Цитат на деня: България се прави на Херкулес без мускули

Цитат на деня: България се прави на Херкулес без мускули

© Associated Press



"България не е осъзнала, че в Северна Македония се роди нова нация, която има собствен език. Вместо да уважава и да допринася за мира и приятелството на народите в региона, България действа дестабилизиращо, като се прави на Херкулес без мускули."


Това заяви бившият външен министър на Гърция Никос Кодзиас в интервю за EurActiv. С тези думи Кодзиас, който бе първи дипломат в кабинета на крайнолявата "Сириза" на Алексис Ципрас, коментира напрежението между София и Скопие.


По думите му в София тонът се задава от ВМРО, партията на вицепремиера Красимир Каракачанов.




Обяснява, че Атина е предупреждавала Европейския съвет за рисковете от политики отвъд нормите на ЕС, след като по време на българското европредседателство пред Националния дворец на културата бе поставена скулптура на лъв с карта на Санстефанска България (включваща територии както на днешна Северна Македония, така и на Гърция).


Министърът изигра важна роля заедно със сегашния вицепремиер на Северна Македония Никола Димитров в подписването на историческа сделка между Скопие и Атина за смяна на името на Македония.

Ключови думи към статията:

Коментари (119)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1913 Неутрално

    Щом левичарите те плюят - значи си на прав път!

  3. 3 Профил на todor._89
    todor._89
    Рейтинг: 748 Весело

    Съвсем резонно е такова мнение от крайно ляв политик. Притеснителното е, че неговото мнение съвпада с мнението на нашите "автентично десни". Тези същите дето не са гласували за Радев, Манолова, Копейкин...

    Мазохист съм.Минусите ви ми докарват оргазми.
  4. 4 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3488 Неутрално

    ".....в Северна Македония се роди нова нация...."

    Роди се нова нация!!!!? Коя майка роди туй грешно отроче и как го роди? А българите в гръцка Македония измряха ли? Да не би още да са там?

  5. 5 Профил на ivpetr
    ivpetr
    Рейтинг: 473 Неутрално

    Когато истината и правото са на твоя страна, нямаш нужда от мускули.

  6. 6 Профил на smotlixx
    smotlixx
    Рейтинг: 676 Неутрално

    От коментарите в статията на Дневник, когато върнаха лъвчето на мястото му става ясно, че картата е на Българската Екзархия. https://www.dnevnik.bg/photos/2017/11/02/3070515_fotogaleriia_luvut_koito_zameni_pametnika_1300_godini/?pic=1

  7. 7 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1274 Неутрално

    Цял свят ни се смее за пещерният национализъм, наложен от руската агентура в България, с цел да дестабилизира ЕС и попречи на разширението му.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  8. 8 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1913 Неутрално

    ...а този в комбина с Ципрас не случайно са на гробището на политиката в Гърция.

  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на dzenlandia
    dzenlandia
    Рейтинг: 19 Неутрално

    Е да ми цитирате Сириза като някакъв сериозен фактор в политиката на ЕС е все едно да цитирате корумпираната комунистка Клеър Дейли, изказваща се за състоянието на демокрацията в България. Oh, wait.... Вие го правите!

    Сириза никога повече няма да бъде управляваща партия в Гърция и това до не малка степен се дължи и на компромисите в спора с името, които направиха. Огромна част от гърците не одобряват Преспанското споразумение и използването на Македония в името на РСМ и нямайте съмнение, че при първа удобна възможност ще го ревизират.

  11. 11 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2224 Неутрално

    "Роди" не е баш точният термин за появата на въпросното наци.

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1661 Неутрално

    '''''''България действа дестабилизиращо, като се прави на Херкулес без мускули."'''''''''

    Много възпитано се е изразил. България, по точно Оправниците се държат като селски гамени, като единствената причина за това поведение е партийни нужди. И да обслужат москва - да има нестабилни Балкани.

    ДБ ВЪРНАХА ДПС И БСП В УПРАВЛЕНИЕТО НА БЪЛГАРИЯ
  15. 15 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4197 Весело

    Скоро ще вземе да се роди същата " нова нация" и в Егейска Македония ! Да ви питам тогава какво ще приказвате.......

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18 Профил на jlm29700106
    jlm29700106
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Вече 200 години Гърция се прави на Херкулес с мускули, затова Ататюрк и Турция им натриха носа.... да продължават да си мислят

  19. 19 Профил на uvtest
    uvtest
    Рейтинг: 2454 Любопитно

    Аз съм автентично десен и не мога и да представя, че по някакъв въпрос бих бил на едно мнение с мазна и гнусна руска свиня, като Каракачанов!!!
    —цитат от коментар 12 на Viva la Evolution


    Ако Каракачанов каже,че слънцето изгрява от изток,пак ли няма да си на едно мнение с него ?

  20. 20 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1726 Неутрално

    Кражбата на история в Македония е само част. Крайно време е да се обърнем с лице към историята на Егейска Македония и към насилствената асимилация на българското население в Гърция.

  21. 21 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1913 Неутрално

    До коментар [#18] от "jlm29700106":

    Да хейтиш Гърция заради този бузанко е доста безсмислено. Този е ултраляв маоист, станал напълно случайно външен министър на Гърция. Официална Гърция ни подкрепя, или поне показва разбиране.

  22. 22 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1913 Неутрално

    До коментар [#20] от "spiegel":

    И като се обърнеш какво хубаво ще произлезе от това?

  23. 23 Профил на smotlixx
    smotlixx
    Рейтинг: 676 Неутрално

    До коментар [#21] от "zxp53317185":

    Всъщност който е чел гръцка история знае че гръцките комунисти са подкрепени от Югославия по време на гръцката гражднска война.

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  25. 25 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1913 Неутрално

    До коментар [#23] от "smotlixx":

    На тях са им гласяли същото, каквото на нас с пиринска Македония. Тръгнал е същият процес на македонизация и евентуално откъсване в полза на Югославия.

  26. 26 Профил на dzenlandia
    dzenlandia
    Рейтинг: 19 Неутрално

    Между другото Дневник, вместо да цитирате хора без НИКАКВА тежест в политиката на ЕС, защо не се фокусирате върху заявленията, които реално имат значение.

    Не видях на вашия сайт новината, че външният министър на Португалия, ротационен председател на ЕС за шестмесечието ЗАЯВИ, че подкрепя България в исканията й и че няма да започнат преговори с РСМ по време на председателството на Португалия. Изказване, което реално има значение практически не бива цитирано, а ми пускате глупостите на крайно леви хорица. Несериозно е.

  27. 27 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#4] от "Judjuk":

    Тито я роди. Въпросът е че отдавна са им промити мозъците и шансът за обръщане на тази тенденция е минимален и Каракачанов само си вдига рейнтинга

    Не ме търсете преди обяд
  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 29 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2408 Неутрално

    Да де, сега уточняваме рождената дата на новата нация през 1944 или през 1945 да я запишем.

  30. 30 Профил на Syzygy
    Syzygy
    Рейтинг: 1641 Весело

    До коментар [#26] от "dzenlandia":

    "Несериозно е"

    Ама слага ляб на масата и некой левец у джобарата, те и умнокрасивите 'либерали' имат чисто човешки нужди :)

    Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anyway
  31. 31 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1726 Неутрално

    До коментар [#22] от "zxp53317185":

    За мен паметта за историята само по себе си е хубаво нещо. И обратно - националният нихилизъм и робската безпаметност са нещо лошо.

  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  33. 33 Профил на nim35648730
    nim35648730
    Рейтинг: 8 Неутрално

    "България не е осъзнала, че в Северна Македония се роди нова нация, която има собствен език"

    А кой точно оспорва новата НАЦИЯ и изкуствения им език по конституция? Проблемът е, че скопските политици посягат на българската етническа идентичност, диалекти и история, ако искаха просто да ги признаем за нова нация от типа на канадци, австралийци и пр. немаше да има проблем.

  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  36. 36 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 741 Неутрално

    Трябва сериозно да ревизираме подкрепата за Атина и да обмисли подкрепа за Турция в Кипър. Тогава ще вият византийците.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  38. 38 Профил на nim35648730
    nim35648730
    Рейтинг: 8 Неутрално

    А гъркът осъзнава ли, че в Гърция се роди нова нация, която нема никаква връзка с древните елини и македони? Допреди гръцкото възраждане и освобождение са се наричали ромеи, т.е. това са потомци на гръкоезични римляни от Византия (целокупното византийско население с разнороден етнически произход).

  39. 39 Профил на EU Fighter
    EU Fighter
    Рейтинг: 674 Неутрално

    Хахахахахахахахах, колко е прав....

  40. 40 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1913 Неутрално

    До коментар [#31] от "spiegel":

    Паметта си е памет, само че с тях нямаме нерешени въпроси и нещата са ясни от много отдавна. А пък ако те успокоява по цялото Черноморие са живели гърци и сега още си стоят гръцки махали, ама ако тръгнеш едва ли ще намериш и един грък. Така че и ние не сме им останали длъжни, тъкмо обратното.

  41. 41 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 741 Неутрално

    Грънците в момента тикат скопците към Белград, за да оплетат анти-българската (и анти европейска) ос Атина-Белград. Затова отдавна повтарям, че ефективно вето на Сърбия е повече от наложително.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  42. 42 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1298 Неутрално

    Още една илюстрация на моята теза, че Гърция и Сърбия са най-лошите ни съседи. От тях сме получавали само удари и много сериозни поражения. Гръцки политици, независимо дали са действащи или не е по-добре да си мълчат, когато става дума за България. Още едно основание, България да не подкрепя Гърция в спора с Турция за Егейско Море, както и по Кипърския Въпрос. Не визирам Гърците като хора, но Гръцката държава е изконно враждебна нам през цялата история. Подобно е положението с Франция от Освобождението до ден-днешен, особено след ПСВ. Затова, България НИКОГА не следва да оказва политическа подкрепа на тия две страни. Същото се отнася до Сърбия - изконно вражеска страна. Дори Румъния в някаква степен накърнява нашите Национални Интереси (ПСВ). Единственият добър съсед, а и доброжелателен е Турция. От приятелство с Турция можем само да спечелим. С Гърция и приятелство и враждебност водят само до загуби за нас. С Гърция трябва да се играе твърдо, защото се отнасят с нас като към трето качество хора. Некоректни и хлъзгави през цялата история (имам пред вид от 1821 насам, откакто съществува тази държава, Източната Римска империя е друга бира и нейният наследник не е Гърция). Много ме беше яд, когато Бойко преговаряше и уж ратуваше за Западните Балкани, а после, козарчето Ципрас се събраха със Заю на Преспанското Езеро и не само не поканиха Бойко, но даже не го споменаха. Мръсни Балкански игрички. Ей затова трябва да се бие шута на Македония, а и на Гърция и Сърбия.
    Нашите естествени съюзници са по Оста от ПСВ - Германия, Унгария, България, Турция - това е естествената ос към която принадлежим. Не понасям презрението на Гърци и Сърби към Българите. С тия трябва да се внимава и трябва да се пазарим до последно за най-дребното нещо и където можем - да извиваме ръце. Вижте Турската политика - образец, направо златен образец за външна политика, дипломация и защита на Национален Интерес! Така трябва да се прави, а не някой сульо да ти разправя, че си бил Херкулес без мускули. Аман от идиоти!

  43. 43 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 741 Неутрално

    С отказа си да признае Косово Гърция действа още по-деструктивно на Балканите, но византийците са толкова безсрамно племе, че поучават останалите....

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  44. 44 Профил на Syzygy
    Syzygy
    Рейтинг: 1641 Весело

    До коментар [#35] от "Моа Преател Тайпи":

    Кои са 'моите' ора?

    Що падаш до ступидоид левъл :)

    Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anyway
  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  46. 46 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1913 Неутрално

    До коментар [#43] от "Пипера е много лют":

    Това че гърците сами се изкарват себе си наследници на Византия донякъде го разбирам, но българите би трябвало да са по - осведомени. Това е източна римска империя, народът е бил "ромеи". Гърция си е Гърция, Византия си е Византия.

  47. 47 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1726 Неутрално

    До коментар [#25] от "zxp53317185":

    В гражданската война българите от Егейска Македония са близо 60% от бойния състав на комунистическите сили. Те са привлечени сравнително късно, като едва в началото на 1949, когато вече разгромът е близо, Захариадис им обещава след победата нещо като федерация. Да се сравнява техният стремеж да получат някакво равноправие или автономия в Гърция, която жестоко преследва българския елемент, с откъсването на Македония от България е профаниране в резултат на непознаване на историята.

  48. 48 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2746 Неутрално

    Тоя изиграл важна роля при промяна на името, постигнал си целите ;)

    Ама сега други са виновни. :)

    Вие я блокирахте 10 години за НАТО и ЕС.

  49. 49 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1726 Неутрално

    До коментар [#40] от "zxp53317185":

    Съвсем доскоро гръцките баби в някои Черноморски градчета дори не знаеха да говорят на български, за разлика от българите в Гърция, които нямаха паспорти, нямаха право да напускат зоната около границата и трепереха да не се разбере, че разбират български, камо ли да го говорят.

  50. 50 Профил на justauser
    justauser
    Рейтинг: 198 Неутрално

    Нормално е Никос Кодзиас да говори така, защото Гърция направи невероятен гаф като призна наличие на някакъв "македонски език". А такъв език реално няма, и България е го признава. В Гърция много добре осъзнават това, тамошните медии пишат по въпроса. След като България сега зае такава позиция, то Гърция в очите на всички по Света стана смешна, защото Гърция вече имаше официална позиция и както казах призна някакви "македонски нация и език". Сега Гърция разбира се за да излезе от конфуза ще иска България да приеме и да признае точно това, което Гърция е приела и признала.
    А това че България се правила на нещо, България на нищо не се прави, просто със своята позиция Българските политици направиха смешни гръцките политици.

    ДБ криптикомунисти боядисани в лилаво, но отвътре червени. Проект на БКП за промиване на мозъци и лъжене за миналото на България. Идеята на ДБ не е декомунизация и лустрация, а реставрация на Виденов, Орешарски и всички комунисти.
  51. 51 Профил на smotlixx
    smotlixx
    Рейтинг: 676 Неутрално

    До коментар [#47] от "spiegel":

    Вече в средата на 20ти век славянското население което е останало по Беломорието е спорно дали са българи. Повечето бягат след балканските войни и първата световна война.

  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  53. 53 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1913 Неутрално

    До коментар [#49] от "spiegel":

    Хаха, и къде ги видя тези гръцки баби? Ако искаш да видим колко гърци има по преброявания в България и колко българи в Гърция и да ги сравним?

  54. 54 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 775 Неутрално

    хахаха точно това гръцко кюфте ли ще говори за мускули...
    Време е да признаем турската кипърска република!

  55. 55 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1726 Неутрално

    До коментар [#53] от "zxp53317185":

    Явно никога не си ходил в Созопол.

  56. 56 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 2036 Неутрално

    Да цитирате комунист от Гърция, който плюе България, що за вкус!?

  57. 57 Профил на justauser
    justauser
    Рейтинг: 198 Неутрално

    Гърците са страшно ядосани от българската позиция и това е разбираемо, защото Гърция призна неща, които не съществуват, като македонска нация и език. И сега се чудят кой им е виновен.

    ДБ криптикомунисти боядисани в лилаво, но отвътре червени. Проект на БКП за промиване на мозъци и лъжене за миналото на България. Идеята на ДБ не е декомунизация и лустрация, а реставрация на Виденов, Орешарски и всички комунисти.
  58. 58 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#3] от "todor._89":Та нали Радан Кънев в тандем със злобното Ленче подеха инициативата Европейски парламент да ни хока за непризнаването на македонско малцинство.
    —цитат от коментар 16 на smotlixx


    Имате проблеми при четенето с разбиране. Бих ви посъветвал да се обърнете към специалист психиатър. Или малко от малко да разширите общата си култура,

  59. 59 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1726 Неутрално

    До коментар [#51] от "smotlixx":

    Помаците там какво население са? Гърците до ден днешен се опитват да ги направят с турско самосъзнание, за да не са българи.

  60. 60 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 888 Неутрално

    Кодзиас е бивш комсомолски секретар и отявлен левичар.
    Завършил е марксистките науки в ГДР.
    Нормално е да защитава изчадието на Коминтерна...

  61. 61 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1913 Неутрално

    До коментар [#55] от "spiegel":

    Напротив, ходил съм, не съм забелязал да се прескачат гръцки бабички, но както и да е. Гаранция давам че всички балкански държави: Румъния, Сърбия, Гърция, Турция, Албания (даже и измислената РСМ) живеят със съзнанието че граничат със свои територии и свой народ и че историята ги е ощетила и всеки се е колил със всеки. Добре че излязохме от тази спирала, и нека не влизаме никога пак в нея.

  62. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  63. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  65. 65 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2533 Неутрално

    Ся последно нова нация с нов език ли са или са античка нация с антички език...

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  66. 66 Профил на Apophenia
    Apophenia
    Рейтинг: 2533 Неутрално

    Ако са нова нация с нов език аз съм ОК. Неприятно е но е разбираемо да не искат да ги свързват с нас. Само да не претендират че са античка нация и са ни измислили буквите :)

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  67. 67 Профил на иванчолаков
    иванчолаков
    Рейтинг: 241 Неутрално

    Ей така,по този начин-набързо,хей такива хара са ни решавали съдбата и на Берлинския конгрес,и в Букурещ,и във Версай...Този четвърто национално унижение ли ни готви??Никакво отстъпление,с нас е истината!Не искаме нищо повече...

  68. 68
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  69. 69 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2326 Неутрално

    "Министърът изигра важна роля заедно със сегашния вицепремиер на Северна Македония Никола Димитров в подписването на историческа сделка между Скопие и Атина за смяна на името на Македония."

    Тоя разказа играта на всичкото българско патриотар дето търсеше аналогии между простотиите на Каракачанов и гръцката позиция! Глупости, каква игра - направо го заби в земята!

    Това е вторият звучен шамар след ветото върху мераците на иже нарицаемото българско правителство от страна на Чехия и Словакия.

    И това е само началото. Никой няма да позволи на някакви сървайвъри да си отработват комплексите и да таманят изборните резултати на линеещите си партийки за сметка на важните цели на Европейския съюз.

  70. 70 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1726 Неутрално

    До коментар [#61] от "zxp53317185":

    Явно си по-мъдър от дядовците си и прадядовците си. Този нихилизъм, смятащ се за върха на еволюцията, е също толкова отвратителен, колкото и патриотарството с татуираните Ботев и Левски.

  71. 71 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 888 Неутрално

    Между другото, гръчката нация е също толкова изкуствено създадена както, румънската и македонската.
    Казват, че били наследници на Византия.
    Ама Константин Велики не е грък.
    И никога на престола в Константинопол не е имало император по народност - грък...

  72. 72 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2912 Весело

    До коментар [#27] от "tulup":

    "Тито я роди. Въпросът е че отдавна са им промити мозъците и шансът за обръщане на тази тенденция е минимален и Каракачанов само си вдига рейнтинга"
    ===============
    Уф, мислех си че има две мнения, ама явно са поне три.
    Подкрепям твърдението ти, че тези българи няма да станат, излишно е да ги бием втори път.
    Да спрат да приказват глупости и нека са каквото си искат. Гърците им отрязаха древната история, на нас ни трябва да не ни крадат Средновековието и Възраждането, нататък да си се пишат богове. Сърбите ще ги оправят.

    Еретик
  73. 73
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  74. 74 Профил на hav08635628
    hav08635628
    Рейтинг: 118 Неутрално

    Трябва ли,да обръщаме внимание на всеки помияр?
    Да се разкарат от главите ни,най-излишните ни братовчеди - северномакедонците.
    Зелени мухи.Много са нахални.
    Поне през португалския период,да се потопят.
    После ще видим,какво ще каже Мъск за марсианците,и така...

  75. 75
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  76. 76 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2912 Весело

    До коментар [#61] от "zxp53317185":

    "Гаранция давам че всички балкански държави: Румъния, Сърбия, Гърция, Турция, Албания (даже и измислената РСМ) живеят със съзнанието че граничат със свои територии и свой народ и че историята ги е ощетила и всеки се е колил със всеки. "
    ===================
    Всъщност това е абсолютно вярно. Едни земи са били тракийски, гръцки , български , османски, сръбски............
    Значи всички сме ги губили, след като сме ги взели от друг. Проблемът е единствено с тези, дето хем на пинчери приличат, хем най-много лаят.
    Аз бих възразил да предявим териториални претенции към когото и да е, но ще се пиша доброволец на стари години, ако някой иска да ни вземе нещо.
    Последното написано е относително безсмислено, предвид динамиката на съвременните войни. Изразява емоционално отношение.

    Еретик
  77. 77 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Затова ли 27 години ги въртяхте за името?!?
    От грък съвет не търся!!!

  78. 78 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2912 Весело

    До коментар [#74] от "hav08635628":

    "Трябва ли,да обръщаме внимание на всеки помияр?"
    ===============
    Не. Но трябва да се договорим да не четем и коментираме. Ще останат само Грънци, Ступи и пишман Императора. Тогава ще изглежда, че пропагандата си е свършила работата, ние сме се примирили.
    Пак не става. Правителството ще реши, че не ни пука и ще подпише някоя глупост.

    Еретик
  79. 79 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3618 Неутрално

    До коментар [#50] от "ygb11665876":

    Нормално е Никос Кодзиас да говори така, защото Гърция направи невероятен гаф като призна наличие на някакъв "македонски език".
    ========
    Това за гърците не е никакъв проблем....понеже и те се появяват едва в началото на 19 век.....
    Днес македонска.....утре пернишка....а в други ден влашка......нация....
    Те са готови да подкрепят всичко което им е наредено.....

    Bukalemun
  80. 80 Профил на biz58591165
    biz58591165
    Рейтинг: 50 Неутрално

    Трябва протестна нота да им изпратим на тия византийци. Те защо не ги оставиха да се казват Македония, а държаха да си сменят името? Защо държаха да си сменят името на летището в Скопие?

  81. 81
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  82. 82 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1968 Весело

    До коментар [#61] от "zxp53317185":"Гаранция давам че всички балкански държави: Румъния, Сърбия, Гърция, Турция, Албания (даже и измислената РСМ) живеят със съзнанието че граничат със свои територии и свой народ и че историята ги е ощетила и всеки се е колил със всеки. "=================== Всъщност това е абсолютно вярно. Едни земи са били тракийски, гръцки , български , османски, сръбски............ Значи всички сме ги губили, след като сме ги взели от друг. Проблемът е единствено с тези, дето хем на пинчери приличат, хем най-много лаят. Аз бих възразил да предявим териториални претенции към когото и да е, но ще се пиша доброволец на стари години, ако някой иска да ни вземе нещо. Последното написано е относително безсмислено, предвид динамиката на съвременните войни. Изразява емоционално отношение.
    —цитат от коментар 76 на Костадин Иванов


    Така е. Териториалните претенции на балканите са по големи от територията им.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  83. 83
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  84. 84 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2127 Неутрално

    До коментар [#76] от "Костадин Иванов":

    Зачекна една интересна тема и в тази връзка изниква въпроса —> какво трябва да е поведението на обществото, ако населрението на част от територията на една държава иска да се отцепи от тази държава ...

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  85. 85
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  86. 86
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  87. 87 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2326 Неутрално

    До коментар [#76] от "Костадин Иванов":

    Май Чърчил го е казал най-добре:

    "Балканите произвеждат повече история, отколкото могат да консумират"

  88. 88 Профил на chvor_s
    chvor_s
    Рейтинг: 622 Весело

    Що бе,човека си казва истината по същество-имаме -опаааа-нова нация -северно-македонска.И всъщност въпреки,че като всяко комунде-минало,днешно или бъдещо -се пени и плюе,няма как да скрие факта-нацията на РСМ е НОВА-от 1944г.Освен това гръчетата вият на умряло,само при мисълта,че в един момент топлата им връзка-Сърбия-Гърци през вардарската долина ,отива в необозримо бъдеще с нашето вето.Нещо ,което и с войни не можахме да преодолеем,сега леко,елегантно и без много шум по света го реализираме-РСМ докато не се промени-няма ЕС.И ш,мадииците и маляките остават с пръст в уста.А за цветуштите сравнения-боли маляка,когато хондрокефалосите те цакат,ма няма как-сега ще си дъвчеш вратовръзката.

  89. 89 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2326 Неутрално

    До коментар [#83] от "zz_s":

    Ти си боклук.
    —цитат от коментар 83 на zz_s


    Благодаря Ви. Наистина нямаше по-добър начин да кажете, че съм прав.

  90. 90 Профил на Nikolai Tsekov
    Nikolai Tsekov
    Рейтинг: 448 Неутрално

    Между другото, гръчката нация е също толкова изкуствено създадена както, румънската и македонската.Казват, че били наследници на Византия.Ама Константин Велики не е грък.И никога на престола в Константинопол не е имало император по народност - грък...
    —цитат от коментар 71 на palav_nik


    Абсолютно сте прав - Византия няма нищо общо с Гърция. Юстиниян Велики, който е построил Света София, не е знаел гръцки език, и бил коронован като римски император. Всички закони на Византия дори при Василий Втори Българоубиец, са писани на латински! Гърците са смятани в империята за втора ръка хора. МегаЕлада обаче не признава тези факти! За тези мегаломани Константинопол е гръцки град независимо от факта, че Ататюрк изхвърли в Бяло море 300 хил- гръцка армия и 2 млн гръцки колонисти през 1922 г., когато размаза маниакалните помисли на гърчолята за възраждане на някаква велика Елада. Гръцките полиси никога не са били в една държава, още по-малко пък без да се мачкат един друг. А и сегашните гърци имат нещо общо с древните гърци колкото Заю и Грую са братчеди на Александър Велики и Клеопатра..

  91. 91 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3488 Неутрално

    Скоро ще вземе да се роди същата " нова нация" и в Егейска Македония ! Да ви питам тогава какво ще приказвате.......
    —цитат от коментар 15 на samoedin


    Тчъ! Там българите са истински.

  92. 92 Профил на kvasimodo
    kvasimodo
    Рейтинг: 1883 Любопитно

    Дневник бърза да ни уведомява за всяко промакедонско изказване. Не си ли заработиха вече финикийските знаци?
    Бая статии избълваха в полза на античките.

    "Което беше порок стана обичай" - Сенека
  93. 93 Профил на ocean
    ocean
    Рейтинг: 361 Неутрално

    Ма на ви гръцка. А, защо не приехте името Македония, скапаняци..

  94. 94 Профил на nikolay.
    nikolay.
    Рейтинг: 370 Неутрално

    Интересно, този шишко, когато македонците се взимаха за наследници на Александър Македонски, говореше съвсем други неща за Македония и новата им нация.

  95. 95 Профил на hav08635628
    hav08635628
    Рейтинг: 118 Неутрално

    До коментар [#78] от "Костадин Иванов":

    Съгласен съм на конските мухи,да им се казва и северномакедонски мухи.
    Защото българите са дошли на коне по тези земи.
    А на гръцките комунисти,-
    нещо като неотитовисти или егейски титовисти.
    Все ще го докараме някак си договора,
    трябва да се правят разумни компромиси.
    С преговори става.

  96. 96 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 1971 Неутрално

    България си е баш Херкулес и то с мускули като погледнем дереджето на държавите около нас:)
    Затова можем само да се усмихваме на такива изказвания от комшиите ни.
    А що се отнася за териториите нека първо да си засилим сегашната територия поне с 12 милиона после ще видим.
    А що се отнася за Балканите не сме толкова лоши. 108 години не е имало войни между държавите ни.
    Изключвам световните войни щото там ни местят като пионки.

  97. 97 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2757 Любопитно

    Малко лицемерно, след като същия този накара северно-македонците да си сменят името по конситуция, и ги накара да подпишат текст, с който северно-македонците се отказват от елинската история и наследство, които до тогава крадоха най-безсрамно, както продължават с българската история.
    Защо Дневник не прави това уточнение в статията? В други случаи по други теми го правят.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  98. 98 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7809 Неутрално

    Заради тези малоумници, патриотите, станахме за смях. Що не гледат гръцката дипломация как действа. В това правителство, само некадърници.

  99. 99 Профил на Nikolai Tsekov
    Nikolai Tsekov
    Рейтинг: 448 Неутрално

    През есента на 1944 г. българите в Пиринския край и Вардарска Македония са подложени на нечувани репресии и гонения. Целта: да бъдат приобщени към признатата от Москва „македонска нация“. Датиращите още от 20-те години на миналия век решения на Коминтерна и неговата Балканска комунистическа федерация за създаване на „македонска“, „тракийска“ и „добруджанска“ нации са част от социалното инженерство на Кремъл. То цели да реставрира влиянието на бившата империя върху изгубените територии и сфери на влияние в Източна и Югоизточна Европа зад маската на решаването на националните въпроси.

    Паралелно с работата по изобретяването през 20-те и 30-те години на миналия век на молдовската, белоруската и ред други нации на територията на СССР, на ръководения от Г. Димитров български филиал на комунистическото движение е поверено уреждането на „националния въпрос“ в България - по каноните на болшевизма. Съветското настъпление към Балканите в края на Втората световна война дава зелена светлина за чудовищния експеримент със съдбата на народите от близкото „зарубежие“ на съветската империя.

    Покерът между Сталин и Тито

    РЕДАКЦИЯТА ПРЕПОРЪЧВА
    Когато Сталин сложи ръка на България
    Окупацията на България от съветски войски през септември 1944 и превръщането ѝ в сателит на Москва са недокрай прочетени страници в българската история. Нов документален сборник показва как Москва сложи ръка на България. (18.02.2017)

    "Героят" от Лайпциг
    Тито - жесток или мъдър? Или и двете?
    Историкът от Белоруския държавен университет Анатолий Салков смята, че за Съветска Русия единственият механизъм за влияние върху Балканите до края на 1944 г. са били само структурите на Коминтерна. В труда си за проблемите в българо-югославските отношения, ученият цитира редица непознати за българската публика документи и факти, посветени на една от най-срамните страници в българската история – подготовката за доброволното предаване на Пиринския край на Югославия от марионетното правителство на Г. Димитров. Салков подробно се спира на гнусния покер, разигран между Сталин и Тито непосредствено след 9 септември 1944 г. Залогът в него е съдбата на изконния български Пирински край, а и на цяла България.

    За да задържи непредсказуемия югославски диктатор в лоното на съветската империя, Сталин залага капана на проектираната в Кремъл - със съгласието на Тито и Димитров - федерация между Югославия и България. Още по време на първата си среща с британския пратеник Антъни Идън в Москва в края на 1941 г., Сталин изразява позиция, че българо-югославската граница след войната „трябва да пострада“ в ущърб на България. През 1943 г. създадената в Москва комисия „Литвинов“ за ревизия на следвоенните граници в Европа предлага създаването на „единна македонска държава“.

    Любопитното е, че първата негативна реакция срещу безцеремонната намеса идва от посланика на Кралство Югославия в Москва Станое Симич. Дипломатът е смаян от натрапването на идеята за македонска нация. Пред заместник-комисаря по външните работи Александър Корнейчук, Симич заявява, че самостоятелен македонски народ не съществува, а хората, които населяват Вардарска Македония, са основно българи и сърби. Според представителя на югославския крал, претенцията, че македонците били „особен народ“, е известна на Белград като българска теза.

    Замисълът - поглъщане на цяла България

    Mord in Titos Namen – Geheime Killerkommandos in Deutschland
    Йосип Броз Тито в униформа в края на 1960-те години

    В Москва обаче не мислят така – съветската позиция повтаря старата мантра на Коминтерна за „разединената македонска нация“, чието единство може да бъде осъществено в рамките на замислената федерация на южнославянските народи. Димитров и неговото обкръжение приемат безусловно и с обичайното въодушевление наставленията на Сталин. Покерът му за удържането на Титова Югославия в съветския лагер започва буквално в първите дни на окупацията на България от Червената армия. Идеята за поглъщането на Пиринския край от обявената през август 1944 г. нелегална Македонска народна република се харесва и на Тито. Диктаторът обаче е наясно с истинските намерения на колегата си в Кремъл – директната анексия на Пиринския край и поглъщането на остатъка от България като седмата югославска автономна република цели впрягането на Югославия в колесницата на Сталин.

    Тито решава да играе вабанк: иска от Сталин и Димитров поглъщането на България от Югославия да бъде свършен факт още до 31 декември 1944 г. Кремъл обаче не желае закачената на въдицата България и нейния Пирински край да бъдат похарчени без ясен ангажимент от Белград за вярно служене на Москва. Междувременно заграбилите властта комунисти в София осъществяват предателската си политика: българите в Пиринско са заставени да учат прясно изпечените македонски език и азбука. Във Вардарска Македония неимоверно нарастват гоненията и жестоките репресии срещу всякаква проява на българско самосъзнание.

    "Червен гаулайтер, разпродаващ България"

    София не само не реагира, но и предоставя оперативна помощ на титовите сатрапи в Скопие за установяването и разправата с „фашистите“ – хората, които не са пожелали да станат македонци. Подготвя се и изтеглянето на всички български институции от Пиринския край. Строят се нови казарми за дислоцираната в Благоевград 7-ма дивизия, която трябва да се изтегли зад границите на замисленото от Сталин и Димитров жертвоприношение. Глас в пустиня остават протестите на все още намиращата се в Народното събрание обединена опозиция. Нейният лидер Никола Петков в много от речите си срещу очертаващото се невиждано в световната история национално предателство нарича алкохолизиралия се премиер Георги Димитров „червен гаулайтер“, който безмилостно разпродава България. Обесването на Петков през септември 1947 г. слага край на всички дебати по темата. Единствено Великобритания е категорична, че няма да признае никакви насилствени сливания и федерации на Балканите.

    Краят на играта

    Hitler-Stalin-Pakt Unterzeichnung 1939
    Сталин при подписването на пакта за ненападение с Германия на 23 август 1939 г. в Кремъл заедно с външните министри фон Рибентроп и Молотов

    Тито и Сталин продължават покера си за Пиринския край до настъпилия тежък разкол между Югославия и СССР през юли 1948 г. Преди това Димитров и шайката му успяват да извършат още няколко национални предателства. Сред тях изпъкват насилственото „преброяване“ на цялото население на Пиринския край през 1946 г. като „македонци“, подписването на позорния Бледски договор от 1947 г. за превръщане на България в югославска периферия и изграждането на „единна Македония“ с български материал. Тито е категорично против конфедерация между двете държави, защото това щяло да отприщи хърватския и словенския национализъм, пише белоруският историк Анатолий Салков.

    Белгийският специалист по история на България Раймонд Детрез сравнява с „махмурлук“ не съвсем адекватните нагласи към съвременна Македония на редица български историци, а и на значителна част от българите. В публикувания тази година в Берлин сборник „Македония – близка и непозната“ Детрез пише, че мненията на македонските и българските учени по отношение македонската нация всъщност много не се различават. Вместо да представят съвсем убедително - от гледна точка на съвременната наука - обяснение за възникването на македонската нация през последната третина на XIX век, македонските „историчари“ развиват същия тип аргументация като тази на българските им колеги. Българите казват за македонците, че щом преди са били българи, то сега и завинаги ще останат българи. В Македония пък твърдят, че щом по-голямата част от населението се самоидентифицира като македонци, значи бреговете на Вардар и преди, а и от както свят светува са били населени от македонци.

    Още ли са българи?

    „Все пак, не може да се отрече изобилието от изкривявания и премълчавания на факти в македонската историография. Но такива не липсват и в българската историография. Вярно е, че до 60-те години на 19-ти век населението на Македония винаги се е наричало „българско“. Но ако оттогава някои са започнали да се наричат македонци, пак ли са българи?“, риторично обобщава белгийският учен споровете между историците и политиците от двете съседни балкански държави.

    Дата 03.06.2017
    Автор Николай Цеков

  100. 100 Профил на brighty
    brighty
    Рейтинг: 64 Неутрално

    Преди обяд мернах "новината" в северномакедонския мкд.мк. Обзаложих се с един приятел, че до вечерта ще цъфне и в ДНЕВНИК. Познах :) А той твърдеше, че няма как да са вербували "уважаван" български вестник. Симпатяга е г-н Сорос :)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK