"Епъл" планира автономна кола през 2024 г. със собствена технология за батерии

"Епъл" планира автономна кола през 2024 г. със собствена технология за батерии

© Reuters



Епъл" (Apple Inc) продължава да развива технологията за самоуправляващи се автомобили и се стреми към 2024 г. да произведе пътническо превозно средство, което може да включва нов вид батерия, предаде "Ройтерс", позовавайки се на свои източници.


Автомобилните усилия на производителя на iPhone, известни като Project Titan, продължават неравномерно от 2014 г. насам, когато компанията за пръв път започна да проектира собствено превозно средство от нулата. В един момент "Епъл" спря разработката, за да се съсредоточи върху софтуера и преоцени целите си. Дъг Фийлд, ветеран на "Епъл", който е работил в "Тесла" (Tesla Inc), се завърна, за да наблюдава проекта, през 2018 г. и освободи 190 души от екипа през 2019 г.


Оттогава "Епъл" е напреднала достатъчно и сега се стреми да създаде превозно средство за потребителите, казаха два източника на "Ройтерс", запознати с усилията, които са пожелали анонимност, защото плановете на компанията не са публични. Целта на "Епъл" да изгради лично превозно средство за масовия пазар е в контраст с конкуренти като Waymo на "Алфабет" (Alphabet Inc), която е изградила роботаксита, за да превозва пътници.




От основно значение за стратегията на "Епъл" е новият дизайн на батерията, който може "радикално" да намали цената на този компонент и да увеличи обхвата на действие на превозното средство, според трети човек, който е запознат с дизайна.


Компанията е отказала да коментира своите планове или бъдещи продукти.


Изработването на превозно средство представлява предизвикателство за веригата за доставки дори за "Епъл", компания с дълбоки джобове, която произвежда стотици милиони електронни продукти всяка година с части от цял свят, но никога не е правила кола. На "Тесла" на Илън Мъск й отне 17 години, преди най-накрая да постигне устойчиви печалби.


"Ако има една компания на планетата, която има ресурсите да направи това, вероятно е "Епъл". Но в същото време това не е мобилен телефон", каза човек, който е работил по Project Titan.


Остава неясно кой ще сглобява автомобила с марка "Епъл", но източници твърдят, че компанията ще разчита на производствен партньор. И все още има шанс "Епъл" да реши да намали обхвата на усилията си до системата за автономно шофиране, която да бъде интегрирана в автомобил, произведен от традиционен производител на коли.


"Тесла" на Илън Мъск стана печеливша след 17 години в бизнеса

© Reuters

"Тесла" на Илън Мъск стана печеливша след 17 години в бизнеса


Забавяния, свързани с пандемията от коронавирус, може да изместят началото на производството през 2025 г. или след това.


Акциите на "Епъл" се повишиха с 1.24% след новината.


Компанията е решила да използва външни партньори за елементи на системата, включително сензори за лидар, които помагат на самоуправляващите се автомобили да получат триизмерен изглед на пътя, казаха два източника, запознати с плановете.


Моделите на iPhone 12 Pro и iPad Pro, пуснати тази година, имат лидарни сензори, които са собствено производство.


По-рано "Ройтерс" съобщи, че "Епъл" е провела разговори с потенциални доставчици на лидар, но също така проучва изграждането на собствен сензор.


Що се отнася до батерията на автомобила, "Епъл" планира да използва уникален дизайн на "моноклетка", който уголемява отделните клетки в батерията и освобождава място в нея, като елиминира модулите, които държат материалите на батерията, каза един от източниците.


Дизайнът на "Епъл" означава, че повече активен материал може да бъде сложен в една батерия, което дава на автомобила потенциално по-голям пробег. Компанията също така изследва възможността да използва LFP (литиево-железен фосфат) батерия, която е по-малко вероятно да прегрее и по този начин е по-безопасна от други видове литиево-йонни батерии.


"Епъл" планира автономна кола през 2024 г. със собствена технология за батерии

© Reuters


Преди време "Епъл" е започнала преговори с Magna International Inc за производството на автомобил, но разговорите се прекратяват, тъй като плановете на "Епъл" стават неясни, казва източник. Magna не е коментирала официално.


За да постигнат печалба, производителите на автомобили често искат обеми, които биха могли да представляват предизвикателство дори за "Епъл", която за първи път ще стъпи на автомобилния пазар.


"За да имате жизнеспособна фабрика за сглобяване, са ви необходими 100 000 превозни средства годишно и планове за по-голям обем", е казал източникът.


Някои от акционерите в компанията също изпитват подобни опасения.


Трип Милър, управляващ партньор в Gullane Capital Partners, един от инвеститорите в "Епъл", заяви пред "Ройтерс", че може да е доста трудно компанията да започне да произвежда големи количества автомобили още в началото.


"Струва ми се, че ако "Епъл" разработи някаква усъвършенствана операционна система или технология на батерията, тя ще бъде най-добре използвана в партньорство със съществуващ производител по лиценз", каза Милър. "Както виждаме при "Тесла" и традиционните автомобилни компании, установяването на много сложна производствена мрежа по целия свят не се случва за една нощ."


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (98)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Turbofan
    Turbofan
    Рейтинг: 1399 Весело

    Все се сещам когато Тим Кук стана главатар на ябълките как 'разбирачите' тежко подхвърляха - дотук бяха, 'нема иновации', нема нищо :)

    Facing Worlds
  2. 2 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3698 Любопитно

    " Що се отнася до батерията на автомобила, "Епъл" планира да използва уникален дизайн на "моноклетка", който уголемява отделните клетки в батерията и освобождава място в нея, като елиминира торбичките и модулите, които държат материалите на батерията, каза един от източниците."

    Най - интересният момент е именно батерията - какво ново ще предложат от Епъл точно тук ! Интересно решение, предстои да видим и неговото КПД по пробега на колата и безопасността на самата батерия......

  3. 3 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    На "Тесла" на Илон Мъск й отне 17 години, преди най-накрая да постигне устойчиви печалби.

    Че Тесла кога стана на печалба?

    Чат пат има печалба някое тримесечие. Но май нямат една цяла година на печалба или се бъркам?

  4. 4 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 918 Неутрално

    Щели да намалят цената на батерията. Епъл баш с това се слави...с ниските цени lol! Може да намалят цената за производство, ама на каква цена ще я продават, е нещо съвсем различно.

    мурзилка
  5. 5 Профил на честита промяна
    честита промяна
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    Яко лутане. Чудят се накъде да фанат, след като бизнесът с надценените телефончта спада.

  6. 6 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1027 Весело

    воланът ще се продава отделно, а входът за зареждане ще бъде и за слушалки (също отделно)

  7. 7 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 365 Неутрално

    До коментар [#4] от "Маршалов":

    Вероятно се има предвид технологията на батерията, която, освен, че е по-издържлива на загряване, основното ѝ предимство е, че е по-евтина. За съжаление и с по-ниска енергийна плътност.

  8. 8 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    Нали Мъск каза, че Тесла е айфон на колела. Значи просто трябва да сложат колела на айфоните.

  9. 9 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 365 Неутрално

    До коментар [#3] от "realguru":

    Бъркате.
    2019 е първата с печалба, но тази ще е с голяма печалба.

  10. 10 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 365 Любопитно

    До коментар [#1] от "Morbias":

    Ами... Подсетете ме за някакви иновации.

  11. 11 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2086 Весело

    И ще предлагат същата функционалност като на конкурентите, но на двойно по-висока цена, която зомбираните ще плащат, за да показват че са с нагризана ябълка.

  12. 12 Профил на Шоршо
    Шоршо
    Рейтинг: 1322 Неутрално

    До коментар [#3] от "realguru":

    Има устойчива печалба от продажба на tax и zev credits, за сметка на данъкоплатеца, of course!

  13. 13 Профил на Turbofan
    Turbofan
    Рейтинг: 1399 Весело

    До коментар [#10] от "tie_interceptor":

    "Ами... Подсетете ме за някакви иновации"

    Написах 'нема иновации' в кавички точно защото самата мантра е безумно нелепа, ябълките НИКОГА не са разчитали на спиращи дъха иновации а на съчетаване и ошлайфане на общо взето известни неща насочени към кефа на потребителите а не за да спечелят сърцата на разни гийкове дето си въобразяват че са тежки технологични разбиратели :)

    Facing Worlds
  14. 14 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 965 Неутрално
  15. 15 Профил на Шоршо
    Шоршо
    Рейтинг: 1322 Неутрално

    До коментар [#11] от "Virgin":

    Проблема само е, че една кола на епъл ще струва 200К долара и тези с лизинговите телефони няма как да си я позволят и след 5 живота.

  16. 16 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#4] от "Маршалов":

    Точно пък батериите на Айфоните не са от най-добрите.

    Panta rhei....
  17. 17 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    До коментар [#3] от "realguru":Бъркате.2019 е първата с печалба, но тази ще е с голяма печалба.
    —цитат от коментар 9 на tie_interceptor


    Ми не бъркам - пуснах едно бързо търсене в чичо Гошо и това ми изкара.

    Tesla, which has never had a profitable year, ended 2019 with a loss of $862 million, less than its two previous annual losses.

  18. 18 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#6] от "хм":

    А и ако спре внезапно, ще трябва да инсталирате на пътя новата версия на АйОс :)

    Panta rhei....
  19. 19 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#3] от "realguru":Бъркате.2019 е първата с печалба, но тази ще е с голяма печалба.
    —цитат от коментар 9 на tie_interceptor


    Живи сме - ще видим..
    Иначе, съгласно европейското Зелено Законодателство е възможна продажба на въглеродни емисии между автопроизводителите..

    И "Тесла" има договори с ФИАТ_Крайслер , Дженерал Мотърс , май "Хонда" и Даймлер ..
    От ДжМ май беше , са към взели 300 милиона, според счетоводния отчет на "Мотърс" за 2019 ..

    Да, ама далаверата бая фирми я схванаха..

    "Волво/Джийли" гръмко обяви, че има въглеродни квоти за продан от "Полестар" , след него и "Тата Корпорейшън " : с "Ягуар/Ланд Ровер" , а от "Форбс" направиха сметка, че "Фолксваген" си произвежда всички електромобили със средно 3000 евро загуба , като на другата година имат идея да ги избият от въглеродните квоти ,,

  20. 20 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#3] от "realguru":Бъркате.2019 е първата с печалба, но тази ще е с голяма печалба.
    —цитат от коментар 9 на tie_interceptor


    Та си мисля, че въглеродните квото в близко бъдеще ще им падне цената ..

    А Електромобилите СА НА ЗАГУБА .. примерно за "Фолксваген" - по 3000 евро на бройка загуба.

  21. 21 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 918 Весело

    Ъм, без значение, че са пуснали картинки как би изглеждала електрокаручката...представете си я с външност на мак про кутия, като ренде за сирене. Няма ли да е уникум!

    мурзилка
  22. 22 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 848 Неутрално

    Те го те:

    ------------
    https://www.focus.de/auto/elektroauto/vw-id-3-kostet-29-900-euro-vw-rechnet-mit-3000-euro-verlust-pro-elektroauto_id_10625817.html

    Nachrichten Auto Elektroauto VW macht 3000 Euro Verlust pro Elektroauto – Gewinn erst ab 2025
    VW ID.3 kostet 29.990 Euro
    Bericht: VW macht 3000 Euro Verlust pro Elektroauto – Gewinn ab 2025
    --------------
    От бундесправителството - 9000 евро директно стимулиране + 3000 евро на кола", е готов да губи самият "Фолксваген"..

    Общо 12 000 евро дотация.
    Евентуално, ще се избият от въглеродни квоти .. или друго - докато е в сила Зленото Законодателство

    Ква печалба се е задала?
    Добре, че "ФАГ" си има парици..

  23. 23 Профил на Vlater
    Vlater
    Рейтинг: 39 Неутрално

    До коментар [#6] от "хм":А и ако спре внезапно, ще трябва да инсталирате на пътя новата версия на АйОс :)
    —цитат от коментар 18 на Molossian


    И след ъпдейта, колага ще върви по-бавно, за да си купиш следващият по-бърз модел. Също при повреда - само в сервиз на Епъл. Защото ако смениш страничното огледало например в неоторизиран сервиз, двигателя ще засече промяната и няма да запали повече

  24. 24 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 848 Неутрално

    [quote#19:"simChо"][/quote]

    А кой идиот сложи минуси?

    "Тесла" печели от продажба на въглеродни квоти и това е самата истина!
    Ето, колко милиарда всеки производител трябва да си приготви за квоти на европейския пазар:

    https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/CO2-Flottenverbrauch-95-Gramm-Ziel-Hersteller-Status-1-Halbjahr-2020-169Inline-c0ae1a58-1734472.jpg


    Ето я и статията:

    https://www.auto-motor-und-sport.de/verkehr/co2-limits-95-gramm-flottenverbrauch-strafe-eu-vw-daimler/

    Ето днешното дередже:

    https://kolesa-uploads.ru/-/5941d279-838b-4cfc-aa07-b0d84b4d8b9a/2-2.jpg.webp

    Ето го сайта с СО2 квотите по марки:

    https://www.paconsulting.com/globalassets/images/campaigns--insights/co2-dashboard-2019/dashboards/toyota.png

    https://www.paconsulting.com/globalassets/images/campaigns--insights/co2-dashboard-2019/car-animarion-2019-004.gif

    https://www.paconsulting.com/insights/2019/co2-emissions-are-increasing/

    Като тези ВЪГЛЕРОДНИ КВОТИ И ТАКСИ са при СЕГАШНОТО ЗАКОНОДАТЕЛСТВО на база СО2..

    Ако им дойде друг акъл на политиците на Земята - и отпадат ..

  25. 25 Профил на Мамуна
    Мамуна
    Рейтинг: 654 Неутрално

    Лет ми гесс- Пак ше е с Лайтнинг порт?

  26. 26 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 818 Весело

    До коментар [#6] от "хм":

    воланът ще се продава отделно, а входът за зареждане ще бъде и за слушалки (също отделно)
    —цитат от коментар 6 на хм


    Ще струва 200 000 долара. В един момент ще премахнат входа за зареждане от станции, защото ще имат "собствена екосистема".
    А след 10 години ще се говори, че Епъл са измислили електрическите автомобили. :)

  27. 27 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 365 Неутрално

    До коментар [#17] от "realguru":

    Откъде е тази информация?

  28. 28 Профил на JoeStar
    JoeStar
    Рейтинг: 10 Весело

    Чудесна новина, Апъл и Тесла ще издухат старите европейски, американски и японски динозаври в автомобилния сектор.

    Който купувал акции на Тесла и Апъл - купувал. Скоро ще стигнат до няколко хиляди долара парчето.

  29. 29 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 848 Неутрално

    Чудесна новина, Апъл и Тесла ще издухат старите европейски, американски и японски динозаври в автомобилния сектор.
    —цитат от коментар 28 на JoeStar


    Съвсем скоро, но не по-късно от 800 дни!

  30. 30 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 848 Неутрално

    [quote#19:"simChо"]
    —цитат от коментар 24 на simChо
    А кой идиот сложи минуси?"Тесла" печели от продажба на въглеродни квоти и това е самата истина!Ето, колко милиарда всеки производител трябва да си приготви за квоти на европейския пазар:https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/CO2-Flottenverbrauch-95-Gramm-Ziel-Hersteller-Status-1-Halbjahr-2020-169Inline-c0ae1a58-1734472.jpg Ето я и статията:https://www.auto-motor-und-sport.de/verkehr/co2-limits-95-gramm-flottenverbrauch-strafe-eu-vw-daimler/ Ето днешното дередже:https://kolesa-uploads.ru/-/5941d279-838b-4cfc-aa07-b0d84b4d8b9a/2-2.jpg.webp Ето го сайта с СО2 квотите по марки:https://www.paconsulting.com/globalassets/images/campaigns--insights/co2-dashboard-2019/dashboards/toyota.png https://www.paconsulting.com/globalassets/images/campaigns--insights/co2-dashboard-2019/car-animarion-2019-004.gif https://www.paconsulting.com/insights/2019/co2-emissions-are-increasing/ Като тези ВЪГЛЕРОДНИ КВОТИ И ТАКСИ са при СЕГАШНОТО ЗАКОНОДАТЕЛСТВО на база СО2..Ако им дойде друг акъл на политиците на Земята - и отпадат ..[/quote]

    Колкото и русоробите тъпи , да слагате минуси , "Тесла"печели ОТ ПРОДАЖБА НА ВЪГЛЕРОДНИ КВОТИ ..

  31. 31 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 365 Неутрално

    До коментар [#30] от "simChо":

    Добре, де - печели. Има ли някакъв проблем?
    Ще фалира, ако ги няма ли?

  32. 32 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 365 Неутрално

    До коментар [#12] от "Шоршо":

    Знаете ли, какво са tax и zev кредити?

  33. 33 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#30] от "simChо":Добре, де - печели. Има ли някакъв проблем?
    Ще фалира, ако ги няма ли?
    —цитат от коментар 31 на tie_interceptor


    "Тесла"би била във фалит, ако не може да си плати задълженията..

    Щом ги плаща - не може да фалира никога и за това е без никакво значение, че е на загуба ..

  34. 34 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 365 Любопитно

    До коментар [#33] от "simChо":

    Хм... Де да можех и аз атака - хем да съм винаги на загуба, хем винаги да мога да си плащам задълженията...

  35. 35 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    До коментар [#17] от "realguru":Откъде е тази информация?
    —цитат от коментар 27 на tie_interceptor


    От Гугъл откъде другаде. Не сте ли чували за него, не знаете ли как да го ползвате? :)

    Като източник ми изкарва Ню Йорк Таймс и още 5-6 други.

    https://www.nytimes.com/2020/01/29/business/tesla-earnings.html #:~:text=Tesla, which has never had,billion in the third quarter.

    Е ти друг източник.

    https://www.theverge.com/2020/1/29/21113987/tesla-q4-2019-earnings-results-profit-revenue-model-3


    Е ти и картинката от него с приходи и печалби до края на 2019, за 2020 не коментирам, щото не е свършила.

    https://bit.ly/38pxnpf

    Вижда се че 2018 - Q1 и Q2 има загуба, след това Q3 и Q4 0 има печалба, но цялата 2018 е на загуба.

    Подобно е положението и за 2019. Q1 и Q2 има загуба, след това Q3 и Q4 0 има печалба, но цялата 2019 е на загуба.

  36. 36 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    Най-вероятно 2020 ще е първата година на печалба на Тесла.

    Q1 и Q2 на 2020 е на печалба.

    Но преди това няма цяла година на печалба. Има тримесечия на печалба, но не и цяла година.

  37. 37 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3105 Весело

    Имат всички пари да изкарат кола ако искат. Като гледам 2021-ва много изпълнителни директори на големи автомобилни компании ще бъдат уволнени и компаниите ще се реструктурират и търсят нов път. Ако Епъл влезе на пазара, някои ще фалират и изчезнат от света!

    Тесла!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  38. 38 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3105 Весело

    Тесла е на ПЕЧАЛБА в последните 7 тримесечия. Заради това влезе в S&P 500.

    Маржа на печалба им е 20% на автомобил, и крайната им печалба е 1% защото се развиват и разрастват. В момента се строи разширението на Шанхай, фабриката край Берглин и Гига Тексас.

    Това са много пари, но Тесла ги има. В момента, Тесла има толкова свободен кеш, колкото е пазарната капитализация на Форд.

    Това за по- горните дървени философи!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  39. 39 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#33] от "simChо":Хм... Де да можех и аз атака - хем да съм винаги на загуба, хем винаги да мога да си плащам задълженията...
    —цитат от коментар 34 на tie_interceptor


    На пръв поглед - не е трудно..
    И в България имаше подобни фирми :

    https://www.capital.bg/biznes/kompanii/2014/04/03/2274541_piramida_li_e_savewaysci/

    А в САЩ - още повече - сещам се например за Nikola Motor Company": https://nikolamotor.com/

    Но всъщност - се иска да си визионер ..
    А "Тесла"е далече от фалит , въпреки че е на загуба, а не на печалба ..

    Колкото и да и предсказват фалит - няма да се случи в близко бъдеще!

  40. 40 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3105 Весело

    До коментар [#38] от "Realist":

    Тесла е 6-тата по големина компания в S&P 500 както пиша в момента!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  41. 41 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4416 Неутрално

    Интересна информация за преговорите на Апъл с "Магна"/"Фискер" за производството на "Титан". Самите "Фискер" готвят своята "Фискер Ошън", която ще е високопроходима с цена под 30 хиляди долара. От своя страна те сътрудничат с електрическите платформи на Фолксваген, които пък си върнаха Александър Хитзингер (от Порше и Апъл) за да правят "Артемис".
    Ето линк за проектите https://www.caranddriver.com/news/a35036439/apple-car-2024/

  42. 42 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3105 Неутрално

    До коментар [#41] от "daskal1":

    Епъл ако прави собствена кола, ще я разработва сам. Няма да е с участието на друга компания. Но някой ще я прави и това най- вероятно ще е Фокскон.

    Тази кола ще е част от екосистемата на Епъл и ще е интегрирана с всички останали продукти на Епъл.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  43. 43 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 848 Неутрално

    Най-вероятно 2020 ще е първата година на печалба на Тесла.
    Q1 и Q2 на 2020 е на печалба.
    Но преди това няма цяла година на печалба. Има тримесечия на печалба, но не и цяла година.
    —цитат от коментар 36 на realguru


    Ще видим ..
    Иначе, докато "Тесла" има кеш и си плаща задълженията - много ясно, че няма как да е във фалит..

    Ето що е то "кеш флоу":

    https://www.youtube.com/watch?v=BHS0H5AwGjU


    Ето защо "Тесла"не може да фалира, докато получава финансиране от пазара!
    ПАЗАРЪТ РЕШАВА!

    Ето и още по темата:
    https://www.youtube.com/watch?v=tHqNy5VU-fA
    https://www.youtube.com/watch?v=h97fXhDN5qE

  44. 44 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 848 Неутрално

    Тесла е на ПЕЧАЛБА в последните 7 тримесечия.

    Това са много пари, но Тесла ги има.
    В момента, Тесла има толкова свободен кеш, колкото е пазарната капитализация на Форд.
    Това за по- горните дървени философи!
    —цитат от коментар 38 на Realist


    Много ясно, мани ги дървените философи..

    Мъск има пари и си ги държи на определено място - да не мислиш, че ще бие барабан да обяснява на дървените философи и старшините от Коми - къде си държи парите?

    П.П
    А "Фолксваген"губи ли по 3000 евро от електро-автомобил, или и това е лъжа?

  45. 45 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 365 Неутрално

    До коментар [#36] от "realguru":

    Оказва се, че зависи по какви стандарти се прави отчета...
    Щото аз намерих други статии, които говорят на печеливша 2019... Най-вероятно, защото такива търсих. :)

  46. 46 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3659 Весело

    До коментар [#38] от "Realist":

    И какво сега, пак ли се отлага фалита на Тесла? Тюх, шортърите ще си носят шортите, ние ще кешираме, къде е справедливостта на този свят?

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  47. 47 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#36] от "realguru":Оказва се, че зависи по какви стандарти се прави отчета...Щото аз намерих други статии, които говорят на печеливша 2019... Най-вероятно, защото такива търсих. :)
    —цитат от коментар 45 на tie_interceptor


    По принцип е простичко - печалбата е толкова, колкото дивидент е обявен и платен..
    Ако на държател на акция за 1000 долара са му платени 200 долара - значи печалбата е била 20% ..
    Ако 100 долара - 10%..

    Освен това печалбата я има и в отчетите на счетоводството има и платен данък на държавата ..

  48. 48 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3105 Весело

    И какво сега, пак ли се отлага фалита на Тесла? Тюх, шортърите ще си носят шортите, ние ще кешираме, къде е справедливостта на този свят?
    —цитат от коментар 46 на vesolr


    Шортърите на Тесла загубиха повече от пакета с финансови помощи. които американското правителство отпусна на авиолиниите. Което като цифра означава, над $35 000 000 000, 35 милиарда долара.

    Форумните шортъри явно са се набулбукали яко!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  49. 49 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3105 Весело

    До коментар [#44] от "simChо":

    Кво ме интересува колко губи, Фолксваген, или колко губи марката Иж за твоят овенно Зелен Иж на кюмур, бре, каскет?

    В автомобилното производство всичко е в технологията, интеграцията и мащаба. Тесла в момента е поръчала 11 от гигантските преси, които с един удар правят цялата задна част от пода и купето на колата. Това е революция в машиностроенето! Само това, тук не пиша за батерийната технология, процесорите или софтуера.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  50. 50 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3105 Весело

    За да влезеш в S&P 500, трябва да си 4 поредни тримесечия на печалба. Тесла бе отложена с 3 тримесечия. И когато влезе в индекса преди дни, бе най- голямата като пазарна капитализация компания влезла в историята на този индекс.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  51. 51 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3105 Весело

    До коментар [#44] от "simChо":

    "Мъск има пари и си ги държи на определено място - да не мислиш, че ще бие барабан да обяснява на дървените философи и старшините от Коми - къде си държи парите?"

    Кво си завършил, бре? Средното сержантско за милиционери?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  52. 52 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#44]
    колко губи марката Иж за твоят овенно Зелен Иж на кюмур, бре...
    —цитат от коментар 49 на Realist

    Вярно са ви дали дивидент !
    Вижда ми се и , че си го вложил в пиячка, а?

    Наздраве - заслужаваш , толкова време се изпренадеяхте .

  53. 53 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3105 Весело

    До коментар [#52] от "simChо":

    Защо трянва да ми дават дивидент, бе Гуньо. Дивидент дават компании които не растат. Като АТТ, ГМ, Форд и т.н. Дивидента на АТТ в момента е 7%.

    Но, тези компании не растат!

    Само за сравнение, дивидента на $2.2 трилиона акции на Епъл е едва 0.3%.

    Амазон и Тесла не дават дивидент, но растат като луди! И това ще са компаниите които ще определят бъдещето на света.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  54. 54 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3659 Весело

    До коментар [#48] от "Realist":

    Авиокомпаниите и аз се набълбуках здраво. Купих малко акции в началото на годината когато се бяха сринали, а те до сега само се удвоиха. Тесла вече към 10на пъти скочи, да съм знаел всичко там да вложа...

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  55. 55 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3105 Неутрално

    До коментар [#54] от "vesolr":

    И аз купих Модерна, и акциите ми се утроиха през това време. Продадох я, заедно с една друга mRNA компания от Сан Диего.

    ще ги чакам да паднат тази зима и ще инвестирам отново в Модерна. Това е компания, която с тази технология ще промени света. За 2 дни през януари, 2020-та са направили Ковид ваксината по документи издадени от китайското здравно министерство. В момента имат 6 лекарства базирани на тази технология.

    Включително и индивидуални ваксини срещу всички видове рак. Това е изкуствена ваксина правена с генетична манипулация в лабораторията и няма нищо общо с вируса.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  56. 56 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 848 Гневно

    До коментар [#52] от "simChо":

    Защо трянва да ми дават дивидент, бе Гуньо.
    —цитат от коментар 53 на Realist


    Ми за да си пийваш още .. тогава щеше още повече парни "Ижета"да ти тракат из главицата малка , а старшините, дето щяха да маршируват из постингите ти - щяха да са хиляди ..
    Забавно , нали ..

    Не че и сега, след три гаврътнати твои стограмки, пак не си забавен де - ама тогава, щеше да е суперяко!

  57. 57 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4416 Неутрално

    До коментар [#42] от "Realist":

    Аз съм с продукти на "Апъл" от 1990-те, не се оплаквам.

  58. 58 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3105 Весело

    До коментар [#57] от "daskal1":

    И аз харесвам Епъл, имаме почти всички Епъл продукти в къщи.

    Имаме и доста Тесла продукти в къщи.

    Тесла е точно като Епъл, компютър на колела!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  59. 59 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3105 Весело

    До коментар [#56] от "simChо":

    Не се обиждай старшина, някой сред нас са доста плиткоумни. И за да наскочиш средата си в Коми трябва доста да се потрудиш!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  60. 60 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3105 Неутрално

    До коментар [#57] от "daskal1":

    Специално се ъпгрейднах преди дни за да имам последната версия на автопилота на тесла. Вчера имахме сървиз апойнтмънт за да инсталират версия 3 на автопилота на нашата Тесла.

    По мобифона си направих заявка, и вчера дойде техник, който смени всичко на паркинга, както бе паркирана.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  61. 61 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4416 Неутрално

    До коментар [#60] от "Realist":

    Чудесно, ти си във вихъра на тези неща. :-)

  62. 62 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 818 Весело

    До коментар [#47] от "simChо":

    По принцип е простичко - печалбата е толкова, колкото дивидент е обявен и платен..
    Ако на държател на акция за 1000 долара са му платени 200 долара - значи печалбата е била 20% .
    —цитат от коментар 47 на simChо


    По принцип е простичко, ама човек трябва да е виждал поне ЕТ отблизо за да го разбира.
    Печалбата е разликата между приходите и разходите+данъците. А вече дали ще се реинвестира цялата или само част от нея и дали ще се раздават дивиденти е съвсем отделен въпрос. Печалбата на фирмата и печалбата на акционерите (собствениците, съдружниците и т.н.) са две отделни неща.

  63. 63 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3105 Неутрално

    До коментар [#62] от "tamada":

    Много точно, Епъл например предпочита да пази огромно количество кеш в Ирландия и да го пази за бъдещи инвестиции, Някой компании пък, обратно изкупуват акциите си.

    С дивидента който е раздал, Дженарал Моторс, тази компания би създала 22 гигафабрики за батерии и не би фалирала. Но, политиката в такива мастодонти се определя не от изпълнителният директор, а от борда на акционерите. И от работническите организации.

    В такива компании изпълнителният директор е една безгласна буква. Такива компании фалират и изчезват от своята неадекватност.

    Същият пример бих дал с Фолксваген.

    Силните компании имат силни CEO-та, които определят бъдещето на тези компании с десетилетия напред, и които създават огромни, успешни и структуропределящи компании. А живеещото на стари лаври мастодонти умира като динозаврите!

    Бил Гейтс, Сергей Брин, Стив Джобс, Илон Мъск, ....

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  64. 64 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#47] от "simChо":
    —цитат от коментар 62 на tamada


    Абсолчтно вярно!
    И виж, как всички вярват, че в 2021 "Тесла"ще е веч на печалба..! Значи ще се случи..

    Браво, Илон Мъск!
    До коментар [#57] от "daskal1":Специално се ъпгрейднах преди дни за да имам последната версия на автопилота на тесла. Вчера имахме сървиз апойнтмънт за да инсталират версия 3 на автопилота на нашата Тесла.По мобифона си направих заявка, и вчера дойде техник, който смени всичко на паркинга, както бе паркирана.
    —цитат от коментар 60 на Realist


    Автопилотът на "Тесла" достигна ОСМО МЯСТО В СВЕТА при тестовете на euroncap

    https://1bgnvt3q09toyb96v2ecsygm-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2020/09/euroncap-1.jpg

    https://www.automotiveworld.com/news-releases/euro-ncap-whos-driving/

    https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/assisted-driving-gradings/

    Това - благодарение на пословичното трудолюбие и предприемчивост на Илон Мъск.
    Браво!

    Осмо място , сред автопилотите на всички световни автопроизводители - задължава !
    Далече назад, остана постоянно разхвалваният от путиновите подлоги , техен любим модел "Иже"..

  65. 65 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3105 Весело

    До коментар [#64] от "simChо":

    Автопилота на Тесла, каскет се инсталира безплатно на всяка Тесла!

    Продукта, който удря всички останали конкуренти в земята се нарича FSD (Full Self Driving), софтуерен продукт, който може да ти кара сам колата.

    Ама, в Коми, тези благи новини ви ги карат с 6 месеца закъснение, с волски талиги!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  66. 66 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#62] от "tamada":Много точно

    И от работническите организации.В такива компании изпълнителният директор е една безгласна буква.
    Такива компании фалират и изчезват от своята неадекватност.

    Същият пример бих дал с Фолксваген....
    —цитат от коментар 63 на Realist


    "Фолксваген"са ясни .. закостеняла структура:

    https://www.volkswagenag.com/de/group/executive-bodies.html

    Защо не са предприемчиви ли - та те имат в Управителния Съвет представители на Провинция Долна Саксония, на работническите профсъюзи, на средновековния Емират Катар!

    https://www.volkswagenag.com/de/group/executive-bodies.html

    "Фолксваген" губят по 3000 евро, от всеки свой електромобил !
    Смятай !


  67. 67 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#56] от "simChо":Не се обиждай старшина, някой сред нас са доста плиткоумни.
    —цитат от коментар 59 на Realist


    Но сте върло забавни!

    Макар и на моменти - неадекватни ...
    Постоянната Република Коми например, която слагаш си е доста чудата..

  68. 68 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3105 Весело

    До коментар [#66] от "simChо":

    ""Фолксваген" губят по 3000 евро, от всеки свой електромобил !
    Смятай !"

    Е, и? Не съм акционер във Фолксваген и това ме интересува толкоз, че дори не си струва усилието да си го преместя в другият крачол, тагаришч от Коми!

    А как са Иж с тяхният конкурент- руска теслА?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  69. 69 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3105 Весело

    Преди месец Фолкваген имаше двуседмична конференция водена от Херберт Диес (CEO-то), и в която участваха всичките регионални директори на Фолксваген.

    Конференция, как Фолксваген да заприлича на Тесла. Това е конференция, на всички шкембелии във Фоксваген решаваха как да приличат на тесла,

    Само да напомня, Джеф Безос преди години в интервю каза че не отива на среща с група, която би изяла повече от 2 пици. Това са 6-8 човека! А Мъск, Мъск си тръгва по средата на среща, ако смята че това е загуба на време.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  70. 70 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#64] от "simChо":Автопилота на Тесла, каскет се инсталира безплатно на всяка Тесла!
    Продукта, който удря всички останали конкуренти в земята се нарича FSD (Full Self Driving), софтуерен продукт, който може да ти кара сам колата.
    Ама, в Коми, тези благи новини ви ги карат с 6 месеца закъснение, с волски талиги!
    —цитат от коментар 65 на Realist


    В любимото ти Коми няма никаква бързина на докарване!
    Тука се съгласявам напълно!

    И те питам А ТИ ЗАщО СИ ПУТИНСКИ ЕЛЕКТРО-ТРОЛ.. защо повтаряш пропагандата на Кремъл за електрокарност 1:1 .. "това е бъдещето, това е бъдещето!" ..

    Та хората вече ви се подиграват за вашето путинофилство?!


    Не, не сте русофили, путинофили сте .. в Русия опозицията е ПРОТИВ ЗАБРАНАТА НА БЕНЗИН И ДИЗЕЛ и налагането на електроколите, което само лщбимата ти олигархична върхушка желае ..

    Уважаваният ми приятел Месершмит, много пъти, като е имало електрокарни теми ми намигаше :

    Иначе НА ВСИЧКИ МОДЕЛИ в първата 10-ка, ПРОДУКТЪТ, КОЙТО сам кара колата се слага от завода!
    Никой от собствениците на "Хюндай", "БМВ, "Мерцедес", "Тойота", "Ауди" - не си го слага сам с кабели, Мурзилчок..

    Ето - веднъж ти дадох линкове - аре пак, че дивидент ли, рентата за нивите ли си взел, ама си си на черешата яко и трябва да ти се обяснява!


    https://1bgnvt3q09toyb96v2ecsygm-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2020/09/euroncap-1.jpg

    Осми в света, с Автопилот, наред с автопилотите на БМВ, "Тойота", "Мерцедес" заслужава уважение!

  71. 71 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3105 Весело

    До коментар [#70] от "simChо":

    Как е робота Федор, каскет, кара ли ти парният Иж на кюмур. И ходите да стреляте заедно в тайгата. И преди това слагаш миризливата ушанка?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  72. 72 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#70] от "simChо":Как е робота Федор, каскет, кара ли ти парният Иж на кюмур.
    —цитат от коментар 71 на Realist


    Хо хо хо хо хоууу..

    Не се интересуваш от "Фолксваген"а се интересуваш от любимите си Ïжета"а путиноидно тролче??

    Явно те държат под прикритие, това ми го вика и Месершмита : "руските тролове ей сега ще се примъкнат в темата" ..

    Ама сърце не трае и мине, не мине плещиш за Коми , за разни руски неща и за "Иже""

    Аре гепи - ей ти и автопилот на такси в Белокаменная - любимата столица на Матушката ти:

    Рубашкин, а защо водещият те офицер, не ти дава да тролиш за автономните таксита в Матушката ти?:

    https://www.youtube.com/watch?v=Bx08yRsR9ow

  73. 73 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3105 Весело

    До коментар [#72] от "simChо":

    Аз Фолксваген го знам, каскет, както и Тойота, и ГМ, и Форд, и т.н., И тъй като ти си спец по електромашините в матушката ти, те питам за инфо. Нали иксперте по путински електрозадвижвания?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  74. 74 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 3053 Весело

    До коментар [#48] от "Realist":Авиокомпаниите и аз се набълбуках здраво. Купих малко акции в началото на годината когато се бяха сринали, а те до сега само се удвоиха. Тесла вече към 10на пъти скочи, да съм знаел всичко там да вложа...
    —цитат от коментар 54 на vesolr


    Ти все купуваш акции, досега да си станал милионер....Първо каканижеше, че си накупил сума ти акции на Тесла, сега пък новата версия защо не си купил акции на Тесла.

    Пазете се от доносника vesolr
  75. 75 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3659 Весело

    До коментар [#74] от "GreenEyes":

    Завиждаш ли ми?
    1. Това че съм купил акции в Тесла не значи, че не съм купувал/притежавам акции в други компании, само в твоята елементарна логика това са 2 взаимноизключващи се възможности.
    2. За каканиженето - помня ти преди време се хвалеше как си купувал акции в Тесла, а неотдавна изведнъж каза, че не притежаваш акции на Тесла, а самия продукт - колата. Ама то при теб е нормално да си противоречиш като забравиш една легенда и я сменишчс друга.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  76. 76
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  77. 77
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  78. 78
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  79. 79
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  80. 80
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  81. 81 Профил на realismisthename
    realismisthename
    Рейтинг: 782 Неутрално

    ""Струва ми се, че ако "Епъл" разработи някаква усъвършенствана операционна система или технология на батерията, тя ще бъде най-добре използвана в партньорство със съществуващ производител по лиценз"

    Е да, в България шием на ишлеме, в Азия - също; Онея с мрежите против самоубийство във фарбирките - ябълки точно произвеждаха май така, на ишлеме?
    Така де, и на кучетата им стана ясно, че парата е в софт-уера, не в хард-уера; дали немцеа или японеца ще се навие да произвежда корубина, за да си сложат Епъл софт-уера вътре - предстои да разберем.

  82. 82 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3659 Весело

    До коментар [#80] от "GreenEyes":

    Леле с какъв ревюлиционен плам редиш обичайните си клевети и проекции, направо да ти викам Пламен?
    Кажи какво те мъчи - яд те е, че припомних онзи ден как си определил за "блестящ" избора на предателя Флин за висш държавен пост през 2016 ли? Ами ти беше ол-ин за Тръмп, до там, че обиждаше Реалиста, Понтифа и мен само защото ти разправяхме тогава що за стока е Тръмп ли? Ами сърди се на себе си и не се пали толкова, това няма да измие позора от подкрепата за един или друг предател...

    С твоите виртуални масрафи не мога да се меря, аз съм обикновен дребен инвеститор. Мислиш ли че някой ще се вържи на измислиците ти, че си професор в Харвард? Освен приятеля ти гозамбо или другите ти приятели, вярващи, че американските избори били фалшифицирани?

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  83. 83 Профил на royal_sperm
    royal_sperm
    Рейтинг: 564 Неутрално

    Компанията се казва Апъл, не Епъл!

    In real life it is always the anvil that breaks the hammer...” ― George Orwell
  84. 84 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#72] от "simChо":Аз Фолксваген го знам, каскет, както и Тойота, и ГМ, и Форд, и т.н., И тъй като ти си спец по електромашините в матушката ти, те питам за инфо. Нали иксперте по путински електрозадвижвания?
    —цитат от коментар 73 на Realist


    Русоробчето светна, като елха!

    Мурзилник, значи трупаш сведения, за любимата си Мадър Раша??
    За "Фолксваген",за "Тойота"- ти се не говори .. сърцето ти е на североизток??

    Република Коми, кво става в заводите "Ижевск" , други твои любими путинофилни теми, а?

    До коментар [#64] от "simChо":софтуерен продукт, който може да ти кара сам колата.
    —цитат от коментар 65 на Realist


    Ми ето ти автопилот на Яндекс, може сам да кара кола .
    То нали за това е АВТОПИЛОТ.

    Според твоето мозъче, Автопилот не се ли нарича така, точно за това, че сам кара кола???:

    https://www.youtube.com/watch?v=Nn_i6Mxc_Pw

    https://www.youtube.com/watch?v=Q8a9xQBh7aA

    Ей ти го 4-то поколение:

    https://www.youtube.com/watch?v=wa3A4X6YYgk

    И НЕ Е В ТОП 10 !!!!!
    Както вече дадох инфо "ТЕСЛА" Е ОСМА .. значи е несравнима с конкурентите си..
    Едните - са по-напред, други .. са по-назад .. а тя си е баш на несравнимото с нищо осмо място!

    Путинист-електрокарист , това разбра ли го , успя ли да отвориш линковете, любезно предоставени от мене?

    Иначе какви ли не фирми, си имат системи, дето сами управляват колата - ей ти "КИА"от преди 8 години:

    https://www.youtube.com/watch?v=JM9RpH4JWog

    Видя ли, кормилото как сам-само се върти, по чудодеен начин?

    Не, няма вътре вградено джудже, дето да управлява, има си автономно електронно управление ...

    ПРЕДИ 8 ГОДИНИ!

    Ама до тебе новините, не са стигнали с каруцата , па и нали все си вторачен към любимата си Русия , не си разбрал, че огромно количество фирми имат автономни разработки ..

    И "Тесла"заема несравнимо място, сред конкурентите си - 8 мо , от Топ 10 !

    П.П
    Двете колелета, едно връз друго, Мурзил, си е цифрата осем!

    П.П
    Кога е цифра, кога число- знаеш ли??
    Това - да ти е за преговор!

    Поздрави

  85. 85 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#72] от "simChо":
    И тъй като ти си спец по електромашините в матушката , те питам за инфо. Нали иксперте по путински електрозадвижвания?
    —цитат от коментар 73 на Realist


    Експерт съм по Путинофили, Мурзилски ..

    Когато видя, че говорите 1:1 еднакво с Кремъл :
    "това е бъдещето, електро! електро! .. нас ни Путин води" с те ми ясни, от къде сте взели пари ..

    -----------------
    «Очередная глупость»: в России намерены запретить бензин и дизель

    МОСКВА, 3 августа .. , 13:11 — REGNUM
    Глава правительства .. дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта, пишут «Известия».
    Правительству предложено .. ввести ограничения использования автомобилей с двигателями внутреннего сгорания, в том числе в городах-миллионниках и курортных зонах.
    В свою очередь электромобилям намерены дать преференции — установить «нулевую» ставку транспортного налога на электромобили и гибридные автомобили, а также принять программу предоставления бесплатных парковочных мест на муниципальных парковочных пространствах для электромобилей и гибридов и ввести на среднесрочный период программу субсидирования приобретения электротранспорта.
    Подробности: https://regnum.ru/news/economy/2306698.html .. "
    ---------------
    Ми ето - в Матушката ти социализъм, ще се забранява и ограничава, ще се дават и дотации..

    Явно от чувала, дето е развързан е платено от Кремъл и на проруските тролове из форуми!
    Та да повтарят 1:1 кремълските постулати!

    Та специалист съм по антибългарски Предатели, на които Родината е на североизток..

    И не съм само аз, мнозина, като има електрокарна тема, само си намигваме :
    "ей ся ще се появят проруските тролове-електоркаристи" .. ...
    .. и ви чакаме , да дойдете и ви гледаме сеира , като почнете да се издавате с приказки за Коми и любимото ви "Иже" ..

  86. 86 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1387 Неутрално

    Дори да направят електромобил, до 10г. не го виждам тук - както Apple Watch тук не се продава официално и народът си пазарува новите модели от широкия свят, а като опре до сервиз го изпраща в странство...

    I Want To Believe
  87. 87 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3105 Весело

    До коментар [#85] от "simChо":

    "Експерт съм ...."

    Къде ти дадоха дипломата, старшина? В средното милиционерско в Коми?

    Не само Иксперт си, но и Илитерат, направо гордостта на средно сержанското училище! Сигурно там ти държат пАртрета, увисен на стената. И под портрета пише, "та-Гаришча Симча изчете трудовете на Путин за електрокарното дело и познава изоснови електрическият Иж на кюмур!

    А другите милиционерти ахкат и цъкат с език като минават поктрай!

    Само не разбрах, фатмак, как едновременно ме отбягваш и ми четеш постовете? Да не би да имаш и друг акаунт, М.Константинов? Я сподели с останалите, този милиционерски трик?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  88. 88 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#85] от "simChо":"Експерт съм по путинофили ...."

    Къде ти дадоха дипломата, старшина?
    —цитат от коментар 87 на Realist


    А за какво ми е нужна диплома за да сте ми ясни , такива елементарни путинофили като тебе Мурзик?

    Ефрейтор съм, какви старшини все ти маршируват из малката главица, та хептен не може да си чуеш май оскъдните мисли ..

    За какво старшини - та ти си си Елементаренко ..

    Като се види, как постоянно вниманието ти се отплесва , накъм Република Коми и как нон стоп повтаряш путиновата електрокарна пропаганда - ставаш ясен и не може да заблудиш и дете, русоробче ..

    Поздрави , Рубашкин ..

  89. 89 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3105 Весело

    До коментар [#88] от "simChо":

    "и как нон стоп повтаряш путиновата електрокарна пропаганда"

    В този форум, старшина, само ти си експерта и илитерата по путиновата електрокарна пропаганда, електрическите ижета на кюмур, робота Фьодор и руските автопилоти захранвани от бояришник и други соли за вана!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  90. 90 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3105 Весело

    До коментар [#88] от "simChо":

    И плУсчето което си удряш редовно, фуражка, след като си изповръщаш дежурният милиционерски чаршаф, явно е като кожената инжекция която ти бият с Ковид ваксината, Спутник! 😂🤣😅

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  91. 91 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#88] от "simChо":И плУсчето което си удряш редовно, фуражка, след като си изповръщаш дежурният милиционерски чаршаф, явно е като кожената инжекция която ти бият с Ковид ваксината, Спутник! 😂🤣😅
    —цитат от коментар 90 на Realist


    Пак ли си пиян?

    Поздрави

  92. 92 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3105 Весело

    До коментар [#91] от "simChо":

    Как ми четеш постовете, старшина, след като ме отбягваш? М.Константинов чете и удря минусите, а ти повръщаш чаршафите и си удряш плюсчетата?

    Ти си напрово двуядрен процесор Елбрус на сАвеЦката операционна система Червеният Октомври работещ на 100% ютилизация!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  93. 93 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    ябълките НИКОГА не са разчитали на спиращи дъха иновации а на съчетаване и ошлайфане на общо взето известни неща
    —цитат от коментар 13 на Morbias


    Хайде бе, първят компютър на пазара с графичен интерфейс (прозорци) и мишка все едно не е на Епъл или може би това не е една от най-големите иновации в ерата на Компютъра?
    Вярно технологията е разработена в Ксерокс, но тамошното ръководство не вижда пазарния ѝ потенциал и Стив Джобс е визионера който вижда че всички компютри в бъдеще ще работят с графичен интерфейс.

    Не е ли спираща дъха технология първите смартфони с мулти-тъч интерфейс (Аифона) които Епъл представиха през 2007 година?
    И преди това имаше устройства със сензорни екрани, но трбяваше да се ползват стилус (писалка) което изглеждаше дебилно и ги ползваха сдухани чичковци с голо теме.
    Това беше тотално не-куул и никой нормален човек не искаше да си го причинява.

    Не е ли спираща дъха иновация да си управляваш телефона с пръст с динамично скролване с ускорение/инерция, увеличаване с 2 пръста (pinch to zoom), завъртане с 2 пръста и така нататък.

  94. 94 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#91] от "simChо":Как ми четеш постовете, старшина, след като ме отбягваш? М.Константинов чете и удря минусите, а ти повръщаш чаршафите ..
    —цитат от коментар 92 на Realist


    Вероятно за споменавания от тебе М.Константинов , който и да е той , си от академичен , психиатричен интерес ..

    Не знам, от негово име не мога да говоря..

    А иначе всички хора, повръщат от вас , купените путиноиди .. помня, какво беше като те бяха курдисали да си активиран по водородна линия - знаем, че най много водород се произвежда от природен газ .. та явно Матушката ти налага линията на "Газпром"и с вашата, тролската помощ ..

    Ето за какво говоря, ето какво е привлякло и М.Константинов, към твоя слуàй ..
    Ти си напрово двуядрен процесор Елбрус на сАвеЦката операционна система Червеният Октомври работещ на 100% ютилизация!
    —цитат от коментар 92 на Realist
    явна шизофрения, мое скромно мнение ..

    Поздрави ..

  95. 95 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3105 Весело

    До коментар [#94] от "simChо":

    "знаем"

    Знаете? Ти, М.Константинов, и фатмашката бригада която гастролирате под тези имена.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  96. 96 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#94] от "simChо":"знаем"Знаете? Ти, М.Константинов.
    —цитат от коментар 95 на Realist


    Мани ме мене, М.Константинов и всички останали..
    Ти кажи - не излизаш ли от тролската роля , дето са ти дали от Посолството, ще вземеш ли хонорар?
    Нали уж нямаш нищо общо с Кремъл и Путин , нали са те сложили да си под прикритие ?

    А постоянно вмъкваш разни руски специфики в постингите си - Република Коми е сред постоянно присъстващите в разсъжденията ти , автобрендът "Иже"- и той там , а наскоро в репертоара се вмъкнаха и " кожената инжекция която ти бият с Ковид ваксината, Спутник!", а също и "двуядрен процесор Елбрус на сАвеЦката операционна система Червеният Октомври работещ на 100% ютилизация" ..

    Сърце юнашко не трае, а?
    Не моат те запра !

    Все напиняш с писане накъм Русия , па плюл си на нарежданията!

    Па и си тотален неадекватник , по какъв повод са твоите постоянни словесни реминисценции и препратки?
    Защо ли, при тебе се все явяват маршируващи старшини , под всякаква тема ?

    Образът на Старшината - иде ти в съзнанието, та да замени Бащата???
    Дали не се крие тука и лична трагедия??
    А леките коли "Иже" дето постоянно тайнствено идват и си отиват?

    Мани, мани - не се владееш .. дано ти платят за троленето..

    Иначе ЕТО ПО ТЕМАТА, хем свързвам и с любимата ти Русия:

    Автономна система , вече я споменахме
    ("ТЕСЛА"Е на 8 място в света, а теа ги няма в топ 10 ! )..

    https://www.youtube.com/watch?v=sApBPVIMxFk

    Ето ти и "Хюндай" и "Киа ":


    https://www.youtube.com/watch?v=yz2V_iwIHsQ

    https://www.youtube.com/watch?v=JM9RpH4JWog

    https://www.youtube.com/watch?v=avGQw6tbjlU

    Но "Тесла" е несравнимаа с конкурентите си - едни са по-добри, други са по-лоши, а тя си е на несравнимото осмо място в света.

    Поздрави

  97. 97 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3105 Весело

    До коментар [#96] от "simChо":

    Много ми е интересно, другарю милиционер от Коми, как едновременно ме отбягваш и търсиш контакти с мен. Ти наистина дрънкаш като празна градинска лейка захвърлена на къра в Коми!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  98. 98 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3105 Весело

    До коментар [#96] от "simChо":

    Логореята ли те мъчи, старшина?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK