"Епъл" планира автономна кола през 2024 г. със собствена технология за батерии

"Епъл" планира автономна кола през 2024 г. със собствена технология за батерии

© Reuters



Епъл" (Apple Inc) продължава да развива технологията за самоуправляващи се автомобили и се стреми към 2024 г. да произведе пътническо превозно средство, което може да включва нов вид батерия, предаде "Ройтерс", позовавайки се на свои източници.


Автомобилните усилия на производителя на iPhone, известни като Project Titan, продължават неравномерно от 2014 г. насам, когато компанията за пръв път започна да проектира собствено превозно средство от нулата. В един момент "Епъл" спря разработката, за да се съсредоточи върху софтуера и преоцени целите си. Дъг Фийлд, ветеран на "Епъл", който е работил в "Тесла" (Tesla Inc), се завърна, за да наблюдава проекта, през 2018 г. и освободи 190 души от екипа през 2019 г.


Оттогава "Епъл" е напреднала достатъчно и сега се стреми да създаде превозно средство за потребителите, казаха два източника на "Ройтерс", запознати с усилията, които са пожелали анонимност, защото плановете на компанията не са публични. Целта на "Епъл" да изгради лично превозно средство за масовия пазар е в контраст с конкуренти като Waymo на "Алфабет" (Alphabet Inc), която е изградила роботаксита, за да превозва пътници.




От основно значение за стратегията на "Епъл" е новият дизайн на батерията, който може "радикално" да намали цената на този компонент и да увеличи обхвата на действие на превозното средство, според трети човек, който е запознат с дизайна.


Компанията е отказала да коментира своите планове или бъдещи продукти.


Изработването на превозно средство представлява предизвикателство за веригата за доставки дори за "Епъл", компания с дълбоки джобове, която произвежда стотици милиони електронни продукти всяка година с части от цял свят, но никога не е правила кола. На "Тесла" на Илън Мъск й отне 17 години, преди най-накрая да постигне устойчиви печалби.


"Ако има една компания на планетата, която има ресурсите да направи това, вероятно е "Епъл". Но в същото време това не е мобилен телефон", каза човек, който е работил по Project Titan.


Остава неясно кой ще сглобява автомобила с марка "Епъл", но източници твърдят, че компанията ще разчита на производствен партньор. И все още има шанс "Епъл" да реши да намали обхвата на усилията си до системата за автономно шофиране, която да бъде интегрирана в автомобил, произведен от традиционен производител на коли.


"Тесла" на Илън Мъск стана печеливша след 17 години в бизнеса

© Reuters

"Тесла" на Илън Мъск стана печеливша след 17 години в бизнеса


Забавяния, свързани с пандемията от коронавирус, може да изместят началото на производството през 2025 г. или след това.


Акциите на "Епъл" се повишиха с 1.24% след новината.


Компанията е решила да използва външни партньори за елементи на системата, включително сензори за лидар, които помагат на самоуправляващите се автомобили да получат триизмерен изглед на пътя, казаха два източника, запознати с плановете.


Моделите на iPhone 12 Pro и iPad Pro, пуснати тази година, имат лидарни сензори, които са собствено производство.


По-рано "Ройтерс" съобщи, че "Епъл" е провела разговори с потенциални доставчици на лидар, но също така проучва изграждането на собствен сензор.


Що се отнася до батерията на автомобила, "Епъл" планира да използва уникален дизайн на "моноклетка", който уголемява отделните клетки в батерията и освобождава място в нея, като елиминира модулите, които държат материалите на батерията, каза един от източниците.


Дизайнът на "Епъл" означава, че повече активен материал може да бъде сложен в една батерия, което дава на автомобила потенциално по-голям пробег. Компанията също така изследва възможността да използва LFP (литиево-железен фосфат) батерия, която е по-малко вероятно да прегрее и по този начин е по-безопасна от други видове литиево-йонни батерии.


"Епъл" планира автономна кола през 2024 г. със собствена технология за батерии

© Reuters


Преди време "Епъл" е започнала преговори с Magna International Inc за производството на автомобил, но разговорите се прекратяват, тъй като плановете на "Епъл" стават неясни, казва източник. Magna не е коментирала официално.


За да постигнат печалба, производителите на автомобили често искат обеми, които биха могли да представляват предизвикателство дори за "Епъл", която за първи път ще стъпи на автомобилния пазар.


"За да имате жизнеспособна фабрика за сглобяване, са ви необходими 100 000 превозни средства годишно и планове за по-голям обем", е казал източникът.


Някои от акционерите в компанията също изпитват подобни опасения.


Трип Милър, управляващ партньор в Gullane Capital Partners, един от инвеститорите в "Епъл", заяви пред "Ройтерс", че може да е доста трудно компанията да започне да произвежда големи количества автомобили още в началото.


"Струва ми се, че ако "Епъл" разработи някаква усъвършенствана операционна система или технология на батерията, тя ще бъде най-добре използвана в партньорство със съществуващ производител по лиценз", каза Милър. "Както виждаме при "Тесла" и традиционните автомобилни компании, установяването на много сложна производствена мрежа по целия свят не се случва за една нощ."


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK