Прогнози за България: Без бързи сериозни реформи - извън еврозоната до 2026 г.

Прогнози за България: Без бързи сериозни реформи - извън еврозоната до 2026 г.

© Пресслужба Министерски съвет



Два месеца преди парламентарните избори водещи институти и международни организации представиха свои прогнози за България през 2021 г. и следващите няколко години, съдържащи - в най-добрия случай - много сдържани очаквания за някакви сериозни реформи и борба с корупцията.


МВФ, ОИСР, "Икономист интелиджънс юнит" и голямата маркетингова група IHS описаха макроикономическите показатели на страната в първата година от пандемията, отчетените от правителството фискални стимули и предимства като стабилна валута, сдържана фискална политика, свободна търговия. Но част от тях предупредиха, че някои мерки, носещи популярност на управляващите - особено повишаването на заплатите в обществения сектор и пенсиите, както и процедури за отпускане на средства по обществени поръчки - след това ще се нуждаят от цялостна ревизия.


Ето част от акцентите, поставени в публикации от началото на февруари на тези институти и институции:




"Икономист интелиджънс юнит"


Бавни реформи, политическо напрежение и раздробен нов парламент, който трудно ще сглоби управляваща коалиция. Поради това възстановяването на икономиката ще е по-бавно, мониторингът от Европеската комисия за корупцията и върховенството на закона ще се запази поне до 2022 г. (а това е свързано и с допускането в Шенген), а влизането в еврозоната едва ли ще стане преди 2026 г.


Международния валутен фонд


Неравенството в доходите се увеличи през последните 10 години. Развиването на растеж на доходите, който да е силен и включващ всички в обществото ще изисква подобряване функционирането на пазара на труда, образованието и управлението. В средносрочен план структурните реформи са важни и за достигане на доходите на по-напредналите партньори в ЕС. Повишаването на заплатите и пенсиите в публичния сектор, които иначе са стимул в предизвикания от пандемията спад, налагат цялостен преглед в бъдеще, се казва в съобщение след заседание на изпълнителния борда на директорите на фонда.


Заседание на изпълнителния борд на МВФ.

© imf.org

Заседание на изпълнителния борд на МВФ.


Алваро Перейра, ОИСР


Години делят България от пълноправното членство в Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР), каза за Bloomberg TV Bulgaria директорът "Проучвания на страните" в отдел "Икономика" на организацията. Молбата на правителството за членство в този клуб на най-богатите икономики ще бъде разгледана във вторник, но от десетина дни е известно, че по нея няма консенсус. По думите му България трябва да се пребори с бюрокрацията и по-голямата регулация, а по отношение на прилагането на законите ще бъдат отправени препоръки през следващите месеци. "Корупцията влияе на всички нива и реформите в тази посока трябва да продължат. През следващите няколко години ще следим за това", заяви Перейра.



IHS Global Insight


Вероятно е правителството да предприеме антикорупционни инициативи в навечерието на изборите на 4 април, за да успокои продължаващите антиправителствени протести и да подкрепи желанието на кабинета България да влезе в ОИСР, се казва в публикация на таз ичаст от групата IHS Markit, която анализира и прогнозира развитието на отделни икономики за хиляди частни клиенти по света. Но ако протестите се засилят, доверието към правителството намалее още и ГЕРБ не успеят да оглавят следващото правителство, ще се увеличи вероятността от ревизия на договори и прекратяване на критикувани търгове, особено такива в транспорта, строителството, туризма и енергетиката. Но значителен напредък в борбата с корупцията през 2021 г. не се очаква, защото следващото правителство ще даде приоритет на икономическото възстановяване. Ако обаче продължат усилията за влизане в ОИСР, те може да имат ефекта на преговорите за членство в ЕС и да подобрят процедурите за обществени поръчки в страната.


Прогнозата на EIU - с уговорката за голяма несигурност заради пандемията - за тази година e, че българската икономика ще се завърне към растеж от порядъка на 3.7% от БВП. Постепенното поставяне на ваксини ще помогне да се увеличи доверието на бизнеса и инвеститорите, но не по-рано от средата на годината. След това в периода 2022-2025 г. растежът ще е средно по 3% от БВП - "относително бавен" заради намаляващото население, слаб ръст на производителността (и на повишаването на заплатите), спънки за инвестициите заради слабите инфраструктура и институционална среда.

Инфлацията - ключово изискване за допускане в еврозоната - ще бъде средно на ниво от 2.4% в следващите две години и 2.6% в периода 2023-2025 г., казват от "Икономист интелиджънс юнит". Причината ще е възстановяването на икономиката и очакваният ръст на глобалните цени на петрола през 2021-2023 г. Но ако прогнозата на EIU се сбъдне, това означава също, че до средата на десетилетието България няма да постигне целевото равнище на Европейската централна банка от "инфлация под, но близо до, 2%".


МВФ, който назначи нов ръководител на мисията за България - Жан-Франсоа Дофен (той продължава да ръководи и мисията за Унгария), напомня, че трябва да има борба с корупцията, подобряване на бизнес климата и управлението. Ключово за прехода на страната към по-зелена и цифрова икономика е да има по-голям институционален капацитет за усвояване на евросредствата. Нужно е още държавата по-добре да си събира приходите и по-ефективно да управлява обществените разходи.


Алваро Перейра от ОИСР повтаря казаното и от другите организации - предизвикателства в образованието и здравеопазването заради застаряващо и емигриращо население, нужда от независимост на институциите за борба с корупцията и организираната престъпност, увеличаване на производителността.

Коментари (130)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 286 Неутрално

    Не мога да разбера едно.

    Какъв е тоя напън да влизаме в тая Соц Еврозона. За да приемем една валута която не струва нищо вместо да си ползваме нашия лев. Когато влезем в Еврозоната ЕЦБ ще е тая която ще определя колко евра ще се отпечатат и по този начин губим суверинитета си по отношение това какъв дълг ще имаме.
    Засега България се справя добре с дълга и има бюджетен дефицит само поради факта че не е в Еврозоната. Нито една друга държава от еврозоната не може да се похвали с такава монетарна политика.

    За фискалната политика няма да говорим, защото най вероятно когато влезем в прословутата Еврозона, 10% данък няма да са достътъчни на ЕССР господарите ни.

    Още нещо, когато влезем в Еврозоната банките ще трябва да премахнат и последните 4% от fractional reserve който задържат, подобно на тяхните конкуренти в Еврозоната. По този начи това ги прави още по нестабилни след като не поддържат дефакто никакъв резерв.

    Последно, защо искаме българския бизнес да се конкурира с чуждестранен който не е дефакто чист бизнес а подпомаган чрез наливане на пари от ЕЦБ? Не ни ли са достатъчни големите вериги като Лидл и прочие които вече така или иначе убиха повечето от малкия бизнес, а искаме съвсем да го доубием?

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  2. 2 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 930 Неутрално

    За сериозни реформи се изискват дългосрочна визия за развитие, достатъчна маса хора с критично мислене, достатъчно смелост и не на последно място...яко д*пе. Примерът с 90-те е особено показателен. Колкото повече се отлагат реформите, толкова по-болезнени ще бъдат когато се проведат. ГЕРБ имаха достатъчно време и обществена подкрепа да извършат структурни промени. Но не го направиха. Изявиха се като късогледци, за които моментния келепир чрез усвояване е много по-важен от поставянето на фундамент за дългосрочно развитие.

    ГЕРБ = Сборище от герберунгело-паралелепипедоиди с онбашия Бойка Мутрашенко начело.
  3. 3 Профил на Съдебна Реформа Сега
    Съдебна Реформа Сега
    Рейтинг: 18 Весело

    Гарантирано от ГЕРБ БСП ДПС

    Веки вовек застой, нема мърдане......

  4. 4 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 930 Весело

    До коментар [#1] от "radelmarfx":

    Не се кахъри, не само това не можеш да разбереш.

    ГЕРБ = Сборище от герберунгело-паралелепипедоиди с онбашия Бойка Мутрашенко начело.
  5. 5 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 1947 Неутрално

    Не мога да разбера едно. Какъв е тоя напън да влизаме в тая Соц Еврозона. За да приемем една валута която не струва нищо вместо да си ползваме нашия лев. Когато влезем в Еврозоната ЕЦБ ще е тая която ще определя колко евра ще се отпечатат и по този начин губим суверинитета си по отношение това какъв дълг ще имаме. Засега България се справя добре с дълга и има бюджетен дефицит само поради факта че не е в Еврозоната. Нито една друга държава от еврозоната не може да се похвали с такава монетарна политика.За фискалната политика няма да говорим, защото най вероятно когато влезем в прословутата Еврозона, 10% данък няма да са достътъчни на ЕССР господарите ни. Още нещо, когато влезем в Еврозоната банките ще трябва да премахнат и последните 4% от fractional reserve който задържат, подобно на тяхните конкуренти в Еврозоната. По този начи това ги прави още по нестабилни след като не поддържат дефакто никакъв резерв. Последно, защо искаме българския бизнес да се конкурира с чуждестранен който не е дефакто чист бизнес а подпомаган чрез наливане на пари от ЕЦБ? Не ни ли са достатъчни големите вериги като Лидл и прочие които вече така или иначе убиха повечето от малкия бизнес, а искаме съвсем да го доубием?
    —цитат от коментар 1 на radelmarfx


    Съгласен без последното. Лидл или Кауфланд не са виновни за лошото положение на малкия бизнес! Виновни са липсата на мениджърски опит и алчността! Мързела и самонадеяността! Единични магазинчета са тия, които залагат на оборота а не на цените! И как тогава да стане?! Чакат да им доставят стоките на вратата, вместо да ги купуват от производителите! Ами не могат по този начин да са конкурентни! Никак!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  6. 6 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 286 Неутрално

    До коментар [#1] от "radelmarfx":Не се кахъри, не само това не можеш да разбереш.
    —цитат от коментар 4 на tsyrvulan


    А ти какво разбра? Когато ЕЦБ взе заем на твоя гръб да подпомогне Астра Зенека за неработещата им ваксина?

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  7. 7 Профил на Съдебна Реформа Сега
    Съдебна Реформа Сега
    Рейтинг: 18 Любопитно

    След изборите ще има май кабинет на ГЕРБ БСП ДПС

  8. 8 Профил на Съдебна Реформа Сега
    Съдебна Реформа Сега
    Рейтинг: 18 Любопитно

    След изборите ще има май кабинет на ГЕРБ БСП ДПС

  9. 9 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 930 Любопитно

    До коментар [#6] от "radelmarfx":

    А ти разбрал ли си че България загуби самостоятелната си парична и финансова политика когато въведе валутния борд? М?

    ГЕРБ = Сборище от герберунгело-паралелепипедоиди с онбашия Бойка Мутрашенко начело.
  10. 10 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 286 Неутрално

    До коментар [#9] от "tsyrvulan":

    Това че българския лев е вързан за еврото не значи че сме загубили всичко. Съгласен съм че сме ограничени но не е всичко ако е както приемем еврото. Все още може да диктуваме правилата по фискалната си политика и може да варираме с монетарната ако трябва. Затова и както казах по горе има бюджетен излишък и дълга е само 40% от БВП.

    Да валутния борд е лошо нещо но е в пъти по добре от това да приемем валута на чужда държава или още по зле на чужда организация каквато е ЕЦБ.

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  11. 11 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 285 Неутрално

    А колко се надявахме бодигарда да се окаже по добър финансист от Ванката Костов! Оказа се, че не като да "застраховаш" дребния бизнес с бухалка в ръка!

  12. 12 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 286 Неутрално

    Между другото добре е да се види и това. Все пак Европейската Централна Банка е фалирала само дето не е публично обявено

    https://thedailycoin.org/2021/02/07/is-the-ecb-headed-for-bankruptcy-and-can-mario-draghi-save-italy-video/

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  13. 13 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3653 Неутрално

    Ма, как така бе? Нали до вчера вожда ни уверяваше, че всичко е ОК? Само една стена да боядисаме и сме в зоната "Шенген". Че с единия крак сме в еврозоната, а другия е стъпил на прага. Че сме цъфнали и вързали, само дето не текат реки от мед и масло. Я, Гешев да им спрете една бърза проверка на тия и да ги пита, защо разпространяват лоши слухове?

  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4615 Неутрално

    Ако искаме реформи трябва да се отървем от борисов и герб.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 930 Весело

    До коментар [#10] от "radelmarfx":

    Изглежда на теб всичко ти е чуждо. С валутен борд не може вечно да се кара, той е временно решение. Така че към даден момент, Родината ще трябва да го премахне. Според договора за присъединяване към ЕС, България е длъжна да въведе еврото като национална парична единица. Това което ти баеш тука, означава падане на борда преди приемането на еврото. Даже стигаш по-далеч, направо излизане от ЕС, по твоите думи ЕССР. Имаш си агенда. Смятам че ти отделих достатъчно време.

    ГЕРБ = Сборище от герберунгело-паралелепипедоиди с онбашия Бойка Мутрашенко начело.
  16. 16 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 930 Весело

    До коментар [#11] от "L Glassman":

    Барисич и финансист е все едно дървено желязо..

    ГЕРБ = Сборище от герберунгело-паралелепипедоиди с онбашия Бойка Мутрашенко начело.
  17. 17 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 1607 Весело

    Според мен, в ГЕРБ ще започнат безпощадна борба срещу несъществуващата корупция ....

  18. 18 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3135 Неутрално

    2023 г най късно сме в ЕЗ.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  19. 19 Профил на Анти Шишковци
    Анти Шишковци
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Хм! Прогнози за племе, което дава власт на простотия, обезумяла от алчност? Прогнозата е само една - напред към дъното!

  20. 20 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 286 Неутрално

    До коментар [#10] от "radelmarfx":Изглежда на теб всичко ти е чуждо. С валутен борд не може вечно да се кара, той е временно решение. Така че към даден момент, Родината ще трябва да го премахне. Според договора за присъединяване към ЕС, България е длъжна да въведе еврото като национална парична единица. Това което ти баеш тука, означава падане на борда преди приемането на еврото. Даже стигаш по-далеч, направо излизане от ЕС, по твоите думи ЕССР. Имаш си агенда. Смятам че ти отделих достатъчно време.
    —цитат от коментар 15 на tsyrvulan


    Разбира се че предпочитам да излезем от ЕССР, но тъй като има достатъчно офце в хора които блеят да ги поробват ми е ясно че няма да стане. Въпроса е че може да се отлага влизането в Еврозоната още доста, не е нужно да се нагърбваме със заемите на европейците нали.

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  21. 21 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 1872 Неутрално

    Според мен, в ГЕРБ ще започнат безпощадна борба срещу несъществуващата корупция ....
    —цитат от коментар 17 на Николай Бучков


    Имало било корупция, само дето не могат да я докажат, само приказки на ангро!

  22. 22 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4125 Любопитно

    До коментар [#10] от "radelmarfx":

    Изобщо не се опитвай да обясняваш, тук като цяло настроението е че си искат Еврото и това е. И за мен няма логика да се откажеш от собствената си валута която ти и само ти контролираш, но тук това мнение се приема като прокажено....

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  23. 23 Профил на xhi13317223
    xhi13317223
    Рейтинг: 641 Неутрално

    Разбира се че предпочитам да излезем от ЕССР, но тъй като има достатъчно офце в хора които блеят да ги поробват ми е ясно че няма да стане. Въпроса е че може да се отлага влизането в Еврозоната още доста, не е нужно да се нагърбваме със заемите на европейците нали.
    —цитат от коментар 20 на radelmarfx


    Каква алтернатива за страната виждаш извън ЕС?

  24. 24 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 286 Неутрално

    [quote#23:"xhi13317223"][/quote]

    Каквато се сетиш. Швейцария, Норвегия, Англия се все безалтернативни, така ли?

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  25. 25 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4125 Любопитно

    [quote#23:"xhi13317223"]
    —цитат от коментар 24 на radelmarfx
    Каквато се сетиш. Швейцария, Норвегия, Англия се все безалтернативни, така ли? [/quote]

    Не забравяй Унгарците които въпреки факта, че си пазят валутата имат увеличение от 35% на чуждите инвестиции между 2017 и 2020.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  26. 26 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4615 Неутрално

    До коментар [#24] от "radelmarfx":

    На каква база сравняваш с тези развити и уредени държави тукашната пародия ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  27. 27 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 941 Весело

    Ицето нали се гласи да управлява, той ще пребори корупциите и ще направи реформите, та до 2026 ще влезем в ЕЗ, Шенген, ОИСР, абе въобще където си поискаме, а, и ще настигнем и задминем Германия.
    Минимум!

    Знанието е сила, информацията - власт
  28. 28 Профил на xhi13317223
    xhi13317223
    Рейтинг: 641 Неутрално

    [quote#23:"xhi13317223"]
    —цитат от коментар 24 на radelmarfx
    Каквато се сетиш. Швейцария, Норвегия, Англия се все безалтернативни, така ли? [/quote]

    Хммм... Швейцария на Балканите

    И кое от нещата, нужни на една страна/икономика да оцелее сама в днешно време имаме в България?

  29. 29 Профил на Съдебна Реформа Сега
    Съдебна Реформа Сега
    Рейтинг: 18 Весело

    До коментар [#24] от "radelmarfx":
    Швейцария е световен банков център, Норвегия има много нефт, Англия е бивша империя

    не им трябва ЕС НА ТЯХ

    Ние преди 30 години бяхме диктатура и БВП $ 1000 на глава от население . Те не!
    Сравнявате много отделни галактики!

  30. 30 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 720 Неутрално

    До коментар [#9] от "tsyrvulan":

    До коментар [#6] от "radelmarfx":А ти разбрал ли си че България загуби самостоятелната си парична и финансова политика когато въведе валутния борд? М?
    —цитат от коментар 9 на tsyrvulan


    По-точно, с въвеждането на борда България загуби възможността си за самостоятелна монетарна политика, фискалната й политика си остана независима и самостоятелна.

    ПП. И слава Богу, че я загуби, инак не ми се мисли до какви "висоти" би ни докарал българският финансов "талант", отровна комбинация между невежество, безотговорност и откровени измами,. Примери бол - Първа частна, фалитите на банките при Виденов, КТБ, финансовият "гений" Гумен Речев.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  31. 31 Профил на serenalipuma
    serenalipuma
    Рейтинг: 212 Неутрално

    Когато бягат от еврото като дявол от тамян, БГ се натиска и лъжат колко било хубаво да имаш евра. Унгарци, поляци, чехи,шведи,датчани не щат и да чуят за евра, въпреки натиска. А най-умният от всички Бойко, след като клекна, сега иска да представи клякането си като победа. Такъв си му е модела, ама има и шарани, дето лапат въдицата.

  32. 32 Профил на gigabyte
    gigabyte
    Рейтинг: 543 Неутрално

    Както се казва - каквото можем, това правим. За разлика от останалите източноевропейци не пожелахме истинска промяна - поляците имаха "шокова терапия", гедерейците ги поеха бившите класови врагове от Западна Германия, чехите и словаците си опазиха икономиките. Само ние като природни тарикати поискахме да останем безотговорни, то не бяха демократични социализми, работническа приватизация, 800 дни. Накрая си останахме при пробитото корито от приказката за дядото рибар и златната рибка.

    master
  33. 33 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4615 Неутрално

    До коментар [#30] от "simval":

    Кажи нещо за владко черепов.Защо го пропускаш?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  34. 34 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 1208 Неутрално

    До коментар [#10] от "radelmarfx":Изобщо не се опитвай да обясняваш, тук като цяло настроението е че си искат Еврото и това е. И за мен няма логика да се откажеш от собствената си валута която ти и само ти контролираш, но тук това мнение се приема като прокажено....
    —цитат от коментар 22 на padrino


    Имаш ли обяснение, защо се приема, като прокажено?

  35. 35 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1127 Весело

    Чорбаджията обича да пълни чекмеджетата, а не да прави реформи.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  36. 36 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4125 Любопитно

    Имаш ли обяснение, защо се приема, като прокажено?
    —цитат от коментар 34 на 4ort


    Обяснение за Българското разбиране на ситуацията нямам, но имам достатъчно лични наблюдения за това какво се случва с обикновенните хора когато Еврото ти замени собствената валута....и не е хич приятно за гледане или преживяване.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  37. 37 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 720 Неутрално

    До коментар [#22] от "padrino":

    ... И за мен няма логика да се откажеш от собствената си валута която ти и само ти контролираш, но тук това мнение се приема като прокажено....
    —цитат от коментар 22 на padrino


    Досегашният ни жизнен опит е показал, че контрол на валутата "по български" и от българи е рецепта за финансова катастрофа.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  38. 38 Профил на xhi13317223
    xhi13317223
    Рейтинг: 641 Неутрално

    До коментар [#30] от "simval":

    Именно! А представяш ли си какво би станало без борда при "управлението" на Делян/Доган/Тикван, с Фин-мин онова червенобузо момченце - Владко Горанов!

    Онова при Жан и Румен Гечев щеше да ни се стори като лек летен бриз.

    А тук някои наивници ще сравняват България с Норвегия и Швейцария

  39. 39 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2243 Неутрално

    Каквато се сетиш. Швейцария, Норвегия, Англия се все безалтернативни, така ли?
    —цитат от коментар 24 на radelmarfx


    И-хаа, до 2007г не бяхме в ЕС и бяхме като посочените държави, ама влязахме и нещата се сговн@саха...


    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  40. 40 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 780 Неутрално

    А колко се надявахме бодигарда да се окаже по добър финансист от Ванката Костов! Оказа се, че не като да "застраховаш" дребния бизнес с бухалка в ръка!
    —цитат от коментар 11 на L Glassman


    Само архидебил би повярвал на второто. Любопитното е, каква част от населението са от втората група!

  41. 41 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 780 Неутрално

    Сега ще слушаме, че ако искаме реформи, трябва да избираме пак Р. Борисич, и експертите му Томито (електронното правителство) и Нушето с гръцкия си за.ник (енергетичката).

  42. 42 Профил на hav08635628
    hav08635628
    Рейтинг: 91 Неутрално

    Да си сложим коланите,
    и резервните колани.
    Преди еврозоната ще е катастрофата от пунтамарата.

  43. 43 Профил на witch_doctor
    witch_doctor
    Рейтинг: 699 Весело

    До коментар [#31] от "SerenaLipuma":

    "Когато бягат от еврото като дявол от тамян"

    Ма вие с ватенките си купувайте рубли бе, кой ви спира?

  44. 44 Профил на Matrix
    Matrix
    Рейтинг: 254 Неутрално

    Сега ще слушаме, че ако искаме реформи, трябва да избираме пак Р. Борисич, и експертите му Томито (електронното правителство) и Нушето с гръцкия си за.ник (енергетичката).
    —цитат от коментар 41 на historama


    Мхм, така е... Дажееее... може и сценаристите на Слави да ги направят тия реформи, междуу една чалга на Евгени и друга!
    Но той материала (еххх,материала) това търси, следователно това се "продава" на тая сергия на "Женския Пазар"

    Бе ти не можеш да ги накараш, да си платят данъци и такси без първата им мисъл да е да "изшанят" нещо, дори и минимално... Как беше: "Да не настине и да не се мине"

    А само ко влагахме същото усърдие да прецакваме системата в нещо една идея по-полезно.....
    Уви, ние си искаме Тиня! Тиня, селяния, мръсотия, келепирче на дребно и никаква визия за бъдещето... Важното е да има за прцуца/черен жиБ, а реформите друг да ги прави(не, че някой от тея сега имат дупе за реформи)

    Живеем в държава, в която Венета Райкова е написала повече книги, отколкото министър-председателят е прочел...
  45. 45 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 603 Неутрално

    До коментар [#1] от "radelmarfx":

    Чемеджето е стимула драги. Влизаме еврозоната, борда пада и прасетата оплюскват резерва. Просто е -с тия крадци начело толкова.

  46. 46 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 1007 Неутрално



    До коментар [#25] от "padrino":

    И Поляците с тяхната Злота .

    И Чехите с тяхната Крона .

    И Датчаните с тяхната Крона .

    И Шведите с Тяхната Крона .





  47. 47 Профил на Matrix
    Matrix
    Рейтинг: 254 Неутрално

    До коментар [#31] от "SerenaLipuma":"Когато бягат от еврото като дявол от тамян"Ма вие с ватенките си купувайте рубли бе, кой ви спира?
    —цитат от коментар 43 на witch_doctor


    И УШАНКИ, и УШАНКИ !

    Иначе ше земеме кофти сопа, нормалните хора на заплата, като влезе еврото, в това съм повече от убеден...
    Цени х2, заплати същите.... честито на печелившите (справка Италия)
    Еми щше се кОпа яко, това е положението...
    Както казваше учителят на Барисич- Не съм обещавал храна, по време на пътуването.

    Живеем в държава, в която Венета Райкова е написала повече книги, отколкото министър-председателят е прочел...
  48. 48 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 780 Неутрално

    До 22:"padrino".... И за мен няма логика да се откажеш от собствената си валута която ти и само ти контролираш, но тук това мнение се приема като прокажено..."

    Да помислим малко по-внимателно.
    От 1990г. насам държавните ни ръководители с най-добри финансови знания и дисциплина бяха Костов и Орешарски. Първият направи реформи, защото екипът му го желаеше, вторият не успя (вероятно екипът му не го желаеше). Обаче само дебил може да има вяра на екипа на мутрафоните на Борисич!

  49. 49 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2225 Неутрално

    Ако подобна прогноза се сбъдне, еврото остава за последващото правителство.

  50. 50 Профил на xhi13317223
    xhi13317223
    Рейтинг: 641 Неутрално

    Всъщност прогнозите и докладите на МВС, ОИСР и т.н. ясно казват че нищо от това което е трябвало да стане през последните 8-10 години у нас, не се е случило - под "вещото ръководство" на еднокнижния банкянкски тигър и кликата, която му дърпа конците отзад.

    И всичко това - въпреки напъните на Шехеразада-ТВ и джипка-ПР-ивентите, на които Борисов ръси всякакви тъпотии и лъжи. Но Видовден идва - рано или късно - и всичките поразии причинени от него, ще лъснат с цялата си прелест.

    Та така...

  51. 51 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 780 Неутрално

    До коментар [#48] от "historama":

    И не се опитвай да правиш паралели с Швейцария и Германия - и двете с невероятна финансова дисциплина, продукт на възпитанието им още от забавачниците, и България, в която № 1 в икономиката ни е строителството, при това некачествено.

  52. 52 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 286 Неутрално

    До коментар [#24] от "radelmarfx":На каква база сравняваш с тези развити и уредени държави тукашната пародия ?
    —цитат от коментар 26 на КМЕТ В СЯНКА


    Какво значи развити и уредени държави? Ако ми кажеш как го разбираш. Аз просто казвам че те могат да съществуват защо ние да не можем.

    Развита и уредена ли е държава според теб в която националната и здравна система е почти банкрутирала с 20 милиарда долара дълг - Англия
    Развита и уредена ли е държава в която всеки гражданин дължи 250% от дохода си - Норвегия
    Развита и уредена държава ли е тая която централната и банка оперира като най големия хедж фонд и си играе с пенсиите на милиони швейцарци.

    За съжаление "развити и уредени държави" са тия които са потънали в невероятни задължения и това е причината за тяхното "развитие". И тия задължения трябва да се плащат от поколенията им не само тяхните а и нашите.

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  53. 53 Профил на ПетКо
    ПетКо
    Рейтинг: 0 Неутрално

    През 2026 г няма да има нито Еврозона, нито МВФ. Така, че осребрявайте си "прогнозите" докато можете...

  54. 54 Профил на witch_doctor
    witch_doctor
    Рейтинг: 699 Весело

    До коментар [#47] от "Matrix":

    Правилно! И ушанки естествено, но вмирисани, като твоята!

  55. 55 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2243 Неутрално

    Лидл или Кауфланд не са виновни за лошото положение на малкия бизнес! Виновни са липсата на мениджърски опит и алчността! Мързела и самонадеяността! Единични магазинчета са тия, които залагат на оборота а не на цените! И как тогава да стане?! Чакат да им доставят стоките на вратата, вместо да ги купуват от производителите!
    —цитат от коментар 5 на lz2


    Това трябва да остане за поколенията, за да се види нивото на мислене на държавната администрация.

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  56. 56 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 286 Неутрално

    [quote#23:"xhi13317223"][/quote]

    Аз съм сигурен че има доста наивни хора които вярват на европейската пропаганда. Все пак при приемане на еврото, към нас ще потекат реки от ЕЦБ финанси и ще се опростят правилата за кредитиране още повече. Това значи повече заеми за населението, което вече така или иначе е потънало в заеми но най важно повече печабли за банкерите по върха. Ефекта на Кантелон не е бил по явен никога.

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  57. 57 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 780 Неутрално

    Ако подобна прогноза се сбъдне, еврото остава за последващото правителство.
    —цитат от коментар 49 на ivanpopov


    за по - следващото! Предполагам, че си пропуснал тирето.
    Ако Борисич бе подал оставка в началото на лятото, може би до есента щеше да бъде съставено ново правителство, което да преосмисли всичко в условията на ограниченията в Европа и в света. И не знам човек какво мислене трябва да има да си вярва,че бухалкаджии и русофили биха могли да поведат страната ни в тези тежки условия.

  58. 58 Профил на SEAL
    SEAL
    Рейтинг: 798 Неутрално
  59. 59 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 780 Неутрално

    През 2026 г няма да има нито Еврозона, нито МВФ. Така, че осребрявайте си "прогнозите" докато можете...
    —цитат от коментар 53 на ПетКо


    Милиционерче, зад ЕЗ стоят Германия, Австрия, Бенелюкс. Можем да добавим и Франция. Това прави почти 200 млн, или третата икономика в света. Румъния като луда гледа да се държи за Франция, за да не изпадне в периферията.
    А ние с помпиер сме тръгнали да градим модерна България.

  60. 60 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 780 Неутрално




    До коментар [#55] от "Николай Колев":

    Държавната администрация се оглежда коя фирма да превземе.
    Миналата година превзе лотарията на Божков, и бизнеса на Бобокови. Ресторантите и кафенетата са наред

  61. 61
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  62. 62 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2703 Неутрално

    До коментар [#25] от "padrino":

    В коя от тези държави за която говорите, управляват гадни съветски комунисти? Тръгнали сте да сравнявате ябълки с круши!

    Бивш tww09306483.
  63. 63 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2703 Неутрално

    До коментар [#56] от "radelmarfx":

    Хм-м-м-м-м...! Пропаганда? Ей на... виж комшиите в Гърция. Имаха златната възможност да се отърват от еврото и да си върнат драхмата, нали? Скачаха, викаха "охи"... и накрая пак си останаха с еврото, за да не ядат по-голямо дърво! Казваш, ние сме много по-отворени и стабилни икономически от Гърция?! :)))

    Бивш tww09306483.
  64. 64 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1505 Любопитно

    за да успокои продължаващите антиправителствени протести
    —цитат от коментар 0 на другарите от Глобал Инсигхт


    Къде туй?

  65. 65 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1466 Неутрално

    В БГ тинк-танкът е събран в една джипка. И има един-единствен член - бивш пазач на диктаторчето бай Тошо.
    И понеже българинът е прост сеирджия на собствения си сеир, ще избере пак мутропазачът.

  66. 66 Профил на Matrix
    Matrix
    Рейтинг: 254 Неутрално

    До коментар [#47] от "Matrix":Правилно! И ушанки естествено, но вмирисани, като твоята!
    —цитат от коментар 54 на witch_doctor


    ТУК СБЪРКА МНОГО КОРАВО !
    Просто съм присъствал на прехода Лирет-Евро в Италия на времето.... и зная, каква сопа им подадоха, още не мгат да се оттърсят от нея! 2000 евро е ВИСОКА заплата, а колко е скъпо в Италия и сам можеш дапровериш!
    Колкото до ватенките, могат да мрат У кофата сичките

    Живеем в държава, в която Венета Райкова е написала повече книги, отколкото министър-председателят е прочел...
  67. 67 Профил на janeausten
    janeausten
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#22] от "padrino":

    Падрино - ти държиш ужасяващо некомпетентни мутри да ти контролират независимата валута ? Съшите тези, които - само от изнесеното по медиите -
    - преди фалита на КТБ за малко да затворят всички банки и да фалират системата - спират ги някои от банкерите
    - приемат поправка на текста в закона за валутния бард ей-така- в събота, в някакви преходни разпоредби Менда се вметнала
    - гласуват 2020 извънредно положение, което в първата си редакция отмени сбободното ценообразуване. Президентът се изока и поправиха
    Само левът още не са врътнали, поради борда, но още може - курсът поне теопетично не е вързан по същия начин . Като не е евро, ЕС няма да ни спасява- независими сме, така да се каже
    Стига ни, че независимо и местно ни управляват водите, тока, АЕЦ, боклука, здравето, строежите, и всичко друго. Нека поне валутата да не ни управляват, ако може

  68. 68 Профил на Котаракът в чизми
    Котаракът в чизми
    Рейтинг: 73 Разстроено

    Светлото бъдеще изглежда като малка черна точка и се отлага за неопределено време. С ГЕРБ, толкоз!

    Законите са като наденичките. По-добре да не виждаш как се правят. /Ото фон Бисмарк/
  69. 69 Профил на strymski
    strymski
    Рейтинг: 871 Неутрално

    [quote#23:"xhi13317223"]
    —цитат от коментар 24 на radelmarfx
    Каквато се сетиш. Швейцария, Норвегия, Англия се все безалтернативни, така ли? [/quote]


    Нека не се забравя обаче , че нямаме нито нефтените залежи на Норвегия , нито банковата система и индустрия на Швейцария или възможностите на Великобритания. Ние сме малка периферна държава с почти никаква индустрия и неефективно земеделие , а като капак намаляващо население и дълбока корупция.
    Валутният борд до момента спаси финансите и икономиката от обезценка на лева и спаси банките от много негативни процеси , които иначе лесно биха срутили всичко за пореден път имайки предвид цялостното управление на страната.
    А членството ни в паричния съюз на ЕС е задължително условие и макар да се очаква леко завишаване на цените , ползите му ще са в пъти повече.
    Що касае банките в България , те са почти всички собственост на чужди държави и имат достатъчно опит в оперирането на пазара такъв какъвто е. Не съм чул още за сериозни проблеми в банковия сектор на Белгия , Франция или която и да е друга страна- член на еврозоната, напротив - трансферите са улеснени , няма превалутиране и скрити такси , няма резки скокове на валутата.

  70. 70 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3653 Неутрално

    До коментар [#18] от "дерибеев":

    Оптимист? По - скоро след 2030 година. Евентуално.

  71. 71 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2690 Неутрално

    До коментар [#32] от "gigabyte":

    Хората го казаха още в началото на 90-те: бърза и прозрачна касова приватизация докато фирмите все още работят и могат да се продадат на западни инвеститори. Така направиха Полша, Чехия и Унгария. Това беше заложено в плана Ран-Ът, който малцина са чели, ама пък знаят, че вътре имало "скрити анекси" и "план да се редуцира населението до 5 милиона", както и др. абсолютни неистини.
    У нас пропагандата течеше с пълна сила, как така общата собственост да отиде в частни ръце? Щели сме да станем ратаи на западни чорбаджии. Естествено БСП беше най-много против, целта беше техните хора с куфарчетата да станат бизнесмени без никаква конкуренция.
    България пое по латиноамерикански път и нека не се заблуждаваме, че има някаква читава алтернатива. БСП или Майчето? Сега ДПС уж са им враг, но навремето всички длъжности в държавата бяха на квотен принцип 3:5:8, както и държавните поръчки.
    Каква е алтернативата? Чисто нова партия/движение от центристки тип, с нови лица, нови идеи и с позитивни послания.
    Лошото е, че личностите, които имат интелект и капацитет да управляват държавата не се захващат с политика, защото в България който се е опитал да направи нещо са го обругали и оплюли. Излизат на повърхноста разни амбициозни типиве без никаква сериозна професионална/бизнес реализация (разни НПО-та, агенции и прочие структури) или пък съмнително забогатели, които изкат да се възползват от властта за повече лични облаги.
    Засега положението откъм алтернатива е трагично, от "алтернативните" не могат да се очакват никакви реформи или действия за изкореняване на корупцията. Просто едни играчи ще се сменят с други.

  72. 72 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2772 Неутрално

    Нека Баце да довърши Хемус, Струма, Европа, пътя до Видин, тунела под Шипка и още 2-3-5 по-големи инфраструктурни проекта па да видим дали ще се сбъдне нещо от тея. :)

    А иначе ще имаме ръст по-голям от средното за ЕС и ще скъсяваме дистанцията с тях колкото и глупости да пишат разни анализатори. :)

  73. 73 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 669 Весело

    До коментар [#36] от "padrino":
    „Обяснение за Българското разбиране на ситуацията нямам, но имам достатъчно лични наблюдения за това какво се случва с обикновенните хора когато Еврото ти замени собствената валута....“

    Когато България приеме Еврото наблюденията ти ще се обогатят с още информация.
    Тея всичките, които сега се хвърлят на амбразурата, ще плачат милно и жално. В корумпираната българска среда цените ще си останат същите, но в Евро, а заплатките им ще намалеят 2 пъти... Е, ще ги утешават, че това е пазарна икономика.

  74. 74 Профил на Matrix
    Matrix
    Рейтинг: 254 Неутрално

    До коментар [#36] от "padrino":„Обяснение за Българското разбиране на ситуацията нямам, но имам достатъчно лични наблюдения за това какво се случва с обикновенните хора когато Еврото ти замени собствената валута....“Когато България приеме Еврото наблюденията ти ще се обогатят с още информация.Тея всичките, които сега се хвърлят на амбразурата, ще плачат милно и жално. В корумпираната българска среда цените ще си останат същите, но в Евро, а заплатките им ще намалеят 2 пъти... Е, ще ги утешават, че това е пазарна икономика.
    —цитат от коментар 73 на joro4900


    ТОЧНО ТОВА ЩЕ СТАНЕ, 200% съм, убеден ! Изживял съм го вече в Италия!

    Живеем в държава, в която Венета Райкова е написала повече книги, отколкото министър-председателят е прочел...
  75. 75 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2363 Неутрално

    Какво е това недоверие - нали 70% подкрепяха протести, това значи че ДБ ще има даже конституционно мнозинство и ще подкара бързи и сериозни реформи!!!

  76. 76 Профил на bnc59488372
    bnc59488372
    Рейтинг: 641 Неутрално

    До коментар [#10] от "radelmarfx":

    не се мъчете няма как да го проумеят

  77. 77 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2772 Неутрално

    От 1990г. насам държавните ни ръководители с най-добри финансови знания и дисциплина бяха Костов и Орешарски. Първият направи реформи, защото екипът му го желаеше, вторият не успя (вероятно екипът му не го желаеше). Обаче само дебил може да има вяра на екипа на мутрафоните на Борисич!
    —цитат от коментар 48 на historama


    Костов нямаше избор, там звездите от МВФ му го говореха. :)

    Реално сега всички говорят за рИформи, ама никой не знае какви точно рИформи да се направят. :)

    Тогава беше лесно имаше държавни предприятия дето трябва да се приватизират и хората да спрат да чакат на държавата.

  78. 78 Профил на Шоршо
    Шоршо
    Рейтинг: 893 Неутрално

    Моята прогноза е, че след 2-3 поколения България ще е първата ромска държава в ЕС, с всички произтичащи от това последици за социална, здравна, осигурителна, пенсионна и т.н. системи. Усмихнете се, защото утре ще е много по-зле. Явно, че българите сме нефелни и за нищо не ставаме, мисля че вече това е ясно за всички.

  79. 79 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2772 Неутрално

    С валутен борд не може вечно да се кара, той е временно решение. Така че към даден момент, Родината ще трябва да го премахне.
    —цитат от коментар 15 на tsyrvulan


    Еврото е валутен борд. :)

    Централните банки се отказват от суверенитета си и го делегират на ЕЦБ.

    Ние на практика сме в Евро Зоната, само хартията е различна. И "психологическото" разбиране на процеса, което не е малко.

  80. 80 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2772 Неутрално

    Моята прогноза е, че след 2-3 поколения България ще е първата ромска държава в ЕС, с всички произтичащи от това последици за социална, здравна, осигурителна, пенсионна и т.н. системи. Усмихнете се, защото утре ще е много по-зле. Явно, че българите сме нефелни и за нищо не ставаме, мисля че вече това е ясно за всички.
    —цитат от коментар 78 на Шоршо


    То след 2-3 поколения цивилизация може и да няма или да я има само в Азия. :)

    Па и ромите са предпочитане пред ИД. Е имаше статия за Франция за едно предградие на Париж. Първо запалили синагогите, евреите си отишли. После почнали да напуска французите, после атеистите и умерените мюсюлмани и те напуснали.

    В момента са 30 хил + население, което си живее по законите на шериата и от там има 50 джихадисти заловени в Сирия.

  81. 81 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    До коментар [#6] от "radelmarfx":

    че си скапано тролче, пролича веднага!! От къде установи, че ваксината на Астра Зенека - Оксфорд Е НЕ РАБОТЕЩА??? Май Путлер добре плаща!!!

  82. 82 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 669 Весело

    До коментар [#67] от "janeausten":

    „Падрино - ти държиш ужасяващо некомпетентни мутри да ти контролират независимата валута ?...“

    Парадино не държи, само прави констатации, които се опират на факти. Аз съм съгласен с него. Та всичко, което си написал е вярно при положение, че същите тези „ужасяващо некомпетентни мутри“ останат и ни управляват. Това ли ни очертаваш като светло бъдеще? И предпочитаме те да продължават да си въртят далаверите, а ЕЦБ(ЕС) от време на време да им забърсва лай//няните дупе//нца и после да ги потупва по рамото или да ги дарява с целувка по челцето? (пример Гърция, Италия) Или целта трябва първо да е изритването им, след това реформи, а най–накрая приемане на Еврото, ако е нужно или ако то още съществува в сегашният си вид. Ти задал ли си въпроса защо точно сега мутрите се натискат да влизат в Еврозоната, а преди 2 години бяха категорично против? Ясно е. Въведеният Банков Съюз, позволява общ дълг на ЕС. Всеки си прави дълг, всички го поемат. Златни времена за мутрите.
    https://ec.europa.eu/info/business-economy-euro/banking-and-finance/banking-union/what-banking-union_bg

  83. 83 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4202 Разстроено

    UNITED EU UNION

    Тревожен звън

    Навън не вее оптимизъм.
    Извън.

    Не беше ли в Чакалня тя.
    В Чакалнята?

    "Прогнози за България:
    Без бързи сериозни реформи -
    извън еврозоната до 2026 г."

  84. 84 Профил на vvs08576060
    vvs08576060
    Рейтинг: 51 Неутрално

    До коментар [#1] от "radelmarfx":

    Щом не може да разбереш предимствата от Еврозоната, седни да почетеш малко.

  85. 85 Профил на vvs08576060
    vvs08576060
    Рейтинг: 51 Неутрално

    До коментар [#12] от "radelmarfx":

    Какъв е този сайт, който цитираш като източник? Някакъв анонимен сайт за криптовалути, който е базиран в Швейцария. Няма нито автор, нито собственик, нито име на фирма. Кой го финансира да пропагандира атаки срещу ЕС?

  86. 86 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 1007 Неутрално



    До коментар [#81] от "Вели":


    До коментар [#6] от "radelmarfx":че си скапано тролче, пролича веднага!! От къде установи, че ваксината на Астра Зенека - Оксфорд Е НЕ РАБОТЕЩА??? Май Путлер добре плаща!!!
    —цитат от коментар 81 на Вели

    Не бе , органът на Шорош в България така казва :

    Ваксината на AstraZeneca има проблем с вариант на вируса, Южна Африка спря използването ѝ .

    https://www.dnevnik.bg/sviat/2021/02/07/4172121_vaksinata_na_astrazeneca_ima_problem_s_variant_na/



  87. 87 Профил на Animals As Leaders
    Animals As Leaders
    Рейтинг: 372 Неутрално

    До коментар [#12] от "radelmarfx":

    Баба ти е фалирала, смешник!

  88. 88 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    [quote#25:"padrino"][/quote]

    Унгарците не ги брой! Там отдавна всичко е австрийско! Унгарците не се кефят много-много и адски завиждат на чехите.

  89. 89 Профил на Stefan Guintchev
    Stefan Guintchev
    Рейтинг: 40 Неутрално

    А колко се надявахме бодигарда да се окаже по добър финансист от Ванката Костов! Оказа се, че не като да "застраховаш" дребния бизнес с бухалка в ръка!
    —цитат от коментар 11 на L Glassman


    Веднага им разясни на тези тъпанари от рейтинговите агенции че трябва
    да свалят рейтинга на България под този от времето на Ванката и да го повишат
    само след като Ицето стане премиер , Гечев фин. министер.

  90. 90 Профил на Бланш
    Бланш
    Рейтинг: 1708 Неутрално

    Какви прогнози ни втълпявате, нали ще е такова каквото хората гласуват, а...

  91. 91 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1537 Неутрално

    За да приемем една валута която не струва нищо вместо да си ползваме нашия лев.
    —цитат от коментар 1 на radelmarfx


    Единствената причина лева да струва НЕЩО е,че вързан с валутен борд за точно тази валута, дето не струвала "нищо", но реално е една от най-струващите и стабилни в света. За русоробските тролове разбира се по-силна валута от ибезценената рубла няма ...

  92. 92 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1537 Неутрално

    Ако искаме реформи трябва да се отървем от борисов и герб.
    —цитат от коментар 14 на КМЕТ В СЯНКА


    Ц, трябва да се отървен от триото БСП, ДПС, ГЕРБ и със сичкото им патриотска и шоуменска патерица. Докато има комунисти и ДС агенти в правителството реформи не чакай!

  93. 93
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  94. 94 Профил на 1107
    1107
    Рейтинг: 722 Неутрално

    Няма Страшно!
    боце се е докзал в бързите и решителни отлагания, усуквания, увъртания, непрекъснати мащабни и лъжи и упорито отричане на очевадни факти.
    И от това някак си ще се измъкне, на крилете на народната любов!

  95. 95 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4308 Неутрално

    Според една прогноза на Икономист интелиджънс юнит от 2019 г., сегашното правителство няма да достигне края на мандата си през 2021 г.
    Не познаха.
    Толкова ще познаят и сега.

    Няма да отговарям на всяка идиотщина на подполковник Грънчаров
  96. 96 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 286 Неутрално

    До коментар [#6] от "radelmarfx":че си скапано тролче, пролича веднага!! От къде установи, че ваксината на Астра Зенека - Оксфорд Е НЕ РАБОТЕЩА??? Май Путлер добре плаща!!!
    —цитат от коментар 81 на Вели


    Вили, или каквото си там. Ако недоносчето на астра зенека работеше Германия и още няколко други държави нямаше да я спрат да се слага на хора над 65 годишна възраст. Все пак те са рисковата група на грипа. При другите групи смъртноста е 0,05%,

    https://www.express.co.uk/news/world/1390269/vaccine-EU-latest-astrezeneca-germany-over65s-oxford-vaccine-covid19

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  97. 97 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 286 Неутрално

    [quote#91:"Гражданин"][/quote]

    Това е меко казано пожелателно. Ако не бяхме приели еврото може би щяхме да сме по добре не знаеш какво е а само можеш да предполагаш какво е.

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  98. 98 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 286 Неутрално

    До коментар [#12] от "radelmarfx":Баба ти е фалирала, смешник!
    —цитат от коментар 87 на Animals As Leaders


    Когато наречеш някой смешник и станеш смешен като не знаеш какво приказваш

    https://tomluongo.me/2020/03/16/anyone-told-ecb-bankrupt/

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  99. 99 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 930 Любопитно

    До коментар [#30] от "simval":

    И финансова загубихме, в известни граници. Централната банка няма правото да финансира правителството. До колкото знам даже няма право да финансира търговските банки. Също, България се подписа документ че държавно гарантиран дълг, не ще надвишава 60% от БВП. Така че ако това не е загуба на финансова политика, тогава какво е?

    ГЕРБ = Сборище от герберунгело-паралелепипедоиди с онбашия Бойка Мутрашенко начело.
  100. 100 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 286 Неутрално

    До коментар [#12] от "radelmarfx":Какъв е този сайт, който цитираш като източник? Някакъв анонимен сайт за криптовалути, който е базиран в Швейцария. Няма нито автор, нито собственик, нито име на фирма. Кой го финансира да пропагандира атаки срещу ЕС?
    —цитат от коментар 85 на vvs08576060


    Въпроса е кой го казва не къде е публикувано. Не очакваш евронюз да го публикува нали. Главния офоциоз на ЕССР няма да каже подобно нещо.

    https://www.ism.edu/paris-faculty/dr-ivo-pezzuto.html

    Човека който го казва се нарича Иво Пезуто и не е единствения. Може да пробваш да се образоваш малко по въпроса. Не пречи.

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK