Част от британския малък бизнес временно е спряла продажби в Европа

Част от британския малък бизнес временно е спряла продажби в Европа

© Associated Press



Около една пета от малкия и среден британски бизнес, който изнася за Европейския съюз, временно е спряла продажбите в чужбина поради сложността на новите митнически правила, заяви счетоводна фирма, цитирана от агенция "Ройтерс".


От края на преходния период след Брекзит на 31 декември британските фирми, продаващи стоки на клиенти в ЕС, трябва да попълват митнически декларации и други документи, а има и закъснения при товарните услуги.


UHY Hacker Young съобщиха, че от малко над 100 клиенти, повече от 20% временно са спрели да продават стоки в Европа. "Тези допълнителни разходи и документи могат да бъдат опустошителни за малките и средни предприятия от Обединеното кралство, които разчитат на своята клиентска база в ЕС. Клиентите в ЕС неизбежно ще търсят другаде, ако това означава, че могат да избегнат плащането на разходи за внос", каза Мишел Дейл, старши мениджър в UHY Hacker Young.




Докато британските стоки, продавани в ЕС, не са изправени пред тарифи или квоти, има допълнителни административни разходи от попълването на формуляри и други проверки - така наречените "нетарифни бариери".


Счетоводната къща заяви, че особено предизвикателство са изискванията за "правила за произход", които ограничават броя на чуждестранните компоненти, които могат да бъдат включени в стоки, сглобени във Великобритания за продажба другаде в Европа. През ноември Bank of England изчисли, че британската икономика ще претърпи краткосрочни щети, еквивалентни на 1% от продукцията или 5 милиарда лири през първите три месеца на 2021 г. поради нарушаване на новите правила за границата.

Ключови думи към статията:

Коментари (47)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5888 Весело

    Да компенсират тогава с "необятния руски пазар".

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  2. 2 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1318 Весело

    Нещо и рибарите са недоволни, а уж се разбраха. Да ядат пасти!

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  3. 3 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2415 Неутрално

    Ми то не може ем в рая ем докрая иначе Бреикзит е безмислен.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  4. 4 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3100 Неутрално

    Няма да е временно. Великобритания е вече трета страна за ЕС. Затова ще се минава през митница и ще се търси ДДС. Нормално е да има усложнения и забавяне. Съответно и хората или фирмите търсещите стоки от Англия, ще трябва или да се съобразяват с новите правила или да търсят други доставчици от Европа. Кой ще му хареса да се размотава по митници и да плаща ДДС?

    Бивш tww09306483.
  5. 5 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 858 Неутрално

    Обикновено се мисли преди да се действа!
    Напоследък обаче е модерен нов подход - с рогата напред пък каквото дойде.
    Та и с Брекзит стана така.
    Ще се понаредят нещата, ще боли, на острова даже повече, но ще се наредят по един или друг начин.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  6. 6 Профил на xyf4464O478
    xyf4464O478
    Рейтинг: 52 Неутрално

    Ключовите думи тук са: "една пета", "от малкия и среден", "временно" ... Така че, дишайте дълбоко, нищо им нема.

  7. 7 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    Останалите пък ще спрат да продават защото европейските потребители няма да искат да купуват от тях. Хем им става по-сложно с мита и данъци, хем разправия с бюрокрация.

  8. 8 Профил на Dark
    Dark
    Рейтинг: 1669 Неутрално

    Никакъв бизнес повече с ЮК. Има амазон.де и си спестявате доста драми.
    Да си стоят там изолирани.

  9. 9 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4173 Любопитно

    Винаги и навсякъде ще има мърморковци, независимо за какво става въпрос. Защо не пишат за останалите 80% които НЯМАТ проблеми? А и съвсем ясно си пише, че очакваният спад ще е около 1% и то само през първите 3 месеца. За какво точно е този вой? Навсякъде в Европа малкият бизнес търпи загуби. Там няма Брекзит, но пък си има ограничения, карантини и т.н. Но нали трябва да отвличаме вниманието дай да блъскаме по Британците 😂😂😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  10. 10 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1748 Неутрално

    И все повече ще спират, но както мъдростта гласи: "Каквото сам си направиш, никой не може да ти го направи" :)

  11. 11 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1152 Весело

    До коментар [#9] от "padrino":

    Еее я виж колко рев му удрят за Русия , това за Англия си е направо нищо

    гошо
  12. 12 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3100 Неутрално

    До коментар [#9] от "padrino":

    Никой не блъска британците. Преди купувах от време на време нещо от британския Амазон. Сега, като се сетя за нашенските митници и потенциалното размотаване, директно се насочвам към германският и френският Амазон. Из Европа сигурно има няколко милиона такива, като мене. Британските доставчици много трябва да свалят цените, за да си задържат клиентите.

    Бивш tww09306483.
  13. 13 Профил на Ruslan Ivanov
    Ruslan Ivanov
    Рейтинг: 48 Неутрално

    Проблемите на ОК тепърва предстоят.

  14. 14 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1368 Неутрално

    Оня ден е имало (според медиите) 10 камиона с, развалени по митниците, морски продукти пред Даунийнг стрийт. Хич не са доволни рибарите. Въпреки мерака на Джонсън да ги защити с отнемане на квотите за рибари от ЕС във водите на Великобритания. Тъй, че плодовете започнаха да ги берат. А това са само зелените плодове на Брекзит, като узреят какво ще се случи един господ знае

  15. 15 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2338 Неутрално

    Направо съм бесен, че вече не мога да си купувам инструменти за хобито си от Англия. Имат страхотна търговия и страхотен вторичен пазар. Даже германските марки бяха по-евтини, отколкото в Германия.

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  16. 16 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    Винаги и навсякъде ще има мърморковци, независимо за какво става въпрос. Защо не пишат за останалите 80% които НЯМАТ проблеми? А и съвсем ясно си пише, че очакваният спад ще е около 1% и то само през първите 3 месеца. За какво точно е този вой? Навсякъде в Европа малкият бизнес търпи загуби. Там няма Брекзит, но пък си има ограничения, карантини и т.н. Но нали трябва да отвличаме вниманието дай да блъскаме по Британците 😂😂😂
    —цитат от коментар 9 на padrino


    Ха-ха, 80% нямали проблеми. Само дето тези, дето искат да нямат проблеми вече не са във Великобритания. Още миналата есен почнаха да идват масово съобщения от типа "местим дейността към наши дружества в Европа, моля потвърдете искате ли да останете наш клиент".

  17. 17 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2700 Неутрално

    Напълно нормално. Същото важи и за европейски фирми, изнасящи за ВБ. Сега ще има известно време всички да се учат, кое ка става и после ще се живее с новите реалности. Драма няма.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  18. 18 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4173 Любопитно

    До коментар [#9] от "padrino":. Сега, като се сетя за нашенските митници и потенциалното размотаване,
    —цитат от коментар 12 на Petleshev


    Май проблема не е с Британците от това което си написал?

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  19. 19 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1748 Неутрално

    Винаги и навсякъде ще има мърморковци, независимо за какво става въпрос. Защо не пишат за останалите 80% които НЯМАТ проблеми? А и съвсем ясно си пише, че очакваният спад ще е около 1% и то само през първите 3 месеца. За какво точно е този вой? Навсякъде в Европа малкият бизнес търпи загуби. Там няма Брекзит, но пък си има ограничения, карантини и т.н. Но нали трябва да отвличаме вниманието дай да блъскаме по Британците 😂😂😂
    —цитат от коментар 9 на padrino


    Рано е да се каже колко ще са добре англичаните след Брекзит, тъй като трябва да мине време, но засега сигналите , идващи от бизнеса, фондовите борси, както и валутните пазари не са в полза на ОК. Да не говорим, че шотландците, ама никак не са доволни и се чувстват прецакани.

    Доколкото виждам по изказваните от Вас позиции, сте фен на ОК и в това няма нищо лошо. Всеки има право на предпочитания и това е хубавото на свободата на словото и демокрацията, която инак тъй пречи на някои форумци (не на Вас, разбира се ) :)

    Фактите обаче няма как да се пренебрегват.

  20. 20 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 715 Неутрално

    Даже германските марки бяха по-евтини, отколкото в Германия.
    —цитат от коментар 15 на Николай Колев


    Бяха... в минало време.

    Но сега има голяма БГ диаспора и непрекъснато някой заминава или се връща. Пак ще се върнат нещата със транспортиране по човек. Но това е приложимо за малки и скъпи неща - електроника например.

  21. 21 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1748 Неутрално

    Само да Ви кажа следното: Купих от британски сайт подаръци за децата, които заради кризата , закъсняха ужасно много и сега следват митнически процедури...

    Сигурно ще се сетите дали следващият път ще тръгна да купувам нещо от този сайт без сериозно да се замисля :)

  22. 22 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 305 Неутрално

    Ключовите думи тук са: "една пета", "от малкия и среден", "временно" ... Така че, дишайте дълбоко, нищо им нема.
    —цитат от коментар 6 на xyf44648478


    Между редовете: останалите 80% не са спрели, работят си, само са намалили оборота с между 0 и 100%

    Mутри, вън!
  23. 23 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    До коментар [#21] от "debruckere":

    Подобно беше и за мен. Поръчката се забави над два месеца. Процедурата не е кой знае колко сложна като ДХЛ ми освободи пратката , аз само трябваше да отида до митницата да си изкарам ЕОРИ код. Не е голяма драма , но следващия път ако имам избор ще го купя от друго място.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  24. 24 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4465 Неутрално

    До коментар [#14] от "stanislavdi":

    "Оня ден е имало (според медиите) 10 камиона с, развалени по митниците, морски продукти пред Даунийнг стрийт."

    Това няма как да стане! На Даунинг стрийт няма как да стигне камион!

  25. 25 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1220 Неутрално

    Що им трябваше на баир лозе на англичаните?

  26. 26 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4173 Неутрално

    До коментар [#19] от "debruckere":

    Определено предпочитам ОК пред ЕС и за да бъда по точен това се отнася за УПРАВЛЕНИЕТО на ЕС а не Европа като континент, държави или хора. Колкото до Шотландците, цялата история е много преекспонирана. Реалността е съвсем различна. Живея в Шотландия от 34 години така, че моето наблюдение е директно а не изградено от гугъл или интернет страници. Аз лично гласувах за Брекзит независимо, че имам два Европейски паспорта и все още много здрави семейни връзки в две Европейски държави..
    Както Вие сте написали, всичко е въпрос на личен избор.
    Лек ден.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  27. 27 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4173 Неутрално

    До коментар [#14] от "stanislavdi":"Оня ден е имало (според медиите) 10 камиона с, развалени по митниците, морски продукти пред Даунийнг стрийт."Това няма как да стане! На Даунинг стрийт няма как да стигне камион!
    —цитат от коментар 24 на vassilun


    Васко не разваляй илюзията за "обективна" информация 😂😂😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  28. 28 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3100 Неутрално

    До коментар [#18] от "padrino":

    Това мислиш ще стопли британските доставчици? Щото съм имал вземане-даване и с френските митници. Вярно, че бяха една идея по-добри от нашите, но сега може да са дръпнали в по-добра за британците посока. ;)

    Бивш tww09306483.
  29. 29 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3100 Неутрално

    До коментар [#27] от "padrino":

    Британските камиони са най-свободните камиони! Ако искат ще паркират и на полянката пред Уиндзор...! :)))

    Бивш tww09306483.
  30. 30 Профил на klecho
    klecho
    Рейтинг: 913 Неутрално

    До коментар [#26] от "padrino":

    Брависимо компадре!
    Виждал съм и по-големи лицемери, ама много рядко. Стискаш два ЕС паспорта, гласуваш за Брекзит, и не ти дреме какво ще стане, при теб анонса винаги е "всичко коз".
    Интересно колко новобританци са в твоето положение и дали един ден следващите поколения няма да ви потърсят сметка, че сте ги оставили без бъдеще.

  31. 31 Профил на constatator
    constatator
    Рейтинг: 1410 Неутрално

    Брекзит „мести“ милиарди долари от Великобритания във Франция


    Управителят на Централната банка на Франция заяви, че оттеглянето на Великобритания от Европейския съюз е донесло на Франция до 2 500 работни места и “най-малко 170 милиарда евро активи” до момента.

    Лондон остава най-важният финансов център, но Амстердам, Дъблин, Франкфурт и Париж се съревновават да привлекат бизнеси, които искат да останат активни в еврозоната от 19 държави. Пандемията от коронавирус направи още по-важно стимулирането на бизнес активността, предвид тежките икономически ефекти.

    „Въпреки пандемията, почти 2 500 работни места вече са придвижени и около 50 британски организации са разрешили преместването на най-малко 170 милиарда евро активи във Франция в края на 2020 г.“, каза губернаторът на банката Франсоа Вилерой де Галхау на брифинг за пресата. “Очакват се други премествания, които трябва да се увеличат през тази година,” добави той.

    В частност Брекзит принуди Европа да развие своята финансова автономия, каза Де Галхау.

    ЕС все още позволява на лондонските клирингови къщи да работят на целия континент в продължение на 18 месеца, тъй като съюзът няма свои собствени институции. След изтичането на този срок обаче финансовите трансакции в евро на теорията ще трябва да бъдат уредени в рамките на ЕС. Освен това „реалният„ финансов съюз “трябва да позволи по-добре да мобилизираме излишните спестявания в Европа, почти 220 милиарда евро, в полза на продуктивни инвестиции“, каза банкерът. Той призова да се използва възможността, предоставена от Брекзит, за създаване на функционален “съюз на капиталовите пазари” в ЕС. /АФП

  32. 32 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#12] от "Petleshev":

    Някои го правят. Фирмата, от която си купувам козметика обяви, че ще доставя на същите цени за Европа, а допълнителните разходи ще бъдат за нейна сметка. Още не съм го видяла потвърдено от техни клиенти обаче.

  33. 33 Профил на constatator
    constatator
    Рейтинг: 1410 Неутрално

    Превозвачи с товарни камиони на протест близо до "Даунинг стрийт"
    публикувано на 18.01.21 в 16:38


    Във Великобритания товарни камиони за превоз на британски морски продукти са паркирали близо до "Даунинг стрийт" в знак на протест срещу забавянето на влизането им в ЕС, заради новите правила след Брекзит.

    Най-малко 10 големи тирове бяха паркирани около "Даунинг стрийт" в Лондон. Компаниите протестират за забавянето на транспортирането на тяхната продукция до ЕС.
    На един от камионите e изписано „Брекзит касапница!“, а на друг „Некомпетентното правителство унищожава индустрията за ракообразни!“.

    "Скай нюз" съобщи, че полицията се опитва да реши проблема.

    През последните дни се носят слухове, че шофьорите ще разтоварят директно на улицата вече загубената си продукция, но поне до момента камионите остават затворени.

    Много шотландски и уелски рибари не успяват да изнасят улова си за Европа от началото на годината заради големите закъснения в резултат на въведените сертификати за улов, здравни проверки и митнически декларации.

    Европейските купувачи отказват да вземат улова им, защото заради закъсненията той вече не е пресен и това понякога струва на производителите десетки хиляди долара на камион.

    Гари Ходжсън е директор на компанията VentureSeafoods, която изнася живи раци и омари за ЕС с паркиран камион до "Даунинг стрийт". Той посочи, че риболовът е пред колапс е че премиерът Борис Джонсън трябва да е откровен с индустрията, със себе си и с британската общност за наличните проблеми.""

  34. 34 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4173 Неутрално

    До коментар [#26] от "padrino":Брависимо компадре! Виждал съм и по-големи лицемери, ама много рядко. Стискаш два ЕС паспорта, гласуваш за Брекзит, и не ти дреме какво ще стане, при теб анонса винаги е "всичко коз". Интересно колко новобританци са в твоето положение и дали един ден следващите поколения няма да ви потърсят сметка, че сте ги оставили без бъдеще.
    —цитат от коментар 30 на klecho


    Компадре....това се нарича прагматизъм. Колкото до поколенията, те не са твоя работа. Всеки сам избира живота си. Предполагам и ти не живееш с илюзиите на баща си примерно. А като гледам как Вие от новото поколение им търсите сметката на тези които продължават да Ви ъправляват....твоята гледна точка отчита в канала. Какво смени лично ти за последните 32 годино от 1989 насам в България???
    Твойто е лицемерие. Ти на мен съдник не можеш да ми бъдеш след като все още се подчиняваш на тези срещу които се "бориш"

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  35. 35 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 920 Весело

    До коментар [#7] от "rumen_s":

    Естествено - ще се ориентираме към уиски Блек рам и грузински чай ;)

    След 45 години по едни правила е нормално до има няколко месеца на наместване докато се изгладят нещата.

  36. 36 Профил на Мизо
    Мизо
    Рейтинг: 902 Неутрално

    До коментар [#14] от "stanislavdi":"Оня ден е имало (според медиите) 10 камиона с, развалени по митниците, морски продукти пред Даунийнг стрийт."Това няма как да стане! На Даунинг стрийт няма как да стигне камион!
    —цитат от коментар 24 на vassilun



    [quote#27:"padrino"][/quote]

    Съжалявам, че ви развалям лаф-моабета, ама Ройтерс друго дума. Даже снимка постнали:
    https://www.reuters.com/article/us-britain-eu/brexit-carnage-shellfish-lorries-stack-up-near-downing-street-idUSKBN29N0UK
    Това, че е в конджесчън зоната, не прави недостъпен центъра на Лондон. В логистичния бизнес съм и мога да кажа, че съм вкарвал и тир, и Лутън ванове(3) в конджесчъна. ;)

  37. 37 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    Важното е, че тия дето гласуваха за Брекзита са всеки ден за риба и пенсиите и социалките им вървят.

  38. 38 Профил на Мизо
    Мизо
    Рейтинг: 902 Неутрално

    Важното е, че тия дето гласуваха за Брекзита са всеки ден за риба и пенсиите и социалките им вървят.
    —цитат от коментар 37 на moreee


    Ми истината е, че преди брекзита, тези дето гласуваха за Бркезит, продадоха квотите си на европейски компании и се стигна дотам, че 98% от уловената в английски води риба се хваща от европейски риболовне съдове. Брекзит е мега-тъпня, но искрено се надявам англичаните и уеслците да го разберат по трудния начин! А за Шотландия - Alba gu brath! :)

  39. 39 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    43% от износа и 52% от вноса им е с ЕС. дори само ДДС-то да остане (освен ограниченията за храните), ударът върху икономиката им ще бъде голям. макар, че % от износът им към ЕС е спаднал от 54% (през 2002) на 42% през 2019 едва ли могат да компенсират ефекта от Брексит с търговия с другите континенти.
    според мен ще кандидатстват за Европейската Икономическа Общност, за да имат статута на Норвегия и Исландия или за специално споразумение като с Швейцария.

    Истината ни прави свободни.
  40. 40 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1748 Неутрално

    До коментар [#19] от "debruckere":Определено предпочитам ОК пред ЕС и за да бъда по точен това се отнася за УПРАВЛЕНИЕТО на ЕС а не Европа като континент, държави или хора. Колкото до Шотландците, цялата история е много преекспонирана. Реалността е съвсем различна. Живея в Шотландия от 34 години така, че моето наблюдение е директно а не изградено от гугъл или интернет страници. Аз лично гласувах за Брекзит независимо, че имам два Европейски паспорта и все още много здрави семейни връзки в две Европейски държави..Както Вие сте написали, всичко е въпрос на личен избор.Лек ден.
    —цитат от коментар 26 на padrino


    Не съм от хората, които си изграждат мнението от Гугъл, интернетстраници, че и от правителствени, президентски и прочее глашатаи. Преди да си формирам мнение , се старая да се добера и да изчета доста информация и от различни източници (например относно Тръмп, дори си купих една от книгите му). В случая с Шотландия си формирах мнение от много разговори с приятели, живеещи там. Те не са фенове на Брекзит, а може би се движат и с хора, които също не са. Времето ще покаже кой колко ще е щастлив (нещастен) от Брекзит . Лек ден и на Вас.

  41. 41 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1774 Неутрално

    Амазон харесва това, както и подобните платформи. Защото няма реално мита, малките английски производители ще са принудени да се качат на платформите, които да оправя другите документи на едро и да доставят и продават на европейските потребители от складове в Европа. Както обикновено, от такива промени печелят богатите и големите, а губят малките.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  42. 42 Профил на xyf4464O478
    xyf4464O478
    Рейтинг: 52 Неутрално

    Между редовете: останалите 80% не са спрели, работят си, само са намалили оборота с между 0 и 100%
    —цитат от коментар 22 на cinik

    Точно обратното, останалите 80% като по-оправни с документацията ще запълнят празнината, т.е. ще увеличат оборотите.

  43. 43 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2493 Неутрално

    То тъй се почва- с временно. после става за постоянно.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  44. 44 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1774 Неутрално

    Коментарите за разходите досега са +4.5 паунда от куриерите за попълване на новите декларации, +5 паунда за залог, ако им се наложи да плащат неща по границите, +поне 14 евро за митническа обработка в страната, в която пристига пратката. Разбира се, ако стоката е произведена във Великобритания и продавачът има склад в Европа, може да вкара много бройки плащайки един път таксата за документите, но ще трябва да поддържа два склада, екстра логистика и т.н.
    От българските фирми, които караха неща от там, едната изцяло се отказа, а другата качва цените двойно и нагоре.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  46. 46 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1013 Весело

    защо постоянно такива очернящи брекзит-а статии?

    нито дума за това, че островът вече няма да потъне (от придошлите европейци).
    нито дума за това, че вече ще имат мигранти само от бели държави (Индия, Пакистан и държавите от Африка).

    даже ще спечелят от цялата работа, Фураж така каза.

  47. 47 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4238 Любопитно

    И точно сега европейските компании ще завземат пазарния дял на британските фирми!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK