Pandemic Motors - в Европа заменят обществения транспорт със стари коли

Амин Султани директор на Nawaie Motoring, на паркинга на автокъщата си в Хейс.

© Reuters

Амин Султани директор на Nawaie Motoring, на паркинга на автокъщата си в Хейс.



Искате ли употребявана евтина кола, за да обикаляте града, без да поемате риска от заразяване с коронавирус в обществения транспорт? Добре дошли в Pandemic Motors, имаме точно това, от което се нуждаете.


В цяла Европа хората разграбват "стари трошки", "кречетала", понякога ръждясали и олющени, защото им писна да избягват автобуси и влакове, но се въздържат - или не могат да си позволят - да се пръскат пари за нова лъскава кола в сегашните несигурни икономически времена.


"Тук общественият транспорт е страхотен, но с COVID и цялата тази ситуация е по-добре да го избягвате", каза за "Ройтерс" Роберт Перес, който наскоро се е преместил от Аржентина в столицата на Испания.




Докато си търси работа, 33-годишният автомобилен инженер си купува червен Seat Toledo от 2001 г. за 2000 евро (2370 долара) от OcasionPlus - испанска фирма за употребявани автомобили, която след въвеждането на ограниченията е отворила четири нови представителства поради нарастващото търсене.


Данните, предоставени на "Ройтерс" от изследователската фирма IHS Markit, и това, което се вижда в онлайн автомобилния пазар AutoScout24, показват, че има забележителна промяна в регистрирането на по-стари автомобили в цяла Европа, както и скок в разглеждането в интернет на остаряващи коли.


Нарастването на интереса към употребяваните автомобили не е нито добра новина за борбата с мрежите за масово придвижване, нито за околната среда, тъй като мръсните стари автомобили, изглежда, са по-търсени от новите електрически превозни средства.


В дългосрочен план обаче преходът от обществения транспорт към "индивидуална мобилност" в ерата на пандемията се очаква да помогне на производителите на автомобили, засегнати от спад от 27% в продажбите на нови превозни средства в Европа през първите 10 месеца на 2020 г.


------------


На натъпкания паркинг на Nawaie Motoring в предградието на Хейс в Западен Лондон мениджърът Амин Султани посочва по-старите автомобили, които се търсят - продават се за по-малко от 3000 паунда (3985 долара).


Той казва, че цените на автомобилите (предимно на възраст повече от десетилетие) са скочили 25%, тъй като купувачите, които иначе са пътували с влакове и автобуси, сега търсят алтернативи на достъпни цени.


"Всичко под 3000 паунда се продава много бързо и е много трудно да се замени с нещо ново от същия тип, защото всички търсят едни и същи превозни средства", каза Султани пред "Ройтерс". "Повечето от тях купуват, защото искат да избегнат градския транспорт."


Кристиян Лопес с новата си употребявана кола.

© Reuters

Кристиян Лопес с новата си употребявана кола.


Евтини коли


По-силно от очакваното търсене на нови автомобили в САЩ, Европа и особено Китай през последните месеци помогна на големите автомобилни производители да се възстановят до известна степен от финансовите удари от пандемията, нанесени през пролетта.


Но анализът на данните за регистрация на автомобили във Франция, Германия, Италия, Испания, Швейцария и Великобритания, направен за Reuters от IHS Markit, показва, че има значителна промяна към търсене на по-стари, употребявани превозни средства.


Във Франция например анализът на IHS сочи, че регистрациите на употребявани автомобили са нараснали с близо 16% през третото тримесечие, докато продажбите на нови превозни средства са намалели с повече от 5%. Данните също така показват, че досега през 2020 г. превозните средства на възраст над 15 години са съставлявали по-голям дял от регистрациите на употребявани автомобили, отколкото през 2019 г.


"Може да се каже, че количеството превозни средства, по-стари от 15 години, се е увеличило по времето на коронапандемията спрямо предходните години", каза Бьорн Хютер, асоцииран продуктов директор в IHS.


Има още по-голям скок в Испания, като регистрациите на употребявани автомобили са се увеличили с близо 25% според анализа на IHS.


Pandemic Motors - в Европа заменят обществения транспорт със стари коли

© Reuters


34-годишният Кристиян Лопес е купувач в Испания, който избрира по-евтиния вариант с кола втора ръка отчасти заради това, че е спестил малко пари по време на най-стриктното блокиране на страната. "Достатъчно, за да си купите евтина кола в брой!" - каза Лопес.


Пуснат в неплатен отпуск от кетъринг компанията, в която работи, той се завръща към обучението, за да учи мениджмънт на туризма. Този месец той си купува сиво Renault Clio от 2005 г. за 3600 евро, за да стига до заниманията от дома си във Викалваро, предградие на Мадрид.


От портала за продажби на превозни средства Sumauto, част от испанската медийна компания Vocento SA, казват пред "Ройтерс", че продажбите на автомобили на възраст над 20 години са скочили с 25% в Испания от юни до октомври, докато тези над 15 години са нараснали с 16%.


Кристиян Лопес с новата си употребявана кола.

© Reuters

Кристиян Лопес с новата си употребявана кола.


"Индивидуална мобилност"


В анализ за "Ройтерс" е цитиран онлайн пазарът за коли AutoScout24, който обслужва Австрия, Белгия, Германия, Италия и Холандия. Оттам твърдят, че запитванията в интернет за по-стари автомобили са се увеличили от лятото.


Данните показват например, че от юли до септември онлайн търсенето на превозни средства на възраст над 20 години е скочило с 80% във Франция, 77% в Холандия и 59% в Белгия.


Изпълнителният директор на AutoScout24 Едгар Бергер каза, че макар поради пандемията "индивидуалната мобилност" да е станала по-важна за потребителите на тези пазари, хората там също са станали по-предпазливи поради икономическа несигурност.


Но купувачите все още отбягват употребяваните електрически превозни средства според дилъра на употребявани автомобили OcasionPlus. От 2800 превозни средства, които в момента се продават, само шест са електрически.


"Хората са предпазливи по отношение на ефективността на батериите в дългосрочен план и не са склонни да инвестират в станция за зареждане на кола втора ръка", каза шефът на маркетинга Фернандо Родригес.


Pandemic Motors - в Европа заменят обществения транспорт със стари коли

© Reuters


Въпреки потенциалното разочарование за постигане на амбициозните европейски цели за намаляване на въглеродните емисии в Европа има и други, по-дългосрочни последици от по-продължителното задържане на много стари автомобили на пътя.


По-старите превозни средства с по-малко функции за безопасност могат да причинят повече инциденти и да доведат до по-високи премии, казват застрахователите, въпреки че това ще отнеме време, за да се отрази в статистиката.


А преминаването към автомобили вече удря обществения транспорт.


Броят на хората, които използват обществения транспорт в Испания, е паднал с 92% през април от същия месец на 2019 г. и все още е бил с 44% по-нисък през септември, няколко месеца след облекчаване на националните ограничения.


Във Великобритания, преди да започне последното блокиране в страната в началото на ноември, използването на релсов транспорт беше около една трета от нивата от 2019 г., докато използването на лични автомобили беше близо 90%.


През септември кметът на Лондон Садик Кан призова за спасителен пакет от 5.7 милиарда паунда за транспортния оператор на града, тъй като броят на пътниците продължи да намалява.


Германия и Франция също са спасили с държавни средства своите държавни железници в кризата.


Политическият активист на "Грийнпийс" Сам Читън-Уелш казва, че отказът от обществен транспорт е по-голямо притеснение за ефекта върху околната среда, отколкото по-старите автомобили на пътя, тъй като по-високите продажби на нови по-големи SUV превозни средства оставят относително непроменени емисиите от коли.


"Правителствата трябва да направят всичко възможно, за да намалят трафика на пътя", казва Читън-Уелс. "Това включва убеждаване на хората, че могат безопасно да се върнат в обществения транспорт."


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (102)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3774 Неутрално

    И тук цените се качиха прекалено много, но имала си крушка опашка.

    "Докато си търси работа, 33-годишният автомобилен инженер си купува червен Seat Toledo от 2001 г. за 2000 евро"

    4000 лева за този дрънгел?

    Еретик
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5758 Неутрално

    Ние това го правим от години поради нефелно управление и калпаво разпределение на БВП.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1411 Любопитно

    Тия ще дойдат на нашата :)
    Долното обаче е притеснително за бъдещия вторичен пазар на електрички:
    "Хората са предпазливи по отношение на ефективността на батериите в дългосрочен план и не са склонни да инвестират в станция за зареждане на кола втора ръка", каза шефът на маркетинга Фернандо Родригес."

    Мома, връщай 12 и 12А!
  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5758 Неутрално

    До коментар [#3] от "CINZANO - оправете си сайта!":

    Електричките нямат устойчиво бъдеще. Това скоро ще го усетят производители и търговци на коли втора употреба.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на Dariya Koleva
    Dariya Koleva
    Рейтинг: 3047 Неутрално

    Мобилността при капитализма трябва да е висока, често намираш работа на 30 км от къщи, а ако разчиташ на обществен транспорт се лонгуркаш до час и половина, с лека кола максимум половин час!

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    Дневник, ние живеем в Европа. Нямаме нужда да ни обяснявате колко долара са 2000 евро или 3000 паунда. Мислете поне малко когато преписвате!

  8. 8 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 885 Весело

    Глей ся, къв туризъм за закупуване на ефтинки стари коли, може да се заформи. Ангелкова, четеш ли? Бързо да популяризирате големите възможности, които предлагаме.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  9. 9 Профил на trial_jezz
    trial_jezz
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Дневник, ние живеем в Европа. Нямаме нужда да ни обяснявате колко долара са 2000 евро или 3000 паунда. Мислете поне малко когато преписвате!
    —цитат от коментар 7 на tamada


    Колега, не виждаш ли, че газетата дори не е*ава да сложи автор на подобни дописки. Защо си мислиш, че ще тръгнат па и корекция на машинния превод да правят? Дреме им на шмайзера, приятелю!

    “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.
  10. 10 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4307 Весело

    Не му ли дойдоха много снимките на това "красиво" Клио?!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  11. 11 Профил на LudLustrator
    LudLustrator
    Рейтинг: 598 Неутрално

    Отивам да си купя таралясник, опс имам си два.
    Сега трябва да излезе статия как се избиват за панелки.
    -------------------------
    Платена статия от автоджамбазите.....трябваше да напишете ->"Рекламно позициониране"!!!

  12. 12 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1584 Неутрално

    След 2-3 месеца, като почнат да ги ремонтират, ще разберат що е това кола на 20 год.

  13. 13 Профил на LudLustrator
    LudLustrator
    Рейтинг: 598 Неутрално

    Та тук дори селските тикви не си купуват 20г. таралясници, изтръскат цялата рода, продадат някоя друга свинкя, набалбукат се със заеми, па си купят някое лъскаво БМВ или Ауди (малко поиздухани де), ама нали трябва да спрат на мегданя, къде деди е паркирал магарешката каруца, да пуснат радио Веселина....и удриииии!!!

  14. 14 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2000 Весело

    Хахахахахахаха. После "Ганю това", "Ганю онова". Ясно се вижда, че ако не е зловещо субсидирания от данъци градски транспорт, няма нормален човек, който да не иска да кара кола, независимо какво ни обясняват тук дайбългаристите и останалите умнокрасиви.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  15. 15 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    Това е добре. Нарича се оптимално използване на ресурсите.

    The best way to predict the future is to invent it.
  16. 16 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    "мръсните стари автомобили изглежда са по-търсени от новите електрически превозни средства."
    А добро утро. Миналата седмица докато обядвах до ресторанта бяха изложили нов електрически Ситроен С3, с рекламни банери, погледнах ей така от любопитство - 80 и нещо хил. лева. Е-Голфа и той мисля е някъде толкова, Теслата още повече.
    Нищо чудно, че дори и "богатите" европейци не си ги купуват много, за България да не говорим. Повечето европейци са богати само на хартия, с брутен доход примерно 4-5к евро, но данъци 1500, наем 1500, здравни осигуровки 500, и разполагаем доход - смятайте колко остава.

  17. 17 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2000 Весело

    До коментар [#16] от "Камен":

    Е те са "богати" щото държавата като им вземе почти всичко под формата на данъци и след това примерно им "дава" хубав и уреден градски транспорт. И те понеже пари за кола нямат (заради наемите, данъците и разходите за услуги), се самоубеждават колко е хубаво да се тъпчеш с всякакви мигранти и пияници и да си непрекъснато нащрек да не те оберат. Само че като дойде вируса и транспорта вече не може да се ползва както преди - айде на новия внос от Италия! :D :D :D

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  18. 18 Профил на bib45647808
    bib45647808
    Рейтинг: 686 Неутрално

    Колега, не виждаш ли, че газетата дори не е*ава да сложи автор на подобни дописки. Защо си мислиш, че ще тръгнат па и корекция на машинния превод да правят? Дреме им на шмайзера, приятелю!
    —цитат от коментар 9 на trial_jezz


    Сигурен признак че една новина е фалшива – няма автор!

  19. 19 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 987 Любопитно

    3600 евро за 15 годишно Клио?

  20. 20 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2000 Весело

    3600 евро за 15 годишно Клио?
    —цитат от коментар 19 на Тони КОСТОВ


    Друга много устойчива легенда на умнокрасавитетът - "на Запад нЕма спекула!". Преди години работех за една белгийска фирма. Там по принцип заради Гълфстрийм сняг почти не вали (като във Великобритания), а и да завали не трупа, съответно не слагат зимни гуми. Една зима обаче беше наваляло яко и от следващата тия бяха решили (не помня дали ги бяха задължили) да слагат зимни гуми. Като ми казаха какво се случва по гумаджийниците там и ме напуши див смях - за китайски боклуци им искаха колкото тука си купувахме Michelin. Действието се развива някъде около 2012-2014 г., не съм сигурен точно.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  21. 21 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1468 Любопитно

    "Този месец той си купува сиво Renault Clio от 2005 г. за 3600 евро"

    Тоя е луд за връзване, одрали са го поне двойно.

    Знанието е сила, информацията - власт
  22. 22 Профил на bib45647808
    bib45647808
    Рейтинг: 686 Неутрално

    След 2-3 месеца, като почнат да ги ремонтират, ще разберат що е това кола на 20 год.
    —цитат от коментар 12 на Хи-хи


    E, к‘во да правят хората? Не им стигат парите!
    Нали затова бяха протестите на „жълтите жилетки“?
    А щом парите са местните са малко, представи си за колко работят навлеците от Полша или от България..

    До коментар [#12] от "Хи-хи":

  23. 23 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1468 Весело

    Та тук дори селските тикви не си купуват 20г. таралясници, изтръскат цялата рода, продадат някоя друга свинкя, набалбукат се със заеми, па си купят някое лъскаво БМВ или Ауди (малко поиздухани де), ама нали трябва да спрат на мегданя, къде деди е паркирал магарешката каруца, да пуснат радио Веселина....и удриииии!!!
    —цитат от коментар 13 на LudLustrator


    Вие какво возило карате, може ли да споделите?

    Знанието е сила, информацията - власт
  24. 24 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1289 Неутрално

    До коментар [#12] от "Хи-хи":

    Хубаво. Ще хвърлят примерно 5000 евро отгоре за 5г, в които я карат, и ще стане 8000. Новата е 30000 плюс по-скъпа подръжка във фирмен сервиз, скъпо каско поне 1500 евро годишно и т.н. Разликата е примерно 20000 евро. Хората си правят сметката какво може да си позволят или просто от какво да спестят.
    Новата кола е хубаво нещо. Просто всеки си мисли дали му е нужна или му се дават пари за нея.
    В цялото има нещо интересно. Ако много хора имат стари автомобили, то решения за спиране от движение на дизели, коли над 10г и т.н. ще стават все по-трудни за политиците. Защото едно е 5% от населението да мрънка, друго е да са 50%.

  25. 25 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 869 Неутрално

    Щото са в Испания ,я да ги видя в Германия като отидат на технически преглед и чичкото напише една страница с неизправности за отстраняване а после чичкото в сервиза им вземе два пъти колкото са платили колата дали ще налитат на 15-20 г МПС.

  26. 26 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    До коментар [#16] от "Камен":

    80к за Ситроен С3?!?! За тоя кашон? Някъде около 30к евро / по спомен / платих за Мерцедес Е 220 CDI през 2008г. Колата беше на 2г. Карам я 12г., а в момента е на около 400.000 километра. За този период имам ремонти за около 2000 лева, т.е. все едно нищо. Само пълен малоумник ще извади 80к за този Ситроен!

  27. 27 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3251 Неутрално

    До коментар [#19] от "Тони КОСТОВ":

    Не се знае, какво включва тази цена. В някои държави таксите и данъците за регистрация са много високи. И като едното нищо старичкото Клио да струва около 1500 евро, а останалото е данъци, такси и застраховки. По спомен, във Франция за да регистрираш кола имаш към 900 евро само за номерата...
    Статията ми се вижда калпаво написана и не казва как е в различните държави. От време на време ровя в някои сайтове за коли и изскачат предложения за 10-15 годишни коли на много малко километри и в много добро състояние. Съответно и цената не е ниска. Лично аз предпочитам такъв вариант пред 3-4 годишна кола смляна от каране, но за сметка на това евтина. Виждал съм и 2-3 годишни Мерцедеси на 400-500 хиляди километра. Отвън са идеални, ама вземеш ли го, после главоболията и разходите са големи.

    Бивш tww09306483.
  28. 28 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2000 Весело

    А щом парите са местните са малко, представи си за колко работят навлеците от Полша или от България..
    —цитат от коментар 22 на bib45647808


    Което не им пречи след това да се правят на милионери във Фейсбук и форума на Дневник.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  29. 29 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 869 Неутрално

    До коментар [#24] от "атанас":

    Не ,че нещо ама 1000Е ще им струва още при купуването,смяна накладки,ангренажни ремъци,масла,нови гуми това са минималните неща при закупуване на стара кола.
    Не дай боже да са им я продали с паста във маслото и пропуши като комин .Или добре измита и след 100-200км се окаже ,че тече от скоростите и др екстри такива.
    Читава кола на 15-20 г може би 5% от всички. Та тия 5000 Е може и да не стигнат да я пусне в движение ако прегледите са нормални.Е в БГ и някой по Южни ЕС страни е по хлабаво ама хем даваш пари ,хем не знаеш кога ще те остави на пътя, и редовно висиш
    по сервизи. Мое мнение е ,че колите ги правят със ресурс 10-12г и пробег около 350 000 максимум.После едно направиш друго се счупи и тн.

  30. 30 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3251 Неутрално

    До коментар [#13] от "LudLustrator":

    Зависи... Знам един, който си е точно селска тиква. Но по отношение на колите е железен. Купува някаква кола за 2-3 хиляди лева и я смила от каране по дупките из селата. Даже е купувал и много прилични коли за тия пари. Не дава нищо за поддържане. Може да смени маслото примерно, но само толкова и с най-евтиното. Просто я кара докато издържи. После я предава за скрап и взема следващата. Като се позамислиш, това е много евтин вариант. Нито мислиш за колата, нито я жалиш. После я хвърляш.

    Бивш tww09306483.
  31. 31 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 934 Неутрално

    До коментар [#25] от "стефан иванов":

    Това също е лек мит. Да, техническият преглед в Германия е доста по-сериозен от този в БГ, но не е "златния стандарт", който някои се опитват да кажат, че е.

  32. 32 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3251 Неутрално

    До коментар [#8] от "Bullet":

    Изоставаш...! Ангелкова отиде в заслужен отдих. Сега е една друга лелка, малко по-красива. На Валерко човек. Онзи Валерко, с релсата...! :)))

    Бивш tww09306483.
  33. 33 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    До коментар [#26] от "asroma1927":

    До коментар [#16] от "Камен":80к за Ситроен С3?!?! За тоя кашон?
    —цитат от коментар 26 на asroma1927

    Ами ей на, ако не вярваш:
    https://www.dsautomobiles.bg/wp-content/uploads/2019/06/08-2020_Pricelist_DS3-Crossback.pdf
    В дъното на таблицата е електрическия вариант - 79к по-гол, 88к с пълно оборудване. Е, вярно, не е прост Ситроен, а ДС, с повечко хромирани лайстни и екстри.
    Ако е някаква утеха, е-голфа или теслата не са по-евтини.

  34. 34 Профил на bib45647808
    bib45647808
    Рейтинг: 686 Неутрално

    До коментар [#12] от "Хи-хи":...Разликата е примерно 20000 евро. Хората си правят сметката какво може да си позволят или просто от какво да спестят....
    —цитат от коментар 24 на атанас


    Излиза че българите си правят най-добре сметката, защото в БГ колите са основно стари. Това са глупости, разбира се!
    Истината е, че хората си купуват стари коли, защото не им стигат парите. Онези дори нямат възможност да се правят на милионери в този форум.



    До коментар [#24] от "атанас":

    До коментар [#28] от "Тюфлекчия":

  35. 35 Профил на Сър Джон
    Сър Джон
    Рейтинг: 921 Весело

    И зелените и те ли си купуват стари коли? Нали само гадните консервативни десни не им дреме за природата, а милите леви и либерасти всеки ден цункат по някоя тревичка на път към офиса с колелото?
    Или като има зор, бързо бързо принципите се забравят :)
    Гретхен няма ли да излезе с една унищожителна реч?

    "Хубава работа, ама либерална" - организацията на "Да, България" в Столипиново
  36. 36 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2780 Весело

    Един път Българя да е напред в тенденцията

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  37. 37 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2780 Весело

    До коментар [#35] от "Сър Джон":

    не, те не си купуват

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  38. 38 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2780 Весело

    До коментар [#34] от "bib45647808":

    по-скоро бедни имигранти са решили да се изръсят за кола, че не им се бута в метрото

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  39. 39 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    До коментар [#33] от "Камен":

    Една колежка си купи бензинов С3. Вътре е много сериозна драма. Седалките са неудобни, има бутафорен подлакътник, който е сложен, за да се отбие номера. Разни копчета са позиционирани под поставения в центъра дисплей, но някои от тях са по-удобни за пасажера, а не за шофьора. Тази кола на практика едва завива - брутално недозавиване има. Воланът е лек като перце и не дава никакво усещане на водача за пътя. Една голяма френска трагедия. Максимум 20к за нова и то ако много любезно ми се помолят.

  40. 40 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3862 Неутрално

    "Совите не са това, което са..", или "Не е това, което изглежда" Подобни мисли се отнасят с пълна сила за електромобилите.
    Надали само отработените газове са причината, поради която в Европа и Америка търсят, и субсидират алтернативи на ДВГ с въглеводородни горива. Със сигурност има и друга - в света не са забравили как за няколко месеца цената на барел петрол достигна 150 долара, и заканите бяха за 200! Светът ще зависи от петрола, факт! Но защо да не се направи опит за намаляването й?

  41. 41 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1052 Неутрално

    До коментар [#13] от "LudLustrator":

    Само, че на запад колата няма как да мине с фиктивен технически преглед и смешна застраховка. Разликата в техническото обслужване и застраховката на това клио и голямо бмв е поне 3000 Евро на година

  42. 42 Профил на kvasimodo
    kvasimodo
    Рейтинг: 1712 Неутрално

    "мениджърът Амин Султани " - само да не ме отреже модератора за расизъм!
    Посочвам това име от друга гледна точка. Може би в Англия се куруват трошки главно от мигрантите, което е обяснимо. Те са значителен процент от населението и може би по-несигурни за доходите си. Заради това може би нараства броя на купените стари коли.
    Същото важи и за другите европейски държави, където има милиони мигранти. така, че нарастналата търговия в този сектор е вследствие на това

    "Което беше порок стана обичай" - Сенека
  43. 43 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 869 Неутрално

    До коментар [#31] от "J.J.":

    Вярно ,не е златен стандарт ,но пробвай да прекараш в Германия 15г кола карана и поддържана в Италия.

  44. 44 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Това е добре. Нарича се оптимално използване на ресурсите.
    —цитат от коментар 15 на EU defender


    Оптимално използване на ресурсите е всички да са в градски транспорт и споделени коли. Тенденцията беше такава, но пандемията я обърна.

  45. 45 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Сигурен признак че една новина е фалшива – няма автор!
    —цитат от коментар 18 на bib45647808


    Не е фалшива. Трамваите са празни, а по улиците задръстванията са като преди пандемията.

  46. 46 Профил на LudLustrator
    LudLustrator
    Рейтинг: 598 Неутрално

    До коментар [#23] от "pag":
    //Вие какво возило карате, може ли да споделите?//
    --------------------------------
    Написал съм го, два таралясника имам, единият е на 18г., другият на 10, Ферарито на народа, слушат ме....взел съм ги за по 3 хилядарки (левчета), дъртата е минала 300 хил. килм., а "свежарката" 50 хил.....пари за тенекета не давам!!!


  47. 47 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3251 Неутрално

    До коментар [#40] от "historama":

    На мене ми е странно друго. Консумацията на петрол може да се намали значително, ако се карат по-леки и донякъде по-опростени коли. Вместот това, колите от година на година стават по-големи и по-тежки. Отделно, че се хаби колосален ресурс от материали и енергия, защото колите умишлено се правят с по-кратък живот. На мене не ми пречи да карам по-малка и по-лека кола с по-маломощен двигател с някакви ограничения заради газовете и замърсяването. Вместо това ми предлагат излишък от конски сили, катализатори и всякакви безсмислици помпещи цената.

    Бивш tww09306483.
  48. 48 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 869 Неутрално

    Спокойно, след някоя и друга година електричките ,естествено ,ще подменят ДВГ,въпрос на време.И цената им доста ще падне.Но тези процеси не стават от днес за утре ,трябват десетина години още.

  49. 49 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 868 Неутрално

    До коментар [#33] от "Камен":Една колежка си купи бензинов С3. Вътре е много сериозна драма. Седалките са неудобни, има бутафорен подлакътник, който е сложен, за да се отбие номера. Разни копчета са позиционирани под поставения в центъра дисплей, но някои от тях са по-удобни за пасажера, а не за шофьора. Тази кола на практика едва завива - брутално недозавиване има. Воланът е лек като перце и не дава никакво усещане на водача за пътя. Една голяма френска трагедия. Максимум 20к за нова и то ако много любезно ми се помолят.
    —цитат от коментар 39 на asroma1927


    Откаквто португалецът дойде начело, Ситроен се специализира в търсене на ниска цена, евтини материали, ниска функционалност и "младежки" дизайн. Резултатът е, че излязоха на печалба, купиха Опел и се "сливат" с Фиат. От класическите фенове на Ситроен, които още говорят за хидравликата на ХМ, от тях никой няма да си купи Ситроен. Такива са просто законите на пазара.

  50. 50 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2000 Любопитно

    Оптимално използване на ресурсите е всички да са в градски транспорт и споделени коли.
    —цитат от коментар 44 на Густав


    И защо? Има ли изследвания, които да го доказват? Защото такива твърдения имат нужда от доказване с конкретни данни и статистики, а не просто "Ами звучи логично.".

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  51. 51 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4038 Неутрално

    До коментар [#3] от "CINZANO - оправете си сайта!":Електричките нямат устойчиво бъдеще. Това скоро ще го усетят производители и търговци на коли втора употреба.
    —цитат от коментар 4 на КМЕТ В СЯНКА


    Сигурно така са мислили и каруцарите , когато са се появили първите автомобили.

  52. 52 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3862 Неутрално

    До коментар [#40] от "historama":На мене ми е странно друго. Консумацията на петрол може да се намали значително, ако се карат по-леки и донякъде по-опростени коли. Вместот това, колите от година на година стават по-големи и по-тежки....
    —цитат от коментар 47 на Petleshev

    И малко субсидии за обществения транспорт, и снижение на цените на билетите - и ето по-малко коли, по-малко бензин, по-чист въздух.
    Като погледнеш и другото - двигателите вече са толкова усложнени, че се питаме къде е логиката за 3% икономия (при 6 л на 100 км - икономия от 0,18 л) при толкова поскъпнали коли!. Допълнително усложняване със старт-стоп системата, натоварване на стартера, 2 пъти по-скъп акумулатор! Но вероятно (нямам точна информация) - колкото по-малко вредни емисии, толкова по-нисък данък!

    Тук съм го писал много пъти - никой не мисли за по-евтина експлоатация на на индивидуалния метод на придвижване - с личен автомобил! Убеден съм, че всички тези усилия се правят единствено за да се убедят страните - производителки на въглеводородни горива е, че става дума за стока като другите, а не за стратегически суповини, с които ще могат да рекетират другите.

  53. 53 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4377 Любопитно

    "Когато фактите говорят и Боговете мълчат"!Доколкото ми е известно и у нас има скок на цената на колите втора ръка с над 20%!

  54. 54 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4377 Неутрално

    До коментар [#8] от "Bullet":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  55. 55 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1604 Неутрално

    [quote#44:"Густав"][/quote]

    Пълна глупост. Аз смятам, че всеки активен човек трябва да е сам на четири колела. Живея в ЮАР от 30 години и когато посещавам България, се возя на обществен транспорт само първите 2 дена, да ми свикне окото с дясното движение. Общественият транспорт е безкрайно неудобен, защото няма как да те закара където ти искаш. Имаш да ходиш пеш до спирка или метростанция, да сменяш линии и после пак пеш. Ако пазаруваш нещо, трябва да мъкнеш торби на ръка. После, най-големият дискомфорт е да си в един салон с още 100 човека - грипове, вируси всякакви, на всичкото отгоре гледаш омърлушени хора, неприятно е. Що се отнася до СО2 и затоплистите, това са митове и легенди подобни на озоновата дупка, която се оказа естествена и периодична. Личната мобилност е част от усещането за свобода - отиваш където пожелаеш, когато пожелаеш. Това е незаменимо и никакъв аргумент не може да обори подобно виждане. Личната свобода е над всичко!

  56. 56 Профил на div_petel
    div_petel
    Рейтинг: 108 Неутрално

    Тъпаци. Вероятността да се утрепеш при редовно ползване на някаква трошка е сигурно по-голяма от тази да умреш от Ковид хванат от ползването на градски транспорт.

  57. 57 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 644 Неутрално

    До коментар [#25] от "стефан иванов":

    Ако си мислите че в Германия не правят врътки с техническите прегледи се лъжете!

  58. 58 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    Мобилността при капитализма трябва да е висока, често намираш работа на 30 км от къщи, а ако разчиташ на обществен транспорт се лонгуркаш до час и половина, с лека кола максимум половин час!
    —цитат от коментар 5 на Dariya Koleva


    За сметка на това през социализма се обезлюдиха стотици села, щото земята им беше взета и бяха натирени насила да работят в големите промишлени комплекси в градовете и натъпкани да живеят в панелки.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  59. 59 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    Аз работя на 80 км от сегашното ми "вкъщи".
    Преди ползвах ведомствен транспорт, но заради пандемията започнах да пътувам с личен автомобил.
    Разходите нарастнаха неимоверно, а и, за нещастие това не ме спаси от заразяване. Слава Богу, изкарах сравнително леко короната, но не мисля да се качвам на автобуса още известно време.
    Такива са времената, какво да се прави.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  60. 60 Профил на div_petel
    div_petel
    Рейтинг: 108 Неутрално

    До коментар [#55] от "transvaal":

    Това би било възможно, ако всички живееха в по селата или в малки градове. Не виждам как може всеки да е сам в кола в град с над 15 хиляди население. Освен ако не ползват колите си и като жилища. :)

  61. 61 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 588 Неутрално

    В Испания употребяваните автомобили винаги са били скъпи. Това не е новина, следя пазара на употребявани коли в Испания от 10 години.

    ... с двеста...
  62. 62 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2105 Неутрално

    Голям ферман, четох към 1/3
    Иначе е вярно - от март насам в София и Варна покрай блоковете ни се промени много ситуацията и вече въобще няма къде да се паркира.
    Явно наистина накупиха коли заради вируса

    В Русия съм! В Русия съм!
  63. 63 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1604 Неутрално

    До коментар [#60] от "div_petel":

    Има много начини да се реши проблемът, на първо място, не бива да се строят сгради без подземни паркинги с толкова места, колкото са хората в тая сграда, независимо дали е жилищна или за работа. Във вече застроените зони, може да се правят многоетажни паркинги и да се рационализират улиците с косо паркиране. Обаче, това, което виждам в София е нередно, защото общината събира пари срещу една боя за означаване на паркоместа, но нищо не пипва и променя - разбити тротоари, никаква добавена стойност, а събират пари за зелена, синя зона. Аз не бих възразил да си плащам, но насреща трябва да има някаква добавена стойност. Автомобилът е реалност от повече от 100 години, а в повечето градове на Европа има някаква резистентност към това, да се адаптират градските среди към повече автомобили. Тук в ЮАР, където живея, съм напълно загубил способността да паркирам успоредно, а в България бях факир - с една маневра, хем качвам колата на тротоар, хем съм на малко повече от педя от предната и задната кола. Защото тук, всяко работно място има обширен паркинг и винаги има свободни места, повечето хора живеят в къщи, имаш гараж, двор, място - бол. Само в Кейп Таун се налага да паркираш успоредно, там е малко като в Европа по старата част на града. В Щатите е подобно на тук в голяма част от градовете - едноетажни квартали с къщи, обширни пространства с много място. Европа би трябвало да се учи от подобна разстановка. Ако хората живеят нашироко, много от всекидневните проблеми няма да ги има. Аз разбирам Европейците, че като живееш натясно и няма какво друго да правиш, хората прекарват доста време по бистра и кафенета. Тук обаче, когато не съм работно зает, имам една камара неща да правя по градина, гараж, хобита и пр., поради която причина, нашият начин на живот е с много малко социални контакти, определено по-малко, отколкото на средния Европеец при ограниченията на ковид-а. И най-силният фактор за тези малко контакти е личният транспорт като основен и единствен начин на придвижване.

  64. 64 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1468 Весело

    До коментар [#23] от "pag"://Вие какво возило карате, може ли да споделите?//--------------------------------Написал съм го, два таралясника имам, единият е на 18г., другият на 10, Ферарито на народа, слушат ме....взел съм ги за по 3 хилядарки (левчета), дъртата е минала 300 хил. килм., а "свежарката" 50 хил.....пари за тенекета не давам!!!
    —цитат от коментар 46 на LudLustrator


    Кола на 50 хил. километра за 3000 лева?
    А посмали малко, а.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  65. 65 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 868 Неутрално

    [quote#44:"Густав"]
    —цитат от коментар 55 на transvaal
    Пълна глупост. Аз смятам, че всеки активен човек трябва да е сам на четири колела.[/quote]

    Колелата могат да бъдат не само четири, но и две. Също така личният автомобил може да бъде кола за споделено пътуване или кар2гоу. Общественият транспорт не са само трамваи, но и самолети и междуградски експреси. Колата не е краят на историята. Ако някой човек си мисли така, значи той е свършил за историята. Ако не вярвате - попитайте децата си.

  66. 66 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1468 Весело

    [quote#49:"Густав"][/quote]

    +++
    Последният Ситроен беше С6, но им донесе само загуби, щото е неразбираем за все по-преобладаващите фенове на жипките, СЮВ-МЮВ и евтините таблети със сини светодиодчета по таблата.
    Сега правят евтини боклуци ама печелят, щото предлагат това, което търсят масите - лъскави дрънкулки за без пари.
    Аз си поддържам в перфектно състояние един XM V6 и един CX 25 GTI Turbo и си ги карам през уикендите за кеф. Служебната е С5 от 2010 г. но си заминава вече (стана на 407 хил. километра) и направо не знам с какво ще го заменям.....

    Знанието е сила, информацията - власт
  67. 67 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 653 Неутрално

    Вместо това ми предлагат излишък от конски сили, катализатори и всякакви безсмислици помпещи цената.
    —цитат от коментар 47 на Petleshev

    Днешните нови автомобили струват 25-30% повече от аналозите си преди 3 години (преди дизелгейт). Фирмите потриха доволно ръчички и казаха "Искате еко-меко? М-м-м-м, кеф! Ето ви еко-меко ... за 30% повече пари".

    Фирмните се чудеха как да накарат потребителите да купуват излишни екстри и скъпи агрегати. Дизелгейт им дойде дюшеш.

    Много се смея и на приказките на производителите как 80% от потребителите предпочитали автоматична скоростна кутия. Тя просто струва 3-4 хиляди лева повече и затова производителите са силно мотивирани да убедят купувачите те колко много били искали такава.

  68. 68 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 869 Неутрално

    До коментар [#65] от "Густав":

    Виж сега американците живеят по друг начин.Живеят основно в предградия на 10-30 км от центъра,живеят в къщи по 200-400 кв /м магазините им са на 5-6км минимум от домовете им.Кварталите им са доста отчетливо разделени по признак доходите на обитателите.За целта са си изградили гъста мрежа от широки магистрали и пътища.
    Така те виждат живота така са си го устроили.И да там ако нямаш кола си загубен ,не можеш да си напазаруваш храна дето се вика.Е има и такива дето са си в сититата.
    Някой от тях наистина нямат коли.Но всеки сам си избира ,не слагайте ред на хората със тия споделени коли и градски транспорти нека всеки си решава сам!

  69. 69 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1604 Неутрално

    До коментар [#65] от "Густав":

    Споделените пътувания са хубаво нещо само ако на хората им е приятно да го правят. Имаше опити в много страни, включително и тук в ЮАР да принудят хората да не са сами в кола. Например тук, преди години, за няколко месеца бяха въвели в бързата лента на магистралите около и в Претория - Йоханесбург да могат да карат само коли с повече от един човек. Ами облякох две големи възглавници с анцуг, плюс и шапка, че да изглежда като човек отдалеч, даже полицаи го забелязваха това и се смееха и тая работа продължи два-три месеца и се видя, че не става. За самолетите съм съгласен, това са огромни разстояния. От тук до Париж са 11 часа полет, но самолетите са съвсем друго нещо, както и летищата и не можеш да ги сравняваш с влакове и гари, които са си доста отвратителни. По земя обаче, до около 1000 -1500 км автомобилът няма равен на себе си по комфорт, практичност и ефективност за индивида. Тук разстоянието от Претория до Кейп Таун е над 1500 км и се взима за 11 - 12 часа път с три-четири спирания да се разтъпчеш и пиеш кафе и пр. Пък и човек сменя пейзажа и гледките и това е част от почивката. Мисля, че дори от София до Париж е ОК да се пътува с кола, разбира се, с едно преспиване по пътя. За двете колела не съм много съгласен, понеже статистиката на катастрофите с мотоциклети е по-лоша от тази на екипажите на хеликоптери в зони с военни действия! Пък и двуколесните се влияят от дъжд, сняг и пр. което не е много комфортно. Съгласен съм, че трябва да има добър обществен транспорт, но за ученици, възрастни хора или просто за хора, които по някакви причини го предпочитат. Активният човек трябва да е на четири колела. Освен това, много хора закарват децата си на училище и също има много семейства, които са с една кола, и аз преди двадесетина години закарвах съпругата си до работа, детето на у-ще, ходехме заедно да пазаруваме. Сега всеки с колата си когато и където поиска.

  70. 70 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8246 Неутрално

    А българите откъде ще се снабдяват.

  71. 71 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 978 Неутрално

    Глей сега как цяла Дупниа започва да изнася коли обратно към Европата :)

  72. 72 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2558 Неутрално

    До коментар [#3] от "CINZANO - оправете си сайта!":Електричките нямат устойчиво бъдеще. Това скоро ще го усетят производители и търговци на коли втора употреба.
    —цитат от коментар 4 на КМЕТ В СЯНКА


    Сигурно така са мислили и каруцарите , когато са се появили първите автомобили.
    —цитат от коментар 51 на tacheaux


    Не .. мислили са : "в електрото е бъдещето!"

    Да припомня, първите масови автомобили са били електро!
    В 1898 излиза Riker Electric Stanhope, например.
    .."in 1899 ninety percent of New York City’s taxi cabs were electric vehicles.

    Хенри Форд КУПУВА НА ЖЕНА СИ ЕЛЕКТРОМОБИЛ.
    Електромобилите са били 89% от колите в Ню Йорк... 76% в Детройт, 90% в ЛА ..

    Ни каруцарите, ни никой не е могъл да знае, че заради своето неудобство и цена, ще загубят позиции бързо..

  73. 73 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 869 Весело

    До коментар [#72] от "simChо":

    Е да де ,но технологиите се промениха драстично особено последните 30-40г та електричките пак надигат глава и този път мисля ,че ще се котират доста по-добре!

  74. 74 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 869 Весело

    Аз мисля ,че поне още 20-30 г електрички ще съжителстват с ДВГ поради различни причини като инфраструктора и манталитет на различните народи .Но процента на електричките ще расте стабилно и постоянно.

  75. 75 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1052 Неутрално

    До коментар [#74] от "стефан иванов":

    За да се наложат електричките първо трябва да стане пробив в технологиите за батериите. Ще стане някога но никой не знае кога.
    Второто нещо което пречи на електричките в Европа са многобройните регулаци и невъзможност да си прекараш ток до колата на разумна цена (говоря за градовете)

  76. 76 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2558 Неутрално

    До коментар [#72] от "simChо":Е да де ,но технологиите се промениха драстично особено последните 30-40г та електричките пак надигат глава и този път мисля ,че ще се котират доста по-добре!
    —цитат от коментар 73 на стефан иванов


    Евала ..
    Да са живи и здави..

    Лично на мене не ми се ше, все да бият на чуство , за дотации и : "дайте да дадем, другари".. да си развиват инфраструктурата и технологиите, да карат вихрените си коли, нек се любят сърцата, нек се раждат деца ..

  77. 77 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2558 Неутрално

    Аз мисля ,че поне още 20-30 г електрички ще съжителстват с ДВГ поради различни причини като инфраструктора и манталитет на различните народи .Но процента на електричките ще расте стабилно и постоянно.
    —цитат от коментар 74 на стефан иванов


    Това е бъдещето!

    В Русия властите също ще забраняват всякакви ДВГ!

    "«Очередная глупость»: в России намерены запретить бензин и дизель
    МОСКВА, 3 августа 2017, 13:11 — REGNUM Глава правительства Дмитрий Медведев дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта, пишут «Известия».
    В свою очередь электромобилям намерены дать преференции — установить «нулевую» ставку транспортного налога на электромобили и гибридные автомобили, а также принять программу предоставления бесплатных парковочных мест на муниципальных парковочных пространствах для электромобилей и гибридов и ввести на среднесрочный период программу субсидирования приобретения электротранспорта."

    Подробности: https://regnum.ru/news/economy/2306698.html

    ------------------
    Има хора, на които Социализмът не им излиза от главите .. все забраяват и разрешават, все дават дотации и ръководят!
    .

  78. 78 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 885 Весело

    До коментар [#64] от "pag":

    “Кола на 50 хил. километра за 3000 лева?
    А посмали малко, а.......”


    Абе, за три не намерих ама за шест виж кво има:)


    Tips: "Volvo V70 2.0 Bi-Fuel AUTOMAT ny besiktigad och skattad"

    https://www.blocket.se/vi/94132893.htm

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  79. 79 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 869 Неутрално

    До коментар [#75] от "Quo Vadis?":

    Не знам за мен пробег от 400-500 км ми е ок.Статистиката казва ,че е ОК за около 80% от хората.За сега само цената е проблем ,но да си спомним колко струваха първите мобилни телефони и колко са сега.А за Европа с тези регулации и инфраструктора си прав .Тя Европа последните двайсетина години постоянно изостава от щатите технологично и икономически ма са приготвили над трилион евро за зелено усвояване.

  80. 80 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 869 Неутрално

    До коментар [#77] от "simChо":

    Ми на мен Щатите не ми приличат много на соц държава ама щом казвате ?

  81. 81 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2558 Неутрално

    До коментар [#77] от "simChо":Ми на мен Щатите не ми приличат много на соц държава ама щом казвате ?
    —цитат от коментар 80 на стефан иванов


    По ДЕЛАТА ЩЕ ГИ ПОЗНАЕМ!

    То и цитираният по-горе Путин все го спрягат за десен, и è ако не гласували били за него, щели да дойдат комунистите .. ама я виж копрай, дейба .. :

    "В свою очередь электромобилям намерены дать преференции.."

    Което си е жив комунизъм, да ти кажа .. виж го ти, наш Путин?? Светна, като елха!

    А ето го и САЩ :
    "The U.S. federal government has initiated a tax credit for plug-in electric vehicles (PEVs) purchased after December 31, 2009. The tax credit ranges from $2,500 to $7,500 for each vehicle based on its.."

    "10 окт. 2019 г. — Encouraged by rising government support, global spending on electric vehicle (EV) purchases grew more than 70% in 2018 to USD 82 billion, with USD 52 billion of this on battery electric light-duty vehicles (BEVs) and the remainder on plug-in hybrid"

    Да се дават с пълни шепи, от руския , или от американския бюджет пари за нещо си е жив социализъм, от мене ще си го научил!


  82. 82 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1052 Неутрално

    До коментар [#79] от "стефан иванов":

    500Км пробег няма да е проблем ако зареждането става бързо.
    Няколко пъти в годината ми се налага да правя 1000+ км за ден и определено това ще е проблем. Освен това пускането на 60А до гаража ми само като такса за доставчик е около 10к ЕУРО, без да слагам всички останали регулации и одобрения.( За всичко над 25А цените растат експоненциално).

  83. 83 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 869 Неутрално

    До коментар [#82] от "Quo Vadis?":

    За тези няколко пъти в годината мисля ,че би го преглътнал ,още повече ,че напоследък излизат данни за технология за бързо /до 20-30мин/ зареждане на около 80% от батерията.Пък ако успеят да унифицират за САЩ или ЕС батериите по габарити и начин на свръзване /примерно до 5 типа батерии / смяната би станала за около 5мин на станция.
    Виж за регулациите в ЕС си прав просто им е слаба мрежата затова я ограничават с 25А предпазители.

  84. 84 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1468 Весело

    [quote#78:"Bullet"]До коментар [#64] от "pag":“Кола на 50 хил. километра за 3000 лева?А посмали малко, а.......”Абе, за три не намерих ама за шест виж кво има:)Tips: Volvo V70 2.0 Bi-Fuel AUTOMAT ny besiktigad och skattad"https://www.blocket.se/vi/94132893.htm [/quo"te]

    Ти сериозно ли вярвап, че автомобил на метан на 6 години може да е на 50 хиляди километра?
    Ми - успех! На 25-ти иде Дядо Коледа да раздава напълно безплатните подаръци, дааааааа......

    Знанието е сила, информацията - власт
  85. 85 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 869 Неутрално

    До коментар [#81] от "simChо":

    Ми представи си ,че знам какво е социализъм живях известно време в него.А това дето го споменаваш е целенасочена данъчна политика целяща насочване на пазара в посока смятана за правилна от обществото.И това държа да отбележа е временна мярка /дали и не изтича тази година/ .И още нещо това е и национална мярка даваща предимство на национални компании да са водещи в перспективна технолагия.
    Съвременият Капитализъм нямя нужда да е див като Дикенсовият.Някой регулации и ограничения на пазара са за добро .Въпроса е всичко да се прави внимателно с акъл и въз основа на ясни статистики и принципи и оценки на въздействието от всеки акт на ограничаване регулиране на пазара.А това се прави по света от професионалисти с опит и реноме. Тука се прави урболежката от калинки и мисирки и резултатите са видни.

  86. 86 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 869 Неутрално

    И да допълня ,социализъм все още е нямало никъде по света .Имаше измама ,идея за социализъм който все гонехме и аха другата петилетка да го стигнем ,пък то международното положение заедно с кишата и Гришата все ни прецакваха.И това си беше дело на банда измамници с цел паразитиране върху народа и еднолично или на малка група управление под страх за жинота съблюдаван ревностно от ДС.

  87. 87 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1468 Весело

    До коментар [#82] от "Quo Vadis?":За тези няколко пъти в годината мисля ,че би го преглътнал ,още повече ,че напоследък излизат данни за технология за бързо /до 20-30мин/ зареждане на около 80% от батерията.Пък ако успеят да унифицират за САЩ или ЕС батериите по габарити и начин на свръзване /примерно до 5 типа батерии / смяната би станала за около 5мин на станция.Виж за регулациите в ЕС си прав просто им е слаба мрежата затова я ограничават с 25А предпазители.
    —цитат от коментар 83 на стефан иванов


    Пич (dude по вашему), тия станцийки искат захранване с мощност 250 kW - за ЕДИН автомобил..
    Явно си много отворен с нета, потърси колко такива станции има в Калифорния и защо миналото лято там имаше едни незначително black-outs за по едни незначителни ден-два.
    Абе ще се осъзнаете вие, притежателите на дипломи по хуманитарните "науки" като почнат да ви спират тока през час в името на "спасението на планетата", ама ще е късно....

    Знанието е сила, информацията - власт
  88. 88 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1468 Весело

    До коментар [#82] от "Quo Vadis?":За тези няколко пъти в годината мисля ,че би го преглътнал ,още повече ,че напоследък излизат данни за технология за бързо /до 20-30мин/ зареждане на около 80% от батерията.Пък ако успеят да унифицират за САЩ или ЕС батериите по габарити и начин на свръзване /примерно до 5 типа батерии / смяната би станала за около 5мин на станция.Виж за регулациите в ЕС си прав просто им е слаба мрежата затова я ограничават с 25А предпазители.
    —цитат от коментар 83 на стефан иванов


    Само да те светна - напрежението на мрежата в САЩ е наполовина по ниско от това в Европа, съответно тока трябва да е двойно по-голям. Та където при нас предпазителя е 25А, при вас трябва да е 50А.
    Закон на Ом, нищо лично https://bg.wikipedia.org/wiki/Закон_на_Ом

    Знанието е сила, информацията - власт
  89. 89 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1468 Весело

    И да допълня ,социализъм все още е нямало никъде по света .Имаше измама ,идея за социализъм който все гонехме и аха другата петилетка да го стигнем ,пък то международното положение заедно с кишата и Гришата все ни прецакваха.И това си беше дело на банда измамници с цел паразитиране върху народа и еднолично или на малка група управление под страх за жинота съблюдаван ревностно от ДС.
    —цитат от коментар 86 на стефан иванов


    Вие ще го построите "истинския" социализЪм в САЩ, не се бой.
    Ама хич няма да ви хареса....

    Знанието е сила, информацията - власт
  90. 90 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2558 Неутрално

    До коментар [#81] от "simChо":Ми представи си ,че знам какво е социализъм живях известно време в него."
    А това дето го споменаваш е целенасочена данъчна политика целяща насочване на пазара в посока смятана за правилна от обществото.И това държа да отбележа е временна мярка /дали и не изтича тази година/ .И още нещо това е и национална мярка даваща предимство на национални компании да са водещи в перспективна технолагия.
    —цитат от коментар 85 на стефан иванов


    Не изтича тази година ..
    И не - "десният" Путин не поддържа национални фирми..

    Путиновата клика, вече се опита да излъже трудовите маси с електромобили ..
    В 2014 те направиха вносното мито за коли и компоненти , от 14% на 0% ..

    И за "Тесла" , и за "Мицубиши", и за "Нисан", и за компоненти за производство, и за "Рено" - 0% и толкоз ..

    ------------------
    "История изменения пошлины на ввоз электромобилей началась в 2014 году, когда она ещё составляла 17%. Правительство приняло решение снизить размер платежей и установило для легковых транспортных средств пошлину в 0%. "
    ------------------------
    Да, но сметката на кремълските олигарси-отровители не излезе..
    Изстрадалият руски народ погледна, почеса се и не рачиха да купуват електрокари ..

    Никаква родна индустрия не подпомага, просто пръска народните пари!

    Не слуяайно опозицията викаше: "За Бога, братя, не купувайте!".. а онези, безсилни, се емнаха да тровят.
    Русия - електрокарният Мордор !

  91. 91 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2558 Неутрално

    И да допълня ,..това си беше дело на банда измамници с цел паразитиране върху народа ...
    —цитат от коментар 86 на стефан иванов


    Абсолютно вярно!
    Що ще бъркаш в бюджета, та богатите олигарси, да могат да си купуват електромобил!
    Жив социализъм!

    Като направиха митото 0% в 2014 и колко, бедни руснаци си купиха електро?
    Видяха, че не стана и почнаха да тровят опозицията!

    И се тъкмят да ограничават и забраняват ..

    --------------------------
    "«Очередная глупость»: в России намерены запретить бензин и дизель
    МОСКВА, 3 августа 13:11 — REGNUM Глава правительства .. дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта, пишут «Известия».
    ---------------------------

  92. 92 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1052 Неутрално

    До коментар [#88] от "pag":

    Живея в Европа а не в САЩ и там нешата са значително по лесни.
    Ако живеех в САЩ за 10к УСД си купуваш Гоогле Хоме слагаш соларни панели и всичко е Ок.
    Някой познати даже печелят от производство на ток ( южните щати).

    Второ в САЩ е значително по лесно и рентабилно да имаш 2+ коли и по важното има къде да ги паркираш. В този случай Електричка за градско се изплаща доста лесно.

    Освен това в САЩ мрежата е в ужасно състояние в повечето щати и доста от хората си имат собствени генератори.

    Обаче никой не ги кара да плащат промишлен тока ако имат над 25А инсталация до вкъщи!

  93. 93 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1468 Весело

    До коментар [#88] от "pag":Живея в Европа а не в САЩ и там нешата са значително по лесни.Ако живеех в САЩ за 10к УСД си купуваш Гоогле Хоме слагаш соларни панели и всичко е Ок.Някой познати даже печелят от производство на ток ( южните щати).Второ в САЩ е значително по лесно и рентабилно да имаш 2+ коли и по важното има къде да ги паркираш. В този случай Електричка за градско се изплаща доста лесно.Освен това в САЩ мрежата е в ужасно състояние в повечето щати и доста от хората си имат собствени генератори.Обаче никой не ги кара да плащат промишлен тока ако имат над 25А инсталация до вкъщи!
    —цитат от коментар 92 на Quo Vadis?


    Верно?
    И защо тогава им адвокатстваш на американците?
    Мен лично ми е транспенисуално какво правят в южните щати, па, ако трябва да съм честен, също и в северните, даже и в централните.
    Има един такъв лаф, не знам дали си го чувал: The grass is always greener on the other side
    И ти така и със щатите , и със социализЪма.
    Ми - успех!

    Знанието е сила, информацията - власт
  94. 94 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1052 Неутрално

    До коментар [#93] от "pag":

    Дали ти харесва или не света е глобален. Лично аз имам повече интереди в щатите отколкото в БГ.
    И между другото да кажеш кое каде как е не е адвокатстване а показване на нещо как може да бъде направено различно (всеки си има право на неговите си грешки).

    Но ако смяташ че от Искъра по-дълбоко няма и от Витоша по високо няма живей си щастливо в капсулата ....

  95. 95 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2558 Неутрално

    Аз мисля ,че поне още 20-30 г електрички ще съжителстват с ДВГ поради различни причини като инфраструктора и манталитет на различните народи .Но процента на електричките ще расте стабилно и постоянно.
    —цитат от коментар 74 на стефан иванов


    В момента светът взема енергия от дизели..
    ДВГ на Земята, са 14 пъти, колкото цялата енергийна система..

    Ако ще ги няма ДВГ спешно трябва да се действа, а не да се чака на Путин, или на Си , или на Ким Чен Ун, да забраняват и да ръководят.
    Да, ама на електрокаристите повеяето им време не е над чертежите, а май е из форумите.

    Ето интересно научно-популярно филмче на ББС..

    https://www.youtube.com/watch?v=wCA5pInfPpM

  96. 96 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 869 Неутрално

    До коментар [#87] от "pag":

    Виж сега пич! По една случайност освен икономическо висше ,имам средно специално автоматизация/КИП и А/ и 5 семестъра завършени в техническият .Та вземи прочети нещо техническо като учебници пък после се излагай .
    250 киловата /ч знаеш ли каква мощност е въобще?Това е консумацията на цяла сграда
    от 20апартамента и то натоварена почти на мах./Точно на такава довършвам електрото в момента та проектната и мощност е толкова 280киловата/
    Виж сега батерия от 90 киловата на електричка която се зарежда за 5-6 часа нормално
    изисква захранване от 15киловата/час което е ток от почти 70А ако зареждаш нощем
    за 10-12 ч и батерията е 60-70 квата и предпазител от 42А е достатъчен.
    Да за щатите е почти по 2 но презпазители 100А и повече във жилищни згради не са екзотика.Въпрос на разчет на мрежата .

  97. 97 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 869 Неутрално

    До коментар [#88] от "pag":

    След като знаеш закона на Ом що пишеш глупости за 250 киловата за кола станция?

  98. 98 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 869 Неутрално

    До коментар [#91] от "simChо":

    Виж сега Русия отдавна не е и не може да е критерии за никакви икономически световни тенденции .Тя отдавна загуби състезанието за технолагии ссъс запада.Да си копат там Нефта и Газта и да не занимават нормалния свят.Те една нормална кола с ДВГ не можаха да направят при толкова природни ресурси /а и учени имаха по едно време когато границите бяха затворени и държаха семействата им/ един телевизор или читава пералня ти за високи технологии ги търсиш.

  99. 99 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 869 Весело

    До коментар [#91] от "simChо":

    Те бедните руснаци не само електрички не си купуват ,те сметките едвам си плащат и ако имат 20г дизел пета употреба са горди.

  100. 100 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 869 Весело

    До коментар [#95] от "simChо":

    И какво казваш всъщност ,че нормалните държави няма дя успеят за 20г да си оправят енергетиката и преносните мрежи според нуждите?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK