Компаниите да спрат полети с някои самолети "Боинг 777", призова производителят след инцидент

Компаниите да спрат полети с някои самолети "Боинг 777", призова производителят след инцидент

© Associated Press



Компанията "Боинг" обяви, че е препоръчала на всички авиолинии да преустановят полетите на самолетите си "Боинг 777" с двигатели Pratt & Whitney PW 4000 след инцидента с аналогичен самолет на американската авиокомпания "Юнайтед еърлайнс" над Денвър, съобщи "Ройтерс".


Вчера "Боинг 777" на "Юнайтед еърлайнс", излетял от Денвър, щата Колорадо, за Хонолулу, трябваше да се върне на летището заради повреда на десния му двигател. Самолетът кацна безопасно, но двигателят се разпадна във въздуха и големи части от него паднаха близо до жилищни сгради.


След инцидента "Юнайтед еърлайнс" заяви, че доброволно и временно ще преустанови полетите на 24-те си самолета с двигатели Pratt & Whitney PW 4000.


Федералното управление за гражданска авиация на САЩ обяви, че ще извърши допълнителни проверки по случая, а Япония преустанови полетите на самолети с тези двигатели, докато обмисли по-нататъшни действия. /БТА

Ключови думи към статията:

Коментари (87)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на gedk
    gedk
    Рейтинг: 551 Неутрално

    За лаик като мене, изводът от последните години е: по възможност избягвай Боинг, независимо от модела.

  2. 2 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    Това е стандартна практика при аварии- спира се до изясняване на причините. Възможно е всичко да има някаква съвсем конкретна и особена за инцидента причина - лоша поддръжка, сблъсък с птица, човешка грешка и т.н.
    Важното е, че няма жертви и всичко се е разминало само със страх.

  3. САЩ стръмно надолу по наклонената плоскост.

  4. 4 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    За лаик като мене, изводът от последните години е: по възможност избягвай Боинг, независимо от модела.
    —цитат от коментар 1 на gedk


    като се сетим къде бяха разработвани някои Боинги - съвсем нормално!

    Да си видят русофилите нивото какво е!

  5. 5 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1130 Весело

    САЩ стръмно надолу по наклонената плоскост.
    —цитат от коментар 3 на Wornoxmaniak подложен на патетична реторика демагогия пропаганда


    Да не бързаме чак толкова, империите обичайно се разпадат в продължение на векове.... за разлика от самолетите. 😊

  6. До коментар [#2] от "georgievb":

    А на предния кво беше... Пилота се опитва да го управлява ама самолета си лети на където си иска.

    Жалка история.

  7. До коментар [#5] от "georgievb":

    Съгласен съм. Агонията ще бъде дълга.

  8. 8 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    САЩ стръмно надолу по наклонената плоскост.
    —цитат от коментар 3 на Wornoxmaniak подложен на патетична реторика демагогия пропаганда


    Да бе да!

    Май точно обратното показват инцидентите с Боинг - на Русия какво и е нивото!

    --------------------
    Boeing е американска компания и много малко хора знаят, че значителен брой от характеристиките на самолета всъщност са разработени от руски инженери в Москва.
    Предната му част, интериорните компоненти, системните инсталации (като например системата за контрол на околната среда, горивната, електрическата и хидравличната система), пилоните, елементите, които свързват корпуса на самолета с крилата, и елероните са проектирани от инженерите на (BDC), в който работят 1200 самолетни инженери.

    А 787 не е единственият самолет, разработен тук. BDC е най-големият проектантски център за компютърен дизайн на въздухоплавателни структури извън САЩ и участва в стотици проекти на Boeing, включително:

    767-200SF
    747-400BCF
    737-900ER
    777-300ER/200LR
    747-400LCF
    747-8F/-8I
    787-8/9/10 Dreamliner
    --------------------

    Та се видя на Русия нивото - а не на САЩ !

  9. 9 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4341 Любопитно

    До коментар [#2] от "georgievb":А на предния кво беше... Пилота се опитва да го управлява ама самолета си лети на където си иска.Жалка история.
    —цитат от коментар 6 на Wornoxmaniak подложен на патетична реторика демагогия пропаганда


    Предполагам ти ходиш само пеша и то по тъмно, за да няма никой наоколо?

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  10. 10 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3409 Неутрално

    Отново кофти удар по имиджа на Боинг.
    Май заради това, забелязвам, се споменават сега така напоително и Прат енд Уитни, та да поотклонят и размият "вината".

    Лично моето мнение е, че аварията е заради короната.
    И трябва да се търси в техническият наземен персонал.
    Разбишкаха и извадиха от равновесие цялата авиоиндустрия, изволниха хора, пИлат се разходи от какво ли не ...
    И са пропуснали, или омърляли нещо ...

  11. 11 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    До коментар [#5] от "georgievb":Съгласен съм. Агонията ще бъде дълга.
    —цитат от коментар 7 на Wornoxmaniak подложен на патетична реторика демагогия пропаганда


    ??? ???

    Ама сте чудати Мурзилките !

    Боингите - проруски боклуци голяма част от разработката им аутосорсната на руски инженери - вие се емвате да плещите за нивото в САЩ ???

    Ми не - не става ясно нивото в САЩ - става ясно нивото в Русия!

  12. 12 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5091 Неутрално

    До коментар [#10] от "xm...":

    Когато повредата е в двигателя за какво размиване може да става дума?

  13. 13 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    Предната му част, интериорните компоненти, системните инсталации (като например системата за контрол на околната среда, горивната, електрическата и хидравличната система), пилоните, елементите, които свързват корпуса на самолета с крилата, и елероните са проектирани от инженерите на (BDC), в който работят 1200 самолетни инженери.
    —цитат от коментар 8 на simChо


    Това, което казвате, всички знаем, че е невъзможно. В Русия само се копае нефт и газ, всички се наливат с водка и стрелят с калашници като се напият. Това е една бензиностанция с ядрени ракети, така че няма как да има 1200 самолетни инжинери, които да са на нива да работят за Боинг. Това е някаква кремълска пропаганда на кървавия кремълски режим.
    А пък великата американска демокрация с нейните перфектни корпоративни отношения, да се наеме такива хайлази и пияндета на работа ... абсурд. Това кремълските ботове какво ли няма да измислят още за загниващата североазиатска сатрапия .

  14. 14 Профил на lpi31580057
    lpi31580057
    Рейтинг: 330 Неутрално

    мдааа, тези го закъсаха като супер-дупер джета

  15. 15 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    Аз пък се чудя че чак сега се случи подобно нещо! Тези двигатели са инженерно чудо, но трябва да си голям наивник за да мислиш, че няма да се случи подобно бедствие.
    А за тези, които псуват руснаците - Прат и Уитни са американска компания и произвежда турбините си в САЩ. Руснаците нямат нищо общо с турбините.
    Общо взето три компании са лидери в турбините - Прат и Уитни, Ролс Ройс и Дженерал Електрик.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  16. 16 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3409 Неутрално

    До коментар [#10] от "xm...":Когато повредата е в двигателя за какво размиване може да става дума?
    —цитат от коментар 12 на Alarmstufe: Rot


    И преди са ставали инциденти заради двигатели.
    Но много рядко се е споменавали чие производство са.

    А сега направо веднага лсед инцидента масово по американските медии започнаха да дуднат "двигателите на Прат енд Уитни", та "двигателите на Прат енд Уитни" ...

    Като че ли Прат енд Уитни само този двигател са направили досега, а не са в бранша от 100 години!

  17. 17 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3052 Любопитно

    Гледам недоучилите мурзилки пак започнаха с глупавите коментари!Двигателите на P&W 4000 е първият от серията големи мотори с тяга над 25-30 тона.Пуснат е в серия през далечната 1984 година.Произведени са повече от 2500 двигателя.И досега с този тип двигатели има само 2 инцидента..за 40 години!Та нека мурзилските тролове да се научат да четат!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  18. 18 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3052 Любопитно

    До коментар [#8] от "simChо":

    Значителна част ДЕТАЙЛИ другарю, са проектиране под американски контрол в центъра на Боинг край Маскве......

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  19. 19 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4274 Любопитно

    До коментар [#8] от "simChо":

    "Boeing е американска компания и много малко хора знаят, че значителен брой от характеристиките на самолета всъщност са разработени от руски инженери в Москва."

    Бихте ли дал линк като потвърждение на това твърдение?

  20. 20 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1449 Весело

    Всички плюят по Боинг и никой по P&W.
    Народът се упражнява!
    :-)

    I Want To Believe
  21. 21 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 932 Неутрално



    Инцидентите с двигателите на " Боинг " вчера са два , с два различни самолети . Един над САЩ и един над Нидерландия .


    https://youtu.be/U9fRSzUJlUg

    https://youtu.be/wA3wLKDeZ9s



  22. 22 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5091 Неутрално

    До коментар [#16] от "xm...":

    На Боинг 777 се монтират двигатели и на други производители. Затова.

  23. 23 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    До коментар [#8] от "simChо":Значителна част ДЕТАЙЛИ другарю, са проектиране под американски контрол в центъра на Боинг край Маскве......
    —цитат от коментар 18 на Willy Messerschmitt


    1 Другари са ти твоите хора - с червените знамена!

    2 Маскве си е по вашему - на нашия български език - си е МОСКВА!
    Като ти не харесват българските форуми и че се пише на български - беж на вашите в Матушката ти!


    3 Абсолютно вярно!
    В Боинг са решили да намаляват разходи и се решили да се доверят на руснаците
    Да си видите майсторията - русоробите!

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3052 Любопитно

    До коментар [#23] от "simChо":

    Говорите абсолютни глупости под 30% от детайлите на В-777 са разработени в руското звено!!!И това какво общо има с повредата в двигателя??????????

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  26. 26 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1226 Неутрално

    Добра новина че никой не пострада. С толкова много отломки които паднаха на земята рискът беше съвсем реален.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  27. 27 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1566 Неутрално

    За лаик като мене, изводът от последните години е: по възможност избягвай Боинг, независимо от модела.
    —цитат от коментар 1 на gedk


    И извода ви е доста лаишки, успех с избягването на Боинг. Все пак най-сигурно е с магарето и каруцата на село.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 29 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 932 Неутрално



    До коментар [#19] от "vassilun":


    До коментар [#8] от "simChо":"Boeing е американска компания и много малко хора знаят, че значителен брой от характеристиките на самолета всъщност са разработени от руски инженери в Москва."Бихте ли дал линк като потвърждение на това твърдение?
    —цитат от коментар 19 на vassilun


    Няма да ти давам никакъв линк , но ще ти открия още една тайна . Значи зад Урал има регион , който е кръстен Титанова Долина . Огромно количество от детайлите на " Боинг " и " Еърбъс " се произвеждат именно там . Когато Американците и Европейците въвеждаха фамозните си санкции и двете компании изпищяха да не им пипат доставчиците . И санкциите по магически начин заобиколиха Руските компании произвеждащи титановите детайли за " Боинг " и " Еърбъс " .



  30. 30 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3052 Весело

    До коментар [#24] от "simChо":

    По същта логика има и развоен център на Ербъс в Расия!!!!И там работят за евра ...руски инженери!Под стрикният контрол на Ербъс.......Разработват ДЕТАЙЛИ от дадена конструкция....И тях ли ще избягвате??????

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  31. 31 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3409 Неутрално

    До коментар [#16] от "xm...":На Боинг 777 се монтират двигатели и на други производители. Затова.
    —цитат от коментар 22 на Alarmstufe: Rot


    Ми не мисля, че е заради това. По-нагоре съм обяснил защо - че се търси на кого да попрехвърлят кривите дърва ...

    Явно и Юнайтед ерлайнс също имат яко лоби и връзки, защото тяхното име също някакси "потъна" и зачезна от медийните лакардии ...

  32. 32 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    До коментар [#19] от "vassilun":

    И санкциите по магически начин заобиколиха Руските компании произвеждащи титановите детайли за " Боинг " и " Еърбъс " .
    —цитат от коментар 29 на bxr35608444


    Руската компания си е Боинг-Русия!

    https://www.boeing.ru/Boeing-в-Россия/Дочерние-компании/ural-boeing-manufacturing.page

    Колкото и русофили като Willy Messerschmitt да късат рубашки и да викат че Матушката им и разработките в Маскве нямат нищо общо с турбините - истината е точно обратната !

    Втулките за турбините са правят от титанови сплави и баш Матушката им е в играта!

  33. 33 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1353 Неутрално

    ...Предната му част, интериорните компоненти, системните инсталации (като например системата за контрол на околната среда, горивната, електрическата и хидравличната система), пилоните, елементите, които свързват корпуса на самолета с крилата, и елероните са проектирани от инженерите на (BDC), в който работят 1200 самолетни инженери...
    —цитат от коментар 8 на simChо

    От клипа се вижда, че всичко това работи перфектно. Счупил се е канадският двигател.

  34. 34 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 932 Неутрално



    Самолетът разпаднал се над САЩ е Боинг 777 .
    А другият самолет разпаднал се над Холандия е Боинг 747 .



  35. 35 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    До коментар [#24] от "simChо":По същта логика има и развоен център на Ербъс в Расия!!!!И там работят за евра ...руски инженери!Под стрикният контрол на Ербъс.......Разработват ДЕТАЙЛИ от дадена конструкция....И тях ли ще избягвате??????
    —цитат от коментар 30 на Willy Messerschmitt


    Русофилите издивявате! Няма как да ни избягват - ние сме на всеки километър а !??

    Да ама не - проруският боклук Боинг има много повече разработки в любимото ти Москве от Ербъс!
    Освен в собствения си център Боинг наема и инженерни компании - подизпълнители!

    За това и дереджето ви е такова - Боингите падат падат от небето!

    Всеки убеден евроатлантист с лекота ще надбяга проруския боклук!

  36. 36 Профил на Kalinoff Ivan
    Kalinoff Ivan
    Рейтинг: 572 Неутрално



    До коментар [#1] от "gedk":

    Б - 777 е най надежният самнлет спрямо изминатите мили в историята и този инцидент го доказва , с гръмнал двигател 25 годишен самолет се прибира без жертви ....

  37. 37 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    ...Предната му част, интериорните компоненти, системните инсталации (като например системата за контрол на околната среда, горивната, електрическата и хидравличната система), пилоните, елементите, които свързват корпуса на самолета с крилата, и елероните са проектирани от инженерите на (BDC), в който работят 1200 самолетни инженери...
    —цитат от коментар 8 на simChо

    От клипа се вижда, че всичко това работи перфектно. Счупил се е канадският двигател.
    —цитат от коментар 33 на yavooor


    А в двигателя - турбините и титановите части какви са
    Да не са руски

    https://titanium-valley.com/ob-oez/nashi-rezidenty/ural-boeing-manufacturing/

  38. 38 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 815 Неутрално

    Така е, като се режат разходи не от където трябва, така става накрая.

  39. 39 Профил на Kalinoff Ivan
    Kalinoff Ivan
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#8] от "simChо":

    Това , че използват евтин руски труд , не означава , че не могат и сами да го направят ...Това , че руснаците имат добри инженери , не означава , че русия може да направи сама самолет конкуретен собствено производство , за момента се мъчат , но не успяват... Примерно на новата Ес класа най новият и сложен софтуерен код се пише в България , но не означава , че ние можем да правим Ес класи самни...

  40. 40 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    Та нека мурзилските тролове да се научат да четат!
    —цитат от коментар 17 на Willy Messerschmitt


    Абсолютно вярно!

    И да пишат на БЪЛГАРСКИ!
    Любимото им - Маскве - на български е Москва!

    И да си видят майсторията на инженерите - Боингите падат от небето!

  41. 41 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5091 Неутрално

    До коментар [#31] от "xm...":

    как ще е потънало името на Юнайтед, когато се споменава във всички съобщения за инцидента?

  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  43. 43 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 909 Неутрално

    До коментар [#26] от "Jalis Ironhammer":

    Една от отломките е паднала върху покрива на сграда, за щастие няма чомешки жертви.

  44. 44 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    САЩ стръмно надолу по наклонената плоскост.
    —цитат от коментар 3 на Wornoxmaniak подложен на патетична реторика демагогия пропаганда


    Да бе да!

    Май точно обратното показват инцидентите с Боинг - на Русия какво и е нивото!

    --------------------
    Boeing е американска компания и много малко хора знаят, че значителен брой от характеристиките на самолета всъщност са разработени от руски инженери в Москва.
    Предната му част, интериорните компоненти, системните инсталации (като например системата за контрол на околната среда, горивната, електрическата и хидравличната система), пилоните, елементите, които свързват корпуса на самолета с крилата, и елероните са проектирани от инженерите на (BDC), в който работят 1200 самолетни инженери.

    А 787 не е единственият самолет, разработен тук. BDC е най-големият проектантски център за компютърен дизайн на въздухоплавателни структури извън САЩ и участва в стотици проекти на Boeing, включително:

    767-200SF
    747-400BCF
    737-900ER
    777-300ER/200LR
    747-400LCF
    747-8F/-8I
    787-8/9/10 Dreamliner
    --------------------

    Та се видя на Русия нивото - а не на САЩ !

  45. 45 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1258 Неутрално

    Самолетите, които летят най-много, и то с хиляди на ден - и то всеки ден с години - е много по-вероятно да получат авария, дефект, не дай си Боже катастрофа от тези, които не летят изобщо.
    Само самолетите, които са в музея на авиацията, са напълно безопасни.
    А внушенията, че Боинг били едва ли не лоши самолети, са:
    безпочвена,
    безмозъчна,
    най-вече неграмотна и
    тъпа
    пропагаДна против фактите - това са, общо взето, най-добрите и здрави пътнически самолети, предпочитани от авиокомпании в цял свят, в модификацията 777 - два пъти повече произведени бройки от Ербъс-340, като последният не издържа на конкуренцията и спря да се произвежда изобщо, след последната година на противопоставяне - 88 срещу 8. Воинг-777 срещу Ербъс-340, като Боингът беше по-скъпият от двата с близо 1 милион долара.
    В този клас няма друг производител.

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  46. 46 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    До коментар [#23] от "simChо":Говорите абсолютни глупости под 30% от детайлите на В-777 са разработени в руското звено!!!И това какво общо има с повредата в двигателя??????????
    —цитат от коментар 25 на Willy Messerschmitt


    Късане на рубашки - 2 !!


    "Не може да са виновни руснацитеее ! В Маскве е най-добрия инженеринг!
    Води ни Партио води ни! Виновни са или двигателите - или друго! "

    Смешни сте русоробче !

    Самият факт - че някой е доверил каквото и да е на вашите руски инженери - говори за нивото на Боинг!

  47. 47 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3409 Неутрално

    До коментар [#31] от "xm...":как ще е потънало името на Юнайтед, когато се споменава във всички съобщения за инцидента?
    —цитат от коментар 41 на Alarmstufe: Rot


    Между другото ...

    "Акцентът" в медиите са Боинг, Прат енд Уитни, ония пасажерски кадри от крилото и кадри от отломките в Денвър.
    В този ред започнаха вчера, полека-лека обърнаха подредбата към кадрите на крилото с горящият двигател и отломките в Денвър.

  48. 48 Профил на Hristov
    Hristov
    Рейтинг: 1548 Весело

    До коментар [#9] от "padrino":

    Не.Летя с Еърбъс.

    Sic transit gloria mundi
  49. 49 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 932 Неутрално

    До коментар [#43] от "ikar_01":


    До коментар [#26] от "Jalis Ironhammer":Една от отломките е паднала върху покрива на сграда, за щастие няма чомешки жертви.
    —цитат от коментар 43 на ikar_01


    Да ама в Холандия една от горещите отломки е изгорила ръката на дете опитало се да я вдигне от земята . Закарали са го в болница .



  50. 50 Профил на Hristov
    Hristov
    Рейтинг: 1548 Весело

    До коментар [#11] от "simChо":

    Е значи Боинг вече е в графа "руски компании" така ли?!

    Sic transit gloria mundi
  51. 51 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 932 Неутрално

    До коментар [#10] от "xm...":


    Отново кофти удар по имиджа на Боинг.Май заради това, забелязвам, се споменават сега така напоително и Прат енд Уитни, та да поотклонят и размият "вината".Лично моето мнение е, че аварията е заради короната.И трябва да се търси в техническият наземен персонал.Разбишкаха и извадиха от равновесие цялата авиоиндустрия, изволниха хора, пИлат се разходи от какво ли не ...И са пропуснали, или омърляли нещо ...
    —цитат от коментар 10 на xm...


    Да ама , когато им паднаха двата самолета и след началото на Корона Вирус кризата " Боинг " бяха първи на опашката за държавна помощ . Миналата година Бай Дончо лично им наброи $ 64 000 000 000 помощи .



  52. 52 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 2151 Неутрално

    Щом самолетът е Боинг, отговорността е на Боинг, без значение дали е актьорската разработката в Москва, Китай или Централно-африканската република.

  53. 53 Профил на labby
    labby
    Рейтинг: 393 Неутрално

    [quote#42:"simChо"][/quote]

    Хайде успокой се малко, че ще получиш инфаркт. Ясно, дали са ти флашка с едно нещо само, а ти трябва да изпълниш нормата и повтаряш едно и също.

    Нямам представа къде се правят частите за Боинг, за пръв път чувам че имали завод в Русия и съм сигурна че ако статията беше за нещо хубаво за Боинх щеше да повториш 100 пъти колко велики са американците и т.н.

    А сега по темата, независимо къде се правят частите на самолета, Боинг стои зад тях със името си и носи отговорност за качеството. Може да са правени в Таджикистан, Пакитан, Афганистан и т.н. но те са части на Боинг. Това че фирмата търси начин да спести изнасяйки производство си е неин проблем и не може да се прехвърля вината на другите.

  54. Моля либерастията да не разводнява темата и да вини джуджето, а да каже какво се случва с Боинг?

  55. 55 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    Очакван резултат, когато счетоводителите, а не инженерите управляват една компания.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  56. До коментар [#46] от "simChо":

    САЩ - нема ток, нема вода, самолетите падат, 500 000 умряха от ковид, столицата Вашингтон е окупирана от хиляди души войска.

    Как вървят нещата?

  57. 57 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3052 Неутрално

    До коментар [#56] от "Wornoxmaniak подложен на патетична реторика демагогия пропаганда":

    Не е лошо да си мечтатете и да пишете небивалици....Успех с нормата за деня!!!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  58. 58 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 998 Неутрално

    До коментар [#46] от "simChо":

    Дрогарьо simChо, цяла сутрин доказваш колко далеч би стигнал бай руснак под ръководството на американците и колко добре би живял. С такива като плешивия старчок путин, ще кърка баяришник и ще клюца пържени в палмово масло шишарки. Минималната му заплата ще е по-ниска от тази в Украйна. Ха-ха-ха!

  59. 59 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 932 Неутрално



    До коментар [#58] от "gianni":

    Ха - ха - ха викаш под ръководството на плешивия старчок Байдън Америка цъфти .

    Докараха ли ток , вода и газ в Тексас , Оклахома и Луизиана ? Къщите разпаднали се от протеклата вода възстановиха ли ги ? В магазините докараха ли стока , че преди една седмица нещастните Американци така бяха излъскали щандовете в супермаркетите , както ние не можахме през 1990 година ? Колко са вече умрелите от Корона Вируса в Америка ? Дългът удари ли $ 28 трилиона ? Колко дивизии вече са дислоцирани около и във Вашингтон ?



  60. 60 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2365 Неутрално

    До коментар [#1] от "gedk":

    Вози се само на Сухой супеджет :)
    А вслучая, внимавай над теб да не прелита Боинг :)

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  61. 61 Профил на danko767
    danko767
    Рейтинг: 318 Неутрално

    Проблемът с такива мотори е изключителното натоварване на лопатките на вентилатора (първата степен на компресора). Заради ламтежа за повече мангизи, авиокомпаниите се отказаха от три- и 4-моторните самолети... А новите тежки двумоторни лайнери трябва да са с все по-мощни двигатели. Резултатът е налице. Освен проблема с разрушаването на двигателя, при двумоторните самолети се усложнява и техниката на пилотиране при отказ на двигател - губиш 50% от тягата. При другите съответно 33 и 25%.
    Замислете се... Няма значение боинг или еърбъс. Двигателите са едни и същи.
    Защо продължават да се правят мотори с още по-голям външен диаметър, изложени на все по-големи натоварвания?!
    🤬🤬🤬

  62. 62 Профил на bobbyperu
    bobbyperu
    Рейтинг: 431 Неутрално

    До коментар [#29] от "bxr35608444":

    Значи аз да ти открия една тайна.....няма НИКАКВА Титанова долина зад Урал.....има завод за производство на титан "ВСМПО - Ависма" който работи ИЗЦЯЛО с технологии на Боинг и там се произвеждат титанови слитъци....а сложното производство на детайли се прави във Хамбург за Еърбъс и Сиатъл за Боинг....и никой не е ревал от страх че ще им спрат доставките.....просто руснаците знаят че ако направят подобна глупост, американците ще ги отрежат и ще направят кооперация с друг производител.....за твоя информация най-големият производител на титан е Китай, а големи производители още са Канада, Норвегия, САЩ, Япония.....а големи запаси има в Австралия,Индия,Мозамбик, Украйна ( пак за твоя информация около 20% от титановата руда за производството на "ВСМПО - Ависма" идва от там)!

  63. 63 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    До коментар [#1] от "gedk":

    Това е доста...лаишко. Б777 е един от най-безопасните самолети в света и един от най-добрите правен някога от Боинг или който и да е. Лети някъде от 1994 (въпросният самолет на Юнайтед е доставен през 1995), има произведени над 1600. Този инцидент само доказва, че самолетът е безопасен. Иначе проблем има със специчния двигател на Прет ънд Уитни, най-вече с процедурите за откриване на микропукнатини по вентилаторния диск и лопатктие, които са от куха титанова изработка.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  64. 64 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    До коментар [#61] от "danko767":

    Вентилаторът не е баш степен на компресора, на този двигател 90% от въздухопотка от вентилатора отива в байпаса.
    Колкото до тенднециите за двумоторни самолети, днешните двигатели са много по-безопасни. Също така самолетите с два двигатела имат много по-мощни двигатели, именно за да може да се лети, и дори излита, с един двигател.
    Подобни неща са ставали и на самолети с 3 или 4 двигатела. Много подобен е случая с А380 на Еър Франс от 2017. Проблемът тук е предимно с инспекциите за миктопукнатини.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  65. 65 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1226 Неутрално

    До коментар [#61] от "danko767":

    Какъв е шансът подобен инцидент да се случи с двата двигателя едновременно? Струва ми се много малко вероятно. Машините са си сигурни.
    А за управлението също не мисля че е проблем като независимо колко двигателя има самолетът ще трябва да се тримва. Пилотите са подготвени за подобно нещо.
    Единственото нещо което може да е потенциално проблем е релефа. Примерно ако се случи в Хималаите като с един мотор височината на полет е значително по ниска. Шансовете са нищожни.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  66. 66 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    До коментар [#29] от "bxr35608444":

    Много си скаран с фактите. Първо, че именно руските производители на самолети губят от санкциите, защото Русия не може да произведе модерен самолет сама. За това и МС21 се забави и не се знае кога ще влезе в експлоатация. Другитя им проект, Суперджета, също рзчиташе на западни компоненти и технологии, но с едно пололение назад от актуалното.
    Сигурно Русия доставя титан като суровина, само че дори титанът вече не се изпозлва толкова в гражданскат авиация. Тези вентилаторни дискове са от началото на 90те. Днес се правят от композитни материали.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  67. 67 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2924 Неутрално

    Като почне да се икономисва от всичко така става. Икономията майка на мизерията както е казал другарят Ленин

  68. 68 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    До коментар [#3] от "Wornoxmaniak подложен на патетична реторика демагогия пропаганда":

    Каква плоскост бе, лузър от Лехчево. Мермерски и Цеков ли ти пишат опорките?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  69. 69 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    До коментар [#2] от "georgievb":

    Причините са като цяло ясни, изясняват се как да се изпълняват инспекции които да предотвратят такива инциденти.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  70. 70 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    До коментар [#67] от "blondofil":

    Какви икономии, какъв Ленин? Дай малко конкретика.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  71. 71 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    До коментар [#59] от "bxr35608444":

    Какво общо има Байдън с електрическата мрежа на гордите тексасци? Всъщност стана много интересно как заради реднековските им тенднеции останаха без ток и федералните след указ на Байдън ги спасяват.
    Пълен хаос в редиците на рубладжиите след победата на Байдън.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  72. 72 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    До коментар [#34] от "bxr35608444":

    Нито единият, нито другият самолет са се разпаднали. Кацнали са аварийно.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  73. 73 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    До коментар [#56] от "Wornoxmaniak подложен на патетична реторика демагогия пропаганда":

    Абе Лехчево, какъв самолет е паднал в САЩ? Я дай инфо. То бива да разправяш фейкове, ама твоето са долни лъжи.
    Кажи сега и кой е виновен, че Тексас остана без ток.

    Много е забавно как оранжевият клоун изгуби и сега всичките тръмпофили станахте развъдници на путинизъм и рубладжийски опорки. Защото винаги сте били в тази агитка.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  74. 74 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3219 Весело

    До коментар [#73] от "deutschwagen":

    Гербаджии, путинисти, тръмписти - обединявайте се! Сега 4 години ще бълват от пропагандометите руските опорни точки колко зле е в Америка.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  75. 75 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 998 Неутрално

    Двигателите са едни и същи.Защо продължават да се правят мотори с още по-голям външен диаметър, изложени на все по-големи натоварвания?!🤬🤬🤬
    —цитат от коментар 61 на danko767


    Колкото е по-голям диаметърът на ротора, толкова по-голяма част от теглителната сила се създава от вентилаторното стъпало и толкова по-голям е т.нар пропулсивен кпд

    проп.кпд = 2 / (1+скорост на струята на двигателя/скорост на полета)

    Т.е пропулсивният кпд е голям, когато скоростта на изтичане на струята на двигателя е близка до скоростта на полета.

  76. 76 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 998 Неутрално

    До коментар [#61] от "danko767":

    По принцип проблемите на вентилатора са по-скоро аеродинамични и проблеми от гледна точка на шума. Критични от гледна точна на якост и умора са елементите от стъпало високо налягане т.нар core engine, особено първа степен на турбина високо налягане, а също горивната камера. Поради трудностите на core engine само три фирми в света могат да правят високо ефективни турбореактивни двигатели : General Electric, Pratt&Whithey и Rolls Royce.

  77. 77 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1688 Весело

    До коментар [#8] от "simChо":

    Пак ли тролиш същите глупости като миналия път? Тогава ди затоврих човката с факти, сега пак ли трябва да го правя пред всички? Очевидно се налага, след като не спираш да спамиш глупости и пак матушката ти тупа в сърцето:

    Първо, 787 и изброените от проекти самолети нямат отношение към самолета от инцидента. Второ, не 787 не е разработен в Русия, стига си тролил. 787 е разработен в цля свят, като повечето компоненти дори не са разработени или произвеждани от Боинг, а от доставчиците им от САЩ, Европа и Япония:

    https://www.aeronewstv.com/en/?p=download&name=10676&dossier=fichiers

    https://i.insider.com/5894e0a76e09a87b008b517f?width=1200

    От това, което остана за Боинг, офисът им в Москва е малка база на фона на 5-те им дизайнерски центъра в САЩ.

    Боинг имат 153,000 персонал. Дори да е иситна за тези 1500 в Москва, какъв процент правят?

    Хахаха, пускаш некви руски сайтчета, ама 100 милиона долара поръчки знаеш ли колко нищожно излглежда в тази индустрия? Най-евтиният вариант на ЕДНА БРОЙКА 787 има листова цена от 120 милиона долара.
    Уау, матушката ти наистина е колос!!!!!!!!!🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  78. 78 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2113 Неутрално

    С голяма вероятност става дума за двигателя PW4000-112

    Ето къде с монтирани неговите предшественици от 1987 год. до сега:

    PW4000-94
    - Airbus A300-600
    - Airbus A310-300
    - Boeing 747-400 (and Scaled Composites Stratolaunch)
    - Boeing 767-200/-300(Including ER Version and Boeing Converted Freighter version except -300F)/-2C/Boeing KC-46A
    McDonnell Douglas MD-11

    PW4000-100
    - Airbus A330

    PW4000-112
    - Boeing 777-200(except -200LR)/-300(except -300ER)

    Incident:s
    After the explosion of a PW4000-112 engine on United Airlines Flight 328 on 20 February 2021—which landed safely—the FAA ordered all Boeing 777s equipped with PW4000 engines to be grounded pending thorough inspection. In total, 69 in-service and 59 in-storage Boeing 777 jets are involved.
    Engine parts fell from a PW4000-equipped Boeing 747-400 converted freighter after takeoff from Maastricht, Netherlands, on 20 February 2021, causing minor damage and injury in the nearby town of Meerssen. Witnesses saw fire in one engine. The aircraft landed safely in Liège, Belgium.

  79. 79 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    До коментар [#76] от "gianni":

    Не са само аеродинамичните проблемите с вентилатора. На въпросния двигател този вентилатор е с диаметър от около 3 м. На висока мощност краищата на лопатките се движат със скорост, по-голяма от тази на звука (от там и бученето). 90% от въздушния поток изобщо не влиза в кор-а на двигателя, а поне 80% от тягата на двигателя идва от вентилатора - днес на подобни двигаели и до 90%. Натоварванията са много големи.

    Иначе има и други компании, които правят ефективно реактивни двигатели. IAE (сега част от P&W) имат много произведени бройки предимно за А320-сериите, и мисля до ден днешен се произвеждат. Също и CFM (Safran/Snecma и GE). Най-сложното е именно вентилатора и задвижването на вентилатора. Наприемр, Ролс Ройс разчитаха на три-осов двигател. P&W направига първия двигател с големи размери който има редукторна кутия за вентилатора. Ролс Ройс имат планове за още по-голям такъв за А350 (geared turbofan).

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  80. 80 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2113 Неутрално


    Ето трите големи производителя на реактивни двигатели за пътнически самилети:
    + General Electric
    + Pratt & Whitney (дъщерна фирма Raytheon Technologies)
    + Rolls-Royce

  81. 81 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    До коментар [#78] от "Нинов":

    Мисля, че инцидентът и директивите засяга само PW4000-112, следователно тези най-стари Б777 от началото/средата на 90-те. Не знам дали по-късните Б777 имат по-друга версия на този двигател, но със сигурност двигателите за други самолети, като А330 и Б747 са много различни от тази спецификация.

    PW4000-100 (А330)
    мощност: 64,500 - 70,000 паунда (287–311 kN)
    Вентилатор: 254 cm с 33 лопатки

    PW4000-112 (Б772)
    мощност: 74,000 98,000 аунда (329–436 kN)
    Вентилатор: 284 cm с 22 лопатки

    Релевантният компонент (вентилаторен диск) е коренно различен.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  82. 82 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 998 Неутрално

    На висока мощност краищата на лопатките се движат със скорост, по-голяма от тази на звука (от там и бученето).
    —цитат от коментар 79 на deutschwagen


    Периферната скорост на всички вентилатори, независимо какъв е диаметърът близка до звуковата. Лопатата на вентилатора вече се обтича с трансзвукова скорост, затова и краят на лопатите има стреловидност - т.нар skew. Отделно лопатите се правят широки за да се намали относителната им дебелина.

  83. 83 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 998 Неутрално

    До коментар [#76] от "gianni": IAE (сега част от P&W) имат много произведени бройки предимно за А320-сериите, и мисля до ден днешен се произвеждат. Също и CFM (Safran/Snecma и GE). Най-сложното е именно вентилатора и задвижването на вентилатора.
    —цитат от коментар 79 на deutschwagen


    IAE не е била никога някаква самостоятелна фирма, а е консорциум от фирми и в него P&W закупи дяла на RR. CFM е също консорциум от фирми в който французите от SAFRAN правят частта ниско налягане и вентилатора, но core engine е на GE. Между другото тривални двигатели правят и украинците. За да се увеличи диаметъра на вентилатора без да се увеличава скоростта се прави т.нар geared fan, например CFM LEAP и PW1000G.

  84. 84 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    До коментар [#83] от "gianni":

    Да, консорциуми са. И да, както писах и аз, geared fan е едно от решенията, само че за сега само PW1000G е такъв тип двигател. LEAP не е.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  85. 85 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    От доклада за подобен инцидент от 2018 със същия самолет/двигател (даже и авиокомпания и дестинация):

    The installed set of fan blades, including the fractured fan blade, had undergone two
    overhauls at which time the blades underwent a thermal acoustic imaging (TAI) inspection. At
    the initial TAI in 2010, there was a small indication at the location of the origin of the crack.
    The review of the records from the 2015 TAI show that there was a larger indication in the same
    area as where there was an indication in 2010 and from where the crack originated. At the time
    of each TAI, the inspectors attributed the indication to a defect in the paint that was used during
    the TAI process and allowed the blade to continue the overhaul process and be returned to
    service. The training that was provided to the inspectors was primarily on-the-job training
    (OJT). The review of the TAI process revealed several issues with the inspectors’ training as
    well as with the inspection facility that could adversely impact the inspection. P&W has advised
    that it was working to correct those issues. The Federal Aviation Administration (FAA) Engine
    Certification Office (ECO) issued a Notice of Proposed Rulemaking that would mandate the
    accomplishment of initial and repetitive TAI inspections on PW4000 112-inch fan blades.

    https://data.ntsb.gov/Docket/?NTSBNumber=DCA18IA092

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  86. 86 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 998 Неутрално

    До коментар [#84] от "deutschwagen":

    Обърках, Leap не е. Друг начин за намаляване на скоростта на струята са двигателите от типа "open rotor". При тях се избягва обтекателят на двигателя, който става все по-тежък и по-тежък с увеличаването на диаметъра на вентилатора. При обаче се увеличава шумът.

  87. 87 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 848 Любопитно

    До коментар [#80] от "Нинов": Тези данни от дека са щот не виждам CFM International, а те за 2019г ще излезнат най якият производител и доставчик с 39%? В тях вкл. ли са двигателите за APU- тата?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK