В Африка и Азия има 3Млрд души дето нямат хладилник, пералня, климатик и пр - все си мисля, че оттам ще се увеличи потреблението първо преди да стигнем до скъпите глезотийки...
В Африка и Азия има 3Млрд души дето нямат хладилник, пералня, климатик и пр - все си мисля, че оттам ще се увеличи потреблението първо преди да стигнем до скъпите глезотийки...
ами те да поспрат да се размножават като зайци, пък може и да имат шанс за хладилник и пералня
Граждани, не хранете трола.
Минус, удивителна и да плува!
Въпроса не е в мене и тебе - в Африка и Азия могат със зор да заделят $300 за хладилник; $30 000 за електро автомобил (дето щял да им се избие за Х години) просто нямат.
Не вярвам Мъск да е казал, че ще се нуждаем от увеличаване на ядрените източници на ел. енергия. Човека е еколог и иноватор. Не мисля, че някой такъв, би пледирал за адски токсично производство, чиято мърлявщина е с период на полуразпад в рамките на няколко десетки хилядолетия. Въобще ядрената енергетика е най-токсичното нещо, създавано някога от човек. Фокушима засра целият Тихи океан, а Чернобил, за малко не направи Европа ненаселена.
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
Никакъв прогрес на електромобилите не може да има по естествен път. Могат да го наложат само насилствено, но тогава ще започнат бунтове. По света има прекалено много бедни хора, които не могат да си позволят да купят ел кола. Ако ги оставят без коли, ще настане световна революция.
Защо да нямат, Кмете? Ти колко км можеш да изминеш с 1 резервоар? Защото Теслата може вече да изминава около 500 км с едно зареждане. С моето бензиново БМВ с 50 л резервоар имам същия "рейндж" - за градско 450, за извънградско 550. Да не говорим, че Теслата я очаква развитие. Едно време и бензиновите и нафтовите печки даваха бая голям разход. Аз съм на точно обратното мнение от твоето. За сведение - карал съм собствен електромобил (не Тесла) и за градско е повече от перфектен!
"Почакай още 1-2 години и ще разбереш, че "скъпите глезотийки", всъщност са доста по-евтини от тези, които ползваш в момента."
Пълни глупости. Смяна на батерията на най-евтината Тесла излиза към 22000 лв. Когато станат повече ел колите и тока за зареждане ще се плаща. На всеки 600 км висиш няколко часа на кабела. Набутка откъдето и да го погледнеш.
Не, просто никой в Африка няма да си купува електромобил, а нормална кола, ако пари разбира се. ДВГ няма да изчезне за миг от днес за утре, човекът го е казал - подмяната ще стане по естествен път. А в по-белите държави, с по-висок стандарт на живот този процес ще протече по-бързо. Производството на електроенергия от възобновяеми източници също нараства със сериозни темпове всяка година, така, че Мъск е прав, до 2040-та година ще сме масово електрифицирани в превоза...
Държавите, за разлика от Вас знаят какво да правят. За това поетапно въвеждат ТОЛ такси. Защото им е пределно ясно, че се вижда края на акцизите.
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
"Защото Теслата може вече да изминава около 500 км с едно зареждане. С моето бензиново БМВ с 50 л резервоар имам същия "рейндж" - за градско 450, за извънградско 550. "
За колко време зареждаш БМВ-то и за колко време се зарежда Теслата?
В Африка и Азия има 3Млрд души дето нямат хладилник, пералня, климатик и пр - все си мисля, че оттам ще се увеличи потреблението първо преди да стигнем до скъпите глезотийки...
В Калифорния вече правят тестове за облагане с данък върху шофираното разстояние, именно поради масовото навлизане на хибриди и електрички и даденият ефект върху приходите от данъци от бензин.
Тенденцията е абсолютно необратима, макар че от няколко години насам бензинът е евтин, а от март месец насам е на невиждано ниски нива.
Граждани, не хранете трола.
Минус, удивителна и да плува!
Винаги е имало хора, които са готови да живеят в новите време и такива, които не са. Понеже новите времена са си настъпвали независимо от това, едните са били относително щастливи, а другите са страдали.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
Да. Споделените автомобили ще изместят личните, но не. Те няма да са на водород. До като не се измисли евтин начин за преобразуване на обикновена вода във водород, до тогава употребата му в автомобили ще е невъзможна. Хонда и Тойота дълги години се опитваха да пробутват водородната идея и в крайна сметка се отказаха от нея. Дори не знам защо толкова дълго време въобще се държаха, за нещо толкова налудничаво. Кой нормален човек ще седне върху крехка бутилка напомпана със силно взривоопасна течност, компресирана до 600 атмосфери. След взрива на една водородна зарядна станция в Дания, този мач приключи, завинаги.
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
"Не, просто никой в Африка няма да си купува електромобил, а нормална кола, ако пари разбира се. ДВГ няма да изчезне за миг от днес за утре, човекът го е казал - подмяната ще стане по естествен път. А в по-белите държави, с по-висок стандарт на живот този процес ще протече по-бързо."
В белите държави също има много бедни хора, които не могат да си позволят ел кола. Тях какво ще ги правим? Ще ги товарим с такси и глоби ли? Макрон опита да увеличи бензина във Франция с няколко цента еко такса и за малко не го свалиха. На хората почна да им писва от зелените дивотии.
До коментар [#15] от "moreee":Не, просто никой в Африка няма да си купува електромобил, а нормална кола, ако пари разбира се. ДВГ няма да изчезне за миг от днес за утре, човекът го е казал - подмяната ще стане по естествен път. А в по-белите държави, с по-висок стандарт на живот този процес ще протече по-бързо. Производството на електроенергия от възобновяеми източници също нараства със сериозни темпове всяка година, така, че Мъск е прав, до 2040-та година ще сме масово електрифицирани в превоза...
Мъск НЕ Е ПРАВ .. за да са заменят всички ДВГ са необходими 14 пъти повече , а не 2 пъти повече мощности.
Ако някои производители, започнат да разработват и произвеждат ДВГ САМО ЗА АФРИКА .. ИЛИ ЗА ОТДЕЛНИ КОНСУМАТОРИ, това ще увеличи цените поне 5 - 6 пъти.
За леки коли.. иди, доди.. но за камиони, автобуси, трактори .. ще доведе до скачане на цените НА ВСИЧКО!
И с какво замърсява? Минаха години от тогава - бяха правили скоро едно изследване за случаите на рак и се беше оказало, че в периметъра около централата дори били под средното за Япония.
"Няколко часа!? Тази информация отпреди 20 години ли е? Вече има зарядни станции работещи на 450 kW."
И за колко време става зареждането на Теслата на тези станции? 40-50 минути, да? Аз пълня резервоара на моята кола за 10 минути и изминавам 1000 км. Ти представяш ли си ако всички имаме ел коли какви опашки ще са пред зарядните станции?
Почети малко за водата, която се използва, за да се охлаждат все още активните реактори, която е радиоактивна и понеже вече няма място за съхранение, ще започне да се излива в морето от 2021. Когато се случи инцидент, той не се овладява за месец-два, а за десетки години. В Чернобил ще продължават да наливат пари още век.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
В Африка и Азия има 3Млрд души дето нямат хладилник, пералня, климатик и пр - все си мисля, че оттам ще се увеличи потреблението първо преди да стигнем до скъпите глезотийки...
Има едно табло дето показва радиацията в София (до завод "Електроника"). И точно като стана аварията във Фукушима и таблото първо спря да работи, а после изчезна. И се появи едва след месеци, уж го модернизирали и това била причината да го няма... По турските медии пък следяха как се движи ядреният облак в посока Турция (след Турция следваше България), и точно да стигне до Турция престанаха да следят и "забравиха" за него. Три дена имаше новини по турските медии и след това всичко заглъхна. Същото се случи и с руските медии, които три дена бяха много разтревожени и след това спряха да пишат.
До коментар [#4] от "Jazzdevil":Почакай още 1-2 години и ще разбереш, че "скъпите глезотийки", всъщност са доста по-евтини от тези, които ползваш в момента.
Вие сериозно ли?!? Радиоактивния облак (от какво се е образувал не е ясно) срещу всички ветрове, въздушни течения и през сума планински вериги обикаля половината Земя и стига в България с интензитет дето избива скалата на Ел таблото на завод Електроника...
В Сащ акциз на горивата няма.Няма и ДДС /има данък оборот/Няма и касови апарати /фискални и задължителни/ И все пак са най-силната икономика/ мисля ,че трябва да се замислим.
хората са го сметнали вече, това че не знаеш е друга тема. може и да не е много вярно, но на сметки като на тези пичове много инвеститори си правят анализите.
Под всяко споменаване на Мъск става излишна патаклама. Човекът казва, че замяната на ДВГ с електрички ще стане за около 20 години, тука феновете все се заканват че до две години нещата ще се променят. Освен това човекът вероятно пак има предвид първия милиард, на който сме на опашката, а не Бангладеш. 20 години са си много време, не е невъзможно. Преди 20 години телефоните бяха скъпи и не бяха толкоз хитри.
До коментар [#16] от "taratanki":В Сащ акциз на горивата няма.Няма и ДДС /има данък оборот/Няма и касови апарати /фискални и задължителни/ И все пак са най-силната икономика/ мисля ,че трябва да се замислим.
"Защо да нямат, Кмете? Ти колко км можеш да изминеш с 1 резервоар? Защото Теслата може вече да изминава около 500 км с едно зареждане. С моето бензиново БМВ с 50 л резервоар имам същия "рейндж" - за градско 450, за извънградско 550" ============ Дизеловото ми Волво е с 80 литра резервоар, което при икономично каране покрива разстояние от 1400+ километра. Зарежда се за минута, гърловината поема и тираджийския пистолет.
Хубаво е да се чете и после да се пише, ама пуста душа юнашка трае ли:). Дали ще стане това или света ще хване съвсем друга посока, предстои да видим, но Мъск ясно казва, че говори за енергия от ВЕИ - слънчева и вятърна, като споменава, че в тази връзка, акумулаторте тепърва ще търпят развитие. При това, нека да обърнем внимание, че не е задължително това да са химически акумулатори, защо да не бъдат примерно водни, нещо като ПАВЕЦ Чаира. Що се отнася до атомните централи, дори тези които са налични, тъй като са проектирани доста консервативно, което е очевиден плюс, ще произвеждат още много години. Е, това че Германия е решила и ще ги затвори тези централи си е тяхно решение, но това решение винаги може да бъде преразгледано, защото погребването е много трудоемко и много скъпо занимание, та на първо време ще става дума за някакъв вид консервиране, а не рязанае на скраб, както си го представят някои.
До 5:"hamiltonf"..А другарката Меркел забрани и затвори ядрените централи, някои от тях нови..." Но върху всяка къща в Германия слагат по 2 фотоволтаични панела. Ама те дойчовците са прости, Меркелица тоже.
И благодарение на това имат най-ниската цена на едро в Европа. До като ние сме в топ 3 на най-високата. Миналата година, както и в този момент сега сме с най-високата. https://www.energylive.cloud/ Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
А дали бъдещето не е на хибридните автомобили? С електрически ход 80-100 км (за града), и с един по-малък ДВГ от 1 л за извънградско? При Тойота масово минаха на хибридни, хонда, мазда също се преустройват, даже и европейски марки минават на хибридно задвижване.
демек, казваш че понеже мъск не може да смята, досега инвеститорите са налели толкова "малко" в него и че ако можеше да смята по-добре, сигурно щяха да налеят още много повече? вероятно си прав за себе си.
"Уж екология, това онова, а ще се окаже че просто петрола свършва след 50 г. и бизнеса се ориентира още от сега в друга посока." ============= Преди 20 години говореха, че свършва до 10 години.
Ако имаше нормални условия ,БГ би трябвало да се фокусира във производството на медни кабели /качествени/ .Захранващите мрежи в цял свят ще се разрастват и обновяват.Имаме традиции и в трансформатори и друга ел апаратура.Но трябват пари /инвестиции / в развойна дейност и в кадри.За съжаление съм песимист да се случи.
И това е само началото...а какво ще е след 5-10 години? 5 мин за 120км и то на външна зарядна станция, но пък ще си имаш и зарядно в къщи, в офиса, до магазина....Има перспектива и дума да не става! Наистина, за акумулаторите ми е въпросът, не толкоз за зарядните станции и скоростта на зареждане...времето ще се скъсява, но батериите как ще се рециклират, какви ще бъдат, щото май се заформя те да са големия отпадък, след определен живот?
Под всяко споменаване на Мъск става излишна патаклама. Човекът казва, че замяната на ДВГ с електрички ще стане за около 20 години, тука феновете все се заканват че до две години нещата ще се променят. Освен това човекът вероятно пак има предвид първия милиард, на който сме на опашката, а не Бангладеш. 20 години са си много време, не е невъзможно. Преди 20 години телефоните бяха скъпи и не бяха толкоз хитри.
20 години са малко време. Задачата е ОГРОМНА. Това е най-значимата задача ПРЕД ЧОВЕЧЕСТВОТО.
И ако всички минат на електро , нито Бангладеш, нито Африка , могат да си останат сам-сами на ДВГ.. Ако електрото стане 60% - 70% няма да има рентабилнист за ДВГ и за петролни технологии и цените ще се увеличат.
А дали бъдещето не е на хибридните автомобили? С електрически ход 80-100 км (за града), и с един по-малък ДВГ от 1 л за извънградско? При Тойота масово минаха на хибридни, хонда, мазда също се преустройват, даже и европейски марки минават на хибридно задвижване.
Не не е. Хибридите съществуват заради дупка в законодателството на няколко водещи страни, която ги класифицира, като ЕКО и ги приравнява с електромобилите. Реално са си същите пушилки, като останалите ДВГ-та, но са чувствително по-скъпи. Въпросната законодателна дупка във Великобритания я затвориха преди няколко дни. Тойота обяви, че следващият Приус ще е изцяло електрически. ГМ спряха Шеви Волт и го замениха с Шеви Болт. Второто е електромобил.
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
И това е само началото...а какво ще е след 5-10 години? 5 мин за 120км и то на външна зарядна станция, но пък ще си имаш и зарядно в къщи, в офиса, до магазина....Има перспектива и дума да не става! Наистина, за акумулаторите ми е въпросът, не толкоз за зарядните станции и скоростта на зареждане...времето ще се скъсява, но батериите как ще се рециклират, какви ще бъдат, щото май се заформя те да са големия отпадък, след определен живот?
Технологиите се измислят, когато станат нужни. До скоро нямаше батерии в достатъчни за рециклиране обеми. Сега вече има и почнаха да се появяват и технологии.
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
И какво променя написаното от тебе? Значи отричаш ,че САЩ поне засега и от десетилетия са най силната икономика? Или отричаш че по стандарт на средния американец са в първата десятка на света 6-7 място/? Или ,че по възможност за развитие на бизнес са също на 6 то място? Айде стига глупости !
До коментар [#57] от "simChо":И какво променя написаното от тебе?Значи отричаш ,че САЩ поне засега и от десетилетия са най силната икономика?Или отричаш че по стандарт на средния американец са в първата десятка на света6-7 място/?Или ,че по възможност за развитие на бизнес са също на 6 то място?Айде стига глупости !
Това с хибридите е умряла работа! Най-ефектовният двигател с вътрешно горене не може да премине границата от 20% КПД. Докато съвременните газови турбини със Стърлингов двигател достигат 60%! Едно и също количество гориво дава три пъти повече енергия!
Това с хибридите е умряла работа! Най-ефектовният двигател с вътрешно горене не може да премине границата от 20% КПД. Докато съвременните газови турбини със Стърлингов двигател достигат 60%! Едно и също количество гориво дава три пъти повече енергия!
В Калифорния вече правят тестове за облагане с данък върху шофираното разстояние, именно поради масовото навлизане на хибриди и електрички и даденият ефект върху приходите от данъци от бензин.
Няма как - все пак хилядите бездомни по улиците и трябва някоя троха да получат, а пък безнес демократите да имат бюджет и те за 'домове' за бездомни
Впрочем доста данъци искат да вдигнат.... Интересно ще стане, ама ме е страх че ще напълнея от толкова много пуканки
'progressives' is the politically correct word for communists
По принцип огромна част от света, ще ползва стари технологии..
ДВГ нито някой ще разработва, ни нищо.. И майната им на леките коли, останалите ДВГ на Земята - кораби, трактори, багери, камиони .. ще си лумкат докато има шанс от някъде да се намери гориво.
Горивото също ще е на доизживяване, никой няма да инвестира в разработки и така..
Да сме живи и здрави след 20 години да видим докъде ще са стигнали нещата, интересно време ще е да се живее, който оживее разбира се. И понеже в автомобилостроенето масово се нахвърлиха да правят елколи е ясно, че количествените натрупвания ще доведат до (някакъв) качествен скок, но какъв, ето това ще е интересното...
И това е само началото...а какво ще е след 5-10 години? 5 мин за 120км и то на външна зарядна станция, но пък ще си имаш и зарядно в къщи, в офиса, до магазина....Има перспектива и дума да не става! Наистина, за акумулаторите ми е въпросът, не толкоз за зарядните станции и скоростта на зареждане...времето ще се скъсява, но батериите как ще се рециклират, какви ще бъдат, щото май се заформя те да са големия отпадък, след определен живот?
До коментар [#6] от "Шоршо":"Почакай още 1-2 години и ще разбереш, че "скъпите глезотийки", всъщност са доста по-евтини от тези, които ползваш в момента."Пълни глупости. Смяна на батерията на най-евтината Тесла излиза към 22000 лв. Когато станат повече ел колите и тока за зареждане ще се плаща. На всеки 600 км висиш няколко часа на кабела. Набутка откъдето и да го погледнеш.
Новините бавно стигат до деревните ви, а липсата или непълната информация винаги водят до погрешни изводи.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Като е далавера и е яко - да си ги карат, вихрено, електричките и да не бият на чувство за подкрепа и дотации!
Сами да си разработят и монтират зарядни, да си измислят рециклиране, да си създадат енергоизточници.. Да се радват на труда си и да се обичат - като братя..
Иначе аз не мисля, да се занимавам с инвеститорство и не ме интересува.. Разсъждавам, като потребител и искам да ми е удобно, чисто и евтино..
САЩ държат позицията на най-силната икономика в света от 1871 г. Те често са наричани икономическа суперсила и това е така, защото икономиката им представлява почти една четвърт от световната икономика, подкрепена от модерна инфраструктура, технологии и изобилие от природни ресурси. Икономиката на САЩ е ориентирана към услугите, които съставят почти 80% от БВП, производството е около 15% от него.
2. Китай
Номинален БВП: 12,01 трилиона $
През последните няколко десетилетия Китай преживя невиждан растеж, преодолявайки ограниченията на затворената икономика с централно планиране. Китай често се нарича „фабриката на света“, предвид огромната му производствена и експортна база. Въпреки това постепенно се увеличава и делът на услугите. Още през 1980 г. Китай е седмата по големина икономика с БВП от 305,35 млрд. долара, а размерът на САЩ тогава е бил 2,86 трлн. От инициирането на пазарни реформи през 1978 г., азиатският гигант отбелязва икономически растеж средно с 10% годишно. През последните години темпът на растеж се забави, въпреки че остава висок в сравнение с другите страни. Китай все повече се доближава до първата позиция и „топи“ разликата със САЩ.
Това е така, но за съжаление Българя изнася мед и внася готови кабели. Докато това не се промени, печалбата ще отива другаде, за нас остават хвостохранилищата и отровните пушеци.
Това с хибридите е умряла работа! Най-ефектовният двигател с вътрешно горене не може да премине границата от 20% КПД. Докато съвременните газови турбини със Стърлингов двигател достигат 60%! Едно и също количество гориво дава три пъти повече енергия!
В момента средното КПД е 33%, а най-доброто са корабните дизели 62% .. Да сравним с електро.. 18%..
Ако имаш природен газ, да речем (давам го за простичък пример) и го изгориш в пещ, със загуби, загрееш вода, със загуби, завъртиш турбина- със загуби, задвижиш динамо, със загуби, произведеш ток и го прехвърлиш по жици, с до 12% загуби, трансформираш го и го вкараш в батерийки, със загуби, изкараш го от батерийките и завъртиш колелета.. общото КПД ти е 18%..
Вижда ми се по-малко от 33%.. А хибридите , ако вземем микро, милд хибридите и зареждаемите , са 60% от европейския пазар и се увеличават, заради Зелените Политики и законодателството..
Имаме приет Евро-6д - темп, с изискване на 95г. СО2/км. (малко по-сложно е, има си формула) , ако не го покриеш, трябва да купуваш въглеродни кредити.
Електромобилите по начало са евтини като конструкция, отпадат много системи, отпадат и скъпия двигател и скоростна кутия може да отпадне, полуоски, деференциал , аспуси. То си зависи каква схема ще се избере, ма ел.двигателя като конструкция е много по прост от двигателя на вътрешно горене, при масово производство цената ще падне много. Обаче тия неща ще дойдат от Китай, те имат програма да заменят транспорта си напълно на ток. Защо Китай? Ми първо, Китай е абсолютен лидер и монополист в производството на редкоземни метали, от там и за електродвигателя, и за акумолаторите Китай ще дава най- добрите цени, а реално може и да отраничи износа на литии, неодимови магнити и тн. щото нищо не го обвързва да изнася. Слабото място за сега са единствено батерийте, ако се реши тоя проблем ел. мобилите ще са масови. Впрочем почти всеки автомобил може и да се доработи на ток, откача се двигателя, закача се ел.мотор , тпавят се промени където се налага и другото вече зависи от батерията.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4314 НеутралноЕлектричките, в този им вид, НЯМАТ устойчиво бъдеще.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4314 НеутралноБъдещето е на споделените автомобили и на водородните клетки.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Pomak
Рейтинг: 669 НеутралноНе е трудно да се разбере, че този човек е умен. Даже може би, мъдър...........мда.
Разбрах го само , прочитайки заглавието.
jazzdevil
Рейтинг: 1773 НеутралноВ Африка и Азия има 3Млрд души дето нямат хладилник, пералня, климатик и пр - все си мисля, че оттам ще се увеличи потреблението първо преди да стигнем до скъпите глезотийки...
hamiltonf
Рейтинг: 4445 ВеселоА другарката Меркел забрани и затвори ядрените централи, някои от тях нови...
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uAШоршо
Рейтинг: 343 НеутралноДо коментар [#4] от "Jazzdevil":
Почакай още 1-2 години и ще разбереш, че "скъпите глезотийки", всъщност са доста по-евтини от тези, които ползваш в момента.
Pomak
Рейтинг: 669 НеутралноДо коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":
Кмете, требе да мислим глобално. Бъдещето е на ковидиот ваксината. Без нея ни водородни клетки, ни дървени ще помогнат.
Ще измрем яко. ...........мда
АНТИ ВАТНИК
Рейтинг: 437 ВеселоЕ бива ли така?
Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!Сега тролетариатът ще се разчекне между това да спасяваме руския нефт и това да строим АЕЦ Белене, за да може да си зареждаме теслИте.
АНТИ ВАТНИК
Рейтинг: 437 Любопитноами те да поспрат да се размножават като зайци, пък може и да имат шанс за хладилник и пералня Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
Go Go
Рейтинг: 654 ВеселоЕлектромобилите със сигурност ще удвоят глобалното търсене на ток... от едни роботи.
73! Go GoАНТИ ВАТНИК
Рейтинг: 437 ЛюбопитноЕ, и?
В Германия да не би да има режим на тока.
Като навремето в НеРеБе-то, с 6 работещи реактора? Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
hasmokar
Рейтинг: 565 Неутрално"Псакинг"
jazzdevil
Рейтинг: 1773 НеутралноДо коментар [#6] от "Шоршо":
Въпроса не е в мене и тебе - в Африка и Азия могат със зор да заделят $300 за хладилник; $30 000 за електро автомобил (дето щял да им се избие за Х години) просто нямат.
Viva la Evolution
Рейтинг: 776 НеутралноНе вярвам Мъск да е казал, че ще се нуждаем от увеличаване на ядрените източници на ел. енергия. Човека е еколог и иноватор. Не мисля, че някой такъв, би пледирал за адски токсично производство, чиято мърлявщина е с период на полуразпад в рамките на няколко десетки хилядолетия. Въобще ядрената енергетика е най-токсичното нещо, създавано някога от човек. Фокушима засра целият Тихи океан, а Чернобил, за малко не направи Европа ненаселена.
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "moreee
Рейтинг: 437 НеутралноНикакъв прогрес на електромобилите не може да има по естествен път. Могат да го наложат само насилствено, но тогава ще започнат бунтове. По света има прекалено много бедни хора, които не могат да си позволят да купят ел кола. Ако ги оставят без коли, ще настане световна революция.
taratanki
Рейтинг: 880 НеутралноАкцизите от горива сега са голяма част от бюджетите на много държави. Чудно ми е как това ще се промени след елекстрификацията на транспорта.
TM
Рейтинг: 651 НеутралноЗащо да нямат, Кмете? Ти колко км можеш да изминеш с 1 резервоар? Защото Теслата може вече да изминава около 500 км с едно зареждане. С моето бензиново БМВ с 50 л резервоар имам същия "рейндж" - за градско 450, за извънградско 550. Да не говорим, че Теслата я очаква развитие. Едно време и бензиновите и нафтовите печки даваха бая голям разход. Аз съм на точно обратното мнение от твоето. За сведение - карал съм собствен електромобил (не Тесла) и за градско е повече от перфектен!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4314 НеутралноДо коментар [#11] от "FourOhFive":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!НРБ то тогава изнасяше ток за долари.
moreee
Рейтинг: 437 НеутралноДо коментар [#6] от "Шоршо":
"Почакай още 1-2 години и ще разбереш, че "скъпите глезотийки", всъщност са доста по-евтини от тези, които ползваш в момента."
Пълни глупости. Смяна на батерията на най-евтината Тесла излиза към 22000 лв. Когато станат повече ел колите и тока за зареждане ще се плаща. На всеки 600 км висиш няколко часа на кабела. Набутка откъдето и да го погледнеш.
simChо
Рейтинг: 274 НеутралноНяма логика, да има удвояване.
По една проста сметка, увеличението ще е поне 6 - 7 пъти.
ТНТ
Рейтинг: 670 ВеселоТц-тц-тц... Г'лей ти! Всичко туй в кристалното кълбо ли го видя, или пък хвърли боб?
Да спасим София от "Спаси София"!!!
geordgeo
Рейтинг: 1041 ЛюбопитноДо коментар [#15] от "moreee":
Не, просто никой в Африка няма да си купува електромобил, а нормална кола, ако пари разбира се. ДВГ няма да изчезне за миг от днес за утре, човекът го е казал - подмяната ще стане по естествен път. А в по-белите държави, с по-висок стандарт на живот този процес ще протече по-бързо. Производството на електроенергия от възобновяеми източници също нараства със сериозни темпове всяка година, така, че Мъск е прав, до 2040-та година ще сме масово електрифицирани в превоза...
dedoliben
Рейтинг: 2648 НеутралноИнтересни времена предстоят.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIСамо че дали хората са готови да живеят в тях?
Не мисля но и тук като при Ковитко:
Който оцелее ще закусва.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4314 НеутралноДо коментар [#14] от "Viva la Evolution":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Фукушима ПРОДЪЛЖАВА да замърсява но всички мълчат.
Viva la Evolution
Рейтинг: 776 НеутралноДържавите, за разлика от Вас знаят какво да правят. За това поетапно въвеждат ТОЛ такси. Защото им е пределно ясно, че се вижда края на акцизите. Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
moreee
Рейтинг: 437 ЛюбопитноДо коментар [#17] от "T.M.":
"Защото Теслата може вече да изминава около 500 км с едно зареждане. С моето бензиново БМВ с 50 л резервоар имам същия "рейндж" - за градско 450, за извънградско 550. "
За колко време зареждаш БМВ-то и за колко време се зарежда Теслата?
simChо
Рейтинг: 274 НеутралноДа, до 2 - 3 десетилетия Африка ще се електрифицира!
Отпадането на ДВГ. вече започнало и замяната с електро, ще ускори нещата..
АНТИ ВАТНИК
Рейтинг: 437 НеутралноВ Калифорния вече правят тестове за облагане с данък върху шофираното разстояние, именно поради масовото навлизане на хибриди и електрички и даденият ефект върху приходите от данъци от бензин.
Тенденцията е абсолютно необратима, макар че от няколко години насам бензинът е евтин, а от март месец насам е на невиждано ниски нива. Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
АНТИ ВАТНИК
Рейтинг: 437 ЛюбопитноЕ защо? Нали бяхме космическа сила, пета икономика в Европа и прочие тинтири-минтири? Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
Шоршо
Рейтинг: 343 НеутралноДо коментар [#19] от "moreee":
Няколко часа!? Тази информация отпреди 20 години ли е? Вече има зарядни станции работещи на 450 kW.
fpyyh
Рейтинг: 821 НеутралноДо коментар [#23] от "dedoliben":
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеВинаги е имало хора, които са готови да живеят в новите време и такива, които не са. Понеже новите времена са си настъпвали независимо от това, едните са били относително щастливи, а другите са страдали.
Viva la Evolution
Рейтинг: 776 НеутралноДа. Споделените автомобили ще изместят личните, но не. Те няма да са на водород. До като не се измисли евтин начин за преобразуване на обикновена вода във водород, до тогава употребата му в автомобили ще е невъзможна. Хонда и Тойота дълги години се опитваха да пробутват водородната идея и в крайна сметка се отказаха от нея. Дори не знам защо толкова дълго време въобще се държаха, за нещо толкова налудничаво. Кой нормален човек ще седне върху крехка бутилка напомпана със силно взривоопасна течност, компресирана до 600 атмосфери. След взрива на една водородна зарядна станция в Дания, този мач приключи, завинаги. Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
moreee
Рейтинг: 437 НеутралноДо коментар [#22] от "geordgeo":
"Не, просто никой в Африка няма да си купува електромобил, а нормална кола, ако пари разбира се. ДВГ няма да изчезне за миг от днес за утре, човекът го е казал - подмяната ще стане по естествен път. А в по-белите държави, с по-висок стандарт на живот този процес ще протече по-бързо."
В белите държави също има много бедни хора, които не могат да си позволят ел кола. Тях какво ще ги правим? Ще ги товарим с такси и глоби ли? Макрон опита да увеличи бензина във Франция с няколко цента еко такса и за малко не го свалиха. На хората почна да им писва от зелените дивотии.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4314 НеутралноДо коментар [#17] от "T.M.":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Кажи ми къде живееш и ще ти обясня защо нямат бъдеще.
simChо
Рейтинг: 274 НеутралноМъск НЕ Е ПРАВ .. за да са заменят всички ДВГ са необходими 14 пъти повече , а не 2 пъти повече мощности.
Ако някои производители, започнат да разработват и произвеждат ДВГ САМО ЗА АФРИКА .. ИЛИ ЗА ОТДЕЛНИ КОНСУМАТОРИ, това ще увеличи цените поне 5 - 6 пъти.
За леки коли.. иди, доди.. но за камиони, автобуси, трактори .. ще доведе до скачане на цените НА ВСИЧКО!
jazzdevil
Рейтинг: 1773 НеутралноИ с какво замърсява? Минаха години от тогава - бяха правили скоро едно изследване за случаите на рак и се беше оказало, че в периметъра около централата дори били под средното за Япония.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4314 НеутралноДо коментар [#21] от "ТНТ":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!На колко години си?
moreee
Рейтинг: 437 ЛюбопитноДо коментар [#30] от "Шоршо":
"Няколко часа!? Тази информация отпреди 20 години ли е? Вече има зарядни станции работещи на 450 kW."
И за колко време става зареждането на Теслата на тези станции? 40-50 минути, да? Аз пълня резервоара на моята кола за 10 минути и изминавам 1000 км. Ти представяш ли си ако всички имаме ел коли какви опашки ще са пред зарядните станции?
simChо
Рейтинг: 274 НеутралноТочно в тях е бъдещето!
Помисли - Китай, Русия , Европа и САЩ заеха твърда линия за електро!
В Русия се тъкмят да забранвват ДВГ , платили са си и на троловете из форуми..
Случайно ....
Явно имат план!
fpyyh
Рейтинг: 821 НеутралноДо коментар [#36] от "Jazzdevil":
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеПочети малко за водата, която се използва, за да се охлаждат все още активните реактори, която е радиоактивна и понеже вече няма място за съхранение, ще започне да се излива в морето от 2021. Когато се случи инцидент, той не се овладява за месец-два, а за десетки години. В Чернобил ще продължават да наливат пари още век.
quatro_4x3
Рейтинг: 1587 НеутралноИ още дълго време няма да имат. Имането не е задължително да се случи. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
anonimnii
Рейтинг: 3293 НеутралноДо коментар [#36] от "Jazzdevil":
Има едно табло дето показва радиацията в София (до завод "Електроника"). И точно като стана аварията във Фукушима и таблото първо спря да работи, а после изчезна. И се появи едва след месеци, уж го модернизирали и това била причината да го няма...
По турските медии пък следяха как се движи ядреният облак в посока Турция (след Турция следваше България), и точно да стигне до Турция престанаха да следят и "забравиха" за него. Три дена имаше новини по турските медии и след това всичко заглъхна. Същото се случи и с руските медии, които три дена бяха много разтревожени и след това спряха да пишат.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4314 НеутралноДо коментар [#25] от "Viva la Evolution":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!После ще обложат тока с акциз. Елементарно е за прогнозиране.
anonimnii
Рейтинг: 3293 НеутралноУж екология, това онова, а ще се окаже че просто петрола свършва след 50 г. и бизнеса се ориентира още от сега в друга посока.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4314 НеутралноДо коментар [#36] от "Jazzdevil":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Чети и ще разбереш.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4314 НеутралноДо коментар [#39] от "simChо":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Световното правителство работи. Бъди рахат и се подчинявай без много да му мислиш.
simChо
Рейтинг: 274 НеутралноПървият масие, сериен електромобил е от 2009 ..
Ди сега технологията не стана по-евтина.
Но ще бъде наложена, по съвсем други съображения!
jazzdevil
Рейтинг: 1773 ЛюбопитноДо коментар [#42] от "anonim440":
Вие сериозно ли?!? Радиоактивния облак (от какво се е образувал не е ясно) срещу всички ветрове, въздушни течения и през сума планински вериги обикаля половината Земя и стига в България с интензитет дето избива скалата на Ел таблото на завод Електроника...
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4314 НеутралноДо коментар [#29] от "FourOhFive":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Щото имаше армия например и ред други харчове.
стефан иванов
Рейтинг: 120 НеутралноДо коментар [#16] от "taratanki":
В Сащ акциз на горивата няма.Няма и ДДС /има данък оборот/Няма и касови апарати /фискални и задължителни/ И все пак са най-силната икономика/ мисля ,че трябва да се замислим.
simChо
Рейтинг: 274 НеутралноБаш аз най много мисля тукана..
И за това , как ВЕИ енергетиката е ТЕЦ в който се горят разни неща..
И за електрото - че бъдещето е в него!
И какви ще са цените..
Аз ги давам данните..
А извод - всеки да прави.
А по темата - Мъск явно греши..
Дори и само за леките коли .. увеличаването би трябвало да е поне 5 - 6 пъти..
За всички ДВГ. 14 пъти..
angevins
Рейтинг: 851 НеутралноДобре, че Мъск го казва, че ние не можем да се досетим. Само дето с електромобилите няма да има мнопол
...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...karatista
Рейтинг: 2874 НеутралноДо коментар [#47] от "simChо":
mr. Gorbachev, tear down this wall!хората са го сметнали вече, това че не знаеш е друга тема. може и да не е много вярно, но на сметки като на тези пичове много инвеститори си правят анализите.
https://twitter.com/TimBuckleyIEEFA/status/1320846360975872000/photo/1
anonimnii
Рейтинг: 3293 НеутралноДо коментар [#48] от "Jazzdevil":
Ами то си имаше графики, бяха се образували два големи облака, единият тръгна към САЩ, а другият тръгна към Азия.
jazzdevil
Рейтинг: 1773 НеутралноДо коментар [#40] от "fpyyh":
Въпроса в случая е "Колко е радиоактивна тая вода и какво количество е?" - щото и хората са радиоактивни ама не сме престанали да спим заедно.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3567 НеутралноПод всяко споменаване на Мъск става излишна патаклама.
ЕретикЧовекът казва, че замяната на ДВГ с електрички ще стане за около 20 години, тука феновете все се заканват че до две години нещата ще се променят.
Освен това човекът вероятно пак има предвид първия милиард, на който сме на опашката, а не Бангладеш.
20 години са си много време, не е невъзможно. Преди 20 години телефоните бяха скъпи и не бяха толкоз хитри.
simChо
Рейтинг: 274 НеутралноИ гласуването е по пощата.
Активни са , дори и 70 -80 годишните..
"На бой отиват, само старците".
Трябва да се замислим!
historama
Рейтинг: 648 НеутралноДо 5:"hamiltonf"..А другарката Меркел забрани и затвори ядрените централи, някои от тях нови..."
Но върху всяка къща в Германия слагат по 2 фотоволтаични панела. Ама те дойчовците са прости, Меркелица тоже.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3567 НеутралноДо коментар [#17] от "T.M.":
Еретик"Защо да нямат, Кмете? Ти колко км можеш да изминеш с 1 резервоар? Защото Теслата може вече да изминава около 500 км с едно зареждане. С моето бензиново БМВ с 50 л резервоар имам същия "рейндж" - за градско 450, за извънградско 550"
============
Дизеловото ми Волво е с 80 литра резервоар, което при икономично каране покрива разстояние от 1400+ километра.
Зарежда се за минута, гърловината поема и тираджийския пистолет.
jazzdevil
Рейтинг: 1773 НеутралноДо коментар [#54] от "anonim440":
Странна работа - и нито един облак дето да тръгне по циклоналния маршрут през Курилите към Аляска?!?
Моето име
Рейтинг: 3090 НеутралноДо коментар [#4] от "Jazzdevil":
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠те скоро няма да си вземат хладилници... няма какво да държат в тях :)
simChо
Рейтинг: 274 Неутрално14 пъти..
Днешните ДВГ. са 14 пъти повече от Енергетиката на Земята.
А иначе всеки идиот , може всичко да дудне..
Сметките на Мъск, за 2 пъти от къде сс взети?
Що не е 3 пъти, или 5 пъти?
zara09
Рейтинг: 268 НеутралноДо коментар [#38] от "moreee":
""Теѕlа вce oщe вяpвa, чe бaвнитe зapядни дo дoмoвeтe и paбoтнитe мecтa ca ocнoвният нaчин зa зapeждaнe нa пpeвoзнитe cpeдcтвa, нo иcĸa дa пpeдлoжи и пo-бъpзa oпция.
Taĸa нapeчeнитe зapяднa cтaнция V3 пoзвoлявa нa Теѕlа Моdеl 3 дa ce зapeди зa 5 минyти и дa ycпee дa пpoпътyвa 120 ĸилoмeтpa cлeд тoвa. "
Моето име
Рейтинг: 3090 НеутралноДо коментар [#5] от "hamiltonf":
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠много льош дрогарка. лично сама да спре аеци.
tsvetko_51
Рейтинг: 1516 НеутралноХубаво е да се чете и после да се пише, ама пуста душа юнашка трае ли:).
Дали ще стане това или света ще хване съвсем друга посока, предстои да видим, но Мъск ясно казва, че говори за енергия от ВЕИ - слънчева и вятърна, като споменава, че в тази връзка, акумулаторте тепърва ще търпят развитие.
При това, нека да обърнем внимание, че не е задължително това да са химически акумулатори, защо да не бъдат примерно водни, нещо като ПАВЕЦ Чаира.
Що се отнася до атомните централи, дори тези които са налични, тъй като са проектирани доста консервативно, което е очевиден плюс, ще произвеждат още много години. Е, това че Германия е решила и ще ги затвори тези централи си е тяхно решение, но това решение винаги може да бъде преразгледано, защото погребването е много трудоемко и много скъпо занимание, та на първо време ще става дума за някакъв вид консервиране, а не рязанае на скраб, както си го представят някои.
Моето име
Рейтинг: 3090 НеутралноДо коментар [#7] от "Pomak":
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠първо се научи да мислиш персонално, после се заемай с глобалното мисление
Viva la Evolution
Рейтинг: 776 НеутралноИ благодарение на това имат най-ниската цена на едро в Европа. До като ние сме в топ 3 на най-високата. Миналата година, както и в този момент сега сме с най-високата.
https://www.energylive.cloud/
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
historama
Рейтинг: 648 НеутралноА дали бъдещето не е на хибридните автомобили? С електрически ход 80-100 км (за града), и с един по-малък ДВГ от 1 л за извънградско? При Тойота масово минаха на хибридни, хонда, мазда също се преустройват, даже и европейски марки минават на хибридно задвижване.
karatista
Рейтинг: 2874 НеутралноДо коментар [#62] от "simChо":
mr. Gorbachev, tear down this wall!демек, казваш че понеже мъск не може да смята, досега инвеститорите са налели толкова "малко" в него и че ако можеше да смята по-добре, сигурно щяха да налеят още много повече? вероятно си прав за себе си.
Моето име
Рейтинг: 3090 НеутралноДо коментар [#68] от "historama":
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠много двигател, много нещо. Един познат си взе хибрид от Опел и мълчи.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3567 ВеселоДо коментар [#44] от "anonim440":
Еретик"Уж екология, това онова, а ще се окаже че просто петрола свършва след 50 г. и бизнеса се ориентира още от сега в друга посока."
=============
Преди 20 години говореха, че свършва до 10 години.
стефан иванов
Рейтинг: 120 НеутралноАко имаше нормални условия ,БГ би трябвало да се фокусира във производството на медни кабели /качествени/ .Захранващите мрежи в цял свят ще се разрастват и обновяват.Имаме традиции и в трансформатори и друга ел апаратура.Но трябват пари /инвестиции / в развойна дейност и в кадри.За съжаление съм песимист да се случи.
zara09
Рейтинг: 268 НеутралноИ това е само началото...а какво ще е след 5-10 години? 5 мин за 120км и то на външна зарядна станция, но пък ще си имаш и зарядно в къщи, в офиса, до магазина....Има перспектива и дума да не става! Наистина, за акумулаторите ми е въпросът, не толкоз за зарядните станции и скоростта на зареждане...времето ще се скъсява, но батериите как ще се рециклират, какви ще бъдат, щото май се заформя те да са големия отпадък, след определен живот?
simChо
Рейтинг: 274 Неутрално20 години са малко време.
Задачата е ОГРОМНА.
Това е най-значимата задача ПРЕД ЧОВЕЧЕСТВОТО.
И ако всички минат на електро , нито Бангладеш, нито Африка , могат да си останат сам-сами на ДВГ..
Ако електрото стане 60% - 70% няма да има рентабилнист за ДВГ и за петролни технологии и цените ще се увеличат.
zara09
Рейтинг: 268 Неутралноhttps://www.economic.bg/bg/a/view/tesla-pokaza-byrzi-zarjadni-stancii-v-berlin-120498
Моето име
Рейтинг: 3090 НеутралноДо коментар [#71] от "Костадин Иванов":
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠като се мине масово на ток, съвсем ще спре да свършва :)
Viva la Evolution
Рейтинг: 776 НеутралноНе не е. Хибридите съществуват заради дупка в законодателството на няколко водещи страни, която ги класифицира, като ЕКО и ги приравнява с електромобилите. Реално са си същите пушилки, като останалите ДВГ-та, но са чувствително по-скъпи. Въпросната законодателна дупка във Великобритания я затвориха преди няколко дни. Тойота обяви, че следващият Приус ще е изцяло електрически. ГМ спряха Шеви Волт и го замениха с Шеви Болт. Второто е електромобил. Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
Моето име
Рейтинг: 3090 НеутралноДо коментар [#74] от "simChо":
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠ще черпят челният Кубинскио опит там още карат коли от 60-те
Viva la Evolution
Рейтинг: 776 НеутралноТехнологиите се измислят, когато станат нужни. До скоро нямаше батерии в достатъчни за рециклиране обеми. Сега вече има и почнаха да се появяват и технологии. Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
стефан иванов
Рейтинг: 120 НеутралноДо коментар [#57] от "simChо":
И какво променя написаното от тебе?
Значи отричаш ,че САЩ поне засега и от десетилетия са най силната икономика?
Или отричаш че по стандарт на средния американец са в първата десятка на света
6-7 място/?
Или ,че по възможност за развитие на бизнес са също на 6 то място?
Айде стига глупости !
simChо
Рейтинг: 274 НеутралноАбсолютни глупости..
Не аз, а БЛУМБЪРГ слага САЩ на ВТОРО МЯСТО.. Световната банка и тя същото казва..
Ерго - не са най-силната икономика ..
Да се чете трябва.
Нинов
Рейтинг: 1605 НеутралноДо коментар [#5] от "hamiltonf":
Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.ФРГ в момента е номер едно в света по износ на електричество.
На второ е Франция.
nikolay georgiev
Рейтинг: 8 НеутралноТова с хибридите е умряла работа! Най-ефектовният двигател с вътрешно горене не може да премине границата от 20% КПД. Докато съвременните газови турбини със Стърлингов двигател достигат 60%! Едно и също количество гориво дава три пъти повече енергия!
nikolay georgiev
Рейтинг: 8 НеутралноТова с хибридите е умряла работа! Най-ефектовният двигател с вътрешно горене не може да премине границата от 20% КПД. Докато съвременните газови турбини със Стърлингов двигател достигат 60%! Едно и също количество гориво дава три пъти повече енергия!
NotWokeEnough
Рейтинг: 274 НеутралноНяма как - все пак хилядите бездомни по улиците и трябва някоя троха да получат, а пък безнес демократите да имат бюджет и те за 'домове' за бездомни
Впрочем доста данъци искат да вдигнат.... Интересно ще стане, ама ме е страх че ще напълнея от толкова много пуканки 'progressives' is the politically correct word for communists
simChо
Рейтинг: 274 НеутралноПо принцип огромна част от света, ще ползва стари технологии..
ДВГ нито някой ще разработва, ни нищо..
И майната им на леките коли, останалите ДВГ на Земята - кораби, трактори, багери, камиони .. ще си лумкат докато има шанс от някъде да се намери гориво.
Горивото също ще е на доизживяване, никой няма да инвестира в разработки и така..
ТОВА съм го казвал до сега, поне 18 пъти..
geordgeo
Рейтинг: 1041 ЛюбопитноДа сме живи и здрави след 20 години да видим докъде ще са стигнали нещата, интересно време ще е да се живее, който оживее разбира се. И понеже в автомобилостроенето масово се нахвърлиха да правят елколи е ясно, че количествените натрупвания ще доведат до (някакъв) качествен скок, но какъв, ето това ще е интересното...
simChо
Рейтинг: 274 НеутралноБатериите се смилат и се изгарят..
Кръгова икономика, устойчиво развитие - измислено е!
https://renen.ru/wp-content/uploads/2020/10/li-ion-recycling-1.jpg
Ето го съвременното дередже:
https://pubs.rsc.org/en/content/articlehtml/2020/gc/d0gc02745f
quatro_4x3
Рейтинг: 1587 НеутралноВярно, проста ти е сметката. Единственото вярно в коментара ти. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
quatro_4x3
Рейтинг: 1587 НеутралноНовините бавно стигат до деревните ви, а липсата или непълната информация винаги водят до погрешни изводи. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
simChо
Рейтинг: 274 НеутралноКато е далавера и е яко - да си ги карат, вихрено, електричките и да не бият на чувство за подкрепа и дотации!
Сами да си разработят и монтират зарядни, да си измислят рециклиране, да си създадат енергоизточници..
Да се радват на труда си и да се обичат - като братя..
Иначе аз не мисля, да се занимавам с инвеститорство и не ме интересува..
Разсъждавам, като потребител и искам да ми е удобно, чисто и евтино..
стефан иванов
Рейтинг: 120 НеутралноДо коментар [#81] от "simChо":
1.Съединени американски щати
Номинален БВП: 19,39 трилиона $
САЩ държат позицията на най-силната икономика в света от 1871 г. Те често са наричани икономическа суперсила и това е така, защото икономиката им представлява почти една четвърт от световната икономика, подкрепена от модерна инфраструктура, технологии и изобилие от природни ресурси. Икономиката на САЩ е ориентирана към услугите, които съставят почти 80% от БВП, производството е около 15% от него.
2. Китай
Номинален БВП: 12,01 трилиона $
През последните няколко десетилетия Китай преживя невиждан растеж, преодолявайки ограниченията на затворената икономика с централно планиране. Китай често се нарича „фабриката на света“, предвид огромната му производствена и експортна база. Въпреки това постепенно се увеличава и делът на услугите. Още през 1980 г. Китай е седмата по големина икономика с БВП от 305,35 млрд. долара, а размерът на САЩ тогава е бил 2,86 трлн. От инициирането на пазарни реформи през 1978 г., азиатският гигант отбелязва икономически растеж средно с 10% годишно. През последните години темпът на растеж се забави, въпреки че остава висок в сравнение с другите страни. Китай все повече се доближава до първата позиция и „топи“ разликата със САЩ.
стефан иванов
Рейтинг: 120 НеутралноДо коментар [#81] от "simChо":
1 Люксембург Люксембург 105 803
2 Швейцария Швейцария 80 591
– Макао Макао 77 451
3 Норвегия Норвегия 74 941
4 Ирландия Ирландия 70 638
5 Исландия Исландия 70 332
6 Катар Катар 60 804
7 САЩ САЩ 59 501
8 Сингапур Сингапур 57 713
9 Дания Дания 56 444
10 Австралия Австралия 55 707
Molossian
Рейтинг: 328 НеутралноДо коментар [#72] от "стефан иванов":
Panta rhei....Това е така, но за съжаление Българя изнася мед и внася готови кабели.
Докато това не се промени, печалбата ще отива другаде, за нас остават хвостохранилищата и отровните пушеци.
стефан иванов
Рейтинг: 120 НеутралноЕ само със 7 трилиона долара водят на втория Китай в абсолютна стойност.
На глава от населението са 7ми но виж пред какви бутикови икономики .
Та така
simChо
Рейтинг: 274 НеутралноВ момента средното КПД е 33%, а най-доброто са корабните дизели 62% ..
Да сравним с електро.. 18%..
Ако имаш природен газ, да речем (давам го за простичък пример) и го изгориш в пещ, със загуби, загрееш вода, със загуби, завъртиш турбина- със загуби, задвижиш динамо, със загуби, произведеш ток и го прехвърлиш по жици, с до 12% загуби, трансформираш го и го вкараш в батерийки, със загуби, изкараш го от батерийките и завъртиш колелета.. общото КПД ти е 18%..
Вижда ми се по-малко от 33%..
А хибридите , ако вземем микро, милд хибридите и зареждаемите , са 60% от европейския пазар и се увеличават, заради Зелените Политики и законодателството..
Имаме приет Евро-6д - темп, с изискване на 95г. СО2/км. (малко по-сложно е, има си формула) , ако не го покриеш, трябва да купуваш въглеродни кредити.
За това - най-евтиото решеие е хибриди..
simChо
Рейтинг: 274 НеутралноЩо гледаш номиален БВП???
simChо
Рейтинг: 274 НеутралноНаучете се да четете!
САЩ отдава са втори..
Поздрави..
.
Рейтинг: 1466 НеутралноЕлектромобилите по начало са евтини като конструкция, отпадат много системи, отпадат и скъпия двигател и скоростна кутия може да отпадне, полуоски, деференциал , аспуси.
То си зависи каква схема ще се избере, ма ел.двигателя като конструкция е много по прост от двигателя на вътрешно горене, при масово производство цената ще падне много.
Обаче тия неща ще дойдат от Китай, те имат програма да заменят транспорта си напълно на ток. Защо Китай?
Ми първо, Китай е абсолютен лидер и монополист в производството на редкоземни метали, от там и за електродвигателя, и за акумолаторите Китай ще дава най- добрите цени, а реално може и да отраничи износа на литии, неодимови магнити и тн. щото нищо не го обвързва да изнася.
Слабото място за сега са единствено батерийте, ако се реши тоя проблем ел. мобилите ще са масови. Впрочем почти всеки автомобил може и да се доработи на ток, откача се двигателя, закача се ел.мотор , тпавят се промени където се налага и другото вече зависи от батерията.
стефан иванов
Рейтинг: 120 НеутралноДо коментар [#94] от "Molossian":
Бизнеса играе по правилата на държавата в която е и според бизнессредата.
Явно в БГ такава бизнессреда сме изградили.