"Ройтерс": "Хуауей" може да влезе на пазара за електромобили още тази година

"Ройтерс": "Хуауей" може да влезе на пазара за електромобили още тази година

© Reuters



Китайският технологичен гигант "Хуауей" (Huawei Technologies Co Ltd) планира да произвежда електрически превозни средства под собствена марка и може да пусне някои модели през тази година, съобщи "Ройтерс", позовавайки се на четири свои източника. Най-големият производител на телекомуникационно оборудване в света проучва възможностите за подобна стратегическа промяна заради санкциите на САЩ, допълва агенцията. Но засега повечето налична информация е за изработване на оборудване за електрически автомобили, а не на цял модел.


Компанията води преговори с държавната Changan Automobile и други производители на автомобили, за да използва техните заводи за производство на електрически коли, според двама от запознатите с хода на събитията.


"Хуауей" също разговаря с подкрепената от Пекин BluePark New Energy Technology на BAIC Group за производство на електромобили, е казал пряко запознат с въпроса източник.




Планът предвещава потенциално голяма промяна в посоката на "Хуауей" след близо две години американски санкции, които ограничиха достъпа до ключови вериги за доставки, принуждавайки компанията да продаде част от бизнеса си със смартфони, за да запази марката жива.


"Ройтерс": "Хуауей" може да влезе на пазара за електромобили още тази година

© Reuters


"Хуауей" беше поставена в черен списък на търговията от администрацията на Тръмп заради опасения за националната сигурност. Много ръководители на индустрията виждат малък шанс забраната за продажба на американски технологии и чипове за милиарди долари на китайската компания да бъде отменена от Джо Байдън.

Говорител на "Хуауей" е отрекъл компанията да планира или произвежда електромобили със собствена марка.


"Хуауей" не е производител на автомобили. Въпреки това, ние се стремим да бъдем доставчик на технологии за коли, позволявайки на производителите на оригинално оборудване да произвеждат по-добри превозни средства."


Компанията е започнала вътрешно проектиране на електромобили и се е свързала с доставчици в Китай, с цел официално стартиране на проекта още тази година, са съобщили трима от източниците.


Новите санкции на САЩ за чиповете за "Хуауей" бавно задушават компанията. Така че има смисъл тя да се насочи към сегмент, който използва по-малко чипове, за да поддържа дейността си.


Дан Уанг,

технологичен анализатор в Gavekal Dragonomics


Ричард Ю, ръководител на потребителската бизнес група на "Хуауей", който превърна компанията в един от най-големите производители на смартфони в света, сега ще насочи вниманието си към електромобилите, е казал един източник. Електромобилите ще бъдат насочени към сегмент от масовия пазар, е казал друг.


Всички източници са отказали да бъдат идентифицирани, тъй като дискусиите са тайни. Нито една от компаниите не е коментирала, но акциите на Changan Automobile и BluePark се повишиха след новината на "Ройтерс".


Разрастване на пазара


Китайските технологични фирми засилват фокуса си върху електромобилите на най-големия световен пазар, тъй като Пекин силно популяризира по-екологичните превозни средства като начин за намаляване на хроничното замърсяване на въздуха.

Очаква се продажбите на нови енергийни превозни средства (NEV), включително напълно електрически, хибридни и такива с водородни клетки, да съставляват 20% от годишните продажби на автомобили в Китай до 2025 г.


Прогнозите за индустрията показват, че продажбите на NEV в Китай ще са 1.8 млн. единици тази година спрямо около 1.3 млн. през 2020 г.


Амбициозните планове на "Хуауей" да произвежда собствени автомобили я нареждат до редица азиатски технологични компании, които направиха подобни съобщения през последните месеци, включително Baidu Inc и Foxconn.


В САЩ "Амазон" и "Алфабет" също разработват подобни технологии или инвестират в стартъпи за автономни автомобили.


Тази седмица "Хуауей" пусна на пазара новия си сгъвеам смартфон

© Reuters

Тази седмица "Хуауей" пусна на пазара новия си сгъвеам смартфон


"Хуауей" от години разработва технологии за електромобили, включително софтуерни системи, сензори и 5G комуникационен хардуер. Компанията има партньорства с Daimler AG, General Motors Co и SAIC Motor за съвместно разработване на интелигентни автомобилни технологии и ускори наемането на инженери за авто технологии от 2018 г. насам.


Тази седмица "Хуауей" е получила най-малко четири патента, свързани с електромобили, включително методи за зареждане между електрически превозни средства и за проверка на състоянието на батерията, според официалните китайски патентни документи.


Навлизането на пазара на електромобили в момента е отделно от съвместната компания за интелигентни превозни средства, която компанията съоснова заедно с Changan и производителя на батерии CATL през ноември, съобщиха двама източници.

Ключови думи към статията:

Коментари (63)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Stargate
    Stargate
    Рейтинг: 1791 Неутрално

    мда, на необятния китайски пазар Хуавей могат да продават всичко, дори арпаджик и семки за люпене. :-)

  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7672 Разстроено

    И България можеше да влезе на пазара за електромобили , ако не бяхме загробили заводите за електрокари от много акъл ....

    [email protected]
  3. 3 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2384 Неутрално

    Защо, като за начало, не си оправят софтуера в телефоните?
    Първи впечатления: При увеличаване на шрифта, контекстното меню излиза някъде извън екрана и 2/3 от елементите стават недостъпни. Навих аларма на стандартния часовник и се оказа, че липсва контрол за изключване! Трябваше да викам мениджъра на задачите и да изхвърлям приложението от паметта!!! При задаването на паролата за WiFi, НЯМА PASTE! A иди набирай 100-тина произволни символа, ако си нямаш работа и ги проверявай после кой е сбъркан. Проблемите с достъпа до google и необходимостта да събираш програми от кол и вЪже, както и да ровиш по руски хакерски сайтове, за съвети, наравно с купищата нагли разрешения, които изисква вградения софтуер, те карат да се чустваш цифров ексхибиционист.
    За купчината напълно безмислени програми, дето са качили служебно, някои от които не могат да се деинсталират без отключване на ОС, да не споменавам.
    А най-якото е смененият формат за външна памет, който не стига че заема гнездото на едната SIM карта (или ползваш втора SIM или допълнителна памет), ами и е несъвместим с наличните micro SD.
    Вградената батерия и "гаранцията" при отваряне, отделно.
    Като съотношение възможности/цена не е зле, но без да се броят нервите на потребителя и риска за информацията. Представям си какво ще сътворят в автомобилите...

  4. 4 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2384 Неутрално

    До коментар [#2] от "karabastun":

    Не ставаше - лешоядите се давеха в течащите си лиги да печелят от скрап. Един %-ов министър даже предпочете да загроби ДЗУ, вместо да го пусне на американците.

  5. 5 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1757 Неутрално

    Не, че съм против китайските марки, но до момента съм имал 2 устройства с марка "Хуауей" и двете се скапаха още, докато са в гаранция, така че моят личен опи ми казва да не приемам тъй тържествено тази новина :)

  6. 6 Профил на Scotsman
    Scotsman
    Рейтинг: 46 Неутрално
  7. 7 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1757 Неутрално

    И България можеше да влезе на пазара за електромобили , ако не бяхме загробили заводите за електрокари от много акъл ....
    —цитат от коментар 2 на karabastun


    Когато по време на целия соц.стратегията е да има само държавни монополи и географски разпределени заводи (в Кремиковци-желязо, във Видин-гуми, във Враца-химия и т.н.) и освен това не се правят никакви иновации (няма конкуренция, няма и мотивация), защото всичко се изкупува заради СИВ и дефицита, тогава става така. И не само с електрокарите. Падат границите, излизаш на пазара с Москвич "Алеко" и осъзнаваш, че не можеш да конкурираш и простия "Голф" 3 :)

  8. 8 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4203 Неутрално

    "Амбициозните планове на "Хуауей" да произвежда собствени автомобили я нареждат до редица азиатски технологични компании, които направиха подобни съобщения през последните месеци, включително Baidu Inc и Foxconn."




    Не стигаха десетките китайски е-автопроизводители, а сега и тези, и всеки с по-ниски цени, и всичко това на "главата" на "Тесла"...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  9. 9 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2022 Неутрално

    БОЙКОТ на дигиталните китайски комунисти!!!

  10. 10 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 4645 Весело

    А бе , за предпочитане е все ще някой 20-30 годишен Голф.......

  11. 11 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2803 Неутрално

    До коментар [#3] от "ivanpopov":

    все едно слушам брат ми, който уж им е фен, но все мрънка за такива недодялани изцепки. я микрофона няма да работи в някое приложение, я говорителя в друго. три модела смени, докато се счупи моя айфон.

    и не мога да разбера тези дето обясняват, колко били велики китайците като технологии, като досега не направиха най-важното - да си напишат собствена операционна система.

  12. 12 Профил на xex02646215
    xex02646215
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Купувам евтино, продавам на Ганчо скъпо.

  13. 13 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1185 Неутрално

    Виждам, че и тук невидимата ръка на пазара се е намесила ... ти да видиш, тая ръка как се вижда.

  14. 14 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4455 Любопитно

    "Амбициозните планове на "Хуауей" да произвежда собствени автомобили я нареждат до редица азиатски технологични компании, които направиха подобни съобщения през последните месеци, включително Baidu Inc и Foxconn."Не стигаха десетките китайски е-автопроизводители, а сега и тези, и всеки с по-ниски цени, и всичко това на "главата" на "Тесла"...
    —цитат от коментар 8 на hamiltonf


    Интересно е, че споменаваш Тесла.... видял ли си това:

    https://www.bbc.co.uk/news/business-56178802

    Не само Китай са в надпреварата и Латвийците се включват:

    https://www.motorscrazy.com/dartzs-freze-ev-brand-reveals-first-vehicle/

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  15. 15 Профил на Ipolit
    Ipolit
    Рейтинг: 224 Неутрално

    Хуауей имат възможността като позната и утвърдена марка да стъпят на всеки пазар. особено на европейския. Гадното е, че ще допринесат за налагането на електрическите коли, които са поредната голяма измама на Европейския съюз с известни уговорки.
    Но явно е взето решение да се сложи край на конвенционалните коли с ДВГ (с оправдание за намаляне на замърсяването и енергийната зависимост от вносен петрол), като се заменят с електромобили, които още при производството си създават повече мизерии от една нафтова кола за целия и жизнен цикъл, работи с много скъп ток от ВЕИ (осигурява хранилка на паразитите със студения резерв) и респективно се поставим в зависимост от Китай за батериите.
    Ама нали имаме общи евро-атлантически с Хуауей, това е положението.
    А иначе те няма да правят коли, а ще брандират някоя китайска вече направена.

  16. 16 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    А бе , за предпочитане е все ще някой 20-30 годишен Голф.......
    —цитат от коментар 10 на Николай Бучков


    Ми ето - помисли какви са му потребителските качества на 30 годишен Голф

    Зарежда пробег 800 километра за 2 минути!
    А ??

    Цената му е 10-15 пъти по-ниска не му пречат минусови температури за да се ползва
    горивото за задвижване - има енергия в него за пробег 600 км без да си ограничаваш отоплението в купето!

    А един “Хуауей“ след 20 години служба - колко ли капацитет ще му е останал в батериите ??
    Ще го ползваш ли въобще 20-30 години ?
    Батериите ще изкарат ???

    На “Голфа“ - като си мераклия - спокойно за една четвърт от цената за нови батерии - може да му смениш двигател и трансмисии!

    Та ето го и обяснено

    https://www.youtube.com/watch?v=Hatav_Rdnno&t=274s

  17. 17 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2384 Неутрално

    До коментар [#3] от "ivanpopov":все едно слушам брат ми, който уж им е фен, но все мрънка за такива недодялани изцепки. я микрофона няма да работи в някое приложение, я говорителя в друго. три модела смени, докато се счупи моя айфон. и не мога да разбера тези дето обясняват, колко били велики китайците като технологии, като досега не направиха най-важното - да си напишат собствена операционна система.
    —цитат от коментар 11 на karatista


    Не съм им фен, служебен ми е и нямам избор (избрах да мъкна и втори телефон - стария ми samsung). А мога още много да напиша, започвайки от "уж" великата четворна камера...
    Що се отнася до OS, андроида също е базиран на една широко известна отворена платформа... И преди да го вземат за телефони, са го гласяли за управление на бяла техника. Джам Мобайл също е адаптиран, като в него още личи дългата ръка на шефа на фалиралата DEC, който им помогна навремето с Windows NT. За IOS лошо няма да кажа, там софтуера ми харесва. И той май е единственото, което ми харесва там...

  18. 18 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4455 Любопитно

    . Гадното е, че ще допринесат за налагането на електрическите коли, които са поредната голяма измама на Европейския съюз с известни уговорки.
    —цитат от коментар 15 на Ipolit


    "Голяма измама" от каква гледна точка?
    Аз станах 100% електрически преди 5 месеца и до момента съм изминал близо 6000 мили на ток и това ми струва до тук £108.26 пенса.
    До преди това сипвах средно £80/90 на месец на бензиностанция. Значи само до момента за 5 месеца ми струва 4 пъти по малко да си карам колата отколкото преди.
    Къде е измамата?

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  19. 19 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2803 Неутрално

    До коментар [#17] от "ivanpopov":

    то и ios е "базиран" на bsd уж, ама според има много, много бачкане и акъл докато стигнеш до android и ios и да е толкова изпипано и мазно за простосмъртния потребител. примерно линукс така и не стана десктоп операционна система, освен за мазохисти

  20. 20 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2331 Неутрално

    Китай отдавана е световен икономически лидер , и в новите теологии . Стремежа към печалбата превърна САЩ в колониална страна, която все още не съзнава колко много е изостанала. САЩ няма какво да внася в Китай , освен соя и втечнен газ (при Тръмп) , сега и без газ при Байдън ... Когато нямаш производство (ПС) от 20-30 години , нацията ЗАТЪПЯВА , справка България :)

  21. 21 Профил на Карабас Барабас
    Карабас Барабас
    Рейтинг: 86 Любопитно

    Явно се очаква и токът да стане скоро кът, щом и Били се намесва да хвали АЕЦ.

    "Бил Гейтс: Ядрената енергия отново ще стане "напълно" политически приемлива" https://bit.ly/3r9sJ6I

    Считаю до трёх, а потом как дам больно! https://youtu.be/21lWw2vVL9E
  22. 22 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4455 Любопитно

    Зарежда пробег 800 километра за 2 минути!
    А ??
    Цената му е 10-15 пъти по-ниска не му пречат минусови температури за да се ползва
    горивото за задвижване - има енергия в него за пробег 600 км без да си ограничаваш отоплението в купето!
    —цитат от коментар 16 на simChо


    И колко често в една година пътуваш 600км наведнъж без да спираш?

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  23. 23 Профил на Ipolit
    Ipolit
    Рейтинг: 224 Неутрално


    "Голяма измама" от каква гледна точка?
    Аз станах 100% електрически преди 5 месеца и до момента съм изминал близо 6000 мили на ток и това ми струва до тук £108.26 пенса.
    До преди това сипвах средно £80/90 на месец на бензиностанция. Значи само до момента за 5 месеца ми струва 4 пъти по малко да си карам колата отколкото преди.
    Къде е измамата?
    —цитат от коментар 18 на padrino


    Тя е по-тънка измамата, за да не я разбереш.

    Идеята е до 2050 година ЕС да бъде с нулеви емисии на NOx и не знам точно какви на въглероден окис и двуокис. Освен това и тотален отказ от атомна енергия.
    Това автоматически изключва добив на електроенергия от нещо, което не е ВЕИ. За осигуряване на необходимите мощности трябва да се инвестират много пари и токът респективно ще поскъпне нечовешки. В момента това се случва в Норвегия, въпреки, че там си правят тока основно от водни централи, цената му за последната година се е вдигнала с повече от 30 процента.
    Другата уловка е, че ти казваш, че си похарчил 100 паунда за 6000 мили, но това няма да важи за 95 процента от хората, каращи електрически коли. 100 паунда струва като зареждаш у вас. Оказва се обаче, че повече от 70 процента от градското население не могат да си зареждат колите у тях, щото ги паркират на тротоара и няма щепсел.
    Цената на квч у вас е 20 стотинки, но на платена зареждачка варира от 45 до 80 евро цента за квч в зависимост от скоростта на зареждане - по-скъпите са за 100 кв зареждачки. Това автоматически прави карането на ток съизмеримо с карането на бензин/нафта.
    И като сложим и първоначалната цена за придобиване, която по принцип не трябва да се гледа, щото вече и нормалните коли са много скъпи, ама да кажем, че пак има минимум 40 процента разлика в цените, като електрическите са по-скъпите, въпреки, че следва да са по-евтини. И ей ти я измамата. А иначе е технологията е хубава, ама като попадне в ЕС регулациите и най-хубавото нещо става отврат и половина.

  24. 24 Профил на grigoo
    grigoo
    Рейтинг: 632 Неутрално

    До коментар [#2] от "karabastun":

    Мдаа, ще правят коли с оловни батерии :Д

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  26. 26 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1535 Неутрално

    Епъл и те щеха да правят ел. мобили. К'во стана там

  27. 27 Профил на Ipolit
    Ipolit
    Рейтинг: 224 Неутрално

    Епъл и те щеха да правят ел. мобили. К'во стана там
    —цитат от коментар 26 на Хи-хи


    Те там нещата са по-различни, техните цели са самоуправляеми.

  28. 28 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2803 Неутрално

    До коментар [#26] от "Хи-хи":

    по-добре не, че с тяхната сервизна политика, при смяна на масло сигурно ще те карат да смениш и всички стелки и някой друг фар.

  29. 29 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4203 Неутрално

    До коментар [#14] от "padrino":


    Следя ги, и то много внимателно. "Фойерверките" предстоят...

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  30. 30 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 868 Любопитно

    До коментар [#18] от "padrino": Ся остава да напишеш и за колко си купил Зое - то и колко струва едно Клио.

  31. 31 Профил на ugh03681915
    ugh03681915
    Рейтинг: 76 Неутрално

    И България можеше да влезе на пазара за електромобили , ако не бяхме загробили заводите за електрокари от много акъл ....
    —цитат от коментар 2 на karabastun


    Ти луд ли си? 100% тази кола ще събира информация която китайската комунистическа партия може да полуичи под закон. Нищо китайско не използвам и няма и да използвам докато рака ККП все още същестува.

  32. 32 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    И България можеше да влезе на пазара за електромобили , ако не бяхме загробили заводите за електрокари от много акъл ....
    —цитат от коментар 2 на karabastun


    “Пазарът на електромобили“ в момента е 1,8%
    Освен това най-големите играчи са на загуба от електромобили!
    “Фолксваген“ - според “Форбс“ взема по 9000 евро дотация и има 3000 евро загуба на кола!

    Повечето избиват от въглеродни квоти - не ги мисли! Лошо че регулация - да се препродават въглеродни емисии - в повечето държави няма!
    Има в 11 американски щати и ЕС!

    Та в момента има производители с въглеродна неутралност за продан!
    “Полестар“ на “Волво“ обявиха преди време гръмко- че имат квоти

    Който има интерес - записване на трети етаж в счетоводството!

    Интересно е, че споменаваш Тесла.... видял ли си това:
    Не само Китай са в надпреварата и Латвийците се включват:

    https://www.motorscrazy.com/dartzs-freze-ev-brand-reveals-first-vehicle/[/quote ]
    Да са само латвийците- с мед да ги намажеш!

    Ми и поляците имат електромобили и индийците турците бразилци мексиканци - че и в Кения и Шри Ланка имат!

    -----------
    Vega EVX
    “The Vega EVX is an all-electric battery-powered two-seater sports car developed by Sri Lankan automobile manufacturer Vega“
    ------------

    И “Тесла“ да трепери от турци и Vega EVX - Шри Ланка ??

    [quote#22:"padrino"] И колко често в една година пътуваш 600км наведнъж без да спираш?
    —цитат от коментар 14 на padrino

    Мене ме мани - кво въобще ме гледаш

    Кучета ме яли мене! Абсолютни кучета!
    Гледай пазара!
    А той беше ок 100 млн коли на година - сега падна 15%-20%
    Ковиди а-у

    И колко % са ел ?
    Ми 1.8% !

    Що ?
    Ми явно на 100 милиона човека на Земята по ги устройва да зареждат за 2 минути да могат да сложат две туби в багажника и с кола да отидат за седмица в планината или в пустинята да могат да пътуват по всяко време навред !

    Или заради друго - а не заради удобството са преценили така ?
    Верно ли ?

    Ама аз като се замисля - и на мене ще ми е по-удобно да мога винаги да тръгна
    Примерно - с електрото съм се прибрал и съм сложил да зареждам

    И ми звънят - не дай Бог - “майка ти е зле - идвай да видим какво ще правим по болници или друго“

    Като съм на бензин - обаждам се на шефа - паля и тръгвам!
    Като съм на електро ? ? ? ?

  33. 33 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1201 Весело

    До коментар [#1] от "Stargate":

    той вица е 1990
    Всеки американски производител на четки за зъби иска да има монопол по прадажбата им в Китай

  34. 34 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    Аз станах 100% електрически преди 5 месеца и до момента съм изминал близо 6000 мили на ток и това ми струва до тук £108.26 пенса.
    До преди това сипвах средно £80/90 на месец на бензиностанция. Значи само до момента за 5 месеца ми струва 4 пъти по малко да си карам колата отколкото преди.
    —цитат от коментар 18 на padrino


    Ти си знаеш!
    Като ти е важно и си на далавера и ти не стигат париците иначе - карай и задминавай!

    Лично мене пари за каране не ме бъркат и съм си решил какво да карам и защо !

    П П
    А ЗАЩО като е яка далавера - има дотации и “дайте да дадем“ за изграждане на инфраструктура

    Лично аз съм давал поне 10 пъти пример С ПУТИНОВА РУСИЯ и съм цитирал Опозицията - дето критикува курса на Кремъл към електрокарност!

    “Путин взема от бедните - за да даде на богатите!“
    Това как ще го коментираш - не е ли вярно ??

  35. 35 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    [quote#14:"padrino"]"Амбициозните планове на "Хуауей" да произвежда собствени автомобили я нареждат до редица азиатски технологични компании, които направиха подобни съобщения през последните месеци, включително Baidu Inc и Foxconn."Не стигаха десетките китайски е-автопроизводители, а сега и тези, и всеки с по-ниски цени, и всичко това на "главата" на "Тесла"...
    —цитат от коментар 8 на hamiltonf


    Интересно е, че споменаваш Тесла.... видял ли си това
    Не само Китай са в надпреварата и Латвийците се включват:

    https://www.motorscrazy.com/dartzs-freze-ev-brand-reveals-first-vehicle/[/quote ]
    Да са само латвийците - с мед да ги намажеш!

    Ми и поляците имат електромобили и индийците турците бразилци мексиканци - че и в Кения и Шри Ланка имат!

    -----------
    Vega EVX
    “The Vega EVX is an all-electric battery-powered two-seater sports car developed by Sri Lankan automobile manufacturer Vega“
    ------------
    В Уганда има Kiira EV Smack.

    https://s0.rbk.ru/v6_top_pics/resized/1010xH/media/img/4/19/754788605640194.jpeg

    И “Тесла“ да трепери от турци и Vega EVX - Шри Ланка ??

  36. 36 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 834 Неутрално

    До коментар [#3] от "ivanpopov":

    Щото са бъгливци, ако им видиш продукционния код, ще се хванеш за главата. Без малко да постнем цялото им репозиторои на една от програмите да ги видят хората какви са негодници. Не случайно не позволяват на ЧекМаркс да им направят одит на кода, щото са пълни негодиници. Доказано.

  37. 37 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    ама да кажем, че пак има минимум 40 процента разлика в цените, като електрическите са по-скъпите, въпреки, че следва да са по-евтини.
    —цитат от коментар 23 на Ipolit


    По каква логика електро да са по-евтини ?
    Те едвам са на една цена с дотациите!

    Ето да четеш

    https://fakti.bg/avto/377412-volkswagen-shte-gubi-po-3000-ot-vseki-elektromobil
    --------------
    Volkswagen ще губи по €3000 от всеки електромобил

    Бaзoвaтa вeрcия нa eлeктричecкия хeчбeк Vоlkswаgеn ID cтрувa €29 990, твърди гeрмaнcкoтo cп. Аutо Mоtоr und Spоrt, кaтo ce пoзoвaвa нa cвoи изтoчници oт кoнцeрнa. Инфoрмaциятa cъвпaдa c oбeщaниeтo нa кoмпaниятa, чe цeнaтa нa първия ѝ изцялo eлeктричecки мoдeл нямa дa нaдхвърля тaзи нa aнaлoгичeн дизeлoв aвтoмoбил (зa cрaвнeниe Gоlf 2.0 TDI излизa тoчнo€29 990).

    Cтaртoвaтa цeнa нa ID изглeждa cъвceм приeмливa, нo пoнe в първoнaчaлнaтa фaзa oт прoдaжбитe мoдeлът щe нocи caмo зaгуби. Във Vоlkswаgеn вeчe били кaлкулирaли, чe щe прoдaвaт eлeктрoмoбилa нa минуc c €3 000 зa вceки eкзeмпляр.

    Прoдaжбaтa нa eлeктрoмoбили нa зaгубa нe e нeoбичaйнa зa индуcтриятa. Пo думитe нa пoкoйния Ceрджo Мaркиoнe ceбecтoйнocттa нa Fiаt 500е e пo-виcoкa oт прoдaжбeнaтa цeнa c $14 000. Gеnеrаl Mоtоrs пък признaвa, чe губи пo $9 000 oт вceки прoдaдeн Сhеvrоlеt Bоlt.“
    --------------------

    С признаване на нулеви въглеродни квоти с дотации със загуби за производителя - електрото едвам е на една цена с дизел ( а дизелът е по-скъп от бензин!)

    Каква е логиката изневиделица електро кола еднакъв клас - па и да ПО-ЕВТИНА ??

    Това за “по-евтина“ - бая невероятно звучи

  38. 38 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2803 Неутрално

    До коментар [#37] от "simChо":

    ти за break even да си чувал? естествено че първите години ще си на загуба, докато стигнеш икономии от мащаба и т.н. с всичко е така.

    на други те ти бълнувания за 1% пазарен дял, да ти кажа, че в uk вече е 6.6% от 1% за една година, което е чудовищно

  39. 39 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    До коментар [#37] от "simChо":ти за break even да си чувал? естествено че първите години ще си на загуба, докато стигнеш икономии от мащаба
    —цитат от коментар 38 на karatista

    Ми живи - здрави!

    Да работят - да печелят!
    Да се радват на труда си хората и да се обичат като братя!

    Като им е яко - да не ми искат дотации нито да им строя инфраструктура!

    По-добре от мене го е казала Руската Опозиция в лицето на Путин - “поредна глупост“
    ---------------
    «Очередная глупость»: в России намерены запретить бензин и дизель

    Подробности: https://regnum.ru/news/economy/2306698.html
    Любое использование материалов допускается только при наличии гиперссылки на ИА REGNUM.
    ----------------
    Коментирай!

    До коментар [#37] от "simChо": на други те ти бълнувания за 1% пазарен дял
    —цитат от коментар 38 на karatista

    Пиян ли си????
    Колко МПС има на Земята - според тебе и колко са електро ????????

  40. 40 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2848 Неутрално

    Онзи фен излезе материал че китайска електрическа кола вече е подминала тесла по продажби в Китай.
    Базовия и модел бил 4500 долара, а този с климатик 5000.
    Като й турнат и един електронен шофьор и десетина сензора ще й вдигнат цената с 2 хиляди.
    Другарите мутри от България с таксиметровите превози ще са първите които ще я купят!
    Е малко трудно ще разбира адресите, ама ще бичи 24/7 без цигари и кафенца!

  41. 41 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    Онзи фен излезе материал че китайска електрическа кола вече е подминала тесла по продажби в Китай!
    —цитат от коментар 40 на Таралеж


    Кво чудно ????

    BYD Auto - беше ПЪРВИ електромобилен производител в света (а не само в Китай) няколко години подред!
    -----------------
    Според Bloomberg New Energy Finance. за 2016 например BYD има 102,5 хил коли , а “Тesla“ за 2016 е с 75 !

    Също и за 2017

    BYD #1 In World For Plug-In Electric Car Sales In 2017, Beats Tesla Again

    https://insideevs.com/news/336216/byd-1-in-world-for-plug-in-electric-car-sales-in-2017-beats-tesla-again/

    ---------------------
    Та да има китайска фирма - дето да е на КИТАЙСКИЯ ПАЗАР първа - като си припомним че до преди година и половина китайците бяха първи в света въобще не е чудно а е доста в реда на нещата !


    Ето и по години

    https://www.ev-volumes.com/

    Та много дълго BYD бяха производител номер едно в света на електромобили - какво странно да са първи на китайския пазар
    .

  42. 42 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3299 Неутрално

    И България можеше да влезе на пазара за електромобили , ако не бяхме загробили заводите за електрокари от много акъл ....
    —цитат от коментар 2 на karabastun


    Много се търсеха в Япония, където от един правеха десет. А през това време ние тровехме уникална земеделска земя с цинк и олово. . .

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  43. 43 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    Онзи фен излезе материал че китайска електрическа кола вече е подминала тесла по продажби в Китай.Базовия и модел бил 4500 долара, а този с климатик 5000.Като й турнат и един електронен шофьор и десетина сензора ще й вдигнат цената с 2 хиляди. Другарите мутри от България с таксиметровите превози ще са първите които ще я купят!Е малко трудно ще разбира адресите, ама ще бичи 24/7 без цигари и кафенца!
    —цитат от коментар 40 на Таралеж


    За да има скоро законно автопилоти по пътищата - трябва да се промени Конвенцията на ООН !

    Режимът в Путинова Русия - заедно с няколко свои сателита - преди 9 дена инициира този процес!

    ----------------
    “18 февраля, 23:35 / Бизнес
    Россия инициировала пересмотр Конвенции о дорожном движении

    С целью легализовать беспилотный автотранспорт

    Россия вместе с Бельгией, Люксембургом, Португалией, Францией, Финляндией, Швейцарией и Швецией в рамках Экономического и социального совета (ЭСС) ООН иницировала пересмотр Конвенции о дорожном движении, подписанной в 1968 г. в Вене. Это документ фактически запрещает использование на дорогах беспилотников. Изменения, которые предлагается в него внести, касаются допуска на дороги общего пользования беспилотных автомобилей, следует из материалов ЭСС ООН, с которыми ознакомились «Ведомости».
    -------------------------

    Вероятно това е точно заради путиновите олигарси близки до Кремъл - таксиджийни босове! Случайно ли е дето Кремъл е първи ??

    Свидят им се и жълтите стотинки дето дават на бакшишите!
    Да видим ООН ще се огъне ли пред путинова ?

    https://www.youtube.com/watch?v=lyQbFdQyg5A

  44. 44 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    [quote#43:"simChо"][/quote]

    Путиновата клика !

  45. 45 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2803 Неутрално

    До коментар [#39] от "simChо":

    да бе, ей сега ще тръгна от руски сайтове да чета за икономика, че те са едни специалисти завалиите.

    виж много внимателно как вървят продажбите на електрички в uk, че много има да ти се смеят приказките дето приказваш.

  46. 46 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2848 Неутрално

    До коментар [#43] от "simChо":

    Товарищ, с колко ника пишуеш?

  47. 47 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    До коментар [#39] от "simChо":да бе, ей сега ще тръгна от руски сайтове да чета за икономика, че те са едни специалисти завалиите. виж много внимателно как вървят продажбите на електрички в uk, че много има да ти се смеят приказките дето приказваш.
    —цитат от коментар 45 на karatista


    А какво общо имат Путиновите налудни планове - чрез дотациите за Електромобилите и забраната на ДВГ - да вземе от бедните и да даде на богатите - с каквато и да е Икономика ??

    Дотациите забраните ограниченията - вземането от едни и даването на други през бюджета - си е жив Социализъм!

    Което не е и не може да е Икономика!

    ---------------
    «Очередная глупость»: в России намерены запретить бензин и дизель
    Подробности: https://regnum.ru/news/economy/2306698.html
    -----------------

    Къде видя Икономика ????
    Руската опозиция му вика в лицето “Поредна глупост“!

    И да - руската опозиция е немила клета недрага - тровена и затваряна - но В КОЕ НЕ Е ПРАВА за електромобилите и политиките на Кремъл ??

  48. 48 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    До коментар [#43] от "simChо":Товарищ, с колко ника пишуеш?
    —цитат от коментар 46 на Таралеж


    Товаришчи са ти твоите партийни другари!

    Между вас си - в червената гей-дружинка си викайте “товаришчи“
    Теа с по колко ника пишат ??

    И каква им е идеята да са с по няколко ника - сигурно всичко им е все простотии - като твоите бръщолевеници ??

  49. 49 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    До коментар [#39] от "simChо":
    виж много внимателно как вървят продажбите на електрички в uk, че много има да ти се смеят приказките дето приказваш.
    —цитат от коментар 45 на karatista


    Как вървят продажбите ??
    Как са електромобилите в автомобилния парк на Земята в момента ??

    Давай - весели ме - пиши идиотщини за 6% !

    В света - заради Короната или заради други неща - се продадоха в 2020 - 71 милиона леки коли!
    В нормална година се продават между 90 и 100 милиона!

    Според твоите приказки за 6.6% от 71 милиона - излиза електромобили да има продадени на Земята 4.5 милиона

    Къде ги .

    Ей ти да търсиш и да гледаш %

    http://www.ev-volumes.com/dcnews/

    https://www.greencars.com/

    https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-01-20/electric-car-maker-byd-seeks-up-to-3-6-billion-in-placement

    https://insideevs.com/news/336216/byd-1-in-world-for-plug-in-electric-car-sales-in-2017-beats-tesla-again/

  50. 50 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2803 Неутрално

    До коментар [#49] от "simChо":

    виж, виж:

    https://cleantechnica.com/2021/01/06/new-uk-ev-record-almost-quarter-of-uk-auto-sales-now-plugins/

    от новите регистрирани коли в декември: 44% бензин, 12% нафта, всичко друго с някаква батерия. ай лека!

  51. 51 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2803 Неутрално

    До коментар [#47] от "simChо":

    като не знаеш, какво е break even, къде си тръгнал да ми обясняваш каквото и да е за икономика, тавариш? повечето руснаци сте с такова ниво.

  52. 52 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    Онзи фен излезе материал че китайска електрическа кола вече е подминала тесла по продажби в Китай.!
    —цитат от коментар 40 на Таралеж


    Ковидистични ми приятелю - китайците НАИСТИНА БЯХА ПЪРВИ в целия свят - ама бяха!
    До 2019!
    Освен това в BYD има и АМЕРИКАНСКИ КАПИТАЛИ!


    Те ти - да четеш
    ------------------
    Tesla вече е най-големият производител на електромобили в света
    Американската компания изпревари китайската BYD
    08.12.2019 | 21:17

    Tesla вече е най-големият производител на електромобили в света, след като успя да изпревари по обем на продажби китайската компания BYD
    През цялото време Tesla и BYD съществуваше почти невидимо съперничество, което се засили допълнително след появата на информации, че един от най-богатите хора на света - Уорън Бъфет, ще инвестира огромна сума в китайския бранд, пише Automedia.bg
    До края на октомври 2019 г. компанията на Мъск е продала общо 807 954 свои електромобила, докато резултатът на BYD е 787 150 бройки“
    ----------------

    Та BYD бяха световен лидер - но до 2019!

    А на китайския пазар “Тесла“ - последните 7-8 години никога не е била в първата петица дори - та трето място е огромен успех!

    Ми BYD имат заводи дистрибуторска мрежа сервизи и поддръжка - китайска фирма са си - световен гигант са - и още първата година на стъпването на пазара - “Тесла“ да ги бие на техен терен - никой не е и очаквал!

    Но BYD едва ли ще станат отново световен лидер в обозримо бъдеще - от 2019 и до сега са втори след “Тесла“!

  53. 53 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    До коментар [#49] от "simChо":виж, виж: https://cleantechnica.com/2021/01/06/new-uk-ev-record-almost-quarter-of-uk-auto-sales-now-plugins/ от новите регистрирани коли в декември: 44% бензин, 12% нафта, всичко друго с някаква батерия. ай лека!
    —цитат от коментар 50 на karatista


    На колко ракия си ??

    Пак повтарям - в света има 71 милиона продадени коли!

    Аре напъни се па сметни 6% колко би трябвало да е ??
    А колко са ли 2 % от 71 милиона ??

    А колко ли са 10% от 71 милиона ??

    На Земята - колко е целият парк МПС ??
    Колко е % на ЕВ ??

    И освен изтрезняването - наблегни и на действия до 100 !
    Чао и от мене

    Аре у лево - докато не се научиш смятане!

  54. 54 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    До коментар [#47] от "simChо":като не знаеш, какво е break even, къде си тръгнал да ми обясняваш каквото и да е за икономика, тавариш? повечето руснаци сте с такова ниво.
    —цитат от коментар 51 на karatista


    Мани ги руснаците - те са пияници!

    Опозицията им все пак има и прозрения - видя ли как му викат на Путин за дотациите за електрото - “поредна глупост“!
    Дотации!

    Жив социализъм!

    А иначе каква ти е идеята ЧЕ СЪМ ТИ ОБЯСНЯВАЛ КОГАТО И ДА Е каквато и да е Икономика ??
    Че аз самият смятам Икономиката за лъженаука!

    Що ли из празната ти главица подскачат чудати Икономики - недоумявам ??

    И ти ли си на ракия - или джойнт??

    Ще взема и аз да свия пърпъл - като гледам темата!

    Поздрави

  55. 55 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2803 Неутрално

    До коментар [#54] от "simChо":

    като гледам колко си бос по икономика силно се съмнявам, че можеш да различиш социализъм от капитализъм

  56. 56 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    До коментар [#54] от "simChо":като гледам колко си бос по икономика силно се съмнявам, че можеш да различиш социализъм от капитализъм
    —цитат от коментар 55 на karatista

    А за къф к.... р ми е каквато и да е Икономика ????

    Колко години съм преживял - и то добре , без грам Икономика , що ми е да се запознавам с нея занапред ??

    Като те гледам тебе - как в главата ти постоянно отвсякъде влиза Икономика и от руски сайтове и отвсякъде - въобще не те намирам цъфнал , та вързал !
    Намирам те за недомаслен идиот - дето и той не знае какво и защо плещи!

    Икономика те гони , мамо , Икономика те стига! Белите ти кълки , мамо , сака да надига! Сигурно проверяваш и под леглото - да няма там Икономика ?

    Ей те на какво дередже си - една от причините е , според мене , дето си се задълбал в Икономиката излишно!

    Намали алкохола , научи се да смяташ % и си намери работа!
    Като за начало - може и нещо в Чистотата!

    Ей това ще ти помогне да подредиш живота си моного повече , отколкото да се опитваш да изучававаш Икономика от руски сайтове!

    Разбери го!
    Пиша ти като приятел!

  57. 57 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2803 Неутрално

    До коментар [#56] от "simChо":

    като гледам с какъв патос защитаваш нафтата и бензина, по-скоро ти имаш нужда от нова работа.

  58. 58 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2564 Неутрално

    До коментар [#47] от "simChо":

    simChо, икономиката не е силната ти дисциплина. Да разбираш от икономика не означава да повтаряш позитановските опорни точки, спуснати от Москва. Не си подготвен по темата, далече е от теб както и от Кутев.

  59. 59 Профил на Ша Шчупат държавата на Пеевски
    Ша Шчупат държавата на Пеевски
    Рейтинг: 87 Весело

    Идеята е до 2050 година ЕС да бъде с нулеви емисии на NOx и не знам точно какви на въглероден окис и двуокис. Освен това и тотален отказ от атомна енергия.
    Това автоматически изключва добив на електроенергия от нещо, което не е ВЕИ.
    —цитат от коментар 23 на Ipolit


    АпЦулютно Ниверно!

    Поне 3-4 държави в ЕС тепърва планират да изграждат нови АЕЦ, нито пък Франция има намерение да се откаже от нейните като най-големият производител на ток от АЕЦ в Европа!

    Именно подмяната на ДВГ с ел. батерии отваря още хоризонти на евтината атомна енергия.



  60. 60 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    До коментар [#47] от "simChо":simChо, икономиката не е силната ти дисциплина. Да разбираш от икономика не означава да повтаряш позитановските опорни точки, спуснати от Москва. Не си подготвен по темата, далече е от теб както и от Кутев.
    —цитат от коментар 58 на GreenEyes


    Икономиката ми е голямата слабост - никога не съм я приемал сериозно и никога не съм имал идея да захващам какъвто и да е разговор на тази тема!

    Благодаря за безкрайно вярната забележка!

    Абсолютно ми е на к--ра цялата Икономика и всичките Икономически теории - па и нямам идея да имам никаква подготовка! Много по-важно ми е например - да знам да смятам % !!!

    И видя ли как се справих - блестящо!

    Щом познаваш тоа Кутев и за него и Икономиката твърдиш същото - значи е така и с него!
    Не вярвам да лъжеш за твой приятел

    Иначе Опорните точки на Москва и позитанците са ясни!
    Те безумно подскачат по заръка на Путин и викат “електро! електро!“

    А руската Опозиция им пляска в лицето “Поредна путиново-позитанска глупост“

    Ето

    -----------------
    «Очередная глупость»: в России намерены запретить бензин и дизель

    МОСКВА, 3 августа , 13:11 — REGNUM Глава правительства дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта, пишут «Известия».
    Правительству предложено ввести ограничения использования автомобилей с двигателями внутреннего сгорания, в том числе в городах-миллионниках и курортных зонах.
    В свою очередь электромобилям намерены дать преференции — установить «нулевую» ставку транспортного налога на электромобили и гибридные автомобили, а также принять программу предоставления бесплатных парковочных мест на муниципальных парковочных пространствах для электромобилей и гибридов и ввести на среднесрочный период программу субсидирования приобретения электротранспорта.

    «Очередная глупость, которая пытается выглядеть модной европейской борьбой за экологию», — так в интервью ИА REGNUM прокомментировала эту инициативу доктор экономики Анна Мейзер. «Климат, расстояниподтверждает, что за этой популистской инициативой нет реальных предпосылок.
    Кроме того, надо понимать, что борьба за экологию путём насаждения электромобилей — это самообман. Электричество для автомобилей будет вырабатываться на тех же ТЭЦ. Ну и вопрос утилизации аккумуляторов электромобилей — остаётся открытым», — отметила Мейзер.

    Подробности: https://regnum.ru/news/economy/2306698.html
    ------------------

    Но Путин и Позитанците не слушат Руската Опозиция!
    Позитанците ни в клин ни в ръкав се гордеят налудно- че били учили подробно Икономика и били я знаели на вода и за друго не искат и да чуят!

    Много трудно е с тях да се води диалог и да се изясни колко ли са 6% или 1.8% от 97 милиона

    Мани мани

    П П
    А като почнеш нещо да говориш с Позитанците - теа незнайно защо - все си мислят че им Обясняваш Икономика ?
    Имам чувство - че коментатор на мач да разправя за Али Соу и как е поел топката - теа ша викат “неправилно ми обясняват Икономиката!“

    Бе какво ти коментатор какво ти мач -
    МОМИЧЕ НЕЖНО ДА ИМ ШЕПНЕ теа ще си мислят
    “таа какво ли ми обяснява Икономика ?“

    Та каква Дискусия с Позитано ?
    каквото и да им напишеш - и си мислят кой знае защо- че бил си им обяснявал Икономика ?

    А Путин натиска за Електрото - тука си прав!
    Това на форума е негова пропаганда - взел е за електротролове разни позитанци!

  61. 61 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    До коментар [#56] от "simChо":като гледам с какъв патос защитаваш нафтата и бензина, по-скоро ти имаш нужда от нова работа.
    —цитат от коментар 57 на karatista


    Това пък от къде изскочи? ЩО НЕ ИЗТРЕЗНЕЕШ ?
    Къде я видя таа защита къде го патоса ?

    Нали до сега твърдеше ЧЕ ВСИЧКОТО МИ ПИСАНЕ УЖ БИЛО ТА ДА СЪМ ТИ БИЛ ОБЯСНЯВАЛ за Икономика и Икономически теории ?

    Та напразно се опитвах на няколко пъти да ти обясня че няма нищо такова - а Алкохолът те заблуждава!

    Та и ГрийнАйсът вика
    До коментар [#47] от "simChо":simChо, икономиката не е силната ти дисциплина.
    —цитат от коментар 58 на GreenEyes


    Ми не е - Икономиката ми е била винаги на к--ра!

    Говорехме с тебе за изчисляване на % !

    Като ти давах данни за продадените на Земята автомобили (ето ги )

    https://www.statista.com/statistics/262747/worldwide-automobile-production-since-2000/

    И ти подсказвах КАК ЛИ да смяташ % от число!
    Видя ли за 2018 2019 - по 97 милиона коли продадени ?

    След това - коронакриза -- но за по-лесно - както аз ти виках да вземем една цифра 100 милиона ( с лекотоварните и разни специализирани са си точно толкова)

    И не ти трябва НИКАКВА ВИСША ИКОНОМИКА за да видиш че 1 милион - е 1% от цялото количество
    2 милиона са 2% -- а 6.6 милиона са си 6.6% за което и ти викаш !

    То просто - не ти трябва Икономика!
    Трябва ти да изтрезнееш - да не слушашПутин и Позитано и да не им вярваш толкова !

  62. 62 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1109 Неутрално

    АпЦулютно Ниверно!
    Именно подмяната на ДВГ с ел. батерии отваря още хоризонти на евтината атомна енергия.
    —цитат от коментар 59 на Ша Шчупат държавата на Пеевски


    Мечтаете си Матушката ви , да нацвъка навред по Земята атомни самовари ?

    Както вика ГрийнАйса - “безкрайно сте далече от темата , както и Кутев!“
    Никаква Икономика не владеете - а вятър ви вее на бял кон!

  63. 63 Профил на balla
    balla
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До коментар [#23] от "Ipolit":

    Имаш слънчева, вятърна и водна енергия, ако не стигат значи взимай кирката и в мината за въглища, ще е аванта енергията, а дима подарък за здраве. Всичко опира дали сме дорасли за чиста енергия, няма как да ни е евтино, евтиното ще е след едно поколение. Другия вариант е да спрем да се развиваме, да наблегнем на егоизма и единичното оцеляване, тази стратегия обаче ще струва още по скъпо, ще я плащат децата ни, или нацията която оцелее.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK