"Хюндай" изгуби 8.5 млрд. долара след провал на преговорите за коли на "Епъл"

"Хюндай" изгуби 8.5 млрд. долара след провал на преговорите за коли на "Епъл"

© Reuters



Южнокорейският производител на автомобили "Хюндай" (Hyundai Motor Co) заяви в понеделник, че вече не води преговори с "Епъл" (Apple Inc) за автономни електрически автомобили, само месец след като потвърди преговорите на ранен етап с технологичния гигант, предаде "Ройтерс".


Акциите на "Хюндай" се понижиха с 6.2% след съобщението, което изтри 3 млрд. долара от пазарната стойност на компанията. Акциите на свързаната с нея "Киа" (Kia Corp), която беше спрягана като вероятният оперативен партньор на "Епъл", паднаха с 15% - загуба от 5.5 млрд. долара.


Съобщението сложи край на седмиците спекулации покрай Hyundai Motor Co Group, контролираща двата производителя на автомобили, относно потенциалното свързване с "Епъл".




"Получаваме искания за сътрудничество в съвместното разработване на автономни електрически превозни средства от различни компании, но те са на ранен етап и нищо не е решено", заявиха в понеделник автомобилните производители в съответствие с правилата на фондовия пазар, изискващи редовни актуализации на информацията за инвеститорите относно пазарни слухове. "Не водим разговори с "Епъл" за разработване на автономни превозни средства."


Акциите на "Киа" скочиха с 61%, откакто "Хюндай" първоначално потвърди съобщението на местните медии в началото на януари, че обсъжа с "Епъл" разработване на самоуправляващи се електрически превозни средства до 2027 г. и разработване на батерии в американските фабрики, експлоатирани от "Хюндай" или "Киа".


В местни медии се появиха и съобщения, че двете компании трябва да подпишат сделката на 17 февруари.


"Хюндай" е традиционно известна със своето нежелание да работи с външни компании, като произвежда двигателите, трансмисиите и дори собствена стомана във вертикално интегрирана верига за доставки като вторият по големина индустриален конгломерат в Южна Корея.


"Хюндай" изгуби 8.5 млрд. долара след провал на преговорите за коли на "Епъл"

© Reuters


Въпреки че акциите на "Киа" и "Хюндай" се повишиха след новината за преговорите с "Епъл", според запознати е имало голямо вътрешно противопоставяне компанията да стане подизпълнител на договори за американския гигант.


"Измъчваме се как да го направим, дали е добре да го направим или не", е заявил изпълнителен директор на "Хюндай" пред "Ройтерс". "Ние не сме компания, която произвежда автомобили за други."


В края на 2020 г. беше съобщено, че "Епъл" продължава да развива програмата си за автономни автомобилни технологии и се стреми да произведе пътническо превозно средство, което може да включва собствена авангардна технология на батерията още през 2024 г.


Компанията не е коментирала официално евентуални връзки с "Хюндай".


Анализаторите смятат, че разговорите може да са се сринали поради изтичането на плана за партньорство пред медиите или поради евентуално настояване на "Епъл", че ролята на "Хюндай" ще бъде само като производител на оборудване, а не на стратегически партньор.

Ключови думи към статията:

Коментари (113)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Vasil
    Vasil
    Рейтинг: 107 Неутрално

    Не с Епъл, с друга компания трябва

    Човешката глупост се разпространява по- бързо и от скороста на светлината
  2. 2 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1405 Весело

    Не може да заагубиш нещо, дето първо и най-напреж още не си спечелил...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  3. 3 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 919 Весело

    Не с Епъл, с друга компания трябва
    —цитат от коментар 1 на Vasil


    Китайците ще са по-скромни.

  4. 4 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2879 Весело

    Хюндай спечели много повече, като се размина с уонаби монополиста Епъл.

    Купуваш колата - батерията, зарядното, купето, волана, седалките, гумите, мотора, фаровете, рамата и други - купуваш отделно. И плащаш триста хиляди процента себестойността до вратата, заради емблемата на нахапаната ябълка.

  5. 5 Профил на Шоршо
    Шоршо
    Рейтинг: 1456 Неутрално

    Пазарната капитализация на Hyundai Motor Company е 12 пъти колкото е пазарната капитализация на цялата БФБ. Какво да говорим повече... то направо е смешно.

  6. 6 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Журналята търсещи сензация не могат да направят разлика между пазарна капитализация и реална цена на компания.

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  7. 7 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    Спада на акциите не е "загуба". Загуба е отрицателна разлика между проходите и разходите! Това, че пазарната капитализация е спаднала изобщо не бърка компанията по никакъв начин.

  8. 8 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2659 Неутрално

    Ако бяха сключили договора, загубата щеше да е по-голяма, след спукването на балона.

  9. 9 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 1096 Неутрално

    Пазарната ниша на Епъл е рекламиран, натруфен продукт, обект на покупка най-вече от неособено имотни лица, желаещи да демонстират благополучие. Предполагам, че и за колите им, таргетът ще е сходен.

  10. 10 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    Чак малко, епъл откога имат кола готова за производство? Нарисуваните на компютър картинки и общи приказки не се броят.

    мурзилка
  11. 11 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3187 Неутрално

    До коментар [#2] от "pariah":

    Може, може...! Неведоми са пътищата на тъй наречената пазарна капитализация и очакванията на акционерите! :)))

    Бивш tww09306483.
  12. 12 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    Начи компания губи пари, защото се е отказала да се договаря да произвежда нещо, което е твърде далеч от завършване дори само на проектирането, камо ли да се стигне до етапа, да са готови всички данни, с които цикълът за производство да може да започне. Това са много терабайти с полезни данни, програми за настройка на всеки робот на конвейрите за производство на всеки вид детайл и за последващото им сглобяване. Трябват договори за доставка на материали, за синхронизация на тия доставки и още хиляди други неща. Епъл далеч не е готов със своята част, от която зависи какво и как да предприеме от своя страна евентуалният производител. Въпреки това, са преговаряли и са предизвикали пазарни колебания в акциите на с нищо виновната страна по преговорите. В крайна сметка май епъл нарочно са предизвикали целият този цирк, сигурно са имали намерение да купят акции на Хюндай...ама им се е сторила висока цената и са решили да изиграят театъра, с който предизвикаха поевтиняването.

    мурзилка
  13. 13 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 1129 Неутрално

    Хюндай спечели. То и Тесла се очертава да спечели от липсата на сделка, но пък като нищо Епъл може да сключи договора с дъщерната компания на Хюндай - Киа.

  14. 14 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2239 Неутрално

    Реално Хюндай нямаше какво да получат от Епъл.
    И сега правят електромобили, които на тестове размазват теслите.

  15. 15 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2408 Неутрално

    Най-продаваните модели смартфони на Apple са произведени през далечната вече 2014 г...
    Американците се чудеха какво да направят и първо преди няколко години казаха, че вече няма да обявяват колко телефона са продадени, а ще казват каква е била печалбата. А печалбата расте, защото всеки нов модел смартфон е с по-висока цена от предишният модел...
    После вече и това не ги спасява и те решават да "пазят околоната среда" и затова вече в кутията на самртфоните има само самият смартфон и кабел... Зарадно и слушалки всеки си купува сам отделно. Така пак хората плащат още повече допълнително. Защото не стига, че смартфонът е по-скъп от миналогодишният, а няма и зарядно даже.
    А що се отнася до "околната среда" то тя е още по замърсена, защото отделно вече има нови кутии за зарядно и отделно тези куити летят от някъде и някой ги транспортира до клиентите...

    Анатема на комунизма!
  16. 16 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2408 Неутрално

    И за Tesla е интересно как така всяка година са на загуба (с изключение на 2020 г., когато най-после са на печалба) и те не фалират?

    Анатема на комунизма!
  17. 17 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2179 Неутрално

    До коментар [#4] от "Deaddark":

    БМВ измислиха кола с подгряване на седалките, за което се плаща месечна такса, не Епъл.

    https://www.thedrive.com/news/34547/bmw-is-planning-to-sell-heated-seats-and-more-as-a-subscription-no-really

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  18. 18 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1540 Весело

    Хюндай обявили, че почват преговори с Епъл, акциите скочили -> печалба.
    Хюндай обявили, че преговорите с Епъл са неуспешни, акциите паднали -> загуба.

  19. 19 Профил на Hella Good
    Hella Good
    Рейтинг: 1401 Весело

    До коментар [#15] от "anonim440":

    "После вече и това не ги спасява"

    Те ябълките понеже са като едни корабокрушенци едва смогващи да поемат дъх и имат спешна нужда от 'спасяване'

    Facing Worlds
  20. 20 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2408 Неутрално

    До коментар [#19] от "Morbias":

    Имат проблеми с продажбите и го знаят.

    Анатема на комунизма!
  21. 21 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2879 Весело

    До коментар [#19] от "Morbias":

    Зомбайфонците да сте живи и здрави и много кожа да имате, че Епъл да ви дере повечко.

  22. 22 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 611 Неутрално

    До коментар [#20] от "anonim440":

    Сериозно ли говориш за проблеми с продажбите на apple ?
    Сигурно това е причината цената на акциите им почти да се удвои за година. Като предната пак е подобен растежа. ( началото на 2018 цената е под 38 USD за акция началото на 2019 около 72 и сега е над 130 USD за акция).
    При това плащат и дивидент.

  23. 23 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2408 Неутрално

    Apple разбира се водят в някои аспекти все още в смартфоните, но и в някои изостават.
    Последните им модели например имат слаба батерия, честотата на обновяване на дисплея е 60 Hz, нямат бързо зареждане. Отделно като външен вид Apple не предлагат никаква промяна.
    Това вече не са опции даже за някакви бюджетни телефони, които имат бързо зареждане и зареждат за 1 ч, имат дисплеи 120 Hz, и батерията им е над 5000 mAh.

    Анатема на комунизма!
  24. 24 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2408 Неутрално

    До коментар [#22] от "Климент Горанов":

    Сериозно говоря, и това не е тайна.

    Анатема на комунизма!
  25. 25 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3187 Неутрално

    До коментар [#18] от "Yotce":

    Скачането на акции не е печалба. Нито спадането загуба. Печалба или загуба се реализират, ако сменят собствеността си. Останалото е оценки и сметки на тема, какво е към момента.
    Купих златен синджир от един закъсал познат преди няколко години на цена 40 лева за грам. Днес мога да го продам за 55 лева на грам. Ако го направя ще имам печалба от 750 лева. Но аз не съм го продал, ами стои в касетка в трезор. Имам ли печалба? Нямам.

    Бивш tww09306483.
  26. 26 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Къде са ги загубили ? Някой може ли да каже , че да пратим братята роми да ги търсят . Стига са крали желязо

  27. 27 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    До коментар [#25] от "Petleshev":

    Имаш разбира се - стоката която притежаваш се оценява на по-висока цена.

  28. 28 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    Спада на акциите не е "загуба". Загуба е отрицателна разлика между проходите и разходите! Това, че пазарната капитализация е спаднала изобщо не бърка компанията по никакъв начин.
    —цитат от коментар 7 на Stargate


    Абе ясно, че имат предвид "акционерите загубиха", не "компанията загуби".
    Как да не са реални - цената на акцията е всичко за една публична фирма. Най-малкото, че към нея са вързани заплатите на СЕО-то и на борда и всички шефове, за да са стимулирани да правят така, че акцията да се качва. Така че всички шефове със сигурност много ги е грижа по колко върви акцията в момента.
    Ако фирмата реши да издаде капитал, пуска новите акции на борсовата цена, с малък дискаунт.
    Тесла например отдавна да е фалирала, ако не вървяха високо акциите й. Много пъти закъсва за капитал, понеже е на оперативна загуба, и всеки път пуска вторична емисия и попълва капитала - това можеш да го правиш само ако акциите вървят добре на борсата.
    Даже нашата ПИБ, като решиха да й наливат капитал, въртяха-сукаха, изкараха че нам'колко струвала акцията, ама на борсата цената й беше двойно по-ниска, затова всички независими наблюдатели възроптаха. То нашата борса и борса ли е де, ама това е друг въпрос.

  29. 29 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    И за Tesla е интересно как така всяка година са на загуба (с изключение на 2020 г., когато най-после са на печалба) и те не фалират?
    —цитат от коментар 16 на anonim440


    Обясняжано е многократно:
    https://www.youtube.com/watch?v=BHS0H5AwGjU

    Иначе и за 2020 за на ЗАГУБА от основна дейност, но печелят от въглеродни квоти..
    За 2020 в САЩ ( в 11 щата, където има такова законодателство) са продали жъглеродни емисии за $1,6 млрд.
    В Европа са продали към 1 млрд.

    Показват доход $721 млн, тоест без доход от въглеродна неутралност , биха имали загуба някъде ок. $1 млрд.

    Тези “въглеродни квоти“ са заради идеите лично на Грета Тунберг. Зрелените Закони и Зелената Сделка ..

    Мнозина, обаче са против - хем еколози , щото викат, че това е като продажбата навремето от Папата на индулгенции..

    Правиш грехове - ама платиш и си ОК??
    Колите замърсяват - ама платят на “Тесла“ и е ОК , също??


    Да видим, дали Зеленото Законодателство ще остане в САЩ и Европа (то другаде и няма такива въглеродни индулгенции за автопроизводителите)

  30. 30 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Не с Епъл, с друга компания трябва
    —цитат от коментар 1 на Vasil


    Че те имат своя линия електро-платформи отдавна? E-GMP (Electric Global Modular Platform).
    На базата на тази разработка имат и хибридни, и чисто електромодели ..
    Имат софтуер, имат автопилот??

    И “Киа“ и “Хюндай“ обявиха по няколко модела на база на E-GMP и са готови за серия..

    За какво въобще им е да са с някого??

  31. 31 Профил на TYUIOP
    TYUIOP
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Промяна в пазарната капитализация, не е загуба. Заглавието е меко казано глупаво.

    По самата новина - можем само да предполагаме кой какво е сложил на масата. Имайки "Епъл" от едната страна, бих предположил че са решили да изискват и извиват ръце до безприличие и корейците са ги качили обратно на самолета с по два буркана кимчи и един голям среден пръст.
    "Епъл" са гадна, двулична компания. Не виждам как уважаваща себе си компания би решила да им стане подизпълнител.

  32. 32 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Хюндай спечели. То и Тесла се очертава да спечели от липсата на сделка, но пък като нищо Епъл може да сключи договора с дъщерната компания на Хюндай - Киа.
    —цитат от коментар 13 на kazushi


    То така беше предшидено..

    Епълк искаше с Хюндай, но те пренасочиха договора да е с Киа ..
    Епъл се нави да плати 3.6 милиарда, за да ползва E-GMP , но целият свят си направи извод от съдебния спор с Quantum..

    Apple наистина загуби към 300 милиарда, но безпрецедентното забиване на нож в гърба на Quantum даде инфо за размишление на много инвеститори..

    Quantum в момента продава ли на Епъл най-новия си процесор?
    Не!

    Самсунг, какви екрани им продава- ми предпред последните, не са на 120, а са на 60 , паметта на Епъл каква е - ми 64 , а хората са с 128 , или даже 256..

    Та да се оправя Епъл - квот е посял - това ще жъне!

  33. 33 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Промяна в пазарната капитализация, не е загуба. Заглавието е меко казано глупаво.По самата новина - можем само да предполагаме кой какво е сложил на масата. Имайки "Епъл" от едната страна, бих предположил че са решили да изискват и извиват ръце до безприличие и корейците са ги качили обратно на самолета с по два буркана кимчи и един голям среден пръст.
    —цитат от коментар 31 на TYUIOP


    И то на два пъти!

    Първо от “Хюндай“ си направиха кефа, да ги отсвирят и да ги насочат към КИА ..

    После и от КИА им показаха среден пръст - въпреки обявената от Епъл готовност, да платят веднага 3.6 милиарда долара..

    Като имаш пред вид, ЧЕ ПРЕДИ ХЮНДАЙ , Епъл е преговарял и с други фирми..

    Ама то като ги знаят - кой ще им се навие??

    Виж с телефона им, новия ..
    Имат ли добър екран?

    Ми нямат - “Самсунг“ не им дава екрани..
    Имат ли поамет - ми нямат, на 64 -са .. конкурентите са на 128 ..

    Имат ли камера- ми нямат, не им продават китайците и си я слагат на техните си модели.


    Въобще бизнесмоделът на Епъл - да вземаш от подизпълнители, дето и ще разработват .. май се оказа едно недоносче!

    Не им продават просто - “няма, иначе с радост , и в склада няма и командирът знае“... и Епъл да се оправят ..

    Що не са си разработвали тяхно??

  34. 34 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Чак малко, епъл откога имат кола готова за производство? Нарисуваните на компютър картинки и общи приказки не се броят.
    —цитат от коментар 10 на Маршалов


    Ми нямат..
    А Хюндай имат - цяла платформа - на която могат да се слагат различни каросерии и да има всякакви модели..

    Окачването е оразмерено и изчислено, спирачките, носещите греди, имат щампи за пресите готови, технологичните карти за заваряване са готови, роботите са настроени..

    https://www.youtube.com/watch?v=7dYVFEpWkI8

    За това Епъл искаше да дава 3.6 милиарда..
    За да вземе тази кола, да и наслага свои емблеми и да продава..

  35. 35 Профил на TYUIOP
    TYUIOP
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#32] от "simChо":

    Какъв тоз "Quantum"? Qualcomm са голям производител на процесори и модеми.

    По принцип спора им с Qualcomm не е най-блестящия пример. Qualcomm са един от създателите на съвременните стандарти за комуникация. Техни технологии се ползват във всеки съвременен телефон (Ериксон, Нокиа и Хуауей са други които имат подобни патенти).
    https://en.wikipedia.org/wiki/Essential_patent
    "Епъл" са една от основополагащите компании в ARM. Мисля че няма айфон който да е ползвал Qualcomm-ски процесор. В началото са ползвали SоC-ове от Самсунг, после свои. Модемите им обаче са Qualcomm. Сравнително скоро започнаха да ползват Intel, и още по-скоро придобиха подразделението за модеми на Интел.
    Спора между тях беше колко пари дължи Епъл на Qualcomm за патентите им.

    Пример който трябва да е отворил очите на всеки потенциален подизпълнител на Епъл е - GT Advanced Technologies (GTAT). Идват с обещания за милиарди, и извиват ръце докато не фалираш.

  36. 36 Профил на Hella Good
    Hella Good
    Рейтинг: 1401 Весело

    До коментар [#20] от "anonim440":

    О, да, огромни 'проблеми' имат с продажбите, не смогват да трупат кайметата :)

    Facing Worlds
  37. 37 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Начи компания губи пари, защото се е отказала да се договаря да произвежда нещо, което е твърде далеч от завършване дори само на проектирането,
    —цитат от коментар 12 на Маршалов


    Проектирано е1

    quote#12:"Маршалов"]камо ли да се стигне до етапа, да са готови всички данни, с които цикълът за производство да може да започне.
    Това са много терабайти с полезни данни, програми за настройка на всеки робот на конвейрите за производство на всеки вид детайл и за последващото им сглобяване. Трябват договори за доставка на материали, за синхронизация на тия доставки и още хиляди други неща.
    [/quote]
    Технологични карти, режими на пещите за изпичане, режим на полагането на антикорозионната защита в катодните вани, щампи за пресите, програми и настройки за роботите, изчисление и оразмеряване на логистиката и т.н.

    Готово е..

    Отделно са изчислени и изпробвани спирачки, окачване, безопасност с краш тестове , обща и пожарна безопасност при екстремни условия , разработени и защитени са патентите - а за чуждите патенти - са платени и са подписани търговски споразумения, че може да се ползват ..

    Взета е сертификация от органите за безопасност и околна среда и има доклади от независими лаборатории и оторизирани фирми - за всеки етап ..

    Те я презентацията на готовия продукт на Хюндай - Киа :

    миналата година

    https://www.youtube.com/watch?v=7dYVFEpWkI8

    quote#12:"Маршалов"]
    Епъл далеч не е готов със своята част, от която зависи какво и как да предприеме от своя страна евентуалният производител. [/quote]

    Епъл имаше идея, да даде някъде 4 милиарда на азиатците , да слага негова емблема и да брои пачки, ама ще е някой друг път ..

  38. 38 Профил на Hella Good
    Hella Good
    Рейтинг: 1401 Весело

    До коментар [#21] от "Deaddark":

    Чудесно пожелание, дано още по-яки кожа и масчица да имам че да ме 'ожалват' колко лошо ме дерат ябълките :)

    Facing Worlds
  39. 39 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    До коментар [#32] от "simChо":Какъв тоз "Quantum"? Qualcomm са голям производител на процесори и модеми.По принцип спора им с Qualcomm не е най-блестящия пример. Qualcomm са един от създателите на съвременните стандарти за комуникация. Техни технологии се ползват във всеки съвременен телефон (Ериксон, Нокиа и Хуауей са други които имат подобни патенти). https://en.wikipedia.org/wiki/Essential_patent "Епъл" са една от основополагащите компании в ARM. Мисля че няма айфон който да е ползвал Qualcomm-ски процесор. В началото са ползвали SоC-ове от Самсунг, после свои. Модемите им обаче са Qualcomm. Сравнително скоро започнаха да ползват Intel, и още по-скоро придобиха подразделението за модеми на Интел.Спора между тях беше колко пари дължи Епъл на Qualcomm за патентите им.Пример който трябва да е отворил очите на всеки потенциален подизпълнител на Епъл е - GT Advanced Technologies (GTAT). Идват с обещания за милиарди, и извиват ръце докато не фалираш.
    —цитат от коментар 35 на TYUIOP


    С тях ли се съдиха и се набарбальокаха 300 милиарда?

    Но причиниха загуби и на тях ..

  40. 40 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Начи компания губи пари, защото се е отказала да се договаря да произвежда нещо, което е твърде далеч от завършване .
    —цитат от коментар 12 на Маршалов


    Да обобщим..

    Хюндай ИМАТ ГОТОВА РАЗРАБОТКА ..
    Платформата E-GMP (Electric Global Modular Platform).

    Като за нея имат ВСИЧКО..

    Договор за доставка на стоманата - различни видове желязо за различните елементи на конструкцията , гредите са им сметнати , вкл. и при удари , изчислени спирачки, щампи за пресите, настроени роботи, разработени технологични карти, договор за доставка на амортисьорите , изчислени температурни режими на процесите .. имат тестове, имат оценка на съответствие, имат сертификати за околна среда , имат процедура за безопасност ..


    Епъл имат мерак и дават 3.6 милиарда ..

    Е, не стана ..

  41. 41 Профил на Indiana Jones
    Indiana Jones
    Рейтинг: 300 Неутрално

    Реално Хюндай нямаше какво да получат от Епъл.И сега правят електромобили, които на тестове размазват теслите.
    —цитат от коментар 14 на Virgin


    🤣🤣🤣🤣🤣
    … голЕм виц!

    Think different!
  42. 42 Профил на Indiana Jones
    Indiana Jones
    Рейтинг: 300 Неутрално

    До коментар [#24] от "anonim440":

    Интересно…
    В последния отчет от Януари 2021 пише друго…

    Think different!
  43. 43 Профил на svv03688321
    svv03688321
    Рейтинг: 452 Неутрално

    До коментар [#7] от "Stargate":
    Вие горните сигурно сте от Карл Маркс университета по стопански науки за да пишете такива.
    Знаете ли че ако акциите и паднат на $0.50 те не ще могат не коли а велосипеди да произвеждат?!

  44. 44 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Не с Епъл, с друга компания трябва
    —цитат от коментар 1 на Vasil


    Китайците ще са по-скромни.
    —цитат от коментар 3 на razor

    Епъл , водела била преговори с още 6 компании, може и някои китайци да и вържат, може и индийци ..

    А може и да дадат още някой милиард и “Хюндай“, файнъли да кандиса ..

    Принципно - електромобил от Епъл ще има и народът ще купува, помнете ми думата

  45. 45 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    До коментар [#7] от "Stargate":Вие горните сигурно сте от Карл Маркс университета по стопански науки за да пишете такива.Знаете ли че ако акциите и паднат на $0.50 те не ще могат не коли а велосипеди да произвеждат?!
    —цитат от коментар 43 на svv03688321


    Аз не съм икономист, та ми е интересно - ако акциите на “Хюндай“ паднат, те що да не могат да произвеждат, кой ще ги спре?

    Или има някакво правило?

  46. 46 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2408 Неутрално

    До коментар [#42] от "Indiana Jones":

    Доста хитро. И се знае защо.

    Анатема на комунизма!
  47. 47 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 2408 Неутрално

    До коментар [#42] от "Indiana Jones":

    Феновете на ябълката винаги ли така искате да сте първи? Айде да изчакаме до края на годината и да видим. Ябълката изкара нов продукт и веднага се писа първа. Тези толкова са го закъсали, че вече не се срамуват да използват такива похвати.

    Анатема на комунизма!
  48. 48 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    До коментар [#43] от "svv03688321":

    До коментар [#7] от "Stargate":Вие горните сигурно сте от Карл Маркс университета по стопански науки за да пишете такива.Знаете ли че ако акциите и паднат на $0.50 те не ще могат не коли а велосипеди да произвеждат?!
    —цитат от коментар 43 на svv03688321


    мне, не знах. Брей ти да видиш! Какви гениални неща се научавали в този форум. хахах :-)

  49. 49 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    До коментар [#45] от "simChо":

    Аз не съм икономист, та ми е интересно - ако акциите на “Хюндай“ паднат, те що да не могат да произвеждат, кой ще ги спре?

    Или има някакво правило?
    —цитат от коментар 45 на simChо


    Вероятно всичките им мениджъри ще се самоубият ритуално, защото са изгубили състоянието си в акции на компанията и това ще спре производството. хахах :-)

  50. 50 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Неутрално

    Според мен, Епъл въобще не трябваше да се занимава с Хюндай, а да купи Лусид Моторс. И Епъл и Лусид имат подобни виждания за бъдещето на автомобила.

    Лусид има производственият капацитет и технологията. Те вече имат завод в Аризона и дизайна и проектирането им е в ЛА. Те имат батерията и страхотно ефективна и мощна система за управление. 1000 конски сили автомобил.

    А Епъл,, Епъл имат софтуера и хардуера за автономното шофиране.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  51. 51 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Весело

    Реално Хюндай нямаше какво да получат от Епъл.И сега правят електромобили, които на тестове размазват теслите.
    —цитат от коментар 14 на Virgin


    Ха-ха, мечти..... И Иж, другарьо размазват всичките, Важното е да си вЕрвате!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  52. 52 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    Според мен, Епъл въобще не трябваше да се занимава с Хюндай, а да купи Лусид Моторс. И Епъл и Лусид имат подобни виждания за бъдещето на автомобила. Лусид има производственият капацитет и технологията. Те вече имат завод в Аризона и дизайна и проектирането им е в ЛА. Те имат батерията и страхотно ефективна и мощна система за управление. 1000 конски сили автомобил.А Епъл,, Епъл имат софтуера и хардуера за автономното шофиране.
    —цитат от коментар 50 на Realist


    Едно време спекулациите бяха че ще купят Тесла и Елън Мъск ще стане CEO на общата компания, никой не го вижда като подчинен на когото и да е, а Кук още не се беше утвърдил.
    Лусид още са малки за мащаба на Епъл, явно искат да разгърнат голям обем за кратко време, ама ще видим. Ривиан на практика работят за Амазон, едва ли са вариант.

  53. 53 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    До коментар [#19] от "Morbias":Имат проблеми с продажбите и го знаят.
    —цитат от коментар 20 на anonim440


    Точно последното тримесечие биха всички рекорди с над 100 милиарда приход, даже над 110 милиарда от воле. Само за три месеца. Дай Боже всекиму такива "проблеми".

  54. 54 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Неутрално

    До коментар [#52] от "bobyb":

    Ривиан са на практика Амазон и Форд, и автомобилите им не са за дизайна на Епъл. Лично мнение. Просто, Епъл винаги са поддържали уникален дизайн и единствената компания, която според мен би била в унисон с идеологията и вижданията на Епъл е Лусид.

    Естествено Тесла в момента е Епъл на автомобилната индустрия. Тесла е спящ гигант!

    По принцип, от Хюндай Епъл искаше на практика да закупи фабриката д Джорджия за да произвежда свой собствен продукт. $4 милиарда бяха за преоборудване на цялата фабрика..

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  55. 55 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3187 Неутрално

    До коментар [#27] от "kapitan_laino":

    Нали това казвам? Имам по-висока продажна цена към момента, но нямам повече пари, тоест печалба. Ако след няколко месеца цената на същото това нещо падне, какво ще имам? Не може да имам едновременно печалба и загуба. Трябва да се прави разлика между оценка и реална печалба или загуба.
    Ако Хюндай бяха продължили преговорите и имаха договор с Епъл, дали щяха да платят данъци върху 8.5 милиарда? Не, разбира се. Просто защото такава печалба няма към момента.

    Бивш tww09306483.
  56. 56 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Неутрално

    Ривиан вероятно по някое време ще стане част от Амазон. Амазон разработва собствена система за автономно шофиране. Скоро дори купиха компания за автономно шофиране, наречена Зукс. И интересното е, че извън Тесла, Амазон има най- голямата флотилия от автомобили, с които може да обучава невронната мрежа на своите автомобили. Нещо което Гугъл никога не може да направи. 180 000 товарни вана е флотилията на Амазон.

    Другите големи в автономното шофиране са ГМ, към тях скоро се присъедини и Майкрософт с $2 милиарда инвестиция. А Хонда, също е в групата с $4 милиарда инвестиция.


    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  57. 57 Профил на Hella Good
    Hella Good
    Рейтинг: 1401 Весело

    До коментар [#52] от "bobyb":

    "Едно време спекулациите бяха че ще купят Тесла и Елън Мъск ще стане CEO на общата компания, никой не го вижда като подчинен на когото и да е, а Кук още не се беше утвърдил"

    Което е забавно понеже после Тесла им гепиха Chris Lattner обаче бързо се разлюбиха и след две години в гуугъл брейн (вероятно му е писнало от умнокрасива джендърастия и неомарксистка 'култура') сега е в SiFive, гадни intellectual property капиталисти :)

    Facing Worlds
  58. 58 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Неутрално

    До коментар [#57] от "Morbias":

    Епъл не може да купи Тесла вече. Можеше 2015-2016-та. Сега Епъл трябва да се бръкне над $1 трилион за да купи Тесла. Преди 3-4 години все още ставаше, тогава Тесла беше $50-100 милиарда.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  59. 59 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    До коментар [#52] от "bobyb":"Едно време спекулациите бяха че ще купят Тесла и Елън Мъск ще стане CEO на общата компания, никой не го вижда като подчинен на когото и да е, а Кук още не се беше утвърдил"Което е забавно понеже после Тесла им гепиха Chris Lattner обаче бързо се разлюбиха и след две години в гуугъл брейн (вероятно му е писнало от умнокрасива джендърастия и неомарксистка 'култура') сега е в SiFive, гадни intellectual property капиталисти :)
    —цитат от коментар 57 на Morbias


    Ей, добре че си ти да ни светнеш, че Гугъл били станали умнокрасиви джендъри. :)

  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  61. 61 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Епъл имат софтуера и хардуера за автономното шофиране.
    —цитат от коментар 50 на Realist


    И за какво му е на “Хюндай“ софтуера и хардуера на Епъл?
    Те си имат цял бренд за автономизация .. “Hyundai Mobis“

    https://en.mobis.co.kr/main/index.do

    Ама новините при тебе в Коми, Мурзилски, не идват, а?

  62. 62
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  63. 63 Профил на Hella Good
    Hella Good
    Рейтинг: 1401 Весело

    До коментар [#58] от "Realist":

    Никога не са могли, ябълките купуват малки (по техния стандарт компании) а Мъск е Джобс тип луд и теслите реално никога не са били малка компания в неговия свят зад изключително качествения му personal reality distortion field :)

    Facing Worlds
  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  65. 65 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Неутрално

    До коментар [#63] от "Morbias":

    Точно, Епъл според мен търсят производител, който да прави техният продукт. Също като Фокскон с телефоните и компютрите Епъл.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  66. 66 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Весело

    Ако беше толкова лесно да се направи автономен автомобил Майкрософт нямаше да инвестира $2 милиарда в ГМ, Хонда нямаше да инвестира $4 милиарда в ГМ, И Тесла нямаше да прави най- големият суперкомпютър в света, наречен Дожо за обучаване на своят автопилот.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  67. 67 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    До коментар [#58] от "Realist":Никога не са могли, ябълките купуват малки (по техния стандарт компании) а Мъск е Джобс тип луд и теслите реално никога не са били малка компания в неговия свят зад изключително качествения му personal reality distortion field :)
    —цитат от коментар 63 на Morbias


    Този "reality distortion field" дето си представяш е малко далече от реалността, освен ако не обитаваш едно помещение с Наполеон. Мъск сам казва, че е опитал в тежък момент да продаде Тесла на Епъл: http://nixanbal.com/ilon-mask-e-iskal-da-prodade-tesla-na-apple-za-edna-deseta-ot-dneshnata-i-tsena

  68. 68
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  69. 69 Профил на Hella Good
    Hella Good
    Рейтинг: 1401 Весело

    До коментар [#67] от "bobyb":

    "discuss the possibility"

    Ябълките искат тотална дисперсия на покупките си в тяхната фирмена култура и Кук (като избран от Джобс) е бил напълно наясно че с компания на тип като Мъск това няма как да се случи независимо от цената, кинтите не са сичко, дори на тия нива, даже особено на тия нива щото те образите на тия нива имат некви кинти се пак :)

    Facing Worlds
  70. 70
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  71. 71 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Весело

    Между другото, ето как си карам Тесла-та зад полярният кръг в Аляска, USA :

    https://www.youtube.com/watch?v=FWGKCV5rHRI&list=PLqrr-IOtmnK3_CCE_gU_rFlpqklewgtIR

    Хич не е както милиционера Симчо твърдеше, че си кара Иж-а на кюмур в Коми, по неговите думи "р@згологъзен"!!!! 😂🤣😃😄😅😆

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  72. 72
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  73. 73 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    “Тесла“ инженерите от САЕ са я оценили на благородното 17-то място!

    https://www.greencarcongress.com/2020/03/20200324-navigant.html

    Не е малко!

  74. 74
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  75. 75
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  76. 76 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Весело

    До коментар [#75] от "simChо":

    Аз лично селски, съм карал няколко автопилота. А специално, автопилота на Тесла съм карал версия 1, която е от 2014-та до 2016-та, 2, от 2016-та до 2018, и 3, която е с собственият чип на Тесла и е последната версия.

    И мога да ти кажа, че НЯМА ДРУГ ТАКЪВ ПРОДУКТ НА ПАЗАРА като робота на Тесла!

    Ти какво си карал, дрОгарьо дървен философ от Коми? Иж? Тата? Сподели с форума?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  77. 77
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  78. 78
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  79. 79 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    И мога да ти кажа, че НЯМА ДРУГ ТАКЪВ ПРОДУКТ НА ПАЗАРА като робота на Тесла!
    —цитат от коментар 76 на Realist


    А тука се съгласявам!
    На несравнимото осмо място!

    Има продукти - на девето и десето, има и на второ и трето - ама ТОЗИ ПРОДУКТ е сам , самичък на осмо място!

    П.П
    Рубльов, те класациите на САЕ са ВСЯКА ГОДИНА!

  80. 80 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Весело

    Версия 3 на Тесла, т.нар Full Self Driwing, опция за $10 000 разпознава всички знаци на пътя, пътната маркировка, светофарите. И дори вътрешни градски улици, които не са маркирани, компютъра поставя маркировката сам. Камерите следят всички автомобили на всички ленти около моят автомобил. Виждам го на екрана пред мен- пешеходци, автомобили, тръкове, камиони, велоситедисти, мотоциклетисти, всички участници на пътя.

    Системата е изключително интелигентна, и няма да се учудя ако постигнат ниво 4 или 5 още тази година!!!!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  81. 81 Профил на Птеродактиль Северномонгольский
    Птеродактиль Северномонгольский
    Рейтинг: 1144 Весело

    Иначе и за 2020 за на ЗАГУБА от основна дейност, но печелят от въглеродни квоти..
    За 2020 в САЩ ( в 11 щата, където има такова законодателство) са продали жъглеродни емисии за $1,6 млрд.
    В Европа са продали към 1 млрд.

    Показват доход $721 млн, тоест без доход от въглеродна неутралност , биха имали загуба някъде ок. $1 млрд.
    —цитат от коментар 29 на simChо

    Ръсиш уникални глупости. 1,6 милиарда е частта от приходите, която идва от регулаторните кредити, които са за купувачите. Ако тези кредити ги нямаше, цената щеше да се плаща изцяло от купувача. Друг е въпроса, дали без въпросните кредити Тесла щеше да продаде същия брой коли, но на много места кредитите вече липсват, а продажбите на Тесла не спадат поради тази причина. Демек, тия неща дето щяли да имат един милиард загуба са глупости на търкалета. Марджина на Тесла е 25% - няма друг производител на автомобили с такъв марджин. Аре бегай в селската кръчма, че там е по-вероятно някой да ти се хване на нелепите истории. 😂🤣

  82. 82 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2799 Неутрално

    Поздрави
    —цитат от коментар 72 на simChо


    Написал си невероятни глупости галубчик (във всичките си постове), на които въобще човек няма смисъл да си губи времето да отговаря. Очевадно е, че нямаш представа от автомобилна индустрия, още по-малко от електрически автомобили, за Тесла да не говорим. Ако някой ден прилетиш до Америка ела да те повозя в моята почти 8 годишна Тесла. Вози като лодка, само че е по-безшумна.
    А, щях да забравя, пропуснал си след "Поздрави" да добавиш "Хора бдете".

  83. 83 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    До коментар [#9] от "Lazarus":

    "Пазарната ниша на Епъл е рекламиран, натруфен продукт, обект на покупка най-вече от неособено имотни лица, желаещи да демонстират благополучие. Предполагам, че и за колите им, таргетът ще е сходен."

    Епъл са направили първия персонален компютър. Тука го откраднахме и го произвеждахме като правец 82, 8М, Изот и не знам какво още. После внедриха мишката и компютрите им Макинтош все още са най-ползваните в САЩ. После създадоха смартфона. Аз лично не има харесвам политиката да са на различна ОС и да няма съвместимост. А и цената е солена за вкуса ми. Не ползвам I-Phone. Но да кажеш че епъл се крепи на българите с чувство за малоценност не говори добре за теб.

  84. 84 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Весело

    До коментар [#81] от "Птеродактиль Северномонгольский":

    Значи, Тесла има приходи от близо $32 милиарда за 2020-та, $11 милиарда само за 4-тото тримесечие на 2020. Тесла и ГМ, най- основните играчи на пазара на ел. коли в САЩ отдавна нямат $7500 федерален данъчен кредит (Хюндай, Форд, Нисан, Ягуар, Фолксваген Ауди, БМВ, Мерцедес, Порше, Тойота и Хонда още имат, и още са далеч от 200 000 продадени бройки).

    $800 милиона, това са еко кредитите на Тесла за 2020-та. Около 2% от проходите за 2020-та.

    Какво ли килийно образование трябва да има старшина Симчо, че да не може да направи една проста и тъпа аритметика? Проста даже и за първолаци!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  85. 85 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    До коментар [#81] от "Птеродактиль Северномонгольский":

    "Ръсиш уникални глупости"

    Що да ръси глупости? И аз четох подобна теза наскоро. И като казвам четох, имам предвид, че ми се стори солидно подкрепена с факти. Човека споделя въпросния анализ и на виждаш ли, ръсел глупости. Защо?

  86. 86
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  87. 87 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Весело

    С тия двамата недей да спориш. Самюел Клемънс ми се обади от отвъдното и каза да не спорим с тях.
    —цитат от коментар 86 на George Svinarov


    Не може да спори със ЗНАЕЩИ хора. Хора което са пипнали нещо и го ползват.

    Симчо сигурно не ползва и прахосмукачка, но пък ще цъфне да ти разправя колко хубава била метлата. Чели ли сте му глупостите?

    Въпросното изследване е за базовият автопилот на Тесла, който идва безплатно със всяка Тесла, Не е ОПЦИЯ, идва безплатно! Това е интелигентен Круз контрол, следи лентата на магистралата и колите на магистралата, идеален е за задръстване, защото си следва предната кола..

    От, това което е представил Симчо в рядката ди@рия, която вие сте нарекли коментар и която не си заслужава да се чете е за базовият автопилот на Тесла!

    Истинската опция, се нарича Full Self Driving и струва $10 000 когато купувате Тесла- та си. Това е голямото нещо, което никой друг на пазара няма!

    Света гъмжи от разбирачи, споделете какво сравнявате, ябълки с круши, ябълки с тикви и т.н!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  88. 88 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Весело

    Ето ви автопилота на Тесла, както изглежда, днес. Убийствен е:

    https://www.youtube.com/watch?v=AU_JA-fCPsQ

    Най- евтината Тесла в момента е базов модел 3, $38 000, купувате FSD и цената на колата ви става $48 000, $10 000 повече. 28% от цената на колата ви е софтуера за автономно шофиране....

    Колкото и невероятно да изглежда на разни форумни андрешковци и загубеняци!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  89. 89 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1158 Неутрално

    До коментар [#25] от "Petleshev":Имаш разбира се - стоката която притежаваш се оценява на по-висока цена.
    —цитат от коментар 27 на kapitan_laino


    Нямаш печалба разбира се, докато не си продал акциите на печалба само се радваш/фукаш, но нямаш нито печалба, нито загуба. Казва се "нереализирана капиталова печалба", но това си е една непрекъснато променяща се цифра. Имам едни акции, спаднаха под покупната цена, после се качиха над покупната цена, после пак спаднаха, после пак се качиха, но едва когато ги продадох, тогава спечелих. Можеше и да спечеля повече, но можеше и да загубя пари, ако ги бях продал в друг момент.

  90. 90 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Версия 3 на Тесла, т.нар Full Self Driwing, опция за $10 000 разпознава всички знаци на пътя, пътната маркировка, светофарите. И дори вътрешни градски улици, които не са маркирани, компютъра поставя маркировката сам. Камерите следят всички автомобили на всички ленти около моят автомобил. Виждам го на екрана пред мен- пешеходци, автомобили, тръкове, камиони, велоситедисти, мотоциклетисти, всички участници на пътя.Системата е изключително интелигентна, и няма да се учудя ако постигнат ниво 4 или 5 още тази година!!!!
    —цитат от коментар 80 на Realist


    Да не е нещо подобно на Киа?

    https://www.youtube.com/watch?v=U09OZvQ_GCk

    Иначе да разпознава всички знаци на пътя, пътната маркировка, светофарите. И дори вътрешни градски улици, които не са маркирани, компютъра поставя маркировката сам. Камерите следят всички автомобили на всички ленти около моят автомобил. Виждам го на екрана пред мен- пешеходци, автомобили, тръкове, камиони, велоситедисти, мотоциклетисти, всички участници на пътя - в момента, на Земята има 84 системи!

    Първата подобна е от преди 13 години !

    Traffic Sign Recognition, TSR - има “Хонда“ , Опел има Opel Eye (заедно със система Lane Departure Warning)

    Те ти го и “Форд Фокус“

    https://www.youtube.com/watch?v=kJfa2HsTtlg&feature=emb_logo

    От 2010!

    “Опел“ с разпознаване на знаци , от 2011:

    https://www.youtube.com/watch?v=36nocl5uTmE&feature=emb_logo

    Ето ти и VW Golf MK7 (5G) Dynamic Road Sign Display activated

    https://www.youtube.com/watch?v=8whCJiXLbIs

    И няма как “ДА СТАНАТ ПЕТО НИВО“ щото принципно разпознаването на знаци е под Левъл едно :

    ----------------
    Level 1 ("hands on"):
    The driver and the automated system share control of the vehicle.
    Examples are systems where the driver controls steering and the automated system controls engine power to maintain a set speed (Cruise Control) or engine and brake power to maintain and vary speed (Adaptive Cruise Control or ACC); and Parking Assistance, where steering is automated while speed is under manual control.
    The driver must be ready to retake full control at any time.
    Lane Keeping Assistance (LKA) Type II is a further example of Level 1 self-driving. A automatic emergency braking which alerts the driver to a crash and permits full braking capacity is also a Level 1 feature, according to Autopilot Review magazine.
    -------------
    То нивата на автономност са СПОРЕД ТОВА КОЕТО ПРАВИ КОЛАТА и какви възможности има!

    П.П
    А знаеш ли и друга технология на “Тесла“ - имат специални лампи , отляво и отдясно!

    Като си е наумила да завива надясно - “Тесла“ мига с десните лампи .. ако ще е наляво - обратното!

    Технологии, бабам!


    П.П
    За такива като тебе, неуки сноби - е и Епъл!

    То ВСИЧКИ производители имат кво ли не .. ама тъпаците беснеят “Тука има една лампичка, виж! Епъл!“ и се набарбальоквате мангизи яко ..

    .. Колкото и невероятно да изглежда на разни форумни андрешковци и загубеняци!
    —цитат от коментар 88 на Realist



    А ТОВА е напълно вярно..

    “Разни форумни андрешковци и загубеняци!“ е МНОГО ДОБРЕ казано!
    Нали ви дадох инфо, та да се не излагате повече?

    Като за малоумници, като тебе Мурзилски .. .. или ГрийнАйса - видеоклипчета - та да гледате по света, от коя година, какво има!

    Сядайте - гледайте и се шашкайте!

  91. 91
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  92. 92
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  93. 93 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Весело

    До коментар [#90] от "simChо":

    Тебе, Шмильо явно са ли ти набили в средното милиционерско, че Повторението е майка на знанието! 😀😁😂🤣😅😆

    А по темата, миризлив каскет: Най- важното, селски е да имаш, колкото може повече данни. Защото невронна мрежа не е толкова голямо усилие да се програмира. това са алгоритми и яка целочислена аритметика, матрична аритметика.

    Голямото усилие обаче, Ватник е да я обучиш тази система. И за това са ти нужни данни от много очи. Тесла, ватник има около а 1.5 милиона автомобила правещи точно това, обучаващи цялата система в реално време.

    НИКОЙ ДРУГ, МУРЗИЛ НЯМА ТАКОВА НЕЩО! Матушката ти няма 1.5 милиона Иж-а, сиганската маала в Коми няма 1.5 милиона Тата Нано накичени с всички нужни камери и ултразвукови датчици по тях!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  94. 94 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Весело

    До коментар [#92] от "simChо":

    Ти наистина, Трол нищо не разбираш, обаче, пърхаш като пърле пред майка си да се изявяваш! И боклучавате ти коментари нямат почти никаква информационна стойност, както писа Грийнайз, явно в тролската фабрика я карате на парче с много брак като по времето на соц-а.

    Как беше:

    Хора Бдете! 😂🤣😅

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  95. 95 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2799 Неутрално

    До коментар [#92] от "simChо":

    Др. руснак, от чаршафа, който си постнал три пъти, нищо не се разбира, освен че е поредното доказателство, че страдаш от някаква особена форма на просъветска логорея. Това не е ти е сталинисткия СЕГА, вземи си бележка и се дръж прилично. Ако мислиш, че русняшките ти пропагандни опорки минават тук, значи живееш в някакъв санаториум, в който лекуват престарели съветски меланхолици.

  96. 96 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2799 Весело

    До коментар [#94] от "Realist":

    От всичките му писания се разбират няколко очевадни неща. Този нищо не отбира от ел автомобили, от автомобилна индустрия, от батерии за ел автомобили, от тенденциите в автомобилостроенето, от софтуерната част на Тесла.
    На второ място, от есетата му, става ясно, че е рускосъветски поклонник и носталгията по рускосъветските таралясници още го тресе.
    На трето място, човекът явно страда от някакво психическо разстройство (несвързаните му повтарящи се брътвежи потвърждават тези подозрения).
    На трето място, този руски юнак е известен още от форума на СЕГА, където болнавите му психопатологични изяви принудиха дори сталинистката редакция на СЕГА да му кръцне крилцата и го забраниха до 2060 година. Ако не бяха му отрезали квитанциите там, той нямаше да прилети тук и да ни весели със своите бълнувания и халюцинации.

  97. 97 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3393 Весело

    До коментар [#96] от "GreenEyes":

    ++++++++++++++++++++++

    Наистина, колкото повече комуникирам с този човечец, толкова повече се убеждавам, че това е не друго, а случай за психиатър!

    Както и да е, поздрави, колега! И да си караш Тесла-та!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  98. 98
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  99. 99 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2799 Весело

    До коментар [#96] от "GreenEyes":++++++++++++++++++++++Наистина, колкото повече комуникирам с този човечец, толкова повече се убеждавам, че това е не друго, а случай за психиатър! Както и да е, поздрави, колега! И да си караш Тесла-та!
    —цитат от коментар 97 на Realist


    Поздрави, и ти също със здраве да караш Теслата си. Надявам се, че при вас поне е сравнително топло и без сняг. Тук сме пак под сняг в последните 2 седмици.

  100. 100
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK