
© Reuters
Южнокорейският автомобилен производител "Хюндай" (Hyundai Motor Co) заяви в петък, че е в начални преговори с "Епъл" (Apple), след като местна медия обяви, че фирмите обсъждат обща електрическа кола и батерии, повишавайки акциите на "Хюндай" с 25%, предаде "Ройтерс".
В края на миналата година се появиха съобшения, че "Епъл" продължава да развива технологията си за самоуправляващи се автомобили и се стреми да произведе превозно средство за пътници със собствена технология на батерията още през 2024 година.
По-рано в петък Korea Economic Daily TV съобщи, че двете фирми водят дискусии за разработване на самоуправляващи се електрически превозни средства до 2027 г. и за разработване на батерии в американските фабрики, използвани от "Хюндай" или "Киа" (Kia Motors Corp).
Първоначално южнокорейската автомобилна компания заяви, че е в "ранен етап" на преговори с производителя на iPhone за възможно партньорство за електрически автомобили.
Но часове по-късно се отказа от съобщението си и заяви, че разговаря с редица потенциални партньори, без изрично да назовава "Епъл".
"Епъл" и "Хюндай" са в дискусии, но те са на ранен етап и нищо не е решено", се казваше в първото изявление. Стойността на "Хюндай" нарасна с 9 млрд. долара след съобщението.
В регулаторна декларация, издадена по-късно, компанията заяви, че "получава искания за сътрудничество за съвместно разработване на автономни електрически превозни средства от различни компании", без да идентифицира нито една от тях.
© Reuters
От "Епъл" не са коментирали официално - компанията е известна със своята потайност, когато става въпрос за нови продукти и партньорства.
Пазарът на електрически превозни средства (EV) става все по-конкурентен, а компании като "Тесла" често грабват заглавията с бързо нарастващата си оценка.
По-ниски разходи
Двете компании вече работят заедно по CarPlay, софтуера на "Епъл" за свързване на iPhone към превозни средства от различни автомобилни производители.
"Би било логично "Епъл" да възложи производството на "Хюндай", защото корейската фирма е известна с качеството си", каза Йонг Юн-у, бивш дизайнер в "Хюндай" и професор в UNIST в Южна Корея.
"Но не съм сигурен дали е добра стратегия за автомобилните производители да бъдат като Foxconn за "Епъл", тъй като ще са изправени пред риск от загуба на контрол от технологичните фирми", добави той, позовавайки се на договора за доставки на тайванския производител с "Епъл".
Анализатори заявиха, че американската компания може да се интересува от използването на платформата и съоръженията на "Хюндай" за електрически автомобили, за да намали разходите за разработване и производство на превозни средства.
"Епъл" може да разглежда "Хюндай" като идеален партньор, защото що се отнася до традиционните американски производители на автомобили, всички те имат силни профсъюзи, които "Епъл" би искала да избегне", каза Кевин Йо, анализатор в eBEST Investment & Securities.
© Reuters
Общ проект с "Епъл" ще бъде голям тласък за автомобилния производител, чиито глобални продажби през миналата година са намалели с повече от 15% заради пандемията.
Дългогодишен шампион на автомобилите с водородни горивни клетки, "Хюндай" наскоро увеличи усилията си за електрически автомобили с акумулаторни батерии, което беше приветствано от инвеститорите зарадид успеха на "Тесла".
Южнокорейската компания, която си доставя батерии от SK Innovation Co Ltd и LG Chem Ltd и други, се очаква да пусне първата си кола, базирана на специализирана платформа за електрически автомобили, известна като E-GMP, по-късно тази година.
Миналия месец компанията взе контролния пакет акции в Boston Dynamics в сделка, която оценява фирмата за мобилни роботи на 1.1 млрд. долара.
Компанията създаде и съвместно предприятие с автономно управление на стойност 4 млрд. долара с доставчика на авточасти Aptiv. Двете компании ще инвестират 2 млрд. долара, докато базираната в Ирландия Aptiv ще прехвърли около 700 инженери, както и патенти и интелектуална собственост на предприятието.
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2849 ЛюбопитноЧестито,умните винаги са с два хода напред!
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...army
Рейтинг: 662 НеутралноЗа да си запазиш позицията и влиянието в бъдеще - пускаш нов продукт. Стратегия ан Епъл.
dedoliben
Рейтинг: 2421 НеутралноА Балканкар защо не е кандидат?
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIEU Fighter
Рейтинг: 743 НеутралноWow... Това е бомбата на деня. Портфейла ми увеличава своята доходност ☺️
Tod
Рейтинг: 512 НеутралноТези ще избият рибата.. "Ябълката" има страхотна база от верни клиенти с пари. Отделно имат много пари в брой.
ivanpopov
Рейтинг: 2405 НеутралноТръмп още не си е тръгнал, но те вече започнаха да изнасят производството в третия свят.
fpyyh
Рейтинг: 1754 НеутралноЕлектрическите коли на Хюндай са много приятни за каране, пълни са с екстри (мести седалките при отваряне на вратата за по-удобно влизане) и дори в момента IONIQ има за 69 000 лева, докато по-малкия Фолксваген ID3 започва от 95 000. 60ина хиляди е и електрическото Рено Zoe, което е много по-базов модел, без почти никакви екстри.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеTrayan
Рейтинг: 907 НеутралноОпит за евтин ПР, който може да им коства сделката. В бизнеса никой не обича некоректните.
historama
Рейтинг: 4013 НеутралноПредлагането на електрички е все по-масово. Само у нас, с нашите управляващи с визия от днес за вчера предлагането на таралясници секънд хенд е с фискални улеснения.
historama
Рейтинг: 4013 НеутралноДо коментар [#7] от "fpyyh":
Мазда МХ-30, бъкана с екстри, в момента със специална цена от 64 500 лв!
pag
Рейтинг: 1297 ВеселоЧе от какъв зор управляващите ще дават фискални улеснения на не особено заможни гъзари, мечтаещи да се обзаведат И с електромобил?
Плащайте пълната цена, нали постоянно ревете против намесата на държавата в икономиката? Ама като опре до вашия джоб, веднага писвате за "фискални улеснения", а, лицемери... Знанието е сила, информацията - власт
razor
Рейтинг: 853 НеутралноВърви обаче с резервна батерия за 50 км авариен пробег в багажника, защото основната осигурява само 200 км :)
pag
Рейтинг: 1297 Весело[quote#12:"razor"][/quote]
Знанието е сила, информацията - властНеее, върви с генератор с педално задвижване за дозареждане. От София до Варна ще го ползва не повече от два пъти и ще стигне за не повече от 30-36 часа.
Но пък със заякнали сърце, бели дробове и най-вече - крака...
Darulio
Рейтинг: 1005 НеутралноДо коментар [#11] от "pag":
Perhaps you and I have lived with this miracle too long to be properly appreciative. Freedom is a fragile thing and is never more than one generation away from extinction. It is not ours by inheritance; it must be fought for and defended constantly by each generation, for it comes only once to a people. Those who have known freedom and then lost it have never known it again. #ОСТАВКАДанъците са кражба, а данъчното облагане е намеса в свободния пазар. Данъчните облекчения са намаляване на кражбата, която извършва Държавата от джобовете на продавача и купувача. ;)
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2849 ЛюбопитноДо коментар [#6] от "ivanpopov":
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...Да наричате Ю.Корея и Хюндай който има заводи в САЩ,Европа и Ю.Америка трети свят е .....глуповато!!!!Меко казано!
pag
Рейтинг: 1297 ЛюбопитноА субсидиите за електромобили са? Знанието е сила, информацията - власт
Darulio
Рейтинг: 1005 ВеселоДо коментар [#16] от "pag":
Perhaps you and I have lived with this miracle too long to be properly appreciative. Freedom is a fragile thing and is never more than one generation away from extinction. It is not ours by inheritance; it must be fought for and defended constantly by each generation, for it comes only once to a people. Those who have known freedom and then lost it have never known it again. #ОСТАВКАВиж дали се дават пари на ръка или са под формата на данъчни облекчения и ще си отговориш сам. Успех!
lcp01393483
Рейтинг: 266 НеутралноДо коментар [#15] от "Willy Messerschmitt":
Очаквам следващият продукт на Епъл да изненада най-после потребителите.
Вече са разработили тоалетна хартия, която ще ви обслужва дори и при запек и ще пуска музика на всеки 30 секунди.
Нали са много умни, при това и паралии, защо все търсят някой друг да им произвежда продуктите?!
А да, не им стиска и са много хитри!
Все едно Тесла , Мерцедес или Тойота да правят мобилни телефони?!
Kosta Delev
Рейтинг: 963 НеутралноДо коментар [#16] от "pag":
"А субсидиите за електромобили са?"
Точно обратното на данъците - биваш награден, за това, че си си купил нещо, а не си наказан (обложен с данък)...
pag
Рейтинг: 1297 ВеселоСубсидиите, патенце, не се дават на ръка.
Субсидирана цена е тази, при която държавата дава парички на ПРОИЗВОДИТЕЛЯ за да му намали продажната цена, не пари "на ръка" на КУПУВАЧА.
Хайде сега да ме светнеш от кои точно данъци те "облекчават" в Германия примерно, като купиш електромобил. Успех! Знанието е сила, информацията - власт
abdulhazred
Рейтинг: 529 НеутралноСамо такива малоумници ще купят Хюндай с емблема на Епъл на тройна цена, вместо за същите пари да си купят три Хюндая със същото качество на изработка и технологии. :)))
historama
Рейтинг: 4013 НеутралноХюндай (КИА) стават все по-интересни автомобили. В Южна Корея е базата им, с конструкторското бюро, изобщо централата им.
В Европа също разполагат с конструкторско бюро, в което работят германски инженери и дизайнери. И разбира се заводи за производство на автомобили за Европа.
Предполагам, че имат подобна организация и в Северна Америка. Наистина върху Хюндай се работи мащабно.
ivanpopov
Рейтинг: 2405 НеутралноДо коментар [#15] от "Willy Messerschmitt":
Вземете се запознайте с термина и неговата история, без да влагате в него изкривените си комунистически представи, пък после ме поучавайте.
Ivan Gun
Рейтинг: 21 Веселотака трябва , целия транспорт да стане електрически , един слънчев ден като дръпнат шалтера само воените да могат да се предвижват но не с електромобили ха ха ха
Klimatet Pazardjik
Рейтинг: 5 НеутралноKia e niro заслужава ли си?