ПАРЛАМЕНТАРНИ ИЗБОРИ 2022

  • 25.3%
  • 20.2%
  • 13.8%
  • 10.2%
  • 9.3%
  • 7.4%
  • 4.6%
  • 3.8%
  • ГЕРБ:67
  • ПП:53
  • ДПС:36
  • ВЪЗР:27
  • БСП:25
  • ДБ:20
  • БВ:12
39.4%активност

Източник: Резултатът, активността и мандатите са от ЦИК при 100% обработени протоколи

"Епъл", "Фейсбук", "Амазон" и "Гугъл" отчетоха рекордни печалби

"Епъл", "Фейсбук", "Амазон" и "Гугъл" отчетоха рекордни печалби

© Reuters



Акциите на технологичните гиганти "Епъл", "Фейсбук", "Амазон и "Алфабет" се повишиха в четвъртък преди обявяването на отчетите за приходите им.


"Фейбук" се повиши с над 5%, "Епъл" и компанията-майка на "Гугъл"- "Алфабет" с близо 5%, а "Амазон" добави близо 3%. Печалбите на тези компании преди тримесечните им резултати добави общо 230 млрд. долара към пазарната им капитализация, съобщава "Ройтерс".


Акциите на "Туитър" нараснаха с 8%, а "Майкрософт", третата най-ценна компания на "Уолстрийт", скочи с 2%.




Основният извод от данните за тримесечието на Big Tech - даже и в пандемия няма признаци за забавяне на растежа и печалбите.


Продажбите поддържат трона на "Амазон"


"Амазон" продължава да бъде един от най-големите победители в пандемията. Продажбите на интернет гиганта достигнаха 96.1 млрд. долара за трите месеца до 30 септември - с 37% повече от същия период на 2019 г. А печалбите достигнаха рекордните 6.3 млрд. долара, почти три пъти повече от миналата година.


Увеличението е предизвикано от бизнеса му с електронна търговия в Северна Америка, тъй като домакинствата все повече се насочват към онлайн пазаруването. Но бизнесът на компанията за реклама и облачни изчисления също отбеляза значителни печалби.


"Епъл", "Фейсбук", "Амазон" и "Гугъл" отчетоха рекордни печалби

© Reuters


Ръстът не е дошъл без разходи. Компанията заяви, че има 2.5 млрд. долара разходи, свързани с Covid-19, и репутацията й също бе ударена, след протести срещу условията на труд във фирмата и други политики.


"Фейсбук" очаква тежка 2021 г. след слаб ръст на потребителите


"Фейсбук", собственик на "Инстаграм" и "Уотсап", отчита огромните 2.5 млрд. потребители на ден средно през септември през своите платформи. Това е с 15% повече от септември преди година - но е само 3% ръст спрямо юни, когато хората, останали вкъщи, се обърнаха към социалните медии, генерирайки поток от активност.


Компанията предупреди, че броят на потребителите дори е намалял в САЩ и Канада - най-печелившият пазар за фирмата - и заяви инвеститорите, че очаква тенденцията да продължи.


Общите приходи на "Фейсбук", които се състоят предимно от продажби на реклами, са се увеличили с 22% до 21.47 млрд. долара от 17.65 млрд. долара през третото тримесечие, приключващо на 30 септември, изпреварвайки прогнозите на анализаторите за ръст от 12%, според данните на анализатори от Refinitiv.


"Епъл", "Фейсбук", "Амазон" и "Гугъл" отчетоха рекордни печалби

© Reuters


Рекламният бойкот от юли във връзка с речта на омразата в социалната платформа, при която някои от най-големите рекламодатели спряха рекламите, почти не се е усетила в продажбите, които идват най-вече от малкия бизнес.


Ръстът на приходите на компанията, вторият по големина продавач на онлайн реклами в света след "Гугъл", постепенно намалява, въпреки че през 2019 г. той достигна над 20%.


"Туитър" съобщи за подобна тенденция при потребителите, твърдейки, че има 187 млн. активни потребители дневно през тримесечието юли-септември, което е само 1 милион повече спрямо предходния период.


Завръщането на рекламата в "Гугъл"


На фона на спирането на икономиката по-рано тази година, много фирми намалиха разходите за реклама. Този ход доведе до забавяне на продажбите във "Фейсбук" и доведе "Алфабет", компанията-майка на "Гугъл" и "Ютюб", до първия й спад на годишна база в тримесечните приходи, откакто стана публична компания през 2004 г.


"Епъл", "Фейсбук", "Амазон" и "Гугъл" отчетоха рекордни печалби

© Reuters


Но разходите от този бизнес сега се завръщат. В "Гугъл" приходите са се увеличили с 14% на годишна база - много по-добре, отколкото анализаторите са очаквали. Увеличението помогна на печалбите да скочат с 59% на годишна база до над 11 млрд. долара.


Милиардите потребители на "Гугъл" прекарват повече време онлайн в транзакции и забавления, докато се опитват да избегнат вируса. Но много рекламодатели спряха да харчат през второто тримесечие, тъй като пътуванията и развлеченията изчезнаха. Тъй като световната икономика през третото тримесечие отново започна работа, рекламодателите се стекоха към "Гугъл", за да информират клиентите си за сделки и коригирани предложения за услуги. "Гугъл" също спечели от разходите за политическа реклама преди президентските избори в САЩ на 3 ноември.


Продажбите на реклами се увеличиха във всички региони и отрасли, каза финансовият директор на "Алфабет" Рут Порат пред "Ройтерс". Продажбите на реклами от "Гугъл" представляват 80% от приходите на "Алфабет".


Надеждите на "Епъл" са в новия iPhone 12


Продажбите на "Епъл" достигнаха 64.7 млрд. долара, което е малко повече в сравнение с предходната година и надвишаващо повечето очаквания на анализаторите, тъй като продажбите на лаптопи и iPads нараснаха.


Късното пускане на нови 5G телефони обаче накара клиентите да отложат закупуването на нови устройства, което накара компанията в четвъртък да отчете най-големия тримесечен спад в продажбите на iPhone от две години насам.


"Епъл", "Фейсбук", "Амазон" и "Гугъл" отчетоха рекордни печалби

© Reuters


"Епъл" поевтиня с над 5% в един момент, изтривайки 100 млрд. долара от стойността си на фондовия пазар, а инвеститорите са притеснени от 20% спад в приходите от iPhone


От 2013 г. насам "Епъл" доставя нови iPhone всеки септември като по часовник. Но предизвиканите от пандемия закъснения изтласкаха представянето назад с месец, като някои устройства все още не са доставени.


Спадът бе особено силен в Китай - регионът обикновено генерира около 20% от продажбите, а сега те спаднаха с почти 30%.


Приходите от услуги са нараснали с 16.3% до 14.5 млрд. долара, в сравнение с прогнозите на анализаторите за 14 млрд. долара. Apple One, пакетът от платени услуги на компанията, ще стартира в петък. Шефът на компанията Тим Кук каза пред "Ройтерс", че "Епъл" има 585 млн. плащащи абонати на своите платформи, в сравнение с 550 млн. през предходното тримесечие и е по-близо до целта от 600 млн. абонати, която компанията си постави за края на 2020 г.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK