
© Associated Press
Лидерите на Армения, Азербайджан и Русия подписаха споразумение, с което прекратиха войната в Нагорни Карабах месец след новото ѝ разразяване, върнало на Баку голяма част от останалите под арменски контрол територии след 1994 г.
Това не е окончателно решение на конфликта, отнел 30 хил. жертви в края на миналия век и неизвестен брой - през последния месец. То фактически не ликвидира напълно непризнатата Нагорно-Карабахска република - населения с етнически арменци анклав, обявил независимост в началото на 90-те.
С него обаче Армения, която претърпя сериозни загуби от Азербайджан в последните седмици, прави радикални отстъпки, които доведоха и до щурм на парламента и протести в Ереван.
"Какво ще кажеш, Пашинян? Карабах е наш"
"Подписах заявления с президентите на Русия и Азербайджан за прекратяване на карабахската война, считано от 01:00 ч. (23:00 ч. вчера българско време). Текстът на вече публикуваното заявление е неизразимо болезнен за мен лично и за нашия народ. Взех това решение в резултат на дълбок анализ на военната ситуация и на оценката на хора, които са запознати с нея по възможно най-добрия начин", заяви Пашинян. "Това не е победа, но не е и поражение, ако не признаваме себе си за загубили. Ние никога няма да се признаем за загубили", написа още премиерът във "Фейсбук".
В последвало обръщение Пашинян обясни, че е взел тежкото решение след неколкократни молби на военни. "Армията продължително твърдеше, че е необходимо" и че "има определени проблеми, за чието решение или няма перспектива, или ресурсите са изчерпани". По думите му продължаването на конфликта значително би навредило на боеспособността на страната.
"Какво ще кажеш сега, Пашинян? Карабах е наш!", заяви азербайджанският държавен глава Илхам Алиев.
© Associated Press
В резултат на споразумението, потвърдено и от руския президент Владимир Путин, Москва вече изпрати почти 2000 миротворци и 470 единици бойна техника в Нагорни Карабах.
Какво включва още споразумението
- Армения и Азербайджан спират бойните действия на заетите в последния месец позиции.
- Управляваната от етнически арменци и непризната от никого Нагорно-Карабахска република няма да спре да съществува, но не се уточнява с каква легитимност. Според Алиев Баку е предлагал възможността за автономия, но настояването от другата страна било за независимост.
В територията на НКР вече няма да влизат районите, отвоювани от Азербайджан тази година. Сред тях е стратегическият и символно важен в историческо и културно отношение и за двете страни град Шуши/Шуша (на арменски и азерски), овладян преди дни. Степанакерт остава под арменски контрол и ще е свързан с Армения през Лачинския коридор, водещ от Нагорни Карабах, през Азербайджан към арменска територия.
- Армения освобождава и връща на Азербайджан всички територии, които не са в състава на Нагорно-Карабахската автономна област през съветско време, овладени през 90-те години на миналия век. Арменски сили контролираха обширни земи около анклава и така Азербайджан смяташе за окупирана една пета от територията си.
- Руските сили (1960 военнослужещи, 90 бронетранспортьора и 380 единици автомобилна и специална техника) се изпращат на линията на съприкосновението и по протежение на коридора между Нагорни Карабах и Армения (голяма част от който бе овладяна от Азербайджан), свързващ Армения и Степанакерт. Те остават в Нагорни Карабах пет години. Срокът ще бъде продължен автоматично, ако ако Баку и Ереван "не са против", каза президентът на Азербайджан Илхам Алиев.
В миротворческите усилия обаче ще участва и Турция. "Център за миротворчески сили" ще включва екипи от Анкара като главен съюзник на Азербайджан. Путин заяви миналата седмица, че иска Турция да е част от мирния процес, без да навлиза в подробности.
- Азербайджански бежанци ще могат да се върнат в Нагорни Карабах, след като азерското малцинство напусна територията през 90-те. Процесът ще стане с участието на ООН.
© Associated Press
Пълния текст четете тук.
Протести
Новината бе посрещната с остро недоволство в Армения. Жители на Ереван, протестиращи срещу прекратяването на военните действия в Карабах, проникнаха в сградата на арменското правителство, предаде ТАСС. Световните агенции показаха подобни кадри и от арменския парламент. Нанесен е побой на председателя на парламента на Армения.
Агресивно настроените протестиращи чупят вратите на кабинетите в сградата.
Стотици хора се събраха на Площада на Републиката в центъра на Ереван, където се намира сградата на правителството. Полицаите не използваха сила срещу протестиращите и се опитаха да ги успокоят.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Dariya Koleva
Рейтинг: 2979 НеутралноВсе пак Русия си изпълни ролята на миротворец, но никоя страна не е доволна!
Харта на ООН за самоопределение на народите е единствена възможност за траен мир!
Сър Джон
Рейтинг: 842 Весело"останалите под арменски контрол територии след 19994"
"Хубава работа, ама либерална" - организацията на "Да, България" в СтолипиновоБахти , колко сме дръпнали напред взв времето!
Judjuk
Рейтинг: 3368 НеутралноПрогресивните, проевропейски, демократично-ценностни сили в Армения чакаха помощ от Брюксел, но не получиха. И капитулираха!
Пипера е много лют
Рейтинг: 1510 НеутралноВсъщност, Карабах беше единствената причина Армения да е в руския лагер. Сега пред Ереван стои пътят на Грузия - сближаване със Запада.
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
pitanka_3
Рейтинг: 694 НеутралноНапишете една статия без правописни грешки и с ясни думи и може да преминете матурата по български 🤣😂🤣😂🤣😂
eti mehter
Рейтинг: 3657 НеутралноАзербайджански бежанци ще могат да се върнат в Нагорни Карабах, след като азерското малцинство напусна територията през 90-те.
Bukalemun========
Най накрая.....
Боже
Рейтинг: 276 НеутралноДокато арменците се водят по акъла на великия миротворец Путин ще е така. За 30 години откакто окупираха тези територии, можеха да постигнат мир при отлични условия за тях. Но не - доскоро ги управляваха протежета на Кремъл, които и дума не искаха да се кажи за преговори и известни отстъпки.
Боже, Боже ...А Путин продаваше оръжие за милиарди и на двете страни, осигури си военна база в Армения и сега ще използва момента да отстрани Пашинян.
Поредният руски замразен конфликт вече и с руски "миротворци".
pavian
Рейтинг: 797 НеутралноВсъщност азерите (и Турция) преизпълниха стратегическите си цели. В бъдещите преговори ще имат силната позиция. Русия излезе от неудобната ситуация, в която Ердоган я вкара. Големият губещ е Армения - претърпя военно поражение със загуби, които не може да си позволи и тепърва ще трябва да прави отстъпки.
дерибеев
Рейтинг: 3026 НеутралноДо коментар [#3] от "Сър Джон":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васГрешиш, натрупани точки са:'след 19994 т." До 21.01.2021 са превъртели интернета направо
дерибеев
Рейтинг: 3026 НеутралноДо коментар [#6] от "Пипера е много лют":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васПрав си, все пак там са християни
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3218 НеутралноДо коментар [#9] от "Боже":
Да, но Пашинян доведе Армения до тази катастрофа. А той не е привърженик на Путин. Интересно, на какво основание поиска помощ от Русия?
Умнокрасив
Рейтинг: 800 НеутралноОще една загуба на влияние за джуджето диктатор
No Pain No Gainlout66
Рейтинг: 700 ЛюбопитноДо коментар [#8] от "eti mehter":
Азербайджански бежанци ще могат да се върнат в Нагорни Карабах, след като азерското малцинство напусна територията през 90-те.
Любопитното е че азерското малцинство в численост според различни източници от 750 хиляди до един милион , а арменското мнозинство преди последната война беше 140 хиляди и това с всички заселени арменци от Ливан и Сирия .
asdas200
Рейтинг: 291 НеутралноКъдето стъпи руски "миротворец" трева не никне! Горките хора... :(
дерибеев
Рейтинг: 3026 НеутралноДо коментар [#13] от "fkm26555709":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васФункционален успех!!
Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
Рейтинг: 1458 НеутралноЗа съжаление - кошмар - Армения беше предадена от ЕС и Русия, Турция и полумесеца спечелиха.
15.02.1989 - 07.02.2018Знам, че искате да ви кажа, как сега Тръмп ще ги избомби, как Путин е велик, как ще има хепи енд, но не, няма - Турция спечели, оста Москва-Брюксел-Ереван загуби.
А вие продължавайте да играете на Левски и ЦСКА по формуите
Jalis Ironhammer
Рейтинг: 1324 НеутралноЯвно затова толкова бързо признаха за сваления вертолет. Всичко това е успех за Турция. Русия според мен за момента излиза с наранен имидж. Донякъде получи каквото искаше(руски миротворци) , но явно всеки може да им сваля машините само да каже сори и да кихне някой долар.
Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
Рейтинг: 1458 НеутралноАрмения чакаше помощ от Русия, от Грузия, от САЩ, от ЕС и бяха предадени от всички. Турция за сметка на това пусна башибозука 15.02.1989 - 07.02.2018
Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
Рейтинг: 1458 НеутралноАбсолютно - Турция и исляма са големия победител, заради разединението на християните. Зверски ми е познато от некъде, ма не моа се сета от къде ??? 15.02.1989 - 07.02.2018
herbaltea
Рейтинг: 828 НеутралноКо стана бе, могучая защо не спаси Армения? Щото толкова е могучая, че който я хване и пере шамари както си иска.
anonim440
Рейтинг: 2078 НеутралноТова беше прогнозирано от турски анализатори още в самото начало. Азерите са по-силни във военно отношение и винаги побеждават във военните си конфликти с Армения в по-новата история.
Но ми е интересно какво печели Армения от тези постоянни конфликти? Може би целта на някои е в крайна сметка арменците да бъдат изгонени от тези земи. И е странно ако Армения помага в това.
anonim440
Рейтинг: 2078 НеутралноДо коментар [#14] от "Vlado Nikolov":
Интересно и дали Путин не е причина за конфликта сега, за да отслаби влиянието на Пашинян, който е про-западно настроен?
Иван K
Рейтинг: 2884 Неутрално"Азербайджански бежанци ще могат да се върнат в Нагорни Карабах, след като азерското малцинство напусна територията през 90-те."
подписАко не беше ставало това, което пише в статията, нямаше да ги има сегашните жертви.
daskal1
Рейтинг: 4427 НеутралноДо коментар [#15] от "Умнокрасив":
Бих се съгласил ако беше истина. В случая обаче "злобното джудже" наказа Пашинян и арменците за опита им за прозападна преориентация. И Ердоган, и Алиев избраха много добре момента когато всички бяха залисани по изборите в САЩ, без съмнение в координирани действия с Путин.
anonim440
Рейтинг: 2078 НеутралноДо коментар [#2] от "Dariya Koleva":
Тая харта ако се приложи навсякъде и доста държави ще се разпаднат или ще изчезнат.
eti mehter
Рейтинг: 3657 ЛюбопитноДо коментар [#14] от "Vlado Nikolov":
BukalemunИнтересно, на какво основание поиска помощ от Русия?
=======
Ейсега ти отговарям по един екстравагантен начин.....а ти сам ще дорешиш кръстоносцата....
Вчера имаше неуспешен опит за провокация....
Край Нахчиван бе свален руски хеликоптер "МИ 24"...а изненадан, Азербайджан се извини веднага.....понеже по голямата цел бе под заплаха....
Пашинян отброяване последните си часове преди да се прекърши....а разрешилите на оня хеликоптер да лети точно в него време и точно там....знаеха отлично че той ще бъде обстрелван.....
Познато, нали....!?
Иван K
Рейтинг: 2884 ГневноДо коментар [#21] от "Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич":
подпис"Армения чакаше помощ от Русия, от Грузия, от САЩ, от ЕС..."
И ние българите много обичаме да чакаме помощ.
ivanpopov
Рейтинг: 2376 НеутралноИ защо руски, след като Нагорни Карабах исторически е български? От къде мислите, че е минал Аспарух, на път към Балканите? Редно би било районът да се поеме от българска мисия, като финансирането се разпредели по равно между Армения и Азербайджан.
eti mehter
Рейтинг: 3657 НеутралноДо коментар [#16] от "lout66":
BukalemunЛюбопитното е че азерското малцинство в численост според различни източници от 750 хиляди до един милион , а арменското мнозинство преди последната война беше 140 хиляди и това с всички заселени арменци от Ливан и Сирия .
=======
Да ама чак сега се сещате..... :(....
Когато ги гониха от родните им места....целия свят си харчеше вниманието на перестройката...
Литекс се преименува на ЦСКА минус София
Рейтинг: 1398 НеутралноКарабах по начало е на азерите.
Хампърцумян да си махне мръсните ръце.
Пашинян се правеше на прозападен отворко, а сега
руснаци му спасиха гащите от пълен срам.
Победа за султана Реджи и васала му Гейдар Алиев.
Да живее Кеворкян.
Hawaii
Рейтинг: 4251 НеутралноХа-хаааааа
Ами познато ти е ВАГНЕРОВИЧ
Едни там НАЕМНИЦИ ХРИСТИЯНИ ВАГНЕРОВИЧИ като теб
бяха ИЗПЕПЕЛЕНИ ОТ ДРУГИ ХРИСТИЯНИ принудени да изпепелят НАЕМНИЦИТЕ
които бяха тръгнали тях да изпепеляват ама котка им мина път
та се случи обратното
Апропо
Таваришч СЪВЕТЧИК
КЪДЕ ВИДЯ ХРИСТОС и ХРИСТИЯНСТВОТО в напъните на
ПУТИНОСЛАВИЕТО към възраждане на СЪВЕТСКАТА САТРАПИЯ
Литекс се преименува на ЦСКА минус София
Рейтинг: 1398 НеутралноДа ме прощава Халваджиян, че го пропуснах.
За Магърдича става дума.
Hawaii
Рейтинг: 4251 ЛюбопитноКОЙ гарантира че и това примирие няма да се окаже
кьорфишек като онова предишното
Hawaii
Рейтинг: 4251 ВеселоПропускаш и ХАЧАТУР БОЯДЖИЯН
повече известен с българското си име
ХАЧО БОЯДЖИЕВ
eti mehter
Рейтинг: 3657 НеутралноДо коментар [#24] от "anonim440":
BukalemunВсъщност.....отвоюването на Шуша, бе и скритото кодово наименование за края на войната.....
Остава въпросителната.....защо отвоюването на Шуша закъсня с около седмица?
Града бе напълно безпомощен....
Литекс се преименува на ЦСКА минус София
Рейтинг: 1398 НеутралноНикой.
Точно това е номера.
Пашнян трябва да осъзнае, че може да загуби всичко.
И той го осъзнава.
Hawaii
Рейтинг: 4251 ВеселоПропусна и АНАХИД МЕЛКОН ТАВИТЯН
Повече известна и като Анахид Цонева и Анахид Тачева
Чаровната ТВ говорителка - звезда от 60-те години на миналия век
бивша съпруга на Коста Цонев и майка на Митко Цонев-Бог да го прости
Литекс се преименува на ЦСКА минус София
Рейтинг: 1398 НеутралноОсвен, ако не дойде Байдън.
Но той е с пристъп на деменция и не може да различи Армения от Арктика.
За него Карабах е столицата на Каракас.
Hawaii
Рейтинг: 4251 ВеселоТака е
Само че това ВСИЧКО което би изгубил Пашинян
НИКОГА НЕ Е БИЛО НИТО НА НЕГО НИТО НА АРМЕНИЯ
Обърни внимание на това че СЕ ЗАПАЗВА РЕПУБЛИКАТА НАГОРНИ КАРАБАХ
Хем РЕПУБЛИКА
Хем част от Армения
Шизофренната ситуация в която се остави да бъде въвлечен Пашинян
е нещото което ще му изяде главата - и на него и на който и да е друг
който би дошъл на негово място
Hawaii
Рейтинг: 4251 ВеселоЧекай ся
И ЗА КАКВО ДА ДОЙДЕ БАЙДЪН
Да каже - айде ся ПАШИНЯНЕ да ти додадем от азерските територии
каквато се явява Нагорни Карабах
Смяташ ли това за реално осъществимо
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3218 НеутралноДо коментар [#19] от "Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич":
На бюрократите от ЕС не им дреме за Армения. Нито за Грузия, Украйна, Молдова. Освен, като потребители на готова европейска продукция.
olimpipanov
Рейтинг: 978 НеутралноЖалко за арменците, но сами си го направиха. Не използваха умно лобиуто си по света от Америка до Русия, за да решат този проблем по нормален начин.
Сега единствено баба Меца се настани трайно в региона + новият й съюзник султаната.
От целия масреф печелят най-много азерите.
Тепшърва ще има конфликти в Средния Изток, там където баба Меца отдавана е дала на заден ход.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3218 НеутралноДо коментар [#23] от "herbaltea":
И от какъв зор да ги спасява? Путин им каза, че Нагорни Карабах НЕ Е Армения. Това е територия на Азербайджан. Друг е въпросът, че трябва да се признае искането на хората от този регион за самостоятелна държава. Според документите на ООН
PMG Baba Tonka Tonka
Рейтинг: 0 НеутралноЛош мир винаги ще бъде по-добре от добра война.
dosetliv
Рейтинг: 1409 ЛюбопитноЗначи не си е оферта да имаш на власт соросоиди : идват некви фесове и ти земат територии.
Обаче сякаш по калъп са ги правили - ей кво намерих:
главные должности во власти при Пашиняне стали занимать именно выходцы из поддерживаемых Джорджом Соросом НКО. .. Санасарян прославился тем, что забрасывал яйцами здание посольства РФ... брат начальника Специальной следственной службы Армении Сасуна Хачатряна – председатель совета правления Фонда Сороса... Заре Синанян известен как защитник прав ЛГБТ-сообщества...получил премию от американской общественной организации Equality Armenia, занимающейся гендерным просвещением и агитирующей за легализацию однополых браков в Армении
https://www.gazeta.ru/social/2020/07/30/13170343.shtml
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3218 НеутралноДо коментар [#25] от "anonim440":
Може би - да. Може би - не. Трудно е да се прецени. Но, не ми се вярва. Просто арменците си повярваха, че ЕС и САЩ са зад тях, срещу азерите, защото са на антируски позиции. Е, не са.
ЙЕИ
Рейтинг: 525 НеутралноДо коментар [#38] от "eti mehter":
Щото се надяваха да превземат Ходжавент и Кармъзъ Пазар. Макар че аз считам че там боявете няма да спрат.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3218 НеутралноДо коментар [#29] от "eti mehter":
Теория на конспирацията нали? Руснаците имат база в Армения и техни хеликоптери летят там отдавна и непрекъснато. С известни маршрути и включен трснсподер.
Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
Рейтинг: 1458 НеутралноДо коментар [#30] от "Иван K":
15.02.1989 - 07.02.2018А какво ? Армения трябваше да спечели сама войната срещу пъти по-големия Азербайджан плюс турците наемници ?
Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
Рейтинг: 1458 Неутрално[quote#34:"Hawaii"][/quote]
15.02.1989 - 07.02.2018Човече много уважавам коментарите ти, някои са много забавни, но на моменти изплискваш тотално, ама направо риташ легена - точно мен да ме обвиняваш в съветивизим ? :) Виж ми коментарите за 2 дни или 2 години назад
eti mehter
Рейтинг: 3657 НеутралноДо коментар [#45] от "olimpipanov":
BukalemunНе използваха умно лобиуто си по света от Америка до Русия, за да решат този проблем по нормален начин.
=======
Хайде тогава още веднъж да ви пробвам.....
АКО АРМЕНСКИТЕ ЛОБИТА ПО СВЕТА, ПОНЕ малко МИСЛЯТ ЗА АРМЕНИЯ.....НЕКА ИЗПРАВЯТ пашинян НА МЕЖДУНАРОДЕН ТРИБУНАЛ....
В противен случай (внимание) ⚠️.....
Има голяма вероятност....това което се случва от месец и ПОЛОВИНА в Кавказ .... СЛЕД ОКОЛО 100 ГОДИНИ... ПАК ДА СЕ НАРЕЧЕ геноцид....
Защото през събитията в 1915 година....в началото ПАК арменци са убивали арменци....
Иво
Рейтинг: 4389 ЛюбопитноВодещата новина за днес е това. Приветствам примирието, но аз си оставам песимист, че то ще бъде трайно. Не за друго, а защото бъдещето на НК остава неясно. Докато воюващи страни не се разберат относно този въпрос траен мир не може да има.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Vlado Nikolov
Рейтинг: 3218 ВеселоДо коментар [#34] от "Hawaii":
Оф! Стига лъжи бе хаваецо. Американците отдавна си казаха, че унищожените в Сирия са нередовни милиции от сирийци и малко редовна войска. Има само четирима загинали руснаци (според други са трима, или петима). Руски наблюдателен патрул,в близост.
Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
Рейтинг: 1458 НеутралноДо коментар [#44] от "Vlado Nikolov":
15.02.1989 - 07.02.2018А на малокалибреното джудже в Масква дреме ли му ? Политиката на Алкохоландия е точно толкова предателска, колкото и на Брюксел
Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
Рейтинг: 1458 НеутралноРуската мечка отдавна е регресирала в панда - малка, сладка, много забавна, доста тъпа и не много опасна
15.02.1989 - 07.02.2018
dark'star
Рейтинг: 1559 НеутралноЛогичен и общо взето справедлив мир ... донякъде и Нагорни Крабах си постигна целите въпреки разгрома - огромните азерски територии които беше завладял с цел да ги размени срещу коридор до Армения си изиграха ролята = Азербайджан прие сделката.
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТОЕдин доста обширен район н от Азербайджан на север от Лачин остава под арменски контрол и през него ще се прокара нов път от Степанакерт до Армения, а до тогава миротворци ще пазят Лачинския коридор.
We Do Not Sow
Рейтинг: 260 НеутралноНа военен и икономически съюз с Русия? Но Русия пак се доказва като безполезен съюзник. Армения по-добре да ходи в НАТО, ако иска да бъде защитена.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3218 ВеселоДо коментар [#38] от "eti mehter":
Предполагам, преговори между Путин и Ердоган. Да не стане голям сакатлък случайно.
eti mehter
Рейтинг: 3657 НеутралноДо коментар [#41] от "Литекс се преименува на ЦСКА минус София":
BukalemunОсвен, ако не дойде Байдън.
=======
Охооо....той до тоалетната неможе да отиде без предружител.... Ти....
monitor13720
Рейтинг: 493 НеутралноДо коментар [#23] от "herbaltea":
Защо Русия ще спасява Армения ? Защото Пашинян плюе Русия ?
Иван K
Рейтинг: 2884 НеутралноУспешното развитие на този конфликт показва, че Турция и Русия се сходни държави. Показва, че Путин и Ердоган могат успешно да се договорят помежду си.
подписНе е нужно да напомням как никой от тях двамата не намира общ език с ЕС и САЩ.
Virgin
Рейтинг: 2235 ЛюбопитноДобре де, защо Пашинян не отиде на преговори и не направи известни отстъпки?
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3218 НеутралноДо коментар [#57] от "Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич":
Всеки си гледа интересите. Социализмът умря преди 30 години. Сега е капитализъм /демокрация (?!). Имаш интереси - правиш нещо. Нямаш - какво ти пука за жертвите. Това е международната политика днес.
turtle
Рейтинг: 236 НеутралноКакви прогресивни демократични сили??!!? Има 3 резолюции на ООН че Арменците са нашественници и че трябва да напусна завзетите територии. Прогресивните и демократични Арменски писатели и журналисти единодушно се бяха изказали против завземането на Азърбейджански територии, но после бяха принудени да замълчат.
За тези които занаят английски ето интервю на Арманският президент пред ББС
https://www.youtube.com/watch?v=d-mzKtQbwbM&t=1210s&ab_channel=BBCHARDtalk
Но ако искаме да си затваряме очите ... токава е по лесно :)
Иво
Рейтинг: 4389 ЛюбопитноВпрочем не разбирам протестиращите в Ереван. Арменските сили в НК губеха войната и нормално управляващите да търсят примирие с Азербайджан, което да ги спаси от пълен военен разгром.
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36Ако има протести, то трябваше да бъдат в Баку, защото се губи възможността за военно разрешение на конфликта в полза на Азербайджан.
dark'star
Рейтинг: 1559 Неутрално"Баба ти меца" няма да позоли да я въвличат в регионални конфликти = Светкавичното приключване на Карабахската война е показателно кой командва в Кавказ.
За Средна Азия = нищо няма да се случи без участието на Русия и Китай :-) там просто други не пеят в градския хор. КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
4epa1012
Рейтинг: 338 НеутралноДо коментар [#5] от "Пипера е много лют":
Тука жестоко си се объркал! Без Русия Армения е загинала! Погледни с коя държава граничи Армения, Турция... Запада няма да си мръдне и малкия пръст за Армения ако Турция почне да мачка арменците, а това неминуемо ще стане ако Ердоган надуши и най-малката възможност да го направи. Турция е много по-важна за Запада от Армения, това е реалността...
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3218 НеутралноДо коментар [#60] от "We Do Not Sow":
Съюзника договор казва "ако нападнат арменска територия". Нагорни Карабах НЕ Е арменски. Той Е азерски.
dejmos
Рейтинг: 2522 НеутралноСледват нови избори , проруско правителство ......... и вероятно ВИД ДЪРЖАВЕН СЪЮЗ между Армения и Русия. На всеки става ясно че гарант за Армения може да бъде само Русия , там друго НЯМА !!
eti mehter
Рейтинг: 3657 ЛюбопитноДо коментар [#61] от "Vlado Nikolov":
BukalemunМи те почти всеки ден си разговарят......
Мен ме вълнува друго.....
Кой пусна оня хеликоптер за курбан....?
Чрез хеликоптера.....някои дадоха последен отпор, военните действия да продължат....но не успяха....
Азербайджан се извини светкавично....без да знае дори за какво се извинява....
dark'star
Рейтинг: 1559 НеутралноНе социализмът, а СССР умря преди 30 години :-) за сега Първа сила на тази плаета е социалистическа страна
... за другото си прав - всеки си гледа интереса = Карабахската война ескалира, защото карабахците през лятото завладяха една височина от която можеха да обстрелват перолопровода от Азербайджан до Турция и Турция моментално се намеси във войната ... от което последва всичко останало. КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
monitor13720
Рейтинг: 493 НеутралноДо коментар [#60] от "We Do Not Sow":
Армения може да бъде приета в НАТО само ако се откаже тотално от Карабах.
dark'star
Рейтинг: 1559 НеутралноНе е добра идея бивши съветски републики и съветски сателити като нас да влизат в НАТО КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
4epa1012
Рейтинг: 338 НеутралноДо коментар [#54] от "eti mehter":
Колкото и да ти се иска да отричаш, геноцид е имадо и продължава да има! Турските проксита от Сирия с нищо не се отличават от османският башибузук, това са едни Изроди, зверове, които по най-извретен начин мъчат и колят всички които мислят по-различно от тях! Това е зараза, тумор който трябва да бъде изрязан от тая планета! И ако батко ти Ердоган продължава в същия дух, не само няма да си възродите Туран, но ще загубите и това, което ви е останало...
dejmos
Рейтинг: 2522 НеутралноДо коментар [#75] от "monitor13720":
Голям ЧЕП да си в НАТО... Кипър нали беше....и !??
eti mehter
Рейтинг: 3657 ЛюбопитноДо коментар [#77] от "4epa1012":
BukalemunНе ми прави лафена салата, а гледай......
https://youtu.be/GXn5CJ1uoEI
Снощи, докато ти спинкаше.... Баку пишеше история...
dejmos
Рейтинг: 2522 НеутралноДо коментар [#70] от "4epa1012":
Това е толкова просто и логично ,и са арменците преди 350 години, които са мислили с ГЛАВАТА :)) Русия да е забранила език култура ..?? Напротив съхранила ги е...и 2,5 милона арменци ЖИВЕЯТ в Русия, Вярно над 4 милиона са по всички останали страни , но арменската ДИАСПОРА не е ЕВРЕЙСКА... България трябва да се замисля.Нашата държава не е по различна от Арменската, нямаме РЪКОВДИТИТЕЛИ И ДЪРЖАВА КАТО ПРЕЗ 1912..., имаме продажен ГЕРБОЛЯК който се гъне като .... пред Турция !!
dark'star
Рейтинг: 1559 НеутралноСвалянетона руски хеликоптер над арменска територия може и да е курбан или малоумие на азерите, преднамерена провокация или конспиративна теория, но си изигра ролята = войната приключи светкавично и Русия спаси Нагорни Карабах от нов Арменски геноцид ... Русия спаси и азерските части които в еуфория от победата бяха попаднали в обкръжение. Азерската армия изтощи възможностите си за повече атаки и за това се съгласи + освен това Азербайджан ще получи 3 региона без война до края на годината. КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
venelingeologia
Рейтинг: 1136 НеутралноМалък народ си навлича много беди, заради негодно правителство с русофобска философия. Пашинян е достоен единствено за затвора, да видим дали народът ще излезе от националистическата мъгла. Човекът си има обожатели! Удивително нещо е човешката психология.
eti mehter
Рейтинг: 3657 ВеселоДо коментар [#81] от "dark'star":
BukalemunРусия спаси Нагорни Карабах от нов Арменски геноцид
========
Ха ха....така ли било....!
Между другото.....арменците които ще останат да живеят в Нагорни Карабах.....ще намажат яко.....понеже ще са в пределите на Азербайджан.....
Никой нищо няма да им направи....
Това обаче няма да е валидно за умираща Армения.....
blondofil
Рейтинг: 3268 НеутралноЕвреите заложиха на американците и спечелиха. Арменците заложиха на на Русия и загубиха.
Да е за урок на нашите русофили, да не се заблуждават и тях и нас, че Русия ще ни помогне срещу Турция ако ги оставим да ни крадат с Нефтохима, потоците и Белене.
blondofil
Рейтинг: 3268 НеутралноДо коментар [#8] от "eti mehter":
Върни се и ти бе. Доган може да те тури портиер на някой от Сараите.
We Do Not Sow
Рейтинг: 260 НеутралноИ кога Русия се е интересувала от такива подробности? Крим да не би да беше законно руски? Южна Осетия не беше ли грузинска? Приднестровието не беше ли и то на Молдова? Ама сега когато Русия не иска да се занимава или иска да накаже Армения за малко про-западния й президент и за чистките от корупция, които засегнаха агентите й, изведнъж почнаха да се оправдават с международното право и как Карабах не е официално признат. Хаха.
Фат Ким
Рейтинг: 565 ЛюбопитноАрменците разбраха по грубия начин, че от два стола се пада най-лесно. Пашинян ги вкара в това положение с анти руската си реторика, окупатори, забрана на руски език и накрая след като видя, че запада няма да си мръдне пръста за Армения , пак до Путин опряха. След случката с хеликоптера руснаците са вдигнали и стратегическата авиация над Каспийско море, Алиев мъдро е разбрал намека, че това е оферта която не може да откаже.
herbaltea
Рейтинг: 828 НеутралноЕ нали щото православни християни помагат на православни християни. Или това вече не е наратива, който щедро се разпространяваше от пропагандните канали на Кремъл? :)
Бате сещате ли се русофилите какъв го готви русия на България в случай, че нещо стане при нас? Това го пиша по повод на онези овчи русофили дето все чакат Путин да дойде да ни спаси от еврогейовете.
klecho
Рейтинг: 1115 НеутралноДа не забравяме, че първия изстрел беше азерски.
Колкото и да дразни необолшевиките, Русия няма особен интерес да разгръща военни действия в задния си двор.
Напротив, кандидат-султанът повече от всякога има нужда от самодоказване (особено предвид падащата лира, конфликтът с ЕС за кипърския петрол, стагниращите операции в Сирия и Либия).
Изглежда, Западът е абдикирал от задълженията си. На САЩ съвършено не им дреме, в Брюксел "изразяват безпокойство", НАТО търпи агресор сред членовете си...
Дано икономиката си каже тежката дума и този път превратът да е истински, иначе жална ни майка.
Patsis
Рейтинг: 4331 ВеселоДо коментар [#16] от "lout66":
Я да проверим!
Национален състав на Нагорно Карабахската АО по преброяването от 1989 година -
общо население 189085 души
арменци - 145450 души - 76,9%
азърбайджанци - 40688 души - 21,5%
руси - 1922 души - 1,0%
итн.
Е, как тъй 40 хиляди азърбайджанци са произвели 750 хиляди до 1 милион бежанци?
Voiko
Рейтинг: 1650 НеутралноПротиворечията са големи. Интересите на двете държави са противоположни. Струва ми се, че въпреки всичко мирното споразумение няма да продължи дълго.
eti mehter
Рейтинг: 3657 ВеселоДо коментар [#85] от "blondofil":
BukalemunМерси.....
Един път бях европеец.....
Сега вече съм обикновен, прост и нормален човек....което по ми допада.... :)
Patsis
Рейтинг: 4331 ВеселоДо коментар [#68] от "Иво":
Ами не разбираш ли, че Армения губи седем района от Азърбайджан, които бяха под нейна окупация 26 години!
Ей защо са протестите!
Patsis
Рейтинг: 4331 ВеселоДо коментар [#55] от "Иво":
Ще се разберат тогава, когато София и Скопие се разберат какъв е македонският език!
Lazar Petrov
Рейтинг: 825 НеутралноДо коментар [#90] от "Patsis":
арменците окупират територии извън Карабах. Това е голямата им грешка.
Шоршо
Рейтинг: 692 НеутралноГледайте Армения и мислете за България, сценария ще е подобен.
Julian Mall
Рейтинг: 2383 ЛюбопитноТова е непълна капитулация на Армения, ако обаче турски военни бъдат допуснати като миротворци ще е пълна капитулация на Армения и Русия едновременно, защото те никога няма доброволно да напуснат Карабах, а напротив ще продължат експанзията си в Кавказ!
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоPatsis
Рейтинг: 4331 ВеселоДо коментар [#23] от "herbaltea":
Щото Арменците се увлякоха!
Голям залък лапнаха, дъвкаха го 26 години, ама не можаха да го глътнат!
Все едно косоварите да искат освен Косово да вземат и още седем сръбски окръга...
Pomak
Рейтинг: 1112 НеутралноДобре де. Карабах бил арменски. И окупираните територии извън него !!!???
Как беше ??
Алчен задник, кръв такова. ..... илинещо подобно....... мда
Julian Mall
Рейтинг: 2383 ЛюбопитноФесче, стига лъга! Хеликаптерът го свалихте вие от Нахичеван а накарахте азерските васали да се извиняват! Да видим с какво е бил обстрелван защото се съмнявам да е ПЗРК?! По-добре миг свобода отколкото живот в робство