САЩ официално излизат днес от Парижкото споразумение за климата

САЩ официално излизат днес от Парижкото споразумение за климата

© Reuters



Съединените щати официално излизат днес от Парижкото споразумение за климата, предаде ДПА. Това ще стане в деня, когато се навършва една година, откакто администрацията на американския президент Доналд Тръмп уведоми ООН, че изважда страната от най-новия международен договор за ограничаване на глобалното затопляне.


САЩ - най-голямата икономика в света и на второ място по парникови емисии след Китай - са първата държава, напускаща споразумението, подписано в Париж през 2015 г. от почти всички страни. Това на практика ще вкара администрацията на Тръмп в конфликт по въпроса за климата с всички основни американски съюзници и конкуренти, отбелязва ДПА.


Съединените щати напускат Парижкото споразумение на фона на президентските избори, на които президентът републиканец се изправя срещу кандидата на демократите Джо Байдън. Смятан за фаворит, Байдън обеща да присъедини незабавно Съединените щати отново към договора, ако бъде избран, отбелязва още ДПА.




"Ройтерс" припомня, че по време на кампанията за изборите през 2016 г. Тръмп обеща да извади САЩ от споразумението, което според него би навредило на американската икономика.


Група, представляваща европейски и американски инвеститори, чиито активи възлизат на общо 30 трилиона долара, призова Съединените щати бързо да се върнат към договора. В противен случай страната рискува да изостане в надпреварата за една по-зелена глобална икономика, предупреди базираната в Ню Йорк компания "Блек Рок" (BlackRock), която управлява най-големия портфейл от активи в света, предаде "Ройтерс".


ДПА припомня предупрежденията на учени, че са необходими драстични действия, за да бъде предотвратено повишаването на средната температура на планетата с повече от 1,5 до 2 градуса по Целзий спрямо доиндустриалните равнища - целта, заложена в Парижкото споразумение. Ефектите от глобалното затопляне вече се усещат, с повишаване на морското равнище, природни бедствия и умиране на коралови рифове.

Ключови думи към статията:

Коментари (84)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2303 Неутрално

    Заради тях и англичаните всички останали трябва да се ограничават сега. Те са си построили икономиките с евтино горене и ресурси от колониите, сега не само, че не поемат отговорност, а и искат още да вредят. Големи егоисти са, дори и ако бяха член, пак ще направят много по-малко усилия от много други участници и ще ги засегне най-малко, въпреки че са се облагодетелствали най-много.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  2. 2 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2031 Неутрално

    На фона на толкова опасна здравна криза продължават да ни занимават с климатични глупости.

  3. 3 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    Измишльотина е това. Стискам палци на Тръмпи.

  4. 4 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    Измишльотина е това. Стискам палци на Тръмпи.

  5. 5 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2887 Неутрално

    Тръмпи само ядосва Грета Тунберг !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  6. 6 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1340 Неутрално

    Парижкото споразумение беше една голяма глобалистка измама и Тръмп бързо го прозря - л@...но оставено на стола от отиващия си Обама ама Тръмп бързо го смете.

  7. 7 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 917 Неутрално

    От кое ли още споразумение не са излезли САЩ, начело с Тръмп. Май останаха само ООН и НАТО.

  8. 8 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2887 Весело

    На фона на толкова опасна здравна криза продължават да ни занимават с климатични глупости.
    —цитат от коментар 2 на zxp53317185


    Вируса намали пътуванията със самолети и сега небето е синьо и чисто! В Америка магистралите са доста оредели от към трафик, така няма място за притеснения! Зелените да стават слънцеядни и да се къпят по-рядко!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  9. 9 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    До коментар [#7] от "Voiko":

    САЩ=НАТО т.е. няма как да излязат.
    ООН без тяхната вноска също си заминава.

  10. 10 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2240 Неутрално

    Обаче в Европа ще гоним парникова неутралност, нищо че двете най-големи икономики, САЩ и Китай теглиха една, а теретите по големина (Япония) затвориха ядрените мощности и ще минат десетилетия, преди да постигнат нещо в тази насока. Да добавим и топящите се ледове на север, което ще доведе до изпускането на огромни количества метан от тундрите в Сибир, Чукотка, Канада и от шелфа на Северния ледовит океан...

  11. 11 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2971 Весело

    Обаче в Европа ще гоним парникова неутралност, нищо че двете най-големи икономики, САЩ и Китай теглиха една...
    —цитат от коментар 10 на ivanpopov


    И Китай?
    Кога това, щото до вчера Китай оставаше твърдо в Парижкото споразумение?

  12. 12 Профил на it4
    it4
    Рейтинг: 506 Неутрално

    обаче евро.пг.ейците продължават да натискат за връщане в каменната ера, когато е имало въглеродно-неутрална икономика...

  13. 13 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2585 Неутрално

    По ли е добре да се правят ЦЕРЕМОНИИ за склчени споразумения ,а да няма нищо реално ...така правеха ДЕМОКРАТИТЕ!

  14. 14 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1340 Любопитно

    "САЩ са първата държава, напускаща споразумението, подписано в Париж през 2015 г. от почти всички страни. Това на практика ще вкара администрацията на Тръмп в конфликт по въпроса за климата с всички основни американски съюзници и конкуренти"

    А защо не сте написали, че дори и извън споразумението САЩ са страната намалила най-много емисиите си спрямо 2016?

  15. 15 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 915 Неутрално

    Заради тях и англичаните всички останали трябва да се ограничават сега. Те са си построили икономиките с евтино горене и ресурси от колониите, сега не само, че не поемат отговорност, а и искат още да вредят. Големи егоисти са, дори и ако бяха член, пак ще направят много по-малко усилия от много други участници и ще ги засегне най-малко, въпреки че са се облагодетелствали най-много.
    —цитат от коментар 1 на fpyyh


    Я посочи няколко бивши или настоящи американски колонии?
    Може би е трябвало всички да чакаме диваците от Африка и Америките, които за стотици векове не са мръднали в развитието си до идването на белите, да еволюират и открият парната машина, че тогава заедно да се развиваме??? Можеш да дадеш пример като се преместиш да живееш в землянка или колиба и започнеш да живееш по начина, по който всички са живеели някога в колиби. Лицемер!

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  16. 16 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 4422 Неутрално

    Байдън е на път да спечели изборите, трябват му още 32 гласа.

  17. 17 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2223 Весело

    САЩ напускат споразумението, за да започнат да не го спазват. Китай не го напускат и продължават да не го спазват.

    подпис
  18. 18 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1340 Неутрално

    До коментар [#11] от "xm...":

    То за Китай споразумението гласи - нищо няма да правят до 2030 (когато самото то изтича) а за намаляване на емисиите ще говорим след това - по същото време конкурентните им икономики трябва да си направят едно енергийно харакири, за да не ги мъмри Гретето. Та защо да не стоят вътре китайците?

  19. 19 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 915 Неутрално

    До коментар [#8] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи": "Зелените да стават слънцеядни и да се къпят по-рядко!"

    Зелените като нищо могат да спрат да се къпят.
    Най-много са ме разсмивали с призивите си за пестене на вода! Същата вода, която като изтече в канала, отново отива в природата - отива в реката, от там в морето, изпарява се и пречистена пада като дъжд, готова за нова употрева. Но "зелените" не са учили в първите класове за кръговрата на водата! Отделно, ако норвежците, примерно, пестят вода, все едно спестената ще се появи в Сахара или в някой друг сух район.
    Със зелените клоуни е така.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  20. 20 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 915 Неутрално

    До коментар [#8] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи": "Зелените да стават слънцеядни и да се къпят по-рядко!"

    Зелените като нищо могат да спрат да се къпят.
    Най-много са ме разсмивали с призивите си за пестене на вода! Същата вода, която като изтече в канала, отново отива в природата - отива в реката, от там в морето, изпарява се и пречистена пада като дъжд, готова за нова употрева. Но "зелените" не са учили в първите класове за кръговрата на водата! Отделно, ако норвежците, примерно, пестят вода, все едно спестената ще се появи в Сахара или в някой друг сух район.
    Със зелените клоуни е така.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  21. 21 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 918 Весело

    То остана ли нещо, от което да не са излезли ?

  22. 22 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 77 Неутрално

    Това споразумение наказва развитите икономики и прехвърля голяма част от разходите на тях. На големите замърсители трябва да им бъде плащано от същите тези развити икономики и да бъдат хрехвърляни към тях "чисти" производства и работни места.

    Тръмп единствен каза, че това е безумие без да му пука колко полит-коретно е това.

  23. 23 Профил на Шоршо
    Шоршо
    Рейтинг: 880 Неутрално

    До коментар [#16] от "Тsonkooo":

    На път е ама му се спука гумата преди финала, сори.

  24. 24 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7064 Неутрално

    Споразуменията са , за да се спазват, а това май само формално някои са го подписали.

  25. 25 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Няма да има парички за любителите на затоплянето/

  26. 26 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 915 Весело

    Байдън е на път да спечели изборите, трябват му още 32 гласа.
    —цитат от коментар 16 на Тsonkooo


    Хубаво е на път, но букмейкърите залагат 60/40 за Тръмп. А те залагат ПАРИ, не празни приказки. Малко избързваш със шампанското.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  27. 27 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2971 Весело

    До коментар [#18] от "Jazzdevil":

    Аз не оспорвам, че Китай са на далавера от тази мушенгия, а че са и "теглили една", при това заедно с Щатите ...

  28. 28 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2971 Весело

    То остана ли нещо, от което да не са излезли ?
    —цитат от коментар 21 на MPetr


    Все още едно-две ...
    Например - не вярвам да отсвирят ООН-то ...

    Въобще външната им политика през Ерата на Тръмп е проста:
    Там, където могат сами - да действат "на двустранна основа". Напълно разбираемо, след като си най-големият крокодил в блатото.
    Там, където срещу най-големият Кроки може да се сдружат други по-малки, но все пак опасни крокодили - там ще си останат заради "съюзниците".

  29. 29 Профил на osuald
    osuald
    Рейтинг: 341 Неутрално

    До коментар [#20] от "quatro_4x3":
    Чудно нещо е кръговратът, особено когато част от него отпада. Какво се случва когато очаквания дъжд не падне и не напълни реките, езарата и т.н. през пролетта, както се е случвало години наред, и посевите умират заради сушата? И това май се учеше в началните класове :)

  30. 30 Профил на JsT
    JsT
    Рейтинг: 82 Неутрално

    Заради тях и англичаните всички останали трябва да се ограничават сега. Те са си построили икономиките с евтино горене и ресурси от колониите, сега не само, че не поемат отговорност, а и искат още да вредят. Големи егоисти са, дори и ако бяха член, пак ще направят много по-малко усилия от много други участници и ще ги засегне най-малко, въпреки че са се облагодетелствали най-много.
    —цитат от коментар 1 на fpyyh


    Абсолютно си прав. Парижкото споразумение наказва развиващите се страни - тези които са бедни и имат нужда да развиват икономиките си сега, тъй като са изостанали.

    Не случайно, подписването на парижкото споразумение от страна на страни като Китай и Индия си е огромен успех, тъй като те имат моралното право да изискват и очакват по-меки мерки, но въпреки това, разбирайки какво са напрвили големи индустрии (САЩ/Европа) през последните 100 години поемат отговорност!

    Потресаващо е най-големия виновник за това сега да се чудим как да спасяваме планетата излиза демонстративно. Супер гнусно и грозно. Тръмп поставя света отново с позиция на "студена война", този път и с обединена Европа.

    Жалко, че цял свят ще търпи още 4 години Тръмп. Тъжно и жалко.

  31. 31 Профил на Тиква загубена
    Тиква загубена
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Ами ООН да наложи санкции на САЩ за това!

    Приживе на всички в устата ви срах, серете и вие на гроба ми без страх, че мъртвец от гроба не може да се вдигне, серящия гъз с хуй да достигне!
  32. 32 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2240 Неутрално

    обаче евро.пг.ейците продължават да натискат за връщане в каменната ера, когато е имало въглеродно-неутрална икономика...
    —цитат от коментар 12 на it4


    Няма нищо лошо в подобен стремеж. Обаче пътят към него е тотално сбъркан - ще правим ВЕИ, СЕИ ще садим рапица, ще субсидираме замърсяването на природата с отстъпки за електрокари и какви ли не още дивотии! Ако същите пари се налеят в изтребление на ислямизма и озеленяване на Северна Африка, Близкия изток и Средна Азия (в т.ч. и Монголия), ефектът ще е значително по-осезаем и дълготраен. Пък защо да не включим после Австралия, Югозападна Африка и Югозападна Южна Америка? Ако успеем, САЩ сами ще се оправят със засушаването на Средния Запад и Калифорния.

  33. 33 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1901 Неутрално

    До коментар [#19] от "quatro_4x3":

    Не си разбрал.
    Според тях водата в Норвегия трябва да се пести, за да закара в Сахара и там да се ползва.

    Panta rhei....
  34. 34 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1753 Неутрално

    [quote#30:"JsT"][/quote]

    От какво ще спасявате планетата?Имало е много периоди в историята на Земята с много по-високи температури. Дори в Антарктида са живели динозаври.

  35. 35 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4032 Неутрално

    Ами ООН да наложи санкции на САЩ за това!
    —цитат от коментар 31 на Тиква загубена


    Сложи едно "весело" , че да се смеем на вица.

  36. 36 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 734 Неутрално

    Едно от многото велики неща, които Тръмп направи. Дано спечели! Защото не е само затоплизмът. Тръмп също изкара САЩ от СЗО и нанесе сериозен удар по политкоректността. Зелените мерзавци не бива да имат толкова власт и гласност - поразиите които вече нанасят са огромни.

  37. 37 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1533 Неутрално

    Глобалното затопляне заради парникови газове и замърсяване на околната среда е ДОКАЗАН ФАКТ, както и да ги извърта нещата дедо Тръмп. Има статистика за редица показатели, по които се измерваа това през последните десетилетия.

    Разбира се на такива като "некой" и др.подобни фенове на "Грейт Америка" няма какво да им се обяснява. Бетонът между раменете там е много здрав :)

    Интересно обаче, Тръмп все дрънка за това какъв велик икономически стратег е, как спестява разходи, излизайки от различни споразумения и намалявайки военните разходи зад граница, а външният им дълг през неговото управление чупи всички рекорди досега.

  38. 38 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1096 Неутрално

    Какво ни грее нас в ЕС, като ще похарчим сега 800 милиарда евро за де-карбонизиране и подобни глупости... Не знам и аз колко точно бяха, постоянно подхвърлят нови числа, лесно им е защото и без това идват от напечатани пари, но бъдещите поколения ще ги плащат. А те ще влязат в джоба на някои определни лица и кръгове.
    Не че в САЩ не печатат подобни суми пари, даже повече, но поне ги раздават директно на хората за харчене, вместо да ги прекарват през зелени схеми първо.

  39. 39 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4032 Весело

    Байдън като стане президент пак ще влязат. Така обеща той. Само , че черна котка му пресече пътя.

  40. 40 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2887 Неутрално

    До коментар [#7] от "Voiko":САЩ=НАТО т.е. няма как да излязат.ООН без тяхната вноска също си заминава.
    —цитат от коментар 9 на НеКой


    НАТО без САЩ значи повече зелно, по-малко военни бази и по-малко екологични усложнения от към транспорта на мириканските военни!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  41. 41 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 1841 Неутрално

    Байдън е на път да спечели изборите, трябват му още 32 гласа.
    —цитат от коментар 16 на Тsonkooo


    Трябват му но няма откъде да ги вземе.

  42. 42 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2971 Весело

    Байдън като стане президент пак ще влязат. Така обеща той. Само , че черна котка му пресече пътя.
    —цитат от коментар 39 на tacheaux


    Оранжева!
    Котката е оранжева.
    И е котарак ...

  43. 43 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1753 Неутрално

    Глобалното затопляне заради парникови газове и замърсяване на околната среда е ДОКАЗАН ФАКТ, както и да ги извърта нещата дедо Тръмп. Има статистика за редица показатели, по които се измерваа това през последните десетилетия.Разбира се на такива като "некой" и др.подобни фенове на "Грейт Америка" няма какво да им се обяснява. Бетонът между раменете там е много здрав :)Интересно обаче, Тръмп все дрънка за това какъв велик икономически стратег е, как спестява разходи, излизайки от различни споразумения и намалявайки военните разходи зад граница, а външният им дълг през неговото управление чупи всички рекорди досега.
    —цитат от коментар 37 на debruckere


    Доказан факт е на куков ден.СО2 е едва 0,04 процента от атмосферата. Човекът е отговорен за 5 процента от този СО2.Т е човешката дейност допринася за 0,002 процента от атмосферата. На 100 хиляди единици атмосфера само човекът е отговорен за 2 от тях СО2.Е как ще окажат такова влияние двете единици атмосфера на останалите 99998?

  44. 44 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1533 Неутрално

    [quote#41:"3biri"][/quote]

    Ще видим тая работа като отворят пощата :)
    Не напразно дедо ви Тръмп квичи, че не било честно (?!?!). Някой трябва да му припомни, че това си е законно и, че САЩ е "грейт", щото има законност, нали така ? :)

  45. 45 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1533 Неутрално

    Парижкото споразумение беше една голяма глобалистка измама и Тръмп бързо го прозря - л@...но оставено на стола от отиващия си Обама ама Тръмп бързо го смете.
    —цитат от коментар 6 на Jazzdevil


    Викаш да продължаваме с въглищата, да не се опиваме да направим енергията по-чиста?
    Ми що се пънем тогава за по-чист въздух в чудната ни столица и въобще в по-големите населени места?
    Няма проблем децата да дишат сажди, нали?

    Няма такива наистина :)

    На дедо ти му е все тая-той след 15 г.няма да е сред нас. Нито ще бере "плодовете" на затоплянето, нито ще си плати борчовете. Кво му пука?

  46. 46 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4032 Неутрално

    айдън като стане президент пак ще влязат. Така обеща той. Само , че черна котка му пресече пътя.
    —цитат от коментар 39 на tacheaux


    Оранжева!
    Котката е оранжева.
    И е котарак ...
    —цитат от коментар 42 на xm...


    Ха ха! Прав си!

  47. 47 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1340 Неутрално

    До коментар [#45] от "debruckere":

    Ами вземи погледни фактите вместо пропагандата на продажните медии - САЩ са страната, в която най-бързо се подбобряват и качеството на въздуха и чистотата на водите и почвата - това БЕЗ да са в това измислено споразумение. Китай, Индия, Русия, Бразилия или Турция като са горди членове на Парижкото споразумение си остават екологични кочини.

  48. 48 Профил на koftimastia
    koftimastia
    Рейтинг: 15 Весело

    Байдън е на път да спечели изборите, трябват му още 32 гласа.
    —цитат от коментар 16 на Тsonkooo


    Я пак

  49. 49 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4008 Любопитно

    "САЩ официално излизат днес от Парижкото споразумение за климата"

    Едно от многото срамни и грешни решения на Тръмпи Некъдърника. Има надежда обаче САЩ да се върнат в споразумението при условие, че на власт дойде друг по-разумен и мъдър президент в бъдеще.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  50. 50 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1304 Неутрално

    Относно Китай - 50% от енергетиката на Китай е на въглища. Но китайската енергетика е нещо огромно и примерно 6-8 атомни реактора, които Китай ще пуска всяка година до 2025г. ще мръднат само с няколко процента.
    В Китай има работещи 51 атомни реактора, с 52 ГВт мощност , строят се 17 с мощност
    19ГВт, и така към 2035г - 200ГВт и към 2050 - 340ГВт ще са от атом. Към пика на въглищата - 2030, Китай ще прави 10% от атом / сега е под 5%/.
    Енергията добивана от слъчеви панели е 204 ГВт/2019 г/ , което е една трета от световната добивана с панелите но само 4% от общата китайска.
    Китай е лидер и при вятъра , по план 2050г. от вятър и слънце 5000 ГВт. Общо ще има 18800 ГВт мощност...Целия транспорт, включително леките коли на ток.

  51. 51 Профил на it4
    it4
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#45] от "debruckere":

    има нещо тотално сбъркано в познанията ти - въздуха ти в софия не е лош от въглищата на централите, а от колите и отоплението в домовете основно...

  52. 52 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 918 Любопитно

    САЩ "излизат" от къде ли не.......обаче в БГ медиите не отразиха, че Кристалина Георгиева призова точно Китай на 15 октомври за засилено участие в облекчаване на дълга на бедните страни като заяви, че това е от ключово значение !!! ........ Китай ! ....не САЩ.... https://www.asiatimesfinancial.com/china-and-private-creditors-must-join-debt-relief-scheme-imf

  53. 53 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2117 Неутрално

    Всички трябва да излязат от Парижкото споразумение! Това е грандиозна измама!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  54. 54 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 4422 Неутрално

    До коментар [#23] от "Шоршо":

    Не съжалявай, мен ме вълнуват повече нашите проблеми, а външната политика на САЩ си остава една и съща, защото благосъстоянието на американците се дължи в голяма степен на военната промишленост.

  55. 55 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 918 Неутрално

    До коментар [#50] от ".":

    Допълвам: "Китайските купувачи на втечнен природен газ удвояват вноса, стимулират инвестициите..." https://www.asiatimesfinancial.com/china-lng-buyers-to-double-imports-boost-investment Китай - растеж от 2,2% през 2020 г.
    МВФ очаква Китай да бъде единствената голяма икономика, която ще е пораснала през тази година; а най-бедните нации са изправени пред „загубено десетилетие“  ........ МВФ.....

  56. 56 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 4422 Неутрално

    До коментар [#55] от "MPetr":

    Какво означава това, бедните страни да вземат заеми от МВФ, а да ги изплаща Китай (да ги изкупува).

  57. 57 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4032 Неутрално

    Всичко се свежда до това , кой ще плаща огромните пари за борба с вятърните мелници. С оттеглянето на САЩ , държави като Франция и Германия трябва да развържат кесиите. Макрон поиска да се увеличат данъците , за да се покрият увеличените зелени разходи , но жълтите жилетки не му позволиха.Левичарската зелена политика среща съпротива от населението, което е впрегнато със своите данъци да плаща безумията климатичните талибани.

  58. 58 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 918 Любопитно

    С такива... хора, като тези които ни управляват, така ще е !........ Чета статията по-долу "Правителството решава дали да купи бойни кораби за близо 1 млрд. лева...." и чета, какво правят хората на 50 мили от столицата Ханой на Виетнам, примерно ...... друг е въпроса, какво казват американците в случая : "заради въздействието върху климата.....ExxonMobil и Jera ще построят електроцентрала за втечнен природен газ"....... Но не в САЩ а във Виетнам....... https://www.asiatimesfinancial.com/shanghai-spending-big-to-build-new-silicon-city

  59. 59 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1096 Неутрално

    Викаш да продължаваме с въглищата, да не се опиваме да направим енергията по-чиста?
    Ми що се пънем тогава за по-чист въздух в чудната ни столица и въобще в по-големите населени места?
    —цитат от коментар 45 на debruckere

    Парижкото споразумение няма нищо общо с чистотата. То е за намаляване на СО2. СО2 не е мръсен, не цапа, нито го виждаш, нито го усещаш. Има признаци (макар че научен консенсус няма), че причинявал глобалното затопляне. Други казват, че то е причинено от слънчевите цикли и от други естествени процеси. Никой не отрича, че има затопляне, въпросът е от СО2 ли идва или от други фактори.
    Чистотата на въздуха е съвсем отделен въпрос.
    Вземи прочети малко, да знаеш кой за какво се бори. Например тези, които те карат да плащаш по 25 евро за тон въглеродни емисии.

  60. 61 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 714 Любопитно

    Група, представляваща европейски и американски инвеститори, чиито активи възлизат на общо 30 трилиона долара, призова Съединените щати бързо да се върнат към договора.

    Кои ли ще да са тези спестовници? Колко ли банички не са изяли за да съберат 30 трилиона?

  61. 62 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2303 Неутрално

    До коментар [#15] от "quatro_4x3":

    Трябва да си доста ограничен, за да не знаеш за Пуерто Рико днес и Филипините до вчера. Хаваите също са завладяни пътем. Гуам, Американските вирджински острови, Американска Самоа, Марианските острови са далеч от континента, но техни и днес. Имат и още острови тук-там.
    Освен Филипините, са владяли или управлявали за някакво време Панама, Куба, Доминиканската република, Хаити, Никарагуа и са окупирали след войни Япония, Гренландия, части от Италия, Германия, Австрия.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  62. 63 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2252 Неутрално

    Браво на президент Тръмп,спестява милиони долари на американските данъкоплатци ,които хрантутят други държави за недоказано замърсяване на природата...

    shlshlshlshl
  63. 64 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4008 Любопитно

    До коментар [#50] от ".":

    Така е. Във ВЕИ Китай е световен лидер в момента.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  64. 65 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1533 Неутрално

    До коментар [#45] от "debruckere":Ами вземи погледни фактите вместо пропагандата на продажните медии - САЩ са страната, в която най-бързо се подбобряват и качеството на въздуха и чистотата на водите и почвата - това БЕЗ да са в това измислено споразумение. Китай, Индия, Русия, Бразилия или Турция като са горди членове на Парижкото споразумение си остават екологични кочини.
    —цитат от коментар 47 на Jazzdevil


    Пълни глупости!
    Фактите са , че именно индустриите на САЩ и Китай са най-големите генератори на парникови газове! Значи почти целият свят е заслепен от "пропагандните медии"??
    Що за логика наистина? Те такива като Вас са склонни да вярват и че целият свят е в конспирация за корона-вируса и че това е някаква измишльотина пак на "пропагандни медии".

    Най-голямата пропагандна машуина всъщност е устата и администрацията на Тръмп! Същия тоя викаше да си инжектираме дезинфектант! Даже ги и пише простотиите, но тъй като е пълен темерут, няма проблем да се измята и извърта както му дойде :)

  65. 66 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1533 Неутрално

    Браво на президент Тръмп,спестява милиони долари на американските данъкоплатци ,които хрантутят други държави за недоказано замърсяване на природата...
    —цитат от коментар 63 на dfjftriktrcdt


    Интересно защо като е толкова спестовен президентът, дългът на САЩ продължава да чупи рекорди именно при неговото управление. След Обама дотука са + 5 трилиона :)
    Я да чуем експертното Ви мнение ? :)

  66. 67 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4008 Любопитно

    До коментар [#66] от "debruckere":

    Абсолютно вярно, а преди да дойде на власт Тръмпи обещаваше да намали този американски дълг. Разбира се за пореден път той излъга. Което е в неговата природа на патологичен лъжец.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  67. 68 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 272 Неутрално

    [quote#45:"debruckere"][/quote]

    Човекът, не видях баш така да вика , ама на зеленистите , кога не им го е говорел Гласът.
    Иначе, като почнем да караме електромобили , както дава зор Путин - и ще спасим Земята?

  68. 69 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 272 Неутрално

    [quote#45:"debruckere"][/quote]

    Чакай , чакай та нали ЗАРАДИ НАМАЛЯВАНЕ СО2 ПО ПРОГРАМА "ОКОЛНА СРЕДА" СЕ ДАДОХА 680 МИЛИОНА ЗА МОЩНОСТИ В СОФИЯ НА РДФ И БИОМАСА.

    Циментовите заводи , заради намаляването на въглероден отпечатък , масово инвестираха стотици милиони в замяна на природния газ с алтернативни горива , биомаса , РДФ ,стари гуми и кво ли не..

    СЪС СТАРИ ГУМИ ИЛИ БИОМАСА, ВЪЗДУХЪТ СТАВАЛ ПО-ЧИСТ ОТКОЛКОТО С ПРИРОДЕН ГАЗ?
    Верно ли?

  69. 70 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 272 Неутрално

    До коментар [#20] от "quatro_4x3":Чудно нещо е кръговратът, особено когато част от него отпада. Какво се случва когато очаквания дъжд не падне и не напълни реките, езарата и т.н. през пролетта, както се е случвало години наред, и посевите умират заради сушата? И това май се учеше в началните класове :)
    —цитат от коментар 29 на osuald


    Абсолютно вярно!
    Ако ЧАСТ ОТ ВОДАТА ЗАМРЪЗНЕ- ТЯ НЕ УЧАСТВА ПОВЕЧЕ, АКТИВНО В КРЪГОВРАТА!

    За това и сега - след стопяване на част от леда - Земята е по-зелена, а в пустинни до скоро области се появи растителност.

  70. 71 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 272 Неутрално

    До коментар [#20] от "quatro_4x3":Чудно нещо е кръговратът, особено когато част от него отпада. Какво се случва когато очаквания дъжд не падне и не напълни реките, езарата и т.н. през пролетта, както се е случвало години наред, и посевите умират заради сушата? И това май се учеше в началните класове :)
    —цитат от коментар 29 на osuald


    Но това на малоумните затоплисти , трудно може да им се обясни.
    Те искат , колкото може повече вода да е извън кръговрата и да е замръзнала.

    Заветите на Грета!

  71. 72 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1340 Неутрално

    До коментар [#65] от "debruckere":

    И защо в коментар 45 говориш за мръсен въздух, сажди дето дишали децата ни и пр. а после в №65 проблема станаха парниковите газове? СО2 няма цвят, мирис и не пречи на хората а растенията биха били много доволни от удвояването и утрояването на концентрациите му - нали им се явява храна тоя "лош" газ. Парижкото споразумение няма никакво отношение към ФПЧ, азотни, серни окиси, въглероден монооксид - просто имат за цел да сложат хомот на икономиките на развитите западни държави ползвайки СО2 като предтекст.

  72. 73 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1340 Неутрално

    До коментар [#65] от "debruckere":

    И защо в коментар 45 говориш за мръсен въздух, сажди дето дишали децата ни и пр. а после в №65 проблема станаха парниковите газове? СО2 няма цвят, мирис и не пречи на хората а растенията биха били много доволни от удвояването и утрояването на концентрациите му - нали им се явява храна тоя "лош" газ. Парижкото споразумение няма никакво отношение към ФПЧ, азотни, серни окиси, въглероден монооксид - просто имат за цел да сложат хомот на икономиките на развитите западни държави ползвайки СО2 като предтекст.

  73. 74 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 917 Неутрално

    До коментар [#49] от "Иво":

    Напълно съм съгласен с теб!

  74. 75 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 272 Неутрално

    До коментар [#65] от "debruckere":И защо в коментар 45 говориш за мръсен въздух, сажди дето дишали децата ни и пр. а после в №65 проблема станаха парниковите газове? СО2 няма цвят, мирис и не пречи на хората а растенията биха били много доволни от удвояването и утрояването на концентрациите му - нали им се явява храна тоя "лош" газ. Парижкото споразумение няма никакво отношение към ФПЧ, азотни, серни окиси, въглероден монооксид - просто имат за цел да сложат хомот на икономиките на развитите западни държави ползвайки СО2 като предтекст.
    —цитат от коментар 73 на Jazzdevil


    Всъщност точно обратното.
    Технологиите за "нисковъглеродност" замърсяват повече .

  75. 76 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2971 Неутрално

    До коментар [#50] от ".":Допълвам: "Китайските купувачи на втечнен природен газ удвояват вноса, стимулират инвестициите..." https://www.asiatimesfinancial.com/china-lng-buyers-to-double-imports-boost-investment Китай - растеж от 2,2% през 2020 г.МВФ очаква Китай да бъде единствената голяма икономика, която ще е пораснала през тази година; а най-бедните нации са изправени пред „загубено десетилетие“  ........ МВФ.....
    —цитат от коментар 55 на MPetr


    А тази седмица Си обяви, че до 15 години Китай ще удвои икономиката си.

  76. 77 Профил на soldierism
    soldierism
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Много възлов ден за САЩ!

  77. 78 Профил на standby
    standby
    Рейтинг: 473 Неутрално

    До коментар [#8] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи": "Зелените да стават слънцеядни и да се къпят по-рядко!" Зелените като нищо могат да спрат да се къпят. Най-много са ме разсмивали с призивите си за пестене на вода! Същата вода, която като изтече в канала, отново отива в природата - отива в реката, от там в морето, изпарява се и пречистена пада като дъжд, готова за нова употрева. Но "зелените" не са учили в първите класове за кръговрата на водата! Отделно, ако норвежците, примерно, пестят вода, все едно спестената ще се появи в Сахара или в някой друг сух район. Със зелените клоуни е така.
    —цитат от коментар 19 на quatro_4x3


    Верно ли бре... а сичката химия и физика да ти я пречистят тая вода дето не се губела в кой кръговрат отива?
    Че ганя да я излива у канала само щот можел...
    А сичката химия дето я изливаш с водата от мивката или пералнята в кой кръговрат отива?

    Ясно е, че не може да се върнем в каменната ера... ама да хвърляш ресурси на вятъра, само щото можеш в момента, е тежко дебилно поведение.
    И се цери най-добре с високи цени на същите, скоро и у нас ще го усетим.

  78. 79 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Добър "пример"

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  79. 80 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 418 Весело

    Ей. ама никой не чете! Става дума за врътка с 30 трилиона инвестиции в зелен хайвер. Данъкоплатците трябва да пообърнат джобовете. На това Тръмп пречи и ще му дръпнат килимчето с колкото трябва гласа по пощата.

  80. 81 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3895 Неутрално

    Поредната дивотия с марка" Доналд Тръмп"

  81. 82 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 418 Весело

    [quote#66:"debruckere"][/quote]

    Заради китайския вирус. Пише го навсякъде. Пиилоси искаше и повече. Аман от лъжливи левичари!

  82. 83 Профил на nhh18551388
    nhh18551388
    Рейтинг: 866 Неутрално

    Крайно време беше някой да започне да наритва затоплистите по лъжливите задници. Тарикати и паразити. Вече второ поколение от потомствени "климатици" са на трапезата. Удряй, бай Дончо!

  83. 84 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 910 Неутрално

    Едно от многото велики неща, които Тръмп направи. Дано спечели! Защото не е само затоплизмът. Тръмп също изкара САЩ от СЗО и нанесе сериозен удар по политкоректността. Зелените мерзавци не бива да имат толкова власт и гласност - поразиите които вече нанасят са огромни.
    —цитат от коментар 36 на transvaal


    Само Тръмп може да спре настъпващата зелена-здравна диктатура!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK