Автомобилите на бъдещето: кой двигател е най-добрият?

Автомобилите на бъдещето: кой двигател е най-добрият?

© Associated Press



По този въпрос се води разпален спор в Германия: наистина ли електромобилите са най-доброто решение за бъдещето? И нима са по-добри от автомобилите с горивна клетка и водороден двигател? Ето какво сочат фактите, пише "Дойче веле".


Едно нещо е ясно: конвенционалните автомобили с бензинови или дизелови двигатели вече не са решение. От една страна Германия се е ангажирала да спазва приетите международни ангажименти за опазване на климата, а от друга - германската автомобилна промишленост ще иска и в бъдеще да продава коли, а все повече страни обмислят забрани за използване на автомобили с двигатели с вътрешно горене.


Кой вид пести най-много енергия?


Ако говорим за личните автомобили, чисто технически погледнато, най-ефикасната система е електромобилът. Тя използва максимално добре енергията: един киловатчас енергия осигуряват 70 до 80 процента КПД по време на пътуване. При водородния двигател и горивната клетка са необходими от два до три пъти повече електричество, за да бъде изминато същото разстояние.




Това е така, защото водородът не се среща наготово в природата, а производството му изисква допълнителна енергия. Обикновено той се добива от вода чрез хидролиза. Ако водородът трябва да се преработи в гориво за класически двигател с вътрешно горене, тогава ще е необходимо от 5 до 6 пъти повече електричество.


Колко вредни за природата са батериите?


Батериите са ахилесовата пета на електромобилите. Но не само заради вгражданите в тях редки метали, като литий.


Институтът за изследване на енергията и природата в Хайделберг е изчислил, че при производството на една-единствена батерия за електромобил се отделя еквивалентът на пет до девет тона въглероден двуокис - при това още преди да бъде изминат и един километър с нея. Но също и при водородната кола това не е по-различно: при горивната клетка за производството на резервоара за водородното гориво и батерията, макар и да е по-малка, също се отделят 5 тона еквивалент на CO2.


А според по-стари изследвания по темата, дори и при сегашния енергиен микс в мрежата на Германия, електрическите коли са най-ефикасните от всички - при това с огромна преднина пред останалите видове автомобили.


Само "зелената" енергия, тоест токът, произведен от въглеродно неутрални източници, помага за защита на климата. Към тях отнасяме със сигурност само енергията от вятър и слънце, тъй като водата и биогазът са ограничен ресурс. Ако по пътищата на Германия се движат 10 милиона електрически коли, ще са необходими 5 процента повече електроенергия в сравнение с днес, а и около 15-20 процента повече при варианта с водородно гориво.


Предимството на водорода е, че той може да се търгува международно и да се доставя от далечни разстояния - например чрез тръбопроводи или с кораби. Така соларната енергия или тази, добивана от вятър в Южна Америка, на Арабския полуостров или в Северна Америка, може да бъде използвана за хидролиза.


От каква енергия ще се нуждаем утре?


В дебата за мобилността в бъдеще се пропуска един факт - че автомобилите представляват само един аспект от темата за енергийния обрат. Също и промишлеността, жилищният сектор и въздушният транспорт играят роля в това отношение. В бъдеще самолетите и корабите ще залагат все повече на водородно гориво или ще преминат към синтетичен керосин, добиван от водород или от растителни масла и захарна тръстика. А за личните автомобили най-ефективният вариант си остава електричеството.


При товарните автомобили засега има още много въпросителни, но според проучване на германското транспортно министерство, електрическата контактна мcarрежа над магистралите, от която камионите да черпят електричество, си остава най-евтиният вариант. В Германия от няколко години има такива пробни отсечки.


Проблемът с шума и фините прахови частици


Германското правителство поставя различни акценти за осъществяването на обрат и в транспорта. То подкрепя покупките на електромобили и ускорява изграждането и разширяването на мрежата от зарядни станции, но обръща внимание също и на водородните технологии.


За да се постигне климатично неутрално производство на двата вида енергия, правителството разширява капацитета на мощностите за добив на енергия от възобновяеми източници. Но преминаването към по-чисти горива не решава всички проблеми - например тези, свързани с фините прахови частици, с шума и задръстванията. За това пътният трафик трябва да намалее - при това значително.

Коментари (283)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lz73
    lz73
    Рейтинг: 1120 Неутрално

    Добрият и вече стар HDI...

  2. 2 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 871 Неутрално

    Илон Мъск пак се оказа прав!

  3. 3 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 871 Неутрално

    Тос ако някой си мисли, че ще му е по-евтино да си зарежда колата с водород, вместо с метан е в дълбоко заблуждение.

  4. 4 Профил на Kalinoff Ivan
    Kalinoff Ivan
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Това е така, защото водородът не се среща наготово в природата, а производството му изисква допълнителна енергия. Обикновено той се добива от вода чрез хидролиза. Ако водородът трябва да се преработи в гориво за класически двигател с вътрешно горене, тогава ще е необходимо от 5 до 6 пъти повече електричество.


    Водорода може да се добие и от вода , но в момента обикновено се добива от метан , защото е много по евтино отколкото от вода... Поне за момента водорода не е решение нито екологично нито финансово, по изгодно е да се гори директно метан , отколкото да добиваме водород и после да го използваме като гориво...

  5. 5 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 700 Неутрално

    А никой не говори за намаление на населението.Не може 7 милиарда,всеки да има хубава кола,голям дом,много пари в банката,да яде скъпа храна,ходи с маркови дрехи,пътува по целия свят.

  6. 6 Профил на john_3volta
    john_3volta
    Рейтинг: 806 Неутрално

    Човек само като стигне до мъдростта "водородът обикновено се добива от вода чрез хидролиза" ... разбира какъв "титан" на мисълта е писал статията и би трябвало да спре да чете.

  7. 7 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1497 Неутрално

    Добрият и вече стар HDI...
    —цитат от коментар 1 на lz73


    На тоя етап е много по-изгодно да си вземеш автомобил с ДВГ,отколкото електричка.

  8. 8 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4776 Любопитно

    "Ако по пътищата на Германия се движат 10 милиона електрически коли, ще са необходими 5 процента повече електроенергия в сравнение с днес"

    Ето това е отговора на най-често дискутираната тема как електропреносната система щяла да се "срине" . Написано си е кратко и ясно при 10 милиона електрически коли се искат само 5% увеличаване на потреблението. Още една опорка на скептиците оттече в канала😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  9. 9 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 3217 Неутрално

    О, това е като при ваксините -- фактите са всеки ден различни и винаги правилни.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  10. 10 Профил на CINZANO
    CINZANO
    Рейтинг: 590 Весело

    "Ето какво сочат фактите, пише "Дойче веле"."
    -------------
    Дойче жмеле и факти, неделен виц 😂

    Мома, връщай 12 и 12А!
  11. 11 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 439 Неутрално

    Оставете пазара да реши това, защо трябва тъпото правителство да се меси в цялата история и да раздава въглеродни кредити и субсидии на гърба на данъкоплатеца?

    Оф да забравих че зелената мафия иначе няма как да се обогатява.

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  12. 12 Профил на proventuss
    proventuss
    Рейтинг: 1239 Неутрално

    Черно море е пълно с метан, равен на 400 години БВП на България. Който намери начин да го извлече, ще спечели Нобелова награда.

    Нямам политически амбиции, мога даже да си го татуирам.
  13. 13 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2638 Неутрално

    Най-добрия двигател е задвижваният от вратни пържоли и друго гориво тип храна. Вместо да развият колелото да въртиш по-леко и да минаваш повече - те седнали да развиват как без да ставаш от дивана ще излизаш с елмобил навсякъде, вкл. и в тоалетната.

  14. 14 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1972 Неутрално

    За да може да получим екологичен ефект от електрическата кола, трябва да минат 9 г. А мнозинството хора на запада за това време ще са си купили нова кола. Така че няма да има екологичен ефект от електромобилите. И това се знае. При производството на батериите както се казва в статията се замърсява атмосферата. А и какво значи екологична кола? Че те колите са на ток. Токът как се произвежда? Значи ако колата зарежда от ТЕЦ за каква екология говорим?

    Анатема на комунизма!
  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  16. 16 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3089 Весело

    Който един път се качи на електрическа кола, никога не се връща към бензиновата:

    1. Ускорението е убийствено, 4 секунди и под. Това е в сферата на суперколите.
    2. Зареждаш в къщи и горивото ти е между 5 и 10 пъти по- евтино.
    3. Литият не е рядък елемент. Литият е доста разпространен елемент, само литият на сушата в САЩ би осигурил всички ел. автомобили.
    4. Простотата. Електрическият автомобил е компютър на колела, не безкраен лабиринт от зъбни колела и предавки от 20-ти век.

    Водорода за водородният автомобил в САЩ струва $10 за килограм, $70 е цената за зареждане на Тойота Мирай, автомобил с големината на Корола, $20 е цената за 100 киловатчасова Тесла на суперчарджър, 0-$10 струва същото в къщи. Комплексен като бензинов двигател, батерия и електрически двигател, като Приус. И ускорение от 0 до 100 за 8-10 секунди.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  17. 17 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2638 Весело

    До коментар [#15] от "gost22":

    Преди имаше проучване че земята може да изхранва 30 милиарда души предоволно. Но алчността прави така че да има мизерия днес - примерно богатите държави изхвърлят две трети от храните заради изтекла годност; отделно сума ти излишни прищевки в бяла и черна техника, автопарк и др.

    "Човек е алчен - не иска много, иска всичко" - не помня кой го бе казал.

  18. 18 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1879 Любопитно

    Не само най-високо КПД на двигателите, ами и най-високо КПД (най-чисто щото е най-контролирано и с прилични технологии, дето не им трябва загробване и риск от радиоактивно замърсяване на цели области) при производството, складирането и логистиката на горивото. Това е система и трябва да се разглежда като система, а не "на парче".
    Водорода е труден и опасен за складиране. Евентуално трябва да се произвежда на място в самата кола...
    От друга страна, колите на ток имат допълнителни екстри — батериите им могат да го играят "буфер" за енергийната система, дори можели да се ползват като стационарни, когато вече нямат достатъчна плътност за автомобила. Отделно, че същото гориво (ел енергия) ползваме и в домовете си, та е лесно да се съчетаят и впишат в ежедневието ни.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  19. 19 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3583 Неутрално

    Ми очевидно носещия най голяма пазарна капитализация...

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  20. 20 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1972 Неутрално

    Рециклирането на батериите също ще е проблем. Да се рециклира стара батерия, е 4 пъти по-скъпо от това да се произведе нова с добиване на материали от природата.
    Интересно кои ще са тези, които ще рециклират? Разбира се ще се произведе една фабрика за рециклиране, за да се покаже на всички по света, че "ето ние рециклираме".

    Анатема на комунизма!
  21. 21 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3583 Неутрално

    До коментар [#2] от "bpcorp":

    https://finance.yahoo.com/m/b67ae65f-eb1c-3d70-9203-f4a217078d39/elon-musk-s-spacex-plans.html

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  22. 22 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1497 Неутрално

    [quote#15:"gost22"][/quote]

    Демографският бум в Африка и части от Азия е огромен проблем. Сега населението на Африка е 1,6 милиарда души и само за 30 години ще се удвои.Което е предпоставка за войни ,хуманитарни кризи,бежански потоци.
    Това е проблем номер пред света.

  23. 23 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2799 Неутрално

    на ганчо не му пречи да живее в мръсотия и мизерия, така че тук още дълго ше се чудим на будалите с електричките. в това отношение сме повече руснаци

  24. 24 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    Който един път се качи на електрическа кола, никога не се връща към бензиновата:1. Ускорението е убийствено, 4 секунди и под. Това е в сферата на суперколите.2. Зареждаш в къщи и горивото ти е между 5 и 10 пъти по- евтино.3. Литият не е рядък елемент. Литият е доста разпространен елемент, само литият на сушата в САЩ би осигурил всички ел. автомобили.4. Простотата. Електрическият автомобил е компютър на колела, не безкраен лабиринт от зъбни колела и предавки от 20-ти век.Водорода за водородният автомобил в САЩ струва $10 за килограм, $70 е цената за зареждане на Тойота Мирай, автомобил с големината на Корола, $20 е цената за 100 киловатчасова Тесла на суперчарджър, 0-$10 струва същото в къщи. Комплексен като бензинов двигател, батерия и електрически двигател, като Приус. И ускорение от 0 до 100 за 8-10 секунди.
    —цитат от коментар 16 на Realist


    Да, и за производството на тези зъбни колела колко ли желязна руда се преработва, което пък е супер енергоемко. И колко ли струга работят също с ток? Странни са ми проучванията които не изчисляват колко електроенергия отива за производството на двата вида задвижвания. Щото е лесно да кажеш производството на батерията изисква еди колко си електроенергия и да спреш до там

  25. 25 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2638 Весело

    До коментар [#22] от "Мусаши":

    Спокойно, колега, големите хора - дето имат земя колкото една област и роб... работници колкото един град - ще редуцират ненужните. Сега просто пул-а за роби е голям, че да се избират по-качествени, ако стане нерентабилно голям - ще го редуцират, има начини - ОМП и за двайсет минути НП.

  26. 26 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2110 Неутрално

    "Ако по пътищата на Германия се движат 10 милиона електрически коли, ще са необходими 5 процента повече електроенергия в сравнение с днес"Ето това е отговора на най-често дискутираната тема как електропреносната система щяла да се "срине" . Написано си е кратко и ясно при 10 милиона електрически коли се искат само 5% увеличаване на потреблението. Още една опорка на скептиците оттече в канала😂
    —цитат от коментар 8 на padrino

    Е, лесно е когато внасяш електроенергия от Полша добивана от въглища или от френските АЕЦ.

  27. 27 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1497 Неутрално

    на ганчо не му пречи да живее в мръсотия и мизерия, така че тук още дълго ше се чудим на будалите с електричките. в това отношение сме повече руснаци
    —цитат от коментар 23 на karatista


    Глупости-по електричките няма какво да се развали освен повреди по ходова част.Което автоматично изключва разходи за сервиз. Ганьо изобщо не е прост, ама електричките са много скъпи.Тесла на 5 години излиза 90 бона.За тия пари може да си купиш три нови коли. Като им паднат цените и в България ще почнат да се купуват.

  28. 28 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1352 Неутрално

    [quote#15:"gost22"][/quote]
    Въпросът му е съвсем уместен по простата причина, че населението е основна променлива в уравнението на емергийното равновесие.
    Човечеството расте експоненциално.
    Ресурсите - не.
    Толкоз е просто.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  29. 29 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1972 Неутрално

    За България ми е интересно какво и как ще стане, защото сега всеки може да си купи таратайка за няколко бона и даже да се хвали колко е запазена и колко е хубава. С Теслите как ще стане?
    "Ей купих си една Тесла втора употреба само 20 бона, абе боклук е ама нямам кинти за нова"...

    Анатема на комунизма!
  30. 30 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 700 Неутрално







    [quote#15:"gost22"][/quote]

    Аз ако съм трол нямаше да имам толкова нисък рейтинг,защото другите приятели тролове щяха да го дигат.
    Намалянето на населението са го измислили в Кита,когато едно семейство има едно дете.А Тръмп стерилизираше емигранти.

  31. 31 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2799 Неутрално

    До коментар [#27] от "Мусаши":

    това е така, но аз говорих за хората, които могат да си позволят електричка и въпреки това взимат трактор.

    иначе не са само тесли, има и лийфове 2ра употреба, които гледам полека почнаха да се появяват. сигурно заради зелената зона

  32. 32 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5889 Неутрално

    Залагам на ДВГ поне още 50 години!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  33. 33 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1972 Неутрално

    До коментар [#27] от "Мусаши":

    Колко да им паднат цените? Тесла за 1000 лв. някога ще има ли?

    Анатема на комунизма!
  34. 34 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2638 Весело

    До коментар [#28] от "Боби Колев":

    Така е - никой още не е открил възпроизводство на хранителни ресурси - обереш ли една ябълка и край, повече плод нанай. Един житен клас да откъснеш и вече си допринесъл за световния глад. При желязото е същата работа - толкова автоморги и скрап, а няма ресурси - защото е невъзможно да рециклираш, всичко трябва да е от неизпозлвани още ресурси. А най-големите гадове са дето харчат енергията от Слънцето - то не е вечно и трябва да го пазим, затова трябва ограничение на ползването на слънчевата енергия и тлъст данък, защото Ганьо не му ли бръкнеш в джЕба, разточителството и прахосничеството му нямат край. Отделно Земята няма да се върти до безкрай - затова да намалим износването на земния "двигател" и да го пускаме само при крайна необходимост.

  35. 35 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1497 Неутрално

    За България ми е интересно какво и как ще стане, защото сега всеки може да си купи таратайка за няколко бона и даже да се хвали колко е запазена и колко е хубава. С Теслите как ще стане?"Ей купих си една Тесла втора употреба само 20 бона, абе боклук е ама нямам кинти за нова"...
    —цитат от коментар 29 на anonim440


    Само дето Тесла втора употреба в България върви по 90 хиляди лева.За тия пари може жилище да се купи,вместо кола втора употреба. Или нова луксозна лимузина ако толкова е някой мераклия за скъпа кола.

  36. 36 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1972 Неутрално

    До коментар [#35] от "Мусаши":

    То ще има и евтини автомобили сигурно от други марки, но пак ще са по-скъпи от тези, които сега са по софийските улици.
    А Tesla Model 3 прилича на електрокар... Не знам кой въобще я купува.

    Анатема на комунизма!
  37. 37 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4776 Любопитно

    Рециклирането на батериите също ще е проблем. Да се рециклира стара батерия, е 4 пъти по-скъпо от това да се произведе нова с добиване на материали от природата.Интересно кои ще са тези, които ще рециклират? Разбира се ще се произведе една фабрика за рециклиране, за да се покаже на всички по света, че "ето ние рециклираме".
    —цитат от коментар 20 на anonim440


    Да си чувал нещо за използването им за "cells on the power grid." или как вече се използват за "electrik banks"??
    Явно не си след като си написал горното...

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  38. 38 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1497 Неутрално

    До коментар [#27] от "Мусаши":това е така, но аз говорих за хората, които могат да си позволят електричка и въпреки това взимат трактор. иначе не са само тесли, има и лийфове 2ра употреба, които гледам полека почнаха да се появяват. сигурно заради зелената зона
    —цитат от коментар 31 на karatista


    Ако имам бюджет от 120 хиляди лева за автомобил и трябва да избера дали да купя Тесла или лимузина на Мерцедес и БМВ изобщо не бих се поколебал и бих избрал лимузината.
    Същевременно ако Теслата струва 30 бона и трябва да избирам между нея и сходен клас автомобил с ДВГ бих избрал електричката.
    Ама Теслата ми идва туу мач като цена.
    А аз имам голямо семейство така че Лийфове и други миниатюрни коли не ми вършат работа.

  39. 39 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2150 Неутрално

    Черно море е пълно с метан, равен на 400 години БВП на България. Който намери начин да го извлече, ще спечели Нобелова награда.
    —цитат от коментар 12 на proventuss


    Ама как бъркаш метана със сяроводорода...

    Русия- проказата на планетата Земя.
  40. 40 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2150 Неутрално

    До коментар [#29] от "anonim440":

    В момента оглеждам една малолитражка 2002 г. Кукла с всичко платено, регистрация, нови гуми....Точно за една пенсия мога да я взема.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  41. 41 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8083 Любопитно

    Бих искал някой да ми обясни с какво моята каруца на пропан бутан е по- вредна от електрическите каруци ?

    [email protected]
  42. 42 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1972 Неутрално

    До коментар [#37] от "padrino":

    Е да видим. Те тези батерии си имат някакъв живот.

    Анатема на комунизма!
  43. 43 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2799 Неутрално

    До коментар [#38] от "Мусаши":

    съгласен съм, но повече понеже теслите са грозни. мъск може и да е изобретател, но няма вкус за пет пари.

  44. 44 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1497 Неутрално

    До коментар [#35] от "Мусаши":То ще има и евтини автомобили сигурно от други марки, но пак ще са по-скъпи от тези, които сега са по софийските улици.А Tesla Model 3 прилича на електрокар... Не знам кой въобще я купува.
    —цитат от коментар 36 на anonim440


    Така е-далече сме от момента,когато масово ще навлязат електрически коли в България.
    То ще е проблем и със зареждането-в България масово населението живее в блокове, та трудно ще могат всички коли да се зареждат през нощта.Колкото и станции за зареждане да направят пак стават бавно нещата. Предишната ми кола беше на метан и зареждането отнемаше 5 минути и се образуваха опашки от чакащи автомобили.Представям си какво ще е ако електричките се зареждат за половин час.

  45. 45 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1972 Неутрално

    До коментар [#40] от "chichka":

    Е аз Тесли съм виждал в София само в дворове на хора дето една от колите им е Тесла. Защото като ходи в чужбина човекът няма да се качи на Тесла никога. Или ако е решил да скочи до морето. На дълъг път точно никога.

    Анатема на комунизма!
  46. 46 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 989 Неутрално

    При производството на електрическите и водородните коли се отделяли много тонове СО2. При производството на коли с ДВГ нищо не се отделя!
    При производството на електричество и водород се отделяло много СО2, а при добива, транспорта, преработката на петрола в горива и транспорта им до бензиностанциите, нищо не се отделя.
    Банални и досадни глупости!

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  47. 47 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1972 Неутрално

    Мен ме притеснява и това че са безшумни. Сега се осланям често на слуха си и чувам приближаваща кола и реагирам.

    Анатема на комунизма!
  48. 48 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 989 Неутрално

    Оставете пазара да реши това, защо трябва тъпото правителство да се меси в цялата история и да раздава въглеродни кредити и субсидии на гърба на данъкоплатеца? Оф да забравих че зелената мафия иначе няма как да се обогатява.
    —цитат от коментар 11 на radelmarfx


    Защото ролята на държавата(правителството) е да се меси и да регулира, за да не живеем в хаус и безредие. Ето за това.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  49. 49 Профил на mumi
    mumi
    Рейтинг: 453 Неутрално

    Съвременното общество е като един болен от диабет човек, заболял от лакомия и преяждане (както и от застаряването на организма). Ниските лихви и количествени облекчения действат по същия начин, по който действа инсулинът - правят възможно усвояване на стоките и услугите от потребителите/ съответно - усвояване на глюкозата и хранителните вещества от клетките/. Без инсулин/ниски лихви и кол. улеснения клетките/потребителите гладуват/не потребяват стоки и услуги и организмът слабее/икономиката-линее. Диабетът обаче се лекува не само с инсулин, но и с много стриктна диета. Ниските лихви и кол. улеснения сами по себе си също няма да излекуват диабетната икономиката, а ще е нужна и диета, изразяваща се в ограничаване на прекалената и безсмислена консумация. Затова и горната статията завършва така: "Затова пътният трафик трябва да намалее - при това значително". Дибатетът е нелечим и нашето общество също не може да се излекува. То просто ще изживее дните си чрез съответното лечение - ниски лихви, кол. улеснения, фискални стимули и намалена консумация, докато не се роди ново общество, т.е докато не се изобретят нови технологии, които ще изиграят ролята на днк, което ще програмира новото общество. Електромобилите и популярните сувове не следва да се разлеждат като нови самостоятелни технологии, а представляват грешки при копирането на старата технология/днк. Това е напълно видно от тяхната висока цена и малка полезна стойност, както и по-голямото им отрицателно екологично въздействие.

  50. 50 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1497 Неутрално

    До коментар [#38] от "Мусаши":съгласен съм, но повече понеже теслите са грозни. мъск може и да е изобретател, но няма вкус за пет пари.
    —цитат от коментар 43 на karatista


    Абе друго си е лимузината. Имам един приятел,който работи за представителството на една автомобилна компания за България. И му дават за лично ползване нови автомобили .Карал ме е с поне 10 различни коли от среден клас, които са и доста скъпи.Ами няма голяма разлика с коли от същият клас от те толкова престижни марки.Ама един път ме кара в лимузина и разликата е огромна.
    А Теслата не е на нивото на лимузината.

  51. 51 Профил на uej03527584
    uej03527584
    Рейтинг: 553 Неутрално

    До коментар [#47] от "anonim440":

    некои те е излъгал яко че се бесшумни.имат си специално устроиство за шум на двигател.толкова си виждал и електрокар.пхахахахаахаа

  52. 52 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1302 Неутрално

    1. Водород от вода не се произвежда с хидролиза, а с електролиза. Но в действителност водород се произвежда, като се нагрява природен газ /метан/ до около 1000 градуса под високо налягане.
    2. Литият не е редкоземен елемент, а е един от най-разпространените елементи в природата и въобще във Вселената.
    3. Колко точно въглероден двуокис се отделя за производството на една батерия е трудно изчислимо, но пък се знае, че един класически ДВГ автомобил отделя според технологията и здравето на двигателя му 120-300 гр. на километър. Ако колата попадне в задръстване, това количество рязко се увеличава.
    4. В Дойче Веле от години смислените статии стават все по-нищожен процент. Тази не е от тях.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  53. 53 Профил на doq021005444
    doq021005444
    Рейтинг: 174 Неутрално

    До коментар [#8] от "padrino":

    Padre, ти си един от най-уважаванете "форумци", за мен на второ място, след Тюфлека, но тук ще си позволя да репликирам: няма как твърдението за 10 мил. автомобила и 5 процента увеличение на консумацията на ел.енергия да е вярно.Ако не парадоксално , то най-малкото е силно манипулирано. Един заряд - да допуснем 20 квт/часа ел. енертия, което е силно занижено, но все пак, умножено по 10мил. прави 200 гвт/часа, което нама как да е 5 процента от общата консумация- не ми се рови в статистеките.

  54. 54 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 933 Неутрално

    До коментар [#8] от "padrino":

    Е ти наистина ли вярваш че 5 милиона ако заврът щепсела в щекера и консумацията ще се вдигне само 5%

    гошо
  55. 55 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 989 Неутрално

    "Само "зелената" енергия, тоест токът, произведен от въглеродно неутрални източници, помага за защита на климата. Към тях отнасяме със сигурност само енергията от вятър и слънце, тъй като водата и биогазът са ограничен ресурс."

    Биогазът всъщност е метан и няма нищо общо с въглеродна неутралност.
    Дойче веле отново ни занимават със статии предназначени за децата в Дисниленд.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  56. 56 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    "Ако по пътищата на Германия се движат 10 милиона електрически коли, ще са необходими 5 процента повече електроенергия в сравнение с днес"Ето това е отговора на най-често дискутираната тема как електропреносната система щяла да се "срине" . Написано си е кратко и ясно при 10 милиона електрически коли се искат само 5% увеличаване на потреблението. Още една опорка на скептиците оттече в канала😂
    —цитат от коментар 8 на padrino

    Мани ги бе - Скептиците вятър ги вее на бял кон!

    Да не забравяме и че баш немците ИЗМИСЛИХА РЕШЕНИЕ - ДИЗЕЛ НА МЕТАНОЛ който може да зарежда коли с генератор навсякъде!

    Немското технично мислене!

    Иначе 5% - доколкото чета - е за ЦЯЛАТА СИСТЕМА - но сигурно в жилищните райони където трябва всяка кола да има и бърза зареждачка - ще трябва просто още една електромрежа!

    И майната и на мрежата - кабели подстанции трансформатори - ама представяш ли си КАК ВСИЧКО СЕ ПРЕКАРВА В ГРАД

    Копане с багери - уплътняване бетон плочки - асфалт и тротоари наново !

    Да не е без пари!

    Една гондола с асфалт преди време беше 4000 евро! Башка труд - багери камиони валяци- плочки за тротоарите - пясък и фракция за насипване !

    Колко асфалт ще се изкърти - колко ще се прави наново
    Та за това варианта на зареждане от дизели е адски тарикатски !

    П П
    Колите са към 60 % процента от емисиите от Транспорт и ДВГ на цялата
    територия

    https://www.europarl.europa.eu/resources/library/images/20190507PHT44957/20190507PHT44957_original.jpg

  57. 57 Профил на doq021005444
    doq021005444
    Рейтинг: 174 Неутрално

    До коментар [#15] от "gost22":

    Не е трол нещастен. Ти защо не дадеш личен пример, като осиновиш три африканчета, да ги храниш и образоваш.

  58. 58 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    При производството на електрическите и водородните коли се отделяли много тонове СО2. При производството на коли с ДВГ нищо не се отделя! При производството на електричество и водород се отделяло много СО2, а при добива, транспорта, преработката на петрола в горива и транспорта им до бензиностанциите, нищо не се отделя. Банални и досадни глупости!
    —цитат от коментар 46 на quatro_4x3


    Абсолютни глупости!

    Та ТО СИ Е СМЕТНАТО и аз поне 20 пъти съм го цитирал!

    Мани ги теа - само ръсят щуротии!

    С Месершмита ги разкирихме и защо - щото са КУПЕНИ ОТ ПУТИН!

    Нали знаеш че Кремъл - неясно защо - адски напира за електромобили!
    Наскоро натискат и за автопилоти!

    Явно - Москва е намислила нещо и плаща на тролове из форумите!

  59. 59 Профил на radelmarfx
    radelmarfx
    Рейтинг: 439 Неутрално

    [quote#48:"quatro_4x3"][/quote]

    Че ти пак живееш в хаос и безхаберие. Или искаш да ми кажеш че света не е една голям хаос в момента. Точно хаоса и безхаберието идват от това че тъпите правителства без отговорности се месят в пазара.

    Ако си мислиш че някой от политиците по света го е еня за разходи много се лъжеш.

    Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  61. 61 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 989 Весело

    До коментар [#29] от "anonim440":В момента оглеждам една малолитражка 2002 г. Кукла с всичко платено, регистрация, нови гуми....Точно за една пенсия мога да я взема.
    —цитат от коментар 40 на chichka

    Каква "кукла" може да е таралясник от 2002 гидина?! Купчина вторични суровини с емблема, това е.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  62. 62 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    на ганчо не му пречи да живее в мръсотия и мизерия, така че тук още дълго ше се чудим на будалите с електричките. в това отношение сме повече руснаци
    —цитат от коментар 23 на karatista


    Руснаците не разбират плана на Путин за Електромобилност!

    Викат “поредна глупост на Кремъл“

    ----------------------
    «Очередная глупость»: в России намерены запретить бензин и дизель
    МОСКВА, 3 августа 2017, 13:11 — REGNUM Глава правительства Дмитрий Медведев дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта, пишут «Известия».

    Правительству предложено ввести ограничения использования автомобилей с двигателями внутреннего сгорания, в том числе в городах-миллионниках и курортных зонах.

    В свою очередь электромобилям намерены дать преференции — установить «нулевую» ставку транспортного налога на электромобили и гибридные автомобили, а также принять программу предоставления бесплатных парковочных мест на муниципальных парковочных пространствах для электромобилей и гибридов и ввести на среднесрочный период программу субсидирования приобретения электротранспорта.

    Подробности: https://regnum.ru/news/economy/2306698.html
    Любое использование материалов допускается только при наличии гиперссылки на ИА REGNUM.
    --------------------

    “Защо Кремъл ще дава дотации на електрото - що ще ни забранява колите тоа Путин чавка му е изпила акъла !“ - мърморят руснаците - “що Русия плаща на електротролове из форумите - това са наши пари ! Та електрото е втора и трета кола на богаташите - а освен това електричеството идва от ТЕЦ и в крайна сметка емисиите са повече“!


    И ние българите - сме малко като руската опозиция и руснаците!

    Не харесваме политиката на Путин!

  63. 63 Профил на Лудколю Деликолев
    Лудколю Деликолев
    Рейтинг: 907 Весело

    Този път Дойче Веле надминаха себе си. Да им проведем кратка образователна лекция, като за журналя:
    1. В момента и в следващите десетина години водородът (ще) се произвежда предимно от метан, нефт или въглища при процес известен като "парен реформинг", който представлява дехидрогениране на въглеводородните молекули. Производствена цена - 1,5-1,8 евро/кг., с отчитане на текущите цени на квотите за СО2
    2. Производството на водород чрез електролиза на вода е другият основен метод и основна цел на амбициите на ЕС по зелената сделка - т.нар. "водородна икономика". Принципът е 40 гигавата мощности по електролиза в ЕС, 40 гигавата извън ЕС до 2050. Най-амбициозните проекти в момента са за няколко 100 мегаватови електролизера, като един такъв е в състояние да дава около 15-18 000 тона водород на година. За справка - средна ръка рафинерия консумира около 80-100 000 тона водород на година. Производствена цена в момента на електролизерният водород - от 2,5 до 4,2 евро/кг., но това са предварителни данни, на практика няма нито една инсталация в индустриален мащаб, която да е поработила достатъчно време за да се видят и разходите за надеждност на оборудването (които при п-вото на водород са доста съществени поради някои особености на водорода).
    3. Електрическите коли са много хубаво нещо и вероятно най-перспективната технология, но с отчитане на следните подробности:
    3.1. Има смисъл от тях, само ако електроенергията е "зелена". Ако ги зареждаш с енергия от мрежата а тази енергия е произведена чрез изгаряне на изкопаеми горива, цялата пара е в свирката, поради една незначителна техническа подробност: т.нар. енергийна плътност. Мощности за п-во на зелена енергия, с периодични пикове (слънце, вятър и ВЕЦ донякъде) си искат балансираща мощност (нормална електроцентрала, батерии, ПАВЕЦ и т.н.) с капацитет поне 30% от мощността на инсталираните "зелени" мощности. Иначе ще "люлееш" мрежата почти постоянно.
    3.2. Сегашните литиеви батерии освен доста "мръсни" от екологична гледна точка (без да отчитаме СО2 емисиите), са и доста "нервни" - литият е алкален метал, с голяма реактивоспособност, не случайно новите поколения експлозиви за военни цели са на база литий и магнезий. В момента електрическите коли са прекалено малко за статистика, но категорично 200 и повече килограма литиева батерия горят също толкова добре, както и 50-60 литра бензин.
    3.3. Липсват и технологии за рециклиране на литиеви батерии в световен мащаб. Едно е да рециклираш 20-30 гр. батерия на телефон, друго е 200 кг батерия на кола. Бъдещето е в нови материали за батериите (графен например), литият е нещо като дървата за парната машина - не, че не може, ама кюмюра си е по-добре.
    4. Не ме разбирайте погрешно - аз съм с двете ръце за ниско-въглеродната икономика, не толкова заради климата, колкото заради самата енергийна независимост на ЕС от разни изпушили "енергийни императори", къде се кланят на Света Въглеводородица или пък се обаждат на Аллах по телефона три пъти дневно. Обаче подходът към изграждането и трябва да бъде балансиран и да включва всички технологии, които са налични в момента, без политически пристрастия. Всяка една технология, включително тези на изкопаемите горива има потенциал да намалява нетните емисии от СО2 за сметка на интеграция на нови технологии в съществуващите процеси и постигане на синергетичен ефект (може би само въглищните ТЕЦ-ове са без перспективи, от чисто технологична гледна точка).
    Има и още, ама като за безпари - толкоз.

  64. 64 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1497 Неутрално

    [quote#61:"quatro_4x3"][/quote]

    По-важно е колко е карана колата,а не на колко години е.Имам роднина,който навърта по 3000 км на година максимално. Други ги правят за един месец, дори по-малко.

  65. 65 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    Проблема е съхраняването и транспорта на водорода, иначе с електролиза
    и с ток от вятър , слънце, вода си е екологично.
    Впрочем най евтино водород се добива с високотемперетурните газоохлаждаеми атомни реактори. А електромобил с атомни батерии също е не само най-екологичното но и най-практичното. Например с никел-63, десетки години си джиткаш без да зареждаш нищо. При половин ват на грам 100кг батерия ще си дава 50 киловата мощност , а със суперкондензатори ще има и динамика и батерията ще е и много по малка.

  66. 66
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  67. 67 Профил на Grainis ltd  Hydrogen Bulgaria
    Grainis ltd Hydrogen Bulgaria
    Рейтинг: 330 Неутрално

    До коментар [#4] от "Kalinoff Ivan"
    Водородът се добива чрез ЕЛЕКТРОЛИЗА, а не чрез ХИДРОЛИЗА, умни ми приятелю.
    Едното има общо с другото колкото ЛОКУМА с ЛОКОМОТИВА.
    Освен това вече има начини за супер-евтин добив на Водород - например със соларни или вятърни централи, или евтина нощна оф-пикова ядрена енергия, както и чрез реформинг на БиоМетан, или Газификация на Биомаса, добита от свръхбързо растящи (1м/ден) Бамбук Беема или Кафяви Водорасли от рода Гигантски Келп, отглеждани в Хиперинтензивни Тропически условия, на Себестойност, близка до Нула, във Вертикална Многоетажна Аквапонна Ферма - https://vertikalna-ferma.alle.bg

  68. 68 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    Този път Дойче Веле надминаха себе си. Да им проведем кратка образователна лекция, като за журналя:1. В момента и в следващите десетина години водородът (ще) се произвежда предимно от метан, нефт или въглища при процес известен като "парен реформинг", който представлява дехидрогениране на въглеводородните молекули. Производствена цена - 1,5-1,8 евро/кг., с отчитане на текущите цени на квотите за СО22. Производството на водород чрез електролиза на вода е другият основен метод и основна цел на амбициите на ЕС по зелената сделка - т.нар. "водородна икономика". Принципът е 40 гигавата мощности по електролиза в ЕС, 40 гигавата извън ЕС до 2050. Най-амбициозните проекти в момента са за няколко 100 мегаватови електролизера, като един такъв е в състояние да дава около 15-18 000 тона водород на година. За справка - средна ръка рафинерия консумира около 80-100 000 тона водород на година. Производствена цена в момента на електролизерният водород - от 2,5 до 4,2 евро/кг., но това са предварителни данни, на практика няма нито една инсталация в индустриален мащаб, която да е поработила достатъчно време за да се видят и разходите за надеждност на оборудването (които при п-вото на водород са доста съществени поради някои особености на водорода).3. Електрическите коли са много хубаво нещо и вероятно най-перспективната технология, но с отчитане на следните подробности:3.1. Има смисъл от тях, само ако електроенергията е "зелена". Ако ги зареждаш с енергия от мрежата а тази енергия е произведена чрез изгаряне на изкопаеми горива, цялата пара е в свирката, поради една незначителна техническа подробност: т.нар. енергийна плътност. Мощности за п-во на зелена енергия, с периодични пикове (слънце, вятър и ВЕЦ донякъде) си искат балансираща мощност (нормална електроцентрала, батерии, ПАВЕЦ и т.н.) с капацитет поне 30% от мощността на инсталираните "зелени" мощности. Иначе ще "люлееш" мрежата почти постоянно.3.2. Сегашните литиеви батерии освен доста "мръсни" от екологична гледна точка (без да отчитаме СО2 емисиите), са и доста "нервни" - литият е алкален метал, с голяма реактивоспособност, не случайно новите поколения експлозиви за военни цели са на база литий и магнезий. В момента електрическите коли са прекалено малко за статистика, но категорично 200 и повече килограма литиева батерия горят също толкова добре, както и 50-60 литра бензин. 3.3. Липсват и технологии за рециклиране на литиеви батерии в световен мащаб. Едно е да рециклираш 20-30 гр. батерия на телефон, друго е 200 кг батерия на кола. Бъдещето е в нови материали за батериите (графен например), литият е нещо като дървата за парната машина - не, че не може, ама кюмюра си е по-добре.4. Не ме разбирайте погрешно - аз съм с двете ръце за ниско-въглеродната икономика, не толкова заради климата, колкото заради самата енергийна независимост на ЕС от разни изпушили "енергийни императори", къде се кланят на Света Въглеводородица или пък се обаждат на Аллах по телефона три пъти дневно. Обаче подходът към изграждането и трябва да бъде балансиран и да включва всички технологии, които са налични в момента, без политически пристрастия. Всяка една технология, включително тези на изкопаемите горива има потенциал да намалява нетните емисии от СО2 за сметка на интеграция на нови технологии в съществуващите процеси и постигане на синергетичен ефект (може би само въглищните ТЕЦ-ове са без перспективи, от чисто технологична гледна точка).Има и още, ама като за безпари - толкоз.
    —цитат от коментар 63 на Лудколю Деликолев



    Този път Дойче Веле надминаха себе си. Да им проведем кратка образователна лекция, като за журналя:1. В момента и в следващите десетина години водородът (ще) се произвежда предимно от метан, нефт или въглища при процес известен като "парен реформинг", който представлява дехидрогениране на въглеводородните молекули. Производствена цена - 1,5-1,8 евро/кг., с отчитане на текущите цени на квотите за СО22. Производството на водород чрез електролиза на вода е другият основен метод и основна цел на амбициите на ЕС по зелената сделка - т.нар. "водородна икономика". Принципът е 40 гигавата мощности по електролиза в ЕС, 40 гигавата извън ЕС до 2050. Най-амбициозните проекти в момента са за няколко 100 мегаватови електролизера, като един такъв е в състояние да дава около 15-18 000 тона водород на година. За справка - средна ръка рафинерия консумира около 80-100 000 тона водород на година. Производствена цена в момента на електролизерният водород - от 2,5 до 4,2 евро/кг., но това са предварителни данни, на практика няма нито една инсталация в индустриален мащаб, която да е поработила достатъчно време за да се видят и разходите за надеждност на оборудването (които при п-вото на водород са доста съществени поради някои особености на водорода).3. Електрическите коли са много хубаво нещо и вероятно най-перспективната технология, но с отчитане на следните подробности:3.1. Има смисъл от тях, само ако електроенергията е "зелена". Ако ги зареждаш с енергия от мрежата а тази енергия е произведена чрез изгаряне на изкопаеми горива, цялата пара е в свирката, поради една незначителна техническа подробност: т.нар. енергийна плътност. Мощности за п-во на зелена енергия, с периодични пикове (слънце, вятър и ВЕЦ донякъде) си искат балансираща мощност (нормална електроцентрала, батерии, ПАВЕЦ и т.н.) с капацитет поне 30% от мощността на инсталираните "зелени" мощности. Иначе ще "люлееш" мрежата почти постоянно.3.2. Сегашните литиеви батерии освен доста "мръсни" от екологична гледна точка (без да отчитаме СО2 емисиите), са и доста "нервни" - литият е алкален метал, с голяма реактивоспособност, не случайно новите поколения експлозиви за военни цели са на база литий и магнезий. В момента електрическите коли са прекалено малко за статистика, но категорично 200 и повече килограма литиева батерия горят също толкова добре, както и 50-60 литра бензин. 3.3. Липсват и технологии за рециклиране на литиеви батерии в световен мащаб. Едно е да рециклираш 20-30 гр. батерия на телефон, друго е 200 кг батерия на кола. Бъдещето е в нови материали за батериите (графен например), литият е нещо като дървата за парната машина - не, че не може, ама кюмюра си е по-добре.4. Не ме разбирайте погрешно - аз съм с двете ръце за ниско-въглеродната икономика, не толкова заради климата, колкото заради самата енергийна независимост на ЕС от разни изпушили "енергийни императори", къде се кланят на Света Въглеводородица или пък се обаждат на Аллах по телефона три пъти дневно. Обаче подходът към изграждането и трябва да бъде балансиран и да включва всички технологии, които са налични в момента, без политически пристрастия. Всяка една технология, включително тези на изкопаемите горива има потенциал да намалява нетните емисии от СО2 за сметка на интеграция на нови технологии в съществуващите процеси и постигане на синергетичен ефект (може би само въглищните ТЕЦ-ове са без перспективи, от чисто технологична гледна точка).Има и още, ама като за безпари - толкоз.
    —цитат от коментар 63 на Лудколю Деликолев


    Германците са на път да решат проблема с новата необходима мрежа!

    ME Energy е стартъп от Берлин - Потсдам с двама инженери -Александр Зол и Холгер-Инес Адлер - навремето работили в “Бош“ и “Даймлер“

    Те предлагат ЗАРЯДНА СТАНЦИЯ с ДВГ !

    Може да се разположи НАВСЯКЪДЕ- не е нужна мрежа нови мощности - копане на тротоари и асфалт - наново зариване!

    Резервоар за метанола - генераторче - гнездо за зарядния кабел - това е !

    Може да има бързи зарядни станции в полето - покрай пътищата!
    Може да има МИЛИОН станции!

    Ето го Александър Зол от ME Energy

    https://www.youtube.com/watch?v=5VB6r_yP0to

  69. 69 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2243 Неутрално

    "Ако по пътищата на Германия се движат 10 милиона електрически коли, ще са необходими 5 процента повече електроенергия в сравнение с днес"Ето това е отговора на най-често дискутираната тема как електропреносната система щяла да се "срине" . Написано си е кратко и ясно при 10 милиона електрически коли се искат само 5% увеличаване на потреблението. Още една опорка на скептиците оттече в канала😂
    —цитат от коментар 8 на padrino


    За пореден път даваш недвусмислено доказателство за това, че старческото оглупяване не е мит. Вързал си се на тази партенка за 5%. Истината е простичка: ако Германия замени всички сега движещите се близо 48 милиона леки коли, ще са й нужни някъде около 24% допълнителни мощности. А ако пресметнем и нужната енергия за останалите около 18 млн тежки машини.....Май отиваме към 50%+, а? Т.е., за да осигури заместваща енергия за наличните в момента коли, Германия трябва да построи енергийни и преносни мощности с размер по-голям от цялата енергийна система на Полша, например...Тове не е непостижимо, но е съществен проблем. Не и в главите на падретата, повярвали в 5%.
    Има и още нещо. Не е достатъчно тази енергия да се произведе. Тя трябва и да се достави. И това е разход, който се пресмята. Падриновците, които мечтаят как всяка вечер си ръгват щепсела на колата в гаражния контакт и помпат евтина енергия лееееееко прекаляват с мечтите. Да, когато си единствен в квартала, това не е особен проблем, ама когато всички се опитат така, захранващите проводници буквално ще светят от прегряването, сега наличните разпределителни мрежи НН не са изчислени за такива удвояващи натоварвания. Има и малка подробност: нарасналото потребление на еленергия неминуемо ще увеличи цената й, защото огромните разходи по изграждането на нови мощности и довеждаща инфраструктура ще се калкулират много неприятно в сега приятната цена. Да не говорим за неминуемите завишения на цената, за да бъдат компенсирани намаленията на бюджетните приходи от данъци и акцизи върху горивата...
    Нещата не са толкова прости, колкото изглеждат в момента, друже. Не викай силно лозунги, да не ставаш за смях!

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  70. 70
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  71. 71 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1497 Неутрално

    До коментар [#4] от "Kalinoff Ivan" Водородът се добива чрез ЕЛЕКТРОЛИЗА, а не чрез ХИДРОЛИЗА, умни ми приятелю.Едното има общо с другото колкото ЛОКУМА с ЛОКОМОТИВА.Освен това вече има начини за супер-евтин добив на Водород - например със соларни или вятърни централи, или евтина нощна оф-пикова ядрена енергия, както и чрез реформинг на БиоМетан, или Газификация на Биомаса, добита от свръхбързо растящи (1м/ден) Бамбук Беема или Кафяви Водорасли от рода Гигантски Келп, отглеждани в Хиперинтензивни Тропически условия, на Себестойност, близка до Нула, във Вертикална Многоетажна Аквапонна Ферма - https://vertikalna-ferma.alle.bg
    —цитат от коментар 67 на Grainis ltd Hydrogen Bulgaria


    В древен Китай е имало начин на екзекуция чрез поставяне на хора върху растящ бамбук.Щом бамбука расте с по 1 м на ден,то явно е бил доста ефективен метода.

  72. 72 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    До коментар [#68] от "simChо":
    "Може да има бързи зарядни станции в полето - покрай пътищата!
    Може да има МИЛИОН станции!"
    -------------------------------------
    Може, и десетки милиони може, ма ток за тях няма... Ти представяш ли си каква мощност трябва само за една кола да се зарежда? Такава мощност, къде квартал харчи... мегават поне,

  73. 73 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    До коментар [#4] от "Kalinoff Ivan" Водородът се добива чрез ЕЛЕКТРОЛИЗА, а не чрез ХИДРОЛИЗА, умни ми приятелю.Едното има общо с другото колкото ЛОКУМА с ЛОКОМОТИВА.Освен това вече има начини за супер-евтин добив на Водород - например със соларни или вятърни централи, или евтина нощна оф-пикова ядрена енергия, както и чрез реформинг на БиоМетан, или Газификация на Биомаса, добита от свръхбързо растящи (1м/ден) Бамбук Беема или Кафяви Водорасли от рода Гигантски Келп, отглеждани в Хиперинтензивни Тропически условия, на Себестойност, близка до Нула, във Вертикална Многоетажна Аквапонна Ферма - https://vertikalna-ferma.alle.bg
    —цитат от коментар 67 на Grainis ltd Hydrogen Bulgaria


    В 2019 г са употребени 75 млн тона водород, основно нефтопреработка и за амоняк. 3/4 са от природен газ, за което са отишли 205 млрд м3 газ.

  74. 74 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    Гледам формула Е редовно. Най съм впечатлен от спонсорство на Шел на няколко отбора.

  75. 75 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    Не е достатъчно тази енергия да се произведе. Тя трябва и да се достави. И това е разход, който се пресмята. Падриновците, които мечтаят как всяка вечер си ръгват щепсела на колата в гаражния контакт и помпат евтина енергия лееееееко прекаляват с мечтите. Да, когато си единствен в квартала, това не е особен проблем, ама когато всички се опитат така, захранващите проводници буквално ще светят от прегряването, сега наличните разпределителни мрежи НН не са изчислени за такива удвояващи натоварвания.
    —цитат от коментар 69 на Манчо



    До коментар [#68] от "simChо":"Може да има бързи зарядни станции в полето - покрай пътищата!Може да има МИЛИОН станции!"-------------------------------------Може, и десетки милиони може, ма ток за тях няма... Ти представяш ли си каква мощност трябва само за една кола да се зарежда? Такава мощност, къде квартал харчи... мегават поне,
    —цитат от коментар 72 на .




    Какво не успяхте да схванете - германска фирма - Берлин Потсдам!
    Инженер Александър Зол - има разработка!

    Има ДИЗЕЛ и генератрор - дето се зарежда веднъж на седмица от една цистерна !

    ТОЙ ПРАВИ ТОК!
    Няма да се копат тротоари и асфалт - няма да се слагат кабели!

    Зарядни станции- НАВСЯКЪДЕ!

    С неограничен капацитет!
    Фирмата - ME Energy !

  76. 76 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    До коментар [#68] от "simChо":"Може да има бързи зарядни станции в полето - покрай пътищата!Може да има МИЛИОН станции!"
    -------------------------------------
    Може, и десетки милиони може, ма ток за тях няма... Ти представяш ли си каква мощност трябва само за една кола да се зарежда? Такава мощност, къде квартал харчи... мегават поне,
    —цитат от коментар 72 на .


    Един дизел 12 - 16 цилиндра - колко мощност е според тебе ?

    Спокойно може да зарежда 3-4 коли - немците са го сметнали!

  77. 77 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 989 Неутрално

    [quote#61:"quatro_4x3"]
    —цитат от коментар 64 на Мусаши
    По-важно е колко е карана колата,а не на колко години е.Имам роднина,който навърта по 3000 км на година максимално. Други ги правят за един месец, дори по-малко.[/quote]

    Може, но това, което пишеш, е рядко изключение. За близо 20 години по 3 000км. трябва да е на 66 000 км. Вярваш ли го това??? Ако е някой "нов внос", е влязла в България най-малко на 300 хил. км. и нагоре. Отделно и материалите стареят, ръждата си работи и без да я караш. Няма как 20 годишна кола да не е таралясник. Или критериите ни за "таралясник" се различават. Нали като я купува ще трябва да я кара тая кола поне едно 5 години. Как ти се струва 25 гидишна кола? На запад хората ги карат като ретро коли!

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  78. 78 Профил на Лудколю Деликолев
    Лудколю Деликолев
    Рейтинг: 907 Неутрално

    До коментар [#68] от "simChо":

    Всичко това е така, но това са технологии, които тепърва се развиват и нямат инфраструктура. Не, че не може да стане и че няма да стане, въпросът е с колко разходи и кога. ЕС вече се опари един път с политическо решение, без отчитане на технологичните особености - с масовата "дизелизация" на автомобилният парк преди няколко десетилетия. Получи се така, че рафинериите в ЕС концептуално са по-неефективни от тези в останалият свят заради "дизеловата мания".

  79. 79 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    До коментар [#68] от "simChо":"Може да има бързи зарядни станции в полето - покрай пътищата!Може да има МИЛИОН станции!"
    -------------------------------------
    Може, и десетки милиони може, ма ток за тях няма...
    Ти представяш ли си каква мощност трябва само за една кола да се зарежда? Такава мощност, къде квартал харчи... мегават поне,
    —цитат от коментар 72 на .

    Пък и не е проблемът само- че нямало било ток!

    И да има ток - ТИ представяш ли си колко багери ще копат за слагане на кабели?
    За да има зарядни ПО ЦЯЛАТА ПЪТНА МРЕЖА!

    А с тази разработка на немците - този проблем отпада!

    https://www.youtube.com/watch?v=-iKie4Z7g1o

    Ей го филм с Алекс Зол - представя си разработката!

    ТОЙ ОБЯСНЯВА как мрежата няма капацитет!

  80. 80 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 989 Неутрално

    До коментар [#77] от "quatro_4x3":

    60 000 км.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  81. 81 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2349 Неутрално

    До коментар [#76] от "simChо":


    Един дизел 12 - 16 цилиндра - колко мощност е според тебе ?
    —цитат от коментар 76 на simChо


    Зависи колко голям е цилиндърът!
    (Плюс колко гориво и въздух му вкарваш!)

    А относно кой двигател е най-природосъобразен... Магарето или камилата!

  82. 82 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    До коментар [#76] от "simChо":

    Бе ти знаеш ли да смяташ? 100 коня са 75 кВт, ако искаш да е имаш за 1 час това са 75кВт/часа, ако искаш за да зареждаш един час, за да караш един час само , ти трябва мощност 75 кВт. А хората искат по-бързо, да кажем 10 пъти - и става 750 кВт...
    Проблема е че енергото няма как да ти осигури такава мощност.

  83. 83 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2150 Неутрално

    До коментар [#46] от "quatro_4x3":

    Не само при електричките.... Преди години при налагането задължително 5% биодизел /олио/ в автомобилната нафта имаше сметки, как за производството на 1 тон биодизел се изразходва 1,5 тона нафта..... Но въпреки това под натиска на индустрията произвеждаща инсталации за биодизел и дотираните производители на рапица... нормата се наложи. Тук се задава същата гавра с разума.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  84. 84 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2259 Неутрално

    До коментар [#67] от "Grainis ltd Hydrogen Bulgaria":

    Хидролиза, електролиза, монализа.

  85. 85 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    До коментар [#68] от "simChо":Всичко това е така, но това са технологии, които тепърва се развиват и нямат инфраструктура.
    —цитат от коментар 78 на Лудколю Деликолев


    Малко бетон - отгоре ДВГ - и се зарежда!
    https://www.youtube.com/watch?v=-iKie4Z7g1o

    Една цистерна минава един път на седмица и слага гориво - под земята има резервоар!

    То голямата технология - пази Боже!
    Двигател има от 18 век!

  86. 86
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  87. 87 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 989 Неутрално

    До коментар [#72] от ".": "Може, и десетки милиони може, ма ток за тях няма... Ти представяш ли си каква мощност трябва само за една кола да се зарежда? Такава мощност, къде квартал харчи... мегават поне,"


    Пишеш за неща които изобщо не разбиташ. Направо го напиши терават. Какво си играеш на дребно?!

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  88. 88 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    До коментар [#76] от "simChо":
    —цитат от коментар 81 на Tzar Vova Josei-ki



    До коментар [#76] от "simChо":Бе ти знаеш ли да смяташ? 100 коня са 75 кВт, ако искаш да е имаш за 1 час това са 75кВт/часа, ако искаш за да зареждаш един час, за да караш един час само , ти трябва мощност 75 кВт. А хората искат по-бързо, да кажем 10 пъти - и става 750 кВт... Проблема е че енергото няма как да ти осигури такава мощност.
    —цитат от коментар 82 на .


    Ми то ГО ИМА

    Ето - гледайте!

    https://www.youtube.com/watch?v=y5r5twk14Q0

    https://www.youtube.com/watch?v=-iKie4Z7g1o

  89. 89
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  90. 90 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2259 Неутрално

    До коментар [#39] от "chichka":

    не се ли казваше "сероводород" с "е" , а не с "я".

    Сяра.
    Водород.
    Сероводород.
    Сереводород.

  91. 91 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1497 Неутрално

    [quote#77:"quatro_4x3"][/quote]

    И що да не е вярно?Тия митове, че в Западна Европа скапвали от каране всички автомобили просто не е вярна.Естествено има и такива, но всичко си зависи от шофьорът,който я е карал.Аз например наскоро си купих автомобил на 10 години с навъртяни 75 хиляди километра. Купих го от частно лице в Италия. А там при всеки преглед за ГТП се записват и километрите. Има сайт в Интернет, в който ако въведеш номер на рама и регистрационен номер на автомобила от Италия, може да се провери на колко километра е автомобилът.В моят случай километрите установени при прегледа два месеца преди това си отговаряха на показанията на километража.

  92. 92 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    До коментар [#76] от "simChо":Бе ти знаеш ли да смяташ? 100 коня са 75 кВт, ако искаш да е имаш за 1 час това са 75кВт/часа, ако искаш за да зареждаш един час, за да караш един час само , ти трябва мощност 75 кВт. А хората искат по-бързо, да кажем 10 пъти - и става 750 кВт... Проблема е че енергото няма как да ти осигури такава мощност.
    —цитат от коментар 82 на .


    Тъп ли си или що!

    Дори ДА ТИ ДАДАТ тази мощност-ще трябва да се разкопае навред с багери- да се слагат кабели и после отгоре- плочки и асфалт!

    ТОВА РАЗБРА ЛИ ГО

    КОЛКО СТРУВА камион асфалт
    А колко е с труд и механизация 1 км улица 6 м широка


    А немците имат система с дизел на био-етанол!
    Слагаш дизел 16 цилиндъра и зареждаш!

    https://www.youtube.com/watch?v=-QdPWlljKCM

    https://www.youtube.com/watch?v=y5r5twk14Q0&t=24s

    https://www.youtube.com/watch?v=xdxfh03Hn9I

  93. 93
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  94. 94 Профил на Kalinoff Ivan
    Kalinoff Ivan
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#63] от "Лудколю Деликолев":

    Между батерията в телефона и тази в Тесла няма никаква разлика, за останалите не знам как е, , но на Тесла батерията всъщност е изградена от няколкохиляди малки батерии /4-5-6 000/ .включени заедно в блок, не е една голяма батерия 300-400-500 кила ...

  95. 95 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2243 Весело

    водородът не се среща наготово в природата, а производството му изисква допълнителна енергия. Обикновено той се добива от вода чрез хидролиза.
    —цитат от коментар 4 на Kalinoff Ivan

    Хидролиза?
    Не думай ;)

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  96. 96 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    До коментар [#88] от "simChо":

    Бе станция и ти може да си я сглобиш, пи съответни знания, примерно с направи си сам комплект някакъв.
    Проблема е огромните мощности за които електромрежата не е предвидена. А отделно и това ще са динамични натоварвания което е още по гадно.

  97. 97 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    До коментар [#76] от "simChо":Бе ти знаеш ли да смяташ? 100 коня са 75 кВт, ако искаш да е имаш за 1 час това са 75кВт/часа, ако искаш за да зареждаш един час, за да караш един час само , ти трябва мощност 75 кВт. А хората искат по-бързо, да кажем 10 пъти - и става 750 кВт...
    Проблема е че енергото няма как да ти осигури такава мощност.
    —цитат от коментар 82 на .


    СЛагаш ДВГ - на него генератор - и зареждаш навсякъде!

    40 пъти ли да го кажа

  98. 98 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    До коментар [#88] от "simChо":Бе станция и ти може да си я сглобиш, пи съответни знания, примерно с направи си сам комплект някакъв. Проблема е огромните мощности за които електромрежата не е предвидена. А отделно и това ще са динамични натоварвания което е още по гадно.
    —цитат от коментар 96 на .


    СЛагаш дизел - зареждаш!

    Имам чувството че говоря с глухи - за Бога!

  99. 99 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 989 Неутрално

    До коментар [#91] от "Мусаши": "И що да не е вярно?"

    Не е вярно, защото в България не се вкарват такива коли, а на 300-400-500 х. км. защото са почти без пари. Като ги докарат в България им връщат километражите и стават "кукли" на малко километри, където един пастор рядко я е карал или някаква бабичка.
    Ще повторя: колата старее и когато не я караш. На 20 години е купчина вторични суровини с емблема.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  100. 100 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    До коментар [#68] от "simChо":Всичко това е така, но това са технологии, които тепърва се развиват .
    —цитат от коментар 78 на Лудколю Деликолев


    Кое тепърва ще се развива

    Рудолф Дизел - коя година прави двигател





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK