
© Reuters
Амин Султани директор на Nawaie Motoring, на паркинга на автокъщата си в Хейс.
Искате ли употребявана евтина кола, за да обикаляте града, без да поемате риска от заразяване с коронавирус в обществения транспорт? Добре дошли в Pandemic Motors, имаме точно това, от което се нуждаете.
В цяла Европа хората разграбват "стари трошки", "кречетала", понякога ръждясали и олющени, защото им писна да избягват автобуси и влакове, но се въздържат - или не могат да си позволят - да се пръскат пари за нова лъскава кола в сегашните несигурни икономически времена.
"Тук общественият транспорт е страхотен, но с COVID и цялата тази ситуация е по-добре да го избягвате", каза за "Ройтерс" Роберт Перес, който наскоро се е преместил от Аржентина в столицата на Испания.
Докато си търси работа, 33-годишният автомобилен инженер си купува червен Seat Toledo от 2001 г. за 2000 евро (2370 долара) от OcasionPlus - испанска фирма за употребявани автомобили, която след въвеждането на ограниченията е отворила четири нови представителства поради нарастващото търсене.
Данните, предоставени на "Ройтерс" от изследователската фирма IHS Markit, и това, което се вижда в онлайн автомобилния пазар AutoScout24, показват, че има забележителна промяна в регистрирането на по-стари автомобили в цяла Европа, както и скок в разглеждането в интернет на остаряващи коли.
Нарастването на интереса към употребяваните автомобили не е нито добра новина за борбата с мрежите за масово придвижване, нито за околната среда, тъй като мръсните стари автомобили, изглежда, са по-търсени от новите електрически превозни средства.
В дългосрочен план обаче преходът от обществения транспорт към "индивидуална мобилност" в ерата на пандемията се очаква да помогне на производителите на автомобили, засегнати от спад от 27% в продажбите на нови превозни средства в Европа през първите 10 месеца на 2020 г.
------------
На натъпкания паркинг на Nawaie Motoring в предградието на Хейс в Западен Лондон мениджърът Амин Султани посочва по-старите автомобили, които се търсят - продават се за по-малко от 3000 паунда (3985 долара).
Той казва, че цените на автомобилите (предимно на възраст повече от десетилетие) са скочили 25%, тъй като купувачите, които иначе са пътували с влакове и автобуси, сега търсят алтернативи на достъпни цени.
"Всичко под 3000 паунда се продава много бързо и е много трудно да се замени с нещо ново от същия тип, защото всички търсят едни и същи превозни средства", каза Султани пред "Ройтерс". "Повечето от тях купуват, защото искат да избегнат градския транспорт."
© Reuters Кристиян Лопес с новата си употребявана кола.
Евтини коли
По-силно от очакваното търсене на нови автомобили в САЩ, Европа и особено Китай през последните месеци помогна на големите автомобилни производители да се възстановят до известна степен от финансовите удари от пандемията, нанесени през пролетта.
Но анализът на данните за регистрация на автомобили във Франция, Германия, Италия, Испания, Швейцария и Великобритания, направен за Reuters от IHS Markit, показва, че има значителна промяна към търсене на по-стари, употребявани превозни средства.
Във Франция например анализът на IHS сочи, че регистрациите на употребявани автомобили са нараснали с близо 16% през третото тримесечие, докато продажбите на нови превозни средства са намалели с повече от 5%. Данните също така показват, че досега през 2020 г. превозните средства на възраст над 15 години са съставлявали по-голям дял от регистрациите на употребявани автомобили, отколкото през 2019 г.
"Може да се каже, че количеството превозни средства, по-стари от 15 години, се е увеличило по времето на коронапандемията спрямо предходните години", каза Бьорн Хютер, асоцииран продуктов директор в IHS.
Има още по-голям скок в Испания, като регистрациите на употребявани автомобили са се увеличили с близо 25% според анализа на IHS.
© Reuters
34-годишният Кристиян Лопес е купувач в Испания, който избрира по-евтиния вариант с кола втора ръка отчасти заради това, че е спестил малко пари по време на най-стриктното блокиране на страната. "Достатъчно, за да си купите евтина кола в брой!" - каза Лопес.
Пуснат в неплатен отпуск от кетъринг компанията, в която работи, той се завръща към обучението, за да учи мениджмънт на туризма. Този месец той си купува сиво Renault Clio от 2005 г. за 3600 евро, за да стига до заниманията от дома си във Викалваро, предградие на Мадрид.
От портала за продажби на превозни средства Sumauto, част от испанската медийна компания Vocento SA, казват пред "Ройтерс", че продажбите на автомобили на възраст над 20 години са скочили с 25% в Испания от юни до октомври, докато тези над 15 години са нараснали с 16%.
© Reuters Кристиян Лопес с новата си употребявана кола.
"Индивидуална мобилност"
В анализ за "Ройтерс" е цитиран онлайн пазарът за коли AutoScout24, който обслужва Австрия, Белгия, Германия, Италия и Холандия. Оттам твърдят, че запитванията в интернет за по-стари автомобили са се увеличили от лятото.
Данните показват например, че от юли до септември онлайн търсенето на превозни средства на възраст над 20 години е скочило с 80% във Франция, 77% в Холандия и 59% в Белгия.
Изпълнителният директор на AutoScout24 Едгар Бергер каза, че макар поради пандемията "индивидуалната мобилност" да е станала по-важна за потребителите на тези пазари, хората там също са станали по-предпазливи поради икономическа несигурност.
Но купувачите все още отбягват употребяваните електрически превозни средства според дилъра на употребявани автомобили OcasionPlus. От 2800 превозни средства, които в момента се продават, само шест са електрически.
"Хората са предпазливи по отношение на ефективността на батериите в дългосрочен план и не са склонни да инвестират в станция за зареждане на кола втора ръка", каза шефът на маркетинга Фернандо Родригес.
© Reuters
Въпреки потенциалното разочарование за постигане на амбициозните европейски цели за намаляване на въглеродните емисии в Европа има и други, по-дългосрочни последици от по-продължителното задържане на много стари автомобили на пътя.
По-старите превозни средства с по-малко функции за безопасност могат да причинят повече инциденти и да доведат до по-високи премии, казват застрахователите, въпреки че това ще отнеме време, за да се отрази в статистиката.
А преминаването към автомобили вече удря обществения транспорт.
Броят на хората, които използват обществения транспорт в Испания, е паднал с 92% през април от същия месец на 2019 г. и все още е бил с 44% по-нисък през септември, няколко месеца след облекчаване на националните ограничения.
Във Великобритания, преди да започне последното блокиране в страната в началото на ноември, използването на релсов транспорт беше около една трета от нивата от 2019 г., докато използването на лични автомобили беше близо 90%.
През септември кметът на Лондон Садик Кан призова за спасителен пакет от 5.7 милиарда паунда за транспортния оператор на града, тъй като броят на пътниците продължи да намалява.
Германия и Франция също са спасили с държавни средства своите държавни железници в кризата.
Политическият активист на "Грийнпийс" Сам Читън-Уелш казва, че отказът от обществен транспорт е по-голямо притеснение за ефекта върху околната среда, отколкото по-старите автомобили на пътя, тъй като по-високите продажби на нови по-големи SUV превозни средства оставят относително непроменени емисиите от коли.
"Правителствата трябва да направят всичко възможно, за да намалят трафика на пътя", казва Читън-Уелс. "Това включва убеждаване на хората, че могат безопасно да се върнат в обществения транспорт."
Костадин Иванов
Рейтинг: 3774 НеутралноИ тук цените се качиха прекалено много, но имала си крушка опашка.
Еретик"Докато си търси работа, 33-годишният автомобилен инженер си купува червен Seat Toledo от 2001 г. за 2000 евро"
4000 лева за този дрънгел?
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5758 НеутралноНие това го правим от години поради нефелно управление и калпаво разпределение на БВП.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!CINZANO - оправете си сайта!
Рейтинг: 1411 ЛюбопитноТия ще дойдат на нашата :)
Мома, връщай 12 и 12А!Долното обаче е притеснително за бъдещия вторичен пазар на електрички:
"Хората са предпазливи по отношение на ефективността на батериите в дългосрочен план и не са склонни да инвестират в станция за зареждане на кола втора ръка", каза шефът на маркетинга Фернандо Родригес."
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5758 НеутралноДо коментар [#3] от "CINZANO - оправете си сайта!":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Електричките нямат устойчиво бъдеще. Това скоро ще го усетят производители и търговци на коли втора употреба.
Dariya Koleva
Рейтинг: 3047 НеутралноМобилността при капитализма трябва да е висока, често намираш работа на 30 км от къщи, а ако разчиташ на обществен транспорт се лонгуркаш до час и половина, с лека кола максимум половин час!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
tamada
Рейтинг: 1374 НеутралноДневник, ние живеем в Европа. Нямаме нужда да ни обяснявате колко долара са 2000 евро или 3000 паунда. Мислете поне малко когато преписвате!
Bullet
Рейтинг: 885 ВеселоГлей ся, къв туризъм за закупуване на ефтинки стари коли, може да се заформи. Ангелкова, четеш ли? Бързо да популяризирате големите възможности, които предлагаме.
Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.trial_jezz
Рейтинг: 527 НеутралноКолега, не виждаш ли, че газетата дори не е*ава да сложи автор на подобни дописки. Защо си мислиш, че ще тръгнат па и корекция на машинния превод да правят? Дреме им на шмайзера, приятелю!
“Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.
hamiltonf
Рейтинг: 4307 ВеселоНе му ли дойдоха много снимките на това "красиво" Клио?!
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.LudLustrator
Рейтинг: 598 НеутралноОтивам да си купя таралясник, опс имам си два.
Сега трябва да излезе статия как се избиват за панелки.
-------------------------
Платена статия от автоджамбазите.....трябваше да напишете ->"Рекламно позициониране"!!!
Хи-хи
Рейтинг: 1584 НеутралноСлед 2-3 месеца, като почнат да ги ремонтират, ще разберат що е това кола на 20 год.
LudLustrator
Рейтинг: 598 НеутралноТа тук дори селските тикви не си купуват 20г. таралясници, изтръскат цялата рода, продадат някоя друга свинкя, набалбукат се със заеми, па си купят някое лъскаво БМВ или Ауди (малко поиздухани де), ама нали трябва да спрат на мегданя, къде деди е паркирал магарешката каруца, да пуснат радио Веселина....и удриииии!!!
Тюфлекчия
Рейтинг: 2000 ВеселоХахахахахахаха. После "Ганю това", "Ганю онова". Ясно се вижда, че ако не е зловещо субсидирания от данъци градски транспорт, няма нормален човек, който да не иска да кара кола, независимо какво ни обясняват тук дайбългаристите и останалите умнокрасиви.
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!EU defender
Рейтинг: 1374 НеутралноТова е добре. Нарича се оптимално използване на ресурсите.
The best way to predict the future is to invent it.Камен
Рейтинг: 1002 Неутрално"мръсните стари автомобили изглежда са по-търсени от новите електрически превозни средства."
А добро утро. Миналата седмица докато обядвах до ресторанта бяха изложили нов електрически Ситроен С3, с рекламни банери, погледнах ей така от любопитство - 80 и нещо хил. лева. Е-Голфа и той мисля е някъде толкова, Теслата още повече.
Нищо чудно, че дори и "богатите" европейци не си ги купуват много, за България да не говорим. Повечето европейци са богати само на хартия, с брутен доход примерно 4-5к евро, но данъци 1500, наем 1500, здравни осигуровки 500, и разполагаем доход - смятайте колко остава.
Тюфлекчия
Рейтинг: 2000 ВеселоДо коментар [#16] от "Камен":
Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!Е те са "богати" щото държавата като им вземе почти всичко под формата на данъци и след това примерно им "дава" хубав и уреден градски транспорт. И те понеже пари за кола нямат (заради наемите, данъците и разходите за услуги), се самоубеждават колко е хубаво да се тъпчеш с всякакви мигранти и пияници и да си непрекъснато нащрек да не те оберат. Само че като дойде вируса и транспорта вече не може да се ползва както преди - айде на новия внос от Италия! :D :D :D
bib45647808
Рейтинг: 686 НеутралноСигурен признак че една новина е фалшива – няма автор!
Тони КОСТОВ
Рейтинг: 987 Любопитно3600 евро за 15 годишно Клио?
Тюфлекчия
Рейтинг: 2000 ВеселоДруга много устойчива легенда на умнокрасавитетът - "на Запад нЕма спекула!". Преди години работех за една белгийска фирма. Там по принцип заради Гълфстрийм сняг почти не вали (като във Великобритания), а и да завали не трупа, съответно не слагат зимни гуми. Една зима обаче беше наваляло яко и от следващата тия бяха решили (не помня дали ги бяха задължили) да слагат зимни гуми. Като ми казаха какво се случва по гумаджийниците там и ме напуши див смях - за китайски боклуци им искаха колкото тука си купувахме Michelin. Действието се развива някъде около 2012-2014 г., не съм сигурен точно. Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
pag
Рейтинг: 1468 Любопитно"Този месец той си купува сиво Renault Clio от 2005 г. за 3600 евро"
Знанието е сила, информацията - властТоя е луд за връзване, одрали са го поне двойно.
bib45647808
Рейтинг: 686 НеутралноE, к‘во да правят хората? Не им стигат парите!
Нали затова бяха протестите на „жълтите жилетки“?
А щом парите са местните са малко, представи си за колко работят навлеците от Полша или от България..
До коментар [#12] от "Хи-хи":
pag
Рейтинг: 1468 ВеселоВие какво возило карате, може ли да споделите?
Знанието е сила, информацията - власт
атанас
Рейтинг: 1289 НеутралноДо коментар [#12] от "Хи-хи":
Хубаво. Ще хвърлят примерно 5000 евро отгоре за 5г, в които я карат, и ще стане 8000. Новата е 30000 плюс по-скъпа подръжка във фирмен сервиз, скъпо каско поне 1500 евро годишно и т.н. Разликата е примерно 20000 евро. Хората си правят сметката какво може да си позволят или просто от какво да спестят.
Новата кола е хубаво нещо. Просто всеки си мисли дали му е нужна или му се дават пари за нея.
В цялото има нещо интересно. Ако много хора имат стари автомобили, то решения за спиране от движение на дизели, коли над 10г и т.н. ще стават все по-трудни за политиците. Защото едно е 5% от населението да мрънка, друго е да са 50%.
стефан иванов
Рейтинг: 869 НеутралноЩото са в Испания ,я да ги видя в Германия като отидат на технически преглед и чичкото напише една страница с неизправности за отстраняване а после чичкото в сервиза им вземе два пъти колкото са платили колата дали ще налитат на 15-20 г МПС.
asroma1927
Рейтинг: 1026 НеутралноДо коментар [#16] от "Камен":
80к за Ситроен С3?!?! За тоя кашон? Някъде около 30к евро / по спомен / платих за Мерцедес Е 220 CDI през 2008г. Колата беше на 2г. Карам я 12г., а в момента е на около 400.000 километра. За този период имам ремонти за около 2000 лева, т.е. все едно нищо. Само пълен малоумник ще извади 80к за този Ситроен!
Petleshev
Рейтинг: 3251 НеутралноДо коментар [#19] от "Тони КОСТОВ":
Бивш tww09306483.Не се знае, какво включва тази цена. В някои държави таксите и данъците за регистрация са много високи. И като едното нищо старичкото Клио да струва около 1500 евро, а останалото е данъци, такси и застраховки. По спомен, във Франция за да регистрираш кола имаш към 900 евро само за номерата...
Статията ми се вижда калпаво написана и не казва как е в различните държави. От време на време ровя в някои сайтове за коли и изскачат предложения за 10-15 годишни коли на много малко километри и в много добро състояние. Съответно и цената не е ниска. Лично аз предпочитам такъв вариант пред 3-4 годишна кола смляна от каране, но за сметка на това евтина. Виждал съм и 2-3 годишни Мерцедеси на 400-500 хиляди километра. Отвън са идеални, ама вземеш ли го, после главоболията и разходите са големи.
Тюфлекчия
Рейтинг: 2000 ВеселоКоето не им пречи след това да се правят на милионери във Фейсбук и форума на Дневник. Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
стефан иванов
Рейтинг: 869 НеутралноДо коментар [#24] от "атанас":
Не ,че нещо ама 1000Е ще им струва още при купуването,смяна накладки,ангренажни ремъци,масла,нови гуми това са минималните неща при закупуване на стара кола.
Не дай боже да са им я продали с паста във маслото и пропуши като комин .Или добре измита и след 100-200км се окаже ,че тече от скоростите и др екстри такива.
Читава кола на 15-20 г може би 5% от всички. Та тия 5000 Е може и да не стигнат да я пусне в движение ако прегледите са нормални.Е в БГ и някой по Южни ЕС страни е по хлабаво ама хем даваш пари ,хем не знаеш кога ще те остави на пътя, и редовно висиш
по сервизи. Мое мнение е ,че колите ги правят със ресурс 10-12г и пробег около 350 000 максимум.После едно направиш друго се счупи и тн.
Petleshev
Рейтинг: 3251 НеутралноДо коментар [#13] от "LudLustrator":
Бивш tww09306483.Зависи... Знам един, който си е точно селска тиква. Но по отношение на колите е железен. Купува някаква кола за 2-3 хиляди лева и я смила от каране по дупките из селата. Даже е купувал и много прилични коли за тия пари. Не дава нищо за поддържане. Може да смени маслото примерно, но само толкова и с най-евтиното. Просто я кара докато издържи. После я предава за скрап и взема следващата. Като се позамислиш, това е много евтин вариант. Нито мислиш за колата, нито я жалиш. После я хвърляш.
J.J.
Рейтинг: 934 НеутралноДо коментар [#25] от "стефан иванов":
Това също е лек мит. Да, техническият преглед в Германия е доста по-сериозен от този в БГ, но не е "златния стандарт", който някои се опитват да кажат, че е.
Petleshev
Рейтинг: 3251 НеутралноДо коментар [#8] от "Bullet":
Бивш tww09306483.Изоставаш...! Ангелкова отиде в заслужен отдих. Сега е една друга лелка, малко по-красива. На Валерко човек. Онзи Валерко, с релсата...! :)))
Камен
Рейтинг: 1002 НеутралноДо коментар [#26] от "asroma1927":
Ами ей на, ако не вярваш:
https://www.dsautomobiles.bg/wp-content/uploads/2019/06/08-2020_Pricelist_DS3-Crossback.pdf
В дъното на таблицата е електрическия вариант - 79к по-гол, 88к с пълно оборудване. Е, вярно, не е прост Ситроен, а ДС, с повечко хромирани лайстни и екстри.
Ако е някаква утеха, е-голфа или теслата не са по-евтини.
bib45647808
Рейтинг: 686 НеутралноИзлиза че българите си правят най-добре сметката, защото в БГ колите са основно стари. Това са глупости, разбира се!
Истината е, че хората си купуват стари коли, защото не им стигат парите. Онези дори нямат възможност да се правят на милионери в този форум.
До коментар [#24] от "атанас":
До коментар [#28] от "Тюфлекчия":
Сър Джон
Рейтинг: 921 ВеселоИ зелените и те ли си купуват стари коли? Нали само гадните консервативни десни не им дреме за природата, а милите леви и либерасти всеки ден цункат по някоя тревичка на път към офиса с колелото?
"Хубава работа, ама либерална" - организацията на "Да, България" в СтолипиновоИли като има зор, бързо бързо принципите се забравят :)
Гретхен няма ли да излезе с една унищожителна реч?
GMO VACCINES CHEMICALS
Рейтинг: 2780 ВеселоЕдин път Българя да е напред в тенденцията
☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.GMO VACCINES CHEMICALS
Рейтинг: 2780 ВеселоДо коментар [#35] от "Сър Джон":
☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.не, те не си купуват
GMO VACCINES CHEMICALS
Рейтинг: 2780 ВеселоДо коментар [#34] от "bib45647808":
☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.по-скоро бедни имигранти са решили да се изръсят за кола, че не им се бута в метрото
asroma1927
Рейтинг: 1026 НеутралноДо коментар [#33] от "Камен":
Една колежка си купи бензинов С3. Вътре е много сериозна драма. Седалките са неудобни, има бутафорен подлакътник, който е сложен, за да се отбие номера. Разни копчета са позиционирани под поставения в центъра дисплей, но някои от тях са по-удобни за пасажера, а не за шофьора. Тази кола на практика едва завива - брутално недозавиване има. Воланът е лек като перце и не дава никакво усещане на водача за пътя. Една голяма френска трагедия. Максимум 20к за нова и то ако много любезно ми се помолят.
historama
Рейтинг: 3862 Неутрално"Совите не са това, което са..", или "Не е това, което изглежда" Подобни мисли се отнасят с пълна сила за електромобилите.
Надали само отработените газове са причината, поради която в Европа и Америка търсят, и субсидират алтернативи на ДВГ с въглеводородни горива. Със сигурност има и друга - в света не са забравили как за няколко месеца цената на барел петрол достигна 150 долара, и заканите бяха за 200! Светът ще зависи от петрола, факт! Но защо да не се направи опит за намаляването й?
Quo Vadis?
Рейтинг: 1052 НеутралноДо коментар [#13] от "LudLustrator":
Само, че на запад колата няма как да мине с фиктивен технически преглед и смешна застраховка. Разликата в техническото обслужване и застраховката на това клио и голямо бмв е поне 3000 Евро на година
kvasimodo
Рейтинг: 1712 Неутрално"мениджърът Амин Султани " - само да не ме отреже модератора за расизъм!
"Което беше порок стана обичай" - СенекаПосочвам това име от друга гледна точка. Може би в Англия се куруват трошки главно от мигрантите, което е обяснимо. Те са значителен процент от населението и може би по-несигурни за доходите си. Заради това може би нараства броя на купените стари коли.
Същото важи и за другите европейски държави, където има милиони мигранти. така, че нарастналата търговия в този сектор е вследствие на това
стефан иванов
Рейтинг: 869 НеутралноДо коментар [#31] от "J.J.":
Вярно ,не е златен стандарт ,но пробвай да прекараш в Германия 15г кола карана и поддържана в Италия.
Густав
Рейтинг: 868 НеутралноОптимално използване на ресурсите е всички да са в градски транспорт и споделени коли. Тенденцията беше такава, но пандемията я обърна.
Густав
Рейтинг: 868 НеутралноНе е фалшива. Трамваите са празни, а по улиците задръстванията са като преди пандемията.
LudLustrator
Рейтинг: 598 НеутралноДо коментар [#23] от "pag":
//Вие какво возило карате, може ли да споделите?//
--------------------------------
Написал съм го, два таралясника имам, единият е на 18г., другият на 10, Ферарито на народа, слушат ме....взел съм ги за по 3 хилядарки (левчета), дъртата е минала 300 хил. килм., а "свежарката" 50 хил.....пари за тенекета не давам!!!
Petleshev
Рейтинг: 3251 НеутралноДо коментар [#40] от "historama":
Бивш tww09306483.На мене ми е странно друго. Консумацията на петрол може да се намали значително, ако се карат по-леки и донякъде по-опростени коли. Вместот това, колите от година на година стават по-големи и по-тежки. Отделно, че се хаби колосален ресурс от материали и енергия, защото колите умишлено се правят с по-кратък живот. На мене не ми пречи да карам по-малка и по-лека кола с по-маломощен двигател с някакви ограничения заради газовете и замърсяването. Вместо това ми предлагат излишък от конски сили, катализатори и всякакви безсмислици помпещи цената.
стефан иванов
Рейтинг: 869 НеутралноСпокойно, след някоя и друга година електричките ,естествено ,ще подменят ДВГ,въпрос на време.И цената им доста ще падне.Но тези процеси не стават от днес за утре ,трябват десетина години още.
Густав
Рейтинг: 868 НеутралноОткаквто португалецът дойде начело, Ситроен се специализира в търсене на ниска цена, евтини материали, ниска функционалност и "младежки" дизайн. Резултатът е, че излязоха на печалба, купиха Опел и се "сливат" с Фиат. От класическите фенове на Ситроен, които още говорят за хидравликата на ХМ, от тях никой няма да си купи Ситроен. Такива са просто законите на пазара.
Тюфлекчия
Рейтинг: 2000 ЛюбопитноИ защо? Има ли изследвания, които да го доказват? Защото такива твърдения имат нужда от доказване с конкретни данни и статистики, а не просто "Ами звучи логично.". Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
tacheaux
Рейтинг: 4038 НеутралноСигурно така са мислили и каруцарите , когато са се появили първите автомобили.
historama
Рейтинг: 3862 НеутралноИ малко субсидии за обществения транспорт, и снижение на цените на билетите - и ето по-малко коли, по-малко бензин, по-чист въздух.
Като погледнеш и другото - двигателите вече са толкова усложнени, че се питаме къде е логиката за 3% икономия (при 6 л на 100 км - икономия от 0,18 л) при толкова поскъпнали коли!. Допълнително усложняване със старт-стоп системата, натоварване на стартера, 2 пъти по-скъп акумулатор! Но вероятно (нямам точна информация) - колкото по-малко вредни емисии, толкова по-нисък данък!
Тук съм го писал много пъти - никой не мисли за по-евтина експлоатация на на индивидуалния метод на придвижване - с личен автомобил! Убеден съм, че всички тези усилия се правят единствено за да се убедят страните - производителки на въглеводородни горива е, че става дума за стока като другите, а не за стратегически суповини, с които ще могат да рекетират другите.
bat_plamen
Рейтинг: 4377 Любопитно"Когато фактите говорят и Боговете мълчат"!Доколкото ми е известно и у нас има скок на цената на колите втора ръка с над 20%!
bat_plamen
Рейтинг: 4377 НеутралноДо коментар [#8] от "Bullet":
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
transvaal
Рейтинг: 1604 Неутрално[quote#44:"Густав"][/quote]
Пълна глупост. Аз смятам, че всеки активен човек трябва да е сам на четири колела. Живея в ЮАР от 30 години и когато посещавам България, се возя на обществен транспорт само първите 2 дена, да ми свикне окото с дясното движение. Общественият транспорт е безкрайно неудобен, защото няма как да те закара където ти искаш. Имаш да ходиш пеш до спирка или метростанция, да сменяш линии и после пак пеш. Ако пазаруваш нещо, трябва да мъкнеш торби на ръка. После, най-големият дискомфорт е да си в един салон с още 100 човека - грипове, вируси всякакви, на всичкото отгоре гледаш омърлушени хора, неприятно е. Що се отнася до СО2 и затоплистите, това са митове и легенди подобни на озоновата дупка, която се оказа естествена и периодична. Личната мобилност е част от усещането за свобода - отиваш където пожелаеш, когато пожелаеш. Това е незаменимо и никакъв аргумент не може да обори подобно виждане. Личната свобода е над всичко!
div_petel
Рейтинг: 108 НеутралноТъпаци. Вероятността да се утрепеш при редовно ползване на някаква трошка е сигурно по-голяма от тази да умреш от Ковид хванат от ползването на градски транспорт.
Plamen Shopov
Рейтинг: 644 НеутралноДо коментар [#25] от "стефан иванов":
Ако си мислите че в Германия не правят врътки с техническите прегледи се лъжете!
Athanatos
Рейтинг: 1465 НеутралноЗа сметка на това през социализма се обезлюдиха стотици села, щото земята им беше взета и бяха натирени насила да работят в големите промишлени комплекси в градовете и натъпкани да живеят в панелки.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
Athanatos
Рейтинг: 1465 НеутралноАз работя на 80 км от сегашното ми "вкъщи".
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Преди ползвах ведомствен транспорт, но заради пандемията започнах да пътувам с личен автомобил.
Разходите нарастнаха неимоверно, а и, за нещастие това не ме спаси от заразяване. Слава Богу, изкарах сравнително леко короната, но не мисля да се качвам на автобуса още известно време.
Такива са времената, какво да се прави.
div_petel
Рейтинг: 108 НеутралноДо коментар [#55] от "transvaal":
Това би било възможно, ако всички живееха в по селата или в малки градове. Не виждам как може всеки да е сам в кола в град с над 15 хиляди население. Освен ако не ползват колите си и като жилища. :)
Суджук Герберите
Рейтинг: 588 НеутралноВ Испания употребяваните автомобили винаги са били скъпи. Това не е новина, следя пазара на употребявани коли в Испания от 10 години.
... с двеста...Веселин Дечев
Рейтинг: 2105 НеутралноГолям ферман, четох към 1/3
В Русия съм! В Русия съм!Иначе е вярно - от март насам в София и Варна покрай блоковете ни се промени много ситуацията и вече въобще няма къде да се паркира.
Явно наистина накупиха коли заради вируса
transvaal
Рейтинг: 1604 НеутралноДо коментар [#60] от "div_petel":
Има много начини да се реши проблемът, на първо място, не бива да се строят сгради без подземни паркинги с толкова места, колкото са хората в тая сграда, независимо дали е жилищна или за работа. Във вече застроените зони, може да се правят многоетажни паркинги и да се рационализират улиците с косо паркиране. Обаче, това, което виждам в София е нередно, защото общината събира пари срещу една боя за означаване на паркоместа, но нищо не пипва и променя - разбити тротоари, никаква добавена стойност, а събират пари за зелена, синя зона. Аз не бих възразил да си плащам, но насреща трябва да има някаква добавена стойност. Автомобилът е реалност от повече от 100 години, а в повечето градове на Европа има някаква резистентност към това, да се адаптират градските среди към повече автомобили. Тук в ЮАР, където живея, съм напълно загубил способността да паркирам успоредно, а в България бях факир - с една маневра, хем качвам колата на тротоар, хем съм на малко повече от педя от предната и задната кола. Защото тук, всяко работно място има обширен паркинг и винаги има свободни места, повечето хора живеят в къщи, имаш гараж, двор, място - бол. Само в Кейп Таун се налага да паркираш успоредно, там е малко като в Европа по старата част на града. В Щатите е подобно на тук в голяма част от градовете - едноетажни квартали с къщи, обширни пространства с много място. Европа би трябвало да се учи от подобна разстановка. Ако хората живеят нашироко, много от всекидневните проблеми няма да ги има. Аз разбирам Европейците, че като живееш натясно и няма какво друго да правиш, хората прекарват доста време по бистра и кафенета. Тук обаче, когато не съм работно зает, имам една камара неща да правя по градина, гараж, хобита и пр., поради която причина, нашият начин на живот е с много малко социални контакти, определено по-малко, отколкото на средния Европеец при ограниченията на ковид-а. И най-силният фактор за тези малко контакти е личният транспорт като основен и единствен начин на придвижване.
pag
Рейтинг: 1468 ВеселоКола на 50 хил. километра за 3000 лева?
А посмали малко, а....... Знанието е сила, информацията - власт
Густав
Рейтинг: 868 НеутралноКолелата могат да бъдат не само четири, но и две. Също така личният автомобил може да бъде кола за споделено пътуване или кар2гоу. Общественият транспорт не са само трамваи, но и самолети и междуградски експреси. Колата не е краят на историята. Ако някой човек си мисли така, значи той е свършил за историята. Ако не вярвате - попитайте децата си.
pag
Рейтинг: 1468 Весело[quote#49:"Густав"][/quote]
Знанието е сила, информацията - власт+++
Последният Ситроен беше С6, но им донесе само загуби, щото е неразбираем за все по-преобладаващите фенове на жипките, СЮВ-МЮВ и евтините таблети със сини светодиодчета по таблата.
Сега правят евтини боклуци ама печелят, щото предлагат това, което търсят масите - лъскави дрънкулки за без пари.
Аз си поддържам в перфектно състояние един XM V6 и един CX 25 GTI Turbo и си ги карам през уикендите за кеф. Служебната е С5 от 2010 г. но си заминава вече (стана на 407 хил. километра) и направо не знам с какво ще го заменям.....
Smoke
Рейтинг: 653 НеутралноДнешните нови автомобили струват 25-30% повече от аналозите си преди 3 години (преди дизелгейт). Фирмите потриха доволно ръчички и казаха "Искате еко-меко? М-м-м-м, кеф! Ето ви еко-меко ... за 30% повече пари".
Фирмните се чудеха как да накарат потребителите да купуват излишни екстри и скъпи агрегати. Дизелгейт им дойде дюшеш.
Много се смея и на приказките на производителите как 80% от потребителите предпочитали автоматична скоростна кутия. Тя просто струва 3-4 хиляди лева повече и затова производителите са силно мотивирани да убедят купувачите те колко много били искали такава.
стефан иванов
Рейтинг: 869 НеутралноДо коментар [#65] от "Густав":
Виж сега американците живеят по друг начин.Живеят основно в предградия на 10-30 км от центъра,живеят в къщи по 200-400 кв /м магазините им са на 5-6км минимум от домовете им.Кварталите им са доста отчетливо разделени по признак доходите на обитателите.За целта са си изградили гъста мрежа от широки магистрали и пътища.
Така те виждат живота така са си го устроили.И да там ако нямаш кола си загубен ,не можеш да си напазаруваш храна дето се вика.Е има и такива дето са си в сититата.
Някой от тях наистина нямат коли.Но всеки сам си избира ,не слагайте ред на хората със тия споделени коли и градски транспорти нека всеки си решава сам!
transvaal
Рейтинг: 1604 НеутралноДо коментар [#65] от "Густав":
Споделените пътувания са хубаво нещо само ако на хората им е приятно да го правят. Имаше опити в много страни, включително и тук в ЮАР да принудят хората да не са сами в кола. Например тук, преди години, за няколко месеца бяха въвели в бързата лента на магистралите около и в Претория - Йоханесбург да могат да карат само коли с повече от един човек. Ами облякох две големи възглавници с анцуг, плюс и шапка, че да изглежда като човек отдалеч, даже полицаи го забелязваха това и се смееха и тая работа продължи два-три месеца и се видя, че не става. За самолетите съм съгласен, това са огромни разстояния. От тук до Париж са 11 часа полет, но самолетите са съвсем друго нещо, както и летищата и не можеш да ги сравняваш с влакове и гари, които са си доста отвратителни. По земя обаче, до около 1000 -1500 км автомобилът няма равен на себе си по комфорт, практичност и ефективност за индивида. Тук разстоянието от Претория до Кейп Таун е над 1500 км и се взима за 11 - 12 часа път с три-четири спирания да се разтъпчеш и пиеш кафе и пр. Пък и човек сменя пейзажа и гледките и това е част от почивката. Мисля, че дори от София до Париж е ОК да се пътува с кола, разбира се, с едно преспиване по пътя. За двете колела не съм много съгласен, понеже статистиката на катастрофите с мотоциклети е по-лоша от тази на екипажите на хеликоптери в зони с военни действия! Пък и двуколесните се влияят от дъжд, сняг и пр. което не е много комфортно. Съгласен съм, че трябва да има добър обществен транспорт, но за ученици, възрастни хора или просто за хора, които по някакви причини го предпочитат. Активният човек трябва да е на четири колела. Освен това, много хора закарват децата си на училище и също има много семейства, които са с една кола, и аз преди двадесетина години закарвах съпругата си до работа, детето на у-ще, ходехме заедно да пазаруваме. Сега всеки с колата си когато и където поиска.
Роси
Рейтинг: 8246 НеутралноА българите откъде ще се снабдяват.
bretschneider
Рейтинг: 978 НеутралноГлей сега как цяла Дупниа започва да изнася коли обратно към Европата :)
simChо
Рейтинг: 2558 НеутралноНе .. мислили са : "в електрото е бъдещето!"
Да припомня, първите масови автомобили са били електро!
В 1898 излиза Riker Electric Stanhope, например.
.."in 1899 ninety percent of New York City’s taxi cabs were electric vehicles.
Хенри Форд КУПУВА НА ЖЕНА СИ ЕЛЕКТРОМОБИЛ.
Електромобилите са били 89% от колите в Ню Йорк... 76% в Детройт, 90% в ЛА ..
Ни каруцарите, ни никой не е могъл да знае, че заради своето неудобство и цена, ще загубят позиции бързо..
стефан иванов
Рейтинг: 869 ВеселоДо коментар [#72] от "simChо":
Е да де ,но технологиите се промениха драстично особено последните 30-40г та електричките пак надигат глава и този път мисля ,че ще се котират доста по-добре!
стефан иванов
Рейтинг: 869 ВеселоАз мисля ,че поне още 20-30 г електрички ще съжителстват с ДВГ поради различни причини като инфраструктора и манталитет на различните народи .Но процента на електричките ще расте стабилно и постоянно.
Quo Vadis?
Рейтинг: 1052 НеутралноДо коментар [#74] от "стефан иванов":
За да се наложат електричките първо трябва да стане пробив в технологиите за батериите. Ще стане някога но никой не знае кога.
Второто нещо което пречи на електричките в Европа са многобройните регулаци и невъзможност да си прекараш ток до колата на разумна цена (говоря за градовете)
simChо
Рейтинг: 2558 НеутралноЕвала ..
Да са живи и здави..
Лично на мене не ми се ше, все да бият на чуство , за дотации и : "дайте да дадем, другари".. да си развиват инфраструктурата и технологиите, да карат вихрените си коли, нек се любят сърцата, нек се раждат деца ..
simChо
Рейтинг: 2558 НеутралноТова е бъдещето!
В Русия властите също ще забраняват всякакви ДВГ!
"«Очередная глупость»: в России намерены запретить бензин и дизель
МОСКВА, 3 августа 2017, 13:11 — REGNUM Глава правительства Дмитрий Медведев дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта, пишут «Известия».
В свою очередь электромобилям намерены дать преференции — установить «нулевую» ставку транспортного налога на электромобили и гибридные автомобили, а также принять программу предоставления бесплатных парковочных мест на муниципальных парковочных пространствах для электромобилей и гибридов и ввести на среднесрочный период программу субсидирования приобретения электротранспорта."
Подробности: https://regnum.ru/news/economy/2306698.html
------------------
Има хора, на които Социализмът не им излиза от главите .. все забраяват и разрешават, все дават дотации и ръководят!
.
Bullet
Рейтинг: 885 ВеселоДо коментар [#64] от "pag":
Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.“Кола на 50 хил. километра за 3000 лева?
А посмали малко, а.......”
Абе, за три не намерих ама за шест виж кво има:)
Tips: "Volvo V70 2.0 Bi-Fuel AUTOMAT ny besiktigad och skattad"
https://www.blocket.se/vi/94132893.htm
стефан иванов
Рейтинг: 869 НеутралноДо коментар [#75] от "Quo Vadis?":
Не знам за мен пробег от 400-500 км ми е ок.Статистиката казва ,че е ОК за около 80% от хората.За сега само цената е проблем ,но да си спомним колко струваха първите мобилни телефони и колко са сега.А за Европа с тези регулации и инфраструктора си прав .Тя Европа последните двайсетина години постоянно изостава от щатите технологично и икономически ма са приготвили над трилион евро за зелено усвояване.
стефан иванов
Рейтинг: 869 НеутралноДо коментар [#77] от "simChо":
Ми на мен Щатите не ми приличат много на соц държава ама щом казвате ?
simChо
Рейтинг: 2558 НеутралноПо ДЕЛАТА ЩЕ ГИ ПОЗНАЕМ!
То и цитираният по-горе Путин все го спрягат за десен, и è ако не гласували били за него, щели да дойдат комунистите .. ама я виж копрай, дейба .. :
"В свою очередь электромобилям намерены дать преференции.."
Което си е жив комунизъм, да ти кажа .. виж го ти, наш Путин?? Светна, като елха!
А ето го и САЩ :
"The U.S. federal government has initiated a tax credit for plug-in electric vehicles (PEVs) purchased after December 31, 2009. The tax credit ranges from $2,500 to $7,500 for each vehicle based on its.."
"10 окт. 2019 г. — Encouraged by rising government support, global spending on electric vehicle (EV) purchases grew more than 70% in 2018 to USD 82 billion, with USD 52 billion of this on battery electric light-duty vehicles (BEVs) and the remainder on plug-in hybrid"
Да се дават с пълни шепи, от руския , или от американския бюджет пари за нещо си е жив социализъм, от мене ще си го научил!
Quo Vadis?
Рейтинг: 1052 НеутралноДо коментар [#79] от "стефан иванов":
500Км пробег няма да е проблем ако зареждането става бързо.
Няколко пъти в годината ми се налага да правя 1000+ км за ден и определено това ще е проблем. Освен това пускането на 60А до гаража ми само като такса за доставчик е около 10к ЕУРО, без да слагам всички останали регулации и одобрения.( За всичко над 25А цените растат експоненциално).
стефан иванов
Рейтинг: 869 НеутралноДо коментар [#82] от "Quo Vadis?":
За тези няколко пъти в годината мисля ,че би го преглътнал ,още повече ,че напоследък излизат данни за технология за бързо /до 20-30мин/ зареждане на около 80% от батерията.Пък ако успеят да унифицират за САЩ или ЕС батериите по габарити и начин на свръзване /примерно до 5 типа батерии / смяната би станала за около 5мин на станция.
Виж за регулациите в ЕС си прав просто им е слаба мрежата затова я ограничават с 25А предпазители.
pag
Рейтинг: 1468 Весело[quote#78:"Bullet"]До коментар [#64] от "pag":“Кола на 50 хил. километра за 3000 лева?А посмали малко, а.......”Абе, за три не намерих ама за шест виж кво има:)Tips: Volvo V70 2.0 Bi-Fuel AUTOMAT ny besiktigad och skattad"https://www.blocket.se/vi/94132893.htm [/quo"te]
Знанието е сила, информацията - властТи сериозно ли вярвап, че автомобил на метан на 6 години може да е на 50 хиляди километра?
Ми - успех! На 25-ти иде Дядо Коледа да раздава напълно безплатните подаръци, дааааааа......
стефан иванов
Рейтинг: 869 НеутралноДо коментар [#81] от "simChо":
Ми представи си ,че знам какво е социализъм живях известно време в него.А това дето го споменаваш е целенасочена данъчна политика целяща насочване на пазара в посока смятана за правилна от обществото.И това държа да отбележа е временна мярка /дали и не изтича тази година/ .И още нещо това е и национална мярка даваща предимство на национални компании да са водещи в перспективна технолагия.
Съвременият Капитализъм нямя нужда да е див като Дикенсовият.Някой регулации и ограничения на пазара са за добро .Въпроса е всичко да се прави внимателно с акъл и въз основа на ясни статистики и принципи и оценки на въздействието от всеки акт на ограничаване регулиране на пазара.А това се прави по света от професионалисти с опит и реноме. Тука се прави урболежката от калинки и мисирки и резултатите са видни.
стефан иванов
Рейтинг: 869 НеутралноИ да допълня ,социализъм все още е нямало никъде по света .Имаше измама ,идея за социализъм който все гонехме и аха другата петилетка да го стигнем ,пък то международното положение заедно с кишата и Гришата все ни прецакваха.И това си беше дело на банда измамници с цел паразитиране върху народа и еднолично или на малка група управление под страх за жинота съблюдаван ревностно от ДС.
pag
Рейтинг: 1468 ВеселоПич (dude по вашему), тия станцийки искат захранване с мощност 250 kW - за ЕДИН автомобил..
Явно си много отворен с нета, потърси колко такива станции има в Калифорния и защо миналото лято там имаше едни незначително black-outs за по едни незначителни ден-два.
Абе ще се осъзнаете вие, притежателите на дипломи по хуманитарните "науки" като почнат да ви спират тока през час в името на "спасението на планетата", ама ще е късно.... Знанието е сила, информацията - власт
pag
Рейтинг: 1468 ВеселоСамо да те светна - напрежението на мрежата в САЩ е наполовина по ниско от това в Европа, съответно тока трябва да е двойно по-голям. Та където при нас предпазителя е 25А, при вас трябва да е 50А.
Закон на Ом, нищо лично https://bg.wikipedia.org/wiki/Закон_на_Ом Знанието е сила, информацията - власт
pag
Рейтинг: 1468 ВеселоВие ще го построите "истинския" социализЪм в САЩ, не се бой.
Ама хич няма да ви хареса.... Знанието е сила, информацията - власт
simChо
Рейтинг: 2558 НеутралноНе изтича тази година ..
И не - "десният" Путин не поддържа национални фирми..
Путиновата клика, вече се опита да излъже трудовите маси с електромобили ..
В 2014 те направиха вносното мито за коли и компоненти , от 14% на 0% ..
И за "Тесла" , и за "Мицубиши", и за "Нисан", и за компоненти за производство, и за "Рено" - 0% и толкоз ..
------------------
"История изменения пошлины на ввоз электромобилей началась в 2014 году, когда она ещё составляла 17%. Правительство приняло решение снизить размер платежей и установило для легковых транспортных средств пошлину в 0%. "
------------------------
Да, но сметката на кремълските олигарси-отровители не излезе..
Изстрадалият руски народ погледна, почеса се и не рачиха да купуват електрокари ..
Никаква родна индустрия не подпомага, просто пръска народните пари!
Не слуяайно опозицията викаше: "За Бога, братя, не купувайте!".. а онези, безсилни, се емнаха да тровят.
Русия - електрокарният Мордор !
simChо
Рейтинг: 2558 НеутралноАбсолютно вярно!
Що ще бъркаш в бюджета, та богатите олигарси, да могат да си купуват електромобил!
Жив социализъм!
Като направиха митото 0% в 2014 и колко, бедни руснаци си купиха електро?
Видяха, че не стана и почнаха да тровят опозицията!
И се тъкмят да ограничават и забраняват ..
--------------------------
"«Очередная глупость»: в России намерены запретить бензин и дизель
МОСКВА, 3 августа 13:11 — REGNUM Глава правительства .. дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта, пишут «Известия».
---------------------------
Quo Vadis?
Рейтинг: 1052 НеутралноДо коментар [#88] от "pag":
Живея в Европа а не в САЩ и там нешата са значително по лесни.
Ако живеех в САЩ за 10к УСД си купуваш Гоогле Хоме слагаш соларни панели и всичко е Ок.
Някой познати даже печелят от производство на ток ( южните щати).
Второ в САЩ е значително по лесно и рентабилно да имаш 2+ коли и по важното има къде да ги паркираш. В този случай Електричка за градско се изплаща доста лесно.
Освен това в САЩ мрежата е в ужасно състояние в повечето щати и доста от хората си имат собствени генератори.
Обаче никой не ги кара да плащат промишлен тока ако имат над 25А инсталация до вкъщи!
pag
Рейтинг: 1468 ВеселоВерно?
И защо тогава им адвокатстваш на американците?
Мен лично ми е транспенисуално какво правят в южните щати, па, ако трябва да съм честен, също и в северните, даже и в централните.
Има един такъв лаф, не знам дали си го чувал: The grass is always greener on the other side
И ти така и със щатите , и със социализЪма.
Ми - успех! Знанието е сила, информацията - власт
Quo Vadis?
Рейтинг: 1052 НеутралноДо коментар [#93] от "pag":
Дали ти харесва или не света е глобален. Лично аз имам повече интереди в щатите отколкото в БГ.
И между другото да кажеш кое каде как е не е адвокатстване а показване на нещо как може да бъде направено различно (всеки си има право на неговите си грешки).
Но ако смяташ че от Искъра по-дълбоко няма и от Витоша по високо няма живей си щастливо в капсулата ....
simChо
Рейтинг: 2558 НеутралноВ момента светът взема енергия от дизели..
ДВГ на Земята, са 14 пъти, колкото цялата енергийна система..
Ако ще ги няма ДВГ спешно трябва да се действа, а не да се чака на Путин, или на Си , или на Ким Чен Ун, да забраняват и да ръководят.
Да, ама на електрокаристите повеяето им време не е над чертежите, а май е из форумите.
Ето интересно научно-популярно филмче на ББС..
https://www.youtube.com/watch?v=wCA5pInfPpM
стефан иванов
Рейтинг: 869 НеутралноДо коментар [#87] от "pag":
Виж сега пич! По една случайност освен икономическо висше ,имам средно специално автоматизация/КИП и А/ и 5 семестъра завършени в техническият .Та вземи прочети нещо техническо като учебници пък после се излагай .
250 киловата /ч знаеш ли каква мощност е въобще?Това е консумацията на цяла сграда
от 20апартамента и то натоварена почти на мах./Точно на такава довършвам електрото в момента та проектната и мощност е толкова 280киловата/
Виж сега батерия от 90 киловата на електричка която се зарежда за 5-6 часа нормално
изисква захранване от 15киловата/час което е ток от почти 70А ако зареждаш нощем
за 10-12 ч и батерията е 60-70 квата и предпазител от 42А е достатъчен.
Да за щатите е почти по 2 но презпазители 100А и повече във жилищни згради не са екзотика.Въпрос на разчет на мрежата .
стефан иванов
Рейтинг: 869 НеутралноДо коментар [#88] от "pag":
След като знаеш закона на Ом що пишеш глупости за 250 киловата за кола станция?
стефан иванов
Рейтинг: 869 НеутралноДо коментар [#91] от "simChо":
Виж сега Русия отдавна не е и не може да е критерии за никакви икономически световни тенденции .Тя отдавна загуби състезанието за технолагии ссъс запада.Да си копат там Нефта и Газта и да не занимават нормалния свят.Те една нормална кола с ДВГ не можаха да направят при толкова природни ресурси /а и учени имаха по едно време когато границите бяха затворени и държаха семействата им/ един телевизор или читава пералня ти за високи технологии ги търсиш.
стефан иванов
Рейтинг: 869 ВеселоДо коментар [#91] от "simChо":
Те бедните руснаци не само електрички не си купуват ,те сметките едвам си плащат и ако имат 20г дизел пета употреба са горди.
стефан иванов
Рейтинг: 869 ВеселоДо коментар [#95] от "simChо":
И какво казваш всъщност ,че нормалните държави няма дя успеят за 20г да си оправят енергетиката и преносните мрежи според нуждите?