ПАРЛАМЕНТАРНИ ИЗБОРИ 2022

  • 25.3%
  • 20.2%
  • 13.8%
  • 10.2%
  • 9.3%
  • 7.4%
  • 4.6%
  • 3.8%
  • ГЕРБ:67
  • ПП:53
  • ДПС:36
  • ВЪЗР:27
  • БСП:25
  • ДБ:20
  • БВ:12
39.4%активност

Източник: Резултатът и активността са от ЦИК при 100% обработени протоколи, мандатите са по изчисление на "Дневник"

Индия ще цензурира стрийминг услугите и онлайн съдържанието

Индия ще цензурира стрийминг услугите и онлайн съдържанието

© Reuters



Индийското федерално правителство ще регулира съдържанието на платформи за видеострийминг, включително глобални услуги като "Нетфликс" (Netflix), "Амазон прайм видео" (Amazon Prime Video) и "Хотстар" (Hotstar) на "Дисни" като част от правилата, обявени тази седмица.


Индийското министерство на информацията ще наблюдава стрийминг видеосъдържанието, което преди това беше нерегламентирано, се казва в кратко правителствено съобщение във вторник, без да се предоставят допълнителни подробности, съобщи "Ройтерс".


Новата държавна регулация породи страхове от повишена цензура на цифровите медии. Министерството на информацията, което регулира и цензурира печатните издания, телевизия, филми и театър, също ще има юрисдикция, съгласно промените, върху цифровите платформи за новини и развлечения в Индия.




Този ход е част от настояването на управляващата хиндуистка националистическа партия Bharatiya Janata (BJP) да регулира дигиталната сфера, която се счита за по-прогресивна и предлага пространство за по-критична журналистика и развлечения от традиционните медии, пише в. "Гардиън".


По-рано тази година повече от дузина местни и глобални стрийминг услуги, включително "Амазон прайм", "Нетфликс" и "Хотстар", подписаха код за саморегулиране, но не успяха да се съгласят за правилата за какво може да се показва.


Индийската интернет и мобилна лоби група и стрийминг компаниите за момента не са коментирали.


Индия ще цензурира стрийминг услугите и онлайн съдържанието

© Reuters


Продуцентът Викрам Малхотра заяви пред "Ройтерс", че индустрията ще трябва да "изчака и да наблюдава" как се развива правителственото регулиране на онлайн съдържанието.


"Единственото ми притеснение е, че правилата, които понастоящем уреждат достъпа до съдържание, както и неговото създаване и разпространение на други платформи, не могат и не трябва да се прилагат просто към онлайн медията", каза Малхотра, чието студио Abunduntia Entertainment продуцира филми и предавания, включително за "Амазон прайм".


Стрийминг услугите придобиха популярност в Индия поради наличието на достъпни смартфони и евтини мобилни данни, което превърна страната в "бойно поле" за "Амазон", Нетфликс" и "Дисни", които се стремят да се разширят извън родните си пазари.


Този ръст в стрийминг услугите, наред с интернет рекламата, спорта и музиката, се очаква да помогне на индийската медийна и развлекателна индустрия да нараства средно с 10.1% годишно, за да достигне 55 млрд. долара до 2024 г., прогнозира PwC.


Новината идва след месеци на кампании от десни групи за поставянето на платформи като "Нетфликс" и "Амазон" под същите правила за цензура като телевизията и филмите.


Шоута, създадени за тези стрийминг платформи, като Paatal Lok, Sacred Games, Leila и Rasbhari, до момента не трябваше да отговарят на същите рестриктивни стандарти като традиционните медии и разглеждаха секса, сексуалното насилие, хомофобията и неравенствата в кастите, както и политически чувствителни теми като индуския национализъм и преследването на мюсюлмани.


Индия ще цензурира стрийминг услугите и онлайн съдържанието

© Reuters


Новините и актуалното съдържание в онлайн медиите като "Фейсбук" и "Туитър" също ще попаднат под новия регулаторен режим. Преди това онлайн новините не бяха регулирани.


Според наблюдатели на "Фрийдъм хаус" интернет свободата в Индия е намаляла през последните три години и има опасения, че заповедта сигнализира края на дигиталната сфера като един от последните бастиони на творческото и журналистическо несъгласие в Индия.


Вероятно новите правила ще бъдат приети като закон в парламента тази седмица. Миналия месец беше приет закон, който гласи, че дигиталните новинарски платформи не могат да имат повече от 26% чуждестранни инвестиции.


По-рано тази седмица Китай предприе стъпки да ограничи влиянието на големите местни интернет компании.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK