Над половината нови автомобили в Норвегия през 2020 г. са били електрически

Над половината нови автомобили в Норвегия през 2020 г. са били електрически

© Associated Press



През 2020 година Норвегия е станала първата страна в света, в която електрическите автомобили са били над 50 процента от новите годишни регистрации. Това сочат данните на Норвежката пътна федерация, цитирани от "Франс прес" и "Ройтерс".


Електрическите автомобили са имали пазарен дял 54.3 процента през миналата година спрямо 42.4 процента година по-рано.


В стремежа си да стане първата страна, която до 2025 година ще спре продажбите на бензинови и дизелови автомобили, Норвегия, която е голям производител на петрол, освобождава изцяло електрическите автомобили от данъците, с които се облагат колите с двигатели с вътрешно горене, отбелязва "Ройтерс".




Тази политика превърна норвежкия автомобилен пазар в лаборатория за автомобилостроителите, които търсят пътя към бъдеще без двигатели с вътрешно горене, което постави новите марки и модели начело в списъците с най-продаваните автомобили в страната през последните години.


Продажбите на електрически автомобили надвишиха 50 процента през отделни месеци, а 2020-а стана първата година, през която продажбите на изцяло електрически автомобили превишиха общия обем от модели с двигатели с вътрешно горене за цяла година.


Продажбите на електрически автомобили са се ускорили през последните месеци на 2020 година и са достигнали рекордно равнище за един месец през декември с 66-процентен пазарен дял./БТА

Коментари (161)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 942 Неутрално

    Иначе си помпат нефт и го продават на другите държави.

  2. 2 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2145 Весело

    В други новини - Норвегия отваря за проучвания и добив нови полета в северните морета, че нещо халята е на привършване. Па то прогресивизъм без пари не става.

    https://www.offshore-mag.com/regional-reports/article/14178187/norway-opens-latest-offshore-licensing-round

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  3. 3 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    Това не е особено информативна новина. Да бяха написали какви са позитивите от това, доволни ли са хората, кое се подобри и кое се влоши в транспортната система. Това колко коли били продали е от второстепенно значение.

  4. 4 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 1836 Неутрално

    еми да са живи и здрави, Ще видим как ще са автомобилите след 5 години. :-) Може пак първи да се върнат на ДВГ. хахах :-)

  5. 5 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 556 Неутрално

    Това е единствено защото Ел Колата е по изгодна понеже има субсидии и е освободена от данъци.
    Ако почнат да ги подаряват тогава може и 100% от всички продажби да са.

  6. 6 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2145 Весело

    Иначе си помпат нефт и го продават на другите държави.
    —цитат от коментар 1 на Тони КОСТОВ


    Просто като всички западни комунисти и там са изключително лицемерни, дори повече от останалите. Пределно им е ясно, че по-бедните държави ще бичат на бензин, нафта и мазут поне още 50 години (освен ако не стане някакво чудо) и съответно те могат да си финансират разни "еко" истории вкъщи с паричките от петролеца за чужбина. Че реално така не постигат нищо от гледна точка обявената "борба с климатичните промени" на никого не му пука. Даже по-семплите левичари ще си кажат "Бреййй - е тва е прогрес! Хората си прецакват бизнеса, за да оправят климата! А не като Ганя...".

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  7. 7 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 1836 Неутрално

    До коментар [#3] от "zxp53317185":


    Това не е особено информативна новина. Да бяха написали какви са позитивите от това, доволни ли са хората, кое се подобри и кое се влоши в транспортната система. Това колко коли били продали е от второстепенно значение.
    —цитат от коментар 3 на zxp53317185


    Те даже не казаха КОЛКО електрически коли са продали, Пише само процент от общите продажби, които ние сами трябва да ходим да търсим.... евентуално. :-)

  8. 8 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2145 Весело

    Това е единствено защото Ел Колата е по изгодна понеже има субсидии и е освободена от данъци.Ако почнат да ги подаряват тогава може и 100% от всички продажби да са.
    —цитат от коментар 5 на МиГ-29


    Това се видя отлично в САЩ, когато преди време спряха бонусите за ел. автомобили в някои щати. Продажбите веднага паднаха драстично. Като се сети човек какви са данъците в Норвегия, мога да си представя освобождаването на едни коли от тях как се отразява на цената. Не бих се изненадал Тесла модел S да излиза по-евтино от нов Голф...

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  9. 9 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 585 Неутрално

    До коментар [#5] от "МиГ-29":

    Всъщност причината е, че норвежците се позамогнаха от продажбата на петрол и могат да си позволят електромобили и да си пазят природата.
    В съседна Румъния субсидията е по-голяма, ама са много далеч от 50%...

  10. 10 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Много ги обичам (да ги критикувам) пусти нови електрически автомобили! Да започнем с КПД. Обединено КПД, на електромобила, на зарядното, на електропреносната мрежа, на електростанцията. Колко екологична е цялата тази верига на пренос на електроенергията до електромобила питам и отговор не искам. Колко екологична е електростанцията произвела тази електроенергия? Колко екологично е производството на батерии за пусти електромобил? А на слънчеви за фотоволтаик? Искам отговор! Сравнено с екологичността на производството на нефт и бензин/дизел и пърдежа на обикновения ДВГ. А то се развели експерти, дето с раззинати уста се дзверят като теле в железница в пусти нови електрически автомобили, щото са по-лъскави!

    Не ме разбирайте погрешно. Ако с електромобили ще борим само градското замърсяване съм твърдо за! Но ако с това изнесем градското замърсяване в района на електростанциите и производството на батерии, че и го направим по-голямо, то да ме прощавате.

  11. 11 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2501 Неутрално

    Ще подаряват автомобилните сега ??:)))

  12. 12 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 762 Неутрално

    До коментар [#5] от "МиГ-29":

    Е, точно. Това си е политика. То си го казват и в статията, че електрическите коли се облагат по-малко. Политиката е такава, че по-скъпите електрически коли са освободени от ДДС, СО2 и други данъци, което при продажба ги прави по-евтини от еквивалентен ДВГ автомобил.

  13. 13 Профил на Psycho the rapist
    Psycho the rapist
    Рейтинг: 484 Неутрално

    Супер си е в Норвегия. Чисто. Скъпо за Ганьо, затова все реве.

  14. 14 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 585 Неутрално

    До коментар [#10] от "sablezub":

    От кого ги искаш тези отговори? От Дневник ли?

    Що не пробваш с:
    https://www.google.com
    https://www.bing.com
    https://duckduckgo.com
    https://yahoo.com ?

  15. 15 Профил на Misinformed_808
    Misinformed_808
    Рейтинг: 330 Неутрално

    До коментар [#10] от "sablezub":

    Не видях някой да ви пита.

  16. 16 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2806 Неутрално

    Една от най богатите страни в света, среден доход над 65 хиляди долара.
    Могат да си го позволят, и си го позволяват с мисъл за природата си.
    Освен това електрическите коли са без такса продажба ( в БГ ДДС), без вносни мита, и без пътни данъци.

  17. 17 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 1593 Неутрално

    До коментар [#10] от "sablezub":

    Зависи, шумовото замърсяване е нулево, дори без да имаш най-скъпата дограма, спрямо доста нафтени/бензинови "печки". А иначе и сега много държави се бият в гърдите, как рециклирали и боклукът намалял... след като са го изнесли някъде из Азия.

  18. 18 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 762 Неутрално

    До коментар [#10] от "sablezub":

    Има мнения и в двете посоки и всеки си го завърта както си иска. Лично аз съм всякакви статии, но в повечето случаи основен извод е, че електрическите са по-мръсни в началото но след 80-100 хил. километра компенсират.

    Но е факт, че дори и да са по-неекологични, замърсяването може да се контролира по-лесно, защото е на едно място. В същото време, градовете стават по-чисти и по-тихи, което се отразява на качеството на живот.

  19. 19 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 621 Неутрално

    До коментар [#15] от "Misinformed_808":

    Експерт, който с раззинати уста се дзвери като теле в железница в нов електрически автомобил, щото е по-лъскав - детектед!

  20. 20 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2119 Неутрално

    Норвежците са хора с отворено съзнание и яснота за това какво предстои.
    Не е въпрос само на жизнен стандарт, често е3 и въпрос на възгледи и визия за света и живота!

  21. 21 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3173 Неутрално

    До коментар [#3] от "zxp53317185":

    Ефекта е видим след 80000 км - Х години
    https://www.dnevnik.bg/skorost/2020/12/03/4146972_novo_prouchvane_elektromobilite_stavat_eko_sled/

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  22. 22 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 621 Неутрално

    шумовото замърсяване е нулево
    —цитат от коментар 17 на chepokalipsis


    Това в плюс

    основен извод е, че електрическите са по-мръсни в началото но след 80-100 хил. километра компенсират. Но е факт, че дори и да са по-неекологични, замърсяването може да се контролира по-лесно, защото е на едно място. В същото време, градовете стават по-чисти и по-тихи, което се отразява на качеството на живот.
    —цитат от коментар 18 на ilinko


    И още два плюса. Дискусията колеги, се получи конструктивна. Виж за компенсирането след 80-100 хил. километра не съм сигурен плюс или минус, защото ще трябва да включим амортизацията и километрите живот на автомобила (орязани от програмираното остаряване). Благодаря за мненията и фактите.

  23. 23 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4342 Весело

    До коментар [#8] от "Тюфлекчия":

    Прав си, според Норвежката асоциация за електрически превозни средства, например електромобилът на Фолксваген, Volkswagen e-Golf, в Норвегия се продава за 262 000 крони (32 300 долара), съвсем малко по-скъпо от цената за внос – 260 000 крони, а за сравнение, вносната цена за бензинов Golf е 180 000 крони, а се продава за 298 000 крони. Такава става цената след като се начисли ДДС, въглероден данък и други данъци, свързани с теглото на превозното средство.

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  24. 24 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    До коментар [#6] от "Тюфлекчия":

    Ами естествено, че ще използват приходите от петрол, за да финансират програми, които да подобрят живота на норвежките граждани.
    Не разбирам какво очакваш да правят, та да не бъде поведението им "лицемерно"? Да не продават газ и петрол на бедните мизерници, които не могат да си позволят електромобили, за да може да си седят още по-бедни и още по-мизерни ли?

    До коментар [#10] от "sablezub":

    Толкова екологична е, че в градовете не димят стари изтърбушени кошници. Колко екологичен е новият ауспух на модерен ДВГ в лицето ти?
    AES можем да ги задължим (и сме ги задължили) да монтират филтри на комините си, за да произвеждат чист ток. АЕЦ Козлодуй произвежда чист ток. ФЕЦ произвеждат чист ток. ВЦ, ВяЕЦ и т.н. няма нужда да ги изброявам. Чичо Гошо със срязания катализатор ни Бойко ще го накара да смени кошницата, ни Фандъка, ни папа, ни цар, ни президент.

    П.П. Емисиите на СО2 не влияят на здравето ми. Всичко, което излиза от ауспуха, може да ме прати в болница или ковчег. Затова парниковите ефекти да си ги борят богатите европейци, на мене пряко ми влияят вредните газове.

    Perhaps you and I have lived with this miracle too long to be properly appreciative. Freedom is a fragile thing and is never more than one generation away from extinction. It is not ours by inheritance; it must be fought for and defended constantly by each generation, for it comes only once to a people. Those who have known freedom and then lost it have never known it again. #ОСТАВКА
  25. 25 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2856 Неутрално

    До коментар [#2] от "Тюфлекчия":

    само с нефт също не става... трябва и акъл

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  26. 26 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 762 Неутрално

    амортизацията и километрите живот на автомобила
    —цитат от коментар 22 на sablezub


    Амортизацията и остаряването я има и при електрическите и при ДВГ. Електрическите дори имат предимство в това отношение.

  27. 27 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 621 Неутрално

    в градовете не димят стари изтърбушени кошници. Емисиите на СО2 не влияят на здравето ми. Всичко, което излиза от ауспуха, може да ме прати в болница или ковчег. Затова парниковите ефекти да си ги борят богатите европейци, на мене пряко ми влияят вредните газове.[/quote]

    Ти там в колониите на ръба на Европа не рипай много. Колониите са за това - да повдигат богатството на богатите европейци и да папат вредни газове. Това да не ти е старото време по комунистическо, че да искаш дружба между народите?

  28. 28 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 762 Весело

    Всичко, което излиза от ауспуха, може да ме прати в болница
    —цитат от коментар 24 на Darulio


    Точно, едно е да тичаш зад ДВГ, друго е да тичаш зад електрически :-) Истината е, че основното предимство на електрическия автомобил е по-малкото директно замърсяване в града.

  29. 29 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Амортизацията и остаряването я има и при електрическите и при ДВГ. Електрическите дори имат предимство в това отношение.
    —цитат от коментар 26 на ilinko


    Не е факт. Ако амортизацията на ел-автомобил иска подмяна на батериите, свързано със супер-мръсно производство, то въпроса стои отворен.

  30. 30 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 585 Неутрално

    До коментар [#18] от "ilinko":
    До коментар [#21] от "дерибеев":
    До коментар [#22] от "sablezub":

    Това за 80-100 хил. км. изследване поръчано от производителите на ДВГ е пълна боза.

    За разлика от автомобилите с ДВГ на големите производители, които са с почти изравнени показатели, защото технологията е практически постигнала върха си, при производителите на електромобили различията са големи.
    Фирми като Тесла, които си произвеждат почти всичко сами и контролират процесите от суровините до рециклирането, постигат много по-добри показатели от ветераните, които произвеждат електромобили само за да не плащат СО2 такси и да се правят на екологични.
    Така че не може да се каже просто, електромобилите това или онова.

    Никой експерт, изследовател или журналист не може да направи достоверно изследване, просто защото няма данни.
    Всички правят някакви допускания, както им е удобно според, кой поръчва изследването.
    Единствено в Тесла, Нисан и Рено имат достатчно наблюдения, но те едва ли ще станат обществено достояние.

  31. 31 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 3332 Любопитно

    Просто не е за вярване като чета коментарите от горе. Няма един смислен който да обори преимущенството на Ел колите и да докаже защо "не стават" Коментарите са типичен пример за приказката за киселото зеле. Никакви субсидии не правят разлика. Във Великобритания. Ел коли втора ръка вече могат да се купят за 5/6 хиляди паунда. Да освободени са от пътен данък, но това не е голям келепир. 2016 дизелов Голф например има пътен данък от......20 паунда НА ГОДИНА. така че забравете опорките и погледнете към бъдещето. Подръжката на такъв автомобил е в ПЪТИ по малка. Вредни емисии са абсол#тна нула. И преди някой да каже: "Да ама батерията" има стотици примери за коли които са на 10 години с над 150 хиляди мили и още си вървят.....

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  32. 32 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 878 Неутрално

    До коментар [#22] от "sablezub":

    ДВГ автомобилите, освен това имат и повече части, повече консумативи. И там отиват ресурси - материали и енергия. А и трябва да бъдат рециклирани при подмяна. Ще е интересно да се направи сравнение за период от 10 години например или 200 хил. км, какви са очакваните разходи и съответно въглероден отпечатък за използвани материали и консумативи (за производство и подръжка), за сходни автомобили - съответно с ДВГ и с електрическо задвижване.

  33. 33 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 3332 Неутрално

    [quote#29:"sablezub"][/quote]

    Ел колите при Нисан и Рено които са имали нужда от подмяна на батериите са .......под 1 (един)%...Колите които са получили нови двигатели поради дефекти са.....2.4%....само казвам.......

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  34. 34 Профил на stanchopansa
    stanchopansa
    Рейтинг: 587 Неутрално

    До коментар [#4] от "Stargate":

    След 5 години вече ще е забранено да си купиш автомобил с ДВГ в Норвегия.

  35. 35 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 621 Неутрално

    До коментар [#22] от "sablezub":ДВГ автомобилите, освен това имат и повече части, повече консумативи. И там отиват ресурси - материали и енергия. А и трябва да бъдат рециклирани при подмяна. Ще е интересно да се направи сравнение за период от 10 години например или 200 хил. км, какви са очакваните разходи и съответно въглероден отпечатък за използвани материали и консумативи (за производство и подръжка), за сходни автомобили - съответно с ДВГ и с електрическо задвижване.
    —цитат от коментар 32 на truly


    Бинго! Именно натам бутам дискусията. Уви, има още фактори. Например - производителите на автомобили се опитват да наложат "мода" на електромобили за да измъкнат $$$ от джоба на купувача. И оттам реклами, пропаганда, купени изследвания колко са екологични и прочее прелести.

  36. 36 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1539 Неутрално

    До коментар [#10] от "sablezub": " Да започнем с КПД. Обединено КПД, на електромобила, на зарядното, на електропреносната мрежа, на електростанцията. "

    И да завършим с "обединеното КПД на автомобилите с ДВГ, на сондата извършила содажите за петрол, изпомпването на петрола, транспортирането му до рафинерията, произвеждането на дизел и бензин и транспортирането им до бензиностанциите.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  37. 37 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 915 Неутрално

    До коментар [#31] от "padrino":

    “...има стотици примери за коли които са на 10 години с над 150 хиляди мили и още си вървят.....”

    Може ли да уточним, какви са тези 150хил. мили? Щотопо света се борави с различни и не става ясно, еквивалента им в км.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  38. 38 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1433 Весело

    Електричките на ВАГаджиите изпреварвали по продажби Тесла в Европа.
    И това въпреки скандалите, "Дизелгейт" и късното стартиране на прозводството на ел. коли.

    Мома, връщай 12 и 12А!
  39. 39 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1503 Неутрално

    Много ги обичам (да ги критикувам) пусти нови електрически автомобили! Да започнем с КПД. Обединено КПД, на електромобила, на зарядното, на електропреносната мрежа, на електростанцията. Колко екологична е цялата тази верига на пренос на електроенергията до електромобила питам и отговор не искам. Колко екологична е електростанцията произвела тази електроенергия? Колко екологично е производството на батерии за пусти електромобил? А на слънчеви за фотоволтаик? Искам отговор! Сравнено с екологичността на производството на нефт и бензин/дизел и пърдежа на обикновения ДВГ. А то се развели експерти, дето с раззинати уста се дзверят като теле в железница в пусти нови електрически автомобили, щото са по-лъскави!Не ме разбирайте погрешно. Ако с електромобили ще борим само градското замърсяване съм твърдо за! Но ако с това изнесем градското замърсяване в района на електростанциите и производството на батерии, че и го направим по-голямо, то да ме прощавате.
    —цитат от коментар 10 на sablezub


    Ако си мислиш, че нефтопреработвалните заводи са много екологични си в огромна грешка. Ако си мислиш, че същите тези птрдприятив харчат по-малко ток за производство на гориво за 100км си е още по-голяма грешка. Ако си мислиш, че за производството на машинно масло използвано от ДВГ се използва по-малко енергия и е по-чисто пак цепец за теб. Да не говорим колко електроенергия се изразходва за производството на хилядите джунджурии по ДВГ, да не говорим за скоростни кутии, радиатори, маховици и прочие енерго и суровиноемки джаджи.
    Руснаците казват сравнил пизду с жопой.
    Мноооого елементарно гледаш на въпроса.
    А по отношение на данъците, ами тя една нова кола с ДВГ има по-ниски данъци отколкото една с Евро 2 например, това се прави по две причини. Първо се стимулира развитието на новите технологии и второ се опазва околната среда (при това много).

  40. 40 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2145 Весело

    До коментар [#24] от "Darulio":

    Нищо от това, което казваш. Дразнещото е, че непрекъснато се цитират подобни статистики, за да се покаже как някой си (Норвегия) бил "лидер в борбата с климатичните промени". А то просто не е вярно. Нямам нищо против нито да си продават петрола, нито да си купуват електрички, че да им е по-чисто и безшумно. Имам против как се извъртат нещата накрая и че утре някой ще ти каже "Еее, Ганьо, гледай в Норвегия кво правят, а ти тука един ТЕЦ не искаш да затвориш и да внасяш ток!". Примерно.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  41. 41 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Има още фактори. Например - производителите на автомобили се опитват да наложат "мода" на електромобили за да измъкнат $$$ от джоба на купувача.И оттам реклами, пропаганда, купени изследвания колко са екологични и прочее прелести.
    —цитат от коментар 35 на sablezub


    Ел колите при Нисан и Рено които са имали нужда от подмяна на батериите са .......под 1 (един)%...Колите които са получили нови двигатели поради дефекти са.....2.4%....само казвам.......
    —цитат от коментар 33 на padrino


    Да добавя - подправена статистика за подменените батерии...

    И не забравяме и другата стока за подправените статистики на дизела на Фолксваген. Въобще пазарна икономика ли бе, да я опишеш!

  42. 42 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1539 Неутрално

    До коментар [#24] от "Darulio": "Ами естествено, че ще използват приходите от петрол, за да финансират програми, които да подобрят живота на норвежките граждани.
    Не разбирам какво очакваш да правят, та да не бъде поведението им "лицемерно"? "

    Как какво да правят?! Богатите норвежци да си споделят богатството с бедния пролетариат в бедните държави!
    Не го гледай тоя, че плюе западните комунисти( обърни внимание, само западните комунисти), комунист е отвсякъде. Червеногъз и червеномозъчен!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  43. 43 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1539 Неутрално

    Мурзилажът е в несвяст и се чуди какви глупости да напише против ел. колите. Чудно как още го няма един, който постоянно обяснява как Путин и Медведев били най-големите поддръжници на навлизането им.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  44. 44 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4552 Любопитно

    До коментар [#8] от "Тюфлекчия":

    Имаш известно основание, но интересното е, че в продажбите на електически коли водят Ауди, Тесла 3 са на 5-то място с цена след намаленията от около 41,000 долара.
    https://cleantechnica.com/2020/10/17/tesla-model-3-price-drops-3300-3700-in-norway/
    Ето и цените на ФВ Голд и други - https://www.ccarprice.com/no/new-volkswagen-golf-car-price-in-norway-269
    Все пак Голф е по-евтин от Тесла при обмен .12 долара САЩ за 1 крона (НОК), но с 25% данък при продажбата на бензиновия вариант на колите нещата започват да се изравняват. Не съм проверявал колко е годишният данък за бензинови автомобили в Норвегия.

  45. 45 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2890 Неутрално

    добро постижение и то предвид факта, че няма кой знае какъв избор от електрически коли.

  46. 46 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 3332 Любопитно

    До коментар [#31] от "padrino":“...има стотици примери за коли които са на 10 години с над 150 хиляди мили и още си вървят.....”Може ли да уточним, какви са тези 150хил. мили? Щотопо света се борави с различни и не става ясно, еквивалента им в км.
    —цитат от коментар 37 на Bullet


    150 000 Х 1.61 = 241 500 КМ 😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  48. 48 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1539 Весело

    До коментар [#31] от "padrino":“...има стотици примери за коли които са на 10 години с над 150 хиляди мили и още си вървят.....”Може ли да уточним, какви са тези 150хил. мили? Щотопо света се борави с различни и не става ясно, еквивалента им в км.
    —цитат от коментар 37 на Bullet


    Как какви?!
    За морски мили става дума. Нали автомобилите поряд водната шир на световния океан!
    Може и за Египетска миля да става дума - 580 метра???

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  49. 49 Профил на Dark
    Dark
    Рейтинг: 1978 Неутрално

    Тия не можем да ги стигнем ако ще назад да вървят :)

  50. 50 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1048 Любопитно

    Комплекс за вина ли долавям?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  51. 51 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 3332 Неутрално

    Комплекс за вина ли долавям?
    —цитат от коментар 50 на БМЗ


    Ми то със само 123 готови и действащи зарядни станции в Бг които са започнали да строят през 2008 какво друго очакваш?

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  52. 52 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1539 Неутрално

    Мурзилажът е в несвяст и се чуди какви глупости да напише против ел. колите.До коментар [#43] от "quatro_4x3":Руските мурзилки от МВР(0) затова от няколко години скачат и лаят срещу Норвегия . Руската измет много завижда на Норвегия заради нефта и горивата“ Ууу лоши викинги , доло рацете от нашити дица” “Норвежци ни крадат дицата с влакове от гара Подуене” “Барневерн- вън ! Сменят ни половете на дицата и ги правят джендъри и вегани”
    —цитат от коментар 47 на Kingpin


    Не е само завистта. Норвегия е серуозен конкурент на матушката им при петрола и газа, а на всичко отгоре русия сериозно губи европейските си пазари в последната година.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  53. 53 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2755 Неутрално

    Нормално е, след като имат толкова субсидии и привилегии.

    Една Тесла 3 струва 30-40% повече от Ауди 3 ДВГ. Обаче като влезе в Норвегия цената се обръща. Тесла 3 има субсидии, Аудито мита, еко такси и пр. Съответно крайната цена е Тесла 3 с 30% по-евтина от Ауди 3 с ДВГ.

    За капак електричките там могат да се движат по бус ленти, безплатно паркиране в сини зони, безплатно зареждане на много места, без такси по фериботи и мостове където имаш тол такси за другите.

    Обаче Норвегия има кинти и може да си позволи да плаща за всичко това.

  54. 54 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1436 Неутрално

    Супер си е в Норвегия. Чисто. Скъпо за Ганьо, затова все реве.
    —цитат от коментар 13 на Psycho the rapist


    Абсолютно, повечето са злобарски коментари :-)

  55. 55 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 999 Неутрално

    Иначе си помпат нефт и го продават на другите държави.
    —цитат от коментар 1 на Тони КОСТОВ


    Петролът за в бъдеще ще се ползва за други цели - пластмаса, торове, медицина...

  56. 56 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2890 Неутрално

    До коментар [#53] от "realguru":

    audi 3 не е в класа на тесла 3. виж си пак математиката с audi 4 или 6

  57. 57 Профил на groznik90
    groznik90
    Рейтинг: 700 Неутрално

    Скандинавците са топ, що се отнася до новости. Ние...на опашката.

  58. 58 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1539 Неутрално

    До коментар [#53] от "realguru": " Една Тесла 3 струва 30-40% повече от Ауди 3 ДВГ. Обаче като влезе в Норвегия цената се обръща."


    Сравнявай Тесла 3 направо с Трабант. Така ще си още по-убедителен.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  59. 59 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    Просто не е за вярване като чета коментарите от горе. Няма един смислен който да обори преимущенството на Ел колите и да докаже защо "не стават"
    —цитат от коментар 31 на padrino

    Аз ще ти ги оборя, с най-простия аргумент: цената.
    Наскоро гледах изложено ел-Ситроенче ДС3 - 85,000 лв. Викам много скъпо бе... ама като погледнах конкурентите му, ФВ ИД3 и той е 90 хил. лв. Тесла не се продава с БГ, но Модел 3 е $50к, значи и тя ще е 45 хил. евро.
    Това са компактни коли. Ако включим и по-големи, ванове, СУВ-та, кажи го 50 хил. евро на бройка средно.
    В България има 3 милиона коли - за да ги подменим всички с електромобили ще трябват 150 милиарда евро. Това няма да стане не след 10, не след 20, ами и след 30 години. Просто няма пари.
    Не ми разправяй, че имало и на старо по 5 хил. - те са от тези модели, дето като нови имат пробег 120 км (е-Канго, Зое, Лийф) пък на 10 години я направят 80-100, я не - особено като включиш парното и климатика. Това са играчки да ходиш до мола с тях, не кола да си вършиш работата. Тези, дето стават, са по 50 хил.
    Когато станат колкото нормалните коли (примерно 15-25 хил. евро според класа), от този момент нататък ще са нужни примерно 10-20 години за да се извърши естественото подновяване на автопарка. Но този момент (началото) е още далеч, за съжаление. Иначе и на мен ми се кара електромобил.

  60. 60 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1406 Неутрално

    Туй не е никакво чудо, а елементарен хесап. В Норвегия за обикновените коли има яко затоплистки данъци, а за електрическите няма. Туй излиза като първи резултат в гоглето.

    How much is car tax in Norway?
    Buy a car: For most cars you pay as much in tax as you pay for the car. So 50% of the total price is taxes. Unless if its 100% electric, then you pay 0% in tax until 2020. But if its a car with a lot of horsepower and high emisions, you could pay $250 000 for a $60 000 car.

  61. 61 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 556 Неутрално

    Дойдохме си на думата.
    Ще караме електрички само ако ни ги подаряват и ни дават да зареждаме без пари.
    Държави като Норвегия които не им трябва да събират данъци щото изкарват много повече от нефт могат.
    Кувейт Дубай Катар ще могат.
    А другите ще си карат ДВГ-то или велосипеда.

  62. 62 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 556 Неутрално

    До коментар [#9] от "tie_interceptor":

    Товя не е вярно !!!
    Субсидията в норвегия е най голяма. Стига до 50% от цената на колата.
    В Румъния е 10%.

  63. 63 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 999 Неутрално

    Като чета повечето коментари, ми се струва как повечето от вас са силно уплашени за това, че няма да си оставят една десета от приходите в бензиностанциите доста скоро ;)

  64. 64 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 520 Неутрално

    Една от любимите опорки на мурзилките е колко мръсно било производството на ел колите и батериите им и колко цапали електроцентралите.
    Ама никога не споменават обратната страна.
    Въглеродния отпечатък и замърсяването за производство на една ДВГ кола са по-големи от тези на електричка, защото има повече части, при изработката на всяка от които се харчи енергия и се замърсява.
    Производството на горивото за ДВГ е мръсно и енергоемко (най-големите екокатастрофи в света са свързани с петролни разливи). И винаги ще бъде такова. А тока за електричките става все по-екологичен.
    Реват как трябвало да се сменя батерията - веднъж на 10 години, а не споменават, че на ДВГ всяка година се сменя токсичното масло, една камара филтри, накладките се сменят по-често, разни маркучи, антифриз и т.н. Повечето от тези неща не подлежат на рециклиране.
    А батериите на електричките са 100% рециклируеми. В момента не се рециклират масово, защото все още няма достатъчно количество сменени батерии. След някоко години, като електричките станат масови и батериите почнат да се амортизират, рециклирането им ще стане сериозен бизнес.
    Но най-голямото предимство на електричката е че отначало до край си остава еднакво нецапаща и не се поддава на пернишко тунинговане. Защото ДВГ-тата са сравнително чисти като нови, но в последствие рязко започват да пушат. Особено когато родните майстори им махнат катализатора и дпф-а и "тунинговар" егр-а. Застанете на Цар Борис сутрин, когато перничани пристигат на работа и ще ви се стори че са запалени 1000 гуми едновременно.
    Така че ревете си мурзилки, но света отива напред. Преди години дървените глави така са говорели, че парните локомотиви нямат алтернатива. Ама са се появили дизелите. И те станаха безалтернативни - докато не се появиха електрическите. Сега дизеловите са рядкост, а парните са музейна атракция. Така ще стане и с колите.

  65. 65 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 3332 Любопитно

    [quote#59:"Камен"][/quote]

    Решението е много лесно, работи за истинска заплата и ще можеш да си го позволиш. В западна Европа Ел Колата престана да бъде "лукс" преди няколко години. На лизинг 90% от Ел колите излизат по евтино от еквивалентните коли на Дизел или бензин.

    Във Великобритания можеш да вземеш нов ИД3 за £250/270 паунда на месец при начална вноска от £1999, това за 10 000 мили на година и 36 месеца лизинг. Това дори някой на основна заплата може да си го позволи без проблем.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  66. 66 Профил на Misinformed_808
    Misinformed_808
    Рейтинг: 330 Неутрално

    До коментар [#15] от "Misinformed_808":Експерт, който с раззинати уста се дзвери като теле в железница в нов електрически автомобил, щото е по-лъскав - детектед!
    —цитат от коментар 19 на sablezub


    Пхаха, раззинати уста - кратката констатация, че мнението ти не интересува никого?

    До коментар [#10] от "sablezub":
    Е тоя буламач #10, това му се вика раззинати уста.

  67. 67 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4281 Весело

    еми да са живи и здрави, Ще видим как ще са автомобилите след 5 години. :-) Може пак първи да се върнат на ДВГ. хахах :-)
    —цитат от коментар 4 на Stargate


    Ха-хаа
    Може и да се върнат

    В Северна Корея отдавна са се върнали

    https://ic.pics.livejournal.com/drugoi/484155/9674146/9674146_original.jpg

    Обаче за Норвегия не знам !!!!

  68. 68 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8386 Неутрално

    Харчат парите от петрола.

  69. 69 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    [quote#59:"Камен"]
    —цитат от коментар 65 на padrino
    Решението е много лесно, работи за истинска заплата и ще можеш да си го позволиш. В западна Европа Ел Колата престана да бъде "лукс" преди няколко години. На лизинг 90% от Ел колите излизат по евтино от еквивалентните коли на Дизел или бензин.Във Великобритания можеш да вземеш нов ИД3 за £250/270 паунда на месец при начална вноска от £1999, това за 10 000 мили на година и 36 месеца лизинг. Това дори някой на основна заплата може да си го позволи без проблем.[/quote]

    Аз изкарвам добри пари, мога да си купя електромобил ако реша, но може би по традиционен български обичай, както още чорбаджи Нено е забелязал, защо да даваш 18 гроша като можеш да дадеш 17?
    Ако имаше и тук електромобили по 299/месец бих си взел, за съжаление са няколко пъти по-скъпи от еквивалентните ДВГ. Ето ако не вярваш виж сайта на ФВ - ИД3 е 93 хил.лв:
    https://www.volkswagen.bg/id3/informacionni-materiali
    А еквивалентен бензинов Голф започва от 40 хил.

    Тук нямаме нито субсидии, нито наказателни данъци, може би това би променило играта, но все пак обществото трябва да ги плати. Дали купувачите на колата, дали данъцкоплатците, все някой трябва да плати тези 45 хил. евро, които иска ФВ за колата.
    И като умножим по 3 милиона коли, става както казах 150 млрд. евро за целия автопарк.
    И това не е проблем само в България. Ти май в Шотландия живееш? Там колко е % пенетрация на електромобилите - мисля не е повече от 2-3%... Защо не карат всички там електромобили, ако на нас проблема ни е ниските доходи, на тях какъв им е?
    Не е хубаво човек да е арогантен. Някой може да извади 45к, ти може да можеш, и аз може да мога, но има милиони хора, на които им е нужна кола за да ходят на работа, на пазар, да си возят децата, а нямат възможност да извадят 45к. В цял свят е така.

  70. 70 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2755 Неутрално

    До коментар [#53] от "realguru":audi 3 не е в класа на тесла 3. виж си пак математиката с audi 4 или 6
    —цитат от коментар 56 на karatista


    Е, хубаво де, начи Тесла 3 е 2 пъти по-евтина от Ауди 4 или 6 с ДВГ, при еднакви производствени цени. Смятай колко налива/дере държавата.

  71. 71 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2755 Неутрално

    До коментар [#53] от "realguru": " Една Тесла 3 струва 30-40% повече от Ауди 3 ДВГ. Обаче като влезе в Норвегия цената се обръща." Сравнявай Тесла 3 направо с Трабант. Така ще си още по-убедителен.
    —цитат от коментар 58 на quatro_4x3


    Ти май не разбра смисъла на поста. Че електриките имат яко субсидия, а ДВГ яко данъци.

    И при тая логика според теб хората какви коли да си купуват?

    Тука ако направят електричките по 10 хил, а другите по 20 хил според теб какви коли ще си купуват хората? :)



  72. 72 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1067 Весело

    До коментар [#7] от "Stargate":

    При условие, че данъците и акциза за кола с ДВГ са над 200% познай защо електричките са повече ...

  73. 73 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2740 Неутрално

    Норвежците са хора с отворено съзнание и яснота за това какво предстои.Не е въпрос само на жизнен стандарт, често е3 и въпрос на възгледи и визия за света и живота!
    —цитат от коментар 20 на selqnin


    А Путин насила кара руснаците да са на Електро!
    ---------------------
    «Очередная глупость»: в России намерены запретить бензин и дизель
    МОСКВА, 3 августа , 13:11 — REGNUM Глава правительства .. дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта, пишут «Известия»
    Правительству предложено .. ввести ограничения использования автомобилей с двигателями внутреннего сгорания, в том числе в городах-миллионниках и курортных зонах.
    В свою очередь электромобилям намерены дать преференции — установить «нулевую» ставку транспортного налога на электромобили и гибридные автомобили, а также принять программу предоставления бесплатных парковочных мест на муниципальных парковочных пространствах для электромобилей и гибридов и ввести на среднесрочный период программу субсидирования приобретения электротранспорта.

    Подробности: https://regnum.ru/news/economy/2306698.html .."
    ---------------
    Русия - електрокарният Мордор!

    Путиновата клика, вече се опита да излъже трудовите маси с електромобили ..
    В 2014 те направиха вносното мито за коли и компоненти , от 14% на 0% ..

    И за "Тесла" и за "Мицубиши" и за "Нисан", и за частите за електро-ЛАДА - 0% и толкоз ..

    "История изменения пошлины на ввоз электромобилей началась в 2014 году, когда она ещё составляла 17%. Правительство приняло решение снизить размер платежей и установило для легковых транспортных средств пошлину в 0%. "

    Да, но сметката на кремълските олигарси-отровители не излезе..



  74. 74 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2740 Неутрално

    еми да са живи и здрави, Ще видим как ще са автомобилите след 5 години. :-) Може пак първи да се върнат на ДВГ. хахах :-)
    —цитат от коментар 4 на Stargate


    Ха-хаа
    Може и да се върнат

    В Северна Корея отдавна са се върнали

    https://ic.pics.livejournal.com/drugoi/484155/9674146/9674146_original.jpg

    Обаче за Норвегия не знам !!!!
    —цитат от коментар 67 на Hawaii

    А в Русия народът, въобще не успяха да го накарат, да се качи на електро!

    Путиновата олигархия напразно се опита да насили хората.. прие какви ли не постановления , за инфаструктура, за забрани в курортните зони ..



    " ..Премьер подписал постановление, по которому все российские АЗС должны быть оборудованы зарядными устройствами для электромобилей ..
    .. Купить электромобиль в России легко можно найти Nissan Leaf (1,7 млн. рублей), Smart fortwo electric drive (1,6 млн. рублей), «китайца» BYD E6 (2,8 млн. рублей) или Tesla (от 5 млн). ..
    ... АВТОВАЗ, несколько лет назад трубивший на каждом углу про свою электрическую ВАЗ-1817 Ellada, тоже как-то заглох на эту тему. .. ... То есть приобрести электоромобиль у нас не проблема.

    Проблема – накопить на это мероприятие денег и запастись гигантским зарядом мазохизма на будущее.
    Ведь придется мириться с ограниченным запасом хода большинства таких машин – до 200 км. В реальных условиях нашей страны он в холодное время года и темное время суток сокращается катастрофически. ... на освещение и обогрев салона в реальных городских условиях (мороз и пробки) такие машины тратят львиную долю заряда аккумуляторов.

    Получается, что медведевское постановление явно не о людях заботится в первую очередь.... ....
    Тогда, может быть, об экологии печется премьер с министрами?
    Но только если не иметь понятия об истинной экологичности электрокаров.

    Ведь даже немцы из фрейбургского Экологического института в своих исследованиях по заказу Министерства окружающей среды Германии убедились: бензиновые агрегаты высоких экостандартов позволяют сократить выбросы парниковых газов на 25%, в то время как электрические двигатели сокращают их лишь на 6%!
    По их мнению, на питание электромобилей идет энергия, большая часть которой сейчас вырабатывается путем сжигания угля и газа.
    ...Плюс карайне неэкологичное производство акумуляторние бат. для «экомобилей». То есть современные электромобили, в конечном счете, вреднее для экологии чем обычные машины..."
    ------------

    Путиновата шайка , нарочно иска да има електромобили ..

    А реален смисъл няма! ..нормалните съвременни коли са с по-малък въглероден отпечатък!

    Русоробите са нахъсани от Кремъл , да подскачат из всички държави по форуми и да викат "електро! .. електро!"

  75. 75 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3495 Весело

    До коментар [#73] от "simChо":

    "А Путин насила кара руснаците да са на Електро!"

    И Путин насила ти бие и кожените инжекции с ваксината Спутник, получаваш мамба космонавт. Защо под всяка статия, каскет, трябва да ни обясняваш най- подробно как те малтретират в Коми, АССР?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  76. 76 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 3332 Любопитно

    До коментар [#69] от "Камен":

    93 хиляди за ИД3....това е МНОГО повече от колкото е тук.
    Най скъпият вариант тук е £36500 и това е с всичко ДДС и т.н.
    Сравнението просто е несъществуващо. Тук минималната заплата за година чисто след всички удръжки ако работиш на пълно работно време е 15000 на година. Това са чисти пари. Тоест по груби сметки 2 годишни заплати и купуваш ИД3, в България не знам колко е минималната заплата но съм сигурен, че е много далеч от 45 хиляди лева.

    Извинявам се ако съм разбран погрешно, не ставаше въпрос за арогантност а за сравнение. С примера по рано показах, че е възможно всеки АКО ИСКА може да премине на електричество. Тук според последните данни които съм видял процента е малко под 5% но увеличаването е много прогресивно. през 2017 беше едва 0.7% Така че за 3 години нарастването е почти 5 пъти. Голям дял в това има и факта, че има хиляди зарядни устройства. Инфраструктурата се гради всеки ден с невероятни темпове.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  77. 77 Профил на opoziciq
    opoziciq
    Рейтинг: 593 Неутрално
  78. 78 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2740 Неутрално

    До коментар [#73] от "simChо":"А Путин насила кара руснаците да са на Електро!"И Путин насила ти бие и кожените инжекции с ваксината Спутник, получаваш мамба космонавт. Защо под всяка статия, каскет, трябва да ни обясняваш най- подробно как те малтретират в Коми, АССР?
    —цитат от коментар 75 на Realist


    Путиноидите издивяхте ..
    Боля ли те кожената инжекция тебе?

  79. 79 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3495 Неутрално

    На практика цените на електромобилите в САЩ се изравниха с бензиновите. Тесла Модел 3 започва от $38к без никакъв федерален или щатски кредит, с базов автопилот, кожен салон, стъклен покрив и 5 отопляеми седалки.

    А, с мрежата от суперчарджъри можете да отидете на практика навсякъде.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  80. 80 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2740 Неутрално

    Инфраструктурата се гради всеки ден с невероятни темпове.
    —цитат от коментар 76 на padrino


    Който не прави инфраструктура - путиноидите го глобяват ..

    Електрокарният Мордор ..
    Отделно плащат на тролове, като Реалист - за хибридна електро-пропаганда !



    електрическите са по-мръсни в началото но след 80-100 хил. километра компенсират. .
    —цитат от коментар 18 на ilinko


    При ЕВРОПЕЙСКИ МИКС ТОК..

    С ок. 20% ВЕИ .. (като изгарянето на биомаса или РДФ , мнозина си го считат за ВЕИ)..

    Ето , има сайт канадски , има и данни :

    http://www.ecars.bg/images/Shades-of-Green-Full-Report.pdf

    https://www.ecars.bg/images/stories/2013/feb/co2-elektromobili.png

    https://www.ecars.bg/polezno-efektivno/3387-elektromobili-mrusen-tok-vuglishta-visoki-emisii

    Явно се вижда, че с 60% ток от ТЕЦ на въглища, електромобилът НИКОГА не става по-екологичен!

    Но русоробите са влюбени в Путин - видяха, че той е за електрото и беснеят по форуми ..

  81. 81 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3495 Весело

    До коментар [#76] от "padrino":

    Великобритания е една от 5-те големи европейски икономики, която планира да забрани продажбите на автомобили с ДВГ през 2030-та. Другите 4 са Германия, Холандия, Дания и Норвегия. Франция ще забрани коли с ДВГ през 2035-та.

    А старшина Симчо от Коми ще ни разкаже с дежурният фатмашки чаршаф, кога бащицата му, ще му забрани да си кара на воля летящият сАвецки трактор из горите, работещ на въглища.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  82. 82 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2740 Неутрално

    На практика цените на електромобилите в САЩ се изравниха с бензиновите. Тесла Модел 3 започва от $38к без никакъв федерален или щатски кредит, с базов автопилот, кожен салон, стъклен покрив и 5 отопляеми седалки.А, с мрежата от суперчарджъри можете да отидете на практика навсякъде.
    —цитат от коментар 79 на Realist


    Като има огромна разлика с ДВГ..

    Най-най-най-евтината кола (индийска, коя ли е ???) зарежда резервоар, с който минава 400 км. ЗА МИНУТА ..

  83. 83 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2740 Неутрално

    До коментар [#76] от "padrino":Великобритания е една от 5-те големи европейски икономики, която планира да забрани продажбите на автомобили с ДВГ през 2030-та. Другите 4 са Германия, Холандия, Дания и Норвегия. Франция ще забрани коли с ДВГ през 2035-та.А старшина Симчо от Коми ще ни разкаже с дежурният фатмашки чаршаф, кога бащицата му, ще му забрани да си кара на воля летящият сАвецки трактор из горите, работещ на въглища.
    —цитат от коментар 81 на Realist


    Пияната путиноидна паплач, освен за руски трактори - друго не може да каже ..

    Иначе ДА , Китай, Русия, ЕС - ще забраняват ДВГ и ще може да има само електро!

    А защо ли русоробите из форума, са така надъхани?
    Защото техният Путин е отчаян електрокарист!

    Те нямат никакъв аргумент, ама беснеят "електро! електро!" .. защо ли?

    Защото са пияни рубладжийски русороби!

  84. 84 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3495 Весело

    Най-най-най-евтината кола (индийска, коя ли е ???) зарежда резервоар, с който минава 400 км. ЗА МИНУТА ..
    —цитат от коментар 82 на simChо


    Този боклук, съветски старшина, сигурно го продават в местото в което живееш, все пак в Коми получавата Иж и Тата Нано, избора не е голям.

    В САЩ и Иж, и Тата Нано не се продават защото са опасни и замърсяващи. И в Европа е така!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  85. 85 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2740 Неутрално

    Това е бъдещето.
    —цитат от коментар 77 на opoziciq


    Да ..

    Щом Китай , Русия и маса други държави се тъкмят да забраняват - значи няма не искам, няма недей!

    --------------
    «Очередная глупость»: в России намерены запретить бензин и дизель
    МОСКВА, 3 августа , 13:11 — REGNUM Глава правительства .. дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта, пишут «Известия»
    ----------------

  86. 86 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3495 Весело

    Тесла зарежда за 10 минути! Достатъчно време да се разтъпчеш след като си карал 2-3 часа. Всички суперчарджъри са в молове и места където можеш да видиш нещо и да прекараш приятно времето си. като свърши зареждането ти праща съобщение по мобилният телефон, че е готова. Качваш се и продължаваш, следващите 2-3 часа.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  87. 87
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  88. 88
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  89. 89
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  90. 90 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3495 Весело

    До коментар [#88] от "simChо":

    "Пияните електрорусофили им бият нонстоп кожени инжекции .."

    Като гледам, инжекциите (плюсчетата) си ги биеш ти, Шмильо под всеки дежурен чаршаф, който постваш за мАтушката ти и Путин!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  91. 91 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3495 Неутрално

    До коментар [#79] от "Realist":

    "Тесла Модел 3 започва от $38к без никакъв федерален или щатски кредит, с базов автопилот, кожен салон, стъклен покрив и 5 отопляеми седалки."

    И точната цена в САЩ е $37,990. В Китай, след като Тесла започна местно производство, ценните паднаха и в момента са съизмерими с тези в САЩ. Цените за Европа също ще паднат, когато заработи локалната за Европа фабрика на Тесла в Германия.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  92. 92 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2740 Неутрално

    Този боклук, съветски старшина, сигурно го продават в местото в което живееш, все пак в Коми получавата Иж и Тата Нано, избора не е голям.

    В САЩ и Иж, и Тата Нано не се продават защото са опасни и замърсяващи. И в Европа е така!
    —цитат от коментар 84 на Realist

    Пак дойдоха Старшини , появи се и любимият на електрорусофилите "Иже"..

    А Тата Нано вече е ЕЛЕКТРО :
    https://www.youtube.com/watch?v=BHMBdADzYBU

  93. 93 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3495 Весело

    А Тата Нано вече е ЕЛЕКТРО :
    —цитат от коментар 92 на simChо


    Е, браво, няма да пушете като комини и да се тровите в циганската маала в Коми, АССР. И за вас пуснаха електромобил.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  94. 94 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3495 Весело

    До коментар [#92] от "simChо":

    Иначе, такъв боклук само по вашите сАвецки ширини може да се продава, и само сАвецки милиционер може да се гордее, че го е видял в родният колхоз, вместо летящият сАвеЦки трактор с камшично запалване!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  95. 95 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2740 Неутрално

    До коментар [#92] от "simChо":Иначе, такъв боклук само по вашите сАвецки ширини може да се продава, и само сАвецки милиционер може да се гордее, че го е видял в родният колхоз, вместо летящият сАвеЦки трактор с камшично запалване!
    —цитат от коментар 94 на Realist


    Няма Съвецки съюз , електрорусоробите, няма .. и "Ижета" няма , освен в мечтите ви ..
    Дано Баща ти, Старшината да го има и да ти е жив и здрав ..

  96. 96 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2740 Неутрално

    Е, браво, няма да пушете като комини и да се тровите в циганската маала в Коми, АССР. И за вас пуснаха електромобил.
    —цитат от коментар 93 на Realist


    Пияната рубладжийска команда , май се е натровила??
    Да опитам да позная - водчица с Бояришник?

    Поздрави..

    Поздрави и Старшината!

  97. 97 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2740 Неутрално

    До коментар [#79] от "Realist":"Тесла Модел 3 започва от $38к без никакъв федерален или щатски кредит, с базов автопилот, кожен салон, стъклен покрив и 5 отопляеми седалки."И точната цена в САЩ е $37,990. В Китай, след като Тесла започна местно производство, ценните паднаха и в момента са съизмерими с тези в САЩ. Цените за Европа също ще паднат, когато заработи локалната за Европа фабрика на Тесла в Германия.
    —цитат от коментар 91 на Realist


    Ми като станат по-удобни и евтини, всеки ще си купи, без твоят Путин да дава дотации и без да забранява ..

    За какво вашата електрорусофилна група непрестанно беснее, та да си купуваме електрокарни коли?
    Да ти кажа , с тъпоумието си и непрестанната агресипо-скоро отблъсквате евентуален интерес ..

    Аз, ако реша, ще си взема не заради твоята агитация и безкрайните ти постинги към мене, а въпреки тебе ..

    Изкарваш рубли ли, с постоянните си пиянски послания??

  98. 98 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1067 Любопитно

    До коментар [#91] от "Realist":

    На повечето места в Европа проблема е със електрическата инфраструктурата и зареждането. Аз също обмислях варианта с електричка но цените на местното енерго за пускане на 60А инсталация ме отказаха + бюрокрацията да имам това удоволствие в гаража си ...

  99. 99 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3495 Весело

    До коментар [#97] от "simChо":

    "Ми като станат по-удобни и евтини, всеки ще си купи, без твоят Путин да дава дотации и без да забранява .."

    Тесла, за разлика от Иж и Тата не се продава на територията на съветската ти матушка, старшина, включително и в Коми, АССР. Там ще продължите да джиткате с аналоговите Москвичи, правени от ламарина добита от фашистки каски от времето на втората световна война и боядисани в овенно зелено и с ламповият елбрус и измисленият съветски автопилот! Както нареди Путин за мужици като теб, защото той мисли вместо тебе, старшинка!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  100. 100 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3495 Весело

    До коментар [#98] от "Quo Vadis?":

    "Аз също обмислях варианта с електричка но цените на местното енерго за пускане на 60А инсталация ме отказаха + бюрокрацията да имам това удоволствие в гаража си ..."

    И за какво ви е 60А от енергото? Няма такива изисквания.

    Аз се справям и с 15А, 240 волта, което се взема от всеки контакт в България и ще ви осигури дневните нужди за около час- два зареждане.

    Аз, лично, имам в къщи два контакта, единият е 50А за Тесла-та, и по- старият е 15-16А за Волт-а (Опел Ампера), който вече гони 10 години. Тесла-та зарежда и от двата контакта, разпознава ги без проблем, различна е само скоростта на зареждане.

    Защо лъжете така елементарно?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK