
© Associated Press
Основните акционери в групата Пе Ес А (PSA), която е собственик на "Пежо" (Peugeot), дадоха зелена светлина на сливането с Fiat Chrysler (FCA) - една от последните стъпки към създаването на четвъртия по големина автомобилопроизводител в света, предаде "Ройтерс".
На извънредно заседание сделката за учредяване на новата компания "Стелантис" (Stellantis) бе подкрепена с над 99 на сто от гласовете на инвеститорите с двойно право на вот. Сред тях са фамилията Пежо, която е най-гoлемият акционер, и китайската "Донфън" (Dongfeng).
Акционерното събрание в по-широк формат все още продължава. Инвеститорите във "Фиат Крайслер" също се очаква да гласуват днес.
"Готови сме за това сливане", заяви на онлайн срещата главният изпълнителен директор на Пе Ес А Карлос Таварес. Той добави, че крайната дата за приключване на сделката ще бъде обявена скоро, ако бъде получено одобрението на всички акционери. /БТА
xm...
Рейтинг: 3273 ВеселоТ.е. да разбираме, че китайците се сдобиха с Пежо, Ситроен, Опел, Фиат и Крайслер ...
gazolinerabp
Рейтинг: 485 Неутрално"Готови сме за това сливане", заяви на онлайн срещата главният изпълнителен директор на Пе Ес А Карлос Таварес.
Все испанци за главни директори на автомобилни компании.
Filofob
Рейтинг: 967 НеутралноДо коментар [#1] от "xm...":
Глупости.
vassilun
Рейтинг: 4349 ЛюбопитноДо коментар [#2] от "gazolinerabp":
"Все испанци за главни директори на автомобилни компании."
Кои са другите испанци?
Filofob
Рейтинг: 967 НеутралноИнтерено ми е какво печели от цялата работа Пежо. Освен достъп до американския пазар? ФКА се крепи най-вече на пикапите на Додж и СУВ на Джип. Другите марки на групата кретат. А ако се осъществят парвоначалните планове за продажа на едно от малкото на брой печеливши звена Ивеко, ептен.
Нинов
Рейтинг: 2115 НеутралноЕто главните акционери на новата фирма Stellantis ("to brighten with stars"; from the Latin verb stello):
14.4% Exor Agnelli family
7.2% Peugeot family
6.2% French state
4.5% Dongfeng Motor Group
2.4% Tiger Global
1.6% UBS Securities
0.96% Vanguard Group
Нинов
Рейтинг: 2115 НеутралноДо коментар [#5] от "Filofob":
Ивеко от години не е част от Фиат.
https://en.wikipedia.org/wiki/CNH_Industrial
Sabbath
Рейтинг: 961 ЛюбопитноЗащо ФИАТ не е изписано с главни букви,това не е дума,а съкращение каквото се наблюдава и при други автомобилни марки,като напр.FAP,GMC,DKW,SAAB,BMW,SEAT,MAN,MG,DAF,ЗИС и т.н.
xm...
Рейтинг: 3273 ВеселоДо коментар [#3] от "Filofob":
Моля?
Донгфен се мерджнаха първо с Нисан, после влязоха във Волво специално за камионите, после, естетсвено след като са биз-бизе с Нисан - се джойнт-венчнърнаха и с Рено и произвеждаха и под марката Рено, а сега през ПСА влизат и в Пежо, Ситроен, Опел (и Воксхол за Острова) и чакат всеки момент Фиат да им пристане. Което, вярвам, че ще стане.
Ма вие си викайте, че те' таквоз жувотну ньема!
Darulio
Рейтинг: 923 ВеселоДо коментар [#2] от "gazolinerabp":
"Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"Къде видя испанец в изречението?
Darulio
Рейтинг: 923 НеутралноДо коментар [#8] от "Sabbath":
"Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"Шабате, явно живееш далеч в миналото. Името на компанията е "Fiat Automobiles S.p.A."
fpyyh
Рейтинг: 1947 НеутралноДо коментар [#2] от "gazolinerabp":
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеМоже би е трябвало да го напишат Карлуш Тавареш, за да си личи, че е португалец.
padrino
Рейтинг: 4479 ЛюбопитноКитайците???? Ти на какво си рано рано в Понеделник. Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
padrino
Рейтинг: 4479 НеутралноЕй сега ще те изтрият като правиш забележки на редакцията.😂
Модераторите днес са на двойна надница. Толкова изтрити постове за един ден по-всички теми не съм виждал за последните 10 години. Или са наели някой нов или са решили, че е крайно време да поработят. Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
Filofob
Рейтинг: 967 НеутралноКъде се били мерджнали, къде имали някакво акционерно участие...не прави Донгфенг собственик. Специално за Нисан, основният пакет акции се държат от Рено и още няколко предимно японски акционери. Донгфенг не присъства. Волво е собственост на Други китайци Geely. В ПСА делът им е 17,59. Колкото наследниците на Пежо и BPIfrance.
За делът им в общата компания Нинов вече написа 4.5%
fpyyh
Рейтинг: 1947 НеутралноДо коментар [#13] от "padrino":
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеДните от седмицата, както и месеците, на български все още се пишат с малки букви, не като на английски.
Zizu
Рейтинг: 986 ВеселоВ началото на 60-те години на миналия век в САЩ са се присмивали на японските автомобили!!!!
Машини прости, народ неук.А после?
Стой та гледай!
Та така и с Китай. До няколко години ще произвеждат автомобили с високо качество.
Естествено не в Баховица!
Нинов
Рейтинг: 2115 НеутралноАми на Пежо-акционерите им пада голямо бреме с предизвикателствата на глобалния пазар и електромобилите.
Демек сега са в същия кюп с акционерите на Фиат.... ще забогатеят или обеднеят заедно.
Sabbath
Рейтинг: 961 ЛюбопитноДо коментар [#11] от "Darulio":
FIAT са инициали на Fabbrica Italiana Automobili Torino.Това,че във фирмата напоследък ги тресе неграмотност не значи,че са прави.Тя си е тяхна и ако искат могат и "Настрадин Ходжа",да я кръстят.Учили сме обаче навремето по граматика,че правилно е с главни букви напр.БКП,КПСС,НСДАП,НКВД,МВР и пр.След всяка главна буква би трябвало,да има точка,но не знам защо са ги отменили
padrino
Рейтинг: 4479 ЛюбопитноСлед 34+ години постоянно общуване и писане на Английски то едва ли не се превръща в навик. Прием забележката с благодарност.
Аз също забелязвам особенно тук, че понякога като напиша нещо и после го прочета се оказва, че постройката на изречението ми е неправилна, по скоро машинално следвам Английската граматика вместо Българската.
Ще внимавам повече. За хубаво или лошо аз никога не съм бил от тези които отиват някъде за 6 месеца и започват да претендират, че са забравили Български. Аз не съм. Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
Darulio
Рейтинг: 923 РазстроеноДо коментар [#20] от "padrino":
"Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"И аз съм така.
Ех, да можеше да се намери решение на този проблем като например възможност човек да редактира коментара си...
pilis
Рейтинг: 476 Веселоpadrino
Рейтинг: 4479 ВеселоФорума на Дневник е може би единственият в който участвам и няма такава възможност....тук си има модератори които трият😂 Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
padrino
Рейтинг: 4479 Неутрално[quote#22:"pilis"][/quote]
Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬Не и след като публикуваш......
gazolinerabp
Рейтинг: 485 НеутралноДо коментар [#4] от "vassilun":
Карлос Вон. Бая беше крал.
gazolinerabp
Рейтинг: 485 НеутралноДо коментар [#10] от "Darulio":
"Готови сме за това сливане", заяви на онлайн срещата главният изпълнителен директор на Пе Ес А Карлос Таварес
Добре де може и да е мексиканец.
kama_start
Рейтинг: 502 НеутралноА сега де??!
vassilun
Рейтинг: 4349 НеутралноКарлос Гон (Carlos Ghosn) е роден в Бразилия и е от ливански произход! Няма нищо испанско в него!
gazolinerabp
Рейтинг: 485 НеутралноОК
Направил съм глупав коментар. някой с права може да го изтрие.
Няма проблем.
bat_plamen
Рейтинг: 4148 ЛюбопитноНовият автомобилен гигант се "задава на хоризонта"
charlesdegaulle
Рейтинг: 942 НеутралноДо коментар [#5] от "Filofob":
Че това с американският пазар, малко ли е? След като отдавна са на пазара в Канада и Мексико. Там имат изградена инфраструктура и добри кадри.
hamiltonf
Рейтинг: 4153 ВеселоДо коментар [#20] от "padrino":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Твоето ниво е много добро, вкл. и пунктуционно, няма за какво да се извиняваш. А колкото до правилното структуриране на изречение, това е енигма за много от Форума, живеещи в България...