Кой плаща за домашния офис

Кой плаща за домашния офис

© Associated Press



В миналото домашните офиси стояха на заден план - зле оборудвани, тесни и малко прашни, влизащи в употреба от време на време.


През 2020 година много домашни офиси изглеждат като командни центрове в Северноамериканското военновъздушно-космическо командване - множество екрани, високи технологии и професионално изглеждащ фон, готов за срещите в "Зуум" (Zoom), отбелязва "Ройтерс".


Всичко това струва пари.




Хубавото е, че около две трети от компаниите компенсират разходите на служителите си за дистанционната работа според проучване на консултантската компания "Мърсър" (Mercer) - 55 процента покриват разходите за лаптопи, 33 на сто за мобилни телефони, 26 процента за принтери и 24 процента за ергономично оборудване.


Само 32 процента от компаниите казват, че не покриват тези разходи.


Преминаването към дистанционна работа означава, че много служители сега трябва да искат от фирмите си да покрият разходите, свързани със създаването на домашен офис, казва Катлийн Бърнс Кингсбърг, която е психолог и автор на книгата "Нарушаване на мълчанието около парите".


Намираме се в нова ситуация, компаниите, както и служителите, се учат в ход. Хората се питат какви разходи точно могат да им бъдат покривани, какви данъци да им бъдат приспаднати, как обосновано се повдига този въпрос пред шефовете.


Въпросът с покриването на разходите не е черно-бял, шефовете ви ще трябва да бъдат убедени. Мислете като финансов директор, съветва Кингсбърг. Обвържете искането си с нарастването на производителността и приходите, ако е възможно, отбелязва тя.


Не предлагайте само най-скъпото оборудване, а посочете няколко възможности за избор. Ако първоначално ви бъде отказано, попитайте какво да промените, за да получите одобрение, казва Кингсбърг. След това работете по новата молба и я представете след месец-два, допълва тя.


Работодателят няма да покрие всеки разход, така че не искайте всичко, съсредоточете се върху нещата, за които е най-вероятно да получите финансова компенсация.


Например, както става ясно от проучването на "Мърсър", само 4 процента от компаниите помагат за разходите по битовите сметки, така че с тях нямате особено големи шансове за компенсиране. Според ново проучване на WorldatWork 25 процента от фирмите покриват разходите за интернет на работещите си от вкъщи служители.


По въпроса с данъците за служителите на трудов договор най-добрият вариант е оборудването за домашния офис да бъде платено предварително от работодателя или след това разходите да им бъдат покрити. На тези служители не е позволено да си приспадат данъците за офисни покупки, платени с лични средства, казва Майкъл Хенеси от Харбър крест уелт адвайзърс (Harbor Crest Wealth Advisors).


Ако сте самоосигуряващ се и част от дома ви се ползва за бизнес, можете да се възползвате от намаляването на данъка за офис оборудване за дома, казва Хенеси.


Лаптопът и интернет връзката са най-очевидните нужди на един домашен офис. Но и други елементи са важни, като столът, на който прекарвате толкова много часове на ден, докато работите.


Около 27 процента от компаниите, минали в режим на работа от вкъщи, предлагат групова фирмена отстъпка за мебели, 21 процента ги предоставят директно, а 18 процента отпускат някаква сума според проучване на компанията за офис мебели Steelcase./ БТА

Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 390 Неутрално

    Лаптоп, телефон, принтер, стол... - може да се приеме. Но имаше коментари дори за кафе и сметки за отопление, което е прекалено. Дори таксата за Интернет достъп е под въпрос, защото едва ли има домакинство, което да не е плащало за такъв, преди да се премине към работа от дома.

  2. 2 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 932 Неутрално

    По тази логика, всичко свързано с дейността и почивката по време на работа, следва да се заплати от работодателя. Като например кафе-машини, дивани, офис-столове и бюра, компютърна и комуникационна техника. Добра идея за трупане на разходите, но откриване на широк фронт за борба с НАП при ревизия.

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4749 Неутрално

    До коментар [#1] от "truly":

    Работникът трябва да е мотивиран. По вашата логика във всеки дом има поне по един лаптоп, телефони, столове таблет и прочие. За какво въобще да плащате.
    Най-добре е дори работникът да плаща че работи.
    Това показва разликите в мисленето " По света и у нас"!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4749 Неутрално

    До коментар [#2] от "Lazarus":

    Ако се поръча и достави в централен офис и се разпредели оттам по домовете НАП нищо не може да оспори.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    Статията е буквално преписана, но не съвсем за нашите условия. Как тук самоосигуряващ се би могъл да приспадне данък за нов стол, бюро, компютър? Никак. Нормативно признатите разходи са процент от прихода и всичко друго не се признава. Има опция- създаваш фирма, която става подизпълнител на работодателя. Само тогава разходите по фактури се признават. Но пък губиш защитата на трудовия договор, право на помощи за безработица и т.н.

    Фирмите не са съвсем ок да плащат за хоум офиса. Ако днес ме наемат и ми дадат за бюро, стол, то след 6м може да напусна. Ще ми ги приберат ли? Съответно оборудването може да се поема само на тези, които са доказали, че няма да отпрашат нанякъде.
    Иначе, да, сметките за ток примерно скачат. Едно е да стоиш цял ден вкъщи и да топлиш на максимум,да гориш ток за рс и монитори и т.н., друго е да топлиш само вечер. За съжаление цената на калпак за работодателя е много по-висока- в голям офис се топли същата площ за примерно 10 човека. Но пък се пести от транспорт и храна навън, та не е чак да си на голяма загуба за работника.

  6. 6 Профил на Ipolit
    Ipolit
    Рейтинг: 256 Неутрално

    Битовите сметки през студения период от годината са сериозно перо ако в работните часове помещението, ползвано за хоум офис по принцип не се отоплява. Няколко наши служители отказаха да работят от вкъщи заради тях. Иначе ние осигуряваме цялото необходимо оборудване плюс стол за желаещите. Като разход за електоренергия от оборудването месечната сметка не би трябвало да надвишава 5 лева, което е смешна сума, въпреки, че имаше колеги, които го поставиха като въпрос.

  7. 7 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 2127 Неутрално

    Много малко работещи в хоум офис могат да си позволят работна стая. Нагъчени са между телевизора и секцията или в един ъгъл на кухнята! Кой е предвиждал, че ще се наложи да работи от вкъщи преди 1 година, за да си наеме жилище с една допълнителна стая?

    А ако децата са спрени от училище заради Ковида става едно мазало просто нямам думи!

  8. 8 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 712 Неутрално

    Само няколко процента от хората работят в офиси.Не ни занимавайте с дреболии

  9. 9 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2754 Неутрално

    Пропуснали са разходи за безопасност на хомофиса - негорящи покрития, пожарогасител, които може да бъдат поискани от инспекция по труда, ако почне да проверява хомофисите.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  10. 10 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2172 Неутрално

    Това не се отнася точно за България. Има компании, в които се работи така от години и те си имат ясни правила какво от кого се плаща. Другите още го мислят. Някои дори в обявите за работа искат да потвърдиш, че имаш свободна стая, бърз интернет и техника с някакви параметри, за да те наемат. Някои от изискванията са непроверими и само на хартия, за да може да се каже на клиенти, одитори, регулатори, че да, служителите са подписали, че в стаятаса само те и никой не им чува телефонните разговори, а дали е така…

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  11. 11 Профил на Инженер Раул Викторов
    Инженер Раул Викторов
    Рейтинг: 557 Неутрално

    Като ги знам моите колеги, да попитам: кой плаща яденето и пиенето по време на "холм офис". По-конкретно алкохола и мезетата?

  12. 12 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1521 Весело

    Аз имам едно такова питане..не е ли уронващо женското самочувствие всички повишени разходи около домашния офис да се поемат основно от силната половина в семейството?

    21-ви век е вече.

    Крайно време е дамите да излязат от сянката и да изравнят баланса на силите в приходната и разходната част на баланса на домашния офис!

    Всички изключения моля да не ми се нахвърлят, а да споделят опита си с надежда да предадат искрицата на своите сестри.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  13. 13 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 390 Неутрално

    До коментар [#3] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Предполагам си прочел, че смятам за нормално да се покриват разходи за компютър, телефон, принтер, стол? Или трябва да сме опозиция и на всяка манджа мерудия?

  14. 14 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 803 Неутрално

    До коментар [#12] от "Боби Колев":

    Защо реши, че задължително се поемат от "силната половинка". Не навсякъде мъжът плаща битовите сметки. Даже обикновено, по мое наблюдение, жената ги плаща. На мъжете не им се занимава с подобни "дреболии" да следят сметки, срокове и евентуално да се редят по опашки (ако все още не са открили онлайн банкирането).

  15. 15 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2359 Неутрално

    Покриват разходите за лаптопи? А стига бе, в кой век живеете? В момента със или без хоум офис, ако не ти дават служебен лаптоп (ако ти трябва за работа де не ако си шофьор) .... незнам какво да кажа.

  16. 16 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2359 Неутрално

    До коментар [#1] от "truly":

    Абе за интернет си е редно, за да може човек да си вземе някакъв по-читав пакет по-надежден, да не стопи като завали дъжд и да няма по 2 дена. Трее ти кажа, че по света, даже и в Западна Европа, надеждния интернет не е такава даденост като тука

  17. 17 Профил на Weingro
    Weingro
    Рейтинг: 788 Неутрално

    Във фирмата, в която работя, ползваме хоум офис от 10-ина години. До март все пак ходехме в офиса малък % от времето. Сега, за да е удобно вкъщи, компанията предложи който има нужда и иска, да вземе от офиса стол, бюро, монитор, докинг станция. Вземаш каквото ти трябва и разбира се трябва да го върнеш в офиса, ако напускаш или когато се възстанови предишния ход на нещата.

  18. 18 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2441 Весело

    До коментар [#14] от "Smile":

    "евентуално да се редят по опашки (ако все още не са открили онлайн банкирането)."

    Хоум офис и ... редене на опашки!? И за плащането онлайн не е задължително да се минава през банка.
    Ясно е, кой плаща сметките у вас. Не сте Вие!

  19. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4749 Неутрално

    До коментар [#13] от "truly":

    Пишеш, че МОЖЕ да се приеме а не че се приема безусловно. А за маса или бюро какво ти е мнението? Или да си го слага на коленете?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  20. 20 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4749 Неутрално

    До коментар [#15] от "uq":

    Масова практика е в България да работиш с твои лични устройства.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  21. 21 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3776 Неутрално

    В белите държави е уредено. Унас - никой не знае.

  22. 22 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 803 Неутрално

    До коментар [#18] от "wanderer":

    Всъщност съм точно аз и го правя точно през онлайн банкирането ми от около 13 години точно защото не ми се занимава да се редя по опашки (започнах защото по здравословни причини тогава нямах тази възможност). А това, че не минава през банка :-) сериозно ли? и от къде идват парите, ако не от банковата ти сметка? Това, че си добавил посредник в процедурата, не означава, че не минава през банка. Просто не минава директно през банка, но това е тема, за която можеш и сам да прочетеш, не ми се занимава да те образовам.

  23. 23 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2313 Неутрално

    Асоциираният глупак на снимката скоро ще има нужда от физиотерапевт.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  24. 24 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Всички колеги си имаха компютри в тях, при положение, че се логваме ремоут на работните си. Предложиха на всеки, да си вземе монитора/ите от офиса, ако не му е удобно от лаптоп у дома. Аз лично нямах нужда, в нас съм си с 2 големи монитора, по-удобен стол от офиса и по-добър комп. Разходът за ток само се вдигна малко, тъй като не пускам климатик, ако не съм вкъщи, но това се компенсира, от разходите за пътуване/храна.

  25. 25 Профил на Барбас-Шехерезадов-КапуТски
    Барбас-Шехерезадов-КапуТски
    Рейтинг: 8 Неутрално

    ...."Кой плаща за домашния офис......"

    Отговорът е прост - плаща ДЕДОВИЯ! В Булгаристан бг работодателят смята, че ще бъде завлечен, измамен и окраден от работника/служителя , както и, че работника/служителя е привилегирован да работи за него на условия изгодни само за работодателя. Неплащането на осигуровки, пари под масата показаха при тази ковид криза реалността.
    По темата за хоум офис - масово бг работодаеля продължава да мисли, че служителя по цял ден ще спи или клати краката вкъщи.
    Не познавам нито един бг собсвеник на фирма, който да е дал дял от компанията си на служителите по дофрмата на съдрижие, акции или други, нещо което е практика в 70% в повечето държави в Европа и щатите.
    Имам приятел който при постъпването на работа в Амазон му бяха дали акции за 40 к паунда, като целта е служителя да се чувства като част от компанията с дял а не само наемник.
    Разликата между България и запада не е само 45 години заради стария режим - разликата е вселенска в начина на мислене и на приемане на света окола нас.

  26. 26 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1516 Неутрално

    А сега като нямам пътни разходи за ходене до офиса, тоя разход дали трябва да го споделя с фирмата 😜. Пътни разходи като пари и време. Иначе е супер ако ми споделят сметката за отопление и интернет🤨

  27. 27 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7447 Неутрално

    Тука не само не покриват разходите, ами искат да вдигат и данъците на работещите от къщи, защото пестели от транспорт, дрехи и обувки. Маоуимна, както всичката им работа.

  28. 28 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 867 Неутрално

    До коментар [#1] от "truly":

    Правилно! Трябва да хартиса някой лев и за бонуси в МВР и администрацията. Там никой не мисли за разходи по телефони, принтери и отопление на работното място.

  29. 29 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1049 Неутрално

    До коментар [#1] от "truly":

    Ne e to4no taka. Za da rabotia normalno plastam 2 puti po skup internet otkolkoto ako ne rabotia home office i Bulgaria e izkliu4enie s evtin i burz internet

  30. 30 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2441 Неутрално

    До коментар [#22] от "Smile":

    "и от къде идват парите, ако не от банковата ти сметка?"
    Например, при Е-pay не е задължително да имате банкова сметка и/или дебитна/кредитна карта. Достатъчно е да имате депозит в Е-pay (търговец, към когото имате абонатен договор).

    "Това, че си добавил посредник в процедурата"
    То, всеки посредник (търговец-електроразпределител, водоснабдител, община) ползва банка, дори когато се чака на опашка.

  31. 31 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2441 Весело

    До коментар [#25] от "Барбас-Шехерезадов-КапуТски":

    "Не познавам нито един бг собственик на фирма, който да е дал дял от компанията си на служителите под формата на съдружие, акции или други, нещо което е практика в 70% в повечето държави в Европа и щатите."

    При два лева капитал на дружеството, едно кафе да почерпи работодателят, ще е споделил 100% от капитала.

  32. 32 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    Статията очевидно не разглежда нашата действителност и по принци всичко е въпрос на някакво договаряне.
    Ако те уволнят или фирмата фалира, по-добре ли ще е за отделния човек.
    разбира в случаите, когато фирмата печели добре, разходите за хоум офис няма да я стреснат, да не говорим, че в днешно време (почти0 всеки тинейджър има не малко от номенклатурата и може нешата да опират ( ако има таква необходимост) до принтер/хартия и подобни. За случаите когато се опира до специфични софтуерни продукти и големи дисплеи за проектиране , вероятно фирмата ще се бръкне.
    Но в общия случай, не става дума за кой знае какво оборудване и големи разходи, а е факт, че епидемията води и до определени икономии за индивида - поне за тези от нас, които си падат по кръчми, дискотеки, екзотични екскурзии и т.н.

  33. 33 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2441 Весело

    До коментар [#15] от "uq":Масова практика е в България да работиш с твои лични устройства.
    —цитат от коментар 20 на КМЕТ В СЯНКА


    Това важи само за "(без)аналоговите" фирми. Тия, които са "дигитализирани", ти предоставят и лаптоп, и смартфона (с мобилни данни) ... като за проЗД юзер - не променяш по никакъв начин ни софтуера, ни хардуера (промяната в хардуера се брои за увреждане на фирмено имущество). Закача се само оторизирана "периферия". Ха си турил външен харддиск или дори клавиатура, светкаш на сървъра като "крадец на данни". И може да работиш от всяко място (връх Тодорка, гребния канал в Пловдив, дори и в Москва), където смартфонът има обхват.

  34. 34 Профил на Smile
    Smile
    Рейтинг: 803 Неутрално

    До коментар [#22] от "Smile":"и от къде идват парите, ако не от банковата ти сметка?"Например, при Е-pay не е задължително да имате банкова сметка и/или дебитна/кредитна карта. Достатъчно е да имате депозит в Е-pay (търговец, към когото имате абонатен договор). "Това, че си добавил посредник в процедурата"То, всеки посредник (търговец-електроразпределител, водоснабдител, община) ползва банка, дори когато се чака на опашка.
    —цитат от коментар 30 на wanderer


    Да разбира се. А депозитът в Е-pay как се получава? Да не би случайно да е по един от следните начини:
    - банков превод
    - внасяне на ръка (т.е. пак редене на опашка).
    :-)

    Естествено, че има и екзотични варинти да се избегнат като цяло банките, но те все още са си екзотика. В нормалния случай човек си получава заплатата по банкова сметка и от там или разпределя в различи посредници, или пък плаща директно от банковата си сметка (въпрос на такси, улеснени приложения, лични предпочитания и т.н.)

  35. 35 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2441 Весело

    До коментар [#32] от "tsvetko_51":

    "Статията очевидно не разглежда нашата действителност и по принцип всичко е въпрос на някакво договаряне.

    Авторката, Катлийн Бърнс Кингсбърг, е психолог с "мисирски" наклонности. Хал хабер си няма от "корпоративна култура". Тия служители, дето са оборудвани с техника, с която могат да работят от "всяка точка на Земята", получават такова възнаграждение, че не се питат къде точно трябва да си свършат работата. Просто си я вършат, където и да са, включително и от тоалетната.

    "Ако те уволнят или фирмата фалира, по-добре ли ще е за отделния човек."
    Всяко уволнение не е добре за отделния човек. Но ако въпросът е зададен в контекста дали отделния човек трябва да връща предоставеното му имущество, то въпросът се свежда дали да получи тримесечно обезщетение или да "забегне" с техниката (на стойност под едномесечното възнаграждение) с потенциална опасност от съдебен иск. И отговорът е ясен.

    Въпреки че 67% от БВП-то се формира от услуги, няма смисъл от специално законодателство за обслужването на шепа служители (консултанти) за работа от вкъщи. Останалите "услугвачи" - хамали, "бакшиши", коафьори, лекари и други "бръснари" работят "на терен".

  36. 36 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1516 Неутрално

    Za da rabotia normalno plastam 2 puti po skup internet otkolkoto ako ne rabotia home office
    До коментар [#29] от "Quo Vadis?":

    В Барселона всеобщият проблем е отоплението. Понеже времето не става много студено, хората са свикнали да не харчат пари за отопление. Като се приберат от работа и ако е хладно включват някаква електрическа духалка за около 20-30 минути и готово. Сега обаче седят по цял ден вкъщи и ще трябва да отопляват.

  37. 37 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2441 Весело

    До коментар [#34] от "Smile":

    "внасяне на ръка"

    Кешът си е кеш! Има "бързи гишета" - без опашка прибират минимум едни 500 лева.
    То и за банковия превод има опашка - докато счетоводителят нареди превода на заплатата и банката завери сметката на получателя. И на тая "опашка" може да висиш три дена, ако преводът е направен в петък вечерта.

  38. 38 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1516 Неутрално

    "Ако те уволнят или фирмата фалира, по-добре ли ще е за отделния човек."
    До коментар [#35] от "wanderer":

    Нашата фирма беше продадена. Новото ръководство реши да прехвърли част от бизнеса ни към друг офис. По тази причина фирмата обяви съкращение на персонал в нашия. Обявиха съкращение на персонал и някои екстра бонуси за уволнените. Така успяха да уволнят 97 човека вместо плануваните 76, защото имаше и доброволци. Така че, фирмата и служителите винаги могат да намерят разумно споразумение.

  39. 39 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 919 Неутрално

    за да е удобно вкъщи, компанията предложи който има нужда и иска, да вземе от офиса стол, бюро, монитор, докинг станция.
    —цитат от коментар 17 на Weingro

    Хубаво, че може да вземеш, ама къде да ги сложиш? И жената работи от къщи, и децата учат от къщи. 4 бюра с 4 стола, 4 монитора и т.н. къде да се събере всичко това?
    В офиса имаме примерно по 10-15 кв.м. площ на служител, ама в къщи нямам 15 кв.м. излишни.

  40. 40 Профил на moti
    moti
    Рейтинг: 610 Неутрално

    Изглежда ми, че сме доста назад от това, за което става дума в статията. Както винаги де.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK