"Икономист": България продължава да пропада в групата на "дефектните демокрации"

"Икономист": България продължава да пропада в групата на "дефектните демокрации"


България продължава да влошава показателите си и вече е преминала в долната половина на категорията "дефектни демокрации". Причината е основно в загрижеността за независимостта на правораздаването и свободата на медиите, както е посочено и в септемврийския Доклад за върховенството на закона от Европейската комисия.


Това обяснява "Икономист интелиджънс юнит" в годишната си класация за състоянието на демокрацията по света през 2020 г. В него се казва още, че "назначаването на главен прокурор, за когото се твърди, че е свързан с правителството, предизвика масови антиправителствени протести из цялата страна".


Коментарите за EIU за България през последните две години са все по-тревожни, защото миналата година заключението бе, че демокрацията е спряла да напредва преди 3 години, а през 2019 г. имаше констатация, че от 12 години на практика демократичното развитие на страната е в стагнация.




В световната класация България е поставена на 52-ро място след Суринам и преди Индия. Това не е най-лошата позиция за страна от Европейския съюз - следват Унгария (дели позиция 55 с Филипините), Хърватия (споделя 59-о място с Гана) и Румъния (62).


В компанията на несъвършени и "хибридни" държави


Нито една бивша комунистическа страна в Източна Европа не е извън групата на демокрациите с несъвършенства, но тази година в нея анализаторското звено на групата, издаваща сп."Икономист", добавя Франция и Португалия, например. От друга страна, Албания се изкачва от категорията "хибридни режими" в тази група заради засилената обществена подкрепа за демокрацията, реформирането от правителството на избирателните закони (заради евроинтеграцията). Но още не е ясно дали тези реформи ще доведат и до напълно свободни и честни избори, предупреждават авторите на доклада.


България е в район с доста режими, които "Икономист" определя като хибридни между авторитаризъм и демокрация - Северна Македония, Черна гора, Босна и Херцеговина и Турция (която иначе е сред малкото в Европа подобрили позицията си - до 104-то място в света).


Погледнато в контекста на Централна и Източна Европа, оценката за избирателния процес в България е същата като тази за Полша (9.17 единици от максимални 10). Същото важи и за функциониране на правителството (5.71), но по този критерий две от следващите държави са по-добре, макар да са назад в цялостната класация - Унгария (6.43), Хърватия (6.07), Румъния (5.36), Сърбия (5.36), Албания (5.36).



Участието на българите в политическия живот - може би заради продължителните протести - е оценено със 7.22 единици от индекса, а такъв висок показател имат за миналата година само Словения и Украйна.


За "политическа култура" обаче показателят е 4.38, докато в заемащата пред нас седма позиция Полша той е 5.63, а в поставената след нас Унгария - 6.25.


В категорията "Политически свободи" оценката е 7.06 единици, но точно такава е и в Северна Македония и Сърбия, а в Албания е 7.35.


Как е в Централна и Източна Европа


За района от Балтийско до Адриатическо и Черно море е характерно, че само 3 държави не са влошили положението си през 2020 г. Най-силен спад има в балтийските републики, където в Латвия се регистрира значително увеличена подкрепа в обществото за военно управление. "Подобна тенденция се наблюдава и в Литва, където ниското доверие към правителството и институциите, както и растящият апетит за лидер, който управлява със здрава ръка, е причина за понижаване на общия резултат."


Естония остава с най-високия регионален показател от 7.84, което ѝ отрежда и 27-о място в света.


Чехия и Словения се откъсват напред от останалите в Централна Европа. На Полша е обърнато по-специално внимание заради упоритите и многохилядни антиправителствени протести през есента и намаляващата подкрепа за правителството - това се оценява като жизненост на демокрацията и желание на хората да участват в нея.

Коментари (128)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4250 Неутрално

    Поредния гаф с бойкова магистрала се случи днес. Има и пострадали хора!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    Демокрацията е за умните - когато умните гласове са повече от нейните - демокрацията е добре за всички; когато неумните гласове са повече - не е добре за всички.

  3. 3 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2679 Неутрално
  4. 4 Профил на fantomas
    fantomas
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Следва защита на властта с намеци как всъщност нямаме нужда от демокрация и т.н.

  5. 5 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    Следва защита на властта с намеци как всъщност нямаме нужда от демокрация и т.н.
    —цитат от коментар 4 на fantomas


    И как западният свят, който ни нарича корумпирани, нищо не разбира и не е негова работа, а издания като Икономист са платени соросоиди и неокомунисти.

  6. 6 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2825 Неутрално

    Ако не приемаме мигранти и не тачим ЛГТБ и малцинства, значи пропадаме :)

    Вижте как САЩ от диктатура стана демокрация само с едни избори, спечелени от правилния кандидат. :)

  7. 7 Профил на oak17621787
    oak17621787
    Рейтинг: 967 Неутрално

    В световната класация България е поставена на 52-ро място след Суринам и преди Индия. Това не е най-лошата позиция за страна от Европейския съюз - следват Унгария (дели позици 55 с Филипините), Хърватия (споделя 59-о място с Гана) и Румъния (62).

    Румънците какво правят, че са по-зле и от нас. Нали здраво бореха корупцията. 🤣🤣🤣

  8. 8 Профил на oak17621787
    oak17621787
    Рейтинг: 967 Неутрално

    Следва защита на властта с намеци как всъщност нямаме нужда от демокрация и т.н.
    —цитат от коментар 4 на fantomas


    Е всеки според вярванията си. Важното е да стане добра дискусия, не само да праскаме лозунги като Кмета - Гарантирано от Герб. 🤣🤣🤣

  9. 9 Профил на ена блогърка
    ена блогърка
    Рейтинг: 67 Неутрално

    "от 12 години на практика демократичното развитие на страната е в стагнация."

    "Пристъпи ужасни! Дванайсетий път
    гъсти орди лазят по урвата дива
    и тела я стелят, и кръв я залива.
    Бури подир бури! Рояк след рояк!
    Сюлейман безумний сочи върха пак
    и вика: "Търчете! Тамо са раите!"

    Тука съм си, имам и скала от която да скоча при нужда.

    to see a world in a grain of sand and heaven in a wild flower hold infinity in the palm of your hand and eternity - in an hour.
  10. 10 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1087 Весело

    "Икономист" = "Икономист Интелиджънс Юнит"

    Доста плитко.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  11. 11 Профил на diq55699032
    diq55699032
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    Ми пропада ве Карабоев, щото тея информации са базирани на рекъл-казъл и най гласовите сте загубилите.

    "В него се казва още, че "назначаването на главен прокурор, за когото се твърди, че е свързан правителството, предизвика масови антиправителствени протести из цялата страна".

    Се твърди. Кой твърди? Христо.
    Доказателства

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  13. 13 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2825 Неутрално

    Румънците какво правят, че са по-зле и от нас. Нали здраво бореха корупцията. 🤣🤣🤣
    —цитат от коментар 7 на oak17621787


    Това е като Свободата на Словото, корупционния индекс и разни други измислени показатели, за които разни хора получават пари от данъци да ги изготвят. :)

    Ние назад по Свобода на Словото, САЩ много напред, ама там закриват акаунти, уволняват от работа и преследват ако кажеш нещо неправилно. :)

    Файда никаква освен харчене на пари на данъкоплатеца. :)

  14. 14 Профил на diq55699032
    diq55699032
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    Аве, по повод потъването на Карабоев .. Радан пита ли Кьовеши за джиповете?

    Елена организра ли изслушване на президента в Европейския парламент относно подопечната му корупция?

    Или чакат да отмине наведени.

  15. 15 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1839 Неутрално

    Причината е основно в загрижеността за независимостта на правораздаването и свободата на медиите, както е посочено и в септемврийския Доклад за върховенството на закона от Европейската комисия.
    =========================
    Медиите са неред бе джанъм!
    Има си медии, подкрепящи всяка една партия и идеология.
    Но с правораздаването действително има сериозен проблем и не виждам как може да се реши.

  16. 16 Профил на papunqk
    papunqk
    Рейтинг: 978 Неутрално

    Колко пъти и по колко начини трябва да им го кажат?!

  17. 17 Профил на kzj35678888
    kzj35678888
    Рейтинг: 332 Неутрално

    Болшинството от българи ще гласуваме за ГЕРБ. Само на тях имаме доверие.

  18. 18 Профил на spiegel
    spiegel
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    За нас може да бъде въведен термина "дебелокрация". Или пък чекмеджекрация. Както и доганокрация. Или просто "крадция".

  19. 19 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 1193 Неутрално

    "Икономист" = "Икономист Интелиджънс Юнит"Доста плитко.......
    —цитат от коментар 10 на pag


    =Икономедия. Под морското равнище.

    Нямам политически амбиции, мога даже да си го татуирам.
  20. 20 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2463 Неутрално

    Запада сега ли разбра? Значи след 1989 г. все сме хубава демокрация и сега вече не сме?
    Нещо не съм съгласен. След 1989 г. още не тръгнахме на където трябва.

    Анатема на комунизма!
  21. 21 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1507 Неутрално

    Истината е, че цялата държава,
    е като боковата магистрала,
    по бързо се руши,
    отколкото се тя строи.

    Днес Боко подарява магистрала,
    а утре нова на нейно място ще дарява.
    Щедър е Бай Гуй, с морал висок,
    фърля на народа от джоба си дълбок.

    Каквото Боко той бастиса,
    никой не може и да боядиса.
    Но това Боко го не плаши,
    а също и неговите апаши.

    Ръчкай, мачкай, бой,
    дори и раята да надава вой,
    за да може да има евра, кюлчета,
    за Боко и неговите мекерета.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  22. 22 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 1193 Неутрално

    Колко пъти и по колко начини трябва да им го кажат?!
    —цитат от коментар 16 на papunqk


    Чрез 99 статии в Дневник и 99 анализа пак тук.

    Нямам политически амбиции, мога даже да си го татуирам.
  23. 23 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1890 Неутрално

    [quote#13:"realguru"][/quote]


    Този коментар за Русия ли е ?

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  24. 24 Профил на Умнокрасив гербераст от Позитано
    Умнокрасив гербераст от Позитано
    Рейтинг: 1192 Неутрално

    Предната статия показваше статистика, според която 49% от българите подкрепят Русия и режима на Путин. От такъв народ, толкова. Ако някой си мисли, че с избори ще промени положението към по-добро значи или е партиен трол, или е обикновен идиот. Чипа ни е за смяна. Докато въздишаме по "онези" времена и си мечтаем за комунизъм ще си избираме Боковци, алтернатива ще са му Радевци, а затъването все така ще продължава.

  25. 25 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 582 Неутрално

    Медиите в САЩ са абсолютно и напълно контролирани и нямат нищо общо със "свобода на словото", но същевременно имат наглостта да си позволяват да критикуват останалия Свят. Вижте само какво става с аферата Gamestop - когато големите хедж фондове започнаха да губят, всички медии се опитаха да пренасочат общественото внимание в други посоки, други акции и стоки и тн. Абсолютни манипулации. Пускат се платени тролски постове в социалните мрежи. Пълна клоунада са американските медии.

  26. 26 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2621 Весело

    Еми, как нЕма да е дефектна като МУ счупиха държавата...

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  27. 27 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2875 Неутрално

    "Нито една бивша комунистическа страна в Източна Европа не е извън групата на демокрациите с несъвършенства, но тази година в нея анализаторското звено на групата, издаваща сп."Икономист", добавя Франция и Португалия, например. "
    *
    Макрон ще си разплете чорапите от мъка...
    Сериозно ли някой вярва, че България е на 110 място в света по свобода на медиите?
    Това няма как да бъде вярно предвид факта, че има много по-бедни държави в Азия, Африка и Латинска Америка с авторитарни и полуавторитарни режими, фасадни демокрации или направо диктатури.

  28. 28 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1890 Неутрално

    Причината е основно в загрижеността за независимостта на правораздаването и свободата на медиите, както е посочено и в септемврийския Доклад за върховенството на закона от Европейската комисия.=========================Медиите са неред бе джанъм!Има си медии, подкрепящи всяка една партия и идеология.Но с правораздаването действително има сериозен проблем и не виждам как може да се реши.
    —цитат от коментар 15 на atmanpg




    Може, може - заложи на 04.04. .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  29. 29 Профил на N I K E
    N I K E
    Рейтинг: 490 Неутрално

    Може ли и една положителна новина да се пусне тук, аман от негативизъм.....

  30. 30 Профил на Go Go
    Go Go
    Рейтинг: 1020 Весело

    Майсторът дето е оцветявал картата на “Икономист” трябва да е бил голям майтапчия. Царството барабар с другите от източна Европа даже изглежда добре на общия фон, цветът е направо небесен при преобладаващо време. Византийците дето се пишат наследници на ония елини измъдрили демокрацията изглеждат малко по-добре. А една доста голяма площ от картата има един хубав цвят на стомашно-чревно разстройство, по научному - дрисък. Добре че картите не миришат...

    73! Go Go
  31. 31 Профил на Teodor Stoev
    Teodor Stoev
    Рейтинг: 200 Неутрално

    По време на управлението на Бойко Борисов България остава в челните позиции на всички негативни класации - за най-ниски заплати и пенсии, за най-ниска раждаемост, за най-висока смъртност, за най-лошо качество на живот, за най-мръсен въздух и други.
    По време на управлението на Бойко Борисов България се срива до 111-о място в света по свобода на словото.

  32. 32 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 582 Неутрално

    Може ли и една положителна новина да се пусне тук, аман от негативизъм.....
    —цитат от коментар 29 на N I K E


    Всеки журналист ще ти каже, че "добрата новина не е новина". Много по-малко хора четат позитивните новини, по-малко кликове, по-малко импресии, по-малко печалба от реклами. Мозъците на средностатистическия хомо сапиенс са много по-податливи на страха.

  33. 33 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 1791 Неутрално

    "Причината е основно в загрижеността за независимостта на правораздаването и свободата на медиите"

    В САЩ медиите правят цензура и откровено работят синхронизирано при селектиране и отразяване на новините, а съдиите от върховният им съд /и не само/ се назначават от политиците. Те попадат ли в категорията на "дефектните демокрации"? :-)

  34. 34 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3509 Весело

    Дефектни, несъвършени ...

    Пичове, ама това е расистки сленг!

    Да не говорим, че ни оценява и ни лЕпи етикети колко сме демократични една монархия ...

  35. 35 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1185 Неутрално

    Ами ние нямаме телени мрежи около парламента, нито 25 000 души армия в столицата, които да охраняват властта от народната либофффф.
    Та като ние сме дефектни, тия какви се....не знам.
    А, да и при насне съм чул някой да крещи "Не мога да дишам, не мога да дишам, майчице, не мога да дишам...." и така 8 минути окован в белезници.

  36. 36 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 1193 Неутрално

    Може ли и една положителна новина да се пусне тук, аман от негативизъм.....
    —цитат от коментар 29 на N I K E


    Само НЕновините бият Дневник по "позитивизъм". Позитивните новини ще дойдат на 5.4.21, сле отечественофронтовската победа.

    Нямам политически амбиции, мога даже да си го татуирам.
  37. 37 Профил на Умнокрасив
    Умнокрасив
    Рейтинг: 693 Неутрално

    Абе важното е, че в най-важната тема - любовта към Путин сме на първо място в Европа, че даже и в Русия

    No Pain No Gain
  38. 38 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 1193 Неутрално

    До коментар [#31] от "Teodor Stoev":

    Кучето ти ли ти го нашепна? Що тогава си толкова усмихнат ?

    Нямам политически амбиции, мога даже да си го татуирам.
  39. 39 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2864 Весело

    Може ли и една положителна новина да се пусне тук, аман от негативизъм.....
    —цитат от коментар 29 на N I K E


    Може . Ето- вижда му се краят

  40. 40 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 1119 Неутрално

    Тези причини са второстепенни. Те са следетвие на осноената причина - еднолично мутренско управление.

  41. 41 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2864 Весело

    Демокрацията е за умните - когато умните гласове са повече от нейните - демокрацията е добре за всички; когато неумните гласове са повече - не е добре за всички.
    —цитат от коментар 2 на Deaddark


    Демокрацията е за образованите , плоскоземците искат генерали и пожарникари

  42. 42 Профил на olexander
    olexander
    Рейтинг: 1482 Неутрално

    Хмм..
    „Икономист”: България е по-демократична от Унгария и Полша
    https://debati.bg/ikonomist-balgaria-e-po-demokratichna-ot-ungaria-i-polsha/https://debati.bg/ikonomist-balgaria-e-po-demokratichna-ot-ungaria-i-polsha/

    Победителите първо печелят, а след това отиват на война; победените първо отиват на война, а след това търсят начин да я спечелят.
  43. 43 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 1119 Неутрално

    Абе важното е, че в най-важната тема - любовта към Путин сме на първо място в Европа, че даже и в Русия
    —цитат от коментар 37 на Умнокрасив


    Дано поне сте красив!

  44. 43 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 1193 Неутрално

    "Причината е основно в загрижеността за независимостта на правораздаването и свободата на медиите"В САЩ медиите правят цензура и откровено работят синхронизирано при селектиране и отразяване на новините, а съдиите от върховният им съд /и не само/ се назначават от политиците. Те попадат ли в категорията на "дефектните демокрации"? :-)
    —цитат от коментар 33 на Stargate


    Според Джесика Ким, твърдо нье!

    Нямам политически амбиции, мога даже да си го татуирам.
  45. 45 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 1791 Неутрално

    До коментар [#36] от "proventuss":

    Само НЕновините бият Дневник по "позитивизъм". Позитивните новини ще дойдат на 5.4.21, сле отечественофронтовската победа.
    —цитат от коментар 36 на proventuss


    Точно така, позитивните новини ще са след болшевишката революция. Вижте как потекоха положителни новини като другарят байДън спечели изборите. :-) Хвалби и патос. :-)

  46. 46 Профил на katerina_slavova
    katerina_slavova
    Рейтинг: 741 Неутрално

    Ако не приемаме мигранти и не тачим ЛГТБ и малцинства, значи пропадаме :)Вижте как САЩ от диктатура стана демокрация само с едни избори, спечелени от правилния кандидат. :)
    —цитат от коментар 6 на realguru


    Много плитък коментар.

    Освен частта с правилния кандидат, там си напълно прав. Един друг кандидат толкова се нацупи, че насъска разни глуповати хора да вършат глупости. От същото страда и нашата държава.

  47. 47 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1794 Неутрално

    Икономист е авторитетно издание, но ние да сме по-зле от Сърбия или Унгария точно в това отношение...нещо не разбирам.
    Всъщност защо въобще трябва някой отвън да ни оценява - ние ако нямаме ( за съжаление като че ли е така) акъл да си избираме поне една идея по-свестни хора да ни управляват, каквото и да ни учат, все тая.
    Но Орбан или сръбския идиот не ми стоят по-високо от баце.

  48. 48 Профил на rkf46690675
    rkf46690675
    Рейтинг: 986 Неутрално

    ГОЛЕМ ПРАЗ!!!
    МЕТОДИЕВ НЕ ЧЕТЕ "The Economist".
    И НЕ МУ ГО ЧЕТАТ...

  49. 49 Профил на SerenaLipuma
    SerenaLipuma
    Рейтинг: 939 Неутрално

    Да бяхте млъкнали, а? Вие, с ефектните демокрации, за смях станахте последните години. Ама не се виждате отстрани. Знаете ли защо? Искате ли да ви кажа? Добре. Прочетете за синдрома на Дънинг Крюгер . Ха дано го схванете, ама надали!

  50. 50 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2825 Неутрално

    Може ли и една положителна новина да се пусне тук, аман от негативизъм.....
    —цитат от коментар 29 на N I K E


    За положителни новини гледаш репортажите от джипката :)

    Или от тези канали :)

    https://www.youtube.com/watch?v=r1f9na7g83Y

    https://www.youtube.com/watch?v=xOKeU5jVKMw

  51. 51 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 784 Неутрално

    Невъзстановените средства в законовия срок са 211 995 лв. и сега те ще се търсят от НАП. Ето и кои партии не са възстановили парите, според официалната информация, видна към този момент на страницата на Министерството на финансите:
    - ПП „Демократи за силна България“ (ДСБ) с председател ген. Атанас Атанасов. Партията получаваше субсидия като част от Реформаторския блок и не е възстановила 47 078 лв.
    - ПП „Движение „България на гражданите“. Партията също получаваше субсидия като част от Реформаторския блок и не е възстановила 38 223 лв.
    - Партия „Атака“ на Волен Сидеров не е възстановила 30 859 лв.
    - ПП „Земеделски съюз „Александър Стамболийски“. Тя получаваше субсидия като част от „Коалиция за България“ и не е възстановила 22 784 лв. Ироничното е, че председател на тази партия е депутатът Спас"

  52. 52 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 1119 Неутрално

    Болшинството от българи ще гласуваме за ГЕРБ. Само на тях имаме доверие.
    —цитат от коментар 17 на kzj35678888


    Е! 80% е повече от 20%.

  53. 53 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 1738 Неутрално

    Ама как бе?!
    Ние сме отличниците по всичко в Европейския съюз и във всички съюзи по света!

  54. 54 Профил на katerina_slavova
    katerina_slavova
    Рейтинг: 741 Любопитно

    "Причината е основно в загрижеността за независимостта на правораздаването и свободата на медиите"В САЩ медиите правят цензура и откровено работят синхронизирано при селектиране и отразяване на новините, а съдиите от върховният им съд /и не само/ се назначават от политиците. Те попадат ли в категорията на "дефектните демокрации"? :-)
    —цитат от коментар 33 на Stargate


    Сега. Виж как сръвняваш ябълки и круши. Нека да ти помогна.

    Свобода на медиите и селектиране на новините са 2 различни неща. Свобода на медиите е да можеш да пишеш без да бъдеш преследван, заплашван или набит за публикуваното. Можеш да бъдеш съден, но не е и другото.

    Това как се назначават съдиите пак си го написал с краката си. Назначават се от президента, а се предлагат от сенаторите предимно на партията с мнозинство. Имат комитет на съдиите, които изслушват и проверяват всеки един кандидат.

    Изобщо написал си едно злобно коментарче, ей така ...за кеф, нали? :))

  55. 55 Профил на konservator.bg
    konservator.bg
    Рейтинг: 580 Неутрално

    Който обича Русия и има над 10 % русофили сред населението си, задължително попада в "дефектната демокрация"! Ние сме 75 % русофили, 35 % бивша комунистическа номенклатура и ДС служители, които държат бизнеса, медиите и обществените отношения!

  56. 56 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2825 Неутрално

    ГОЛЕМ ПРАЗ!!!МЕТОДИЕВ НЕ ЧЕТЕ "The Economist".И НЕ МУ ГО ЧЕТАТ...
    —цитат от коментар 48 на rkf46690675


    То не е "The Economist", а е "Икономист интелиджънс юнит", което няма нищо общо, но и да имаше голям праз както се казва. :)

    Но чукча не прочел статията. :)

  57. 57 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1890 Неутрално

    Може ли и една положителна новина да се пусне тук, аман от негативизъм.....
    —цитат от коментар 29 на N I K E



    Хм, ако не ти харесва и ни напускаш - счестливого пути .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  58. 58 Профил на Ша Шчупат държавата на Пеевски
    Ша Шчупат държавата на Пеевски
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#11] от "diq55699032":

    Доказателства колкото искаш.

    Барни Ръбъла написа "конституция" на коленце за една вечер, но не можа да предложи друг кандидат за гл. прокурор. Бяха му забранини, както после му забраниха да пише и във фейсбук.

    Толкова се беше омотал при заседанието, че трябваше Магдалинчев, човекът на Пеевски да му чете репликите от сцнария и да му суфлира.

    А кой беше "Ти си го ибра"?

    "И аз с мога да се правя на луд ама вие се правите по-добре"

    ДА не говорим, че в записите, за които се ДОКАЗА, че са с гласът на Борисов, той казва ТОЧНО кога ще се повигне обвинение с прокурорско постановление на определен човек.

    КОЙ му е дал тази информация? Това е нарушение и даже престъпление, а Каскета си замълча.

    ОСТАВКА!

    Герб са КОМУНИСТИТЕ на България!
  59. 59
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  60. 60 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 1193 Неутрално

    Поредния гаф с бойкова магистрала се случи днес. Има и пострадали хора!!!
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Гаден Бойко! Пуска мъгли по магистралата!

    Нямам политически амбиции, мога даже да си го татуирам.
  61. 61 Профил на konservator.bg
    konservator.bg
    Рейтинг: 580 Неутрално

    К. Харис и Н. Пелоси ще прибавят още една демокрация към дефектните! Шеги относно американската демокрация няма да са удачни, а нелепи опити от типа: "а вие защо биете негрите"!!!

  62. 62 Профил на SerenaLipuma
    SerenaLipuma
    Рейтинг: 939 Неутрално

    До коментар [#17] от "kzj35678888":

    Болшинството от българи ще гласуваме за ГЕРБ. Само на тях имаме доверие.
    —цитат от коментар 17 на kzj35678888


    Ами човек сам каквото си направи и най-големият враг не може да му направи. Ама вижте там, дайте му малко кураж на ваш Бойко, че много плашлив. Цяло лято остави катунарите да вилнеят и плескат. А сега съвсем клекна пред шефовете. Стана пръв атлантик! Тръгна с Цвъ да се съревновава. А вие си гласувайте....


  63. 63 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 693 Любопитно

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Кметче, я дай линк, като мен - https://www.dnes.bg/stranata/2021/02/03/tri-jeni-sa-v-bolnica-sled-verijnata-katastrofa-na-magistrala-struma.478755 - че хората ще останат с впечатление, че Баце е пуснал мъглата на тази магистрала, както се опитваш да ни внушиш! За какъв „гаф“ квичиш, а? Или изпитваш някакви затруднения да кажеш истината?

  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  65. 65 Профил на observador
    observador
    Рейтинг: 912 Неутрално

    Икономист бяха едно много авторитетно издание. Бяха. Сега са с китайски капитал и китайските интереси бълват от почти всяка страница.

    Такива класации са им останали в наследство, както и "доброто име", за който още не е разбрал.

    Колко интересно, че Ръмъния е последна в Европа. Румъния прие едни от най-крайните закони против китайските инвестиции в Европа.

    Франция е основния критик на Китай от големите в ЕС и съответно е изпратена в по-долно ниво демокрация. Заедно с Португалия, която открито иска ЕС да балансира Китай с Индия, Америка и Африка.

    Доживяхме китайците да замерват нивото на демокрацията на света...

  66. 66 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1890 Неутрално

    До коментар [#31] от "Teodor Stoev":


    « По време на управлението на Бойко Борисов ... «


    Не те уча, но аз бих написал « по време на управлението от КГБ-ДС мафията, осъществявано от банкянската мутра ... « .
    Нали сме наясно, че др. Борисов НЕ управлява, а само провежда политиката на цитираните по-горе .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  67. 67 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 2992 Неутрално

    Като си пейш, Пенке ле, кой ли те слуша?!

  68. 68 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 1791 Неутрално

    До коментар [#54] от "katerina_slavova":

    Сега. Виж как сръвняваш ябълки и круши. Нека да ти помогна.

    Свобода на медиите и селектиране на новините са 2 различни неща. Свобода на медиите е да можеш да пишеш без да бъдеш преследван, заплашван или набит за публикуваното. Можеш да бъдеш съден, но не е и другото.

    Това как се назначават съдиите пак си го написал с краката си. Назначават се от президента, а се предлагат от сенаторите предимно на партията с мнозинство. Имат комитет на съдиите, които изслушват и проверяват всеки един кандидат.

    Изобщо написал си едно злобно коментарче, ей така ...за кеф, нали? :))
    —цитат от коментар 54 на katerina_slavova


    Уважаема другарко, видимо не разбирате нито от свобода на медиите, нито от съдебна система. :-) Свободните съчинения на термините, не променят действителността. А та е, че медиите в цял свят са зависими от този който дава парите и съдиите в САЩ се избират от политиците.

  69. 69 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2238 Весело

    пак ще разстроят Сашето Йорданов... а той с какъв мерак ни я направи таа демокрация

  70. 70 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Според Сократ и Аристотел всички демокрации са дефектни. Демокрацията е форма на управление където теоретично мнозинството подтиска малцинството.

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  71. 71 Профил на observador
    observador
    Рейтинг: 912 Неутрално

    "НСериозно ли някой вярва, че България е на 110 място в света по свобода на медиите? Това няма как да бъде вярно предвид факта, че има много по-бедни държави в Азия, Африка и Латинска Америка с авторитарни и полуавторитарни режими, фасадни демокрации или направо диктатури.
    —цитат от коментар 27 на pamela


    В България има някакъв невероятно силен идеал (от едно от най-хубавите неща тук) и сме се самооценили много зле.
    Реално, медиите ни са били и по-добре (около 2000-2008), но дори в сегашното си състояние не бива да сме извън Топ 50 по свобода на словото.
    Такива коментари под статиите като в Дневник и много други български медии са забранени в много страни, считани за свободни.
    Да не говорим, че в България (както в медиите околко властта, така и в опозиционните) свободно обсъждаме по медиите всякакви теми, които западните медии рядко биха си позволили.

  72. 72 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    За сметка на това чекмеджетата на ПП ГРОБ се пълнят.

  73. 73 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1890 Неутрално

    "Причината е основно в загрижеността за независимостта на правораздаването и свободата на медиите"В САЩ медиите правят цензура и откровено работят синхронизирано при селектиране и отразяване на новините, а съдиите от върховният им съд /и не само/ се назначават от политиците. Те попадат ли в категорията на "дефектните демокрации"? :-)
    —цитат от коментар 33 на Stargate



    Дай Боже цензура, защото има много по-лошо - АВТОцензура .
    Да ти напомням ли за времето от 1944 до 1989 година ? Тогава нямаше цензура - всеки журналист, писател, поет, композитор, певец и въобще творец, знаеха отлично какво би се харесало на комунистическата власт и « творяха « в тази посока .
    Няма да ти напомням, колко такива « творци « направиха шеметни кариери .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  74. 74 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 693 Весело

    До коментар [#21] от "Боян Таксиров":

    Таксиров, дано да имаш друга работа, душко, че ако караш само на поезия, ще умреш от глад, да знаеш!

  75. 75 Профил на Малко повече разум
    Малко повече разум
    Рейтинг: 536 Неутрално

    До коментар [#10] от "pag":

    We are the research and analysis division of The Economist Group, the sister company to The Economist newspaper. Created in 1946, we have over 70 years’ experience in helping businesses, financial firms and governments to navigate the ever-changing global landscape.

    Доста плитък си ти.

  76. 76 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1890 Неутрално

    ГОЛЕМ ПРАЗ!!!МЕТОДИЕВ НЕ ЧЕТЕ "The Economist".И НЕ МУ ГО ЧЕТАТ...
    —цитат от коментар 48 на rkf46690675



    Методиев няма нито време, нито желание да чете, защото кипи от трескава строителна дейност - потоци, магистрали ...
    Той се е начел още на времето, когато освен « Винету « е прочел и уставът на БКП, иначе нямаше да го приемат в тази бандитска групировка, нарекла себе си « партия « .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  77. 77 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1087 Весело

    Забавно е как едни другари хем денонощно леят помия по правителството и управляващите партии и трият и гонят несъгласните, хем вият как нямало свобода на словото и имало репресии за несъгласните...

    Знанието е сила, информацията - власт
  78. 78 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 1890 Неутрално

    До коментар [#54] от "katerina_slavova":


    « ... ей тъй ... за кеф, нали ... «


    Или за парички пишат някои другари и другарки ...

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  79. 79 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2463 Неутрално

    До коментар [#32] от "blaf":

    Не е така. В чужди медии има добри новини. Българските медии са ужас. И дневник" даже не е толкова зле. В други сайтове е още по-зле.

    Анатема на комунизма!
  80. 80
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  81. 81 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    Всеки ден ни обясняват колко сме пропаднали. Започвам да си мисля за кого ли пишат тези автори.

  82. 82 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    Поредния гаф с бойкова магистрала се случи днес. Има и пострадали хора!!!
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Кмете, ето, поради тази причина ще изберем пак Бойко, щото може и мъгли да пуска, където си поиска.

  83. 83 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 1791 Неутрално

    До коментар [#73] от "niksan1":

    Дай Боже цензура, защото има много по-лошо - АВТОцензура .
    Да ти напомням ли за времето от 1944 до 1989 година ? Тогава нямаше цензура - всеки журналист, писател, поет, композитор, певец и въобще творец, знаеха отлично какво би се харесало на комунистическата власт и « творяха « в тази посока .
    Няма да ти напомням, колко такива « творци « направиха шеметни кариери .
    —цитат от коментар 73 на niksan1


    Така като го описахте, май за съжаление ще излезе, че в САЩ са стигнали до автоцензура. :-)

  84. 84 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1583 Неутрално

    Забавно е как едни другари хем денонощно леят помия по правителството и управляващите партии и трият и гонят несъгласните, хем вият как нямало свобода на словото и имало репресии за несъгласните...
    —цитат от коментар 77 на pag


    Ако визираш "Дневник", издателят му е със запорирано имущество по дело, водено от Емил Пепиевров - брата на Пепи Еврото , Икономедия беше обискирана няколко пъти от гербаджийската икона Димитър Франтишек, имуществото е запорирано от Пацо Терасата и дозапорирано от Цацаров. Не е случайно, че когато вербувате младежи, жадни да тръгнат по лесния път, така ги омайвате - "онзи на съседната маса е шефа на охраната на Пеевски, чекай да му кажа здрасти", "Преди 5 минути си тръгна Франтишек", отпред видях мерцедеса на шефа на РВД-то, абе все елитна компания сме, навъртай се покрай нас, да прокопсаш!

    За коалиция Анти-Пеевски: ДБ+Слави+Мая+БСП
  85. 85
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  86. 86 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 921 Неутрално

    Афтора, що ни занимаваш с разни доклади от септември месец лани, изгубили всякаква актуалност, ами не кажеш нещо за ОЛАФ и ония SUV от завчера, а?

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  87. 87 Профил на katerina_slavova
    katerina_slavova
    Рейтинг: 741 Неутрално

    Всеки ден ни обясняват колко сме пропаднали. Започвам да си мисля за кого ли пишат тези автори.
    —цитат от коментар 81 на stedim


    Вярно е. По-лесно е така да мислиш, отколкото защот сме пропаднали.

  88. 88 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7462 Неутрално

    Дефектни управляващи, дефектна демокрация, дефектен народ. Докога ще пропадаме ?

  89. 89 Профил на Ivan Ivanov
    Ivan Ivanov
    Рейтинг: 746 Весело

    с толкова дефектен премиер и прокурор,нормално сме толкова дефектна демокрация или пак комунистите са виновни:))))))))))))))))))))))))

  90. 90 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 628 Неутрално

    Щом неолибералните "демократи" не управляват, много ясно, че ще е дефектна.

  91. 91 Профил на Go Go
    Go Go
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    До коментар [#76] от "niksan1":

    За устава не знам, но за “Винету” съм почти сигурен, че барба Ганьос не е чел такава книга. Книгите на Карл Май са от сорта детско-юношески приключенски романи.

    Е, като се похвали барба Ганьос, че е чел книгата, се замислих здраво защото в мазето на къщата навремето имаше куп подобни книжки със стария правопис, но сред тях не съм срещал нищо от Карл Май. И си рекох, голям пропуск, може ли баща ми да си е купувал доста книжки от Майн Рид, Емилио Салгари и други подобни, а от Карл Май - нищо.

    И реших да питам мрежата. И тя си призна всичко:

    http://knigabg.com/index.php?page=book&id=12378

    Така че, даже и да я е чел, е било доста след устава...

    73! Go Go
  92. 92 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2766 Неутрално

    Изгонете от власта бандата и я хвърлете в затвора !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  93. 93 Профил на jpx18715606
    jpx18715606
    Рейтинг: 117 Неутрално

    “ България продължава да пропада в групата на "дефектните демокрации" - заглавието е двусмислено, каво трябва да прави България да се издига в тази група и да заеме първо място ли ?

  94. 94 Профил на Strymski
    Strymski
    Рейтинг: 938 Неутрално

    Ми пропада ве Карабоев, щото тея информации са базирани на рекъл-казъл и най гласовите сте загубилите."В него се казва още, че "назначаването на главен прокурор, за когото се твърди, че е свързан правителството, предизвика масови антиправителствени протести из цялата страна".Се твърди. Кой твърди? Христо.Доказателства
    —цитат от коментар 11 на diq55699032


    Младежо , ами самите действия на прокурора говорят , не е нужно да ви го каже някой....все имате нужда от ментор....ма , помислете с нещото между ушите!
    Вижте какво се случва в действителност , изтеглите записи също го доказват . Нямало било престъпление , че “прекрасната госпожа” заснела пачките , няма виновен ,бе,няма! Няма нарушения в Росенец , неее , няма....Пеевски ,Домуса,Аптекаря и прочее чиляци са света вода ненапита , херувимчета едни....


  95. 95 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    Не съм съгласен относно свободата на медиите. Те са по-скоро корпоративно зависими отколкото политически. Показателно е как се завъртяха на 180 градуса, след като Божков взе да дава пари за "новата линия". Но в проституцията е така, който дава най-много той получава най-апетитното парче. Колко си заслужава това е друга тема. Между другото и западните медии следват парите, така че нищо ново под слънцето.

  96. 96 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2875 Неутрално

    До коментар [#85] от "Ша Шчупат държавата на Пеевски":

    Когато убиха журналистката веднага някои услужливи индивиди вдигнаха тревога: "Политическо убийство на журналистка!". Оказа се, че не е така, но пък това убийство стоеше в отчетите на въпросните международни организации поне няколко месеца.
    Всичките тези класации за свобода на словото се правят на базата на сигнали от местни лица. При една дикататура или авторитарен режим тези сигнали са много малко предвид това, че в тези държави има политическо преследване на неудобните, съд и затвор. Освен това в държави, където мафията е всесилна журналистите не смеят да пишат въобше по такива въпроси.
    Всичко това обяснява защо държави с много по-малка свобода на словото са по-напред в класациите.

  97. 97 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4355 Любопитно

    До коментар [#33] от "Stargate":

    Ти как мислиш!? САЩ дали попадат в графата "дефектните демокрации" (flawed democracies)? Отговорът е разбира се, че ДА! Те са едва на 25 място в класацията, а на първо място е Норвегия, второ Исландия, трето Швеция! Ето повече подробности:

    https://www.economist.com/graphic-detail/2020/01/22/global-democracy-has-another-bad-year

    П.П.
    Апропо, защото знам, че си тръмпист, миналата и по-миналата година САЩ отново бяха в графата "дефектните демокрации" (flawed democracies)! Начело на любимата ти САЩ беше твоя фалшив идол Тръмпи Дъмби.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  98. 98 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4355 Любопитно

    "България продължава да влошава показателите си и вече е преминала в долната половина на категорията "дефектни демокрации".

    Докато Боко с черната джипка и неговото правителство на власт това пропадане в класацията ще продължи!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  99. 99 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4355 Любопитно

    Иначе, класацията на Икономист е точна що се отнася до страните в челото на класацията и тези на дъното. В челото са Норвегия, Исландия и Швеция, а на дъното са КНДР, ДРК и ЦАР!

    Относно подреждането на страните в средата на класацията имам забележки. Не може страна като Мароко да бъде пред страни като Боливия и Ливан.

    https://www.eiu.com/n/campaigns/democracy-index-2020/

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  100. 100 Профил на Vency Mirchev
    Vency Mirchev
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    Пълни глупости. Никъде няма свобода на словото и изобщо демокрация. Едни държави са по-богати от други защото паразитират над последните или над трети.

    Платон ми е приятел, но истината ми е по-голям приятел.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK