Все повече нощни влакове ще прекосяват Европа

Все повече нощни влакове ще прекосяват Европа

© Associated Press



Германия, Австрия, Франция и Швейцария съобщиха днес за по-тясно сътрудничество между националните им железопътни компании, за да пуснат няколко паневропейски нощни влакове, сред които Париж-Виена от декември 2021 г., предаде "Франс прес".


Меморандум за разбирателство, подписан в рамките на Съвета на министрите на транспорта на ЕС, ускорява конкретно проектите за разширяване на мрежата Найтджет (Nightjet) на Австрийските федерални железници (OBB). Те са инициатори на възраждането на нощните влакове в Европа в сътрудничество с германската Дойче Бан (Deutsche Bahn), швейцарските федерални железници (CFF) и френската държавна железопътна компания Ес Ен Се Еф (SNCF).


Сред тези железопътни връзки линията Париж-Мюнхен-Виена трябва да бъде възобновена през декември 2021 година, три години по-рано, отколкото предвиждаше австрийският жп превозвач. Тя обаче няма да следва традиционния маршрут през Страсбург, а ще се присъедини към вече съществуващото трасе Брюксел-Виена в Манхайм, на юг от Франкфурт.




През декември 2023 година към нея ще се присъедини отсечката Манхайм-Берлин, която ще позволи връзките Париж-Берлин и Брюксел-Берлин. Точните маршрути на тези линии все още не са уточнени окончателно, обясни Ес Ен Се Еф, която е търговски партньор на проекта.


Планът, представен днес, включва също и нощни влакове Амстердам-Кьолн-Цюрих (за декември 2021 година) и Цюрих-Барселона (декември 2024 година), които вече бяха договорени в споразумението от септември между австрийските и швейцарските железници.


От днес се насочваме към Трансевропейски експрес - ТЕЕ (Trans Europe Express - TEE) 2.0, изрази задоволството си германският министър на транспорта Андреас Шойер на онлайн пресконференция. Министърът, който включи възраждането на митичната мрежа Трансевропейския експрес в дневния ред на германското ротационно председателство на ЕС, прогнозира златна ера за железниците след COVID-19. Програмата му, насочена към свързаността между високоскоростните влакове, включва и нощните влакове.


Главният изпълнителен директор на Ес Ен Се Еф Жан-Пиер Фаранду заяви, че е било необходимо да се вслушат в младите хора, които искат все по-малко да пътуват със самолет. Сега е подходящият момент за пускането на нощни влакове в Европа, добави той, признавайки, че инициативата е била на колегите му, а френската железопътна компания се е отнасяла по-скоро предпазливо. "Ес Ен Се Еф ще закачи вагона си към този локомотив, което ще ни позволи да предложим на клиентите ни нова услуга, една подобрена и качествена услуга за екологична европейска мобилност", добави той. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (34)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на MEMO
    MEMO
    Рейтинг: 408 Неутрално

    Страхотна инициатива! Високо скоростният железопътен транспорт трябва да замени полетите на къси и средни разстояния!

  2. 2 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3607 Неутрално

    Къде сме ние с нашите кютюци, дето е.аха майката на жп пътническия транспорт?

  3. 3 Профил на Chedeuvre
    Chedeuvre
    Рейтинг: 375 Неутрално

    До коментар [#1] от "MEMO":

    Съгласен, но ние с.....гайдите (българия) дето нямаме такава ЖП инфраструктура...какво ще правим...?)))

  4. 4 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3607 Неутрално

    "..Главният изпълнителен директор на Ес Ен Се Еф Жан-Пиер Фаранду заяви, че е било необходимо да се вслушат в младите хора, които искат все по-малко да пътуват със самолет..."

    Пътуването със самолет съвсем не е проста работа. Летищата обикновено са извън града, на 30-40 и повече км, което често отнема поне 40-50 мин. път, плюс обработка пътници и багаж, и ето това означава поне 2 часа подготовка преди отлитане. За разстояния до 1000 км самолетът не е чак толкова удачен транспорт.

  5. 5 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3607 Неутрално

    До коментар [#1] от "MEMO":Съгласен, но ние с.....гайдите (българия) дето нямаме такава ЖП инфраструктура...какво ще правим...?)))
    —цитат от коментар 3 на Chedeuvre


    С кютюк Борисов и чугуни патрЕоти още 10 години ще сме на същото ниво на жп инфраструктура.

  6. 6 Профил на MEMO
    MEMO
    Рейтинг: 408 Неутрално

    До коментар [#3] от "Chedeuvre":

    Съгласен съм. И най-лошото е, че сега се изпълняват проекти за модернизиране на главни ЖП линий, но са далеч от стандартите на модерната ЖП инфраструктура.
    Давам конкретен пример: живея в Австрия и тук високо скоростните влакове се движат 200-250км/ч. За сравнение проекта за рехабилитация на жп линия София-Пловдив е с проектна максимална скорост от 160км/ч... Знаем от къде идва финансирането! Пореден пропуснат шанс!!!

  7. 7 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5365 Неутрално

    До коментар [#5] от "historama":

    Много пари се дадоха за ЖП проекти и се "усвоиха" от точните хора. ЖП-то си остана на същото дередже

  8. 8 Профил на Chedeuvre
    Chedeuvre
    Рейтинг: 375 Неутрално

    До коментар [#6] от "MEMO":

    Аз пък живея в Ещорил....Португалия....Португалия е друга топка, но далеч по-приятна от територията българия.....Бъди здрав, МЕМО.....!))))

  9. 9 Профил на mavro
    mavro
    Рейтинг: 634 Неутрално

    До коментар [#8] от "Chedeuvre":

    Моите уважения към избора ти къде да живееш,но моля да не наричаш държавата ни "територия".

  10. 10 Профил на blurred
    blurred
    Рейтинг: 486 Неутрално

    До коментар [#6] от "MEMO":

    И аз бях изумен, че през 2020 се "модернизира" жп линия с максимална проектна скорост 160 км. Направо е нелепо. В Германия доскоро се движеха едни трамвайчета, модел от 80-те, чиято максимална скорост беше 120!! Те си се движеха като нормална скорост със 80-90 км/ч.
    От друга страна трябва да се отбележи, че и Deutsche Bahn намалиха максималната скорост на последния модел ICE-та. От 300+ го свалиха на 260, за мое съжаление. Готино беше да пътуваш с 300 и отгоре км през немската пампа. Обаче не било рентабилно. Прекалено на гъсто били гарите в Германия и тъй като влака не може да мине с 300 през гарата и да я отвее, постоянно трябвало да намаля и да ускорява. Единствените такива модели за над 300 май останаха на няколко кратки отсечки, построени специално за ICE. Франкфурт-Кьолн и част от Франкфурт Берлин. Дано да не ги спрат и тях, че високоскоростни в Германия щя останат само Тежеветата. Което си е Армутсцойгни :Д

    Гешев е ПОЗОР. Оставка и ЗАТВОР!
  11. 11 Профил на HERMES
    HERMES
    Рейтинг: 710 Неутрално

    Спокойно. БДЖ ще им покаже как се прави нощен влак, да стане дневен, другиден ;)

  12. 12 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4349 Неутрално

    Уважавам нощните влакове в Европа, като студент така пестях от хотелски разходи.

  13. 13 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    Ако утре в 9,04 хвана влака от Париж до Виена, ще стигна в 20,30 и ще ми струва 250 евро.
    11 часа и 26 минути с 3 прекачвания! За 1034 километра. Не, благодаря!

    Нямам политически амбиции, мога даже да си го татуирам.
  14. 14 Профил на blurred
    blurred
    Рейтинг: 486 Любопитно

    До коментар [#9] от "mavro":

    Абе има логика...
    Територия пак е по-добре от другия вариант: КОЧИНА.
    Ти държава къде виде??? Аз виждам само една мафиотска структура обслужваща частни мафиотски интереси. Държава липсва отдавна.

    Гешев е ПОЗОР. Оставка и ЗАТВОР!
  15. 15 Профил на myspam
    myspam
    Рейтинг: 472 Неутрално

    В България скоростните влакови трасета се "строят" от доверените мутри на Борисов - в буквалния смисъл. "Строят" е в кавички, защото прости люде не могат нищо да построят. "Строят" е за пред простолюдието - да хваща дикиш какви управленци има таз територия. Единственото което могат тези мутри и то не много добре е да крадат и да обслужват и слушат безпрекословно шефа си - баш мутрата на територията. Но тук е така прост народ избира мутри да го управлява, и после само се оплаква и си мечтае за западните влакове... Ами да мечтае и да проклина съдбата си.
    https://www.mediapool.bg/kak-bodigardove-stanaha-stroiteli-i-specheliha-stotitsi-milioni-news311551.html

  16. 16 Профил на mavro
    mavro
    Рейтинг: 634 Неутрално

    До коментар [#14] от "blurred":

    Тук има много повече държава от много други места. Има много проблеми,много неща за подобряване, но ако избягаме от предизборно говорене ,България е едно спокойно и сравнително уредено място за живот.

  17. 17 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7378 Неутрално

    На млади години така пътувахме из Европа.

  18. 18 Профил на Michael JordanFriend4295
    Michael JordanFriend4295
    Рейтинг: 104 Неутрално

    Какво все лошо виждате от това,
    Европа нормално си живее затова.

  19. 19 Профил на Ebeneezer Goode
    Ebeneezer Goode
    Рейтинг: 796 Неутрално

    "а се вслушат в младите хора, които искат все по-малко да пътуват със самолет."

    Без коментар. Сега чакаме и трудовите колективи да им напишат, че не искат за 2 часа със самолет, искат за 2 дена с влак. Тея ни вземат за мезе.

    Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn't
  20. 20 Профил на Dessenback
    Dessenback
    Рейтинг: 241 Неутрално

    До коментар [#3] от "Chedeuvre":

    Инфраструктура има, но трябва да се ремонтира. Като се добави и подвижен състав и готово. Безумно е при такава мрежа да се пътува с автобуси междуградско.

  21. 21 Профил на jrr48695650
    jrr48695650
    Рейтинг: 38 Неутрално

    До коментар [#8] от "Chedeuvre":

    алфа пендулар става, но останалите като интерсидаде не са нещо прекрасно.
    а влакчето от каиш до кашкаиш е окей.
    максимална скорост 220 от авейро до порто.

  22. 22 Профил на jrr48695650
    jrr48695650
    Рейтинг: 38 Неутрално

    До коментар [#6] от "MEMO":

    максималната скорост на рейлджта е около 230, развиват се по трасето линц и залцбург.
    иначе около инсбрук заради терена скоростта е доста по-бавна.

  23. 23 Профил на jrr48695650
    jrr48695650
    Рейтинг: 38 Неутрално

    До коментар [#9] от "mavro":

    това е един заблуден който си мисли че като е в ещорил е изкатерил к2. всеки постинг- аз съм в ещорил. сигурно е шеф на казиното там.

  24. 24 Профил на jrr48695650
    jrr48695650
    Рейтинг: 38 Неутрално

    До коментар [#10] от "blurred":

    така е обаче последно пътувах с ДБ Кы олн Виена с ИЦЕ със смяна във Фракнфурт и имаше огромно закъснения, те ДБ с това и се славят, но иначе са топ, като РЕНФЕ и ТжВ.

  25. 25 Профил на blurred
    blurred
    Рейтинг: 486 Любопитно

    До коментар [#14] от "blurred":Тук има много повече държава от много други места. Има много проблеми,много неща за подобряване, но ако избягаме от предизборно говорене ,България е едно спокойно и сравнително уредено място за живот.
    —цитат от коментар 16 на mavro


    Ти сериозно ли???
    Интересна шега. Обаче не ми е смешно. Мъчно ми е...

    Гешев е ПОЗОР. Оставка и ЗАТВОР!
  26. 26 Профил на blurred
    blurred
    Рейтинг: 486 Любопитно

    До коментар [#24] от "jrr48695650":

    Е те са през 1 макс. 2 часа, ако има закъснение, хапваш нещо на гарата и хващаш другия. За съжаление тия закъснения най-често са поради Перзоненунфал... Някви хора се хвърлят пред влаковете. Колко машинисти са с психически проблеми по тая причина. Добавено към другото.

    Веднъж си изпуснах самолета от Франкфурт, защото на гарата в Есен се беше отворила една дупка и бяха спряли всички влакове, а ония наливаха ли наливаха бетон и не можеха да я запълнят :) Но това е рядкост.

    Иначе в контраст с нашта ... територия се сещам за проекта на французите в Мароко. Българският Ганьовец, който се мисли за много велик и "тия черните" са некви нисши може да се прескочи от яд, ама КОГА ще ги стигнем мароканците питам аз?? В Мароко вече има над 300 км отсечка с TGV което лети с 350 км/ч и се строят в момента още.
    Наистина е тъжно. За нас.

    До коментар [#15] от "myspam":
    ++++++++++
    Много добра статия!

    Гешев е ПОЗОР. Оставка и ЗАТВОР!
  27. 27 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5813 Неутрално

    До коментар [#6] от "MEMO":

    Със 160 в Бавария се движат едни червени мотриски между селцата. По трасето Мюнхен - Нюрнберг, влакът хвърчи с 300...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  28. 28 Профил на Gunners
    Gunners
    Рейтинг: 1708 Неутрално

    Бьдещето принадлежи на железниците.

  29. 29 Профил на jrr48695650
    jrr48695650
    Рейтинг: 38 Неутрално

    До коментар [#27] от "Незнайко в Слънчевия град":

    преди около 30 години ИЦЕ постави рекорд между Вюрцбург и Фулда, 406 кмх. 11 000 конски сили.

  30. 30 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2195 Любопитно

    МНоооо разбирачи и сравнители. У немско как било, ама там са 80+млн човека, а у българско я имаме 6млн. я нямаме. Та казвате липсвали ни високоскоростни влакове, ама я първо кажете колко пътника ще превозват, от къде и до къде и на каква цена на билетите ще им излиза сметката на превозвачите? Да знам, "за всеки влак си има пъници", ама всички забравяте, че продадените билети трябва да покриват харчовете около влака. Щото пък в България си имаме социални влакове — 3-4вагона се лангъркат всеки ден по разписание за 20-30 пътника. Нещо подобно да сте виждали у немско. Така де, като ще сравняваме да сравняваме.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  31. 31 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4141 Неутрално

    До коментар [#16] от "mavro":

    Това сериозно ли? На колко години си? Семеен ли си? Деца???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  32. 32 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 937 Неутрално

    На млади години така пътувахме из Европа.
    —цитат от коментар 17 на Роси


    Както обикновено печелиш награда за най-смислен коментар. Поздравления, Роси!!!!

  33. 33 Профил на blurred
    blurred
    Рейтинг: 486 Любопитно

    До коментар [#30] от "gost22":

    А в Мароко как е икономическата логика с Тежеветата??

    И все пак говорим за визия и хоризонт от 10-15 години. Нали се развиваме?! Уж! То и в Германия бързите влакове са скъпи. Ако нямаш пари се дундуркаш на Регионалка. Но при положение, че ПОЧТИ всички пари за модернизацията на ЖП-пътя идват от ЕС, да не допуснеш, че в следващите 10-15 години ще имаш бързи влакове и да проектираш скорост на малко по-бърз трамваи от 160 км/ч си е чиста проба ТЕСНОГРЪДИЕ.

    А иначе да стигаш до Бургас за час-час и 10 мин - мисля че лятото особено доста хора биха ползвали такава опция. Отиваш на парти на плажа, пиеш си спокойно и се забавляваш и на сутринта се прибираш в София.

    Гешев е ПОЗОР. Оставка и ЗАТВОР!
  34. 34 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2195 Неутрално

    До коментар [#33] от "blurred":

    Ми виж дължината на държавата и я сравни с българското разстояние "София-Бургас/Варна"... Пък колкото е дълга, толкова е и крайбрежието с курортите, което значи туристи (евентуално) дето да пълнят влаковете... За немско ти посочих — 80милиона човека спрямо 6млн, пък като туриш и разликите в заплатата, и ти става ясно къде, колко платежоспособни пътници ще се качат на влака, и къде ще излезе сметката да имаш влакове-самолети.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK