Сражения за Нагорни Карабах и край арменската граница, ООН предупреди за "военни престъпления"

Сражения в планините край Степанакерт, главния град на непризнатата Нагорно-Карабахска република.

© Associated Press

Сражения в планините край Степанакерт, главния град на непризнатата Нагорно-Карабахска република.



Азербайджански въоръжени сили са атакували участък на арменско-азербайджанската граница, съобщи министерството на отбраната в Баку по-рано днес.


Арменските власти твърдят, че има обстрел и на нейна територия - в това съобщение за атака срещу село Давид Бек обаче за пръв път се говори за смъртта на цивилен, пише руската служба на Би Би Си. Предстои Азербайджан да коментира.


Информацията за атаката на границата, потвърдена от същата институция в Армения, потвърждава тенденцията към превес на азербайжданската армия във възобновилите се сражения за населения с арменци анклав Нагорни Карабах. Това става, докато Азербайджан съобщава в последните дни (включително днес), че си връща контрола върху редица населени места около анклава, които бяха във владение на арменци през 26-те години, откакто бе "замразен" конфликтът.




"В хода на сражения противникът, загубвайки до 30 военнослужещи, бе принуден да отстъпи на територията на Армения," се казва в съобщението. Баку твърди още, че е свален изтребител Су-25 на Ереван. Арменските власти от своя страна съобщават за удари по обекти с цивилно население, каквито Азербайджан отрича да прави.


Броят цивилни и военни жертви на двете страни не е известен, макар всяка да се обвинява в удари срещу мирно население и да говори за сериозни загуби от страна на противника. Единствено армията на непризнатата Нагорно-Карабахска република съобщава точен брой убити военни на ежедневна база - в последното съобщение от този следобед се говори за над 1170 души, откакто ескалира напрежението на 27 септември (според "Спутник" днес е убит зам.-главнокомандващият на армията на НКР).


Преди десетина дни руският президент Владимир Путин обяви, че по оценки на Москва жертвите от всички страни са около 5000.


Изместване на сраженията към границата нажежава напрежението при риска от по-активна намеса на външни играчи в конфликта. Турция открито подкрепя Азербайджан и на фона на обвинения от арменската страна, че е участник в конфликта, Русия предупреждава, че би изпълнила задълженията си към Армения по Договора за колективна сигурност, ако се стигне до външна военна заплаха на арменска територия.


Военни престъпления и чужди бойци


Малко по-късно днес Мишел Бачелет, върховен комисар за човешките права в ООН, обяви, че въздушните удари срещу Нагорни Карабах може да са "военни престъпления". Бачелет, цитирана от "Ройтерс", призова Армения и Азербайджан да спрат атаките срещу училища, болници и други цивилни обекти.


Представители на Баку и Ереван търсиха за четвърти път от месец възможност за примирие помежду си (през последните седмици се провалиха руски и американски инициативи). Последната договореност, постигната миналата седмица в Женева, е двете страни да се въздържат от атаки срещ цивилни райони.


Бачелет обаче подчерта, че има сведения за подобни нападения в края на седмицата - например срещу централния пазар на Степанакерт (столицата на Нагорни Карабах) и Тертер (азербайджански град недалеч от Нагорни Карабах).


"Макар мното фалшиви изображения да обикалят социалните мрежи, задълбочени разследвания на медийни организации на видеоклипове, явно показващи как азербайджански войници са екзекутирали двама пленени армензи във военни униформи, показват убедителна и дълбоко тревожна информация".


Днес арменският премиер Никол Пашинян обяви, че е нужно международно разследване на присъствието на "чуждестранни наемници" в Нагорни Карабах, след като етнически арменски сили обявиха, че са пленили двама наемници от Сирия. Външното министерство в Ереван обяви, че армията на непризнатата НКР е пленила боец от сирийската провинция Идлиб в края на седмицата, а по-рано - друг от Хама.


Азербайджан отрича да има чужди наемници в райони на срежения. Заедно с Турция обвинява арменската страна, че използва бойци от смятаната в Анкара, Брюксел и Вашингтон за терористична група Кюрдска работническа партия (ПКК).

Ключови думи към статията:

Коментари (76)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bulgarin.
    bulgarin.
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Конфликт с хиляди жертви, изцяло провокиран от новия лидер на Ислямска Държава Реджеп Ердоган.

    "Аз съм бил всякога българин и ще бъда не само до гроб такъв, но още и после смъртта ще оставя завещание и прахът ми да не се смеси с друга народност."
  2. 2 Профил на bulgarin.
    bulgarin.
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Успех на арменците, защитаващи земята си от ислямските орди предвождани от Ердоган.

    "Аз съм бил всякога българин и ще бъда не само до гроб такъв, но още и после смъртта ще оставя завещание и прахът ми да не се смеси с друга народност."
  3. 3 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3307 Неутрално


    Конфликт с хиляди жертви, изцяло провокиран от дрът лидер на Путенланд – Путен ❗

    "Чуждестранен агент"
  4. 4 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1615 Неутрално

    Армения напразно се опитва да обвини Азербайджан, че извършва нападения на нейна територия, за да има основание да иска от Путин да се намеси на нейна страна, съгласно договора, който имат. Но Азербайджан стриктно не извършва такива нападения и не дава повод на Русия за намеса, а и Русия не смее да застане срещу Турция. Ердоган ясно каза, че ако трета страна се включи в конфликта, веднага ще се включи и Турция на страната на Азербайджан. Армения, с допотопното си руско оръжие, не е в състояние да се противопостави и Азербайджан ще си върне Нагорни Карабах. Нежеланието на Армения да се изтегли, води до излишни и безсмислени жертви. Преди изпитвах симпатии към Армения, но действията ѝ в тоя конфликт предизвикват отвращение.
    А статията е силно едностранчива, в подкрепа на Армения, и манипулативна.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  5. 5 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 920 Неутрално

    Основният вдъхновител и инициатор на тази война са Ердоган и Турция. 2,5 милионна Армения воюва с Турция и Азербайджан едновременно.

  6. 6 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1615 Неутрално

    До коментар [#1] от "bulgarin.":
    До коментар [#2] от "bulgarin.":

    Абсолютни глупости! Търси вината за конфликта в Путин.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  7. 7 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4251 Неутрално

    Конфликт с хиляди жертви, изцяло провокиран от дрът лидер на Путенланд – Путен ❗
    —цитат от коментар 3 на putinxujlo


    Точно така !
    НАЕМНИЦИТЕ от така наречената армия на Нагорни КарабаС
    са точно толкова арменци
    колкото и НАЕМНИЦИТЕ от Донбас и Луганда
    са украинци

    ЗЕЛЕНИ ЧЕЛОВЕЧКИ из РОССИИ

    Това са НАЕМНИЦИТЕ които ОВПУТЕНА РУСИЯ
    използва за поддържане на ВОЙНИТЕ
    които за щастие ЩЕ ФАЛИРАТ РУСИЯ
    точно така както АФГАНИСТА ФАЛИРА СССР

  8. 8 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1615 Неутрално

    Основният вдъхновител и инициатор на тази война са Ердоган и Турция. 2,5 милионна Армения воюва с Турция и Азербайджан едновременно.
    —цитат от коментар 5 на Lazarus


    Как Армения си купува толкова оръжие, струващо повече от брутния ѝ продукт???

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  9. 9 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3279 Неутрално

    арменците с плачене в оон ли смятат да си запазят територията?

  10. 10 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3974 Неутрално

    За съжаление обикновените хора и цивилни ще понесат ужасите на войната - не Ердоган, Алиев или Путин

    klimentm
  11. 11 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3974 Неутрално

    До коментар [#9] от "blondofil":

    То пък ООН то ще хукне да прави нещо? Ще приемат декларация след декларация и толкоз!

    klimentm
  12. 12 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2471 Неутрално

    След масовият геноцид на арменци през ПСВ, тук има хора които одобряват този ГЕНОЦИД...! Какво ви става ??

  13. 13 Профил на Deadpudding
    Deadpudding
    Рейтинг: 669 Неутрално

    Тия дано осъзнават, че директната атака над призната от ООН територия на Армения отваря вратичка на руснаците за зелени човечета, според договорите които имат сключени. Ето в друга статия, забраняват "Сивите Вълци". Ердоганчо май мноооого иска да настъпи мотиката. Ама много.

    This is the place where puddings die.
  14. 14 Профил на staro-nov dnevnik-ar
    staro-nov dnevnik-ar
    Рейтинг: 331 Неутрално

    Русия не смее да застане срещу Турция
    —цитат от коментар 4 на quatro_4x3


    Преди няколко дни руските сили в Идлиб отправиха при девиците 80 умерени главорези и султана унизително мълчеше. Обаче от какъв зорт Русия трябва в този конфликт да застава срещу Турция? Русия се нуждае от Турция която е противположена на запада, разбива единството на НАТО, пълни ЕС с мигранти и купва руски оръжия за милиaрди, a Запада трябва да докаже на страни застрашени от неоосманизма като Армения и България че е надежден съюзник.

  15. 15 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    Двете глинени иперии не може ли да се сбият открито и на свои земи, вместо поредна страна да става курбан на мегаломанските им мераци?!

  16. 16 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1615 Неутрално

    След масовият геноцид на арменци през ПСВ, тук има хора които одобряват този ГЕНОЦИД...! Какво ви става ??
    —цитат от коментар 12 на dejmos


    Като си започнал да пишеш за геноцид, пиши и за геноцида от армения към азерите в Нагорни Карабах, след като го окупира, и за изгонването на оцелелите, за заселването на арменци. Азерите не са извършвали геноцид над арменци никога, включително и сега. В същото време Армения се държи много долно в тоя конфликт, още от началото му.
    Ако се информираш само от манипулативните статии в Дневник, а и българските медии като цяло, много ще има да се чудиш какво им става на някои.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  17. 17 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4424 Неутрално

    Защо не погледнете какво пишат арменците за събитиоята в Арзах, а си измисляте всевъзможни глупости? Ето линк, има и рускоезикова версия за тези които не ползват английски (горе вдясно от заглавието) . И вижте видеото за наемниците от Сирия
    https://news.am/eng/

  18. 18 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1487 Неутрално

    Арменците правят всевъзможни провокации, с надежда да успеят да въвлекат Русия във войната, но за момента не им се получава. Обстрелват мирни, азерски градове от арменска територия с балистични и други видове ракети, надявайки се азерите да им отвърнат за да могат да принудят Русия да се включи във войната. Не знам на какво се надяват. Ако имаха някаква форма на здрав разум виждайки, че са абсолютно безсилни срещу азерите, вместо да пращат малкото си мъже да мрат за земя, която не им се полага, щеше да обявят капитулация и на последващите преговори можеше и да изрънчат по-специален статут на двете области, на които се разпростира Нагорний Карабах. Останалите 7 изцяло азерски, които завзеха преди 30 г. и от които изгониха цялото им населени от 700 000 души и им сринаха до основи домовете, няма как да задържат. За тях ще трябва и да плащат репарации.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  19. 19 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1487 Неутрално

    Конфликт с хиляди жертви, изцяло провокиран от новия лидер на Ислямска Държава Реджеп Ердоган.
    —цитат от коментар 1 на bulgarin.


    Жал ти е за арменските терористи ли?

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  20. 20 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1487 Неутрално

    Успех на арменците, защитаващи земята си от ислямските орди предвождани от Ердоган.
    —цитат от коментар 2 на bulgarin.


    Я вземи произволна карта и виж чия е тази земя, дето "защитават" арменските терористи.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  21. 21 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1615 Неутрално

    арменците с плачене в оон ли смятат да си запазят територията?
    —цитат от коментар 9 на blondofil


    Територията е международно призната като Азербайджанска, включително и от ООН.
    Разни интерпретации на историята, че наякога била на едни, после на други, на трети и четвърти... Вятър работа. Ние нашата територия на кого по-напред да я върнем - на Бизантия, на Римската империя или на траките???

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  22. 22 Профил на hasmokar
    hasmokar
    Рейтинг: 904 Неутрално
  23. 23 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1487 Неутрално

    Армения напразно се опитва да обвини Азербайджан, че извършва нападения на нейна територия, за да има основание да иска от Путин да се намеси на нейна страна, съгласно договора, който имат. Но Азербайджан стриктно не извършва такива нападения и не дава повод на Русия за намеса, а и Русия не смее да застане срещу Турция. Ердоган ясно каза, че ако трета страна се включи в конфликта, веднага ще се включи и Турция на страната на Азербайджан. Армения, с допотопното си руско оръжие, не е в състояние да се противопостави и Азербайджан ще си върне Нагорни Карабах. Нежеланието на Армения да се изтегли, води до излишни и безсмислени жертви. Преди изпитвах симпатии към Армения, но действията ѝ в тоя конфликт предизвикват отвращение. А статията е силно едностранчива, в подкрепа на Армения, и манипулативна.
    —цитат от коментар 4 на quatro_4x3


    За едностранчивата отразяване в Западните и български медии сте напълно прав. Арменското лоби е силно навсякъде по света. Само в държавата им ги няма никакви и от първият ден на конфликта успехи имат само на пропагандно-дезинформационният фронт. Но дори на него напоследък губят позиции. В руските медии започнаха откровено да им се подиграват за смехотворните лъжи, които бълва пропагандата им. Що се касае до задействане на ОДКБ, нямат никакъв шанс. Руснаците не биха искали да влязат в челен сблъсък с турците и да получат по своите глави, точните удари на "Барактар-ТБ2". Освен това, ако се включат руснаците, хем Армения ще приключи своето съществуване, хем Асад и руските бази в Сирия ще заминат в небитието, хем Черно море, ще стане езеро за руският Черноморски флот.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  24. 24 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2471 Неутрално

    До коментар [#16] от "quatro_4x3":

    От 5 век преди новата ера ,там има само ..арменци ,арменци...и пак арменци . Те са върху територията на днешен Азърбейджан ,и големи части от Турция. Никога не е имало държава АЗЪРБЕЙДЖАН, за разлика от Армения. Идеята е друга., силно нарства идеята за възстановяване на СССР във вариант 2.00 . Очевидно Русия изначално може да създава равни условия за всички народи. Тя и в момента подържа 140 народности във федерацията, и това става много успешно. Колкото до Турция ...Русия и Турция са във 12 войни и в 6 от тях Русия е била с технологично по слабо оръжие. Побеждава винаги Русия.., и България край нея. Без гополитиèският интерес на Русия в посока изток , нямаше да има България... това е толкова ясно !!

  25. 25 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1615 Неутрално

    [quote#14:"staro-nov dnevnik-ar"][/quote] "Преди няколко дни руските сили в Идлиб отправиха при девиците 80 умерени главорези и султана унизително мълчеше. "

    Нали и аз това писах, че Русия се страхува да застане срещу Турция. Затова е атакувала някакви тарамбуки.
    Това е като аз да ти изплющя един як шамар, а ти да ми го вярнеш като удариш някой минувач. Смях.
    Защо не са убили поне 1 турчин руснаците, като са ербап??? В Либия Ердоган ги попиля и направо ги изгони! Вагнеровците се заравяха в пясъка, за да се спасят.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  26. 26 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1487 Неутрално

    След масовият геноцид на арменци през ПСВ, тук има хора които одобряват този ГЕНОЦИД...! Какво ви става ??
    —цитат от коментар 12 на dejmos


    Никой не напада арменците в Армения. Но на азерска територия, щом са с оръжие в ръка, са легитимна военна цели, подлежаща на немедлена ютилизация. А и "арменският геноцид" е много спорна тема и не е признат от повечето страни на Земята. Освен това е извършен от кюрдите, които днес се бият за Армения.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  27. 27 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1576 Неутрално

    След масовият геноцид на арменци през ПСВ, тук има хора които одобряват този ГЕНОЦИД...! Какво ви става ??
    —цитат от коментар 12 на dejmos


    съжалявам ги ... еволюционно не са дорасли да осъзнаят какво пишат

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  28. 28 Профил на constatator
    constatator
    Рейтинг: 1809 Неутрално

    До коментар [#24] от "dejmos":
    Очевидно Русия изначално може да създава равни условия за всички народи. Тя и в момента подържа 140 народности във федерацията, и това става много успешно."" "" "". - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Само българска народност няма в братската и славянска Русия. Търсех в Руската федерация волжските българи, но ги няма, изчезнали са. Сигурно са се разтворили в славянското море. Ти като по осведомен по Руската федерация можеш ли да обясниш какво е станало с наследниците на Котраг който е брат на Аспарух🤔

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  30. 30 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1576 Неутрално

    За сега азерските войски завладяват територии извън самия Нагорни Карабах , но под негово владение, които никой не отбранява или съпротивата е минимална. Арменците ги държаха за евнуална размяна при уреждане на конфликта.
    Причината за ескалацията обаче е завладяването преди 3 месеца от Нагорни Карабах на една височина от която може с оръдие да повредят петролопровода з Турция и за това сега и Турция се ангажира в конфликта, за да си осигури сигурни доставки на гориво. На никой не му пука за чукарите на Нагорни Карабах, освен на местните арменци

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  31. 31 Профил на staro-nov dnevnik-ar
    staro-nov dnevnik-ar
    Рейтинг: 331 Неутрално

    Русия се страхува да застане срещу Турция. Защо не са убили поне 1 турчин руснаците, като са ербап?
    —цитат от коментар 25 на quatro_4x3


    Ама верно ли бее ? Ти да не си аквариумна рибка че си забравил какво стана в началото на годината?! хахаах .... Имаше един наказателен лет на СУ-35 и анадолците отнесоха си дома в найлонови торби около 100 войничета, а султана так безпомощно ревеше че се наложи да исползва последния коз - пусна мигрантите към ЕС, а след тва се надупи на килимчето в Моксва както е редно, и сега имат унизителни съвместни патрули с руснаците из пътищата в Идлиб дето преди контролираха сами ХАХАА .. 4) за Либия - Русия няма никакъв проблем тази страна да е плацдарм за навпднение на ЕС с мигранти, затва и няма серизна руска намеса. Анадъмо?

  32. 32 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1615 Неутрално

    До коментар [#24] от "dejmos": "От 5 век преди новата ера ,там има само ..арменци ,арменци...и пак арменци ."

    Тогава да си поискаме земите на Волжска България! Нали са били български?! Наши!
    Стига с тия глупости. Идея нямам колко са появилите се и изчезналите държави през човешката история.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  33. 33 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1487 Неутрално

    Пресно, пресно. Израелски дрон срещу расийски КУБ:
    https://www.youtube.com/watch?v=HMBwUalQ5SY
    А онзи ден почти ми стана жал за арменските терористи, гледайки какво се случва с тях:
    https://www.youtube.com/watch?v=lD6hq_9w3nk
    И такива клипове излизат по няколко на ден.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  34. 34 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4231 Неутрално

    До коментар [#14] от "staro-nov dnevnik-ar":

    Русия има договор за военна помощ с Армения, само да я поискат, същото каза и в прав текст Путин - "Само да кажат!"

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  35. 35 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    До коментар [#1] от "bulgarin.":


    Конфликт с хиляди жертви, изцяло провокиран от новия лидер на Ислямска Държава Реджеп Ердоган.
    —цитат от коментар 1 на bulgarin.


    Товаришч....не така , Ердо е товаришч с ПУтин и той му направи пУток.......

  36. 36 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1615 Весело

    До коментар [#31] от "staro-nov dnevnik-ar": " Имаше един наказателен лет на СУ-35 и анадолците отнесоха си дома в найлонови торби около 100 войничета, а султана так безпомощно ревеше че се наложи да исползва последния...."

    Толкова безпомощен се оказа Ердоган, че след това попиля руснаците в Либия и ги изхвърли оттам.
    Но забелязах някои подробности в писаниците ти: "...наказателен лет на СУ-35..." на български е полет, а не "льот", така е на руски. "...султана так безпомощно ..." - "так" е на руски, не на български. "...наложи да исползва..."- "иСползва" на руски е със " с".

    И какво се оказа накрая? Обяснявам нещо на руски трол!!! Смях!!! Пригожин няма ли парички за тролове с по-добър български, тавариш ???

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  37. 37 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3809 Любопитно

    Арменските власти твърдят, че има обстрел и на нейна територия - в това съобщение за атака срещу село Давид Бек обаче за пръв път се говори за смъртта на цивилен, пише руската служба на Би Би Си.
    ========
    Не може да бъде..... За пръв път цивилен на арменска територия е станал жертва на войната която се води вече втори месец.....
    Едва ли може да се каже същото и в обратния смисъл....
    Арменците обикновено се целят по цивилни граждани...

    Bukalemun
  38. 38 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 687 Неутрално

    До коментар [#9] от "blondofil
    Това не е тяхна територия , това е територия на Азербайджан окупирана от Армения
    Това че там живеят и арменци не я прави тяхна , и в България живеят турци но това не е територия на Турция .Лошото е че при всеки разпад на империи се получават такива конфликти , Армения се възползва от някогашната слабост на Азербайджан и завладя чужда територия и започна да я заселва с арменци от целият свят .


  39. 39 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1615 Неутрално

    До коментар [#14] от "staro-nov dnevnik-ar":Русия има договор за военна помощ с Армения, само да я поискат, същото каза и в прав текст Путин - "Само да кажат!"
    —цитат от коментар 34 на hamiltonf


    Нищо подобно не е казал. Путин каза, че войната се води на територия, която не е Арменска, за там договорът не важи и Русия няма да се намесва докато на Арменска територия не се водят военни действия!
    Това заяви Путин.
    Пашинян всеки ден се моли на Русия да се намеси, но няма да го огрее.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  40. 40 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3773 Неутрално

    Международната общност трябва ясно да държи отговорен султана за ставащото в Нагорни Кара ах ! Армения воюва с ислямски наемници, вербувани от Турция ! Това са реалностите в момента !!!

  41. 41 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4522 Неутрално

    До коментар [#21] от "quatro_4x3":

    И Крим бе международно признат за украински! Включително и от ООН!

  42. 42 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 1995 Любопитно

    арменците с плачене в оон ли смятат да си запазят територията?
    —цитат от коментар 9 на blondofil


    Не само в ООН, а Пашинян призовал РФ да намеси. Алиев пък казал, че по този начин Армения признавала поражението си.

  43. 43 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1615 Весело

    До коментар [#1] от "bulgarin.":
    —цитат от коментар 35 на KRAFTWERK
    " Ердо е товаришч с ПУтин и той му направи пУток......."

    И Путин е тавариш с Бойко, и Бойко му прави поток. Дори на собствена територия, със собствени пари. Ех, собствени на българските данъкоплатци, но за Бойко са като негови собствени.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  44. 44 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 1995 Любопитно

    До коментар [#8] от "quatro_4x3":

    "Как Армения си купува толкова оръжие, струващо повече от брутния ѝ продукт???"

    На кредит? Така разправят.

  45. 45 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 687 Неутрално

    До коментар [#34] от "hamiltonf":
    Пак нещо не си разбрал , Путин каза че ако Армения бъде нападната .
    Но в този случай Армения е агресорът завладял чужда територия и Путин няма да си разваля отношенията с Турция и Азербайджан заради амбиции на арменците да завладяват чужди територии.

  46. 46 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 1995 Весело

    Конфликт с хиляди жертви, изцяло провокиран от дрът лидер на Путенланд – Путен ❗
    —цитат от коментар 3 на putinxujlo


    Без Путя няма живот за тебе! Смяташ ли, че след Путин руснаците ще изберат някой като Нахални? Дори и такъв като Медведев вече няма да изберат.

  47. 47 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 852 Неутрално

    Азерите не са извършвали геноцид над арменци никога, включително и сега.
    —цитат от коментар 16 на quatro_4x3


    Преди да правиш такива категорични твърдения не е лошо да попрочетеш нещо за събитията в Баку и Сумгаит в края на 1980-те.

  48. 48 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 1995 Весело

    За съжаление обикновените хора и цивилни ще понесат ужасите на войната - не Ердоган, Алиев или Путин
    —цитат от коментар 10 на klimentm


    Защо забравяш още един, който вместо да освободи 5+2 района, и да се приключи, ще загуби целия НК? Слаба памет, или просто си разсеян от изборите у вас?

  49. 49 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1553 Неутрално

    Азерите много се бавят. Трябваше вече да са отрязали връзката на Карабах с Армения за да имат сериозно предимство в бъдещи преговори. Понеже сега, ако цялот население на Карабах се изнесе в Армения, замяната на територии (Части от Карабах срещу коридор към Нахичеван) ще е трудно. Ако обаче в Карабах има и население, ще има сериозен натиск от самия народ върху правителството в Ереван за отстъпки. Азербайджан час по-скоро трябва да блокира Лачинския проход и да отреже всякаква връзка между Армения и Карабах - много важно условие за успешни преговори. Коридорът към Нахичеван е единственото условие за мир.

  50. 50 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1487 Неутрално

    Международната общност трябва ясно да държи отговорен султана за ставащото в Нагорни Кара ах ! Армения воюва с ислямски наемници, вербувани от Турция ! Това са реалностите в момента !!!
    —цитат от коментар 40 на samoedin


    Една лъжа и милион пъти да я повторите, тя си остава лъжа. Азербайджан е държава с 10 милиона население. Отделно в съседен Иран живеят още 20 милиона азери. Те не страдат от липса на желаещи да воюват. За разлика от тях, Армения си затвори границите, за да не и избягат мъжете от мобилизация. Ето ти едно видео с пленени арменци. Достатъчно показателно е:
    https://www.youtube.com/watch?v=2r9tSFhJTS8

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  51. 51 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1615 Неутрално

    До коментар [#21] от "quatro_4x3":И Крим бе международно признат за украински! Включително и от ООН!
    —цитат от коментар 41 на vassilun


    Гледай Нагорни Карабах, сещай се за Крим! В почти всичките разни видове республики в Руската федерация се чуват призиви за отделяне от Русия, включително и на руски региони. Територии, международно признати за руски. А Русия е в упадък, на който не може да се противопостави. Тия, които питаха кога ще се разпадне Русия, нека си отворят очите и да гледат. Процесът се случва. Но това няма да стане за ден -два. Както бавно се създава една империя, така бавно умира. Примери в историята има много .

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  52. 52 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1615 Неутрално

    До коментар [#8] от "quatro_4x3":"Как Армения си купува толкова оръжие, струващо повече от брутния ѝ продукт???"На кредит? Така разправят.
    —цитат от коментар 44 на jord bond



    Вече 30 години. И аз бих взел такъв кредит. Стига да не е в рубли.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  53. 53 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1553 Неутрално

    Международната общност трябва ясно да държи отговорен султана за ставащото в Нагорни Кара ах !
    —цитат от коментар 40 на samoedin

    Че откъде накъде султанът да отговаря за провокациите на Арменците? Султанът ги чака от години да направят тая грешка и съвсем правилно ги подпука. Азербайджан воюва изцяло върху собствена територия. Арменците, ако искат Карабах, ще трябва да дадат Коридора Нахичеван. Безплатен обяд няма. Сиренето е с пари.

  54. 54 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 1995 Весело

    До коментар [#24] от "dejmos":Очевидно Русия изначално може да създава равни условия за всички народи. Тя и в момента подържа 140 народности във федерацията, и това става много успешно."" "" "". - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Само българска народност няма в братската и славянска Русия. Търсех в Руската федерация волжските българи, но ги няма, изчезнали са. Сигурно са се разтворили в славянското море. Ти като по осведомен по Руската федерация можеш ли да обясниш какво е станало с наследниците на Котраг който е брат на Аспарух🤔
    —цитат от коментар 28 на constatator


    Заповядай: https://youtu.be/1GSJa7jJDKU , https://youtu.be/ycfqijVbzvA

    Ама вземи първо си научи/припомни историята...

  55. 55 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1487 Неутрално

    Азерите много се бавят. Трябваше вече да са отрязали връзката на Карабах с Армения за да имат сериозно предимство в бъдещи преговори. Понеже сега, ако цялот население на Карабах се изнесе в Армения, замяната на територии (Части от Карабах срещу коридор към Нахичеван) ще е трудно. Ако обаче в Карабах има и население, ще има сериозен натиск от самия народ върху правителството в Ереван за отстъпки. Азербайджан час по-скоро трябва да блокира Лачинския проход и да отреже всякаква връзка между Армения и Карабах - много важно условие за успешни преговори. Коридорът към Нахичеван е единственото условие за мир.
    —цитат от коментар 49 на transvaal


    Азербайджан не се впуска в стремителна атака, за да не дава много жертви. Цивилното население се изнесе от Нагорний Карабах още на третият ден от войната. В момента в окупираните територии едва ли има и един цивилен. Азербайджан не е завзел още Лачинският коридор, но е на път да завземе Шуша, а от там спокойно ще затвори и Лачинският коридор и ще може да обстрелва с артилерия Ханкенди /Степанакер/. Което ще е последният етап на ликвидирането на НКР-ската терористичната организация.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  56. 56 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 1995 Любопитно

    До коментар [#28] от "constatator":

    П.П. Ето ти и един интересен док. филм: https://youtu.be/mrLPWIAz6_k

  57. 57 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3809 Любопитно

    До коментар [#38] от "lout66":

    Армения се възползва от някогашната слабост на Азербайджан и завладя чужда територия и започна да я заселва с арменци от целият свят .
    ========
    Армения се възползва и от нещо доста по съществено.....
    Тогава, войната започна през 1988 година.....
    Нека проанализираме това по подробно.... 🤔⏳....
    За да започне една малка държава като Армения такава война.... САМО 2 ГОДИНИ преди да се разпарне СССР....на първо място е нужна непременно информация от най висок ранг.....че след две години СССР вече няма да съществува.....а съответно и Варшавския договор и т.н.....
    Иначе казано.. Ереван е получил сигнала, че дните на старите порядки са преброени и кой както намери за добре да се спасява.....
    И така.....войната започва а в нейния разгар се случва събитието на века.... Перестройката...която изведнъж привлича вниманието на цялата световна общественост.....
    И по този начин, войната която се води в Кавказ....е обречена на почти нулево внимание.....
    Стратегически погледнато това е крайно премерена и изключително добре подготвена операция....
    Част от това което написах....'криво ляво' може и да е леко в страни от истината, но едно е 100 %сигурно....
    Армения....сама...на своя глава...в рамките на ссср....НЕ Е в състояние да направи всичко това. Нито срещу Азербайджан, нито срещу която и да е друга ССР....

    Bukalemun
  58. 58 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3279 Неутрално

    [quote#42:"jord bond"][/quote]

    И руснаците кво, търчат ли. Нали затова арменците са русофили, като трябва да ги спасят.

  59. 59 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2302 Неутрално

    Ето един добър анализ на ситуацията в планинската част на Карабах. Арменците все още разполагат с достатъчно резерви на арменска територия за кантраудар, така че не бързайте да ги отписвате!
    https://colonelcassad.livejournal.com/6295371.html

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  60. 60 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2302 Неутрално

    Отровното туркофилско трио пак нещо се е превъзбудило!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  61. 61 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2471 Неутрално

    До коментар [#28] от "constatator":

    Има ги в четири вида компактно , а в десетки райони в рамките на федерацията
    съществуват като общности. Да си българин в руската федерация е елемент на гордост и никой не крие своя произход. За Бесарабия и Одеса ... да ме говорим , родът ми идва оттам .
    За воложките българи :
    Воложките българи са си там .. половината население на Татарстан се възприемат като Българи , заедно с главния мюфтия ( столица Казан) . За по автентична до Воложка България се смята и Чувашия , в смисъл запазили са онзи древенезик на Кубрат (столица Чебоскари) . И още една република иска да е България ..Кабардино-Балкария , тя е по близо до нашите първи ЖИТЕЛСТВО в Каваказ (столица Налчик ) ...там сме заедно с нещо от което се формира и унгарската държава.

  62. 62 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2471 Неутрално

    До коментар [#54] от "jord bond":

    Благодаря за линка !

  63. 63 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 847 Неутрално

    А русия нали беше на страната на Армения? Що не ги защитават? Или те само морално..

    Русофилчетата, виждате нагледно каква е подкрепата на Путя, утре нещо ако стане в България ще ви го нахрендри с 200 и то мощно.

  64. 64 Профил на Vasil Grozdanov
    Vasil Grozdanov
    Рейтинг: 86 Весело

    До всички , дето се надяват Нато да ни спасява от Турция, вижте акво става в карабах.Малко предистория, тоя Пашинян дойде на власт с цветна революция и е типичен соросоид. Веднага пое курс към сближаване с америка, дори е поканил американски военни инструктори да му учат армията, как да обува памперси.сега руснака си гледа сеира, щото не иска да си разваля отношеният с азерите, междувпрочем има 4 млн азери в Русия.Та, ионзи , който не е научил уроците на Грузия,ще пати.Образно казано, БОГ ВИСОКО, ЧИЧО САМ ДАЛЕКО.И още, не хапи ръката която ти дава хляб.Щото Армения съществува все още, благодарени на руския цар.

  65. 65 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2471 Неутрално

    До коментар [#64] от "Vasil Grozdanov":

    Така е Армениския и Грузинския народ съществуват благодарение на Русия, а в същста степен това се отнася и за България. Руската империя има свой геостратегически интереси , но в тези ИНТЕРЕСИ същаествуват грузинци, българи, арменци. В нито една друга ДОКТРИНА тези народи не се ПРЕДВИЖДАТ ..., тях ги няма !!! Особено цинично е това в Английскта политика по Балканите и Близък изток.
    Англия и САЩ приемта за важни парите си (интереси) , всичко друго може да се жертва!!

  66. 66 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 847 Весело

    До коментар [#64] от "Vasil Grozdanov":

    Разбирач, я ни разкажи защо "великата" русия не прави нищо за да защити Армения?
    Щото не може?
    Щото не иска?
    Щото не ѝ пука изобщо?

  67. 67 Профил на madridchanin
    madridchanin
    Рейтинг: 647 Неутрално

    [quote#7:"Hawaii"][/quote]

    Как ще фалира като продават оръжие и на двете страни?
    Путин няма нищо общо с този конфликт. Това го доказа Лавров с няколкото постигнати примирия постигнати в Москва. Друг е въпросът кой после не ги спазва

  68. 68 Профил на madridchanin
    madridchanin
    Рейтинг: 647 Неутрално

    До коментар [#64] от "Vasil Grozdanov":Разбирач, я ни разкажи защо "великата" русия не прави нищо за да защити Армения? Щото не може?Щото не иска?Щото не ѝ пука изобщо?
    —цитат от коментар 66 на herbaltea


    Защото великият стратег Владимир Путин знае какви са интересите на Русия много повече от мен и теб

  69. 69 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 847 Неутрално

    [quote#68:"madridchanin"][/quote]

    Благодаря, т.е. защото на русия не ѝ пука за Армения.
    Надявам се сега всички русофили дружно да си напънат единствената мозъчна клетка и да се сетят какво "добро" мисли русия на България.

  70. 70 Профил на tomyd
    tomyd
    Рейтинг: 452 Весело

    ...Причината за ескалацията обаче е завладяването преди 3 месеца от Нагорни Карабах на една височина от която може с оръдие да повредят петролопровода з Турция и за това сега и Турция се ангажира в конфликта, за да си осигури сигурни доставки на гориво. На никой не му пука за чукарите на Нагорни Карабах, освен на местните арменци
    —цитат от коментар 30 на dark'star


    Я, бай Таньо, един път да познае! +1 . Слушайте доайена на соц-а и ревете едноклетъчни фили.


    https://www.dnevnik.bg/sviat/2020/10/29/4133318_putin_i_turciia_triabva_da_uchastva_v_pregovorite_na/ #comments-wrapper

    #94:
    ... Един ненормалник бори буржуазията, други бързат да заемат страна на религиозен принцип, трети продължават да се "братушкват" - малоумници! Нашият и европейския интерес е Азербайджан да е стабилна, уредена държава и надежден доставчик, за да може да бъде алтернатива на руските енергийни доставки и това да допринесе за НАМАЛЯВАНЕ на цените за НАС. Войната започна, точно защото руснаците са го закъсали за $ и искаха, ако не да прекъснат ТАП/ТАНАП, то да подбият реномето на Азербайджан, като надежден доставчик, използвайки арменските си проксита. Не им се получи и сега арменците го отнасят.... здравата.

    Тази война на нас трябва да ни даде няколко урока:
    1. На руснаци не може да се разчита, колкото по-малко взаимоотношения имаме толкова по-добре. Видяхме го ние 1913г, сега го виждат и арменците.
    2. Руската военна техника не струва, дори и най-новите им образци. Колкото по-рано се отървем от тях, толкова по-добре.



  71. 71 Профил на tomyd
    tomyd
    Рейтинг: 452 Разстроено

    До коментар [#28] от "constatator":Има ги в четири вида компактно , а в десетки райони в рамките на федерацията съществуват като общности. Да си българин в руската федерация е елемент на гордост и никой не крие своя произход. За Бесарабия и Одеса ... да ме говорим , родът ми идва оттам . За воложките българи : Воложките българи са си там .. половината население на Татарстан се възприемат като Българи , заедно с главния мюфтия ( столица Казан) . За по автентична до Воложка България се смята и Чувашия , в смисъл запазили са онзи древенезик на Кубрат (столица Чебоскари) . И още една република иска да е България ..Кабардино-Балкария , тя е по близо до нашите първи ЖИТЕЛСТВО в Каваказ (столица Налчик ) ...там сме заедно с нещо от което се формира и унгарската държава.
    —цитат от коментар 61 на dejmos


    Това че ги има е ВЪПРЕКИ Русия/СССР/РФ.

    Съдбата на волжките българи*:
    https://www.dw.com/bg/как-заличаваха-българските-следи-в-руската-история/a-19277411

    * Подобна е и съдбата на Кримските българи, макар и по-малобройни .

  72. 72 Профил на nik_grigorov
    nik_grigorov
    Рейтинг: 41 Неутрално

    До коментар [#1] от "bulgarin.":

    bulgarin,разсъждаваш примитивно и некомпетентно,защото си зле осведомен и умствено ограничен. Не познаваш генезиса и същността на конфликта за Нагорни Карабах. И вероятно не знаеш че има четири резолюции на Съвета за сигурност на ООН,признаващи че това е територия на Азербайджан.

  73. 73 Профил на nik_grigorov
    nik_grigorov
    Рейтинг: 41 Неутрално

    До коментар [#4] от "quatro_4x3":

    Прав си quatro,твоята позиция е най-вярната,точна,компетентна и аргументирана.

  74. 74 Профил на nik_grigorov
    nik_grigorov
    Рейтинг: 41 Неутрално

    До коментар [#49] от "transvaal":

    Грешиш. Армения никога няма да се съгласи на сухопътен азерски коридор към Нахичеван,защото ще загуби общата си граница с Иран. Тя остана единственото място откъдето може да получава доставки от Русия. Останалите съседни държави не разрешават през територията им да минава руско оръжие за Армения. Разгледай внимателно картата и ще се убедиш.

  75. 75 Профил на ekt47683054
    ekt47683054
    Рейтинг: 8 Неутрално

    От началото на конфликта Армения обстрелва цивилни на Азербайджан в градовете всички си затварят очите. Има видео клипове в които азербайджанската армия спасява цивилни арменци и арменци избиват цивилни арменците ще си получат заслуженото на горни карсбах е на Азербайджан

  76. 76 Профил на OP_Nemesis
    OP_Nemesis
    Рейтинг: 5 Неутрално

    До коментар [#16] от "quatro_4x3":

    Това не е никак вярно. Всъщност причината за стартиране на този конфликт е точно този. Азербайджан прави неколкократни погрома над арменското население в Баку и Сумгаит, десетки (по-вероятно стотици) хора са убити по особено жесток начин. Съответно арменското население от Армения и Карабах започват да протестират и се стига до войната от 90-те.
    Информация за това можеш да намериш на много места -
    1) https://en.wikipedia.org/wiki/Baku_pogrom
    2) https://en.wikipedia.org/wiki/Sumgait_pogrom

    Това са най-настоящите. Преди това (1920), отново със силна подкрепа от турската страна (османска империя), също е имало геноцид. Например в Шуши - по същия жесток начин са убити над 20000 човека. Да не говорим за културният геноцид в Нахичеван, където стотици арменски гробове и древни християнски кръстове са сринати до основи.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Shusha_massacre
    https://www.theguardian.com/artanddesign/2019/mar/01/monumental-loss-azerbaijan-cultural-genocide-khachkars





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK