През 2020 г. при пет самолетни катастрофи са загинали 299 души

През 2020 г. при пет самолетни катастрофи са загинали 299 души

© Reuters/NATIONAL POLICE OF UKRAINE



През 2020 г. 299 души са загинали в самолетни катастрофи, което е повече от предходната година, въпреки че броят на инцидентите е намалял с 50 на сто. Това сочат данните на нидерландската консултантска компания "Ти Оу 70", цитирани от Ройтерс, съобщи БТА.


Според съобщението през изминалата година са станали 40 инцидента с големи пътнически самолети, пет от които със загинали хора - общо 299. През 2019 г. са станали 86 инцидента, осем от които са причинили смъртта на общо 257 човека.


Данните на авиационната консултантска фирма сочат, че през 2020 г. е имало 0.27 фатални инцидента на един милион полета, тоест един фатален инцидент на всеки 3.7 милиона полета в гражданското въздухоплаване. През 2019 г. показателят е бил 0.18 фатални инцидента на един милион полета.




Намаляването на броя на катастрофите е регистрирано на фона на рязкото намаляване на броя на извършените полети през годината заради коронавирусната пандемия. Според шведската компания "Флайтрадар24", която проследява в реално време гражданските полети, през изминалата година са били извършени 24.4 млн. полета, което е с 42 на сто по-малко от предходната година.


Повечето загинали през 2020 г. - 176 души, са летели с украинския самолет, свален през миналия януари в иранското въздушно пространство. Вторият по значимост смъртоносен инцидент с граждански полет е бил през май в Пакистан с 98 загинали, пише в доклада.

Ключови думи към статията:

Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2720 Неутрално

    Изводът. НЕ летете с туземски авиокомпании.

  2. 2 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4816 Любопитно

    "Интересно" написана статия. При над 24 милиона полета има само пет катастрофи с 299 загинали. Сравнено с това което става по пътищата, това си е направо нищо.
    За сравнение в Бг за същата година (2019) има двойно повече загинали в катастрофи според страницата на МВР:

    2019 г. - загинали 628 и ранени 8499 участници в движението по пътищата при 6730 тежки ПТП.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  3. 3 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4510 Неутрално

    "Повечето загинали през 2020 г. - 176 души, са летели с украинския самолет, свален през миналия януари в иранското въздушно пространство. "

    Случаят със свалянето на украинския самолет не трябва да се разглежда като катастрофа, породена от технически нередности или грешки на пилота.

  4. 4 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4510 Неутрално

    На фона на стотиците хиляди жертвви при автомобилни катастрофи , въздушният транспорст се оказва най-сигурен.

  5. 5 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2701 Неутрално

    Стара тема, любима на журналята по света и у нас да истерясват...

    Много пъти сме го говорили - както му викат на самолетния транспорт - най-високотехнологичен, и най-безопасен.

    Но стане ли нещо - какъв вой, какви писъци, какви истерии...

    Една от най-любимите теми за ПЛАНОВИ истерии на журналята са самолетните катастрофи, колкото и редки да са те.


  6. 6 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 894 Неутрално

    Сега пресметнете колко са загинали от автомобилния, водния, ж.п. транспорта, пешеходци (може и по отделно) разделете го на измиатите километри и ще проверите, кой транспорт е най-безопасен.

  7. 7 Профил на brusuev
    brusuev
    Рейтинг: 311 Неутрално

    На фона на стотиците хиляди жертвви при автомобилни катастрофи , въздушният транспорст се оказва най-сигурен.
    —цитат от коментар 4 на tacheaux

    По принцип да, но все пак има 24 млн. полета, а пътуванията с коли са стотици милиарди годишно. по тази логика най-сигурно е пътуването в космоса. няма никакви загинали от много години.

  8. 8 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2701 Неутрално

    До коментар [#6] от "evtimvz":
    До коментар [#7] от "Brusuev":

    Погледнато по-абстрактно и по-общо казано, т.к. при колите куцо и сакато получава книжка, пие + говори по телефона, дращи по форумите по време на правоуправление, т.е. най-важният персонал при колите е най-слабо подготвен (в общия случай) и най-недисциплиниран и пр., затова и вероятно там жертвите (предполагам!) са най-много - говорим за пробег, а не за количествени показатели.

  9. 9 Профил на danko767
    danko767
    Рейтинг: 320 Неутрално

    Статистиката е голи цифри. Зад нея обаче има едно много важно нещо:
    От няколко години човешкият фактор при инцидентите (значи без отписване на машината заради значителни повреди и/или без смърт) и катастрофи отново излезе на първо място. За едно нещо трябва да благодарим на пандемията:
    Всичката плява, която се набута в гражданската авиация през истеричните с прираста си 2018/2019 години най-вероятно ще си замине... И това ще има драматично влияние на безопасността.
    (не че тя не е вече абсолютен рекордьор сред всички видове транспорт)
    👌

  10. 10 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2720 Неутрално
  11. 11 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 725 Неутрално

    Едната катастрофа май беше с турските Pegasus на летище Сабиха-Истанбул.Аз имам 45 полета с тях и вече ме е страх.

  12. 12 Профил на Митко Палаузофф
    Митко Палаузофф
    Рейтинг: 629 Неутрално

    Баси тъпите логики: всички! Най-много хора са загинали, докато не са пътували с какъвто и да било транспорт. Следователно, най-опасно за живота е да не си в кола, в самолет, в трамвай или на кораб... ку-ку!

    Всъщност, най-много хора са загинали, докато са били в легло.

    Шокираща новина!!!
    Учените и статистиката са категорични! Не лягайте в легло - спете на диван или на стол - това намалява риска от смърт ТРОЙНО!!! Лекарите не знаят какво да кажат и мълчат! Фармацевтичните компании оказват натиск върху медиите да не излъчват това откритие!

  13. 13 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 483 Неутрално

    До коментар [#2] от "padrino":

    Сравнено с това което става по пътищата, това си е направо нищо.За сравнение в Бг за същата година (2019)...
    —цитат от коментар 2 на padrino


    По принцип е така. Сравнено с пътищата е малко, само дето България хич не е удачен пример. Ние и Румъния сме страните в Европа с най-много жертви на милион население – 90-95 убити. За сравнение средното за Европа е 51, а под него е другата половина държави, в които жертвите са съвсем малко. В Испания са 37 на милион, Англия – 27, а Норвегия и Швеция са по 20-22 и т.н.

    До коментар [#4] от "tacheaux":
    На фона на стотиците хиляди жертвви при автомобилни катастрофи , въздушният транспорст се оказва най-сигурен.
    —цитат от коментар 4 на tacheaux


    Обаче хич не е коректно да се сравняват само 2 вида транспорт и да се обобщава единия като "най-сигурен". Всъщност дългосрочно най-сигурният е железопътният транспорт.

    Първо, при автомобилите не говорим само за транспорт, а за транспорт и среда на придвижване. В статистиката влизат и пешеходци, включително убити на тротоара. Тоест не само не са част от автомобилния транспорт, ами даже не са участници в пътното движение. Докато при авиацията не може да се случи да пресечеш пешком пътя на летящ самолет, а жертвите на земята често са нищожно малко.

    Второ, жп транспортът е също толкова безопасен, а в някои години е даже по-безопасен от авиацията. Примерно по показател милиард приход на пътнико-километър авиацията за 2019 е с 0,04 жертви, но жп транспортът е също с толкова. И то предвид, че в тази статистика не влизат безплатно пътуващите деца, бебета и служители на компаниите, които в жп транспорта са многократно повече. Обаче пък влизат жертвите пресичали неразумно жп линията, което няма общо със самия транспорт и почти не може да се случи в авиацията.

    Например в САЩ за 2019 в авиацията са загинали 452 души. А в железниците са загинали 899, обаче от тях пътниците са само 53.
    Е, кой транспорт е по-сигурен за пътника?
    https://www.bts.gov/content/transportation-fatalities-mode

    И трето. Когато говорим за безопасност, статистиката не бива да се гледа само в абсолютните числа на жертвите. Защото изходът от една катастрофа не е само смърт. В авиационна катастрофа рискът да си тежко ранен или осакатен за цял живот е по-голям.

  14. 14 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2720 Неутрално
  15. 15 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5681 Неутрално

    До коментар [#3] от "tacheaux":

    ++++++++++++++++++++

  16. 16 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7996 Неутрално

    Ами то и пеш да вървиш не е сигурно. Може някой да те помете на тротоара или на пешеходната пътека, да ти падне нещо на главата от рушаща се сграда или клон от счупено дърво. Каквото ти е писано.

  17. 17 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2344 Неутрално


    Напомням, че точно 299 бяха загиналите, само в един полет със самолет извършващ рейс над Украина от БУКа от Русия .

    « Птичка упала ... «

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  18. 18 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3043 Неутрално

    До коментар [#8] от "Аскет":

    “най-важният персонал при колите е най-слабо подготвен (в общия случай) ”

    Пешеходният “персонал” е още по-зле. Само поради липсата на “технически преглед” при всяко заледяване у нас има по 300 счупени крайници и завършат годишно с фатален край (поради усложнения от всякакво едтество) с над 2000 смъртни случая.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK