Край на войната в Нагорни Карабах: Армения прие тежки отстъпки, Русия изпрати миротворци

Край на войната в Нагорни Карабах: Армения прие тежки отстъпки, Русия изпрати миротворци

© Associated Press



Лидерите на Армения, Азербайджан и Русия подписаха споразумение, с което прекратиха войната в Нагорни Карабах месец след новото ѝ разразяване, върнало на Баку голяма част от останалите под арменски контрол територии след 1994 г.


Това не е окончателно решение на конфликта, отнел 30 хил. жертви в края на миналия век и неизвестен брой - през последния месец. То фактически не ликвидира напълно непризнатата Нагорно-Карабахска република - населения с етнически арменци анклав, обявил независимост в началото на 90-те.


С него обаче Армения, която претърпя сериозни загуби от Азербайджан в последните седмици, прави радикални отстъпки, които доведоха и до щурм на парламента и протести в Ереван.


"Какво ще кажеш, Пашинян? Карабах е наш"




"Подписах заявления с президентите на Русия и Азербайджан за прекратяване на карабахската война, считано от 01:00 ч. (23:00 ч. вчера българско време). Текстът на вече публикуваното заявление е неизразимо болезнен за мен лично и за нашия народ. Взех това решение в резултат на дълбок анализ на военната ситуация и на оценката на хора, които са запознати с нея по възможно най-добрия начин", заяви Пашинян. "Това не е победа, но не е и поражение, ако не признаваме себе си за загубили. Ние никога няма да се признаем за загубили", написа още премиерът във "Фейсбук".


В последвало обръщение Пашинян обясни, че е взел тежкото решение след неколкократни молби на военни. "Армията продължително твърдеше, че е необходимо" и че "има определени проблеми, за чието решение или няма перспектива, или ресурсите са изчерпани". По думите му продължаването на конфликта значително би навредило на боеспособността на страната.


"Какво ще кажеш сега, Пашинян? Карабах е наш!", заяви азербайджанският държавен глава Илхам Алиев.


Край на войната в Нагорни Карабах: Армения прие тежки отстъпки, Русия изпрати миротворци

© Associated Press


В резултат на споразумението, потвърдено и от руския президент Владимир Путин, Москва вече изпрати почти 2000 миротворци и 470 единици бойна техника в Нагорни Карабах.


Какво включва още споразумението


- Армения и Азербайджан спират бойните действия на заетите в последния месец позиции.


- Управляваната от етнически арменци и непризната от никого Нагорно-Карабахска република няма да спре да съществува, но не се уточнява с каква легитимност. Според Алиев Баку е предлагал възможността за автономия, но настояването от другата страна било за независимост.


В територията на НКР вече няма да влизат районите, отвоювани от Азербайджан тази година. Сред тях е стратегическият и символно важен в историческо и културно отношение и за двете страни град Шуши/Шуша (на арменски и азерски), овладян преди дни. Степанакерт остава под арменски контрол и ще е свързан с Армения през Лачинския коридор, водещ от Нагорни Карабах, през Азербайджан към арменска територия.


- Армения освобождава и връща на Азербайджан всички територии, които не са в състава на Нагорно-Карабахската автономна област през съветско време, овладени през 90-те години на миналия век. Арменски сили контролираха обширни земи около анклава и така Азербайджан смяташе за окупирана една пета от територията си.


- Руските сили (1960 военнослужещи, 90 бронетранспортьора и 380 единици автомобилна и специална техника) се изпращат на линията на съприкосновението и по протежение на коридора между Нагорни Карабах и Армения (голяма част от който бе овладяна от Азербайджан), свързващ Армения и Степанакерт. Те остават в Нагорни Карабах пет години. Срокът ще бъде продължен автоматично, ако ако Баку и Ереван "не са против", каза президентът на Азербайджан Илхам Алиев.


В миротворческите усилия обаче ще участва и Турция. "Център за миротворчески сили" ще включва екипи от Анкара като главен съюзник на Азербайджан. Путин заяви миналата седмица, че иска Турция да е част от мирния процес, без да навлиза в подробности.


- Азербайджански бежанци ще могат да се върнат в Нагорни Карабах, след като азерското малцинство напусна територията през 90-те. Процесът ще стане с участието на ООН.


Край на войната в Нагорни Карабах: Армения прие тежки отстъпки, Русия изпрати миротворци

© Associated Press


Пълния текст четете тук.


Протести


Новината бе посрещната с остро недоволство в Армения. Жители на Ереван, протестиращи срещу прекратяването на военните действия в Карабах, проникнаха в сградата на арменското правителство, предаде ТАСС. Световните агенции показаха подобни кадри и от арменския парламент. Нанесен е побой на председателя на парламента на Армения.



Агресивно настроените протестиращи чупят вратите на кабинетите в сградата.


Стотици хора се събраха на Площада на Републиката в центъра на Ереван, където се намира сградата на правителството. Полицаите не използваха сила срещу протестиращите и се опитаха да ги успокоят.

Коментари (248)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 2127 Неутрално

    Все пак Русия си изпълни ролята на миротворец, но никоя страна не е доволна!

    Харта на ООН за самоопределение на народите е единствена възможност за траен мир!

  3. 3 Профил на Сър Джон
    Сър Джон
    Рейтинг: 24 Весело

    "останалите под арменски контрол територии след 19994"

    Бахти , колко сме дръпнали напред взв времето!

    "Хубава работа, ама либерална" - организацията на "Да, България" в Столипиново
  4. 4 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2974 Неутрално

    Прогресивните, проевропейски, демократично-ценностни сили в Армения чакаха помощ от Брюксел, но не получиха. И капитулираха!

  5. 5 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 799 Неутрално

    Всъщност, Карабах беше единствената причина Армения да е в руския лагер. Сега пред Ереван стои пътят на Грузия - сближаване със Запада.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на pitanka_3
    pitanka_3
    Рейтинг: 876 Неутрално

    Напишете една статия без правописни грешки и с ясни думи и може да преминете матурата по български 🤣😂🤣😂🤣😂

  8. 8 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3427 Неутрално

    Азербайджански бежанци ще могат да се върнат в Нагорни Карабах, след като азерското малцинство напусна територията през 90-те.
    ========
    Най накрая.....

    Bukalemun
  9. 9 Профил на Боже
    Боже
    Рейтинг: 220 Неутрално

    Докато арменците се водят по акъла на великия миротворец Путин ще е така. За 30 години откакто окупираха тези територии, можеха да постигнат мир при отлични условия за тях. Но не - доскоро ги управляваха протежета на Кремъл, които и дума не искаха да се кажи за преговори и известни отстъпки.
    А Путин продаваше оръжие за милиарди и на двете страни, осигури си военна база в Армения и сега ще използва момента да отстрани Пашинян.

    Поредният руски замразен конфликт вече и с руски "миротворци".

    Боже, Боже ...
  10. 10 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Всъщност азерите (и Турция) преизпълниха стратегическите си цели. В бъдещите преговори ще имат силната позиция. Русия излезе от неудобната ситуация, в която Ердоган я вкара. Големият губещ е Армения - претърпя военно поражение със загуби, които не може да си позволи и тепърва ще трябва да прави отстъпки.

  11. 11 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3107 Неутрално

    До коментар [#3] от "Сър Джон":

    Грешиш, натрупани точки са:'след 19994 т." До 21.01.2021 са превъртели интернета направо

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  12. 12 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3107 Неутрално

    До коментар [#6] от "Пипера е много лют":

    Прав си, все пак там са християни

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3598 Неутрално

    До коментар [#9] от "Боже":

    Да, но Пашинян доведе Армения до тази катастрофа. А той не е привърженик на Путин. Интересно, на какво основание поиска помощ от Русия?

  15. 15 Профил на Умнокрасив
    Умнокрасив
    Рейтинг: 690 Неутрално

    Още една загуба на влияние за джуджето диктатор

    No Pain No Gain
  16. 16 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 567 Любопитно

    До коментар [#8] от "eti mehter":
    Азербайджански бежанци ще могат да се върнат в Нагорни Карабах, след като азерското малцинство напусна територията през 90-те.
    Любопитното е че азерското малцинство в численост според различни източници от 750 хиляди до един милион , а арменското мнозинство преди последната война беше 140 хиляди и това с всички заселени арменци от Ливан и Сирия .


  17. 17 Профил на asdas200
    asdas200
    Рейтинг: 239 Неутрално

    Където стъпи руски "миротворец" трева не никне! Горките хора... :(

  18. 18 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3107 Неутрално

    До коментар [#13] от "fkm26555709":

    Функционален успех!!

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  19. 19 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    За съжаление - кошмар - Армения беше предадена от ЕС и Русия, Турция и полумесеца спечелиха.

    Знам, че искате да ви кажа, как сега Тръмп ще ги избомби, как Путин е велик, как ще има хепи енд, но не, няма - Турция спечели, оста Москва-Брюксел-Ереван загуби.

    А вие продължавайте да играете на Левски и ЦСКА по формуите

    15.02.1989 - 07.02.2018
  20. 20 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 410 Неутрално

    Явно затова толкова бързо признаха за сваления вертолет. Всичко това е успех за Турция. Русия според мен за момента излиза с наранен имидж. Донякъде получи каквото искаше(руски миротворци) , но явно всеки може да им сваля машините само да каже сори и да кихне някой долар.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  21. 21 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    Прогресивните, проевропейски, демократично-ценностни сили в Армения чакаха помощ от Брюксел, но не получиха. И капитулираха!
    —цитат от коментар 4 на Judjuk


    Армения чакаше помощ от Русия, от Грузия, от САЩ, от ЕС и бяха предадени от всички. Турция за сметка на това пусна башибозука

    15.02.1989 - 07.02.2018
  22. 22 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    Явно затова толкова бързо признаха за сваления вертолет. Всичко това е успех за Турция. Русия според мен за момента излиза с наранен имидж. Донякъде получи каквото искаше(руски миротворци) , но явно всеки може да им сваля машините само да каже сори и да кихне някой долар.
    —цитат от коментар 20 на Jalis Ironhammer


    Абсолютно - Турция и исляма са големия победител, заради разединението на християните. Зверски ми е познато от некъде, ма не моа се сета от къде ???

    15.02.1989 - 07.02.2018
  23. 23 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 882 Неутрално

    Ко стана бе, могучая защо не спаси Армения? Щото толкова е могучая, че който я хване и пере шамари както си иска.

  24. 24 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1168 Неутрално

    Това беше прогнозирано от турски анализатори още в самото начало. Азерите са по-силни във военно отношение и винаги побеждават във военните си конфликти с Армения в по-новата история.
    Но ми е интересно какво печели Армения от тези постоянни конфликти? Може би целта на някои е в крайна сметка арменците да бъдат изгонени от тези земи. И е странно ако Армения помага в това.

    ДБ=БКП
  25. 25 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1168 Неутрално

    До коментар [#14] от "Vlado Nikolov":

    Интересно и дали Путин не е причина за конфликта сега, за да отслаби влиянието на Пашинян, който е про-западно настроен?

    ДБ=БКП
  26. 26 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 1821 Неутрално

    "Азербайджански бежанци ще могат да се върнат в Нагорни Карабах, след като азерското малцинство напусна територията през 90-те."

    Ако не беше ставало това, което пише в статията, нямаше да ги има сегашните жертви.

    подпис
  27. 27 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4000 Неутрално

    До коментар [#15] от "Умнокрасив":

    Бих се съгласил ако беше истина. В случая обаче "злобното джудже" наказа Пашинян и арменците за опита им за прозападна преориентация. И Ердоган, и Алиев избраха много добре момента когато всички бяха залисани по изборите в САЩ, без съмнение в координирани действия с Путин.

  28. 28 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1168 Неутрално

    До коментар [#2] от "Dariya Koleva":

    Тая харта ако се приложи навсякъде и доста държави ще се разпаднат или ще изчезнат.

    ДБ=БКП
  29. 29 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3427 Любопитно

    До коментар [#14] от "Vlado Nikolov":

    Интересно, на какво основание поиска помощ от Русия?
    =======
    Ейсега ти отговарям по един екстравагантен начин.....а ти сам ще дорешиш кръстоносцата....

    Вчера имаше неуспешен опит за провокация....
    Край Нахчиван бе свален руски хеликоптер "МИ 24"...а изненадан, Азербайджан се извини веднага.....понеже по голямата цел бе под заплаха....
    Пашинян отброяване последните си часове преди да се прекърши....а разрешилите на оня хеликоптер да лети точно в него време и точно там....знаеха отлично че той ще бъде обстрелван.....
    Познато, нали....!?

    Bukalemun
  30. 30 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 1821 Гневно

    До коментар [#21] от "Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич":
    "Армения чакаше помощ от Русия, от Грузия, от САЩ, от ЕС..."

    И ние българите много обичаме да чакаме помощ.

    подпис
  31. 31 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2057 Неутрално

    И защо руски, след като Нагорни Карабах исторически е български? От къде мислите, че е минал Аспарух, на път към Балканите? Редно би било районът да се поеме от българска мисия, като финансирането се разпредели по равно между Армения и Азербайджан.

  32. 32 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3427 Неутрално

    До коментар [#16] от "lout66":

    Любопитното е че азерското малцинство в численост според различни източници от 750 хиляди до един милион , а арменското мнозинство преди последната война беше 140 хиляди и това с всички заселени арменци от Ливан и Сирия .
    =======
    Да ама чак сега се сещате..... :(....
    Когато ги гониха от родните им места....целия свят си харчеше вниманието на перестройката...

    Bukalemun
  33. 33 Профил на Литекс се преименува на ЦСКА минус  София
    Литекс се преименува на ЦСКА минус София
    Рейтинг: 1195 Неутрално

    Карабах по начало е на азерите.
    Хампърцумян да си махне мръсните ръце.
    Пашинян се правеше на прозападен отворко, а сега
    руснаци му спасиха гащите от пълен срам.
    Победа за султана Реджи и васала му Гейдар Алиев.
    Да живее Кеворкян.

  34. 34 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3073 Неутрално

    Турция и исляма са големия победител, заради разединението на християните. Зверски ми е познато от некъде, ма не моа се сета от къде ???
    —цитат от коментар 22 на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич


    Ха-хаааааа

    Ами познато ти е ВАГНЕРОВИЧ

    Едни там НАЕМНИЦИ ХРИСТИЯНИ ВАГНЕРОВИЧИ като теб

    бяха ИЗПЕПЕЛЕНИ ОТ ДРУГИ ХРИСТИЯНИ принудени да изпепелят НАЕМНИЦИТЕ

    които бяха тръгнали тях да изпепеляват ама котка им мина път

    та се случи обратното

    Апропо

    Таваришч СЪВЕТЧИК
    КЪДЕ ВИДЯ ХРИСТОС и ХРИСТИЯНСТВОТО в напъните на
    ПУТИНОСЛАВИЕТО към възраждане на СЪВЕТСКАТА САТРАПИЯ

  35. 35 Профил на Литекс се преименува на ЦСКА минус  София
    Литекс се преименува на ЦСКА минус София
    Рейтинг: 1195 Неутрално

    Да ме прощава Халваджиян, че го пропуснах.
    За Магърдича става дума.

  36. 36 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3073 Любопитно


    КОЙ гарантира че и това примирие няма да се окаже
    кьорфишек като онова предишното

  37. 37 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3073 Весело

    Да ме прощава Халваджиян, че го пропуснах. За Магърдича става дума.
    —цитат от коментар 35 на Литекс се преименува на ЦСКА минус София


    Пропускаш и ХАЧАТУР БОЯДЖИЯН
    повече известен с българското си име
    ХАЧО БОЯДЖИЕВ

  38. 38 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3427 Неутрално

    До коментар [#24] от "anonim440":

    Всъщност.....отвоюването на Шуша, бе и скритото кодово наименование за края на войната.....
    Остава въпросителната.....защо отвоюването на Шуша закъсня с около седмица?
    Града бе напълно безпомощен....

    Bukalemun
  39. 39 Профил на Литекс се преименува на ЦСКА минус  София
    Литекс се преименува на ЦСКА минус София
    Рейтинг: 1195 Неутрално

    КОЙ гарантира че и това примирие няма да се окажекьорфишек като онова предишното
    —цитат от коментар 36 на Hawaii


    Никой.
    Точно това е номера.
    Пашнян трябва да осъзнае, че може да загуби всичко.
    И той го осъзнава.

  40. 40 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3073 Весело

    Да ме прощава Халваджиян, че го пропуснах. За Магърдича става дума.
    —цитат от коментар 35 на Литекс се преименува на ЦСКА минус София


    Пропусна и АНАХИД МЕЛКОН ТАВИТЯН
    Повече известна и като Анахид Цонева и Анахид Тачева
    Чаровната ТВ говорителка - звезда от 60-те години на миналия век
    бивша съпруга на Коста Цонев и майка на Митко Цонев-Бог да го прости

  41. 41 Профил на Литекс се преименува на ЦСКА минус  София
    Литекс се преименува на ЦСКА минус София
    Рейтинг: 1195 Неутрално

    Освен, ако не дойде Байдън.
    Но той е с пристъп на деменция и не може да различи Армения от Арктика.
    За него Карабах е столицата на Каракас.

  42. 42 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3073 Весело

    Пашнян трябва да осъзнае, че може да загуби всичко.
    И той го осъзнава.
    —цитат от коментар 39 на Литекс се преименува на ЦСКА минус София


    Така е
    Само че това ВСИЧКО което би изгубил Пашинян
    НИКОГА НЕ Е БИЛО НИТО НА НЕГО НИТО НА АРМЕНИЯ

    Обърни внимание на това че СЕ ЗАПАЗВА РЕПУБЛИКАТА НАГОРНИ КАРАБАХ
    Хем РЕПУБЛИКА
    Хем част от Армения
    Шизофренната ситуация в която се остави да бъде въвлечен Пашинян
    е нещото което ще му изяде главата - и на него и на който и да е друг
    който би дошъл на негово място

  43. 43 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3073 Весело

    Освен, ако не дойде Байдън.
    —цитат от коментар 41 на Литекс се преименува на ЦСКА минус София


    Чекай ся

    И ЗА КАКВО ДА ДОЙДЕ БАЙДЪН

    Да каже - айде ся ПАШИНЯНЕ да ти додадем от азерските територии

    каквато се явява Нагорни Карабах

    Смяташ ли това за реално осъществимо

  44. 44 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3598 Неутрално

    До коментар [#19] от "Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич":

    На бюрократите от ЕС не им дреме за Армения. Нито за Грузия, Украйна, Молдова. Освен, като потребители на готова европейска продукция.

  45. 45 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 725 Неутрално

    Жалко за арменците, но сами си го направиха. Не използваха умно лобиуто си по света от Америка до Русия, за да решат този проблем по нормален начин.

    Сега единствено баба Меца се настани трайно в региона + новият й съюзник султаната.
    От целия масреф печелят най-много азерите.

    Тепшърва ще има конфликти в Средния Изток, там където баба Меца отдавана е дала на заден ход.

  46. 46 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3598 Неутрално

    До коментар [#23] от "herbaltea":

    И от какъв зор да ги спасява? Путин им каза, че Нагорни Карабах НЕ Е Армения. Това е територия на Азербайджан. Друг е въпросът, че трябва да се признае искането на хората от този регион за самостоятелна държава. Според документите на ООН

  47. 47 Профил на PMG Baba Tonka Tonka
    PMG Baba Tonka Tonka
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Лош мир винаги ще бъде по-добре от добра война.

  48. 48 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1489 Любопитно

    Значи не си е оферта да имаш на власт соросоиди : идват некви фесове и ти земат територии.
    Обаче сякаш по калъп са ги правили - ей кво намерих:
    главные должности во власти при Пашиняне стали занимать именно выходцы из поддерживаемых Джорджом Соросом НКО. .. Санасарян прославился тем, что забрасывал яйцами здание посольства РФ... брат начальника Специальной следственной службы Армении Сасуна Хачатряна – председатель совета правления Фонда Сороса... Заре Синанян известен как защитник прав ЛГБТ-сообщества...получил премию от американской общественной организации Equality Armenia, занимающейся гендерным просвещением и агитирующей за легализацию однополых браков в Армении
    https://www.gazeta.ru/social/2020/07/30/13170343.shtml

  49. 49 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3598 Неутрално

    До коментар [#25] от "anonim440":

    Може би - да. Може би - не. Трудно е да се прецени. Но, не ми се вярва. Просто арменците си повярваха, че ЕС и САЩ са зад тях, срещу азерите, защото са на антируски позиции. Е, не са.

  50. 50 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 432 Неутрално

    До коментар [#38] от "eti mehter":

    Щото се надяваха да превземат Ходжавент и Кармъзъ Пазар. Макар че аз считам че там боявете няма да спрат.

  51. 51 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3598 Неутрално

    До коментар [#29] от "eti mehter":

    Теория на конспирацията нали? Руснаците имат база в Армения и техни хеликоптери летят там отдавна и непрекъснато. С известни маршрути и включен трснсподер.

  52. 52 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    До коментар [#30] от "Иван K":

    А какво ? Армения трябваше да спечели сама войната срещу пъти по-големия Азербайджан плюс турците наемници ?

    15.02.1989 - 07.02.2018
  53. 53 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    [quote#34:"Hawaii"][/quote]

    Човече много уважавам коментарите ти, някои са много забавни, но на моменти изплискваш тотално, ама направо риташ легена - точно мен да ме обвиняваш в съветивизим ? :) Виж ми коментарите за 2 дни или 2 години назад

    15.02.1989 - 07.02.2018
  54. 54 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3427 Неутрално

    До коментар [#45] от "olimpipanov":

    Не използваха умно лобиуто си по света от Америка до Русия, за да решат този проблем по нормален начин.
    =======
    Хайде тогава още веднъж да ви пробвам.....
    АКО АРМЕНСКИТЕ ЛОБИТА ПО СВЕТА, ПОНЕ малко МИСЛЯТ ЗА АРМЕНИЯ.....НЕКА ИЗПРАВЯТ пашинян НА МЕЖДУНАРОДЕН ТРИБУНАЛ....
    В противен случай (внимание) ⚠️.....
    Има голяма вероятност....това което се случва от месец и ПОЛОВИНА в Кавказ .... СЛЕД ОКОЛО 100 ГОДИНИ... ПАК ДА СЕ НАРЕЧЕ геноцид....
    Защото през събитията в 1915 година....в началото ПАК арменци са убивали арменци....

    Bukalemun
  55. 55 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3893 Любопитно

    Водещата новина за днес е това. Приветствам примирието, но аз си оставам песимист, че то ще бъде трайно. Не за друго, а защото бъдещето на НК остава неясно. Докато воюващи страни не се разберат относно този въпрос траен мир не може да има.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  56. 56 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3598 Весело

    До коментар [#34] от "Hawaii":

    Оф! Стига лъжи бе хаваецо. Американците отдавна си казаха, че унищожените в Сирия са нередовни милиции от сирийци и малко редовна войска. Има само четирима загинали руснаци (според други са трима, или петима). Руски наблюдателен патрул,в близост.

  57. 57 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    До коментар [#44] от "Vlado Nikolov":

    А на малокалибреното джудже в Масква дреме ли му ? Политиката на Алкохоландия е точно толкова предателска, колкото и на Брюксел

    15.02.1989 - 07.02.2018
  58. 58 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    Жалко за арменците, но сами си го направиха. Не използваха умно лобиуто си по света от Америка до Русия, за да решат този проблем по нормален начин.Сега единствено баба Меца се настани трайно в региона + новият й съюзник султаната.От целия масреф печелят най-много азерите.Тепшърва ще има конфликти в Средния Изток, там където баба Меца отдавана е дала на заден ход.
    —цитат от коментар 45 на olimpipanov


    Руската мечка отдавна е регресирала в панда - малка, сладка, много забавна, доста тъпа и не много опасна

    15.02.1989 - 07.02.2018
  59. 59 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2213 Неутрално

    Логичен и общо взето справедлив мир ... донякъде и Нагорни Крабах си постигна целите въпреки разгрома - огромните азерски територии които беше завладял с цел да ги размени срещу коридор до Армения си изиграха ролята = Азербайджан прие сделката.
    Един доста обширен район н от Азербайджан на север от Лачин остава под арменски контрол и през него ще се прокара нов път от Степанакерт до Армения, а до тогава миротворци ще пазят Лачинския коридор.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  60. 60 Профил на We Do Not Sow
    We Do Not Sow
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#9] от "Боже":Да, но Пашинян доведе Армения до тази катастрофа. А той не е привърженик на Путин. Интересно, на какво основание поиска помощ от Русия?
    —цитат от коментар 14 на Vlado Nikolov


    На военен и икономически съюз с Русия? Но Русия пак се доказва като безполезен съюзник. Армения по-добре да ходи в НАТО, ако иска да бъде защитена.

  61. 61 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3598 Весело

    До коментар [#38] от "eti mehter":

    Предполагам, преговори между Путин и Ердоган. Да не стане голям сакатлък случайно.

  62. 62 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3427 Неутрално

    До коментар [#41] от "Литекс се преименува на ЦСКА минус София":

    Освен, ако не дойде Байдън.
    =======
    Охооо....той до тоалетната неможе да отиде без предружител.... Ти....

    Bukalemun
  63. 63 Профил на monitor13720
    monitor13720
    Рейтинг: 383 Неутрално

    До коментар [#23] от "herbaltea":

    Защо Русия ще спасява Армения ? Защото Пашинян плюе Русия ?

  64. 64 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 1821 Неутрално

    Успешното развитие на този конфликт показва, че Турция и Русия се сходни държави. Показва, че Путин и Ердоган могат успешно да се договорят помежду си.
    Не е нужно да напомням как никой от тях двамата не намира общ език с ЕС и САЩ.

    подпис
  65. 65 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1716 Любопитно

    Докато арменците се водят по акъла на великия миротворец Путин ще е така. За 30 години откакто окупираха тези територии, можеха да постигнат мир при отлични условия за тях. Но не - доскоро ги управляваха протежета на Кремъл, които и дума не искаха да се кажи за преговори и известни отстъпки....
    —цитат от коментар 9 на Боже

    Добре де, защо Пашинян не отиде на преговори и не направи известни отстъпки?

  66. 66 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3598 Неутрално

    До коментар [#57] от "Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич":

    Всеки си гледа интересите. Социализмът умря преди 30 години. Сега е капитализъм /демокрация (?!). Имаш интереси - правиш нещо. Нямаш - какво ти пука за жертвите. Това е международната политика днес.

  67. 67 Профил на turtle
    turtle
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Прогресивните, проевропейски, демократично-ценностни сили в Армения чакаха помощ от Брюксел, но не получиха. И капитулираха!
    —цитат от коментар 4 на Judjuk


    Какви прогресивни демократични сили??!!? Има 3 резолюции на ООН че Арменците са нашественници и че трябва да напусна завзетите територии. Прогресивните и демократични Арменски писатели и журналисти единодушно се бяха изказали против завземането на Азърбейджански територии, но после бяха принудени да замълчат.
    За тези които занаят английски ето интервю на Арманският президент пред ББС
    https://www.youtube.com/watch?v=d-mzKtQbwbM&t=1210s&ab_channel=BBCHARDtalk
    Но ако искаме да си затваряме очите ... токава е по лесно :)

  68. 68 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 3893 Любопитно

    Впрочем не разбирам протестиращите в Ереван. Арменските сили в НК губеха войната и нормално управляващите да търсят примирие с Азербайджан, което да ги спаси от пълен военен разгром.

    Ако има протести, то трябваше да бъдат в Баку, защото се губи възможността за военно разрешение на конфликта в полза на Азербайджан.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  69. 69 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2213 Неутрално

    Жалко за арменците, но сами си го направиха. Не използваха умно лобиуто си по света от Америка до Русия, за да решат този проблем по нормален начин.Сега единствено баба Меца се настани трайно в региона + новият й съюзник султаната.От целия масреф печелят най-много азерите.Тепшърва ще има конфликти в Средния Изток, там където баба Меца отдавана е дала на заден ход.
    —цитат от коментар 45 на olimpipanov


    "Баба ти меца" няма да позоли да я въвличат в регионални конфликти = Светкавичното приключване на Карабахската война е показателно кой командва в Кавказ.
    За Средна Азия = нищо няма да се случи без участието на Русия и Китай :-) там просто други не пеят в градския хор.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  70. 70 Профил на 4epa1012
    4epa1012
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#5] от "Пипера е много лют":

    Тука жестоко си се объркал! Без Русия Армения е загинала! Погледни с коя държава граничи Армения, Турция... Запада няма да си мръдне и малкия пръст за Армения ако Турция почне да мачка арменците, а това неминуемо ще стане ако Ердоган надуши и най-малката възможност да го направи. Турция е много по-важна за Запада от Армения, това е реалността...

  71. 71 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3598 Неутрално

    До коментар [#60] от "We Do Not Sow":

    Съюзника договор казва "ако нападнат арменска територия". Нагорни Карабах НЕ Е арменски. Той Е азерски.

  72. 72 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2429 Неутрално

    Следват нови избори , проруско правителство ......... и вероятно ВИД ДЪРЖАВЕН СЪЮЗ между Армения и Русия. На всеки става ясно че гарант за Армения може да бъде само Русия , там друго НЯМА !!

  73. 73 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3427 Любопитно

    До коментар [#61] от "Vlado Nikolov":

    Ми те почти всеки ден си разговарят......

    Мен ме вълнува друго.....
    Кой пусна оня хеликоптер за курбан....?
    Чрез хеликоптера.....някои дадоха последен отпор, военните действия да продължат....но не успяха....
    Азербайджан се извини светкавично....без да знае дори за какво се извинява....

    Bukalemun
  74. 74 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2213 Неутрално

    До коментар [#57] от "Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич":Всеки си гледа интересите. Социализмът умря преди 30 години. Сега е капитализъм /демокрация (?!). Имаш интереси - правиш нещо. Нямаш - какво ти пука за жертвите. Това е международната политика днес.
    —цитат от коментар 66 на Vlado Nikolov


    Не социализмът, а СССР умря преди 30 години :-) за сега Първа сила на тази плаета е социалистическа страна
    ... за другото си прав - всеки си гледа интереса = Карабахската война ескалира, защото карабахците през лятото завладяха една височина от която можеха да обстрелват перолопровода от Азербайджан до Турция и Турция моментално се намеси във войната ... от което последва всичко останало.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  75. 75 Профил на monitor13720
    monitor13720
    Рейтинг: 383 Неутрално

    До коментар [#60] от "We Do Not Sow":

    Армения може да бъде приета в НАТО само ако се откаже тотално от Карабах.

  76. 76 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2213 Неутрално

    До коментар [#60] от "We Do Not Sow":Армения може да бъде приета в НАТО само ако се откаже тотално от Карабах.
    —цитат от коментар 75 на monitor13720


    Не е добра идея бивши съветски републики и съветски сателити като нас да влизат в НАТО

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  77. 77 Профил на 4epa1012
    4epa1012
    Рейтинг: 264 Неутрално

    До коментар [#54] от "eti mehter":

    Колкото и да ти се иска да отричаш, геноцид е имадо и продължава да има! Турските проксита от Сирия с нищо не се отличават от османският башибузук, това са едни Изроди, зверове, които по най-извретен начин мъчат и колят всички които мислят по-различно от тях! Това е зараза, тумор който трябва да бъде изрязан от тая планета! И ако батко ти Ердоган продължава в същия дух, не само няма да си възродите Туран, но ще загубите и това, което ви е останало...

  78. 78 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2429 Неутрално

    До коментар [#75] от "monitor13720":

    Голям ЧЕП да си в НАТО... Кипър нали беше....и !??

  79. 79 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3427 Любопитно

    До коментар [#77] от "4epa1012":

    Не ми прави лафена салата, а гледай......

    https://youtu.be/GXn5CJ1uoEI

    Снощи, докато ти спинкаше.... Баку пишеше история...

    Bukalemun
  80. 80 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2429 Неутрално

    До коментар [#70] от "4epa1012":

    Това е толкова просто и логично ,и са арменците преди 350 години, които са мислили с ГЛАВАТА :)) Русия да е забранила език култура ..?? Напротив съхранила ги е...и 2,5 милона арменци ЖИВЕЯТ в Русия, Вярно над 4 милиона са по всички останали страни , но арменската ДИАСПОРА не е ЕВРЕЙСКА... България трябва да се замисля.Нашата държава не е по различна от Арменската, нямаме РЪКОВДИТИТЕЛИ И ДЪРЖАВА КАТО ПРЕЗ 1912..., имаме продажен ГЕРБОЛЯК който се гъне като .... пред Турция !!

  81. 81 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2213 Неутрално

    До коментар [#61] от "Vlado Nikolov":Ми те почти всеки ден си разговарят...... Мен ме вълнува друго..... Кой пусна оня хеликоптер за курбан....?Чрез хеликоптера.....някои дадоха последен отпор, военните действия да продължат....но не успяха.... Азербайджан се извини светкавично....без да знае дори за какво се извинява....
    —цитат от коментар 73 на eti mehter


    Свалянетона руски хеликоптер над арменска територия може и да е курбан или малоумие на азерите, преднамерена провокация или конспиративна теория, но си изигра ролята = войната приключи светкавично и Русия спаси Нагорни Карабах от нов Арменски геноцид ... Русия спаси и азерските части които в еуфория от победата бяха попаднали в обкръжение. Азерската армия изтощи възможностите си за повече атаки и за това се съгласи + освен това Азербайджан ще получи 3 региона без война до края на годината.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  82. 82 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 1279 Неутрално

    Малък народ си навлича много беди, заради негодно правителство с русофобска философия. Пашинян е достоен единствено за затвора, да видим дали народът ще излезе от националистическата мъгла. Човекът си има обожатели! Удивително нещо е човешката психология.

  83. 83 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3427 Весело

    До коментар [#81] от "dark'star":

    Русия спаси Нагорни Карабах от нов Арменски геноцид
    ========
    Ха ха....така ли било....!
    Между другото.....арменците които ще останат да живеят в Нагорни Карабах.....ще намажат яко.....понеже ще са в пределите на Азербайджан.....
    Никой нищо няма да им направи....
    Това обаче няма да е валидно за умираща Армения.....

    Bukalemun
  84. 84 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2114 Неутрално

    Евреите заложиха на американците и спечелиха. Арменците заложиха на на Русия и загубиха.

    Да е за урок на нашите русофили, да не се заблуждават и тях и нас, че Русия ще ни помогне срещу Турция ако ги оставим да ни крадат с Нефтохима, потоците и Белене.

  85. 85 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2114 Неутрално

    До коментар [#8] от "eti mehter":

    Върни се и ти бе. Доган може да те тури портиер на някой от Сараите.

  86. 86 Профил на We Do Not Sow
    We Do Not Sow
    Рейтинг: 213 Неутрално



    До коментар [#60] от "We Do Not Sow":Съюзника договор казва "ако нападнат арменска територия". Нагорни Карабах НЕ Е арменски. Той Е азерски.
    —цитат от коментар 71 на Vlado Nikolov


    И кога Русия се е интересувала от такива подробности? Крим да не би да беше законно руски? Южна Осетия не беше ли грузинска? Приднестровието не беше ли и то на Молдова? Ама сега когато Русия не иска да се занимава или иска да накаже Армения за малко про-западния й президент и за чистките от корупция, които засегнаха агентите й, изведнъж почнаха да се оправдават с международното право и как Карабах не е официално признат. Хаха.

  87. 87 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 494 Любопитно

    Арменците разбраха по грубия начин, че от два стола се пада най-лесно. Пашинян ги вкара в това положение с анти руската си реторика, окупатори, забрана на руски език и накрая след като видя, че запада няма да си мръдне пръста за Армения , пак до Путин опряха. След случката с хеликоптера руснаците са вдигнали и стратегическата авиация над Каспийско море, Алиев мъдро е разбрал намека, че това е оферта която не може да откаже.

  88. 88 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 882 Неутрално

    До коментар [#23] от "herbaltea":И от какъв зор да ги спасява? Путин им каза, че Нагорни Карабах НЕ Е Армения. Това е територия на Азербайджан. Друг е въпросът, че трябва да се признае искането на хората от този регион за самостоятелна държава. Според документите на ООН
    —цитат от коментар 46 на Vlado Nikolov


    Е нали щото православни християни помагат на православни християни. Или това вече не е наратива, който щедро се разпространяваше от пропагандните канали на Кремъл? :)
    Бате сещате ли се русофилите какъв го готви русия на България в случай, че нещо стане при нас? Това го пиша по повод на онези овчи русофили дето все чакат Путин да дойде да ни спаси от еврогейовете.

  89. 89 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 641 Неутрално

    Да не забравяме, че първия изстрел беше азерски.

    Колкото и да дразни необолшевиките, Русия няма особен интерес да разгръща военни действия в задния си двор.
    Напротив, кандидат-султанът повече от всякога има нужда от самодоказване (особено предвид падащата лира, конфликтът с ЕС за кипърския петрол, стагниращите операции в Сирия и Либия).

    Изглежда, Западът е абдикирал от задълженията си. На САЩ съвършено не им дреме, в Брюксел "изразяват безпокойство", НАТО търпи агресор сред членовете си...

    Дано икономиката си каже тежката дума и този път превратът да е истински, иначе жална ни майка.

  90. 90 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3461 Весело

    До коментар [#16] от "lout66":

    Я да проверим!
    Национален състав на Нагорно Карабахската АО по преброяването от 1989 година -
    общо население 189085 души
    арменци - 145450 души - 76,9%
    азърбайджанци - 40688 души - 21,5%
    руси - 1922 души - 1,0%
    итн.
    Е, как тъй 40 хиляди азърбайджанци са произвели 750 хиляди до 1 милион бежанци?

  91. 91 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 880 Неутрално

    Противоречията са големи. Интересите на двете държави са противоположни. Струва ми се, че въпреки всичко мирното споразумение няма да продължи дълго.

  92. 92 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3427 Весело

    До коментар [#85] от "blondofil":

    Мерси.....
    Един път бях европеец.....
    Сега вече съм обикновен, прост и нормален човек....което по ми допада.... :)

    Bukalemun
  93. 93 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3461 Весело

    До коментар [#68] от "Иво":

    Ами не разбираш ли, че Армения губи седем района от Азърбайджан, които бяха под нейна окупация 26 години!
    Ей защо са протестите!

  94. 94 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3461 Весело

    До коментар [#55] от "Иво":

    Ще се разберат тогава, когато София и Скопие се разберат какъв е македонският език!

  95. 95 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 542 Неутрално

    До коментар [#90] от "Patsis":

    арменците окупират територии извън Карабах. Това е голямата им грешка.

  96. 96 Профил на Шоршо
    Шоршо
    Рейтинг: 974 Неутрално

    Гледайте Армения и мислете за България, сценария ще е подобен.

  97. 97 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2659 Любопитно

    Това е непълна капитулация на Армения, ако обаче турски военни бъдат допуснати като миротворци ще е пълна капитулация на Армения и Русия едновременно, защото те никога няма доброволно да напуснат Карабах, а напротив ще продължат експанзията си в Кавказ!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  98. 98 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 3461 Весело

    До коментар [#23] от "herbaltea":

    Щото Арменците се увлякоха!
    Голям залък лапнаха, дъвкаха го 26 години, ама не можаха да го глътнат!
    Все едно косоварите да искат освен Косово да вземат и още седем сръбски окръга...

  99. 99 Профил на Pomak
    Pomak
    Рейтинг: 669 Неутрално

    Добре де. Карабах бил арменски. И окупираните територии извън него !!!???
    Как беше ??
    Алчен задник, кръв такова. ..... илинещо подобно....... мда

  100. 100 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2659 Любопитно

    До коментар [#14] от "Vlado Nikolov":Интересно, на какво основание поиска помощ от Русия?=======Ейсега ти отговарям по един екстравагантен начин.....а ти сам ще дорешиш кръстоносцата.... Вчера имаше неуспешен опит за провокация.... Край Нахчиван бе свален руски хеликоптер "МИ 24"...а изненадан, Азербайджан се извини веднага.....понеже по голямата цел бе под заплаха....Пашинян отброяване последните си часове преди да се прекърши....а разрешилите на оня хеликоптер да лети точно в него време и точно там....знаеха отлично че той ще бъде обстрелван.....Познато, нали....!?
    —цитат от коментар 29 на eti mehter


    Фесче, стига лъга! Хеликаптерът го свалихте вие от Нахичеван а накарахте азерските васали да се извиняват! Да видим с какво е бил обстрелван защото се съмнявам да е ПЗРК?!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK