"Хюндай" може да произвежда електрическите коли на "Епъл"

"Хюндай" може да произвежда електрическите коли на "Епъл"

© Reuters



Южнокорейският автомобилен производител "Хюндай" (Hyundai Motor Co) заяви в петък, че е в начални преговори с "Епъл" (Apple), след като местна медия обяви, че фирмите обсъждат обща електрическа кола и батерии, повишавайки акциите на "Хюндай" с 25%, предаде "Ройтерс".


В края на миналата година се появиха съобшения, че "Епъл" продължава да развива технологията си за самоуправляващи се автомобили и се стреми да произведе превозно средство за пътници със собствена технология на батерията още през 2024 година.


По-рано в петък Korea Economic Daily TV съобщи, че двете фирми водят дискусии за разработване на самоуправляващи се електрически превозни средства до 2027 г. и за разработване на батерии в американските фабрики, използвани от "Хюндай" или "Киа" (Kia Motors Corp).




Първоначално южнокорейската автомобилна компания заяви, че е в "ранен етап" на преговори с производителя на iPhone за възможно партньорство за електрически автомобили.


Но часове по-късно се отказа от съобщението си и заяви, че разговаря с редица потенциални партньори, без изрично да назовава "Епъл".


"Епъл" и "Хюндай" са в дискусии, но те са на ранен етап и нищо не е решено", се казваше в първото изявление. Стойността на "Хюндай" нарасна с 9 млрд. долара след съобщението.


В регулаторна декларация, издадена по-късно, компанията заяви, че "получава искания за сътрудничество за съвместно разработване на автономни електрически превозни средства от различни компании", без да идентифицира нито една от тях.


"Хюндай" може да произвежда електрическите коли на "Епъл"

© Reuters


От "Епъл" не са коментирали официално - компанията е известна със своята потайност, когато става въпрос за нови продукти и партньорства.


Пазарът на електрически превозни средства (EV) става все по-конкурентен, а компании като "Тесла" често грабват заглавията с бързо нарастващата си оценка.


По-ниски разходи


Двете компании вече работят заедно по CarPlay, софтуера на "Епъл" за свързване на iPhone към превозни средства от различни автомобилни производители.


"Би било логично "Епъл" да възложи производството на "Хюндай", защото корейската фирма е известна с качеството си", каза Йонг Юн-у, бивш дизайнер в "Хюндай" и професор в UNIST в Южна Корея.


"Но не съм сигурен дали е добра стратегия за автомобилните производители да бъдат като Foxconn за "Епъл", тъй като ще са изправени пред риск от загуба на контрол от технологичните фирми", добави той, позовавайки се на договора за доставки на тайванския производител с "Епъл".


Анализатори заявиха, че американската компания може да се интересува от използването на платформата и съоръженията на "Хюндай" за електрически автомобили, за да намали разходите за разработване и производство на превозни средства.


"Епъл" може да разглежда "Хюндай" като идеален партньор, защото що се отнася до традиционните американски производители на автомобили, всички те имат силни профсъюзи, които "Епъл" би искала да избегне", каза Кевин Йо, анализатор в eBEST Investment & Securities.


"Хюндай" може да произвежда електрическите коли на "Епъл"

© Reuters


Общ проект с "Епъл" ще бъде голям тласък за автомобилния производител, чиито глобални продажби през миналата година са намалели с повече от 15% заради пандемията.


Дългогодишен шампион на автомобилите с водородни горивни клетки, "Хюндай" наскоро увеличи усилията си за електрически автомобили с акумулаторни батерии, което беше приветствано от инвеститорите зарадид успеха на "Тесла".


Южнокорейската компания, която си доставя батерии от SK Innovation Co Ltd и LG Chem Ltd и други, се очаква да пусне първата си кола, базирана на специализирана платформа за електрически автомобили, известна като E-GMP, по-късно тази година.


Миналия месец компанията взе контролния пакет акции в Boston Dynamics в сделка, която оценява фирмата за мобилни роботи на 1.1 млрд. долара.


Компанията създаде и съвместно предприятие с автономно управление на стойност 4 млрд. долара с доставчика на авточасти Aptiv. Двете компании ще инвестират 2 млрд. долара, докато базираната в Ирландия Aptiv ще прехвърли около 700 инженери, както и патенти и интелектуална собственост на предприятието.

Ключови думи към статията:

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2849 Любопитно

    Честито,умните винаги са с два хода напред!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  2. 2 Профил на army
    army
    Рейтинг: 662 Неутрално

    За да си запазиш позицията и влиянието в бъдеще - пускаш нов продукт. Стратегия ан Епъл.

  3. 3 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2421 Неутрално

    А Балканкар защо не е кандидат?

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  4. 4 Профил на EU Fighter
    EU Fighter
    Рейтинг: 743 Неутрално

    Wow... Това е бомбата на деня. Портфейла ми увеличава своята доходност ☺️

  5. 5 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 512 Неутрално

    Тези ще избият рибата.. "Ябълката" има страхотна база от верни клиенти с пари. Отделно имат много пари в брой.

  6. 6 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2405 Неутрално

    Тръмп още не си е тръгнал, но те вече започнаха да изнасят производството в третия свят.

  7. 7 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1754 Неутрално

    Електрическите коли на Хюндай са много приятни за каране, пълни са с екстри (мести седалките при отваряне на вратата за по-удобно влизане) и дори в момента IONIQ има за 69 000 лева, докато по-малкия Фолксваген ID3 започва от 95 000. 60ина хиляди е и електрическото Рено Zoe, което е много по-базов модел, без почти никакви екстри.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  8. 8 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 907 Неутрално

    Опит за евтин ПР, който може да им коства сделката. В бизнеса никой не обича некоректните.

  9. 9 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4013 Неутрално

    Предлагането на електрички е все по-масово. Само у нас, с нашите управляващи с визия от днес за вчера предлагането на таралясници секънд хенд е с фискални улеснения.

  10. 10 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4013 Неутрално

    До коментар [#7] от "fpyyh":

    Мазда МХ-30, бъкана с екстри, в момента със специална цена от 64 500 лв!

  11. 11 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1297 Весело

    Предлагането на електрички е все по-масово. Само у нас, с нашите управляващи с визия от днес за вчера предлагането на таралясници секънд хенд е с фискални улеснения.
    —цитат от коментар 9 на historama


    Че от какъв зор управляващите ще дават фискални улеснения на не особено заможни гъзари, мечтаещи да се обзаведат И с електромобил?
    Плащайте пълната цена, нали постоянно ревете против намесата на държавата в икономиката? Ама като опре до вашия джоб, веднага писвате за "фискални улеснения", а, лицемери...

    Знанието е сила, информацията - власт
  12. 12 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#7] от "fpyyh": Мазда МХ-30, бъкана с екстри, в момента със специална цена от 64 500 лв!
    —цитат от коментар 10 на historama


    Върви обаче с резервна батерия за 50 км авариен пробег в багажника, защото основната осигурява само 200 км :)

  13. 13 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1297 Весело

    [quote#12:"razor"][/quote]

    Неее, върви с генератор с педално задвижване за дозареждане. От София до Варна ще го ползва не повече от два пъти и ще стигне за не повече от 30-36 часа.
    Но пък със заякнали сърце, бели дробове и най-вече - крака...

    Знанието е сила, информацията - власт
  14. 14 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    До коментар [#11] от "pag":

    Данъците са кражба, а данъчното облагане е намеса в свободния пазар. Данъчните облекчения са намаляване на кражбата, която извършва Държавата от джобовете на продавача и купувача. ;)

    Perhaps you and I have lived with this miracle too long to be properly appreciative. Freedom is a fragile thing and is never more than one generation away from extinction. It is not ours by inheritance; it must be fought for and defended constantly by each generation, for it comes only once to a people. Those who have known freedom and then lost it have never known it again. #ОСТАВКА
  15. 15 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2849 Любопитно

    До коментар [#6] от "ivanpopov":

    Да наричате Ю.Корея и Хюндай който има заводи в САЩ,Европа и Ю.Америка трети свят е .....глуповато!!!!Меко казано!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  16. 16 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1297 Любопитно

    До коментар [#11] от "pag":Данъците са кражба, а данъчното облагане е намеса в свободния пазар. Данъчните облекчения са намаляване на кражбата, която извършва Държавата от джобовете на продавача и купувача. ;)
    —цитат от коментар 14 на Darulio


    А субсидиите за електромобили са?

    Знанието е сила, информацията - власт
  17. 17 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1005 Весело

    До коментар [#16] от "pag":

    Виж дали се дават пари на ръка или са под формата на данъчни облекчения и ще си отговориш сам. Успех!

    Perhaps you and I have lived with this miracle too long to be properly appreciative. Freedom is a fragile thing and is never more than one generation away from extinction. It is not ours by inheritance; it must be fought for and defended constantly by each generation, for it comes only once to a people. Those who have known freedom and then lost it have never known it again. #ОСТАВКА
  18. 18 Профил на lcp01393483
    lcp01393483
    Рейтинг: 266 Неутрално

    До коментар [#15] от "Willy Messerschmitt":

    Очаквам следващият продукт на Епъл да изненада най-после потребителите.
    Вече са разработили тоалетна хартия, която ще ви обслужва дори и при запек и ще пуска музика на всеки 30 секунди.
    Нали са много умни, при това и паралии, защо все търсят някой друг да им произвежда продуктите?!
    А да, не им стиска и са много хитри!
    Все едно Тесла , Мерцедес или Тойота да правят мобилни телефони?!

  19. 19 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 963 Неутрално

    До коментар [#16] от "pag":

    "А субсидиите за електромобили са?"

    Точно обратното на данъците - биваш награден, за това, че си си купил нещо, а не си наказан (обложен с данък)...

  20. 20 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1297 Весело

    До коментар [#16] от "pag":Виж дали се дават пари на ръка или са под формата на данъчни облекчения и ще си отговориш сам. Успех!
    —цитат от коментар 17 на Darulio


    Субсидиите, патенце, не се дават на ръка.
    Субсидирана цена е тази, при която държавата дава парички на ПРОИЗВОДИТЕЛЯ за да му намали продажната цена, не пари "на ръка" на КУПУВАЧА.
    Хайде сега да ме светнеш от кои точно данъци те "облекчават" в Германия примерно, като купиш електромобил. Успех!

    Знанието е сила, информацията - власт
  21. 21 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 529 Неутрално

    "Ябълката" има страхотна база от верни клиенти с пари.
    —цитат от коментар 5 на Tod


    Само такива малоумници ще купят Хюндай с емблема на Епъл на тройна цена, вместо за същите пари да си купят три Хюндая със същото качество на изработка и технологии. :)))

  22. 22 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4013 Неутрално

    Хюндай (КИА) стават все по-интересни автомобили. В Южна Корея е базата им, с конструкторското бюро, изобщо централата им.
    В Европа също разполагат с конструкторско бюро, в което работят германски инженери и дизайнери. И разбира се заводи за производство на автомобили за Европа.
    Предполагам, че имат подобна организация и в Северна Америка. Наистина върху Хюндай се работи мащабно.

  23. 23 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2405 Неутрално

    До коментар [#15] от "Willy Messerschmitt":

    Вземете се запознайте с термина и неговата история, без да влагате в него изкривените си комунистически представи, пък после ме поучавайте.

  24. 24 Профил на Ivan Gun
    Ivan Gun
    Рейтинг: 21 Весело

    така трябва , целия транспорт да стане електрически , един слънчев ден като дръпнат шалтера само воените да могат да се предвижват но не с електромобили ха ха ха

  25. 25 Профил на Klimatet Pazardjik
    Klimatet Pazardjik
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Kia e niro заслужава ли си?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK