Киното чака спасение от Бонд. Джеймс Бонд.

Киното чака спасение от Бонд. Джеймс Бонд.

© Associated Press



Почти от 60 години киноиндустрията разчита на... Бонд, Джеймс Бонд... да изскочи на екраните и да спаси положението. Всъщност мнозина от филмовата индустрия се надяваха последната лента от поредицата No Time to Die да увеличи приходите в момент, когато кината работят със значително намален капацитет, ако изобщо са отворени.


За съжаление, този път дори Бонд няма да успее да оправи нещата.


Феновете на киното и собствениците на кина с нетърпение очакват на два пъти отложеното излизане на 25-та част от франчайза, която ще бъде и последната серия с участието на Даниъл Крейг. Премиерата вече бе изместена за октомври 2021 г.


Ще излезе ли франчайзът от киното




Дебютът в киното се ползва от защитата на традиционния модел, известен като "системата на прозорците": филмите се пускат първо в киното, преди да станат достъпни на други платформи. Тласъкът да се премине към издаване в един и същи ден на всички платформи беше критикуван като рискуващ жизнеспособността на кината. Но пандемията донякъде промени разговора.


Като едно от първите големи заглавия, които изместиха графика си поради пандемията, Бонд, който се разпространява от MGM и Universal, се превърна в канарчето във въглищната мина за продължаващите проблеми на кино бизнеса. Докато публиката на някои места като Китай с нетърпение се завръща в кината, ограниченията заради пандемията на ключови пазари като Великобритания и САЩ направиха почти невъзможно пускането на блокбъстъра.


Неотдавнашното решение на Warner Bros да пусне всичките си филми през 2021 г. в САЩ на своя HBO канал едновременно с премиерите в киното изглежда е било правилно. Приходите от боксофиса са силно засегнати от пандемията, а всички студиа вероятно ще експериментират с дигитални премиери, при положение, че няма ясен път към скорошно отваряне на кината.


Фотогалерия: Момичетата на Бонд >


Студия като Disney могат да преживеят удара, ако това ще увеличи абонатите им в стрийминг платформи като Disney Plus. Но студия като MGM и Universal разчитат на боксофиса - особено в Азия, където екшън франчайзите са много популярни. Те хвърлиха главозамайващ брой маркетингови долари в глобални промоционални усилия и могат да ги възстановят само по този начин; ако филмът е стриймван, няма гаранция, че след това публиката ще отиде на кино, за да го гледа отново.


Защо е важна марката "Бонд"


"Ройтерс" изследва всички филми за тайния агент, както и романите на Иън Флеминг, също така и медийното им отразяване, за да разбере как продуцентите му успяха да превърнат филмовия франчайз в най-дълголетния в историята.


Важен елемент е връзката на сюжетите на Бонд със съвременните световни дела. Филмите отразяват променящия се имидж на Великобритания и света от западна перспектива: показват промените по време на Студената война и разглеждат теми като космическата надпревара, ядрената конфронтация и кибертероризма. В същото време, точно тази актуалност, допринесла за успеха на Бонд, може да бъде неговият крах. Забавил се с над година и половина, No Time to Die може вече да не е адекватен.


Все пак това едва ли ще бъде края на Бонд - това дори не е първият път, когато сериалът флиртува с катастрофа. От решаващо значение е, че създателите му винаги са предприемали действия, преди да се достигне критична точка. В "Не умирай днес" несериозният фантастичен Бонд на Пиърс Броснан не изглеждаше добре на фона на терористичната атака на 11 септември 2001 г. Фокусът върху вътрешния живот на Бонд в "Казино "Роял" рекалибрира франчайза с лицето на Даниел Крейг.


Сега кината спешно преоценяват бизнес моделите си, възприемайки тази гъвкавост и разнообразявайки своите предложения с нестудийни филми или местно съдържание, за да компенсират загубата на блокбъстъри. Джеймс Бонд ще се завърне, но тепърва ще се види какво ще стане с киното.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK