Virgin Hyperloop извърши първото в света пътуване с пътници на борда

Virgin Hyperloop извърши първото в света пътуване с пътници на борда

© Reuters



Virgin Hyperloop на Ричард Брансън завърши първото пътуване в света за пътници с високоскоростната си система за левитираща кабинки - ключов тест за безопасност на технологията, която има потенциал да трансформира превоза на хора и товари.


Главният технологичен директор на компанията Джош Гигел и Сара Лучиан, която отговаря за превоза на пътници, достигнаха скорост 172 км/ч на тестовата площадка на компанията DevLoop в Лас Вегас, Невада, съобщиха от компанията в неделя.


Плановете на базираната в Лос Анджелис Hyperloop предвиждат левитиращите кабинки, пълни с пътници и товари, да пътуват през вакуумни тръби със скорост от 966 км/ч и дори по-бързо. Скоростта по време на теста е била толкова ниска заради дължината на тръбата (само 500 м) и необходимото ускорение.




Virgin Hyperloop не е единствената фирма, разработваща концепцията, но никой досега не е превозвал пътници.


Virgin Hyperloop извърши първото в света пътуване с пътници на борда

© Reuters


В системата на Virgin, която използва магнитна левитация, за да позволи почти безшумно пътуване, пътуването между Ню Йорк и Вашингтон ще отнеме само 30 минути, което би било два пъти по-бързо от търговски полет със самолет и четири пъти по-бързо от високоскоростен влак, напомня "Ройтерс".


Компанията вече е провела повече от 400 теста без пътници на площадката в Невада.


Virgin Hyperloop извърши първото в света пътуване с пътници на борда

© Reuters


Тестът идва месец след като Virgin Hyperloop избра американския щат Западна Вирджиния за своя сертификационен център с тестова писта на стойност 500 млн. долара, където технологията ще бъде доразвита за масово използване.


Компанията възнамерява да получи сертифициране на безопасността до 2025 г. и разрешение за търговски операции до 2030 г. Virgin Hyperloop изследва и концепции в други страни, включително хипотетична 12-минутна връзка между Дубай и Абу Даби, което отнема повече от час в момента.


Virgin Hyperloop извърши първото в света пътуване с пътници на борда

© Reuters


Някои анализатори смятат, че системата ще срещне значителни трудности както за получаване на разрешение за планиране, така и за изграждането на огромните мрежи от тръби за всяко пътуване, съобщава Би Би Си.


Канадската Transpod и испанската Zeleros също възнамеряват да променят традиционните пътнически и товарни мрежи с подобна технология, която според тях ще намали времето за пътуване, задръстванията и щетите за околната среда, свързани с машини, работещи с нефт.


Virgin Hyperloop извърши първото в света пътуване с пътници на борда

© Reuters


Концепцията, която се разработва от години, се основава на предложение на основателя на Tesla Илън Мъск и някои критици все още го определят като научна фантастика.


Системата използва опита от най-бързите влакове в света с магнитна левитация (маглев), след което ги прави по-бързи чрез ускоряване по затворени вакуумни тръби.


Virgin Hyperloop извърши първото в света пътуване с пътници на борда

© Reuters


Световният рекорд за скорост на влак маглев бе поставен през 2015 г., когато японски влак достигна 602 км/ч в тест край планината Фуджи.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6249 Любопитно

    Дубай - Абу Даби е колкото София - Пловдив, като магистралата е разположена край морето. Осветена е. Озеленена е с върволица от палми. С по четири ленти във всяка посока, които стават поне шест при всяка отбивка. Минава се за час. Кой ще се навре в тази тръба без въздух, за да си спести 48 минути крайбрежен воаяж?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  2. 2 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2904 Неутрално

    "... Някои анализатори смятат, че системата ще срещне значителни трудности, както за получаване на разрешение за планиране, така и за изграждането на огромните мрежи от тръби за всяко едно пътуване...".

    Това казва всичко. Като идея е добро, като практическо приложение ще срещне много трудности. Ако въобще се наложи, ще става много бавно и с течение на годините. Първоначално може да пробие за превоз на пътници между големи градове. Въпрос на неопределено бъдеще...

    Бивш tww09306483.
  3. 3 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2267 Неутрално

    До коментар [#1] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Някой с фередже, на когото не му дават да кара.

  4. 4 Профил на unite
    unite
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Когато тръгнеш да правиш нещо ново, винаги ще се намерят куп скептици, които ще ти изложат 1000 причини защо това няма как да стане.

    Кой каквото и да ми говори, това е транспортът на бъдещето.

  5. 5 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    В такова нещо не бих се набутал ако ще и пари да ми дават,,,

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  6. 6 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 764 Неутрално

    В началото ще е скъпо,а има самолетни полети по 10 евро

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  8. 8 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    Оофф а аз помислих ,че е вярно!
    Ей, тази лъже обява в заглавията е все по-неприятна .
    А как се унищожава доверие за жълти стотиники ,няма никаква представа умкото, който се "смее на шегата", докато мухите кацат на неговото "произведение".

  9. 9 Профил на kdesen
    kdesen
    Рейтинг: 324 Неутрално

    То пък все едно е било много лесно да навлязат автомобилите, при положение че не е имало бензиностанции и асфалтирани пътища.

  10. 10 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    ="Virgin Hypeloop извърши първото в света пътуване с пътници на борда"
    Заглавие и какво разбираме...достигнаха скорост 172 км/ч на тестовата площадка на компанията DevLoop в Лас Вегас,
    Е ,че той Хамилтън трябва да е в новините от Неделя всеки понеделник.Като се докарат до 966км/ч, пък тогава изгърмете първите в света в тръба и поне 15 мин. да попътуват, да видим как ше слязат...ей такива едни.

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  12. 12 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1020 Весело

    ООО оо да знам ,че е взето директно от BBC но не пречи публикуващия да помисли за собственото си лице.ПЪРВИ В СВЕТА с 172 км. даже не и в тунел, а на рейката.

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  15. 15 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    Нещо като свръхзвуковите пътнически самолети, рентабилност !!!

  16. 16 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    Дубай - Абу Даби е колкото София - Пловдив, като магистралата е разположена край морето. Осветена е. Озеленена е с върволица от палми. С по четири ленти във всяка посока, които стават поне шест при всяка отбивка. Минава се за час. Кой ще се навре в тази тръба без въздух, за да си спести 48 минути крайбрежен воаяж?
    —цитат от коментар 1 на Незнайко в Слънчевия град


    На страшно мнго хора на които им е писнало по два пъти на ден от тоя воаяж...

  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  18. 18 Профил на mzp41675950
    mzp41675950
    Рейтинг: Неутрално

    Virgin Hypeloop извърши първото в света пътуване с пътници на борда

    татаник да го дуа

  19. 19 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 1682 Весело

    До коментар [#4] от "unite":

    Ся остава да има и бъдеще, накъдето да трябва да се транспортираш. Все си мисля, че умното решение е да намериш начин да не бързаш, а не да се юркаш с хиляда километра в час...

  20. 20 Профил на mzp41675950
    mzp41675950
    Рейтинг: Неутрално

    първото в света пътуване с пътници на борда

    после праймърът Барисич бил капут и гънел мисирирките на Дневник

  21. 21 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1614 Весело

    Все си мисля, че умното решение е да намериш начин да не бързаш, а не да се юркаш с хиляда километра в час...
    —цитат от коментар 19 на lil_alex


    Май сте готов за пенсия...

  22. 22 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1614 Любопитно

    Дубай - Абу Даби е колкото София - Пловдив... Кой ще се навре в тази тръба без въздух, за да си спести 48 минути крайбрежен воаяж?
    —цитат от коментар 1 на Незнайко в Слънчевия град


    Бихте ли се отказали от възможността да стигнете от София до Варна за половин час?

  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  25. 25 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    То пък все едно е било много лесно да навлязат автомобилите, при положение че не е имало бензиностанции и асфалтирани пътища.
    —цитат от коментар 9 на kdesen

    - А пък какви клизми са били необходими гумите на автомобилите да са пълни с въздух, вместо да са плътни...
    С метрото е същата работа - кой "идиот" ще се навре под земята.
    В момента тече големият вой срещу електро автомобилите.
    В цялата човешка история хубавите неща са си пробивали път несравнимо по-трудно от лошите.

    Където и да натиснеш в ГЕРБ, излиза ГНОЙ.
  26. 26 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1440 Неутрално

    При нас падат лампите в тунелите, Брансън тръгнал да строи вакуумни тунели. Тоя капитализъм ни закара в третия свят.

  27. 27 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 715 Неутрално

    Да им пожелаем успех!

    И да им припомним, че 172 км/час съвсем не е толкова амбициозно, всеки високоскоростен влак лесно развива 340 км/час.

    Винаги е гот за обръчите, когато ФЕД има няколко трилиона за раздаване.

  28. 28 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1146 Весело

    До коментар [#1] от "Незнайко в Слънчевия град":

    1900г. От нас до съседното село е 5км. Волския път минава през гората, на хладно и зелено. Широк е, могат да се разминат 4 каруци спокойно. Кой ще се завре в тоя железен ковчег автомобила, за да спести 48 минути горски вояж?

  29. 29 Профил на zzz14679657
    zzz14679657
    Рейтинг: 9 Неутрално

    Да вземат да дойдат да довършат Витиня.

  30. 30 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    Според добре информирани източници, от БДЖ са заявили интерес

    Не ме търсете преди обяд
  31. 31 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1545 Неутрално

    Да им пожелаем успех!И да им припомним, че 172 км/час съвсем не е толкова амбициозно, всеки високоскоростен влак лесно развива 340 км/час. Винаги е гот за обръчите, когато ФЕД има няколко трилиона за раздаване.
    —цитат от коментар 27 на klecho


    " Скоростта по време на теста е била толкова ниска заради дължината на тръбата (само 500 м) и необходимото ускорение."

    Остави го ФЕД и потърси къде раздават мозък.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  32. 32 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 1682 Неутрално

    До коментар [#21] от "plamen_b":

    Напротив, човек е най-креативен, когато няма нужда да се юрка. Различно е от непрестанното отчитане на дейност и миткане насам-натам, което прелива от пусто в празно и създава илюзия, че нещо се прави.

  33. 33 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 715 Весело

    До коментар [#31] от "quatro_4x3":

    Тая работи с търсене и предлагане не става.

    Ти като търсиш откакто си се родил, да не би случайно да си намерил?

    Ускорението на една стандартна спортна кола от 0 до 172 км/ч е приблизително 10 секунди. За това време изминава 238 метра.

    Виж подобен пример, ако го докарваш поне до физиката за седми клас.

    https://www.quora.com/If-a-car-takes-12-seconds-to-go-from-0-to-100km-how-far-did-it-travel

  34. 34 Профил на Кака Пенка
    Кака Пенка
    Рейтинг: 702 Разстроено
  35. 35 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2904 Неутрално

    До коментар [#9] от "kdesen":

    Ама, не си ли виждал, какво са представлявали първите автомобили? Това са си били каручки с малък и примитивен двигател. За какви пътища и бензиностанции говориш? На каручката не и трябва асфалт. Въпреки всичко автомобилите се налагат сравнително бързо, тоест за около 30 години. Това е било наистина революция в придвижването!
    От първите автомобили около 1890-та до поточната линия на Форд през 1913-та са по-малко от 30 години. Сам смятай, какво е било за времето си това. Ние от 10 години слушаме, как батериите ще станат по-леки и по-евтини. Ама към момента не са нито по-леки, нито кой знае колко по евтини.
    И ако си мислиш, че тия тръби ще навлязат за 10 или 20 години, много си се объркал. Защото това е свързано с гигантска инфраструктура. Едно е да направиш шосе, съвсем друго е да копаеш и да заравяш стотици милиарди в земята, за да налагаш тази нова технология...!

    Бивш tww09306483.
  36. 36 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1171 Весело

    Еййй, тоя Мъск бе, за няколко години направи научната фантастика ежедневие, а какво ли още (интересно) ни готви бъдещето...

  37. 37 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2035 Весело

    "... Някои анализатори смятат, че системата ще срещне значителни трудности, както за получаване на разрешение за планиране, така и за изграждането на огромните мрежи от тръби за всяко едно пътуване...".Това казва всичко. Като идея е добро, като практическо приложение ще срещне много трудности. Ако въобще се наложи, ще става много бавно и с течение на годините. Първоначално може да пробие за превоз на пътници между големи градове. Въпрос на неопределено бъдеще...
    —цитат от коментар 2 на Petleshev

    То и железницата е имала точно същия проблем в началото — много желязо за път за всяко едно пътуване, много трудности за планирането (щото да се измерят и прокарат трасетата си е било ново и скъпо нещо) въглища по трасето, вода "на корем"... абе била е "въпрос на неопределено бъдеще", а днес тези посочват как да се промени самата железница та да изпревари самолетите. А да, и ако за в бъдеще ще има пандемии, то точно "купетата" ще решат проблема, а не самолетите с по 5-600 пътника в общо помещение.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  38. 38 Профил на mengo
    mengo
    Рейтинг: 557 Любопитно

    не искам да ви развалям оптимизма, но не всяко "ново" (тая идея в частност е от 60те на 19 в.) е рентабилно и се утвърждава. зад всяко откритие има поне 10, които не са се наложили, колкото и пъти да се връщат на прочит. напр: пътища от соларни панели.

    ...за разлика от електрическте коли, които също горе долу са от тогава и разработването им се поотлага, но в крайна сметка надделява; вакуумната железница нито развива по-големи скорости, нито е по-икономична (напротив), нито по замисъл може да бъде по сигурна, нито е по-добра за оклоната среда, нито е рентабилна от маглев влак.

    https://www.youtube.com/watch?v=RNFesa01llk&ab_channel=Thunderf00t

    вакуумни влакове виждам само след ядрена физия, когато енергийната цена ще е без роля. (за подържане на вакуума и за задвижването на влаковете)

  39. 39 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 903 Неутрално

    За товари мога да я приема, но за хора, поне за сега, не. Въпреки това си мисля, че капацитетът на товарите ще е ограничен. Може би за бързо развалящи се стоки. Ще видим. Всичко се развива. Хората мислят, работят и тестват.

  40. 40 Профил на kdesen
    kdesen
    Рейтинг: 324 Неутрално

    До коментар [#35] от "Petleshev":

    Със сигурност през 2020 ще се построи по-лесно тунел, отколкото през 1890 - петролна рафинерия. Айде да сме живи и здрави до 2030, пак ще си говорим.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK