробутват и дават хиляди евро субсидии за покупка на електричка. Но в един момент парите ще свършат.
    От друга страна ДВГ са натоварени с екотакси и акцизи. Ако се премахнат +хендикапите на електрическите и -хендикапите на ДВГ, то вторите ще струват много по-евтино.

  37. 37 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    До коментар [#33] от "Go Go":

    Да-а-а-а... Новите разработки на батерии се правят по план-график и научните открития се случват точно според нашите очаквания, за да можем да караме по-евтини електрически коли. И си мисля, че след още 4-5 години ще продължаваме да четем, как се очаква цените на батериите да спаднат...! ;)

    Бивш tww09306483.
  38. 38 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1980 Весело

    Електромобилите ще се изравнят по цена с нормалните модели до 2024 г.
    *****************************************

    Така е, китайските компактни електромобили ще се изравнят по цена с европейските и американските лимузини с ДВГ!
    Май и сега е горе-долу така....;)

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  39. 39 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3328 Весело

    До коментар [#30] от "padrino":

    Вече има и 350 киловатови, 800 волтовии зареждащо станции. Преди дни ГМ показа новият електрически Хъмър. батерията му, 218 киловатчаса, базирана на платформата Ултиум се състои от 2 400 волтови единични масива интегрирани в пода. Които позволяват 250 киловатово, 400 волта зареждане, когато са свързани паралелно. И 350 киловата, 800 волта зареждане, когато са свързани последователно.

    Това е 218 киловатчасова батерия интегрирана в превозно средство. Фантастика, нечувана преди десетина години.

    Между другото, Хъмър-а е 3 моторен, 1000 конски сили, 3 заключващи се електронно (софтуерно) диференциали, всяко колело е задвижващо и при избягване на прегради може да кара на страни, режим наречен crab mode (рачешки режим).

    https://www.youtube.com/watch?v=MjMhZKmHKGk

    Ривиан пък завива като танк, защото на всяко от колелата му има независим електрически мотор.

    https://www.youtube.com/watch?v=yzwM8KE2L3I

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  40. 40 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2322 Неутрално

    До коментар [#32] от "Petleshev":

    ОК, започвай да смяташ: 1 киловат нощна тарифа е £0.08 пенса. Реното от 0 до 100% поема 41 kWh. Дори и да ползваш Елка за да смяташ пак ще излезе £3.28 за 180/190 мили 😁И Реното не е 70 хиляди лева а £22000 паунда с 8 години и 100 хиляди мили гаранция.
    Ако си спестявам 1000/1200 на година само от гориво за тези 8 години ще съм напред с 9/10 хиляди само от това перо. Като почнеш да прибавяш масла, филтри, ангренажни вериги плюс стойността на работата и гледаш поне на още 2/300 паунда на година. Сержиза на Реното е .....£87 на година.
    Както и да е няма да спорим тук. Аз по скоро бих дискутирал. Всички ние сме различни и виждаме собствените си приоритети различно. Затова нека се уважаваме като зряли хора.👍

    На сеКУРити гардове (cgv37662786), малоумни (EUdefender) и тролове (Шака Зулу) не отговарям 😁
  41. 41 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3328 Весело

    Ха-ха-ха-а-а-а-а...! Навсякъде са, да! И зареждаш напълно безплатно, нали? Щото той Мъск и компанията му, точно от това печелят...! Ха-ха-ха-а-а-а-а...! Наистина си въздухар...! :)))
    —цитат от коментар 34 на Petleshev


    Е, и, на тебе, безплатен ли ти е бензина? Между другото токът ти е от 2 до 5 пъти по- евтин от бензина/нафтата. А като зареждаш в къщи, нещо което правиш 99% от случаите ти е наистина безплатен, защото ти го прави домашната термоядрена централа на покрива.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  42. 42 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2318 Неутрално

    Цинизмът на "зелените" е невероятен. Тези батерии дето не се рециклират от електромобилите замърсяват почвата и водата безвъзвратно.
    —цитат от коментар 1 на anonim440


    Ти нормален ли си? Всички батери се рециклират поне от 25 година насам. Къде живееш в Зимбабве? Или в Булгаристан си изхвърляш батериите в болука или в реката?

    California Über Alles
  43. 43 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1980 Любопитно

    А имате ли идея колко е животът на една батерия?
    —цитат от коментар 7 на Nick F


    Колко е? И колко струва една батерия?

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  44. 44 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2318 Неутрално

    Такива прогнози слушаме ежемесечно от 15г насам и трябваше вече да са се случили 3 пъти.
    —цитат от коментар 10 на Jazzdevil


    Спрете да слушате радио Масква.

    California Über Alles
  45. 45 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5075 Неутрално

    До коментар [#1] от "anonim440":Не се имам за "зелен", но харесвам електрически автомобили. Батериите са напълно рециклируеми, а това че някои могат да се озоват на сметището си е престъпление.
    —цитат от коментар 4 на zxp53317185


    Тоест, това, което правят братя Бобокови, е престъпление. Напълно съм съгласен.

    Gunter glieben glauchen globen
  46. 46 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    До коментар [#40] от "padrino":

    Да де... 50 хиляди лева субсидирана цена. И предния път те питах, като са толкова хубави, защо ги сибсидират? Ами защото някой трябва да ги купи, но на истинската им цена ще се случи трудно. Можем доста да говорим за субсидирането и защо се случва в момента...

    Бивш tww09306483.
  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  48. 48 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2280 Неутрално

    Батериите къде ги рециклират интересно? Къде? Че само с декларации...
    —цитат от коментар 16 на anonim440


    Всички батерии се рециклират!
    Предприятията и заводите в ЕС са длъжни да имат специално обозначено място за съхранение и предаване на батерии - от най-малките, до най-големите!
    И това не е от вчера...

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  49. 49 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5075 Неутрално

    До коментар [#19] от "padrino":

    Проблемът на VW ID3 е цената - високото ниво на оборудване удря 100 000 лв. Съпоставимият Голф е 50 - 60 000. 40 000 лв. разлика от стартовата цена за колко време ще ги избиеш?

    Gunter glieben glauchen globen
  50. 50 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5075 Неутрално

    До коментар [#43] от "Манчо":

    Една батерия за хибрид струва около 30 000 лв.

    Gunter glieben glauchen globen
  51. 51 Профил на donyon
    donyon
    Рейтинг: 699 Неутрално

    Теслата кове и вади пирони,хубавите автомобили се правят в Германия и Япония.Отвъд океана са надутите приказки...

  52. 52 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2280 Неутрално

    .... Все пак да не забравяме, че печелившо тримесечие на Тесла е световна новина, с която ни занимават до следващото тримесечие. :)))
    —цитат от коментар 23 на Petleshev


    Volkswagen ID.3 изпревари Tesla Model 3 по продажби!

    https://fakti.bg/avto/512019-volkswagen-id3-izprevari-tesla-model-3-po-prodajbi

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  53. 53 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    До коментар [#45] от "Alarmstufe: Rot":

    Обаче по-важното е, че Ковачки гори напълно безвредни отпадъци. Даже са полезни...! ;)

    Бивш tww09306483.
  54. 54 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1727 Неутрално

    Новото строителство например (поне при мен в Шотландия) вече идва със соларни панели на покрива.
    —цитат от коментар 30 на padrino



    В Шотландия?!? Там дето виждате слънцето 2 пъти в месеца, пък то и без друго пада толкоз косо на ония ширини, че си представям колко е ефективно.

  55. 55 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    До коментар [#47] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Мунчо казвай на някой друг...! Щото тук имаше и много милионери от биткойни, ама се загубиха нещо... Сега са на мода милионерите от акции на Тесла. После ще бъде нещо друго... ;)

    Бивш tww09306483.
  56. 56 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1980 Любопитно

    Нула замърсяване, никакъв шум и струва буквално стотинки да се кара. "Нормално" харчехме към £250 на месец за горива, сега след първият месец на мен ми струва малко под £20 паунда
    —цитат от коментар 19 на padrino


    Браво дядка, явно не слизаш от колата / при тия пари за горива по собствените ти признания купувате около 250 литра, а това, дори змаей да караш, са минимум някъде между 2 и 3000 км/! Еколог си, та дрънкаш, дето се вика.
    Купил си си ЗОЕ? И си на далавера? Я ни посмятай малко - ако след тази покупка на кола с вероятна цена около 29 000, при ориентировъчна цена на бензиновия еквивалент, Клио, среден клас ,някъде между 17 и 19 000 и при месечна икономия от около 100-110 паунда - за колко време ще избиеш разликата от 10 000+ в цените на двете бубута / и то след сериозната субсидия в полза на електрокара/ ?
    Я раздуй!

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  57. 57 Профил на paul_proteus
    paul_proteus
    Рейтинг: 588 Неутрално

    Те и сега са изравнени. На най- икономичният клас цените ще се изравнят към 2023-2024-та.Пред дни сравнявам Тесла Кибертрък и Рам Дизел. Почти същата цена, различаваща се около $1000. Същите характеристики за товар, същият капацитет за теглене на ремарке. Кибетръка кара по 510+ мили на заряд, Рам Дизел кара по 900 мили на пълен резервоар. Кибетртръка ускорява от 0-100 за 2.9 секунди, Рам Дизел ускорява за 9.
    —цитат от коментар 8 на Realist


    Явно се сравнява колата с един двигател за цена и с три двигателя за пробег.

    "Nothing succeeds as planned" - J. Heller in "Good As Gold"
  58. 58 Профил на Соломон Дермоедов
    Соломон Дермоедов
    Рейтинг: 337 Неутрално

    До коментар [#47] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
    Рожбо...не те знам как си станал милионер...уж де по твойте думи...ма 450 процегта не е да умножиш на четери цело и пет...

    ¯\_(ツ)_/¯.
  59. 59 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2318 Неутрално

    До коментар [#40] от "padrino":Да де... 50 хиляди лева субсидирана цена. И предния път те питах, като са толкова хубави, защо ги сибсидират? Ами защото някой трябва да ги купи, но на истинската им цена ще се случи трудно. Можем доста да говорим за субсидирането и защо се случва в момента...
    —цитат от коментар 46 на Petleshev


    В САЩ цената на Тесла не е субсидиране вече година и нещо защото стигнаха тавана от 200,000 коли и вече нямат право на субсидии. Колите им се продават без проблем на реалните си цени.

    California Über Alles
  60. 60 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    До коментар [#41] от "Realist":

    Каква термоядрена централа на покрива? Нещо ти прихлопва май...?! :)))

    Бивш tww09306483.
  61. 61 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2322 Любопитно

    До коментар [#40] от "padrino":Да де... 50 хиляди лева субсидирана цена. И предния път те питах, като са толкова хубави, защо ги сибсидират? Ами защото някой трябва да ги купи, но на истинската им цена ще се случи трудно. Можем доста да говорим за субсидирането и защо се случва в момента...
    —цитат от коментар 46 на Petleshev


    Субсидията е £3000.00 паунда, дори и за теб няма да е трудно да сметнеш, че това са малко над 6 хиляди лева в Бг......
    Както написах, няма да споря. За мен е изгодно да карам електромобил, за теб не е, всеки с приоритетите си.👍

    На сеКУРити гардове (cgv37662786), малоумни (EUdefender) и тролове (Шака Зулу) не отговарям 😁
  62. 62 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2322 Любопитно

    [quote#54:"Jazzdevil"][/quote]

    Много имаш да се образоваш......много......

    На сеКУРити гардове (cgv37662786), малоумни (EUdefender) и тролове (Шака Зулу) не отговарям 😁
  63. 63 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5075 Любопитно

    До коментар [#45] от "Alarmstufe: Rot":Обаче по-важното е, че Ковачки гори напълно безвредни отпадъци. Даже са полезни...! ;)
    —цитат от коментар 53 на Petleshev


    Според кого?

    Gunter glieben glauchen globen
  64. 64 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    До коментар [#56] от "Манчо":

    Абе, пързаля ни Падрето леко... Ама карай. Неговото Рено Зои струвало 22 хиляди паунда. Обаче цените в британската страница на Рено почват от 27 хиляди паунда... Някакви 5 хилядарки се губат по трасето. ;)

    Бивш tww09306483.
  65. 65 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 706 Неутрално

    До коментар [#59] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    "В САЩ цената на Тесла не е субсидиране вече година и нещо защото стигнаха тавана от 200,000 коли и вече нямат право на субсидии. Колите им се продават без проблем на реалните си цени."


    Баш без проблем не е. Хвърли един поглед на спадовете. И става дума за q4 на 2019, демек преди вируса...

    https://insideevs.com/news/392372/us-tesla-sales-graphed-through-q4-2019/

  66. 66 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2322 Неутрално

    До коментар [#19] от "padrino":Проблемът на VW ID3 е цената - високото ниво на оборудване удря 100 000 лв. Съпоставимият Голф е 50 - 60 000. 40 000 лв. разлика от стартовата цена за колко време ще ги избиеш?
    —цитат от коментар 49 на Alarmstufe: Rot


    То и първата кола е струвала много повече от коня който е теглил каруцата, но не си мисля, че Вие се придвижвате с каруца.....

    На сеКУРити гардове (cgv37662786), малоумни (EUdefender) и тролове (Шака Зулу) не отговарям 😁
  67. 67
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  68. 68 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1980 Весело

    Някакви 5 хилядарки се губат по трасето. ;)
    —цитат от коментар 64 на Petleshev


    За българските падриновци това не са пари, на улицата да ги видят, няма да се наведат да ги вземат, не си струват усилието ;)

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  69. 69 Профил на paul_proteus
    paul_proteus
    Рейтинг: 588 Неутрално

    До коментар [#56] от "Манчо":Абе, пързаля ни Падрето леко... Ама карай. Неговото Рено Зои струвало 22 хиляди паунда. Обаче цените в британската страница на Рено почват от 27 хиляди паунда... Някакви 5 хилядарки се губат по трасето. ;)
    —цитат от коментар 64 на Petleshev


    Написано е на сайта им "Up to £3,000 off when you swap old for new*". И ако се преговаря с дилъра е възможно да се стигне до 22000 паунда.

    "Nothing succeeds as planned" - J. Heller in "Good As Gold"
  70. 70 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2322 Неутрално

    До коментар [#56] от "Манчо":Абе, пързаля ни Падрето леко... Ама карай. Неговото Рено Зои струвало 22 хиляди паунда. Обаче цените в британската страница на Рено почват от 27 хиляди паунда... Някакви 5 хилядарки се губат по трасето. ;)
    —цитат от коментар 64 на Petleshev


    Веднага обяснявам.....аз НОВА кола не съм купил, беше както се казва тук: "pre-register vehicle" тоест защото колата по документи е вече регистрирана не се плаща ДДС, тоест 20%. На £27000 това е намаление от £5400. Колата беше на 156 мили....

    На сеКУРити гардове (cgv37662786), малоумни (EUdefender) и тролове (Шака Зулу) не отговарям 😁
  71. 71 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3328 Весело

    До коментар [#65] от "z_axis":

    "Баш без проблем не е. Хвърли един поглед на спадовете. И става дума за q4 на 2019, демек преди вируса..."

    Какви са спадовете, бре, старшина? Тесла, в момента в който ти пиша има производствен капацитет за 800 000 автомобила на година в Калифорния и Китай. И строи още две фабрики- Берлин и Тексас.

    А за миналото тримесечие, освен автомобилите, тесла е продала 800 мегавата домашни и индустриални батерии от Гига Невада. И е инсталирала 87 мегавата в соларни покриви от Гига Ню Йорк.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  72. 72 Профил на dik11648677
    dik11648677
    Рейтинг: 28 Неутрално

    [quote#40:"padrino"]До коментар [#32] от "Petleshev":ОК, започвай да смяташ: 1 киловат нощна тарифа е £0.08 пенса. Реното от 0 до 100% поема 41 kWh. Дори и да ползваш Елка за да смяташ пак ще излезе £3.28 за 180/190 мили 😁И Реното не е 70 хиляди лева а £22000 паунда с 8 години и 100 хиляди мили гаранция.Ако си спестявам 1000/1200 на година само от гориво за тези 8 години ще съм напред с 9/10 хиляди само от това перо. Като почнеш да прибавяш масла, филтри, ангренажни вериги плюс стойността на работата и гледаш поне на още 2/300 паунда на година. Сержиза на Реното е .....£87 на година.Както и да е няма да спорим тук. Аз по скоро бих дис

    Я да се включа и аз с малко факти от личен опит. Купих си Октавия дизел в отлично състояние през 2010 на 5 години за 5000 евро с голям километраж , но с едни собственик и карана на магистрала и със всички печати в сервиза. Гориво 50-100 евро на месец, карам умерено . Поддръжка - не съм я мерил ама няма как да е повече от 500 на година. Почти никакви проблеми откакто съм я купил. Живея в държава с поддържана пътна мрежа и нямам зор да карам нова или лъскава кола/ че да свалям пички например/. Колата не представлява интерес за крадците щото в момента струва около 1500 евро и си я оставям където искам . Ако пък и се случи нещо просто вадя 5000-6000 евро кеш и си купувам друга Октавия на 5-6 години. Като махнеш угризенията на съвестта че дизела ми замърсява околната среда не виждам никакви предимства на електрическата кола, ще ми върши същата работа , ама на три пъти по-висока цена.

  73. 73 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 771 Неутрално

    Преди 7-8 години едно Рено Канго бензин беше 26 000 лв базова цена , а електрическата версия - 62 000 лв.

    Онзи ден гледам в сайта на Пежо модела Травелер и виждам, че дизелов модел е 60 000 лв , а електрическия е 80 000 .

    Вече се изравняват видимо цените , колкото и да не им се иска на русоробите !

  74. 74 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    До коментар [#1] от "anonim440":Не се имам за "зелен", но харесвам електрически автомобили. Батериите са напълно рециклируеми, а това че някои могат да се озоват на сметището си е престъпление.
    —цитат от коментар 4 на zxp53317185


    Тоя много добре го знае това, но под всяка статия за електромобили го пише тоя коментар. Всеки път другите му обясняват, че това не е вярно, но той си го пише отново. Такава му е работата.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  75. 75 Профил на Али Ибн Абдул Обстул Бей
    Али Ибн Абдул Обстул Бей
    Рейтинг: 549 Неутрално

    До коментар [#71] от "Realist":

    Мухахаха)) безтеслар, да ти снимам ли Фолксвагените които нямаше да получим защото нямали софт - пет броя и поръчахме още три до Коледа! Ти кога с Тесла - сетих се - никога - мухахаха))) Адски найс))

    No pain, no gain! GHA Discovery програма за лоялност: Платинено Ниво ; Шалом! ; https://i.imgur.com/LaeLkEr.jpg
  76. 76 Профил на paul_proteus
    paul_proteus
    Рейтинг: 588 Неутрално

    Интересното е, è повече от 90% от коментиращите тук нямат кола с електрически двигател и нещата много напомнят една приказка за лисица и грозде.

    Никой не коментира, че дори и батериите да паднат в ценови изражения остава въпроса за електрическия грид. Инфраструктурата в момента няма да може да понесе десетки милиони автомобила захранвани нощно време със средно 60 квч на кола за 7-8 часа. Производителите ще трябва да инвестират и в това, както и зареждащите станции. Бъдещето не е в двигателите с вътрешно горене по ред причини, но има още много работа и цената не е единствения проблем.
    Аз лично предпочитам хибрид но с новите капацитети батерии и места за зареждане това може да се промени.

    "Nothing succeeds as planned" - J. Heller in "Good As Gold"
  77. 77 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3328 Весело

    Тесла няма данъчен кредит от първото тримесечие на 2019-та. Това означава, че автомобилите им се продават на пълна цена в САЩ. ГМ също няма данъчен кредит в САЩ от второто тримечсечие на 2019-та.

    Фолксваген, Тойота, Хонда, Форд, Нисан, Фиат-Крайслер, все още имат данъчен кредит от $7500. Но, никой от тях не е завладял пазара, Тесла притежава 80% от американският пазар, далечният втори е ГМ, останалите са статисти....

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  78. 78 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    До коментар [#70] от "padrino":

    Абе късметлия си ти...! Някой друг специално си е купил Реното, регистрирал го, платил е ДДС-то и го е зарязал, за да можеш да караш по-евтино. Добре, че има и такива благородни хора... ;)

    Бивш tww09306483.
  79. 79 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 706 Неутрално

    До коментар [#71] от "Realist":

    "Какви са спадовете, бре, старшина? "

    Ами ето ги какви са. Става въпрос за САЩ и разликата СЪС и БЕЗ субсидия. Компенсирано е с повече продажби най-вече в Китай, но там може би все още има субсидии. И вирусът не е оправдание защото данните са 2019 спрямо 2018.

    Tesla Model 3 – 47,275 (down 23.3%)
    Tesla Model X – 5,500 (down 35.5%)
    Tesla Model S – 3,750 (down 49.0%)
    Total - 56,525 (down 27.1%)

  80. 80 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 599 Неутрално

    До коментар [#14] от "deaf":

    Ел.автомобилите няма да станат масови,защото:- не може да се увеличи пробегът им с едно зареждане.- зареждането трае много дълго време.
    —цитат от коментар 14 на deaf

    Този аргумент може да е важал преди век, когато автомобилите с ДВГ започват да изпреварват по масовост електрическите (до 30-те години парните и електрическите са най-популярни), но не и в днешно време.

  81. 81
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  82. 82 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5075 Неутрално

    До коментар [#66] от "padrino":

    Това никой не го оспорва. Просто смятам, че с електромобил трудно ще излезеш на печалба в момента, поне в България. Не оспорвам предимствата на електромобилите. Аз също ги харесвам, тествал съм точно Рено Зои и бях очарован. Съгласен съм, че бъдещето е на електромобилите. Просто в момента все още не са изгодни. Няма и подходяща инфраструктура. Поне в България.

    Gunter glieben glauchen globen
  83. 83 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    До коментар [#72] от "dik11648677":

    Ти не знаеш ли, че собствениците на електрически коли са родени под щастлива звезда? Винаги имат зарядна станция по пътя и винаги им се припива кафе точно в момента когато трябва да зареждат батериите. Никога не чакат с часове, ами само по няколко минути. Винаги са на сметка и даже икономисват, защото производителите работят с идеята те да могат да карат по-евтино. Всички останали са селяни и задръстени смотаняци чиито бащи са карали ЗаЗ-ки и Москвичи и задължително са комунисти! Абе... много сериозно почнах да се замислям да си купя електрическа кола, че да не си отида от този свят като задръстен и изостанал селянин! ;)

    Бивш tww09306483.
  84. 84 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3328 Весело

    До коментар [#79] от "z_axis":

    Тесла продаде, селски, 141 000 автомобила за последното тримесечие и е на път да продаде 180 000 това тримесечие.

    И е на път да продаде над половин милион тази година.

    И знаеш ли защо ще го направи?

    1. Защото започва да изнася и от фабриката в Китай за Европа за да задоволи търсенето.

    2. В САЩ излиза 7 местна версия на Модел Y.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  85. 85 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2617 Неутрално



    В европейските градове има проблем с паркирането на улицата. Зареждането ще е допълнителена трудност.
    Не електомобилите, а зарядните станции са голямото предизвикателство.


  86. 86 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1399 Весело

    До коментар [#9] от "Realist":Да-а-а-а...! А пък електрическата енергия, акумулаторите и соларите се произвеждат по начин, който въобще не замърсява, нали?! ;)
    —цитат от коментар 15 на Petleshev


    А където се добива петрол и където са рафинериит е по чисто от аптека. Тия две дейности влияят почистващо на околната среда, за разлика от производството на соларни панели и батерии.
    Дори само замърсяването от автомобили с ДВГ да бъде изнесено извън населените места, и това е достатъчно основание за преминаването на ел. автомобили.
    Отдавна е време да си смените опорките. Тия са смешни.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  87. 87 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    До коментар [#81] от "von_seeckt":

    Естествено, че ще са реални случаи. Това не го подлагам на съмнение, така както не подлагам на съмнение факта, че колите с разход от 3-4 литра на сто километра се продават в едни специални магазини и само за специални хора. ;)

    Бивш tww09306483.
  88. 88 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 768 Любопитно

    В статията е пропуснато единствено да напише, че процесът няма да спре през 2024 г. и електромобилите след това ще започнат да стават все по-евтини и по евтини спрямо еквивалентните им пърдялници. Само шейховете, бензинджиите и любителите на антики ще си купуват превозни средства с концепции от миналия век.

  89. 89 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1727 Любопитно

    Много имаш да се образоваш......много......
    —цитат от коментар 62 на padrino


    За кое имам да се образовам? За това колко е слънчева всъщност Шотландия ли?

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/22/2007_europe.png

  90. 90 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2322 Любопитно

    До коментар [#70] от "padrino":Абе късметлия си ти...! Някой друг специално си е купил Реното, регистрирал го, платил е ДДС-то и го е зарязал, за да можеш да караш по-евтино. Добре, че има и такива благородни хора... ;)
    —цитат от коментар 78 на Petleshev


    Както написах, няма да споря с теб, но бих те посъветвал да прочетеш какво става с дилърите ако не продадат определен брой коли според договорите си с производителите. Един от начините по които се справят е като регистрират колите на себе си. В този момент те могат да вземат обратно тези 20%ДДС и да "изпълнят" продажбите си. В този момент тези коли са де факто нови, но понеже вече по документи са регистрирани, не се плаща ДДС. Всяка година във Великобритания стотици хиляди хора купуват тези коли. Така, че хайде да не спорим излишно......

    На сеКУРити гардове (cgv37662786), малоумни (EUdefender) и тролове (Шака Зулу) не отговарям 😁
  91. 91 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    До коментар [#86] от "quatro_4x3":

    Какви опорки? Всяко едно тежко промишлено производство е свързано със замърсяване. И да, дори и аз много пъти съм казвал тук, че с електрическите коли замърсяването просто се мести на друго място, но в никакъв случай не изчезва.

    Бивш tww09306483.
  92. 92 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 706 Неутрално

    До коментар [#84] от "Realist":

    "Тесла продаде, селски, 141 000 автомобила за последното тримесечие и е на път да продаде 180 000 това тримесечие."

    Добре, бе, рекламни агенти. Ако може и 1 млн нека продаде. Аз ти показах спад от 23 до 50%, който се дължи на субсидиите и незаслужените хендикапи.

  93. 93 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2322 Неутрално

    До коментар [#66] от "padrino":Това никой не го оспорва. Просто смятам, че с електромобил трудно ще излезеш на печалба в момента, поне в България. Не оспорвам предимствата на електромобилите. Аз също ги харесвам, тествал съм точно Рено Зои и бях очарован. Съгласен съм, че бъдещето е на електромобилите. Просто в момента все още не са изгодни. Няма и подходяща инфраструктура. Поне в България.
    —цитат от коментар 82 на Alarmstufe: Rot


    👍

    Това е основното, инфрастуктурата. Всички тук които плюват ако имат възможност да изминават 200 км за 5 лева вместо за 50 ще са първите да си купят такива коли ама нали знаеш "гроздето е кисело"

    На сеКУРити гардове (cgv37662786), малоумни (EUdefender) и тролове (Шака Зулу) не отговарям 😁
  94. 94 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5075 Неутрално

    До коментар [#78] от "Petleshev":

    Чувал съм от познати, че на всеки 4 зареждания от домашната мрежа е необходимо да последва едно пълно зареждане на зарядна станция с трифазен ток. Иначе батерията се скапва.
    Вярно ли е?

    Gunter glieben glauchen globen
  95. 95
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  96. 96 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    До коментар [#90] от "padrino":

    Да, дай да не спорим на тема ДДС и как то изчезва внезапно, защото ще изпаднеш в неудобно положение...! ;)

    Бивш tww09306483.
  97. 97 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 768 Неутрално

    За кое имам да се образовам? За това колко е слънчева всъщност Шотландия ли?
    —цитат от коментар 89 на Jazzdevil


    Шотландия няма много слънце, но за сметка на това има вятър и произвежда ПОВЕЧЕ от два пъти повече енергия от възобновяеми източници, отколкото сама може да консумира:

    https://www.businessinsider.com/scotland-generating-enough-wind-energy-for-two-scotlands-2019-7

  98. 98 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2318 Неутрално

    До коментар [#47] от "Pontif New Dnevnik SUCK":Рожбо...не те знам как си станал милионер...уж де по твойте думи...ма 450 процегта не е да умножиш на четери цело и пет...
    —цитат от коментар 58 на Соломон Дермоедов


    Ние тука на такива които не могат да изчислпват % им викаме илитерати.
    Хайде пак сега 450% от 1000 колко е? Пробвай с калкулатор, може и да ти се получи. Ако не знаеш как питай някой който е завършил 4ти клас.

    California Über Alles
  99. 99 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3328 Весело

    Тесла продаде, селски, 141 000 автомобила за последното тримесечие и е на път да продаде 180 000 това тримесечие."Добре, бе, рекламни агенти. Ако може и 1 млн нека продаде. Аз ти показах спад от 23 до 50%, който се дължи на субсидиите и незаслужените хендикапи.
    —цитат от коментар 92 на z_axis


    Нищо не си показал, бре! Жалко че не можеш да се видиш отстрани колко си неадекватен...

    Не се излагай!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  100. 100 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    До коментар [#92] от "z_axis":

    Остави го тоя измислен герой, дето все пише за Тесла...! Сега трябваше да спи, но специално е станал, за да пише. Постовете му са изпълнени с думата "ще" и все обяснява за невероятните успехи на Тесла. Всички дето не подскачат и не хълцат от щастие, като стане дума за електрически коли и естествено най-вече за Тесла са мунчовци и прости селяни. Да го имаш в предвид. ;)

    Бивш tww09306483.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK