Спор на Лондон и Пекин може да спре излъчването на китайската телевизия CGTN в Европа

Спор на Лондон и Пекин може да спре излъчването на китайската телевизия CGTN в Европа

© Associated Press



Блокирането на Би Би Си в Китай доведе до решение на британския телекомуникационен оператор "Водафон" да спре да излъчва CGTN, водещ канал на китайските власти за информация в чужбина, на територията на Германия, предаде "Ройтерс".


За "Дойче веле" представител на регионални власти в страната обяснява, че с това решение е напълно възможно каналът да не може изобщо да се излъчва в Германия. Нещо повече - отнемането на британския лиценз може да сложи край на излъчването на целия континент заради директива на Съвета на Европа.


Германското поделение на "Водафон" официално обвърза решението да не бъде подновен лицензът на международния новинарски канал на Би Би Си от азиатския гигант. До решението на Пекин доведе това на Лондон от миналата седмица - Великобритания отмени лиценза на CGTN за Великобритания с аргумента, че компанията, която го притежава, няма контрол върху редакционната си политика.




Решението на "Водафон" е важно за излъчването на този канал, контролиран от Китайската комунистическа партия и действащ от 2000 г. (някога бе известен като CCTV), в Германия. В Северен Рейн-Вестфалия, една от провинциите, където той бе достъпен, говорител на регулаторите обяснява за "Ройтерс", че това става именно чрез британския лиценз.


Според споразумение, създадено под егидата на Съвета на Европа от 1989 г., лицензът за излъчване в една европейска държава се прилага за по-голямата част от континента и това би могло да остави Европа без достъп до CGTN.


Причината е, че лицензът на британския телекомуникационен регулатор "Офком" се отнася за няколко държави, сред които е Германия. Затова и други оператори, предлагащи CGTN в други провинции, ще трябва да преустановят излъчването, а китайската медийна компания ще трябва да кандидатства отново за лиценз, ако иска отново да е достъпна в най-голямата европейска икономика. От друга страна, ако една държава от Съвета на Европа одобри лиценза, той става валиден за всички останали (т.е. китайската телевизия би могла да получи одобрение и другаде).


China Global Television Network (CGTN) се възприема на Запад като един от каналите за прокарване на китайския поглед към световния дневен ред. В някои изследвания той открито е определян като инструмент на китайската пропаганда.

Ключови думи към статията:

Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Helen of Bikini
    Helen of Bikini
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    Германия не е Китай! О, чакай малко ...

    Who the fuck are you to lecture me?
  2. 2 Профил на Helen of Bikini
    Helen of Bikini
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    С прискърбие наблюдаваме как Германия се нарежда сред страните, в които се заглушава свободата на словото като спират телевизионни канали. Страни като Китай, Латвия, Украйна ..

    Who the fuck are you to lecture me?
  3. 3 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 1129 Весело

    >това би могло да остави Европа без достъп до CGTN

    Ужазд! Каква загуба :O

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  4. 4 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3451 Весело

    Няма проблем ..Започва излъчване в Расия....Там има вече 1.5 милионна аудитория.....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  5. 5 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 977 Неутрално



    Всичко се прави с една единствена цел : Европа да бъде скарана с Китай . Разделяй и владей .

    CGTN надали го гледат и 1 милион зрители на Запад и съм сигурен , че единствените му зрители са Китайски емигранти и студенти . Каналът е ужасно скучен и не атрактивен . Досега не съм срещнал и един човек повлиян от него .



  6. 6 Профил на Scotsman
    Scotsman
    Рейтинг: 46 Неутрално

    Ужас, какво ще гледам после. Каква загуба за Европа!

  7. 7 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4911 Весело

    Няма страшно, Британците са виновни 😂. Сега ще трябва само Китайците да поискат лиценз от тях и когато го получат ще могат да излъчват в цяла Европа без проблем...

    Хайде да видим сега коя държава ще стане проводник на телевизията на ККП за ЕС, защото която държава им даде лиценз всички други стават вързани и няма да могат да откажат да излъчват новините от Пекин. Е на това му се казва солидарност 😂😂😂
    Пък после Британците "лансирали" Китай в Европа както се обясняваше с години на ред.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  8. 8 Профил на Разредител
    Разредител
    Рейтинг: 606 Весело

    До коментар [#2] от "Helen of Bikini":


    С прискърбие наблюдаваме как Германия се нарежда сред страните, в които се заглушава свободата на словото като спират телевизионни канали. Страни като Китай, Латвия, Украйна ..
    —цитат от коментар 2 на Helen of Bikini



    Хайде оплаквачките започнаха, сега да заповядат и гробарите...

  9. 9 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 1985 Весело

    "ако една държава от Съвета на Европа одобри лиценза, той става валиден за всички останали (т.е. китайската телевизия би могла да получи одобрение и другаде)."

    ББ да избърза до изборите.
    Защото след изборите не е ясно кой ще разрешава, пък Вучич може да го задмине.

    подпис
  10. 10 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 1985 Весело

    До коментар [#2] от "Helen of Bikini":
    "Германия се нарежда сред страните, в които се заглушава свободата на словото"

    В комунистическите държави хората не си служат със слово. Там хората рапортуват.

    подпис
  11. 11 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2607 Неутрално

    Канал, контролиран от Китайската комунистическа партия и действащ от 2000 г........... брей...... кай го казва ?? А, досега не беше ли ?? А, кинтите на Китай влезли в ЛИБЕРАЛНИТЕ СМЕТКИ ?:)) Поредното цинично двуличе ,и жалък опит да се зицеди нещо от ..комунизма и анти....................та ,,та !!

  12. 12 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2358 Неутрално

    Каква "драматична загуба", милиони зрители ще "страдат"!!!

  13. 13 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    Засега в световната история не е имало някой, който да забрани БиБиСи и да е прокопсал...

  14. 14 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2438 Неутрално

    До коментар [#7] от "padrino":


    До коментар [#9] от "Иван K":

    Разбира се,че това не е вярно. Ако една държава от Съвета на Европа даде лиценз на китайската телевизия,след това ако същата телевизия поиска да излъчва в България например,ще трябва да поиска одобрение от българската държава. И ако не го получи,няма да може да предава в България. Така че - нъцки. Просто от Дневник раздухват случая...

  15. 15 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1193 Неутрално

    И в ЕС, и извън ЕС, интригантът си е интригант. Половината си проблеми светът е наследил от английските "джентълмени". И не само наследството, а и настоящите им действия яко вонят.

  16. 16 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 4920 Любопитно

    Защо в Европа , а не само във Великобритания.......

  17. 17 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1761 Любопитно

    До коментар [#2] от "Helen of Bikini":

    "Страни като Китай, Латвия, Украйна .."

    Точно страни, съюзници на хитлеристка Германия!
    Случайност???

    В Русия съм! В Русия съм!
  18. 18 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1761 Весело

    До коментар [#4] от "Willy Messerschmitt":

    "Няма проблем ..Започва излъчване в Расия....Там има вече 1.5 милионна аудитория....."

    И свобода на словото!
    Никой не е спрял медийните канали на опозиционера Навални. За разлика от опозиционера Тръмп!
    Какви времена доживяхме!

    В Русия съм! В Русия съм!
  19. 19 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4911 Любопитно

    До коментар [#7] от "padrino":До коментар [#9] от "Иван K":Разбира се,че това не е вярно. Ако една държава от Съвета на Европа даде лиценз на китайската телевизия,след това ако същата телевизия поиска да излъчва в България например,ще трябва да поиска одобрение от българската държава. И ако не го получи,няма да може да предава в България. Така че - нъцки. Просто от Дневник раздухват случая...
    —цитат от коментар 14 на deaf


    Винаги е за препоръчване да се чете статията а не само коментарите преди да се коментира:
    От статията:

    "От друга страна, ако една държава от Съвета на Европа одобри лиценза, той става валиден за всички останали (т.е. китайската телевизия би могла да получи одобрение и другаде)."

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  20. 20 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4911 Весело

    Защо в Европа , а не само във Великобритания.......
    —цитат от коментар 16 на Николай Бучков


    Обяснено е в статията, правата за излъчване в ЕС принадлежат на "Водафон" ....британска компания.
    Вече май никой не чете статиите а само коментарите и после си драска, ей така за спорт.....😂😂😂😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  21. 21 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3735 Весело

    До коментар [#6] от "Scotsman":

    Ми, BBC, CNN и други стожери на демокрацията! 😀

  22. 22 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3735 Весело

    Кое пречи на ЕС да разрешат излъчването? Великобритания вече не е член на съюза, а правата на "Водафон" остават за острова.

  23. 23 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4911 Любопитно

    Кое пречи на ЕС да разрешат излъчването? Великобритания вече не е член на съюза, а правата на "Водафон" остават за острова.
    —цитат от коментар 22 на Vlado Nikolov


    Не...правата на Водафон си остават в Европа но са контролирани от Лондон и за това те спират да излъчват телевизията на КПП 😂😂😂
    Водафон а един от най-големите телефонни оператори в ЕС....

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  24. 24 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2438 Неутрално

    До коментар [#19] от "padrino":

    Сега колега обясни този цитат от статията:

    "...китайската телевизия БИ МОГЛА да получи ОДОБРЕНИЕ и другаде,(в Европа)"

    Тоест,в статията си пише,че китайската телевизия би могла да получи,но това се разбира е че може и да не получи. И никъде в статията не пише,че всички европейски държави са ЗАДЪЛЖЕНИ да пуснат китайската телевизия на своя територия,ако дори само една от тях го направи. Прочети отново статията.

  25. 25 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 850 Неутрално

    И допълнително ще сложат глушилки на сигнала на триклетата китайска телевизия CGTN и всяка друга международна телевизия на Китайската комунистическа партия.

  26. 26 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1062 Весело

    До коментар [#22] от "Vlado Nikolov":

    "Кое пречи на ЕС да разрешат излъчването? Великобритания вече не е член на съюза, а правата на "Водафон" остават за острова..."

    Много интересни разбирания за света имате - значи, по тази логика, след Брекзит бензиностанциите Шел и Бритиш петролиум следва да станат собственост на Брюксел, вероятно ;)

  27. 27 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 1671 Неутрално

    Си Дзинпинчо яде шамарите на европейците.Светна им още по времето на президент Тръмп...Киаецът И-во е в траур....

    shlshlshlshl
  28. 28 Профил на amerikanbastard
    amerikanbastard
    Рейтинг: 728 Неутрално

    Не веднъж съм отбелязвал ниското ниво на познание по технически въпроси на редакцията, както и на събития в немско говорещия свят. В конкретния случай, както обикновено редакцията не особено грамотно прекопирва новини от Дойче Веле, не че там съобщението е много по-грамотно. Няма нищо драматично.

    ОСНОВНАТА НОВИНА Е „BBC Е ИЗГОНЕНА!“
    https://news.cgtn.com/news/2021-02-12/BBC-World-News-is-ousted-Why--XNQK8CFfxK/index.html

    Изгонена е за фейк нюз и байъс селектив рипортинг (фалшиви новини и предубедено избирателно отразяване.) Изгонена е от Китай и от Хонг Конг.
    Преди всичко нека да поясня, че т. н. китайската телевизия CGTN (China Global Television Network) е част от централната китайска държавна телевизия и осъществява предавания за чужбина на пет езика. Тя има обаче едно основно направления на английски „CGTN Documentary“ и още едно отделно CCTV-4 на мандарин.
    ТОВА ПО ПРИНЦИП Е САТЕЛИТНА ТЕЛЕВИЗИЯ ЗА ЦЕЛИЯ СВЯТ!
    В конкретния случай британския регулаторен орган е спрял лиценза на оператора „Водафон“, който я разпространява по кабел във Великобритания. Спирането на лиценза спира и разпространението й за кабелните абонатите на „Водафон“ в Германия, където той също оперира.
    Много важна подробност става въпрос за разпространяване по КАБЕЛНА МРЕЖА НА ОПЕРАТОР!!!
    Всеки, който има сателитен приемник с възможност да приема трансподерите на Hotbird и Astra може да я приема – за Западна Европа сателитната чиния е 50-60 см, но за България особено за Astra за София трябва поне 120 см офсет чиния. Толкоз по техническата страна.
    Въпросната „CGTN Documentary“ е доволно скучна телевизия и отдавна съм я изтрил от листа на каналите. Не по-различен е и Хонг Конг-ския сателитен канал на английски. Виж английската версия на RT e съвсем друга бира! Откровено казано в последните години държавните немски ARD и ZDF са мноого по-обективни от безпринципно саморазхвалващата BBC.
    По принцип англичаните са едни от най-мразените чужденци в Китай и за това си има достатъчно основания, още от края на 18 век, после опиумните войни, та до опита на UK след ВСВ да раздели Китай на Северен (комунистически) и Южен (развитите крайбрежни провинции) до Кантон. Да ама Мао на 21 септември 1949 провъзгласи обединената Китайска Народна Република.
    Ласт бът нот лийст – Идва Червеният Дракон и ще смачка Книжния Тигър.

    Freedom's just another word for nothin' left to lose
  29. 29 Профил на amerikanbastard
    amerikanbastard
    Рейтинг: 728 Неутрално

    Между другото пропуснах да честитя
    Честита КИТАЙСКА НОВА ГОДИНА НА БЕЛИЯ МЕТАЛЕН ВОЛ!

    Freedom's just another word for nothin' left to lose
  30. 30 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 977 Неутрално



    До коментар [#13] от "Kosta Delev":

    Винаги има първи път .



  31. 31 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4911 Любопитно

    До коментар [#19] от "padrino":Сега колега обясни този цитат от статията:"...китайската телевизия БИ МОГЛА да получи ОДОБРЕНИЕ и другаде,(в Европа)"Тоест,в статията си пише,че китайската телевизия би могла да получи,но това се разбира е че може и да не получи. И никъде в статията не пише,че всички европейски държави са ЗАДЪЛЖЕНИ да пуснат китайската телевизия на своя територия,ако дори само една от тях го направи. Прочети отново статията.
    —цитат от коментар 24 на deaf


    Не са длъжни, но не могат да спрат излъчването. И ти гледаш може би ББС примерно по кабелката, и от кой зависи това? От договореността на оператора, нищо общо с държавата нали? А Пък ако гледаш от сателит, може да гледаш ТВ от Парагвай ако искаш. Да не мислиш че някой в Бг ще те спре?

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  32. 32 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 5062 Неутрално

    С прискърбие наблюдаваме как Германия се нарежда сред страните, в които се заглушава свободата на словото като спират телевизионни канали. Страни като Китай, Латвия, Украйна ..
    —цитат от коментар 2 на Helen of Bikini


    Германия финансира правителствените телевизии АРД и ЦДФ и дойчланфунк със специален данък, от всяко жилище по 52,50 евро на тримесечие! С тези пари правят правителствена пропаганда! Нещо подобно като Раша Тудей!

    Двойни стандарти до дупка, Меркел направи от Германия ГДР 2.0, само че сега се слугува на Вашингтон!

  33. 33 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    Така, така. От доста време общочовешките ценности, свободи и т. н. съвпадат удивително добре с националните интереси на САЩ.

  34. 34 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 1585 Неутрално

    Крайно време е този Китай да се изолира
    и от всяка страна, трябва да се игнорира!

  35. 35 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 890 Неутрално

    Нека бъдем обективни, другари.

    ПЪРВО аланглетата забраниха китайската телевизия.

    Забраната на ББС за Китай е РЕЦИПРОЧЕН ОТГОВОР на Китайците.

    А за конкретните "обвинения" - и едните и другите си ги изсмукват от средните пръсти, когато е необходимо.

    Нищо ново.
    В случая ББС губи повече.

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  36. 36 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1062 Весело

    До коментар [#35] от "г-н Саранди Говедаров":

    И откъде черпите данните за точно тази хронологическа последователност, дрОгарю...?

  37. 37 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2272 Весело

    Букитата в Лондон приемат залагания коя либерална демокрация от континента първа ще се наведе на китайската пропаганда.

  38. 38 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 835 Неутрално

    До коментар [#5] от "bxr35608444":

    Вие гледали ли сте някога СГТН?
    Каналът е на много по-високо ниво от западните медии. Нивото на гостите и дискусията.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK