Берлин към София: ветото за Скопие подсилва популистите и това е опасно и за вас

Външният министър Екатерина Захариева с германския министър за европейските въпроси Михаел Рот.

© Twitter @GermanyInGreece

Външният министър Екатерина Захариева с германския министър за европейските въпроси Михаел Рот.



За няколко дни германският министър за европейските въпроси Михаел Рот коментира няколко пъти ветото, наложено от България на началото на преговорите със Северна Македония. Най-пряката критика обаче бяха думите, че действията на София могат да се отразят и на самата нея, тъй като помагат на популистите и националистите в региона.


Разширяването и насрочването на първите междуправителствени конференции - същинското начало на преговорите - със Северна Македония и Албания отпадна от дневния ред на днешната среща на Съвета по общи въпроси, в която участват и Рот, и българският външен министър Екатерина Захариева. По думите му германското председателство ще направи всичко, за да преодолее блокадата. "Всичко друго би било сериозна политическа грешка за сметка на стабилността и сигурността на Западните Балкани, а това в крайна сметка би застрашило и сигурността на цяла Европа", каза Рот.


Той също така потвърди, че разговорите продължават, но "за съжаление не успяхме да изпълним напредъка, за който самите ние вече се договорихме. В основата са двустранните искания на една държава членка, към които не можаха да се присъединят другите 26."




Германия е сред държавите, настояващи, че никой не подкрепя българската позиция, но не успя да убеди София да я промени, за да започнат преговорите преди края на германското европредседателство (този месец). За последните два месеца, откакто се разгоря спорът, никоя държава от ЕС не е реагирала с недвусмислена публична подкрепа за София, която иска промяна в преговорната рамка, докато паралелно с това поставя на Скопие и конкретни условия, свързани с историята и езика.


Най-директно насочените към България коментари обаче бяха отправени през германската "Редакционснецверк Дойчланд" (RND), за която той заявява, че макар той и екипът му да вземат предвид интересите на всички страни в спора, поведението на София вреди на самата нея заради рисковете, произтичащи от забавянето на евроинтеграцията (германският израз буквално означава "така сам си режеш собственото месо"):


"Ако сега не си удържим на думата и с това подсилим националистическите и популистките сили в региона, това може да има последици и за сигурността и стабилността на България. Така човек сам се прострелва в крака."


Михаел Рот,

германски министър за европейските въпроси


Рот има предвид факта, че началото на преговорите отнема много повече време от желанието на Германия, а и на други държави в ЕС, и на Западните Балкани се чуват критики, че ЕС поема ангажименти, които впоследствие сам не може да изпълни. Това произтича от неуспеха на държавите членки да започнат преговори с две смятани за подготвени за това държави в региона от няколко години: първо, заради западни държави (след като гръцката блокада падна с решаването на спора за името), а днес - заради България. В публикацията на RND, която преразказва спора между София и Скопие, се отбелязва, че той се води въпреки болезнените рефомрми, осъществени от Северна Македония, за да бъде готова за преговори.

Коментари (197)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2265 Неутрално

    Нихилистите ли предпочитате?

  2. 2 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1331 Неутрално

    Хубаво е България и РСМ да бъдат оставени сами да разрешат неуредиците помежду си.

    ДБ=БКП
  3. 3 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 774 Любопитно

    По думите му германското председателство ще направи всичко, за да преодолее блокадата.

    Какво да разбирам под всичко, и с.ирки ли ? И дали е необходимо?

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  4. 4 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    Северна Македония имаше 30 години да изчисти спорните въпроси с България! Къде спа толкоз време? Не от вчера знаят че ще кандидатстват в ЕС!

    В Русия съм! В Русия съм!
  5. 5 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 896 Неутрално

    София към Берлин - говорете с югославяните.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  6. 6 Профил на Bornagain
    Bornagain
    Рейтинг: 391 Неутрално

    Германия е сред държавите, настояващи, че никой не подкрепя българската позиция
    ==============================================
    А някога велика Германия сега няма германска позиция, а повтаря американската. Това немците днес наричат "германска външна политика".

    Свободата, Санчо...
  7. 7 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 896 Неутрално

    Това е продължение на ПР-кампанията на Скопие, тя е планирана до Коледа.
    Ето по-добре обяснена в КлубЗет
    https://clubz.bg/107464-poredna_kampaniq_v_bryuksel_s_falshivi_novini_sreshtu_bylgariq

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  8. 8 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1664 Неутрално

    Ние сме : "НЕ,БЛАГОДАРИМ"!!!
    За пръв път от много години имаме адекватна и достойна позиция, дано успеем да я устискаме срещу натиска на Берлин!

  9. 9 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2265 Неутрално

    Добре нека да разгледаме безобидни ли са фалшификациите на историята, като вземем например фалшификацията в Майн Кампф, кой е виновен Германия да загуби ПСВ.

  10. 10 Профил на erg31570932
    erg31570932
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Драги читатели, четете западна преса. Европа, и по-конкретно Франция, се движи към идеята на Де Гол за "Европа на националните държави". България има негласната подкрепа на Макрон, който отдавна е против разширяването на ЕС.

    https://zeitung.faz.net/faz/politik/2020-12-08/macron-wird-immer-gaullistischer/543089.html

  11. 11 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 1189 Неутрално

    "ЕС поема ангажименти, които впоследствие сам не може да изпълни. Това произтича от неуспеха на държавите членки да започнат преговори с две смятани за подготвени за това държави в региона от няколко години"
    Явно не са подготвени тези държави след като им е наложено вето от страна на някоя членка на ЕС. Също така е лицемерно точно германец да ми говори колко било лошо да има националисти...
    Аз само не разбирам защо тази медия продължава да насажда някакво чувтво, че едва ли не Германия ни натиска? Силно се съмнявам да е така. Ако е се получава, че натиска партнорите си за сметка на бъдещи по-малки и нестабилни такива. Не вярвам, че са толкова глупави. По-скоро си личи опита за манипулация от страна на Иконмедия относно Северна Македония. Прокопиев да няма големи бизнес интереси там, че се натиска така яко да влизат в ЕС???

  12. 12 Профил на etar
    etar
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Берлин не са разбрали, кои са популистите. Боко е най-големият коджа популист. Раздава пари сега наляво и надясно, тегли заеми. Догодина обаче ще дойде време да се плаща за тоя популизъм и аз лично съм се подготвил за вдигане на данъците. Македония сега е да се замаже положението до изборите след чекмеджетата и ковида. Ако искаха нещо да направят с Македония да са го направили досега- имаха цели 3-4 години.

  13. 13 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1550 Неутрално

    Надявам се поне този път правителството да прояви характер и да не се поддаде на натиска. Впрочем то няма и много възможности за лавиране, защото общественото мнение у нас почти единодушно е в полза на ветото.

  14. 14 Профил на bulgarin.
    bulgarin.
    Рейтинг: 323 Весело

    И това го казват хора, които не само не признават австрийския и източногерманския език, но и водят политика на етническо асимилиране на източногерманското национално малцинство

    "Аз съм бил всякога българин и ще бъда не само до гроб такъв, но още и после смъртта ще оставя завещание и прахът ми да не се смеси с друга народност."
  15. 15 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 896 Неутрално

    В Берлин отлично знаят, че Македония е държава с тежки югославски дефицити и ако сега принудят Бойко да отстъпи, правителството му ще падне незабавно (такава заявка дава Каракачанов) и на изборите шансът ГЕРБ да се пребори нещо повече от едноцифрен процент спада. А все пак, ГЕРБ беше създадена от Германия. Според мен, с тази имитация на натиск швабите просто дават глътка въздух на Баце, който дава вид, че удържа сам всички напъни по югославска линия и помпа мускули и рейтинг.
    Самият Заев каза - нека изчакаме да минат изборите в България. Опасявам се, че веднага след изборите Баце и Зайко ще изиграят някакъв театър за разбирателство, в който и вълкът гладен, и агнето изядено.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  16. 16 Профил на Bornagain
    Bornagain
    Рейтинг: 391 Неутрално

    че той се води въпреки болезнени реформи, осъществени от Северна Македония,
    ==============================================================
    И кои са тези реформи - да си "македонец" означава да мразиш всичко българско, това е така от 1944 г. и нищо не се е променило. Всички "македонски" книги писани в Белград са в "македонските" училища, университети, читалища, библиотеки и нищо не е реформирано.

    Свободата, Санчо...
  17. 17 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1331 Неутрално

    До коментар [#7] от "Пипера е много лют":

    Дори и така да е, то не виждам защо България да спира и Албания?
    РСМ спира и Албания.

    ДБ=БКП
  18. 18 Профил на xyi25666099
    xyi25666099
    Рейтинг: 76 Неутрално

    Прав е другаря Рот.

    Полпулистите даймата натискат да вкарат още един проблем в Европа - още популисти.

    Да си ги спомним кои радуват за това тука.

    "Дневник" следи в реално време събитията около сблъсъците между институциите и протестите срещу правителството и главния прокурор, които навлизат в 266-cтия си ден
  19. 19 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 864 Неутрално

    София към Берлин: След като направихме грешката да Ви подкрепим в двете световни войни, може да си затваряте плювалника ...

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  20. 20 Профил на bulgarin.
    bulgarin.
    Рейтинг: 323 Весело

    Спрете културната и етническа асимилация на източногерманското малцинство! Признайте австрийския и източногерманския език!

    "Аз съм бил всякога българин и ще бъда не само до гроб такъв, но още и после смъртта ще оставя завещание и прахът ми да не се смеси с друга народност."
  21. 21 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1738 Неутрално

    Започна се.
    Боко голям го вади, ама мек, не може да си го мери с този на Меркел :)))

    ХАКНАТИЯТ МОЗЪК: https://unbrain.eu/?bg
  22. 22 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 896 Весело

    В крайна сметка, ФРГ трябва незабавно да обяви аншлусът на ГДР за незаконен, да възстанови източногерманската нация, техния източногедейски език и за своя сметка да върне Берлинската стена. А, и да върне столицата в Бон.
    След това България ще подкрепи гедерейските геносета в техните справедливи искания.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  23. 23 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 841 Неутрално

    Лъжите на една платена медия...

  24. 24 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Не, не е. Берлин да си гледат китайската провинция Германия.

    The best way to predict the future is to invent it.
  25. 25 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3999 Весело

    До коментар [#3] от "kasko":

    Завод на ФВ...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  27. 27 Профил на Bornagain
    Bornagain
    Рейтинг: 391 Неутрално

    Не, не е. Берлин да си гледат китайската провинция Германия.
    —цитат от коментар 24 на EU defender

    Тя да беше китайска, виж Мюмюн какво интересно име - Ханс, казал полицаят Реджеб на колегата си в бундесланд Бавария.

    Свободата, Санчо...
  28. 28 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 896 Неутрално

    До коментар [#17] от "anonim440":

    Това с Албания е югославска лъжа в ПР-кампанията. Няма никакъв проблем РСМ и Албания да се разделят, а не да вървят в пакет. Така титовистите се опитват да настроят и албанците против нас, а за тях обструкции имат Холандия, Франция и Дания. Но сега е по-удобно да пришият всичко на София, а те целите в бяло и благопожелания.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  29. 29 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 5642 Гневно

    Зад агресивния македонизъм стоят "нашите братя славяни и православни" сърби, както и новият ЕСКоминтерн !!!!

    [email protected]
  30. 30 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 864 Неутрално

    Искам някой да попита този от снимката , евентуално и шефката му в австрийските учебници по история какво пише за Карл V Хабсбургски : Германски или австрийски император е?

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  31. 31 Профил на Dimiter Monev
    Dimiter Monev
    Рейтинг: 96 Неутрално

    "Чета сантиментални изповеди и жалби за територии, които някога са били включени , изгубени или обект на планове за Велика България.Няма да ги изброявам, защото всеки българин ги знае. Не само предишните генерации, а и днешните българи са възпитавани ,,в дух на патриотизъм’’. Разказвани , а и днес им се раказват исторически факти и измислици, единствено с цел да ги направят ,,патриоти’’ и зависими от ,,дрогата’’ на национализма. Тези представи и чувства са остарели представи за собственост, която никога не е принадлежала на обикновените хора, а на имащите властта. И в царско, и в комунистическо и в мутренско време. Само объркани и комплексирани хора от 21-ви век могат да мечтая за изгубени територии . Дано по-скоро България да се лиши от политическите си граници, та българите да почувствуват свои не само днешните и историческите си географски области, а цялата Обединена Европа! Ето за това трябва да се мечтае! Знам, че сега една огромна част от „публиката“ ръмжи и недоволства, защото бацилът на обърканите представи за „патриотизъм“ се е загнездил дълбоко в подсъзнанието им. Ще ги посъветвам на „старобългарски“„ : Немойте да се косите, оти ке ви мине!"

  32. 32 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 5642 Гневно

    В момента наблюдаваме истинското отношение на Белград към София.
    И на ЕС към Белград !!!

    [email protected]
  33. 33 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 918 Неутрално

    Ако това правителство се огъне ще бъде клеймосано с най-голямото предателство. И ако преди това е имало съветски ботуш тук, били сме победени в Междусъюзническата и Първата св. войни, то сега няма да имат никакво оправдание. А германците да си мълчат, защото и в двете войни те ни вкараха в тази касапница, да не говорим и за Ньойския договор преди това.

  34. 34 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 5642 Любопитно

    ''Сърбите винаги са се виждали като лидери на Балканите, а България като сателит на Сърбия. Българските национални интереси не предполагат приемането на Северна Македония като аватар на Белград в ЕС. Това ще позволи на Скопие да промотира и развихри великосръбската идеология на ниво Брюксел с всички инструменти и възможности като страна членка на Евросъюза", коментира във Фейсбук анализаторът и експерт по международна сигурност Боян Чуков.

    [email protected]
  35. 35 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 896 Весело

    До коментар [#21] от "Боян Таксиров":

    Нищо не се е започнало. Кълвете на елементарни ПР-кампании като шаран на гола кука. Голямата тема в Брюксел не е българското вето, а това на Полша и Унгария. Орбан и Качински правят истинските проблеми на фрау Меркел. Югославяните са газирана вода.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  36. 36 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 5642 Любопитно

    Сърбите унищожават българите на територията на Югославия от векове с чудовищна жестокост и последователност, сравнима само с тази на фашистите. Далеч преди Коминтернът да повтори великосръбските постановки.

    [email protected]
  37. 37 Профил на Bornagain
    Bornagain
    Рейтинг: 391 Неутрално

    А германците да си мълчат, защото и в двете войни те ни вкараха в тази касапница, да не говорим и за Ньойския договор преди това.
    —цитат от коментар 33 на evtimvz

    Богдан Филов сам ходи до Виена да подписва с Германия, май сами се вкарахме.

    Свободата, Санчо...
  38. 38 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 918 Весело

    До коментар [#18] от "xyi25666099": "Прав е другаря Рот."

    Прав е, разбира се. Друго беше да го снимат на кекалото.

  39. 39 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 5642 Гневно

    Да не позволим да се размива нашия културен и цивилизационен код в услуга на великосръбската идеология!

    Boyan Chukov

    [email protected]
  40. 40 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2306 Неутрално

    До коментар [#19] от "angevins":

    София към Берлин: След като направихме грешката да Ви подкрепим в двете световни войни, може да си затваряте плювалника ...
    ▪️▪️▪️▪️
    Няма проблем:) Германия може да затвори, какво ЩЕ правите след това?
    Къде е Германия и къде е България? Ето къде е истината и решение, кой трябва да затвори говорилника;))))

    "Чуждестранен агент"
  41. 41 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 5642 Любопитно

    Германия, хвърли цялата вина за незапочване на преговорите с РСМ и Албания върху България !!!

    [email protected]
  42. 42 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1331 Неутрално

    До коментар [#26] от "putinxujlo":

    Наи-родолюбивите руснаци са се сражавали заедно с Хитлер против Сталин в редиците на РОА. Целта е била да се освободи русия от болшевиките.
    Време е да престанете да гледате на историята от гледната точка на болшевиките. Тогава ще разберете защо всеки се радва като се освободи от червените изверги. Един ден и Русия ще е свободна.

    ДБ=БКП
  43. 43 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 918 Весело

    Но има и друга версия - бабата да се оправдава, че е направила всичко възможно, след като е обещавала на северняците. Бабо, не забравяй кой те целуваше и возеше с 200 в джипката.

  44. 44 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Ако погледнем по- глобално, германеца е прав. Нашият интерес е добре интегрирана С Македония в ЕС. най- добре е да подкрепяме и побутваме Македния - тоест с добро, не с джавкане.
    Но също така е факт, че комшиите твърде много и твърдедълго насаждат антибългарското.

  45. 45 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 5642 Любопитно

    Германия, хвърли цялата вина за незапочване на преговорите с РСМ и Албания върху България за претенциите към РСМ, без да се посочва, че Албания, която се разглежда в пакет има доста работа да свърши до изпълнението на исканията............

    [email protected]
  46. 46 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 828 Весело

    Дневник, с позицията ви по този казус копате надолу. 4-те % са отново мираж! Пространството зад "коня" няма кой да ви го вземе.

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  47. 47 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 5642 Любопитно

    До коментар [#21] от "Боян Таксиров":

    Да, ГЕРБ защитиха нашето достойнство !!!

    [email protected]
  48. 48 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2181 Неутрално

    До коментар [#26] от "putinxujlo":Наи-родолюбивите руснаци са се сражавали заедно с Хитлер против Сталин в редиците на РОА. Целта е била да се освободи русия от болшевиките.Време е да престанете да гледате на историята от гледната точка на болшевиките. Тогава ще разберете защо всеки се радва като се освободи от червените изверги. Един ден и Русия ще е свободна.
    —цитат от коментар 42 на anonim440


    В Чехия има скоромни паметници на бойците от РОА (Власовци). Води се и открит дебат, че власовците имат големи заслуги в зачистването на Прага от немските части и спасяването и от бастисване от отстъпващите немски войски.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  49. 49 Профил на constatator
    constatator
    Рейтинг: 1529 Неутрално

    Ако хората които твърдят, че цар Самуил и Гоце Делчев са българи са популисти какви са тогава хората които твърдят че цар Самуил и Гоце Делчев са македонци?

  50. 50 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 937 Неутрално

    Това е абсолютно вярно, но пък и ние имаме съществен проблем със РСМ, които само ние тука си разбираме по съседски. Явно всички ще трябва да поизчакат малко. Спорът с Гърция и той се проточи с години.

  51. 51 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2306 Неутрално

    До коментар [#42] от "anonim440":

    Един ден и Русия ще е свободна.
    ▪️▪️▪️
    :)))
    Подкрепям! И Русия ще стане сбободна✌

    "Чуждестранен агент"
  52. 52 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3999 Неутрално

    Това е "равноправието" в ЕС, натиск, натиск, натиск, за да може една от големите сили в съюза запише червена точка, и направи бъдещия член СМ буквално васал, и вечно одобряващ, с абсолютна вярност, немската политика.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  53. 53 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 5642 Любопитно

    До коментар [#13] от "spiegel":

    Така е - избори с македонска плюнка на лицето не се печелят в България !!!
    Това да си го запишат Радан и Еленката Йончева !!!

    [email protected]
  54. 54 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2181 Любопитно

    Някой попадал ли е в северомакедонските издания на материали, който да обясняват на северомакедонските граждани, защо би трябвало да са склонни на компромис и защо би трябвало да се замислят, дали всичко, което до сега им е преподавано по история в училище е чиста монета? И защо членството в ЕС е по-важно от това, да са "посебен народ" наследник на ....... на .... на Александър Македонски (опс, той май вече не е в играта)...

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  55. 55 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3999 Любопитно

    До коментар [#44] от "ial":

    Досега беше все с добро, може ли да преброиш колко години?

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  56. 56 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2114 Любопитно

    Германия е сред държавите, настояващи, че никой не подкрепя българската позиция, но не успя да убеди София да я промени, за да започнат преговорите преди края на германското европредседателство (този месец).
    —цитат от коментар 0 на статията



    А бе тия, защо не си гледат "Северен поток-2",
    ами са тръгнали с нас да се занимават.
    Между другото, не знам защо храним
    и издържаме толкова михлюзи
    на държавни служби, като дипломати и консули в чужбина!
    Тяхна работа е да разясняват българската позиция
    по международни и правителствени въпроси
    за външната и вътрешната политика на
    на горката ни колония!
    Да започват да вършат нещо
    или ако не шута и обратно у нас!
    Файда от тях до момента никаква!

  57. 57 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2306 Неутрално

    До коментар [#42] от "anonim440":

    Наи-родолюбивите руснаци са се сражавали заедно с Хитлер против Сталин в редиците на РОА. Целта е била да се освободи русия от болшевиките.
    ▪️▪️▪️▪️
    Спорно, но отчасти е вярно. Болшевизм и коммунизм - световни зло.

    "Чуждестранен агент"
  58. 58 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1331 Неутрално

    До коментар [#48] от "DDR":

    За жалост историята се пише от победителите. А във ВСВ побеждават болшевиките. И десетилетия наред лъжеха за РОА. А Власов е казвал "До Русия с Хитлер. А после ще видим...", т. е. целта е била заедно с Хитлер да се махнат болшевиките от власт в Русия и после вече да се обърнат против Хитлер. Хитлер обаче не е вярвал на РОА, и това е една от причините да загуби войната. Защото в началото на войната против СССР се предават 2 млн. руснаци и Хитлер е знаел, че може да ги въоръжи ида ги върне на фронта против Сталин. Но Хитлер не го прави. В самата РОА са били 2 млн. души (тази цифра с течение на годините се намалява, по обясними причини. например в уикипедия преди 10 г. пишеше една цифра, а сега пише вече друга цифра).

    ДБ=БКП
  59. 59 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2420 Неутрално

    Ако човек чете само "Дневник"ще остане с убеждението,че РСМ е направила всичко необходимо за започване на преговорите,но лошите българи от инат не я пускат.Редакцията ,малко обективност ,от време на време няма да ви навреди-

  60. 60 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1331 Неутрално

    До коментар [#48] от "DDR":

    Темата е много широка и за РОА може да се пише много. И в Русия на Путин се опитват и до ден днешен да внушат, че Власов е бил предател. Кого е предал? Човекоубиецът Сталин ли?

    ДБ=БКП
  61. 61 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    До коментар [#4] от "Веселин Дечев":

    А преди да наближат изборите и ВМРО да е на ръба на 4%, те къде спаха и не повдигнаха въпроса заедно със спора за името с Гърция?

    Не ме търсете преди обяд
  62. 62 Профил на Bornagain
    Bornagain
    Рейтинг: 391 Неутрално

    До коментар [#26] от "putinxujlo":Наи-родолюбивите руснаци са се сражавали заедно с Хитлер против Сталин в редиците на РОА.
    —цитат от коментар 42 на anonim440

    РОА е съществувала само на хартия почти до края на войната. Вземи се образовай малко, недей да заприличваш на американец.

    Свободата, Санчо...
  63. 63 Профил на de val
    de val
    Рейтинг: 11 Неутрално

    До коментар [#37] от "Bornagain":

    В момента на подписването немските войски са били на Дунава. Прехвърлянето им започва часове преди това. Истински избор не е имало. Целта е била минимални жертви. Единствената надежда е била да се измъкнем с дипломатически маневри, но смъртта на Царя прави обрата невъзможен. Ужасно време...

  64. 64 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2181 Неутрално

    До коментар [#48] от "DDR":Темата е много широка и за РОА може да се пише много. И в Русия на Путин се опитват и до ден днешен да внушат, че Власов е бил предател. Кого е предал? Човекоубиецът Сталин ли?
    —цитат от коментар 60 на anonim440


    Западните съюзници постъпват доста .... как да го кажа... спрямо предалите им се РОА войници и командири. Предават ги на СССР с ясното съзнание, какво ги очаква ....

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  65. 65 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 828 Весело

    До коментар [#59] от "uvtest":

    "Редакцията ,малко обективност ,от време на време няма да ви навреди-"

    Ще навреди, ще навреди! Финансово!

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  66. 66 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 896 Весело

    До коментар [#22] от "Пипера е много лют":

    Всъщост Германия може да подскаже гедерейския вариант на Скопие като начин за бързо влизане в ЕС. Убеден съм, че ще го приемат радушно!

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  67. 67 Профил на constatator
    constatator
    Рейтинг: 1529 Неутрално


    КОЙ ИМА ИЗГОДА ОТ МАКЕДОНСКИЯ ЕЗИК?
    (50 ГОДИНИ ЮГОСЛАВСКИ „РАЗДЕЛИТЕЛЕН" ЕЗИК 1944-1994 г.)

    Проф. д-р Ото Кронщайнер (Австрия), Македонски преглед бр 2, 1995 г


    „За Белград легендата за „южните сърби", които наследили Македония, вече не е достатъчна. Затова той заложи на друга карта - в Македония живеят македонци и те говорят на „македонски". За броени дни бе измислен македонски книжовен език, който бе приспособен към сръбските пишещи и печатарски машини и който игнорираше специфичните български букви. Създадени бяха македонски граматики и по този начин белградската власт успя блестящо да сервира на Запада един несъществуващ народ. Македонците („македонските славяни") доста често започнаха да се споменават в западните трудове като самостоятелен народ. И тъй като днешните югославци се възприемат за по-либерални от съвременните българи, авторите съдействат наивно, простодушно и глуповато на тази идея." (Е. Кюнелт-Леддин, „Ди пресе", Виена, 10-11 юни 1978).

    „Дали книжовният македонски език ще намери място в европейската литература, зависи от качеството на онова, което ще се напише на него." (В. Либал, бивш кореспондент на Дойче пресе Агентур в Белград).

    Тук като работна теза ще предпоставя, че има славяно-говорещо население в суверенната от 1991 г. многоетнична Република Македония, което преди 50 години бе ощастливено с нов оперетъчно създаден език, несъществувал никога преди това, и чието окончателно сътворяване и признаване подобно на каталонски, ладински и бретонски никога не е било предмет на обсъждания. [1] Съчиняването на този антибългарски разделителен език и глотонимичното му означаване като македонски (македонскиот jазик) - такъв глотоним до този момент не е бил познат - се обяснява с политическия подтекст и държавните интереси на Югославия от 1944 г.: определянето на българите в Македония просто като южни сърби, нещо което правят (дори и днес) сръбските университетски професори, би било твърде грубо за международната аудитория. Съществуването на борещо се българско малцинство на югославска държавна територия определено се възприемаше като нежелателно. Живеещите в Косово и в Западна Македония албанци (почти толкова на брой, колкото и българите) тогава все още не са били възприемани проблематично, тъй като Косово все пак е стара сръбска територия, а държавата е славянска, респ. южнославянска (= югославска). Затова е било излишно езиковото отделяне на югославски албански. Освен това върху югославските банкноти са отбелязани само славянските езици (сръбски, хърватски, словенски и македонски), независимо че в Югославия има общо взето повече албанци, отколкото славяноговорещи македонци.

    Поради това, че Югославия беше създание на западните сили и се ползваше с благосклонността на Франция, Великобритания и САЩ, за разлика от минаващите за русофилско настроени българи, на „вътрешнославянските" дела не се обръщаше внимание. Всичко, идващо от Белград се приемаше безкритично, в името на добрите взаимоотношения. Изцяло в духа на официалната дипломация беше и фактът, че първата македонска граматика [2] бе написана на английски език от американец, и то още преди да се появи „македонски" език. Официалната българска политика по отношение на Македония беше психологически несръчна и изпълнена с противоречия. [3] Тя е такава и до днес. Научната линия на БАН [4] обаче - много от нейните членове са от македонски произход - е да се докаже с лингвистични факти, че славяноговорещите македонци всъщност са българогово-рещи славяни, т.е. българи. Колкото и да са очевидни тези доводи (между българските и македонските диалекти не съществуват никакви разделителни изоглоси), [5] те оставят непросветения в областта на славистиката европеец напълно безучастен. Зад подобни доказателства той подозира едва ли не националистическа пропаганда. Силно впечатление прави активността на Македонския научен институт в София, чиито членове са предимно българи, родени в Македония. В него се събират документи за действителните събития, свързани с България. За съжаление в Европа за него все още не се знае достатъчно. Белградската политика с присъщите й балканско-селски хитрини, които никой не си прави труд да провери и демаскира, беше очевидно по-ефективна.

    Това доведе дотам, че дори и в източния блок се заемаше промакедонска позиция в глотонимическо отношение. В почти всички славистични институти към източноевропейските университети се говореше за „македонски" и това доведе до напълно погрешна представа за този език в чужбина, нещо което не отговаря на действителността.

    В Западна Германия (сега Германия) се правеше всичко, само и само да не се дразни Белград. Дори и сега сред някои немски слависти може да се открие особен анахроничен югославизъм. Поради това първоначално нямаше никаква, а впоследствие се появи слаба реакция срещу провокираната от Белград война със Словения, Хърватско и Босна. На годишното заседание на Немския славистичен съюз в Лайпциг (октомври 1994) отново бе предложен глотонима сърбохърватски, въпреки че той вече не се използва и в самия Белград. В Мюнхен излезе Lehrbuch der makedonischen Sprache (Учебник по македонски език) [6], съставен от сръбкиня и някакъв случайно появяващ се по телевизията, неизвестен на славистичния свят, специалист. Историческа фонология [7] на македонеца Блаже Конески пък се появи през 1983 г. на английски (!) в Германия.

    Във Виена се провеждаше македонски лекторат под ръководството на „югославските" професори Хам и Катичич. Накратко, възприемането на пропагандирания от Белград език беше цялостно, като се изключат само някои частични славистични прояви, нарушаващи спокойствието (хора, прозрели триковете на белградската политика) и естествено като се изключат „безкритичните, реваншистко и националистично настроени" и т.н. българи. Международният славистичен комитет, дирижиран от Москва, също утвърди македонски заедно с всичките му фалшификации. Доколкото зная, нито един западен славист не изрази протест по този повод. Даже полският папа се грижеше да поздрави македонците на „техния език" по време на коледните си слова.

    Тъй като този език се открива във всички университетски учебници и е получил одобрение, ще продължи да съществува, независимо, че това не е необходимо. Недалновидната българска политика по отношение на Македония по-скоро засили антагонизма между българите и славяноговорещите македонци до такава степен, че днес българите се възприемат в международен план като консерватори и националисти; а това е поредният успех на югославската външна политика. Разбираемо е, че това стана възможно единствено на основата на тоталното разграничаване от България и българския език. И днес в Скопие могат да се купят сръбски и гръцки вестници и само един-единствен български (в. „Континент"). В югославските университети имаше само македонистика и никаква българистика. Така малкият македонски изтласка големия български.

    Днес, 50 години след създаването на писмения македонски език и интензивното му пропагандиране в чужбина, Югославия се разпадна, а заедно с нея и съществуващите от 1944 r. условия, спомогнали за създаването на не-български език, както и пропагандистката подкрепа, идваща от Белград. Кой все пак имаше полза от този език? Има ли все още нужда от него и защо отново не започне употребата на български?

    Поколението българи, които са раждани в Македония, или чиито родители са оттам, вече си отива. Всички те днес живеят в България или в друга страна: между тях са езиковедът Иван Дуриданов, чийто баща е от Щип, диалектологът Иван Кочев, чийто баща е от Струга, и много други. Интересът на младото поколение към македонския въпрос е по-ограничен. Традицията се поддържа само от Македонския научен институт в София и от БАН. Официална политика по македонския въпрос не се забелязва. Затворената почти 50 години граница оказва своето влияние. Факт е, че спрямо македонските българи бе извършена несправедливост, факт е, че бе им отнета родината и историческата идентичност. Тези неща обаче са останали назад във времето.

    От друга страна, след разпукването на изградената от белградските властници македоно-българска езикова стена в Македония се усеща съпротива срещу югославската политика. Тя е налице, въпреки господството на възпитаните в Белград славяноговорещи македонски ръководители, които ще задържат функциите си още няколко години, след изборната измама. Те все още се опитват да запазят властта и богатството си.
    Постепенно обаче се събужда съпротива срещу т.нар. македонизъм. Става ясно, че е било проведено отчуждаване (сърбизиране), което затруднява днешните (славяноговорещи) македонци да четат излезлите преди 50 години книги, т.е. литературата от по-старо време. Въпреки че официална критика към репресивната държавна политика не се допуска, хората започнаха да забелязват отдалечаването от собствената си история, от българските съседи и да го схващат като неестествено. Поради факта, че в продължение на 50 години не се появи нито един поет, който е бил в състояние да придаде на този език известност и финес - поетичните творения и напъни на Блаже Конески и др. функционери се печатаха с държавни пари и не се четяха - хората жадуват за литературни образци и традиция.

    Каква литература всъщност беше създадена? Какво беше преведено от световната литература? Даже най-важната литературна творба на всеки европейски език не е сред преводите. Затова всеки се замисля дали да не се обърне към старата традиция, водеща до почитаните в еднаква степен и от българи, и от македонци славянски учители Кирил и Методий и да не се потърси общото минало.

    По време на заседанията на Югоизточноевропейското общество (Sudosteuropa — Gessellschaft) в Мюнхен [8] една дискутантка от намиращия се в Мюнхен Зюдост-институт, изрази големите си опасения, че разпадането на стените би било от полза за българските националисти.

    Въпросът стои иначе: ще продължи ли да живее закриляното от досегашната действителност бебе в епруветка, или македонизмът ще се спука като сапунен мехур? Връщането към старата българска ортография, смяната на изфабрикуваната в Белград пишеща машина биха могли да ускорят обратния процес. Дори само отстраняването на сръбския й би придало на „македонския" съвършено различен вид.

    Какъв смисъл има все още да се поддържат историческите условия от 1944 г. и да се подхранва политически мъртвото езиково сърбофилство? Възпитаните в Белград политически ръководители няма да живеят вечно. Струваше ли си тогава подобно езиково изобретение? Съчетанието от чужда на живота университетска лингвистика и пренебрегващата човека политика показа, че с помощта на лингвистичен реквизит измисленият език може да се представи като достатъчно атрактивен. Ще продължи ли да съществува македонският във връзката си с български, както и хърватският от Бургленд (Австрия) във връзка с хърватският, който се говори в Република Хърватско? Трябва ли да се подхранват, да се уеднаквят или да се избягват изкуствените различия (действителните не са обект на дискусия)?

    Македонският език е разделителен, измислен от политици в сътрудничество с т.нар. езиковеди (партийни другари) и е нежелан от народа. Затова той не може да се сравни с баскски, бретонски или холандски [9], които като самостостоятелни езици имат дълга традиция и чиито носители винаги са се борили за самостоятелността им срещу централизираното уеднаквяване и подтисничество. Преди 1944 г. македонски език не е съществувал, борба срещу централизма (чий?) не е имало; единствената битка, която се е водела от всички българи, е била срещу чуждото турско подтисничество. ВМРО никога не е била организация, бореща се за езикова независимост на Македония. Това е причината македонистите да не я споменават често. Има ли смисъл въобще да се застава зад измислена и поддържана от сегашните политически ръководители линия?

    Но нека да избегнем недоразуменията: за босненския език [10] е необходимо да се акцентува върху своеобразието и да се защитава името му. Това не се отнася в същата степен за македонски. Самобитността на босненския има дълга традиция; с македонския не е така. Босненският език е трябвало да изчезне под похлупака на сърбохърватския, а македонският да надскочи покрива на българския. Всъщност македонският имаше само привиден покрив за бъдещия сърбохърватски, респ. югославски.

    Писмената дискусия [11] между залцбургския романист Ханс Гьобел и олденбургския му колега Йоханес Крамер ясно показва основата на хуманните ценности, защитавани с оглед на фашизоидната езикова политика. Полезността има две страни: Каква е ползата на ладинците да имат собствен език срещу италианския? Езикова територия от 50 млн срещу 50 000? Ще намерят ли ладинците достъп до световната литература? [12] Какво ще спечелят немските швейцарци, ако издигнат своя Schwyzerdeutsch (швейцарско-немски) в литературен език?
    Тук става дума не само за административна или икономическа полза, а за запазване на плурализма, на всеобщата свобода, идентичност, за предпазване от арогантността на големите народи и за фиктивни обединяващи езици. [13]

    Там пък говорим за запазване на един от продуктите на политическо насилие или просто за насилие.
    Questione ladina е абсолютна противоположност на македонския въпрос, въпреки че и двата проблема изглеждат идентични. Когато италианските езиковеди (или чуждестранните италинисти) отричат ладинския като самостоятелен език, а го смятат само за диалект под италиански покрив, това е форма на лингвистично игнориране и на политическото насилие, тъй като ладинският никога не е бил част от италианския език (така както холандския никога не е бил част от немския). Своеобразието му се крие в това, че той никога не е бил италианизиран, както други диалекти в Италия. А ако българите (и то не само езиковедите) имат желанието македонците отново да говорят на същия език като тях и отново да използват същия книжовен език, това е, защото до 1944 г. те са имали обща езикова история, основана върху старобългарски и защото българските македонци са били умишлено разделени в езиково отношение. Това, което в едни случаи (съществуването на самостоятелен език) е полезно и естествено, в други (разделението на един език) е вредно и неестествено.

    Изкуствената делитба във всеки случай е ненормална. Тя обаче не трябва да се смесва с общото желание за съхраняване на самобитността.

    Същата необмислена арогантност е присъща и на сърбите по отношение на хърватски, за съжаление с балканска последователност.

    Немският писмен език е плуралистичен. Немският език в Швейцария се е развивал по различен начин от немския в Северна Германия, тъй като е бил включен в държавна общност с 4 езика. Немският в Австро-Унгария също е имал по-различно развитие от предимно едноезичната Северна Германия, поради хилядолетната си обща съдба със славяни, романи и унгарци, те. поради естествената многоезичност в Средна Европа (Виенският законник е бил издаден на 10 езика). Едва ли някой има право да издига само един от тези варианти като стандартен немски Впрочем подобен плурицентризъм функционира само в атмосфера на разбирателство и културна толерантност.

    Пренесено върху Македония, това означава, напълно безс мислено е езиковата самобитност на Македония да се осъществява само под български покрив. В края на краищата там е налице по-голяма и по-дълбоко вкоренена многоезичност, отколкото а България Това, че много български македонци са живели доброволно или насилствено под сръбски покрив, не е предмет на дискусия.

    Така в крайна сметка се установяват последователните етапи, свързани с ползата от големите покриви: световен език за всички - лингвистична кока кола с диско и blue jeans. От друга страна, налице е последователност и при изгодата от малките покриви: пъстър килим от езици. Изборът е наш: разноцветна поляна или поляна с разноцветна трева. Между тях са налице различни възможности (включващи и многоезичието), при които желанието на засегнатите страни никога не бива да се решава с политическо насилие. За предпочитане е австрийският принцип (осъществен в Австро-Унгарската империя) [14] с ценностите на общността и идентичността на индивида [15], а не якобинският френски принцип - само на индивида. Всичко останало е държавата. Последният принцип е довел до подтискане и обезличаване на езиците - в Римската, а също така в испанската и британската империя, да не говорим за САЩ.

    Дали славяноговорещите (преди българоговорещи) македонци имат нужда от свой книжовен език, може да се реши от самите тях при променените условия. Ако те пожелаят, могат да останат верни на традицията, както впрочем правят хърватите и босненците, и това ще бъде тяхното свободно решение. Сърбите обвиняват хърватите, че съзнателно търсят езиково раздалечаване от сръбски, измисляйки нови думи. В действителност обаче сърбите не познават хърватската история, тъй като хърватите се връщат там, откъдето сръбската нетолерантност е започнала с асимилацията на хърватската самобитност. Защо македонците да не могат да се върнат към корените, от които комунистическите югослависти са изтръгнали тяхното (българско) своеобразие?

    Кой в действителност получава изгода от македонския език? Две балкански държави започнаха да проявяват жив интерес към „ясни отношения" още от времето на разпадане на Османската империя: Сърбия и Гърция. Колко често и до ден днешен можем да прочетем и да чуем за желанието за обща сръбско-гръцка граница!

    Тъй като тоталната сърбизация на Македония, на Вардарска Бановина в Югославия не се оказа резултатна, в комунистическа Титова Югославия бе направен опит за асимилация на един цял народ с по-бавни методи, посредством езиково отделяне от български - първо чрез отделен писмен език, за да се стигне впоследствие и до постепенна асимилация от страна на сръбски.

    Това, че на тези сръбски трикове се хванаха някои български македонци, за да припечелят, това, че творяха на този език и издаваха творенията си с държавни пари, е човешко, но не заслужава уважение. От това те имат лична изгода, народът не печели нищо. Следователно в случая може да се говори за своего рода предателство към народа.

    За Гърция, която още от самото начало води враждебна политика по отношение на малцинствата, разделянето на българоговорящите елини на две части - на българско и македоноговорещи - беше изключително добре дошло. По такъв начин недолюбваният чужд елемент беше намален. Оттук нататък славяноговорещите северни гърци престанаха да бъдат борбено малцинство. И тъй като никой не е бил в състояние (а и не е искал) да различи дали диалектът им е български, или македонски, те буквално за една нощ се превърнаха в изолирани славяноговорещи елини. Поради объркващото наличие на два писмени езика, въпреки че хората продължават да говорят „по нашему", по пътя на окончателната им елинизация вече не съществуват пречки. Тъй като нито от страна на България, нито от страна на Югославия към атинското правителство не бяха предявени искания, малцинственият въпрос за Гърция беше снет. Във връзка с това нечистата гръцка съвест все още намира израз в инфантилни реакции срещу името Македония. Ако това наименование принадлежи само на гърците, то едва ли би имало нещо, което да попречи за осъществяване на мечтаната сръбско-гръцка граница. [16]

    Измислянето на македонския изигра за гърците подобна роля, както и измислянето на виндския в Австрия, чрез който се целеше езиково разделяне на словенците в Каринтия от словенците в Словения. [17] По същия начин и балканската езикова територия бе съществено намалена, а меро-давността на България бе доведена до абсурд. Адмирираният от македонците абецедар от 1925 г., създаден въз основа на диалектите около Костур/Кастория и Лерин/Флорина, послужи още тогава на тази глотонимична цел.

    В тази европейска държава, където не се допуска плурализъм, а се позволява заличаването на малцинствата, не се разбира един от съществените елементи на европейското своеобразие.

    Измислянето на македонски език послужи в еднаква степен и на гърци, и на сърби. Жертви на тази глотонимична политика са славяноговорещите македонци, които почти нямат шансове за оцеляване, поради изолацията, в която се намират. Дори идеята, че представляват отделен народ, на чиито плещи се крепи държава (Република Македония) не е в състояние да промени нещата. Албанските македонци, обикновено окачествявани като малцинство, също представляват малка република, но: с Албания зад гърба си. А славяноговорещите македонци нямат дори официална поддръжка за себе си. Дали с това не трябва да се обясни високият процент на депресиите и на психичните отклонения у славяноговорещото население в Македония?


    http://www.mni.bg/2017/02/koi-ima-izgoda-ot-makedonskia-ezik.html?m=1

  68. 68 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1331 Неутрално

    До коментар [#48] от "DDR":

    Защо в Русия на Путин не пишат как точно се е "предал" Власов?
    Защото не е изгодно на болшевишките медии.
    Власов поради бездарните заповеди давани от Сталин, е бил хванат в капан с войската си от германците. И Сталин е пратил специален самолет да вземе Власов от фронта. Власов отговорил, че няма да се подчини на заповедта на Сталин да остави своите войници. И самолета се връща без него. Понеже са били обградени отвсякъде разбиса се Власов се предава на германците. И вече те започват да му дават материали какво всъщност представлява болшевизмът и как вреди на руският народ. И Власов след време вече убеден от фактите приема да ръководи РОА.

    ДБ=БКП
  69. 69 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3811 Неутрално

    Абе, що не си... оправите положението с новите "инжинери" и "физици", дошли у вас през последните години? После ни давайте акъл!

  70. 70 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1331 Неутрално

    До коментар [#64] от "DDR":

    За жалост.
    И не само войниците са предадени на СССР, а и техните близки, деца, жени и старци. Ясно е какво се е случило.

    ДБ=БКП
  71. 71 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2265 Неутрално

    До коментар [#9] от "blondofil":

    Ако германските приятели предпочитат може да обсъдим и темата Всички геноциди са равни но някои са по-равни. Защо не трябва да отричане как изчезнаха евреите и циганите в Германия, но като стане въпрос как изчезнаха българите в Македония е ОК да забравим как е станало.

  72. 72 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1000 Весело

    Не мога да разбера защо в ЕС си мислят, че има някакъв българо-македонски проблем. Ние вече сме в ЕС. Не сме вързали, ама сме си там. Северно-макетата се напъват да влязат и те. Условията са ясни, проблемът, че не им харесват си е техен. Да се оправят.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  73. 73 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1331 Неутрално

    До коментар [#62] от "Bornagain":

    От комунист трудно ще се уча на истина.
    Вие освен да лъжете друго не можете.

    ДБ=БКП
  74. 74 Профил на Сенсей НАНАЙ
    Сенсей НАНАЙ
    Рейтинг: 0 Неутрално
  75. 75 Профил на Сенсей НАНАЙ
    Сенсей НАНАЙ
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Ако човек чете само "Дневник"ще остане с убеждението,че РСМ е направила всичко необходимо за започване на преговорите,но лошите българи от инат не я пускат.
    —цитат от коментар 59 на uvtest


    Това усещане се създава не заради Дневник, а заради това, че София не е поискала нищо конкретно от Скопие.

  76. 76 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2420 Неутрално

    Тук от време на време се мярка едно гърче,Еребус или нещо такова беше.Ако някой го види,нека го помоли да сподели,имало ли е при тях ,медии или партии,които открито са заставали на страната на РСМ в спора и с Гърция за антиката,знамето и името.

  77. 77 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2265 Неутрално

    В Германия нали ще големи специалисти по отричане на Геноцида над евреите. Същото, само дето отричат изчезването на българите в Македония.

  78. 78 Профил на Сенсей НАНАЙ
    Сенсей НАНАЙ
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Някой попадал ли е в северомакедонските издания на материали, който да обясняват на северомакедонските граждани, защо би трябвало да са склонни на компромис
    —цитат от коментар 54 на DDR


    А когато на българите се каже, че трябва да са склонни на компромис, те реагират като ужилени.

  79. 79 Профил на Дисидент в ЕССР
    Дисидент в ЕССР
    Рейтинг: 331 Неутрално

    Съвсен официално Германия се изправи срещу българския интерес.

    Ето това са нашите "партньори". Запомнете добре.

    "Нашите деца не получават образованието, от което имат нужда. Те трябва да бъдат обучавани в традиционните морални ценности, но вместо това им се казва, че имат изконното право да бъдат гей. Това е измама, която ги отклонява от верния път в живота." - Маргарет Тачър, 1987
  80. 80 Профил на Дисидент в ЕССР
    Дисидент в ЕССР
    Рейтинг: 331 Неутрално

    Съвсен официално Германия се изправи срещу българския интерес.

    Ето това са нашите "партньори". Запомнете добре.

    "Нашите деца не получават образованието, от което имат нужда. Те трябва да бъдат обучавани в традиционните морални ценности, но вместо това им се казва, че имат изконното право да бъдат гей. Това е измама, която ги отклонява от верния път в живота." - Маргарет Тачър, 1987
  81. 81 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1000 Любопитно

    Между другото, Германия да отговори, ама честно: имало ли е момент в историята, в който държавниците на ФРГ са приемали ГДР за нещо повече от временно стечение на обстоятелствата? Признават ли към днешна дата наличието на източногерманско малцинство, източногермански език и трактовка на историята при която жителите на Саксония и Шлезвиг-Холщайн векове са превивали гръб под пруското иго?

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  82. 82 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    "Всичко друго би било сериозна политическа грешка за сметка на стабилността и сигурността на Западните Балкани, а това в крайна сметка би застрашило и сигурността на цяла Европа," каза Рот."

    Много добре казано, но Боци го е страх да изрита Шкембето, който е главният виновник, само и само да не изгуби подкрепата.

    ДБ ВЪРНАХА ДПС И БСП В УПРАВЛЕНИЕТО НА БЪЛГАРИЯ
  83. 83 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 2109 Неутрално

    Социалист, гей и с негерманско фамилно име. Оставаше и да ни подкрепи.

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  84. 84
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  85. 85 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2420 Неутрално

    До коментар [#75] от "Сенсей НАНАЙ":

    Конкретно.Ревизия на историята,която учат в РСМ и промяна на учебниците.За това и се създаде смесената историческа комисия.Разбира се,макетата саботират работата и.

  86. 86 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2265 Неутрално

    До коментар [#78] от "Сенсей НАНАЙ":


    А когато на българите се каже, че трябва да са склонни на компромис, те реагират като ужилени.

    Всяка джебчийка в трамвая мечтае за компромис колко от откраднатото да запази като я хванат.

  87. 87 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2048 Неутрално

    Че то популистите са в основата на ветото.
    И не виждам как може да се отървем от популисти.
    Точно обратното, в бъдеще ще има само популисти в българската политика.
    То май вече е така?
    Пък е и трудно да им се сърдиш, хората с това си вадят хляба, да са популисти. Да си гледат интереса, интерес който няма нищо общо с интереса на България. Да си хранят шкембетата.

  88. 88 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    Съвсен официално Германия се изправи срещу българския интерес.Ето това са нашите "партньори". Запомнете добре.
    —цитат от коментар 79 на Дисидент в ЕССР


    Глупости. Интересът на България е Македония да се присъедини към ЕС.

    Другото е интерес на Боци и Шкембе войвода.

    ДБ ВЪРНАХА ДПС И БСП В УПРАВЛЕНИЕТО НА БЪЛГАРИЯ
  89. 89 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2420 Неутрално

    Този Рот няма какво да се офлянква: България да бъде поставена веднага в международна изолация, а нефелното правителство, и без това пословично с корупцията си, да бъде публично осъждано при всяка възможност.
    —цитат от коментар 84 на Сенсей НАНАЙ


    Казвал съм ти,че нищо не разбираш от политика,ти продължаваш да се излагаш.Заради голямата,многолюдна и богата РСМ,ЕС ще постави членката си България в международна изолация?!?!?Седни някъде и чакайтова да се случи.

  90. 90 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2420 Неутрално

    Интересът на България е Македония да се присъедини към ЕС.
    —цитат от коментар 88 на kaiser


    На всяка цена ли ?

  91. 91 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2181 Любопитно

    ... Интересът на България е Македония да се присъедини към ЕС....
    —цитат от коментар 88 на kaiser


    А защо? Какво ще спечели Република България от присъединяването на Република Северна Македония лъм ЕС? Пазари ли ще спечели? Или ще има още по-евтин неконтролируем мвнос на селкостопанска продукция и досъсипване на българските производители? Или евтина работна ръка подбиваща пазара на самонаетите майстори? А каква ще е ползата на РСМ от влизането и в ЕС?

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  92. 92 Профил на chvor_s
    chvor_s
    Рейтинг: 756 Весело

    До коментар [#26] от "putinxujlo":

    Да живее Автономен Сибир със столица Челябинск!

  93. 93 Профил на constatator
    constatator
    Рейтинг: 1529 Неутрално

    академик Димитър Ангелов неговият хумор воюва с глупостта и „езикотворците”

    ЕЛЕГИЯ МАКЕДОНСКА

    О, злощастни македони,
    зла съдба ги люто гони,
    с векове се не познали
    и се бугари зовяли
    као бугари се смяли
    као бугари плакали
    као бугари писали
    као бугари мечтали.
    Ала кой да ги подсети,
    да ракрий на тия клети,
    истинските им портрети?
    Липсвал в Скопие институтот
    да им разясни статутот!
    Та останали са тия,
    в тая пуста залисия,
    върло жалостива категория –
    без трошичка от история.
    Та ке ви се молям, дека
    дайте им лека-полека
    за около десет века
    бар до хиляда човека:
    двата братя – Миладина,
    възрожденци с дузина,
    Климент, Гоце, Дядо, Даме
    (сваляй българското знаме!).
    Изворите да назорим,
    Македонци да ги сторим.
    Истината да преправим,
    минало да им направим.
    Леле варе, с триста зора
    и с хиляди сили конски,
    да скалъпим за пред хора
    кълчен йезик – македонски...

    2.IX.1973 г.

  94. 94 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 1657 Неутрално

    Любопитно и " насърчително " , а снимката е направо разтърстваща , с което се потвърждава наличието на популисти ! Е , може би , а защото незнаем , Захариева си е позволила да попита , кои са тези популисти у нас , които заплашват реда в ЕС......Ужасна е тази постоянна мъка с полудуми , полу изречения и направо необяснимо слушане на напътствия.....Ами и тук наистина има объркани персонажи из управлението !

  95. 95 Профил на Сенсей НАНАЙ
    Сенсей НАНАЙ
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Конкретно.Ревизия на историята,която учат в РСМ и промяна на учебниците
    —цитат от коментар 85 на uvtest


    Това не е конкретно. Всеки може да си го разбира както си иска. За сравнение, Гърция каза: "не искаме държавата ви да се казва само Македония". Виждаш ли някаква разлика?

  96. 96 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2181 Неутрално

    До коментар [#26] от "putinxujlo":Да живее Автономен Сибир със столица Челябинск!
    —цитат от коментар 92 на chvor_s


    Човекът е финландец. Сибирь и Россия не го интересуват. Боли го за Карелия, за загубеният излаз към океана.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  97. 97
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  98. 98 Профил на ddd palamudiy lefferski
    ddd palamudiy lefferski
    Рейтинг: 844 Неутрално

    Популисти ли им казват на днешните национал-социалисти, вчерашните комунисти.

    ИДИОТ = ТРОЛ, който си е сложил за ф. подпис безподобна глупост като тази: "ДБ=БКП"
  99. 99 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2306 Неутрално

    До коментар [#92] от "chvor_s":

    Да живее Автономен Сибир със столица Челябинск!
    ▪️▪️▪️▪️
    Стига бе:) Искате Путен от "хранилката" да махнете:) Какво ще 'яде" цар? Но ☝️в Сибирски ФО столицата е Новосибирск.
    Челябинск, това е Уралски ФО.:))

    "Чуждестранен агент"
  100. 100 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2114 Любопитно

    До коментар [#48] от "DDR":


    В Чехия има скоромни паметници на бойците от РОА (Власовци). Води се и открит дебат, че власовците имат големи заслуги в зачистването на Прага от немските части и спасяването и от бастисване от отстъпващите немски войски.
    —цитат от коментар 48 на DDR


    Български войски участват активно
    във войната срещу германския си съюзник,
    като, както пишете "зачистват" в големи битки
    немски войски в цяла Югославия, в Унгария
    и даже съм чувал и в Австрия!
    Не зная, къде и колко паметника има в
    Австро -Унгарско, но в Македония и останалите
    райони на бившата Югославия ни имат за
    "фашистки - окупатори",
    независимо, че нашата армия се бие с германците,
    а в "освободените градове"
    първо влизат сръбските партизани и четници
    и се хвалят, че са се "само-освободили"!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK