На живо

Коронавирусът по света: Русия намали наполовина цената на ваксината си (хронология)

Коронавирусът по света: Русия намали наполовина цената на ваксината си (хронология)

© Associated Press



Дневник" следи разпространението и ефектите от коронавируса по света. Карта на болестта вижте тук, положението в България следете тук.




Русия намали наполовина цената на ваксината си

Русия намали днес цената на една доза от своята ваксина Спутник V до 866 рубли (около 12 долара) - тоест наполовина на досегашната, предаде ДПА.


Министърът на търговията Денис Мантуров обясни, че това е станало възможно поради "развитието и оптимизирането на промишленото производство на ваксината". По думите му друга причина за поевтиняването е увеличеното производство на препарата заради нуждите на масовата имунизация. Новата цена на Спутник V е валидна само за вътрешния пазар на Русия, уточни Мантуров.


Ваксината бе одобрена от руските власти през август м. г., без да бъде приключена третата фаза на изпиванията за ефективност и безопасност, което предизвика критики в чужбина, отбелязва ДПА. По данни на руския Фонд за преки инвестиции Спутник V е регистрирана в 36 държави.

Естония забранява събирането на хора на закрито

Естония ще наложи по-строги ограничения заради нарастващия брой заразени с коронавируса, обяви днес министър-председателката Кая Калас, цитирана от ДПА.


Ще бъдат забранени събиранията на хора на закрито, а културните и развлекателните центрове, които досега работеха с намален капацитет, ще бъдат затворени. Учениците, с изключение на тези в началните класове, остават в режим дистанционно обучение. Супермаркетите ще продължат да работят при допълнителни хигиенни мерки.


Ресторантите ще обслужват клиенти до 18 ч., след което ще могат да доставят храна и напитки само за навън. Проявите на открито са ограничени за групи до 10 човека.


Новите рестрикции ще останат в сила до края на март.

"Астра Зенека" обеща да достави малко над половината договорени дози в ЕС

"Астра Зенека" ще достави 180 млн. ваксини срещу COVID-19 на Европа през второто тримесечие, включително 20 милиона на Италия, заяви днес ръководителят на италианския клон на компанията, предаде "Ройтерс".


Коронавирусът по света: Русия намали наполовина цената на ваксината си (хронология)

© Associated Press


Ръководителят на "Астра Зенека" в Италия Лоренцо Уитум заяви пред италианския вестник "Кориере дела сера", че Италия ще получи над пет милиона дози от ваксината до края на март, по-малко от осемте милиона, които бяха договорени по-рано. Очаква се до юни Италия да получи общо 25 милиона дози от ваксината на "Астра Зенека".


Италианското здравно министерство на 12 февруари коригира ваксинационния си план, като занижи очакванията за получаване на дози от "Астра Зенека" от 18 милиона на 10 милиона.


"Астра Зенека" се държи като неблагонадежден продавач на автомобили втора употреба. Да получиш надеждни данни от тази компания продължава да е предизвикателство", заяви евродепутатката Естер де Ланге, заместник-председателка на Европейската народна партия, най-голямата политическа група в Европейския парламент.


Говорител на Европейската комисия заяви днес, че Европейският съюз продължава преговорите с "Астра Зенека", за да гарантира "навременните доставки на достатъчен брой дози" от ваксината й срещу коронавирус. Дори "Астра Зенека" да достави на ЕС 180 милиона дози от ваксината си през второто тримесечие, компанията пак няма да изпълни договорните си задължения да достави на Европа 300 милиона дози до края на юни, отбелязва "Ройтерс".

Френските власти заявиха днес, че затягат контрола на границата с Германия заради COVID-19, предаде "Ройтерс".


Работниците, които преминават границата и за които досега важаха по-либерални правила, вече ще бъдат задължени да представят негативен PCR тест, ако влизат във Франция по причини, които не са свързани с трудовата им дейност, посочиха в съвместно изявление френските министри по европейските въпроси и на здравеопазването.


Насърчава се работата от вкъщи в граничните райони, заявиха министрите, след като френските и германските власти заявиха по-рано тази седмица, че затварянето на общата граница трябва да бъде избегнато.


Възможно е въвеждането на съвместни френско-германски полицейски патрули, които заедно да извършват граничния контрол, заявиха френските министри. Френската ваксинационна програма в региона също е ускорена, ускорено е и правенето на тестове за коронавирус, казаха още те. Френските власти искат да избегнат въвеждането на нова национална карантина заради коронавируса, но затягат мерките по места, на фона на увеличаването на броя на заразените с коронавирус.

Първо проучване на ваксината извън лабораторията

Ваксината на "Пфайзер" и "Бионтех" действа еднакво добре в различни възрастови групи и има ефективност като заявената в клинични изпитвания. Това изводът на публикуваното първо голямо проучване за ефективността на ваксината на "Пфайзер" в условията на реална ваксинационна кампания.


Подробностите четете тук.

Нетаняху се надява на пълно разхлабване през април

Израелският премиер Бенямин Нетаняху заяви, че се надява страната му да премахе ограниченията през април, когато ваксинирането ще е напреднало още повече. На коментарите му, изразяващи и безпокойство от забавянето на имунизационната кампания, реагираха водещи медицински експерти в страната и предупредиха: този план за нормализация на обществения живот далеч не е гарантиран и зависи и от хода на заразата.


Към момента в страната се обявяват хиляди нови случаи всеки ден въпреки напредъка на ваксинирането.

Финландия ще влезе в триседмичен локдаун от 8 март заради нарастване на случаите на зараза с новия коронавирус, предаде "Ройтерс". Новината съобщи днес премиерката Сана Марин.


По време на локдауна няма да има вечерен час, но ще има затваряне на ресторанти и въвеждане на дистанционно обучение за ученици над 13 години.


Вчера съседна Швеция обяви също затягане на мерките заради нарастване на случаите на зараза./

"Модерна" ще тества версия, разработена срещу южноафриканския вариант

Американската биотехнологична компания "Модерна" съобщи, че модифицирана версия на ваксината й, разработена специално срещу южноафриканския вариант на коронавируса, е готова за тестване върху хора при клинични изпитвания, предаде "Франс прес", цитирана от БТА.


"Модерна" изпрати на американските национални институти по здравеопазване дози от своята специална кандидат-ваксина срещу варианта, установен първо в Южна Африка, за клинично изследване, посочи в комюнике компанията. "В борбата си срещу COVID-19 ние трябва да сме бдителни и да действаме изпреварващо по отношение на възникващите новите варианти на SARS-CoV-2", каза главният изпълнителен директор на "Модерна" Стефан Бансел.


Компанията се ангажира да направи толкова модификации на ваксината си, колкото са нужни, докато пандемията бъде поставена под контрол, допълни той.


Американската агенция по лекарствата съобщи в понеделник, че няма да се налага производителите да минават през цялата дълга процедура по издаване на разрешение за вече одобрени ваксини в случай на модифицирането им за борба с новите варианти на коронавируса, което се очаква да съкрати значително процеса.

Куба започна производство на втора ваксина

Куба започна масово производство на втора разработена в страната ваксина срещу коронавирса - "Абдала", чийто трети етап на клинични изпитвания ще започне през март, предаде ТАСС, като се позова на агенция "Пренса Латина".


Властите отбелязаха, че следващия месец трети етап на изпитване ще премине и първата кубинска ваксина срещу коронавируса - "Соберана 02". В него ще участват 42 000 души. Очаква се препаратът да бъде доставян и на други заинтересовани страни като Индия, Виетнам, Иран и Венецуела.


По официални данни в Куба са установени над 46 000 случая на заразяване с коронавирус. Починали са 304 души, а над 40 хил. пациенти са оздравели.

Австрия иска имунизационни паспорти в ЕС

В навечерието на видеоконферентната среща на държавните и правителствените ръководители на страните от ЕС, тази вечер масмедиите съобщиха за намерението на австрийския канцлер Себастиан Курц да предложи европейски "зелен паспорт", който да представлява дигитално доказателство за направена ваксина, тест или за прекаран коронавирус. Подобно на модела в Израел ще е възможно свободното движение на хората с направена ваксина, пише БТА.


Притежателите на "зелен паспорт" ще могат да пътуват свободно, служебно или на почивка, ще могат да ходят на ресторант, да посещават културни събития. Имунизационният паспорт ще е един вид билет за връщане към нормалния живот, заявява канцлерът.


Курц се нарежда до правителствените ръководители на Гърция, Португалия и Испания, които поставят изискване за европейски документ за имунизация, коментира електронното издание на вестник "Курир" и напомня, че още през януари в Брюксел са приети указания как да изглежда технически подобен документ - дигитален или на хартия.


Експерти в Естония разработват заедно със Световната здравна организация план, който трябва да е готов до края на май. Швеция и Дания вече планират въвеждане на дигитален имунизационен паспорт до лятото.
Себастиан Курц добавя, че се надява да се постигне европейско решение на въпроса. "Но ако това не се случи, ние ще се заемем с осъществяване на проекта на национално равнище, ще говорим с възможно най-много съседни държави и ще направим опит да намерим общ път". Според него връщането към нормалността до лятото е напълно реалистично.


Коронавирусът по света: Русия намали наполовина цената на ваксината си (хронология)

© Associated Press

Йордания забрани излизането в петък

Йордания отново забрани на гражданите си да напускат домовете си в почивния ден петък заради ново покачване в броя на новозаразените с COVID-19, предаде "Франс прес". От тази седмица се връща полицейският час в цялата страна от 22 ч. в четвъртък до 6 ч. в събота, съобщи министърът на информацията Али Ал Айед, цитиран от БТА.


Вярващите ще могат да отиват пеша до джамията за един час за петъчната молитва, уточни той.
Освен това от неделя броят на присъствено работещи в държавни ведомства служители не трябва да надхвърля 30 процента от обичайната численост.


Подобни мерки бяха въведени от 18 март 2020 г. до 13 януари 2021 г.


Йордания е с население 10 милиона души. Регистрирани са 376 000 заразени и 4611 починали от новия коронавирус. Броят на новозаразените рязко скочи през последните седмици, като в последните два дни достигна над 4000 души на ден.

Две китайски компании искат одобрение на ваксините си

Китайската компания "КанСино Байълоджикс" и филиал на компанията "Синофарм" обявиха днес, че са внесли искане да се разреши обществено ползване на техни ваксини срещу COVID-19, предаде "Франс прес". Компаниите твърдят, че двете ваксини за показали достатъчна ефикасност.


Институтът за биологични продукти в Ухан - филиал на "Синофарм" - твърди, че разработената от него ваксина има 72,51-процентна ефикасност. Изводите се базират на последната фаза на клинични изпитания с ваксината. Институтът уверява, че тя отговаря на техническите критерии на Световната здравна организация.


"КанСино Байълоджикс" твърди, че нейната ваксина има 65,28-процентна ефикасност. Този извод се базира на изпитания върху 40 000 души. Ваксинацията става само с една доза. Тя има 68,83 процента ефикасност срещу всички симптоми на COVID-19 14 дни след поставянето и 65,28-процентна ефикасност 28 дни след поставянето. Защитата срещу тежки форми на болестта е 95,47 процента 14 дни след поставянето й и 90,07 процента 28 дни след поставянето.


Ако искането на двете компании бъде удовлетворено от регулаторните органи, в Китай ваксините, които ще се използват срещу COVID-19, ще станат четири. Сега на пазара са ваксините на "Синофарм" и на "Синовак". Дози от тях вече бяха изнесени в други държави.


Процентът на ефикасност на китайските ваксини е по-малък от този на техните конкуренти от "Пфайзер"/"Бионтех" и "Модерна", чиято ефективност е съответно 95 и 94 процента. /БТА


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (77)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3000 Весело

    Очакваше се да се поискат подобни тескерета.

    Еретик
  2. 2 Профил на Nik Nikolov
    Nik Nikolov
    Рейтинг: 468 Неутрално

    Здравния фашизъм, като другия идва от тези географски ширини,,,пак

  3. 3 Профил на yxy36658763
    yxy36658763
    Рейтинг: 264 Неутрално

    В Русия се справят много добре с пандемията.
    Но в Зап. Европа и САЩ са по-добри в пропагандата.

  4. 4 Профил на NessaRox
    NessaRox
    Рейтинг: 1920 Любопитно

    =====европейски "зелен паспорт", който да представлява дигитално доказателство за направена ваксина, тест или за прекаран коронавирус. ========

    Означава ли, че ако имам тест или прекаран коронавирус ще мога да пътувам без ваксина ?

    Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
  5. 5 Профил на caterpillar
    caterpillar
    Рейтинг: 80 Неутрално

    Чип като на кучетата и четец на границата и в киното и работата готова..

    caterpillar
  6. 6 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3814 Неутрално

    До коментар [#4] от "NessaRox":

    Вероятно, макар и само 6 месеца да важи както в Израел

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  7. 7 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5730 Разстроено

    Вече с 2 паспорта ли ще се пътува в чужбина

  8. 8 Профил на xlu12683878
    xlu12683878
    Рейтинг: 79 Неутрално

    А който няма имунизационен паспорт? Ще го спират, тоест ще му забраняват да ходи на почивка, в кината, театрите, ресторантите и в чужбина? А навън ще може ли да излиза? След време като пуснат друг вирус пак ли така? Нова ваксина и пак по същия начин ще я наложат на хората. Добре дошли в бъдещето.

  9. 9 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2417 Гневно

    До коментар [#3] от "yxy36658763":

    Чемодан, вокзал, мАЦква!!!

  10. 10 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1410 Неутрално

    EUROPEAN COURT OF HUMAN RIGHTS : VOTED THAT PROHIBITS MEMBER STATES FROM MAKING VACCINATION AGAINST THE CORONAVIRUS MANDATORY

    Here is the text extracted at specific points and the full resolution in original and original link.
    7.3 regarding ensuring high vaccine acceptance:
    7.3.1 ensuring that citizens are informed that vaccination is NOT mandatory and that no one is pressured politically, socially or otherwise to get vaccinated if they do not wish to do it yourself;
    7.3.2 ensure that no one is discriminated against for not being vaccinated, due to possible health risks or because they do not want to be vaccinated;
    7.3 regarding the guarantee of high acceptance of the vaccine: 7.3.1 guarantee that citizens are informed that vaccination is NOT mandatory and that no one is pressured politically, socially or in any other way to be vaccinated , if you don’t want it;
    7.3.2 ensure that no one is discriminated against for not having been vaccinated, due to possible health risks or for not wanting to be vaccinated;

    https://pace.coe.int/en/files/29004/html

  11. 11 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1410 Неутрално

    До коментар [#8] от "xlu12683878":

    Точно затова сега няма да се ваксинирам. Сега пробват, другия път с мега ваксината ще занят какво да очакват.

  12. 12 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1410 Неутрално

    До коментар [#1] от "Костадин Иванов":

    Забранено е от Европейския съд за правата на човека, линка по-горе.

  13. 13 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2671 Неутрално

    Да почнем с паспортите за ваксините , социални паспорт , ще стигнем до черепа и бистрия поглед.

  14. 14 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 1421 Неутрално

    Здравния фашизъм, като другия идва от тези географски ширини,,,пак
    —цитат от коментар 2 на Nik Nikolov


    Шикългруберчетата са се задействали!

    А уж доброволно, накрая ще има и малко кютек!

    Полковник Паликъщов
  15. 15 Профил на Dimitar Mogilarov
    Dimitar Mogilarov
    Рейтинг: 210 Неутрално

    Защо само за коронавируса да има такъв паспорт? Има много по-опасни болести. Трябва да могат да пътуват само ваксинирани срещу всички болести. Аз не съм съгласен някой в самолета или ресторанта да ме зарази с едра шарка или морбили.

  16. 16 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2179 Неутрално

    И без зелен паспорт ще можеш да пътуваш, но с PCR тест или 14 дневна карантина. Също както и като си пил можеш да се прибереш с кола, но с такси или drink and drive. Свободата не е само да правиш каквото си искаш, а и да не застрашаваш живота на другите.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  17. 17 Профил на hkr17702506
    hkr17702506
    Рейтинг: 694 Неутрално
  18. 18 Профил на Nevena Stoilova
    Nevena Stoilova
    Рейтинг: 396 Неутрално

    Много правилно. Правото да посещаваш дадена държава върви със задължението да пазиш гражданите й. Съвсем нормално. Като не ти харесва, си стой вкъщи.
    Всеки момент и Гърция ще го въведе и тогава изведнъж всички софиянци ще искат да се ваксинират.

  19. 19 Профил на Dimitar Mogilarov
    Dimitar Mogilarov
    Рейтинг: 210 Неутрално

    До коментар [#18] от "Nevena Stoilova":

    Който го е страх да не се зарази трябва да си стои къщи, така ще е най-защитен.

  20. 20 Профил на Alan Blackmore
    Alan Blackmore
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    До коментар [#8] от "xlu12683878":

    Това в момента не е точно бъдеще, по-скоро вид каменна епоха, някакъв псевдо-неолит. (За Европа класическия неолит се характеризира с нашествие на земеделци от Близкия изток)
    Не съм сигурен дали дали Андон Събев е знаел за Фред Флинтстоун и Барни Ръбъл, когато е изпял "Камъните падат", но във всеки случай това си остава образеца на чалга-епохата, в която живеем.

    "върви, народе възродени, от кой ли не осеменени..."
  21. 21 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1485 Весело

    Тия откакто не могат да пътуват на танкове към Варшава и не ги свърта на едно място....

  22. 22 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3694 Неутрално

    ... медиите съобщиха за намерението на австрийския канцлер Себастиан Курц да предложи европейски "зелен паспорт", който да представлява дигитално доказателство за направена ваксина, тест или за прекаран коронавирус ...

    Притежателите на "зелен паспорт" ще могат да пътуват свободно, служебно или на почивка, ще могат да ходят на ресторант, да посещават културни събития. Имунизационният паспорт ще е един вид билет за връщане към нормалния живот, заявява канцлерът ...

    А тези, които нямат - няма да имат билет за връщане към нормалния живот?
    Ще ги държат в "ненормалният", силово?

    Делиха ни по раси, делиха ни по класи.
    Сега най-нагло посягат да ни делят според "чипирането".
    "Чипиране" в смисъл: Който е ментално податлив или мекотел конформист - е от наш'те. И ще го "пуснем" да води "нормален живот". Като този "нормален живот", да не забравяме, е "в Новата реалност".
    А който не е на техния акъл или не се гъне като плужек за всичко, щом го изкомандорят - на практика са сегрегирани, та чак заявки има и да бъдат остракирани и изключени от достъпа "до стоки и услуги" - туй за изключването от достъпа до стоки и услуги е от последното интервю на Меркел от вчера, която казва, че сега този фашизъм все пан не може да бъде въведен, но не го изключва в близко бъдеще ...

    Явно неслучайно другарат Адолф е австрийче ...

  23. 23 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4681 Весело

    Абдала - ваксина за абдали! Някой абдал е измислил подобно име!

  24. 24 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1485 Весело

    Защо само за коронавируса да има такъв паспорт? Има много по-опасни болести. Трябва да могат да пътуват само ваксинирани срещу всички болести. Аз не съм съгласен някой в самолета или ресторанта да ме зарази с едра шарка или морбили.
    —цитат от коментар 15 на Dimitar Mogilarov


    Оооо, жив да си! Чакай, то тая работа тепърва започва. Скоро ще се окажеш регистриран, прономерован и прошнурован до последния си ген. Тя жабата се вари бавно и постепенно, за да не скама от тенджерата.

  25. 25 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2060 Весело

    Да зададем сериозните въпроси:
    1. Разрешава ли се ваксиниран да прави секс с неваксинирана и обратно?
    2. При обмен на течности смята ли се, че неваксинираната има вече антитела?
    3. Джендърите ще носят ли жълта звезда "ваксиниран" или тяхната звезда ще е розова?
    4.Какви санкции ще има срещу ваксинираните, избрали неправилна ваксин, при положение, че не може да си избират ваксината?

    Да чукаш, преди да влезеш, е въпрос на възпитание.Да чукаш, след като си влязъл - е въпрос на възможности!
  26. 26 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3694 Весело

    Абдала - ваксина за абдали! Някой абдал е измислил подобно име!
    —цитат от коментар 23 на Patsis


    Що пък да е абдал?
    Много си е час даже ...

    След като натричаха така мат'ряла, а той гълта като патета, че и с ентусиазъм - защо да не се изгавриш с него за пореден път?
    Не само, че минава, ами явно им харесва ... На принципа на пеуничанките: Щом ма бий - значи ма убичъ!

  27. 27 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1410 Неутрално

    До коментар [#14] от "Полковник Паликъщов":

    Кютекът може да е и в посока обратна. Каква ти е файдата, че си ваксиниран и можеш да пътуваш, ако няма къде да отидеш.
    В Австрия и Германия говедата ще правят каквото им се каже, тук обратното.

  28. 28 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2179 Неутрално

    Същият вой като на пушачите, че им ограничавали правото да димят и тровят въздуха и докарват рак на тези, които не са развили този навик. И същите аргументи като на гения от Банско - стой си вкъщи, като не искаш дим, няма значение, че уж има закон за това, щото законите са за общото благо, ние си обичаме само личното. Та и с ковида - ако заради твоето поведение някой се зарази и умре, защото не си носил маска, той сам си е виновен, че е бил близо до теб, ти отговорност нямаш. Затова българския казан в ада не го пазят дяволите.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  29. 29 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 1260 Неутрално

    Австрийците са новатори, те бяха измислили и жълтите звезди. Интересното е, че самите носители на жълтите звезди се оказаха големи радетели за нови жълти звезди.

  30. 30 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1410 Неутрално

    Иначе, ясно ми е защо унгарци, чехи, словенци са толкова спечени. Като са ги управлявали такива - най-големите развратници и лицемери.

  31. 31 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 926 Неутрално

    До коментар [#3] от "yxy36658763":
    Толкова успешно се справят че за 2020 имат най високата смъртност в света .
    https://www.rbc.ru/economics/08/02/2021/602132e19a7947073f7ddeb5


  32. 32 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1410 Неутрално

    До коментар [#28] от "fpyyh":

    Ковида не е ебола, не е и особено опасен. Няма нужда от извънредни мерки нито истерия. В самата Австрия случаите са на плато от месеци.

  33. 33 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 1260 Неутрално

    Честито, Модерна е разработила нова ваксина. Ваксинираните, скоро ще можете пак да се наредите на опашка за ваксина. Въобще, абонаментът ви тече няма вече спиране.

  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  35. 35 Профил на 4okuto
    4okuto
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Доказаха ли, че ваксинираните не могат да носят заразата?

  36. 36 Профил на EU Fighter
    EU Fighter
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    Който не му се вижда логично, може да продължи да си стои на село(град, квартал, гето) и да си дои кравите.

  37. 37 Профил на gigabyte
    gigabyte
    Рейтинг: 809 Неутрално

    Върти ми се един въпрос - Свършиха ли другите болести? Нещо не се чува за грип, за пневмонии, за други заболявания от зимния период. Отмениха ли ги, сами ли си навряха в ***
    И прословутият "имунизационен паспорт" на младия Фюрер - какво ще отчита? Само короната? Или ще чакаме нови експерименти и допълнения? Може да се сетят да искат от населението ваксиниране срещу марсилска треска, бодежи в кръста и кокоши трън, примерно. Заболявания колкото щеш - за всичко ли ще ваксинират "матряла"?!

    master
  38. 38 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4137 Неутрално

    [quote#14:"Полковник Паликъщов"][/quote]

    кьотек, но и декларация за доброволност

  39. 39 Профил на montale
    montale
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Аз не съм съгласен някой в самолета или ресторанта да ме зарази с едра шарка или морбили.
    —цитат от коментар 15 на Dimitar Mogilarov

    Именно затова всички европейци СА ваксинирани срещу морбили и едра шарка, включително и ти. Ваксините срещу морбили и едра шарка, както и срещу хепатит Б, туберкулоза, дифтерия, тетанус, коклюш, полиомиелит, рубеола и паротит са задължителни в Европа И в България.
    И именно така ще приключим с коронавируса, като направим ваксинацията задължителна, както в последните 100 години сме направили с изброените болести, от които се умира.

  40. 40 Профил на ulv44560576
    ulv44560576
    Рейтинг: 17 Неутрално

    До коментар [#22] от "xm...":

    Глупави брътвежи на един льоло и то защото го е страх да го боцкат с иглата!

  41. 41 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4681 Неутрално

    Интересно е, че в петте балкански православни страни - Румъния, България, Сърбия, Северна Македония и Гърция, въпреки различията в противоборството на епидемията, тя се развива по един и същ сценарий: лека вълна през пролетта на 2020, следваща лека вълна през туристическия сезон, голяма вълна в края на 2020 година, спадане и после отново плавно нарастване. В съседните Унгария, Албания или Турция кривите на заразените и на починалите имат друга форма.
    https://www.worldometers.info/coronavirus/?referer=app

  42. 42 Профил на ulv44560576
    ulv44560576
    Рейтинг: 17 Неутрално

    До коментар [#25] от "mitko11":

    Кухи, лишени от смисъл, брътвежи!

  43. 43 Профил на PrimumNonNocere
    PrimumNonNocere
    Рейтинг: 785 Гневно

    Абдала - ваксина за абдали! Някой абдал е измислил подобно име!
    До коментар [#23] от "Patsis":

    Само един тъпунгер може да каже това, защото Куба има много високо ниво на развитие точно на този сектор на медицината.
    Това е по необходимост разбира се, защото легално или не според ООН и всякакви международни конвенции, големият им северен приятел постоянно им изпраща всякакви гадинки в стремежа си да свали режима. И те е трябвало да си пазят населението... та са поразвили доста умения точно в това.

    Предполагам, че техните ваксини може да са дори по-добри от Спутник, АЗ и китайските.

  44. 44 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 1260 Неутрално

    Любопитно е как опорката - обвинение вярващ в конспиративни теории - тотално изчезна. Просто всички "конспиративни теории" се оказаха банална реалност. Трябваше само малко да се подготви почвата в главиците на средностатистичните овчици. Сега те самите с огнен пламък се хвърлят, за да защитават нещата от "конспиративните теории".

  45. 45 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1410 Неутрално

    До коментар [#41] от "Patsis":

    Важното е, че на световно ниво тенденцията е стабилно надолу. Това предполага предимно Индия, САЩ и Латинска Америка. Както и Европа разбира се. Ако се отворят границите, ще тръгне нагоре и то в КИТАЙ, но е и редно най-долните слуги на новия световен ред да си платят за това.

  46. 46 Профил на Славейко
    Славейко
    Рейтинг: 1410 Неутрално

    До коментар [#23] от "Patsis":

    Има едно пущунско племе абдали. Както и едно от племената във Волжка България било такова нещо. Но не че са глупаци (думата абдал е арабска), а от ефтали - от хуните ефталити.

  47. 47 Профил на ТумбаЛумба
    ТумбаЛумба
    Рейтинг: 2159 Неутрално

    Австрия, Гърция, Португалия и Испания - все бивши фашистки...

  48. 48 Профил на Kiril Mitov
    Kiril Mitov
    Рейтинг: 171 Неутрално

    всички европейци СА ваксинирани срещу морбили и едра шарка, включително и ти. Ваксините срещу морбили и едра шарка, както и срещу хепатит Б, туберкулоза, дифтерия, тетанус, коклюш, полиомиелит, рубеола и паротит са задължителни в Европа И в България.
    —цитат от коментар 39 на montale

    Недей, сега половината антиваксъри ще изперкат от ужас, че вече са чипирани.
    Простият човек не може да разбере, че света в който живее е стъпил на основите на науката, а не на това което е гледал в youtube.
    Ако не бяха ваксинирани още като деца срещу изброените болести, половината от пишещите тук можеше и да не са живи.

  49. 49 Профил на Strymski
    Strymski
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    Идеята на Курц е ретроградна и се надявам да не бъде приета,макар да има доста последователи ,просто защото е ярък пример за сегрегация и нарушаване на основно човешки права ,като право на свободно придвижване.
    Този анонс ме накара да се замисля върху думите на бивш английски евродепутат , че след излизането на Британия от Съюза , големите държави ще правят каквото им скимне.
    А това е притеснително.

  50. 50 Профил на Dimitar Mogilarov
    Dimitar Mogilarov
    Рейтинг: 210 Неутрално

    Именно затова всички европейци СА ваксинирани срещу морбили и едра шарка, включително и ти. Ваксините срещу морбили и едра шарка, както и срещу хепатит Б, туберкулоза, дифтерия, тетанус, коклюш, полиомиелит, рубеола и паротит са задължителни в Европа И в България.
    И именно така ще приключим с коронавируса, като направим ваксинацията задължителна, както в последните 100 години сме направили с изброените болести, от които се умира.
    —цитат от коментар 39 на montale


    Точно тук е абсурда. Тези ваксини са задължителни, но никой не ти иска доказателство, че си се ваксинирал, за да се качиш на самолет. А за една незадължителна ваксина искат да въвеждат паспорт.

  51. 51 Профил на montale
    montale
    Рейтинг: 221 Неутрално




    Недей, сега половината антиваксъри ще изперкат от ужас, че вече са чипирани.
    —цитат от коментар 48 на Kiril.Mitov

    Ами да изперкат. Аман от невежи хора!

  52. 52 Профил на Todor Kitov
    Todor Kitov
    Рейтинг: 118 Неутрално

    Точно тук е абсурда. Тези ваксини са задължителни, но никой не ти иска доказателство, че си се ваксинирал, за да се качиш на самолет. А за една незадължителна ваксина искат да въвеждат паспорт.
    —цитат от коментар 50 на Dimitar Mogilarov

    Никакъв абсурд не е. Не ти иска именно защото са задължителни.
    Ако стане задължителна, няма да искат паспорт.

  53. 53 Профил на Dimitar Mogilarov
    Dimitar Mogilarov
    Рейтинг: 210 Неутрално

    До коментар [#52] от "Todor Kitov":

    А граждани на държави, където не са задължителни, защо ги допускат в Европа?

  54. 54 Профил на Strymski
    Strymski
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    Хората трябва да се ваксинират , но убедени в здравната необходимост от това , а не карани насила с различни близки до фашистката идеология похвати.
    За себе си твърдо съм решил да се ваксинирам ,просто защото това е най-добрият начин за момента да се предпазя от заразяване придружено с тежки последици за здравето ми , но отказвам да приема начина на силовото налагане.

  55. 55 Профил на div_petel
    div_petel
    Рейтинг: 59 Неутрално

    До коментар [#20] от "Alan Blackmore":

    Аз му казвам дигитален палеолит. Хората разполагат с невероятен достъп до най-различна информация както никога през човешката история, но вярват на неща типични за праисторическите обитатели на пещерите.

  56. 56 Профил на Pomak
    Pomak
    Рейтинг: 947 Неутрално

    да предложи европейски "зелен паспорт", който да представлява дигитално доказателство за направена ваксина

    Този предложи, онзи предложи ........ мда
    Още в началото казах, че доброволното ваксиниране на стената в първо действие, става задължително в трето.
    Това е ,, вкарване,, помалко, с ...... вазелин. Да не дразнят електората.
    Уж заради това, заради онова, ако Планът им е да ни ваксинират, ще го направят....... нема мърдане.
    Мда

  57. 57 Профил на PrimumNonNocere
    PrimumNonNocere
    Рейтинг: 785 Неутрално

    Успех на всички ваксинирани - според авторитета Фаучи даже и да сте ваксинирани, няма ресторанти....
    https://www.realclearpolitics.com/video/2021/02/23/fauci_even_if_youre_vaccinated_you_wont_be_able_to_do_indoor_dining_go_places_where_people_congregate.html

    Dr. Anthony Fauci said people who are vaccinated are not going to be able to participate in "indoor dining, theaters, places where people congregate" at Monday's White House COVID update: "So there are things, even if you’re vaccinated, that you’re not going to be able to do in society: for example, indoor dining, theaters, places where people congregate. That’s because of the safety of society. You, yourself, what you can do when you are together with another person, we are looking at that, and we’re going to try and find out very quickly what recommendations could be made about what people can do."

  58. 58 Профил на Scotsman
    Scotsman
    Рейтинг: 46 Неутрално

    Хайде да поговорим за това, което се знае до момета: 1. който е ваксиниран може да преася вируса, 2. Който е преболедулвал-също. 3. който не е засегнат, може само да се зарази, но не и да пренася. 4. Който е ваксиниран , има по-голям шанс да изкара настинката безсимптомно. Въпроса ми е- защо са тези идеи за подобни маркирания в такъв случай? Неваксинираните са (потенционално) опасни само за ...себе си! А неваксинираните здрави са опасни за ..никой!

  59. 59 Профил на Scotsman
    Scotsman
    Рейтинг: 46 Неутрално

    Моята прабаба(лека и пръст) е починала на 80г. през 1968г. от "невмония" , като е била абсолютно здрава до момента! Подобна е съдбата в края на житейския път на десетки милиони хора по света ежегодно! Колко хубаво, че не са познавали 'КОВИД"-а, та живяхме свободно доста години...

  60. 60 Профил на Simeon Krastev
    Simeon Krastev
    Рейтинг: 16 Неутрално

    Познайте сега, какъв бизнес ще започнат българските лекари с документи за прекаран коронавирус. Ашколсун!

  61. 61 Профил на PrimumNonNocere
    PrimumNonNocere
    Рейтинг: 785 Неутрално

    Именно затова всички европейци СА ваксинирани срещу морбили и едра шарка, включително и ти. Ваксините срещу морбили и едра шарка, както и срещу хепатит Б, туберкулоза, дифтерия, тетанус, коклюш, полиомиелит, рубеола и паротит са задължителни в Европа И в България.
    И именно така ще приключим с коронавируса, като направим ваксинацията задължителна, както в последните 100 години сме направили с изброените болести, от които се умира.
    До коментар [#39] от "montale":

    Да, ама не!
    Ваксините, които си изброил, са правени в т.н. пре-1984 период.
    Слагаш ги еднократно, някоя може да изисква буустер по-късно и предпазват цял живот.

    Но ние живеем в пост-1984 време, където думите са променили значението си от преди - сега бялото е черно, 2+2 не е винаги 4 (може да е 5, 3 или каквото напише черния ученик, защото ако не го пуснеш да премине нагоре ще е проява на расистка математика), ти нямаш майка и баща, а родител 1 и родител 2, днес си момчето "монтале", утре момичето "монтала", а вдруги ден каквото ти дойде на душа.
    Та в този случай и ваксините, които задължаващ хората да си слагат по принуда, не са ваксини в обичайния пред-1984 смисъл, а са генно-модифицирани биологически ОМУ до доказване на противното. Когато направят такива сигурни ваксини за грипа, ХИВ и други подобни заболявания, то тогава можем да започнем да говорим за задължителност"!!!

    А сега специално за "учените" младоци кандидат-фашисчета, който нямат ни най-малкия проблем да се разпореждат с правата на другите

    Както споменах по-горе в друг коментар Куба по неволя има много добра индустрия за ваксини, защото трябва да предпазва населението си от всякакви вируси и бактерии, които идват от север.

    По същия начин Китай са се научили по неволя да се справят със всевъзможни бактериални и вирусни епидемии, които възникват постояно - те са голяма държава, население със съмнителни хигиенни навици, които ядат всичко живо, мъртво, или загинало от болест. Но те се справят с това с евтини медикаменти, не с ваксини!!!
    И ако сте забелязали - те имаха само една вълна и след това този "смъртоносен" вирус изччезна и те се върнаха към живота си отпреди.

    И това може да се прави и тук, а не да се създава психоза, която съсипа децата и една голяма част от останалото население!

  62. 62 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1519 Неутрално

    EUROPEAN COURT OF HUMAN RIGHTS : VOTED THAT PROHIBITS MEMBER STATES FROM MAKING VACCINATION AGAINST THE CORONAVIRUS MANDATORY
    —цитат от коментар 10 на Славейко


    Сложили са неправилно тълкуване. Не е съдът на др Сорос (той няма такива правомощия) , а е проекторезолюция на Пасе, която няма правна стойност, а само изразява мнение.


    Успех на всички ваксинирани - според авторитета Фаучи даже и да сте ваксинирани, няма ресторанти....
    —цитат от коментар 57 на WhereTheHellAreW

    Др Фаучи поради изтекло авторско право ни учи на концепция отпреди 100 години
    http://assets.chitanka.info/content/img/3e/16079/zlatniat_telec-08.png


  63. 63 Профил на Scotsman
    Scotsman
    Рейтинг: 46 Неутрално

    До коментар [#61] от "WhereTheHellAreW":

    +

  64. 64 Профил на bg_brusselaar
    bg_brusselaar
    Рейтинг: 272 Неутрално

    До всичките възмутени комунета: А до Сибир можете ли да пътувате без виза?

  65. 65 Профил на asen_g
    asen_g
    Рейтинг: 148 Неутрално

    Сложете ни значки за по лесно. Едно питане към другаря Курци - при условие че всички фризьори бяха затворени вие как така сте винаги с идеална прическа? Нещастниците искат да ни върнат във времената на феодалните селяни 🤣

  66. 66 Профил на jalal_al_din
    jalal_al_din
    Рейтинг: 490 Неутрално

    Тоя ушатия канцлер изтрещя, здрав съм, имам антитела.

    Разни чиновници умират от кеф, когато си прокарват глупостите. В реалният живот и за кондуктор няма да го вземат в междуселските влакове.

  67. 67 Профил на asen_g
    asen_g
    Рейтинг: 148 Неутрално

    Защо не ни припомнят какво стана с ваксинирането срещу свински грип в Швеция преди години. Или такива примери не са полит коректни. Къде отидоха всичките зимни заболявания? И как така в Индия където се здрависват с лявата ръка понеже си бършат задника с дясната все още не са измрели едно 10-20м човека? Много страннен вирус - как удари най-развитите държави и доведе до полицейски часове, паспорти и други демократични мерки.

  68. 68 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8247 Неутрално

    И други поискаха,няма да е лошо.

  69. 69 Профил на Иван
    Иван
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    Значи закриваме ЕС след като се изискват медицински "визи". Основния принцип беше за свободно движение на хора и товари!

    Не съм нито американофил, нито русофил- те са родоотстъпници и подлоги на чужди държави.Аз съм българофил!
  70. 70 Профил на Bond007
    Bond007
    Рейтинг: 838 Неутрално

    "Евреите отвръщат на удара"
    Щом те ще носят значки (за втори път), трябва и останите да ги последват...иначе пак ще се минат.

    На фона на ширещата се кретения из цяла Европа, наште тикви от щаба са ми направо Клуб Менса.

  71. 71 Профил на Хелиана
    Хелиана
    Рейтинг: 1260 Неутрално

    А междувременно Модерна и Пфайзер започват ваксинирането на плацебо групите си. Ха-ха-ха, щели да проследяват дълготрайна ефективност и странични ефекти. Новата наука няма нужда от сравнение с контролни групи, тя по дефиниция е прекрасна, безупречна и сийяна. Ха сега целувайте ръка!

  72. 72 Профил на nehaen
    nehaen
    Рейтинг: 429 Неутрално

    Абе да не се окаже , че с дадена ваксина може да ходиш на кино, но не е достатъчно добра за ложата?
    За ложата трябва по- готина ваксина.........

  73. 73 Профил на ermack
    ermack
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Много правилно. Правото да посещаваш дадена държава върви със задължението да пазиш гражданите й. Съвсем нормално. Като не ти харесва, си стой вкъщи.
    —цитат от коментар 18 на Nevena Stoilova


    И кое му е правилното, след като не е категорично ясно, че ваксинираните не са носители на болестта?
    Апропо, децата в къщи ли ще трябва да остават? Те априори не са ваксинирани

  74. 74 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3289 Неутрално

    До коментар [#3] от "yxy36658763":

    Според данните за справянето или според вярата в справянето?

  75. 75 Профил на hkr17702506
    hkr17702506
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#3] от "yxy36658763":

    Факт. Вчера гледах CNN. Три пъти връщах част от репортажа, за да се уверя, че репортераа ддействително гговори хубавинеща за руската ваксинаи организациятана самото ваксиниране в страната.

  76. 76 Профил на az_medikyt
    az_medikyt
    Рейтинг: 438 Неутрално

    Аз не бих се ваксинирал с руската ваксина! А вие? Не вярвам на изпитванията им, на данните им.

  77. 77 Профил на Jack
    Jack
    Рейтинг: 366 Неутрално

    Ше може ли да се пътува до русия и Китай и Русия ако човек не е ваксиниран с техните ваксини, и обратно.

    Предлагам да се въведе повече от един паспорт , и преди да се качиш в самолета да ти бият 10 инжекции минимум, да се пият по 20 хапчета по време на полета, а след кацането задължително ректален тест





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK