Чия ще е вината, когато самоуправляващ се автомобил участва в катастрофа

Чия ще е вината, когато самоуправляващ се автомобил участва в катастрофа

© Reuters



През 2021 г. надеждите са животът постепенно да се завръща към нормалното и към теми за големи технологични промени, които се задават. Тъй като самоуправляващите се автомобили все повече навлизат в днешния автомобилен пейзаж, въпросът за правната отговорност в случай на произшествие става все по-актуален.


Изследванията на взаимодействието между човек и превозно средство показват отново и отново, че дори системите, предназначени за автоматизиране на шофирането - като адаптивния круиз контрол, който поддържа превозното средство с определена скорост и разстояние от автомобила отпред - далеч не са неподатливи на грешки.


Последните доказателства показват, че ограниченото разбиране на водачите за това какво могат и какво не могат да правят тези системи са фактор, допринасящ за злоупотребата с тях.




Освен проблемите с не толкова съвършените технологии, изниква и въпросът за правните задължения, пише Франческо Бионди, професор по приложна психология от Университета в Уиндзор, в The Conversation. По-конкретно, какви са законовите отговорности на човешкия шофьор и на производителя на самоуправляващия се автомобил?


В скорошно проучване, публикувано в Humanities and Social Science Communications, авторите разглеждат проблема с прекаленото доверие на шофьорите и произтичащата от това неправилна употреба на системите за подпомагане на шофирането от правна гледна точка. Те разглеждат какво трябва законно да правят производителите на самоуправляващи се автомобили, за да гарантират, че водачите разбират как да използват автомобилите по подходящ начин.


Едно решение, предложено в проучването, включва изискване от купувачите да подпишат лицензионни споразумения за крайни потребители (EULA), подобни на условията, които изискват вашето съгласие при използването на нови компютърни или софтуерни продукти. За да получат съгласието, производителите ще могат да използват сензорните екрани, които се инсталират в повечето нови превозни средства.


Това далеч няма да е идеално или дори безопасно. И интерфейсът може да не предоставя достатъчно информация на водача, което ще води до объркване относно естеството на споразумението и неговите последици.


Проблемът е, че повечето крайни потребители не четат лицензионните споразумения - проучване на Deloitte от 2017 г. показва, че 91% от хората се съгласяват с тях, без да четат. Процентът е дори по-висок при младите хора, като 97% се съгласяват, без да преглеждат условията.


Чия ще е вината, когато самоуправляващ се автомобил участва в катастрофа

© Reuters


За разлика от използването на приложение за смартфон, експлоатацията на автомобил има присъщи и значителни рискове за безопасността, независимо дали водачът е човек или софтуер. Човешките шофьори ще трябва да се съгласят да поемат отговорността за работата на софтуера и хардуера.


Постоянните сигнали за опасност и разсеяното шофиране също са причина за безпокойство. Например, шофьор, раздразнен от получаването на непрекъснати предупреждения, може да реши просто да игнорира съобщенията. Или, ако съобщението е предадено, докато превозното средство е в движение, това може да представлява разсейване.


Предвид тези ограничения, дори ако този начин на получаване на съгласие се въведе в употреба, това вероятно няма да защити напълно производителите на автомобили от тяхната законова отговорност, ако системата се повреди или възникне авария.


Обучението на водачи за самоуправляващи се превозни средства може да помогне да се гарантира, че водачите разбират напълно системните възможности и ограничения. Това не трябва да бъде ограничено само до момента на закупуването на превозното средство - последните доказателства сочат, че ако разчитате само на информацията, предоставена от продавачите, това няма да ви бъде достатъчно.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (114)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2115 Неутрално

    Историята ни казва, че винаги и срещу всичко ново е имало негативно отношение от страна на глупавите членове на обществото. Да припомня, че в началото на автомобилната ера по закон в Англия пред автомобила е трябвало да върви един човек с червено знаменце и да вика "Вардааа"! Та толкова за критиките.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  2. 2 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 275 Неутрално

    При достигане на level 5 на автономност, отговорност поема производителя. Докато има нужда от шофьор който да наблюдава системата постоянно, отговорността е на шофьора.

  3. 3 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 269 Любопитно

    Интересно е какво ще покрива каското когато автомобилът мине през дупка и изкриви джанта и как ще санкционира катаджията такъв автомобил, дали когато не е почистен снега ще е виновен автомобила или общината?

  4. 4 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1024 Неутрално

    Естествено, че ще е за оня, който си е купил това недоразумение. Повече от ясно е, че производителя няма да поеме отговорност.
    Също както с ваксините сега.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  5. 5 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 418 Весело

    И к'во? На пътя ще трябва да карам сред самоуправляващи се автомобили, за които производителят не носи отговорност, а някакъв наблюдаващ полуидиот/пиян/разеян/залепен за телефона/заспал, който е подписал непрочетено лицензионно споразумение за крайни потребители... Гаси бъдещето!

  6. 6 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3240 Весело

    Катажията ще е ИИ.....
    Той да му мисли....

    Bukalemun
  7. 7 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2494 Неутрално

    До коментар [#4] от "Taiga":

    Както и с "ваксините", производителят ще носи "отговорност" само за прибирането на милиардите печалба .... "демокрация", какво да го правиш.

  8. 8 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2513 Неутрално

    До коментар [#4] от "Taiga":

    > Също както с ваксините сега.

    Е хайде сега ... Путин не пое ли отговорност за Спутник ?

    કટાક્ષ
  9. 9 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2900 Весело

    Първо му взеха лова и дадоха бройлера, после му взеха коня и му дадоха автомобил, после и на жена му дадоха автомобил, казармата я замениха с прайд, Холифийлд с Пулев...... накрая и шофьора замениха с бройлер

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  10. 10 Профил на ggot
    ggot
    Рейтинг: 1315 Неутрално

    Шофьорът, който го е включил на такъв режим, особено, ако е при голям трафик. Самоуправлението трябва да се използва само в крайни случаи.

  11. 11 Профил на Иван
    Иван
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    В БГ е ясно - по подразбиране винаги ще си е виновен водача. Пример :
    Водач се спуска по път с наклон , непочистен и неопесъчен със скорост от 5 км. , в резултат на което се подхлъзва и спира в канавката. Идва родния Милиционер и пише на водача акт за движение със несъобразена скорост .

    Не съм нито американофил, нито русофил- те са родоотстъпници и подлоги на чужди държави.Аз съм българофил!
  12. 12 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2987 Неутрално

    Според Илон, 2021-ва, автопилота (Full Self-Driving) ще е вече Level 5:

    https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/tesla-full-self-driving-release-in-2021

    А в Сан Франсиско, GM вече подписа за услуга за автономен превоз на пътници, без шофор на базата на тяхната система за автоматично шофоране, Круз.

    Първо нещата ще станат както винаги в САЩ, защото в САЩ регулаторите са най- гъвкави и готови за промяна. В момента, и Флорида и Невада имат готови регулации за автономните таксита и автомобили.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  13. 13 Профил на Вилдирас Владиленов
    Вилдирас Владиленов
    Рейтинг: 2434 Неутрално

    Колкото и да се направи умна техниката, винаги ще се намери по-голям идиот, който да не я изпозлва правилно.

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  14. 14 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2987 Неутрално

    Това ще са автомобили без кормило, или както писа Илон, със сгъваемо кормило, когато пратиш колата си в пула от таксита, кормилото се скрива.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  15. 15 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1481 Весело


    "Чия ще е вината, когато самоуправляващ се автомобил участва в катастрофа"
    ..........
    Ако питате Кмета, на Боеко и ГЕРБ.
    Ако питате Гърнеца, на Бойко и Гешев.

  16. 16 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4296 Любопитно

    И к'во? На пътя ще трябва да карам сред самоуправляващи се автомобили, за които производителят не носи отговорност, а някакъв наблюдаващ полуидиот/пиян/разеян/залепен за телефона/заспал, който е подписал непрочетено лицензионно споразумение за крайни потребители... Гаси бъдещето!
    —цитат от коментар 5 на puknatastotinka


    И каква е разликата когато караш днес след същият този:"полуидиот/пиян/разсеян/залепен за телефона/заспал" който се е напил като говедо или на три различни наркотика и си мисли, че пътят е негов само защото кара Мерцедес или БМВ например?

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  17. 17 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3650 Весело

    Естествено, че ще е виновен шофьора на другия автомобил! Самоуправляващият се, не може да греши! 😀 Майтап! 😀

  18. 18 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Автономните автомобили са чудесна идея и най-вероятно са и бъдещето, но лично аз не бих искал колата ми да има такива възможности. И не защото не вярвам в технологиите, а просто обичам да шофирам. Просто е готино да караш кола, особено ако е висок клас.

  19. 19 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 2098 Весело

    Кой е ще кажат от КАТ и конструкторът , а резултатът ще зависи от партийното му членство.......( на колата - робот !).

  20. 20 Профил на Вилдирас Владиленов
    Вилдирас Владиленов
    Рейтинг: 2434 Неутрално

    Ако катастрофата е в България, виновен е Костов, и евентуално Сорос

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  21. 21 Профил на rkf46690675
    rkf46690675
    Рейтинг: 18 Неутрално
  22. 22 Профил на rkf46690675
    rkf46690675
    Рейтинг: 18 Неутрално

    В ПОСЛЕДНИЯ СЕЗОН НА "Silicon valley" Е ПОКАЗАН И ОБЯСНЕН ЛОГИЧНО И ФИЛСОФСКИ НЕИЗБЕЖНИЯТ УЖАС.
    ЧЕ "САМОУПРАВЛЯЕМИТЕ" КОЛИ НЕ СА И НЕ МОГАТ ДА БЪДАТ
    АБСОЛЮТНО СИГУРНИ /БЕЗОПАСНИ/...
    КАКТО И РЪЧНОТО УПРАВЛЕНИЕ ВПРОЧЕМ...

  23. 23 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 896 Неутрално

    Отговорност да носи производителя, а не да си измива ръцете
    със лицензионни споразумения !!!

  24. 24 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2513 Неутрално

    > Отговорност да носи производителя,

    хубаво, имаме следата ситуация.

    Пред автомобила внезапно изскачат две деца които гонят топката.

    Вариант 1. да набиеш спирачките и да минеш през децате с максимално намалена скорост
    или
    Вариант 2. да завъртиш волана и да минеш през масите на заведението на тротоара, където няколко баби си пият кафето.

    (разбира се, има междинни варианти - давам най-крайните)

    кой е виновен ако се окаже че някое от децата или някоя от бабите не оживее ?

    કટાક્ષ
  25. 25 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1389 Весело

    Чия ще е вината, когато самоуправляващ се автомобил участва в катастрофа
    ...
    На Русия и Путин, естествено!

    В Русия съм! В Русия съм!
  26. 26 Профил на Нормален
    Нормален
    Рейтинг: 362 Неутрално

    Независимо как ще го наречеш превозното средство, както и какво поколение ще му определиш, в основата винаги е Човека. И е така, защото и хардуера, и софтуера са дело човешко! Алгоритъмът, по който въпросното превозно средство ще "взема" решения за конкретната ситуация, е предопределен от този, който е направил програмата. От Човека! Зад всяко произшествие с машина вина има точно определен човек - неправилна/несъвършена конструкция, немарливо обслужване и калпава поддръжка и т.н., като се свърши с най-баналното - неглижиране на инструкции. Ако някой падне от виенското колело, кой ще е виновен? Ако се откъсне кабинката на лифта, кой ще е виновен? Ако някой скочи в язовир и се удави, кой ще е виновен?... Същото е и при произшествие с превозно средство, защото дори и "самообучаващо се", това самообучение става по подредбата, по алгоритъма, зададен от Човек! Защото машината не може да е виновна, тъй като никоя машина не взема самостоятелни решения. тези решения са дело на Човек, който стои зад машината - и в прекия, и в преносния смисъл. В Правото е ясно - зад всяко престъпление/произшествие, стои Човек! Да го намерят и да си понесе отговорността.

  27. 27 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Това ще са автомобили без кормило, или както писа Илон, със сгъваемо кормило, когато пратиш колата си в пула от таксита, кормилото се скрива.
    —цитат от коментар 14 на Realist


    1. Позитански, що не отговори на Грийн Айса ?

    2. Иначе да - ОТ ТРИ години има автономни таксита в любимата ти Масква:

    https://www.youtube.com/watch?v=Bx08yRsR9ow

    https://www.youtube.com/watch?v=7hUut7Hsgys

    https://www.youtube.com/watch?v=sApBPVIMxFk&t=13s

    3. Но дори и там, путиновата клика, не може да се наложи над здравия разум и в Закона не е предвидено да няма колата водач..


    И мани катастрофата, Мурзил, А КАКВО ПРАВИМ АКО САМОДВИЖНА КОЛА ПРЕКАРВА НАРКОТИЦИ??

    Какво правим , ако превозва човешки органи??
    Какво правим, ако в багажника има вързани, упоени момичета?

    В момента ВОДАЧЧЪТ отговаря, ама ако няма ?
    Киро Японецът и Брендо , да предвидя , ще почнат 100% от доставките си да ги извършват с безпилотни машини..

    И няма лабаво! Народът си се боцка яко, а дилър - няма !

    Де е Киро - на кирия!
    Та така Мурзил ..

  28. 28 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2513 Неутрално

    До коментар [#26] от "Нормален":

    >В Правото е ясно - зад всяко престъпление/произшествие, стои Човек! Да го намерят и да си понесе отговорността.

    Само че при този казус има намесени стотици хора (мениджъри, програмисти, тестери, документатори, хора взели решението да се използва чужда технология/патенти, маркетинг, продавачи, техници, инициатори на легализирането на автономни автомобили, гласували легализирането и т.н.)

    И никой от тези хора не присъства физически на мястото на инцидента.
    Както и дейстията на никой от тях не биха предизвикали инцидента без участието (или безучастието) на останалите.

    કટાક્ષ
  29. 29 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3790 Любопитно

    При катастрофа с няколко загинали, в какво точно ще се изразява отговорността на производителя ? А той винаги и без изключение ли ще иска да я поеме ? Ами ако откаже и обвини шофьора в някаква намеса в софтуера му ? Много въпроси без отговор ! Прекалено много, за да оставим отговорноста просто на един софтуерен алгоритъм с неговите безспорни предимства, но и недостатъци.....

  30. 30 Профил на EU Fighter
    EU Fighter
    Рейтинг: 580 Неутрално

    Аз не вярвам тези автомобили да са достъпни за пазарите от третия свят все още. Така, че успокой те се!

  31. 31 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Чия ще е вината, когато самоуправляващ се автомобил участва в катастрофа...На Русия и Путин, естествено!
    —цитат от коментар 25 на Веселин Дечев


    Между другото баш в Русия има автономни таксита , въпреки че не са споменати в закона ..

    https://www.youtube.com/watch?v=AJ2ZSN2KUQ8

    https://www.youtube.com/watch?v=1Yc1v-LXl-0

    https://www.youtube.com/watch?v=i6392yzooxw

    За това и русофили, като Реалиста беснеят , за да си заслужат рублите ..

    Но путиновата камарила, която плаща и на тролове, като Реалист , не успя да се наложи в Парламента ..
    Представителите на трудовия народ и опозицията, запитаха кротичко :
    .. " а в закона, пише водачът носи отговорност ВИНАГИ. Освен това има и МЕЖДУНАРОДНИ КОНВЕНЦИИ за автомобилното движение. Освен това, а ако с роботизирани коли, започнат да пренасят наркотици??
    Кой отговаря, нали няма водач??"

    Но олигарсите-отровители не щат и да знаят !

    https://otaxiyandex.ru/passazhiru/bespilotnik-yandeks-taksi

    Пуснаха, от 2 години "Яндекс" , плащат на тролове по света, та да подскачат налудно из форуми , а въпросите на опозицията се запушват с тровене с "Новичок"!

    Русия - автономният Мордор!

  32. 32 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2987 Весело

    До коментар [#27] от "simChо":

    "2. Иначе да - ОТ ТРИ години има автономни таксита в любимата ти Масква:"

    А в Коми, кагда, ватник ще получите парни Иже-та да ви гарат из горито поради това че сте редовно пияни!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  33. 33 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 274 Неутрално

    При катастрофа с няколко загинали, в какво точно ще се изразява отговорността на производителя ? А той винаги и без изключение ли ще иска да я поеме ? Ами ако откаже и обвини шофьора в някаква намеса в софтуера му ? Много въпроси без отговор ! Прекалено много, за да оставим отговорноста просто на един софтуерен алгоритъм с неговите безспорни предимства, но и недостатъци.....
    —цитат от коментар 29 на samoedin


    Катастрофите - бял кахър ..

    Ами наркотиците, дето ще се пренасят с автономните коли???

    А русоробите - са под прикритие ..
    Що не кажат : " в любимата ни Масква, има от 2 години официално безпилотни коли с автопилота на "Яндекс" , за това сме така превъзбудени и късаме рубашки"..

    https://www.youtube.com/watch?v=Bx08yRsR9ow

    https://www.youtube.com/watch?v=Nn_i6Mxc_Pw&t=149s

    Що бе Реалистче, що бе Мурзил??
    И от "Яндекс такси"ли вземаш рублета?



    Колко рубли вземаш з, сподели, сред приятели си ..

  34. 34 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2987 Неутрално

    Когато автомобилът ви бъде на автопилот и кара без ваше участие, застраховката се поема от производителя!

    Всичко е въпрос на регулаторна рамка, ако нямате кормило, не можете да предотвратите инцидента.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  35. 35 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#27] от "simChо":"2. Иначе да - ОТ ТРИ години има автономни таксита в любимата ти Масква:"А в Коми, кагда, ватник ще получите парни Иже-та да ви гарат из горито поради това че сте редовно пияни!
    —цитат от коментар 32 на Realist


    Позитан, смени си хапчетата при психиатъра ..

    Яд те е, че няма да вземеш хонорар от Пасоля май, а ?
    Щото те гепнах за "Яндекс "и неговия автопилот ..

    А са ти наредили, да си под прикритие, а?

    ама и автопилотът - идиотщина, както и електрокаризма на Кремъл!

    КАК ЩЕ СЕ ПРОМЕНИ ЗАКОНОДАТЕЛСТВОТО БЕ?
    Ми то си има и Международна Конвенция!

    Кой ще отговаря, ако в колата има бомба на Ислямска Държава, ако има наркотици , кой отговаря - нали няма водач??

    А иначе - ето ти Масква и автономната кола, да се кефиш:

    https://www.youtube.com/watch?v=Bx08yRsR9ow

  36. 36 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2987 Весело

    До коментар [#35] от "simChо":

    Няма международна конвенция, каскет, DMV (КАТ) в тази Америка е щатска работа. Пътната полиция е щатска.

    Знам, че в Коми обаче не е така, и там сте на Международная кАнвенция за братство и мир между народите и карате ръждиви парни ижета, на кюмур!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  37. 37 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2987 Весело

    Между другото, поздрав от тази Америка, за ватниците от Коми, танцуващите роботи на Бостън Дайнамикс:

    https://youtu.be/fn3KWM1kuAw

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  38. 38 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Когато автомобилът ви бъде на автопилот и кара без ваше участие, застраховката се поема от производителя! Всичко е въпрос на регулаторна рамка, ако нямате кормило, не можете да предотвратите инцидента.
    —цитат от коментар 34 на Realist


    Позитан, ама нали вече го обсъждаха в Парламента на Матушката ти ..

    И за Международните конвенции се спомена, и за наркотиците и è дилърите ше станат 100% автопилотни ..

    И въпреки всичко, близки до Кремъл фирми, въртят автономни таксита и не им пука!
    Уж правели експеримент, временно ..


    А то - нямат таксиджии, да им бачкат за теа пари , а те да пълнят гуша ..

    https://www.youtube.com/watch?v=EbxYRKtLJXg

    Щото твоя любимец, заглушава всеки глас на опозицията с Новичок!

    А такива, като тебе беснеете из Българските форуми, Позитан .. :

    "Путин, той ни води към автопилотност.
    Да смажем съмненията и опозицията с "Новичок" !..
    Ура, ура - това е бъдещето !"

  39. 39 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Между другото, поздрав от тази Америка, за ватниците от Коми, танцуващите роботи на Бостън Дайнамикс:https://youtu.be/fn3KWM1kuAw
    —цитат от коментар 37 на Realist


    В главицата ти малка , нещо май все танцува, Мурзилни ми мой приятелю ..

    И като прескочат чаркалъците на съседния жлеб - и се отплесваш в Дискусията , кой знае защо, накъм Република Коми ..

    Поздрави

    П.П
    И си помисли, ако колата кара наркотици, пак ли е виновен производителя на автопилота?

  40. 40 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2987 Весело

    И си помисли, ако колата кара наркотици, пак ли е виновен производителя на автопилота?
    —цитат от коментар 39 на simChо


    Явно в Коми, Рашка, карането на наркотици не е криминално престъпление, а ПТП (пътно-транспортно произшествие). Това според международният закон на Симчо, кварталното дрънкало!

    С какви соли за вана ви насмукаха на сутрешният развод, фуражка?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  41. 41 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2987 Весело

    До коментар [#40] от "Realist":

    "Поздрави"

    И Хора-Бдете! Чудя се само как едновременно ме отбягваш и едновременно търсиш контакт с мене, каскет!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  42. 42 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#35] от "simChо":Няма международна конвенция, каскет, DMV (КАТ) в тази Америка е щатска работа. Пътната полиция е щатска.Знам, че в Коми обаче не е така, и там сте на Международная кАнвенция за братство и мир между народите и карате ръждиви парни ижета, на кюмур!
    —цитат от коментар 36 на Realist


    Нали до сега 10 пъти дадох съвет, да се избягва превъзбудването и да не се харчат всичките рублета за алкохол..

    Ама и аз, и аз съм виновен - с теа клипове на автономното такси в любимата ти Масква - те изкарах из релси..

    Има, има Конвенция , па и още международни документи и я спри пиян да ръсиш малоумии, мой съвет приятелски ..
    Изтрезней, па тогава влизай във Форума бе ..!

    Нали 50 пъти го обсъждахме ..
    И никой няма да ти танцува из главицата и няма ненадейно да се отнасяш към любимите си снегове на Република Коми, а ще следиш Дискусията и ще си адекватен!

    Рубли пак ще напечелиш!

    Те ти те , Мурзил .. ама отвори, като изтрезнееш - моя молба жарка!

    Vienna Convention on Road Traffic
    .. Vienna Convention on Road Traffic, is an international treaty designed to facilitate international road traffic and to increase road safety by establishing standard traffic rules among the contracting parties. ..

    Това като отвориш - ще ти дам и още!

    И във всички пише - ОТГОВАРЯ ВОДАЧЪТ за всичко .. за товар, за безопасност, за гуми, за техническо състояние, за спирачки , за вързани момичета вътре , за бели пакети ..!

  43. 43 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#40] от "Realist":"Поздрави"И Хора-Бдете! Чудя се само как едновременно ме отбягваш и едновременно търсиш контакт с мене, каскет!
    —цитат от коментар 41 на Realist


    Какво става с твоя душманин на форума, някой си М.Константинов??

    Ако нещо те притеснява, като си пиян и неадекватен - пак ми кажи ..
    Ей така ще си споделяме и ще ми се жалиш!

    Ти си готин, може и да си невероятно тъп и неадекватен, ама си незлоблив ..

  44. 44 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2987 Весело

    До коментар [#42] от "simChо":

    "И във всички пише - ОТГОВАРЯ ВОДАЧЪТ за всичко .. .... , за вързани момичета вътре , за бели пакети ..!"

    При вас, в Коми, каскет, може да е така, но Коми, Россия не е света, гащник!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  45. 45 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Явно в Коми, Рашка, карането на наркотици не е криминално престъпление, а ПТП (пътно-транспортно произшествие). Това според международният закон на Симчо, кварталното дрънкало!
    —цитат от коментар 40 на Realist


    От къде ти щукват подобни налудни теории??
    По каква ли причина, Дискусията все ти отнася мислите към Коми????

    Що не намалиш алкохола??

    А за Старшините и тяхното обилие в постингите ти , нали го изяснихме!
    Баща ти е бил старшина, но ви е напуснал рано..

    За това и при тебе се явява Образът на Старшината - като фигура на Авторитета и Силата, налагаща правила!

    За нас - обилието на Старшини го свързваме с казарма.. за тебе - това е Детството ти и ако наблизо има старшини - се чувстваш защитен и обичан ..

    И това твое, психично състояние - се отразява във форумното ти творчество , особено като си пиян-залян , което не е рядкост ..



  46. 46 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#40] от "Realist":"Поздрави"И Хора-Бдете! Чудя се само как едновременно ме отбягваш и едновременно търсиш контакт с мене, каскет!
    —цитат от коментар 41 на Realist


    Невероятен автор си ..

    Кой нормален човек, не би търсил контакт?

    Ненадейно, ту се явяват при тебе стройни редици опрятни, стегнати Старшини ..
    .. ту ни пренасяш , ни в клин, ни в рукав - към боровите гори на Коми и снежната тишина ..

    И всичко е ненадейно - не се зна в кой момент, какво ще ти се разтанцува из главицата ..
    За това си и така интересен!

  47. 47 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2987 Весело

    До коментар [#45] от "simChо":

    "За това и при тебе се явява Образът на Старшината - като фигура на Авторитета и Силата, налагаща правила!"

    Не, бре Шмильо, на един "акъл" сте, средното милиционерско от Пазарджик и след това дълга командировка в Коми! Затова си на една гънка, мозъчна имам в предвид, но за фатмак, стига! Само че, шокиращото дори и за прост старшина е, че в това милиционерско си спал когато са ти преподавали разликата между криминални престъпления и пътно- транспортни произшествия.

    Бориш ли Логореята? 😂🤣

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  48. 48 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2912 Неутрално

    До коментар [#16] от "padrino":

    Предполага се, че автономните автомобили могат да станат доста масови. Тогава вече ще е интересното, какво се случва при ПТП-та. Но предполагам, че производителите на автомобили едва ли ще си вкарат такъв автогол. Вината трябва да остане в този, който управлява автомобила. Иначе към производителите ще валят ежедневни искове за обезщетения. А ако вината ще остава в управляващия автомобила, за какъв ще му е да плаща за скъпа автономна система? Предполагам, че ще има още по-развити асистиращи системи, но за пълна автономност трябват много други условия.

    Бивш tww09306483.
  49. 49 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2912 Неутрално

    До коментар [#34] от "Realist":

    Ако нямаш кормило и възможност за ръчно управление ще е много вълнуващо...! :)))

    Бивш tww09306483.
  50. 50 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#42] от "simChо":"И във всички пише - ОТГОВАРЯ ВОДАЧЪТ за всичко .. .... , за вързани момичета вътре , за бели пакети ..!"


    При вас, в Коми, каскет, може да е така, но Коми, Россия не е света, гащник!
    —цитат от коментар 44 на Realist


    Vienna Convention on Road Traffic ..
    Да, в сила е в любимата ти Република Коми, в сила е и в ЕС ..

    Но тука СЕ ДОПЪЛВА Geneva Convention on Road Traffic (което, щях да ти го дам на втори етап) ..

    А ето и за Geneva Convention on Road Traffic ..

    The Convention was prepared and opened for signature by the United Nations Conference on Road and Motor Transport held at Geneva from 23 August to 19 September 1949. It came into force on 26 March 1952.

    Тука страна е и САЩ , и Република Коми - твоите любимци, и всички..

    Ако пияното ти мозъче, успее да отвори документите на United Nations Conference on Road and Motor Transport held at Geneva from 23 August to 19 September 1949 , ще види точно това, за което ти говоря - ОТГОВОРЕН Е ВОДАЧЪТ!

    Същото го пише, и в една камара други регулаторни международни документи..

    Напр. ТИР конвенцията , застрахователните международни конвенции и още поне 10 международни договора.

    Ако успееш да изтрезнееш - отвори, разтърси се, победи безпробудното невежество, властващо в мрак из главицата ти!

    Според мене и миризмата на зелените чорапки на Старшините, дето са ти из мозъчето, също ти пречи да зацепиш най-прости понятия ..

    До сега, ама кажи честно, беше ли чувал на Позитано, че има КОНВЕНЦИЯ НА ООН ЗА ПЪТНИТЕ ПРАВИЛА ???

  51. 51 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Да се търсят документите, на Geneva Convention on Road Traffic ..
    Събитието е било 1949 година ..

    Поздрави

    П.П
    Първом да се пристъпи към изтрезняване - шкембе с много, много люто и бира ..


    П.П
    Абе, а що в Масква , столицата на Матушката ти - ИМА АВТОНОМНИ ТАКСИТА???
    На фирми, близки до твоят герой - Путин??

  52. 52 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#45] от "simChо":"За това и при тебе се явява Образът на Старшината - като фигура на Авторитета и Силата, налагаща правила!"Не, бре Шмильо, на един "акъл" сте, средното милиционерско от Пазарджик и след това дълга командировка в Коми! Затова си на една гънка, мозъчна имам в предвид, но за фатмак, стига! Само че, шокиращото дори и за прост старшина е, че в това милиционерско си спал когато са ти преподавали разликата между криминални престъпления и пътно- транспортни произшествия.Бориш ли Логореята? 😂🤣
    —цитат от коментар 47 на Realist


    Алкохолът да се намали!

    Поздрави

  53. 53 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2987 Неутрално

    До коментар [#49] от "Petleshev":

    Когато даваш колата си за такси, махаш кормилото и педалите потъват в пода. Така ще можеш да получаваш пари докато колата ти би трябвало да е на паркинг.

    И между другото, последниятр ъпдейт за FSD на Тесла е страхотен. Знам го, защото от седмица има FSD пакета с хардуер, версия 3.

    Разпознава всички пътни знаци, следи всяко превозно средство 5 ленти отляво и отдясно, разпознава светофарите и като светне зелено можеш да кажеш на конфигурираш да те предупреди с сигнал бийп.

    Илон Мъск скоро сподели, че кара Бета версията и до сега не е намерил пролука с която да излъже автопилота.

    И да, инфотейнмънт системата има над 10 игри в момента, и можеш да играеш докато колата те кара!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  54. 54 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2987 Неутрално

    И имайте в предвид, че за една година карах последователно автопилот версия 1, 2 и 3. Преди седмица имах сервиз да ми ъпдейтнат автопилота версия 2 на 3. Оставих колата на паркинга на работата, дойде мобилен сервиз, човекът смени блока с последна версия на чипа на Тесла за тридесетина минути.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  55. 55 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2987 Неутрално

    До коментар [#54] от "Realist":

    А за атопилот 2, ъпгрейднах Тесла-та преди месец за $1700 с доплащане. И от 75D минах на 90D, с автопилот 2, въздушни амортисьори и 40 мили по- дълъг пробег. Автопилот 2 се ъпгрейдва до 3 безплатно. Компютъра обработва визуалните изображения на 5 камери и поне 4 уклтразвукови сензора около колата.

    Убийствена технология!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  56. 56 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 274 Неутрално

    И между другото, последниятр ъпдейт за FSD на Тесла е страхотен. Знам го, защото от седмица има FSD пакета с хардуер, версия 3.Разпознава всички пътни знаци, следи всяко превозно средство 5 ленти отляво и отдясно, разпознава светофарите и като светне зелено можеш да кажеш на конфигурираш да те предупреди с сигнал бийп.!
    —цитат от коментар 53 на Realist


    Автопилотът на "Тесла" бе признат ЗА ОСМИ В СВЕТА !

    Това е заради пословичното трудолюбие и предприемчивост на Илон Мъск!

    А разпознаване на пътните знаци , държене на лентата, аварийно спиране имаме и при Nissan Roox , или Nissan Dayz примерно - дето е с Про Пилот ..

    https://www.youtube.com/watch?v=SLE-wYUz2Vg

    https://www.youtube.com/watch?v=xqMdHieTDCQ

    https://www.youtube.com/watch?v=AEkWrxv3I24

    https://www.youtube.com/watch?v=D9-_331VJl0


    Между другото "Нисан Дейз"с ПроПилот го има и за 18 000 долара ..

  57. 57 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#54] от "Realist":А за атопилот 2, ъпгрейднах Тесла-та преди месец за $1700 с доплащане.

    Убийствена технология!
    —цитат от коментар 55 на Realist


    Не случайно е ОСМА В СВЕТА , сред всички системи за автопилоти!

  58. 58 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2987 Весело

    До коментар [#56] от "simChо":

    "Автопилотът на "Тесла" бе признат ЗА ОСМИ В СВЕТА !"

    Хубаво е, че не можеш да се видиш отстрани, каскет, защото ако се видиш какво ПРАЗНО ДРЪНКАЛО си, ще се застреляш със служебният Макаров.

    Передполагам за това Създателя те е дарил с две гънки и нищо повече, едната на главата и другата (ти си знаеш къде), за Мужик от Коми, толкоз!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  59. 59 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2987 Весело

    Между другото, Атопилот 3 на Тесла съдържа чип, специално произведен от Тесла, който е поне 4 години пред цялата останала конкуренция. На борда има два процесора, които едновременно обработват едни и същи данни от всички камери и датчици.

    И ако единият сгреши, системата използва решенията от другият! Системата може да използва първият, вторият или двата еднакви кръга!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  60. 60 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#56] от "simChо":"Автопилотът на "Тесла" бе признат ЗА ОСМИ В СВЕТА !"

    Хубаво е, че не можеш да се видиш отстрани, каскет, защото ако се видиш какво ПРАЗНО ДРЪНКАЛО си, ще се застреляш със служебният Макаров.

    Передполагам за това Създателя те е дарил с две гънки и нищо повече, едната на главата и другата (ти си знаеш къде), за Мужик от Коми, толкоз!
    —цитат от коментар 58 на Realist


    Мурзилски, ама това за Осми в света, до сега поне 10 пъти го говорихме ..

    И що да е напразно, че те подкрепям?
    Не, не е напразно .. това е приятелство!
    Ти как ми се жали, насълзен, от твоя форумен душманин, някой си М.Константинов?

    Ти говориш, как "Тесла" е несравнима - аз подкрепям - несравнима е, на 8 място сред всичките автопилоти при тестовете, по някакви точки..
    Несравнимостта е в това - че едните са по-напред по някакви си критерии , а другите са по-назад, а "Тесла" е на несравнимото осмо място.

    Що да не съм до тебе, шо да е напразно?

    А за М.Константинов съм намислил нещо, ще ти кажа на лични ..
    Ще го прецакаме.

    Шо те тормози, какво като си алкохолик?

  61. 61 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2430 Неутрално

    Автономните автомобили може да звучат като готина идея, но освен инцидентите, хакването им ще е проблем, Аз лично не бих се доверил на компютър, като не знам кой точно го управлява!

  62. 62 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Автономните автомобили може да звучат като готина идея, но освен инцидентите, хакването им ще е проблем, Аз лично не бих се доверил на компютър, като не знам кой точно го управлява!
    —цитат от коментар 61 на Stargate


    В автономните таксита на "Яндекс" управлява някакъв руски софтуер . И на много хора не им е проблем - качват се и се возят ..

    То няма таксиджии да бачкат за теа пари ..
    https://www.youtube.com/watch?v=nhqyrze30bk&t=268s

    Ей Яндекс в Мичиган ..

  63. 63 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Автономните автомобили може да звучат като готина идея, но освен инцидентите, хакването им ще е проблем, Аз лично не бих се доверил на компютър, като не знам кой точно го управлява!
    —цитат от коментар 61 на Stargate


    https://www.youtube.com/watch?v=gfWjsKsEry0

  64. 64 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2987 Неутрално

    До коментар [#59] от "Realist":

    Автопилот 2 бе с процесор NVIDIA, 3 е със собствен процесор на Тесла, 4 ще е новата версия на процесора на Тесла, разработена по 5 нанометра технология. Това ще е фантастика, 10 години пред останалата конкуренция!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  65. 65 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Между другото, Атопилот 3 на Тесла съдържа чип, специално произведен от Тесла, който е поне 4 години пред цялата останала конкуренция. На борда има два процесора, които едновременно обработват едни и същи данни от всички камери и датчици.И ако единият сгреши, системата използва решенията от другият! Системата може да използва първият, вторият или двата еднакви кръга!
    —цитат от коментар 59 на Realist


    Те го Ауди:
    https://www.youtube.com/watch?v=oV4ee17Nf44

    Ей ги и тестовете , "Тесла"Модел 3 - има доклад, в ПДФ формат, ше го намериш в таблияката, доклади има и за другите модели автопилото , отваряй, чети :


    2020 Assisted Driving Tests

    https://www.euroncap.com/en/vehicle-safety/safety-campaigns/2020-assisted-driving-tests/

    https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/assisted-driving-gradings/


    П.П
    Да е "Тесла"" ОСМА В СВЕТА , сред всички драйв системи на Киа, БМВ, Мерцедес, Ауди , Нисан , независими и т.н. НЕ Е МАЛКО..

    Та това са огромни концерни!

  66. 66 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Това ще е фантастика, 10 години пред останалата конкуренция!
    —цитат от коментар 64 на Realist


    Не случайно са ОСМИ в света, сред всякакви системи за драйв-асист!


  67. 67 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 522 Неутрално

    Задълженията и отговорностите ще бъдат регламентирани. Както при експлоатацията на всички технически средства, включително и тези, които включват автоматизирани системи. Нищо драматично.
    Навлизат нови технологии. Икономическият ефект ще е голям. Социалният ... Броят на заетите в определени професии ще намалее.
    C'est la vie!

  68. 68 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Задълженията и отговорностите ще бъдат регламентирани. Както при експлоатацията на всички технически средства, включително и тези, които включват автоматизирани системи. Нищо драматично.
    C'est la vie!
    —цитат от коментар 67 на zhivko6461


    Абсолютно вярно..

    А за сега уж е в сила Конвенцията на ООН , за която алкохолиците на Позитано, не бяха и чували ..

    П.П
    А "Тесла"Модел 3 е с 8 място за 2020 на тестовете и в оценките , сред всички подобни системи.

    Все пак - не е малко!

  69. 69 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2987 Весело

    До коментар [#65] от "simChо":

    "2020 Assisted Driving Tests"

    Аре, стига си се излагал, каскет! Assisted Driving Tests е базовият автопилот на Тесла. Освен това има и разширен автопилот, има и FSD (Full Self Driving), за сричащите руски, като старшина Симчо от Коми- Система за Пълно Самоуправление без участие на шофьора, няма никакъв асист при FSD. FSD те кара само, ти не правиш нищо освен да наблюдаваш.

    И за разлика от прехвалената Яндекс система с която ви промиват мужишките празни главици, инсталирана на няколко парни Иж-а в мАтушката ти, използваща Lidar, FSD на Тесла изпозва само данните от камерите които са по колата. Тесла няма Lidar.

    Има около 2 милиона автомобила Тесла на пътя и всички имат този стандартен хардуер, от версия 1 до версия 3.

    Ти наистина си рядко умен, отличника на средно сержанското в Коми?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  70. 70 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2912 Неутрално

    До коментар [#53] от "Realist":

    Остави ги тия утопии... Колата ти за такси, докато ти си на работа. Ами може и докато спиш пак да я даваш за такси и като ти потрябва, да се върне мръсна и с повърнато върху седалките, нали? Абе супер е направо... Като почнете да ги разтягате тия локуми, че чак и си вярвате... :)))

    Бивш tww09306483.
  71. 71 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2987 Неутрално

    До коментар [#70] от "Petleshev":

    За всичко това си има застраховки. И това е личен избор, ако искаш я даваш, ако искаш, не. Иначе, с полученото от колата ти ще си купиш нова след 2-3 години. макар че, няма да ти е нужна, батериите карат вече по 1-2 милиона километра без проблем.

    И да, другият подход е да намалиш броят на колите, защото, след като те закара на работа, колата ти може да се върне и да закара децата на училище. И да остане в къщи, да разходи жена ти по магазините.

    Това е технология която ще промени света! Ютилизацията скача от 2-3% на 80-90%.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  72. 72 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 435 Весело

    До коментар [#24] от "Ан Он":

    ... хубаво, имаме следата ситуация. Пред автомобила внезапно изскачат две деца които гонят топката.
    Вариант 1. да набиеш спирачките и да минеш през децате с максимално намалена скорост или
    Вариант 2. да завъртиш волана и да минеш през масите на заведението на тротоара, където няколко баби си пият кафето.
    —цитат от коментар 24 на Ан Он


    Това е старият проблем с тролея/трамвая формулиран от Филипа Фуут още през 60-те години. Решава се по следния начин:
    https://www.youtube.com/watch?v=-N_RZJUAQY4

  73. 73 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2987 Неутрално

    Преди дни, FSD на моята кола разпозна снегорин, който чистеше снега и на екрана ми го показа като снегорин на компютъра. Беше навлезъл около 30 сантиметра в пътя, чистеше пред един гараж. Зави леко, и направи маневра която направо ме удиви. FSD в момента е много напред и няма да се учудя, ако 100% от карането тази година може да се направи от компютър.

    Регулаторната рамка- по някое време на 2022-ра!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  74. 74 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 2513 Неутрално

    До коментар [#72] от "tamada":

    > Решава се по следния начин:

    Прегледах видеото, решението определено решава (или намалява) проблема в дългосрочен план :)

    કટાક્ષ
  75. 75 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#65] от "simChо":"2020 Assisted Driving Tests"Аре, стига си се излагал, каскет! Assisted Driving Tests е базовият автопилот на Тесла.
    .Ти наистина си рядко умен, отличника на средно сержанското в Коми?
    —цитат от коментар 69 на Realist


    Мурзил, любезно съм предоставил линк за различните системи и тяхното оценяване за 2020 година от съответните органи ..

    Аре, като ти се поизветрее малката , куха главица, от алкохолните пари - да отвориш , па да попрочетеш , кой, как, кога и защо е сравнявал различните марки и модели и какво е написал в докладите (ПДФ формат са, лесно се свалят)..

    А твоята любима, система "Яндекс" за автономни таксита , според мнозина е идиотска и не е в съответствие СЪС ЗАКОНОДАТЕЛСТВОТО В МОМЕНТА!

    Но ти си подскачаш винаги , за малоумните идеи на Кремъл .. същият беше и с електроавтобусите в любимата ти Масква ..

    "Електро! Москва, ти ярко пак пламтиш , тука са най-многото електроавтобуси в Европа - 2300 !.. Електрокарност, таз сила нова..!"

    А опозицията на любимия ти Путин отдавна , ти го написа:
    "Электробусы в Москве: дорого, глупо и не помогает..."
    https://www.zr.ru/content/articles/925496-ehlektrobusy-ili-trollejbusy/

    А ти - подплатен от рублите, скачаш ли, скачаш и късаш рубашки в есктаз ..

    Виж как те закова GreenEyesа вчера:
    За човек на Позитано доста пламенно и съвсем разбираемо защитава тав. ВПутин и неговата .. "електромобилна" индустрия.
    —цитат от коментар 182 на GreenEyes


    И е право, момчето .. за КАКВО СА НУЖНИ АВТОНОМНИ ТАКСИТА "ЯНДЕКС", КОМУ ПОМАГАТ, за какво в твоята Масква има хиляди електроавтобуси?


    П.П
    А КОНКРЕТНО ПО ТЕМАТА- моето мнение, е че някои системи могат да помагат на водача и могат да си се ползват, без никаква промяна в законодателството ..
    Примерно "Хонда"-сенсинг 2, да речем
    https://www.youtube.com/watch?v=G5QnbswQ1fA
    Хем го има и на малки, евтини коли - не е чудо на чудесата:
    https://www.youtube.com/watch?v=SX_BRC9VsTk
    https://www.youtube.com/watch?v=T_B3F9_jxnk

  76. 76 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 435 Весело

    До коментар [#73] от "Realist":

    Преди дни, FSD на моята кола разпозна снегорин... FSD в момента е много напред...
    —цитат от коментар 73 на Realist


    Е, това са сравнително лесни неща. Ще е много напред, когато започне да ти показва биометричните данни на шофьора на снегорина + статистика колко често купува алкохол и наркотици + кредитна история + подбрана извадка от негови фейсбук коментари + изведена процентна вероятност да причини катастрофа. :)

  77. 77 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#73] от "Realist":
    —цитат от коментар 76 на tamada


    Па и Мурзилът живее на някаква поляна в любимото му Коми, явно ..

    ОТ КОГА има системи за разпознаване ??
    Ми отдавна - от поне едно 12-15 години ..

    Има системи за избягване на грешно даване на газ, за задържане на дистанция, за автономно паркиране , за смяна на ;ентата и кво ли не още ..

    Имат ги Хонда, Тойота, Сузуки, Мазда, Нисан, Хюндай, Ауди , Дайхатцу , Киа , Субару, Форд , Рено, Пежо ..

  78. 78 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#65] от "simChо":"2020 Assisted Driving Tests"Аре, стига си се излагал, каскет!
    Assisted Driving Tests е базовият автопилот на Тесла.
    —цитат от коментар 69 на Realist


    Както съм дал линк "2020 Assisted Driving Tests" СА СИ ТЕСТОВЕ..

    То си го и пише Tests


    Такива има ВСЯКА ГОДИНА и оценяват системи за второ, трето, пето ниво на автономност..

    Както е написано в доклада на ТЕСТОВЕТЕ системата на "Тесла"е 8-а!

    Двете колелета, едно връз друго, както съм обяснявал на кухата ти главица - е цифрата ОСЕМ!

    Те го и още един път - , любезно давам линк към тестовете:

    https://www.euroncap.com/en/vehicle-safety/safety-campaigns/2020-assisted-driving-tests/

    Да четат Позитанчовците, да им се пълнят празните къртуни със знание!

  79. 79 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#65] от "simChо":"2020 Assisted Driving Tests"Аре, стига си се излагал, каскет!

    Assisted Driving Tests е базовият автопилот на Тесла.
    —цитат от коментар 69 на Realist


    Като си знам стоката - ей и видео.. Euro NCAP 2020 Assisted Driving Tests
    Белким разберат на Позитано :


    https://www.youtube.com/watch?v=XLGv8V_c2o0

    https://www.youtube.com/watch?v=dVyskiyCwCk

    https://www.youtube.com/watch?v=M3w5BFcyzrw

    Освен видео, с проведените ТЕСТОВЕ , ги има в линковете и докладите, отделно за трето, четвърто, пето ниво на автономност (това, да питам Мурзилите тъпи - знаят ли какво е ????) на ПДФ файлове..

    Тъпата паплач , май не може все още да разбере, ама при ТЕСТОВЕТЕ за 2020 година "Тесла" 3 - е на 8 място!
    То си има табличка , по модели и системи ..


    А двете колелета едно връз друго - това е цифрата осем ..

    Надявам се, бях полезен.

    Поздрави

  80. 80 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7020 Неутрално

    Питайте Гешев, той ще измисли.

  81. 81 Профил на Nathan Cohen
    Nathan Cohen
    Рейтинг: 286 Неутрално

    В статията не прочетох предложения относно юридическата отговорност при self-driving автомобилите! Понастоящем отговорността е по реда на института за отговорност за вещи и животни, т.е в България е безвиновна отговорност, докато в други държави, примерно Германия е необходимо наличието на вина у шофьора за настъпване на отговорност и задължение за заплащане. В САЩ се възприема засега идеята отговорността да се носи от производителя. В момента не съществуват напълно автономни автомобили, като производителят задължава всеки шофьор на self-driving автомобил да държи ръцете си постоянно на волана

  82. 82 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Питайте Гешев, той ще измисли.
    —цитат от коментар 80 на Роси


    То си има, Роска, нормативни документи за пътния трафик отговорността, правилата и регулациите и всичко останало , колкото и от Позитано на пияните Мурзилки, да не им се ще да е така и да не признават..

    Там си е написано: Geneva Convention on Road Traffic ..
    Отваря се, чете се - каквото пише там - това е ..

    За сега според Конвенцията на ООН - отговорност на водача и/или собственика и това е ..
    На които пияни Мурзилки не им харесва и искат да са с "Яндекс"или друга измислица, та да могат да жулят водка и да се возят - да бегат некъде из Африка, където я няма Конвенцията ..

    Geneva Convention on Road Traffic .
    United Nations Conference on Road and Motor Transport held at Geneva from 23 August to 19 September 1949. It came into force on 26 March 1952.

    Та така и с твоя Гешев ..



  83. 83 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 274 Неутрално

    > Отговорност да носи производителя, хубаво, имаме следата ситуация.Пред автомобила внезапно изскачат две деца които гонят топката. Вариант 1. да набиеш спирачките и да минеш през децате с максимално намалена скорост или Вариант 2. да завъртиш волана и да минеш през масите на заведението на тротоара, където няколко баби си пият кафето.(разбира се, има междинни варианти - давам най-крайните)кой е виновен ако се окаже че някое от децата или някоя от бабите не оживее ?
    —цитат от коментар 24 на Ан Он


    Бе кви деца, кви пет лева ..
    Отвори - прочети малко по темата- дал съм линкове..

    Автопилот на "Киа" трета степен на автономност .. магистрала, има някакъв кашон на пътя с нещо метално, отнякъде паднал - водачът се мъчи да заобиколи - компютърът упорито го лашка, към кашона , решил е да държи лентата, каквото и да става ..
    Борба на Човека и Машината ..

    Резултат - разбити джанти, а е можело и да е по-сериозно..

    Австрийски журналисти тестват "Сузуки" по заледен път.
    По завоите има специални оградки- за задържане на снега ..

    "Сузукито"всеки път, изпада в паника от тях и лашка яки спирачки - в резултат, на два пъти да ги претрепе ..


    Та много случаи, за това Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ВСЯКАКВИ УМНИ ПОМАГАЧИ на шофирането, да МОГАТ И ДА СЕ ИЗКЛЮЧВАТ ..

    Ето Тестовете, за които говорихме с пияния Реалист:

    https://www.youtube.com/watch?v=TJgUiZgX5rE

    Тестове е КОГАТО НЕЩО се пробва, реално как работи, а не е система на "Тесла"дето кой знае защо , така да е наречена - "тест"..

    Ето и как Волво и Фолксваген държат лентата:

    https://www.youtube.com/watch?v=a2EVnETdDxI

    https://www.youtube.com/watch?v=QF4b5wPw2Ok

    https://www.youtube.com/watch?v=LG4RZLJmNoQ

    Ето още тестове, на различни модели:

    https://www.youtube.com/watch?v=zAVBDIQOB9s

  84. 84 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 274 Неутрално


    До коментар [#34] от "Realist":Ако нямаш кормило и възможност за ръчно управление ще е много вълнуващо...! :)))
    —цитат от коментар 49 на Petleshev


    Бе то и с кормило, е вълнуващо..
    Ето част от ТЕСТОВЕТЕ за които стана дума:

    https://www.youtube.com/watch?v=kp_LEFlYQpI

    https://www.youtube.com/watch?v=_29A1xC8N3E




    П.П
    "Тест"е когато нещо се пробва, как действа реално , а не е название на система на "Тесла"

  85. 85 Профил на nebido
    nebido
    Рейтинг: 976 Неутрално

    В Мездра и Балчик вече го решиха този въпрос.

  86. 86 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    А чия е вината при катастрофа на самолет,който е летял на автопилот???

  87. 87 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    Преди хииииииииииляди години Древните са дали отговор на този въпрос, понеже са разсъждавали с главите...

    Това е реципирано 1 към 1 и е намерило отражение в законодателствата на практически всички страни.

    -------
    Прилагам следното доказателство:

    ЗЗД Чл. 50. За вредите, произлезли от каквито и да са вещи, отговарят солидарно собственикът и лицето, под чийто надзор те се намират. Ако вредите са причинени от животно, тези лица отговарят и когато животното е избягало или се е изгубило.

    -----------

    Как ще е сега - не мога да отсъдя, защото всичко се изкилифинчва напреки на Здравия Разум, но почти е сигурно, че това ще се вземе за основа...

  88. 88 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1723 Любопитно

    До коментар [#24] от "Ан Он":

    Никой, щото случката дето я описваш е предимно човешка глупост. Компютъра ще си спазва ограничението на скоростта и няма да се налага да "набива спирачки"... както се случва в момента. Отделно, че не говори по джиесема или зяпа мацките вместо да следи какво става и на тротоара... А да, и последно — компютъра "набива спирачките" много по-бързо от обикновен шофьор. Да не говорим, че има опция компютрите из автомобилите да обменят данни, та ще могат "да видят" децата зад ъгъла буквално.Предупреждението идва от друг автономен автомобил, който също е зад ъгъла, което е непосилно за човек-шофьор. Тази 5джи мрежа, за къв мислиш напъват да я въвеждат, а?

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  89. 89 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#24] от "Ан Он":Никой, щото случката дето я описваш е предимно човешка глупост
    —цитат от коментар 88 на gost22


    То и автопилотът е човешка направа ..
    Ей ги, как трепят наред , тестовете на АДАС :

    https://www.youtube.com/watch?v=tkAtRw51jGY

    https://www.youtube.com/watch?v=-fWghrUWERs

    Иначе Mercedes-Benz , горе-долу защитава пешеходец..

    https://www.youtube.com/watch?v=gSt2fV_J7g0

    Ето ги тестовете за 2020 :

    https://www.youtube.com/watch?v=TJgUiZgX5rE&t=132s


    И Реалистът ми се дуе, че "Тесла"е изтрепала на тестовете най-много пешеходци и била ненадмината ..

    П.П
    "Тестове" - е когато нещо се пробва, а не е система на Илон Мъск ..

  90. 90 Профил на star bastun
    star bastun
    Рейтинг: 1976 Весело

    Колкото и да се направи умна техниката, винаги ще се намери по-голям идиот, който да не я изпозлва правилно.
    —цитат от коментар 13 на GMO VACCINES CHEMICALS


    Познавам една особа която преди години успя да изтрие няколко вградени програми на таблета си.

  91. 91 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2987 Весело

    Е, това са сравнително лесни неща. Ще е много напред, когато започне да ти показва биометричните данни на шофьора на снегорина + статистика колко често купува алкохол и наркотици + кредитна история + подбрана извадка от негови фейсбук коментари + изведена процентна вероятност да причини катастрофа. :)
    —цитат от коментар 76 на tamada


    Да, така е, по принцип системите все повече се намесват дори в личният ни живот!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  92. 92 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2987 Весело

    До коментар [#79] от "simChо":

    "Като си знам стоката - ей и видео.. Euro NCAP 2020 Assisted Driving Tests"

    Явно, каскет, нещо пак имаш проблем с доставките на новините в това Коми, волските каруци затънали в калта, а?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  93. 93 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2987 Весело

    До коментар [#89] от "simChо":

    "То и автопилотът е човешка направа ..
    Ей ги, как трепят наред , тестовете на АДАС :"

    До някаква степен, каскет?

    Автополота на Тесла е невронна мрежа която се самообучава от всяка Тесла на пътя. За Тесла това е лесно, всяка Тесла е свързана по интернет, поведението и реакциите на всеки шофьор се записват в реално време, дори и да не ти е активиран автопилота. Това се събира и изпраща в "Централата". Там се обработва от един компютър наречен Дожо (DOJO).

    И Дожо след това изпраща изпраща модела на поведение на всяка друга Тесла на пътя.

    Машината се обучава в реално време от шофьори човеци.

    Няма конкуренция с никоя друга автомобилна фирма.

    Нещо като теб и колегите в районното милиционерско управление в Коми- Мильо, Шмильо и началника. Мильо и Шмильо зяпат на дежурство, дават инфо-то на началника, който го обработва и праща обратно на сутрешният инструктаж!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  94. 94 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#89] от "simChо":"То и автопилотът е човешка направа ..Ей ги, как трепят наред , тестовете на АДАС :"

    До някаква степен, каскет?

    Няма конкуренция с никоя друга автомобилна фирма.Нещо като теб и колегите в районното милиционерско управление в Коми- Мильо, Шмильо и началника. Мильо и Шмильо зяпат на дежурство, дават инфо-то на началника, който го обработва и праща обратно на сутрешният инструктаж!
    —цитат от коментар 93 на Realist


    Старшини и миризма на зелени чорапки, изкарали дежурство в чизмите ..
    Аромат: интензивен, богат, с доминиращи акценти на дисциплинираност и опрятност в службата .
    Плътен вкус с медени нотки - именно това връща уважаваният Реалист в Детството ..

    Всичко това - звучи, като контрапункт - на снеговете в боровите гори на Коми, дето му се стрелкат на Реалист из главицата !


    С това е интересен Реалист, за това всеки го търси да разменят мнения ..

    И до сега в Дискусията установихме, че:

    -Международна Конвенция за пътните правила ВСЕ ПАК ИМА ..
    На ООН е , от съвещанието в 1949г , влязла в сила 1952 г. , въпреки че пияните Мурзили твърдят упорито друго из форуми ..

    - Двете колелета 8 - едно върху друго са всъщност цифрата осем и Реалист е на път, почти да го схване..!
    Именно ОСМО място, сред подобни системи е заела разработката на "Тесла"..
    Което не е малко, автопилотът на "Яндекс- Такси" например, нещо го не виждаме в топ-10 ..

    - Това място е получено СЛЕД ТЕСТОВЕ, извършени по определени стандарти..
    Тези тестове се правят всяка година , а методиката е еднаква за всички модели и производители , тя е описана във файлове в PDF , не е тайна и я има открито в Интернет.
    По тази методика, на отделните етапи са сложени някакви точки и така е направено класиране!

    ТЕСТ е когато нещо се пробва и ИЗПИТВА , а НЕ Е ТЪРГОВСКО НАИМЕНОВАНИЕ на някаква разработка..
    Да се твърди, че ТЕСТ (TEST) би могло да означава друго, е белег на огромна идиотщина ..



  95. 95 Профил на greeneyes
    greeneyes
    Рейтинг: 2807 Весело

    До коментар [#89] от "simChо":

    Какви са тия глупости? И какво искаш да докажеш с тия линкове?
    Явно и през новата година ще четем иносказателни нищонеказващи и объркани есета..
    Поздрави и да не забравяш накрая да ни предупредиш с "хора бдете".

    Пазете се от доносника vesolr
  96. 96 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 750 Неутрално

    До коментар [#54] от "Realist":А за атопилот 2, ъпгрейднах Тесла-та преди месец за $1700 с доплащане. И от 75D минах на 90D, с автопилот 2, въздушни амортисьори и 40 мили по- дълъг пробег. Автопилот 2 се ъпгрейдва до 3 безплатно. Компютъра обработва визуалните изображения на 5 камери и поне 4 уклтразвукови сензора около колата. Убийствена технология!
    —цитат от коментар 55 на Realist


    Момент, искаш да кажеш че са сменили батерията? Или ти си сменил колата - от 75D на 90D?

  97. 97 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2987 Неутрално

    До коментар [#96] от "bobyb":

    Здравейте колега, весела, здрава и щастлива 2021-ва! Върнах старата Тесла и купих новата Тесла. Цялата операция ми отне 20 минути и ми струваше $1700 + $500 доставка от LA. Старата Тесла беше 75D с Автопилот версия 1, новата е 90D, произведена една година по- късно, с Автопилот 2.

    Ъпгрейднах я заради новият Атопилот, който е вече толкова интелигентен, че може да ти кара колата навсякъде сам. Тесла ъпгрейдва хардуера на Автопилот 2 до Автопилот 3 безплатно. Преди седмица инженер от мобилният сервиз ми инсталира Автопилот 3 докато колата седеше на паркинга пред работата.

    Другите екстри на новата ми Тесла са въздушни амортисьори и естествено по- голямата батерия.

    Така че, мога да потвърдя, за миналата година карах Тесла с автопилот версия 1, 2 и 3.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  98. 98 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2987 Неутрално

    Какви са тия глупости?
    —цитат от коментар 95 на GreenEyes


    Старшината от Коми издиша отвсякъде. Не може да направи разлика между Драйвър Асист (опция която върви безплатно със всяка Тесла на пътя) и Фул Селф Драйвинг (опция която в момента струва $10 000 за нов автомобил). Но както и да е, за милиционер роден с една гънка в главицата, толкоз! Логореята! 😂🤣😃😄😅😆

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  99. 99 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2987 Весело

    До коментар [#97] от "Realist":

    Иначе, вътре и двете са еднакви- кожен салон, алкантара, дърво, стъклен покрив, люк и разширената система за почистване на въздуха с активиран Bioweapon Defense Mode (HEPA Filter). Цвета им е еднакъв, черен. И външно се различават единствено по надписа- 75D и 90D.

    И камерите, Автиопилот 1 има само една камера на предното стъкло, Автопилот 2 и 3 имат по 4 камери отгоре, отстрани. По принцип от Атопилот 2, Тесла прави 360 градусова картина около себе си за всичко на пътя и оработва информацията от всички камери в реално време.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  100. 100 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 750 Неутрално

    До коментар [#96] от "bobyb":Здравейте колега, весела, здрава и щастлива 2021-ва! Върнах старата Тесла и купих новата Тесла. Цялата операция ми отне 20 минути и ми струваше $1700 + $500 доставка от LA. Старата Тесла беше 75D с Автопилот версия 1, новата е 90D, произведена една година по- късно, с Автопилот 2.Ъпгрейднах я заради новият Атопилот, който е вече толкова интелигентен, че може да ти кара колата навсякъде сам. Тесла ъпгрейдва хардуера на Автопилот 2 до Автопилот 3 безплатно. Преди седмица инженер от мобилният сервиз ми инсталира Автопилот 3 докато колата седеше на паркинга пред работата.Другите екстри на новата ми Тесла са въздушни амортисьори и естествено по- голямата батерия.Така че, мога да потвърдя, за миналата година карах Тесла с автопилот версия 1, 2 и 3.
    —цитат от коментар 97 на Realist


    ЧНГ, за много години живи и здрави! Супер, със здраве да си я караш, или по-скоро да се возиш скоро, дай Боже! :)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK