Защо по време на пандемия трябва да се говори за достойни заплати

Защо по време на пандемия трябва да се говори за достойни заплати

© Associated Press



Работата би трябвало да изведе хората от бедността, но все по-често тези на нископлатени работни места страдат толкова, колкото и безработните. "Заплатата за достоен живот" предлага решение - това е заплата, достатъчна за достоен стандарт на живот, независима от социалните помощи и други обществени средства. Макар някои да твърдят, че че заплатите за достоен живот вредят на пазарана труда и увеличават организационните разходи, анализът на агенция "Ройтерс" предлага друга гледна точка.


Работата при лоши условия има по-вредно въздействие върху здравето, отколкото безработицата. Според изследванията пандемията от COVID-19 е оказала непропорционално тежко въздействие върху нископлатените работници както в здравеопазването, така и в несигурните работни места. В светлината на това заплатата за живот е още по-важна.


Досега изследването на заплатите за достоен живот беше запазено за икономистите. Но трудовите психолози, социолози и експерти по мениджмънт сега изследват темата от различна гледна точка, с фокус върху индивида. Несигурната (не със стандартен договор, или пък временна) работа освобождава работодателите от отговорност и налага значителни разходи на инвидидите - и на обществото, което трябва да компенсира недостига на държавни субсидии. Нископлатената, некачествена, изчерпваща работа трябва да бъде реалистично оценена: тя неустойчива, дълбоко увреждаща и скъпа за всяко общество.




Анализът на "Ройтерс" на 115 интердисциплинарни изследвания на достойната заплата дава важни аргументи в подкрепа на нормализирането на тази концепция.


Семейството печели, работодателят спестява


Достойната заплата не кара работещите да избират между отопление и храна. Тя прави работната сила устойчива, като осигурява повече пари, които в крайна сметка правят изхранването и издръжката на семейството по-добри.


Работата в разумни часове, без да прескача между множенство работни места или прекалено дълги работни дни, позволява на хората да се възстановят по-добре от труда си, намалява умората, повишава имунната система и подобрява общото здравословно състояние. В резултат на това те по-рядко взимат болнични, което ги прави по-добри служители и обуславя по-голяма продължителност на живота. Повечето свободно време и увеличени средства, последствие от достойните заплати, подобряват семейните отношения, намалявайки нивата на агресия в дома.


Дейности като това да се прочете приказка на децата преди лягане са от огромна полза за тях в образователен план, както и за отношенията им с родителите им, показва изследване на The Literacy Trust.


Тя позволява на работниците да имат дори малка сума спестявания, за да се предпазят от изненадващи съществени разходи: нови обувки за училище на децата, ремонт на автомобил или бойлер. Така семействата могат да правят по-здравословен избор, тъй като изследванията показват, че имат ли средства, хората избират здравословна пред евтина храна - дори когато хранителната бедност нараства.


Достойната заплата намалява и разходите на работодателите - по-малко отпуски по-болест, да, но и работниците по-често остават във фирмата си. Което значи по-малко разходи за подбор, както и извънреден труд, който покрива отсъстващите работници. Този тип заплати спомагат и за увеличаване на броя и качеството на новите групи кандидати. Намаленото текучество на персонала спестява времето и разходите, свързани с обучение.


Инвестиции в себе си


Увеличаването на капацитета е втората забележителна полза от достойните заплати. Работниците имат средства и време да инвестират в себе си. Възможността да учат и да получат някаква квалификация създава избор за в бъдеще. Или им позволява просто да имат време за хоби. Може да изградят кариера, но също така да се ангажират с обучение през целия живот. Може да започнат да спестяват за пенсия, намалявайки зависимостта си от държавата. Тези работници се чувстват уважавани и по-добре третирани, което - заедно с подобряването на здравето и благополучието - допълнително подобрява качеството им на живот.


Производителността се подобрява сред тези по-скъпи работници по редица важни начини. Те могат да работят по-усилено, защото не са физически или емоционално изтощени; и са по-малко разсеяни от притесненията и тревогите, съпътстващи бедността. Производителността също се засилва косвено чрез удовлетворение от работата и подобрено внимание, което намалява грешките.


Освен подобреното производство, идват и по-малко разходите за инвентар и управление на отпадъците. По-внимателните работници забелязват проблеми в работата и разполагат с повече умствени ресурси, за да намерят решения, повишавайки креативността и иновациите. Те предоставят по-качествена услуга и продукт, което повишава нивата на удовлетвореност на клиентите. Тези работници се чувстват по-уважавани, затова са по-ангажирани да говорят и да изразят своите притеснения.

Ключови думи към статията:

Коментари (134)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на Лопе де Вега
    Лопе де Вега
    Рейтинг: 192 Неутрално

    Никога не е излишно да се обсъждат заплатите, дори и по време на пандемия. Готвим се да преборим вируса и да продължим да живеем. И в бъдеще ще трябва да се заплаща трудът, нали. Не е излишно да се предвидят възможните изненади на утрешния ден.

    Само да не го правят боковите специалисти.

    без подпис!
  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на papunqk
    papunqk
    Рейтинг: 988 Неутрално

    Работодателите не харесват това. И ще ни обясняват как не може да стане това.

  6. 6 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1773 Неутрално

    Възможно е да се вдигнат заплатите ... но не и при капитализъм .

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1125 Неутрално

    До коментар [#6] от "dark'star":

    При социализЪма какви заплати имаше...
    А сериозно казано, "достойните" заплати водят до достойни цени.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2529 Неутрално

    До коментар [#6] от "dark'star":

    Точно при комунизъм не може. Затова в България искат с комунистически заплати да се строи капитализъм... Как да стане?

    Анатема на комунизма!
  11. 11 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2598 Неутрално

    За да има ”достойни заплати” трябва да има и ”достойни цени” от който да може да се отдели ”достойна частка” за заплата. Ако някой си мисли, че с продукти или услуги с крайна цена жълти стотинки миже да получи ”достойни” пари, много се лъже. Особено например при занаятчиите —> за да има ”достойни” пари, водопроводчика например трябва
    Да ви начисли ”достойна цена” за услугата, защото физически, той на ден може да извърши най много Х услуги. Ако работи ”ефтинко” ще трябва да оскотее от работа, за да има прилично ниво на живот.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  12. 12 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2529 Неутрално

    До коментар [#11] от "DDR":

    Само дето и тази лъжа е до време. Като отида в Гърция и видя в магазините цените на храните, дето са и по-качествени от тези в България и някак си не се получава.
    В България плащаме за некачествени храни и стоки повече.
    Що се отнася до услугите, не може да плащаш на персонал в хотел например смешни заплати и да искаш клиентите да са доволни от обслужването...

    Анатема на комунизма!
  13. 13 Профил на Нинчето от ДСБ
    Нинчето от ДСБ
    Рейтинг: 15 Неутрално

    Никога не е излишно да се обсъждат заплатите, дори и по време на пандемия. Готвим се да преборим вируса и да продължим да живеем. И в бъдеще ще трябва да се заплаща трудът, нали. Не е излишно да се предвидят възможните изненади на утрешния ден.Само да не го правят боковите специалисти.
    —цитат от коментар 3 на Лопе де Вега


    Що, за сега "боковите специалисти" са оценили най-високо труда на българина - минимумът е 620 лева (МРЗ). "Специалистите" на драгалевската радикал-комунистическа партия на другара Костав оценяваха този труд на 45 лева месечно - към 15 пъти по-малко.

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2529 Неутрално

    Това с цените е интересна тема. И въпросът е в надценката, която се слага. В Турция, въпреки че са 84 млн. души, т. е. голям пазар, един смартфон е два пъти по-скъп от същият в България. Просто там официалният представител е решил да печели. И интересно какво пречи на турците да си го поръчат по интернет?
    В България интернет магазините слагат надценка на смартфони в порядъка на 50-150 лв.
    В Русия интенрет магазините им продават по-евтино смартфони от интернет магазините в България. Интересно какво печелят?

    Анатема на комунизма!
  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2529 Неутрално

    До коментар [#17] от "Нинчето от ДСБ":

    Затова хората бягат от "иделната" България в "гадният" капитализъм да работят...
    Наемът и в София вече е непоносим на фона на мизерните заплати.
    А това с обидите ви въобще няма да го коментирам, толкова ви е възпитанието.

    Анатема на комунизма!
  20. 20 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1125 Неутрално

    До коментар [#12] от "anonim440":

    Би ли дал конкретен пример с някоя стока?

  21. 21 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 1821 Неутрално

    До коментар [#19] от "anonim440":

    Да. България в момента на фона на света е идеална. А какво значи бягат. Чужденците дето работят в нашите заводи откъде бягат.

  22. 22 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3474 Весело

    До коментар [#17] от "Нинчето от ДСБ":

    Коментар 15 е далече по вдъхновяващ.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  23. 23 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2529 Неутрално

    До коментар [#21] от "Да вярваме на истината":

    Колко чужденци има работещи в България, и колко българи работещи в чужбина?
    Айде да не се правим на не разбрали и не виждащи и не чуващи, и не четящи.

    Анатема на комунизма!
  24. 24 Профил на Червен дисибар
    Червен дисибар
    Рейтинг: 365 Неутрално

    Защо по време на пандемия трябва да се говори за достойни заплати

    Защото е пълно със социалисти хрантутници в тая държава и в целия свят. Които искат "достоен живот и достойно заплащане" (каквото и да си мислят че означава това). А левия флагман Думник, не спира да ни уведомява как лошите работодатели дават малки заплати на иначе свръхквалифицираните и свръхработливи работници и служители. И с пандемия и без пандемия винаги намират повод да обяснят колко са лоши предприемчивите хора че дават малки заплати на тия дето не ги бива за нищо.

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 1821 Неутрално

    До коментар [#12] от "anonim440":

    Храните в България са 100 пъти по-капествени от Гърция и Турция. Това, че пазарувате от хипермаркети всякакви вносни боклуци си е ваш избор бе човек. Иначе българските плодове и зеленчуци си миришат на съответните плодове и зеленчуци за разлика от гръцките и турските.
    И понеже съм изнасял храни за Гърция самото изискване на гръцките търговци беше за боклуци, но евтини. Например пчелен мед ми искаха 90% глюкоза и 10% Нед при пакетирането.

  27. 27 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1632 Неутрално

    Какви достойни заплати бе, я отидете да видите колко получават редовите доктори и сестри дето трябва да ви лекуват сега? Колкото или по-малко от една продавачка в МОЛА. А, и сега се търсят доброволци, да работят в системата без пари. Има някои гениални студентчета дето се навиват, неусещайки се, че така подбиват собственото си бъдеще и се обричат на дългосрочна мизерия. Освен ако не се спасят в чужбина, разбира се.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  28. 28 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2529 Неутрално

    До коментар [#20] от "lz73":

    Дават се тук в този сайт от други юзери примери. Който иска да чете ще чете, какъв е смисълът да се увърта така? Да се гледа контекстът, а не да се започва заяждане на дребно. Общуването с някои българи ме натоварва.
    Живейте си в "територията" и бъдете доволни...

    Анатема на комунизма!
  29. 29 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 1821 Неутрално

    До коментар [#23] от "anonim440":

    Ами около 700 000 чужденци работят в България. Основно самонаети. Работниците и наетите са около 300 000. Както виждаш България е единствена държава в ЕС, където промишленото производство расте 5-и месец.
    Иначе кой мислиш, че произвежда 4 пъти повече стоки в натурални показатели от соца. Например 1981 година.

  30. 30 Профил на Червен дисибар
    Червен дисибар
    Рейтинг: 365 Неутрално

    Ти давай 1000 евро за наем, па чакай да компенсираш от това, че зехтина ти е с два лева по-евтин... Идиот до идиота.
    —цитат от коментар 17 на Нинчето от ДСБ


    Естествено че е така. Човек рано или късно разбира че около него е пълно с идиоти. А на следващия етап осъзнава, че трябва да живее стях и да не им обръща много внимание, опитвайки се да ограничи щетите които идиотите нанасят на другите и на себе си. И не им дава и позволява да объркат и ос...ерат всичко наоколо.

  31. 31 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3474 Весело

    До коментар [#26] от "Да вярваме на истината":90% глюкоза и 10% Нед при пакетирането.

    Има моменти в които трябва да се спреш...

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  32. 32 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2529 Неутрално

    До коментар [#26] от "Да вярваме на истината":

    Е хубаво, ще вярвам на вас, а няма да вярвам на очите си и на сетивата си. Айде точно за Гърция няма как да стане.

    Анатема на комунизма!
  33. 33 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2529 Неутрално

    До коментар [#24] от "Червен дисибар":

    Затова ли навсякъде в София вече плачат, че няма кадри? Като избяга и последният българин от България и работодателите ще се успокоят?

    Анатема на комунизма!
  34. 34 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2267 Неутрално

    Трябва да се говори за масови уволнения по време на пандемия защото това е реализъм !Темата достойни достойни заплати е научен комунизъм! Живеем в 2020 всяка държава може да затвори за няколко седмици епидемиологичните точки които винаги са развъждали най-много вируси и бактерии - точки контролирани глобално от 9-10 корпорации в целия свят! Либералните диверсанти дебнат от всякъде!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  35. 35 Профил на Сенсей НАНАЙ
    Сенсей НАНАЙ
    Рейтинг: 27 Неутрално

    Около 70 процента от хората са на доход, който не им позволява достоен живот. Това е ГЕРБ.

  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  37. 37 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2529 Неутрално

    До коментар [#35] от "Сенсей НАНАЙ":

    И преди Герб беше така.

    Анатема на комунизма!
  38. 38 Профил на STRATOR38
    STRATOR38
    Рейтинг: 307 Неутрално

    По време на епидемия и ограничаване на гр.права,трябва ЛИХВИТЕ И Таксите по бързи кредит са е равен на макс.банковия в страната!
    Да не говорим за мобилни кухни и бани в кварталите за нуждаещи се!

  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  40. 40 Профил на Нинчето от ДСБ
    Нинчето от ДСБ
    Рейтинг: 15 Любопитно

    По време на епидемия и ограничаване на гр.права,трябва ЛИХВИТЕ И Таксите по бързи кредит са е равен на макс.банковия в страната!Да не говорим за мобилни кухни и бани в кварталите за нуждаещи се!
    —цитат от коментар 38 на STRATOR38


    Куйе точно "гражданско право" ти е отнето?

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  43. 43 Профил на ДрънкалУтУ
    ДрънкалУтУ
    Рейтинг: 486 Неутрално

    До коментар [#30] от "Червен дисибар":

    За 1000 евро в Атина ще наемеш петстаен апартамент в Колонаки. Наемите са по ниски от София , заплатите са по високи а цените в супермаркета са по ниски. Не говоря за цените на пазара където плодове от производителя са центове.... Нещо дето няма да видиш в България НИКОГА.
    Стой си в панелката и се мисли за велик. В тъпата Гърция тази година бяха дадени помощи на всички спрени от работа при локдауна 800 евро през април и 560 евро сега. Колко вода Тиквоний?

    Мани мани...
  44. 44 Профил на Сенсей НАНАЙ
    Сенсей НАНАЙ
    Рейтинг: 27 Неутрално

    Ами около 700 000 чужденци работят в България. Основно самонаети. Работниците и наетите са около 300 000. Както виждаш България е единствена държава в ЕС, където промишленото производство расте 5-и месец.Иначе кой мислиш, че произвежда 4 пъти повече стоки в натурални показатели от соца. Например 1981 година.
    —цитат от коментар 29 на Да вярваме на истината


    Източник: главата на габровския Мюнхаузен.

  45. 45 Профил на Сенсей НАНАЙ
    Сенсей НАНАЙ
    Рейтинг: 27 Неутрално

    Храните в България са 100 пъти по-капествени от Гърция и Турция. .
    —цитат от коментар 26 на Да вярваме на истината


    Мюнхаузен днес е в сериозна фаза 😁😁😁

  46. 46 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 907 Весело

    Възможно е да се вдигнат заплатите ... но не и при капитализъм .
    —цитат от коментар 6 на dark'star


    Абеее... то и комунист е възможно да бъде излекуван... но досега такъв случай нама (изключая румънския метод- с Чаушеско- щото- те не го излекуваха- онзи докрая си баеше неговото- сущий бай Таньо). 😂😂😂😂

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  47. 47 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2529 Неутрално

    До коментар [#41] от "Сенсей НАНАЙ":

    Не знам защо доста хора в този сайт тръгват да обиждат, като нямат доводи.
    Че то вие ако сте средно интелигентен човек може да видите как при Герб растат доходите. Че да не се окаже, че точно при Герб заплатите тръгват нагоре. А вие пишете, че било точно обратното. Ами има си факти. Къде сте расли? В саксия?

    Анатема на комунизма!
  48. 48 Профил на STRATOR38
    STRATOR38
    Рейтинг: 307 Неутрално

    До коментар [#40] от "Нинчето от ДСБ":

    Ограничаване на гр.права,като :
    -ограничаване право на предвижване, свобода на словото, забрани да се посещават кина, театри, магазини, блокади.
    Спиране на работа на съдилища, което води до бавно правосъдие, което е реално Отказ от Правосъдие, задължителни тестове при пътуване...

  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  50. 50 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2529 Неутрално

    До коментар [#46] от "Дедов'та Колюуа Унукя!":

    Това е най-лесното лечение, ако се приложи те веднага ще се откажат от своите убеждения.

    Анатема на комунизма!
  51. 51 Профил на Сенсей НАНАЙ
    Сенсей НАНАЙ
    Рейтинг: 27 Неутрално

    Не знам защо доста хора в този сайт тръгват да обиждат, като нямат доводи
    —цитат от коментар 47 на anonim440


    Мога да ти кажа аз защо го правя. Защото само в твоята глава тия тъпотии, дето ги ръсиш, са "доводи". Да не говорим, че покрай обидата, аз също ти давам довод, ама ти не можеш да го схванеш. Нали знаеш кой е казал "всички са маскари". В общи линии съкращавам пътя, дето ще говориш глупости и накрая пак ще стигнем до това, че разсъждаваш като ганьовец. Доходите растат, ама и при другите растяха, първо; и второ, растат с крайно незадоволителни темпове. А възможностите бяха много, не е като ГЕРБ да нямаха най-добрите възможности. Но и ти знаеш, и аз знам, че те не могат и не искат да осигурят нормална конкурентна бизнес среда, защото при тях нещата са организирани около "нашите хора". Вместо, обаче, това да е хайлайта, ти предпочиташ да ми праскаш ганьови опорки. Сега по-ясно ли е?

  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  53. 53 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2529 Неутрално

    До коментар [#51] от "Сенсей НАНАЙ":

    И преди тях беше така. А по време на управленията на БКП беше и по-зле.
    Айде като не можете да се изразявате да се научите.

    Анатема на комунизма!
  54. 54 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 1821 Неутрално

    До коментар [#32] от "anonim440":

    Явно въпрос на вкус както казал дяволът и легнал гол в копривата:)
    Хубавото е, че пазарът ни е свободен и мога да си купувам стоки от цял свят. Като ти харесват гръцките продукти купувай си гръцки.

  55. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  56. 56 Профил на Сенсей НАНАЙ
    Сенсей НАНАЙ
    Рейтинг: 27 Неутрално

    И преди тях беше така
    —цитат от коментар 53 на anonim440


    Да, това вече го каза. С това започна, всъщност. И аз ти казах, че това не е оправдание. Освен за ганьовците. Сигурно си мислиш, че повтарянето на едни и същи опорки като папагал е излагане на доводи.

  57. 57 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2529 Неутрално

    До коментар [#54] от "Да вярваме на истината":

    Не става въпрос за харесване. Купувах си гръцки течен препарат за пране, защото беше много по-евтин от тези в България. Да, беше гръцки. Сега не може да се пътува. От течният сапун за ръце купен в Гърция зимно време не ми се напукват ръцете, а от тези купени в България ми се напукват.

    Анатема на комунизма!
  58. 58 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2529 Неутрално

    До коментар [#56] от "Сенсей НАНАЙ":

    Вашето са опорки.
    А това, което ви се казва е преживяно.

    Анатема на комунизма!
  59. 59
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  61. 61 Профил на Сенсей НАНАЙ
    Сенсей НАНАЙ
    Рейтинг: 27 Неутрално

    До коментар [#56] от "Сенсей НАНАЙ":Вашето са опорки.А това, което ви се казва е преживяно.
    —цитат от коментар 58 на anonim440


    Напротив. Аз ти назовавам факти колко души в България живеят кажи речи под прага на бедността. А ти се опитваш да замажеш положението с оправдания, демек опорки.

  62. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  63. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  65. 65
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  66. 66
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  67. 67 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 337 Неутрално

    До коментар [#62] от "Нинчето от ДСБ":

    Ами официалната статистика показва ,че между 23-29% от населението на БГ живее под прага на бедноста оценен на 363 лв за 2020г.А
    Запазва се тенденцията най-голяма част от работещите хора на договор да взимат между 400 и 800 лева на месец. Общият брой на българите, които получават под 800 лева, надхвърля 1,3 млн. души. Сред тях с доход под 400 лева през октомври миналата година са били над 400 000
    1,3 милиона работещи за под 800лв плюс около 2 мил пенсионери с пенсии под 800 стават 3,3 милиона тоест половината от населението,живее на границата на мизерията.Ако добавим и работещи с до 1000лв /но с по две деца / картината става страшна.

  68. 68
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  69. 69 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4313 Неутрално

    В частният сектор у нас е пълна порнография!Най-вече в по-малките населени места и при т.н. "БГ бизнесмени"!Щастлив съм, че не работя при такива "изроди"!

  70. 70 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4313 Неутрално

    До коментар [#5] от "papunqk":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Особено" БГ работодателите" - гледат само да режат от заплати и придобивки във време на кризи!

  71. 71 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 337 Неутрално

    Аз съм човек с доста десни разбирания и смятам ,че пазара на труда а не административните актове трябва да има основна тежест при заплатите.
    Проблема е ,че на територията няма реална пазарна икономика ,съответно и реален пазар на труда.

  72. 72
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  73. 73
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  74. 74 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1866 Неутрално

    Заплатите не се ли договарят свободно!?

  75. 75
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  76. 76
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  77. 77 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1773 Весело

    До коментар [#23] от "anonim440": ... Иначе кой мислиш, че произвежда 4 пъти повече стоки в натурални показатели от соца. Например 1981 година.
    —цитат от коментар 29 на Да вярваме на истината


    :-) може ли по бройки - мотокари, телфери, телевизори, компютри ... хайде да сравняваме

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  78. 78 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2926 Весело

    До коментар [#23] от "anonim440":

    Има работещи чужденци у нас. Руснаци ,беларуси и украинци на Турски поток

  79. 79 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    Това с гарантирания базов доход вече не показа ли последствията си? Последно експериментът в скандинавските страни беше прекратен преди крайния си срок, защото се оказа, че повече хора не си търсят работа или се лигавят, че все никаква не ги устройва, защото така или иначе имат пари.

    Няма шанс за равенство. Ако минималната заплата е близка до максималната, просто никой няма да учи повече за професия. Видно е с медицинския персонал- липсва, защото и без толкова зор за учиш живееш нормално, та защо да бъхтиш да ставаш лекар. Когато социалните помощи станат близки до МРЗ, пак е видно- защо да почваш работа и да имаш разходи за транспорт и храна, да бъхтиш, като ще взимаш 100-200 евро отгоре?

    Ако доходите на всички се вдигнат много, това също така създава по-голяма налична парична маса. И? Имахме го тук със заплати в хиляди и ръст в лева на доходите хиляди пъти. Липсата на повече стоки просто доведе до хиперинфлация, при която хлябът от 30ст стана примерно 500лв. Колкото повече свободни пари има, толкова повече се вдигат цените, защото има завишено търсене. Трябва насреща да има по-голямо производство, което да натиска цените надолу, но това значи повече работа за малко пари(ако ще ти плащат 10000 на месец, продуктът ти няма да струва 1лв и пак ще има инфлация, която свежда дохода ти до преди увеличението).

    Политиката трябва да е към масова заетост вместо помощи и обемът на стоки и услуги да е огромен, като така цените се натискат надолу и всеки може да си ги позволи, даже при нисък доход.

  80. 80 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1667 Неутрално

    Достойната заплата е понятие, което трябва да бъде прецизирано всеки път.
    Има "жизнен минимум", има "минимален доход", има "минимална заплата". Нито едно от тези не е "достойна заплата". Достойната заплата би трябвало да осигурява възможност да се плащат разходите по апартамента и колата, да може семейството да се облече адекватно на климата (не на модата), децата да могат да посещават училище и извънкласни занимания като кръжоци, в наши дни в семейстъвото да има поне един компютър. И да може да се заделят средства за пенсия и за непредвидени разходи. Не знам в България, но в Чехия в семейство с две деца това го осигурява доход от около 60 000 крони чисто на месец (около 4 400 лева), което е приблизително 2х средната заплата - т.е. двама работещи на средни заплати в семейство.
    Истината е, че тук това го изкарват около 1/3 от семействата.
    Също така не виждам икономическа възможност да е за всеки, защото, ако минималните заплати станат на това ниво, ще има инфлация - и цените ще нарастнат и нещата ще дойдат пак на същето деридже.

    E PLVRIBVS VNVM
  81. 81
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  82. 82
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  83. 83
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  84. 84 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 2715 Весело

    Ми даааааа ! Venceremos !!! Лявото е вечно, дрОгари долу десните популисти !..... =======Работата би трябвало да изведе хората от бедността, но все по-често тези на нископлатени работни места страдат толкова, колкото и безработните. "Заплатата за достоен живот" предлага решение - това е заплата, достатъчна за достоен стандарт на живот, независима от социалните помощи и други обществени средства=====

  85. 85
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  86. 86 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 337 Неутрално

    До коментар [#76] от "Нинчето от ДСБ":
    Нинче, разбрахме ,че Костов ви е виновен.Сега ако си учила елементарна математика сметни ,двама родители по 800лв е равно на 1600 ,НО имат две деца ,дето също се хранят,обличат,топлят,искат играчки ,и тн та 1600 делено на 4 членно домакинство е
    доход от 400 лв на човек. Оооо извинявай не е 363 лв а ЦЕЛИ 400лв.
    Та да ми оспориш математиката като не си от "умните"?Второ никъде не съм казал държавата да определя заплатите ,не ми вади думите от контекста ,а те са :
    "Аз съм човек с доста десни разбирания и смятам ,че пазара на труда а не административните актове трябва да има основна тежест при заплатите.
    Проблема е ,че на територията няма реална пазарна икономика ,съответно и реален пазар на труда."
    И трето във веригите са обявили 1250-1300 ама БРУТО и то в 3-4 от големите градове.
    тоест нето около 950лв. и още средната заплата по официални данни е около 1500лв
    ,НО пак БРУТО, нетото е около мах 1100 чисто. А 2*1100 е 2200/4 е 550лв на глава от домакинството , направо са забогатяли!
    И последно обидите не допринасят за тежеста на доводите ви .
    Приятен ден,повече не желая да разговарям с Вас!

  87. 87 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 337 Неутрално

    До коментар [#79] от "атанас":

    Доста съгласен с Вас,Ако има действаща пазарна икономика ,поне на 80-85% нещата сами си идват на мястото.

  88. 88 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 337 Неутрално

    До коментар [#80] от "PavelCZ":

    Ами то и в БГ семейният доход трябва да е около 4000 лв/м но и тука е трудно постижим.

  89. 89 Профил на Ехото на Гласът
    Ехото на Гласът
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#6] от "dark'star":При социализЪма какви заплати имаше...А сериозно казано, "достойните" заплати водят до достойни цени.
    —цитат от коментар 8 на lz73


    Достойните заплати за никаква работа водят не само до достойни цени, но и до милиони достойни африкански имигранти готови да не работят срещу достойно заплащане.

  90. 90 Профил на Нинчето от ДСБ
    Нинчето от ДСБ
    Рейтинг: 15 Любопитно

    До коментар [#79] от "атанас":Доста съгласен с Вас,Ако има действаща пазарна икономика ,поне на 80-85% нещата сами си идват на мястото.
    —цитат от коментар 87 на стефан иванов


    Както винаги, другарите комунисти са пенкилери - намерили са цаката на всичко! Ето и този другар - заплюл си е една мантра и я повтаря ли, повтаря, като онази другата за "съдебната реформа", например - дето никой не я знае каква е, що е, ама щом се случи, мигом ще цъфнем и вържем!
    Та и този дървен философ, налапал е "действаща пазарна икономика", обявил е, че я нема и - шапка на тояга! Вече светът е голям и умнопрелестни дебнат отсекъде!
    Кажи бе, уьо блед, що е то "действаща пазарна икономика", що е то бездействаща такава, що у нас не била действаща или не била пазарна или не била икономика, по какъв критерий ги определяш тия категорични глупотевини, като нямало "действаща пазарна икономика", що всичките тия с по 400 лева заплата не се уредят с връзки в ЮХюлет Пакард" и "Епъл" на по 4000 лева нето, ами бачкат за 400, бе ей такива работи? Не искал да разговаря, нашия пундьо селски. Че то твоето разговор ли е, да плещиш нищо незначещи мантри?

  91. 91 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1921 Весело

    Интересно, провели 115 интердисциплинарни изследвания за "достойна заплата", и нито едно за "достоен труд". Така де, щом има "достойна заплата" значи трябва да има и "достоен труд" за да ти я заплати обществото. Значи си говорим, за "от всеки според способностите, на всекиго според потребностите", а ние знаем докъде води това...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  92. 92 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1921 Весело

    До коментар [#80] от "PavelCZ":Ами то и в БГ семейният доход трябва да е около 4000 лв/м но и тука е трудно постижим.
    —цитат от коментар 88 на стефан иванов


    Дохода, трябва да пасва на труда дето го прави (и себестойността на изработеното), а не да е по схемата: "трябват ми едни ХХХХлв, пък работата... чорбаджиите да му мислят от къде ще вземат, та да ми додадат".

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  93. 93 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1921 Весело

    До коментар [#41] от "Сенсей НАНАЙ":Не знам защо доста хора в този сайт тръгват да обиждат, като нямат доводи....
    —цитат от коментар 47 на anonim440


    Ми щото ги обучават по една и съща книжка за агитатори, още от когато са вкарвали насила селяните в ТКЗС-тата.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  94. 94 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 433 Любопитно

    Преди дни гледах един материал по темата: "Възможно ли е да се изгради солидарна икономика в Русия"

    "Андрей Владимирович Подойницин, икономист, член на Експертния съвет на партия „За истината“, обяснява основите на солидарния икономически модел, как той се различава от икономиките от Сталинисткия и Рейгановия тип. Възможен ли е основен доход в Русия?" https://youtu.be/sfUlp7DI-D0

  95. 95 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 433 Любопитно

    Никога не е излишно да се обсъждат заплатите, дори и по време на пандемия. Готвим се да преборим вируса и да продължим да живеем. И в бъдеще ще трябва да се заплаща трудът, нали. Не е излишно да се предвидят възможните изненади на утрешния ден.Само да не го правят боковите специалисти.
    —цитат от коментар 3 на Лопе де Вега


    "Германски министър: Гответе се за 4-5 месеца строги ограничителни мерки" https://t.ly/UeDr

  96. 96 Профил на jord bond
    jord bond
    Рейтинг: 433 Весело

    До коментар [#6] от "dark'star":Точно при комунизъм не може. Затова в България искат с комунистически заплати да се строи капитализъм... Как да стане?
    —цитат от коментар 10 на anonim440


    При комунизма НЯМА пари, бре, "акъл"!? Какви "комунистически заплати"?!?🤑

  97. 97 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1125 Неутрално

    До коментар [#77] от "dark'star":

    Ама с пишещите машини е най- зле...и с шайбите за телефони....
    Знаеш ли колко телевизора се произвеждат в Германия? Огромно падение спрямо 1970...

  98. 98
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  99. 99
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  100. 100
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK