ПАРЛАМЕНТАРНИ ИЗБОРИ 2022

  • 25.3%
  • 20.2%
  • 13.8%
  • 10.2%
  • 9.3%
  • 7.4%
  • 4.6%
  • 3.8%
  • ГЕРБ:67
  • ПП:53
  • ДПС:36
  • ВЪЗР:27
  • БСП:25
  • ДБ:20
  • БВ:12
39.4%активност

Източник: Резултатът и активността са от ЦИК при 100% обработени протоколи, мандатите са по изчисление на "Дневник"

"Гугъл" обеща да спре проследяването за персонализирани реклами

"Гугъл" обеща да спре проследяването за персонализирани реклами

© Reuters



Гугъл" (Google Inc.) обеща да не разработва никакъв нов начин за проследяване на отделни потребители с цел да им бъдат пускани реклами според това какво са търсили в интернет. Това ще стане, след като постепенно премахне настоящите методи, обяви компанията в блога си в сряда.


Компанията ще започне постепенно да премахва съществуващите инструменти за проследяване на трафика при сърфиране в мрежата от своя браузър Chrome през следващата година, което ще промени начина на работа на онлайн рекламата.


Компанията за първи път обяви, че ще се отърве от "бисквитките на трети страни" (third-party cookies), които в продължение на десетилетия позволяват онлайн реклами, в началото на миналата година, за да отговорят на нарастващите стандарти за поверителност на данните в Европа и САЩ.




Активистите за поверителност от години критикуват технологичните компании, включително "Гугъл", за това, че използват бисквитки за събиране на информация за сърфиране в уебсайтове, които не притежават. Това им позволява да разработват профили на интересите на потребителите с цел показване на персонализирани реклами.


Сега "Гугъл" се ангажира, че няма да използва друга технология, за да замени бисквитките, или да изгради функции в Chrome, за да позволи достъп до тези данни, въпреки че продължава да тества начини да насочва реклами към големи групи анонимни потребители с общи интереси.


"Поддържането на интернет отворен и достъпен за всички изисква от всички нас да направим повече за защитата на поверителността - а това означава край не само на "бисквитки на трети страни", но и на всяка технология, използвана за проследяване на отделни хора, докато сърфират в мрежата", се казва в публикацията в блога.


"Гугъл" обеща да спре проследяването за персонализирани реклами

© Reuters


Технологичният гигант е един от най-големите продавачи на реклама и притежава и най-популярния уеб браузър в света Chrome.


Но други популярни браузъри - Mozilla Firefox и Safari - отдавна блокират бисквитките за проследяване на трети страни.

Какво има в бисквитките?


"Бисквитките" (cookies) временно съхраняват малки количества информация за това, което потребителят прави на даден уебсайт, и са важна част от съвременния интернет.


Те могат да "запомнят" неща, като например какво има в кошницата за онлайн пазаруване или дали потребителят е влязъл в системата.


Но бисквиткатa за проследяване на трета страна може да се използва за "проследяване" на потребител от сайт на сайт, така че уебсайтът може да "знае", че сте пазарували за вид продукт - като дрехи или обувки - и да рекламира тези неща пред вас другаде. Това са типовете бисквитки, които "Гугъл" постепенно премахва.


В отговор на съобщението от индустриалната група Marketers for an Open Web (MOW) обявиха, че "Гъгул" ще продължава да има несправедливо предимство.


Директорът на MOW Джеймс Розуил каза, че компанията не е обещала да спре персонализирания маркетинг или събирането на данни в собствените си продукти - което би включвало промяна на условията на продукта.


Регулаторите все още трябва да осигурят конкуренция чрез законодателство, каза той, или "рекламодателите няма да имат голям избор къде да харчат парите си".


И има по-малко предимства за поверителността за обикновения потребител, заяви Розуил пред Би Би Си. "Имате една голяма компания за трилион долара, която на практика чрез несправедлив договор ви проследява през по-голямата част от времето, единствената разлика е, че ще бъдете влезли в системата и част от оградената им градина."


Какво може да се случи вместо това?


Премахването на бисквитките е предизвикано от години на затягане на регулациите и повишена информираност на потребителите. Но спирането им не пречи на всяко персонализирано проследяване, тъй като индустрията е създала креативни решения за генериране на персонализирани данни.


Така нареченият "пръстов отпечатък" (fingerprinting), например, се опитва да използва огромен набор от подробности за вашето устройство - тип телефон или компютър, версия на браузъра, език, IP адрес или дори какви шрифтове сте инсталирали - за идентифициране на машината.


Рекламодателят може да не знае името на човека, но все пак може да "следва" този уникален пръстов отпечатък в мрежата.


"Гугул", която ще продължи да продава реклами, твърди, че тя и други компании трябва да излязат с решение, което "да доведе до резултати" за рекламодателите.


Един от начините за това, казва компанията в блога си, е "скриване на отделни хора в големи групи от хора с общи интереси", така че историята на сърфирането на даден човек ще бъде трудна за проследяване.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK