"Гугъл" обеща да спре проследяването за персонализирани реклами

"Гугъл" обеща да спре проследяването за персонализирани реклами

© Reuters



Гугъл" (Google Inc.) обеща да не разработва никакъв нов начин за проследяване на отделни потребители с цел да им бъдат пускани реклами според това какво са търсили в интернет. Това ще стане, след като постепенно премахне настоящите методи, обяви компанията в блога си в сряда.


Компанията ще започне постепенно да премахва съществуващите инструменти за проследяване на трафика при сърфиране в мрежата от своя браузър Chrome през следващата година, което ще промени начина на работа на онлайн рекламата.


Компанията за първи път обяви, че ще се отърве от "бисквитките на трети страни" (third-party cookies), които в продължение на десетилетия позволяват онлайн реклами, в началото на миналата година, за да отговорят на нарастващите стандарти за поверителност на данните в Европа и САЩ.




Активистите за поверителност от години критикуват технологичните компании, включително "Гугъл", за това, че използват бисквитки за събиране на информация за сърфиране в уебсайтове, които не притежават. Това им позволява да разработват профили на интересите на потребителите с цел показване на персонализирани реклами.


Сега "Гугъл" се ангажира, че няма да използва друга технология, за да замени бисквитките, или да изгради функции в Chrome, за да позволи достъп до тези данни, въпреки че продължава да тества начини да насочва реклами към големи групи анонимни потребители с общи интереси.


"Поддържането на интернет отворен и достъпен за всички изисква от всички нас да направим повече за защитата на поверителността - а това означава край не само на "бисквитки на трети страни", но и на всяка технология, използвана за проследяване на отделни хора, докато сърфират в мрежата", се казва в публикацията в блога.


"Гугъл" обеща да спре проследяването за персонализирани реклами

© Reuters


Технологичният гигант е един от най-големите продавачи на реклама и притежава и най-популярния уеб браузър в света Chrome.


Но други популярни браузъри - Mozilla Firefox и Safari - отдавна блокират бисквитките за проследяване на трети страни.

Какво има в бисквитките?


"Бисквитките" (cookies) временно съхраняват малки количества информация за това, което потребителят прави на даден уебсайт, и са важна част от съвременния интернет.


Те могат да "запомнят" неща, като например какво има в кошницата за онлайн пазаруване или дали потребителят е влязъл в системата.


Но бисквиткатa за проследяване на трета страна може да се използва за "проследяване" на потребител от сайт на сайт, така че уебсайтът може да "знае", че сте пазарували за вид продукт - като дрехи или обувки - и да рекламира тези неща пред вас другаде. Това са типовете бисквитки, които "Гугъл" постепенно премахва.


В отговор на съобщението от индустриалната група Marketers for an Open Web (MOW) обявиха, че "Гъгул" ще продължава да има несправедливо предимство.


Директорът на MOW Джеймс Розуил каза, че компанията не е обещала да спре персонализирания маркетинг или събирането на данни в собствените си продукти - което би включвало промяна на условията на продукта.


Регулаторите все още трябва да осигурят конкуренция чрез законодателство, каза той, или "рекламодателите няма да имат голям избор къде да харчат парите си".


И има по-малко предимства за поверителността за обикновения потребител, заяви Розуил пред Би Би Си. "Имате една голяма компания за трилион долара, която на практика чрез несправедлив договор ви проследява през по-голямата част от времето, единствената разлика е, че ще бъдете влезли в системата и част от оградената им градина."


Какво може да се случи вместо това?


Премахването на бисквитките е предизвикано от години на затягане на регулациите и повишена информираност на потребителите. Но спирането им не пречи на всяко персонализирано проследяване, тъй като индустрията е създала креативни решения за генериране на персонализирани данни.


Така нареченият "пръстов отпечатък" (fingerprinting), например, се опитва да използва огромен набор от подробности за вашето устройство - тип телефон или компютър, версия на браузъра, език, IP адрес или дори какви шрифтове сте инсталирали - за идентифициране на машината.


Рекламодателят може да не знае името на човека, но все пак може да "следва" този уникален пръстов отпечатък в мрежата.


"Гугул", която ще продължи да продава реклами, твърди, че тя и други компании трябва да излязат с решение, което "да доведе до резултати" за рекламодателите.


Един от начините за това, казва компанията в блога си, е "скриване на отделни хора в големи групи от хора с общи интереси", така че историята на сърфирането на даден човек ще бъде трудна за проследяване.

Ключови думи към статията:

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 1107
    1107
    Рейтинг: 704 Неутрално

    Явно са катологизирали всички потребители, и вече знаят всичко за всеки.
    Повече не им трябва, а ако им потрябва нещо, ще си го купят от някой.

  2. 2 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2296 Неутрално

    От Googl да гледат внимателно, какво се публикува от фабриката за тролове от Санкт Петербург, а едва след това, всичко друго .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  3. 3 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 856 Весело

    Голяма победа - сега вече ВСИЧКИ ще бъдат обсипвани с ЕДНИ И СЪЩИ реклами като по телевизията - за бебешки пелени, лекарства против хемороиди, прах за пране и краткосрочни заеми...

    ;)

    Победихме лошият Гугъл, който влагаше някакъв смисъл във всичко това...

  4. 4 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1684 Неутрално

    Преди година и нещо на първичните дебати на демократите когато Тълси Габбард направи настоящата вицепрезидентка Камала (любимката на Бик Тек) за 2 стотинки и беше най-търсения кандидат в Гугъл след дебатите та тия същите спряха рекламния акаунт на Тълси в най-критичния за кампанията момент уж поради някакви технически причини дето се повториха и на следващия дебат пак в същия момент...

  5. 5 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    Гугъл така или иначе печели най-много от рекламите при резултатите по ключови думи, цялата персонализация не беше нужна. Продаваш пелени, искаш сайтът ти да излезе първи при търсене на тази дума, плащаш си, получаваш достъп до заинтересувани потребители и няма събиране на лични данни.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  6. 6 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 895 Весело

    сега вече ВСИЧКИ ще бъдат обсипвани с ЕДНИ И СЪЩИ реклами като по телевизията
    —цитат от коментар 3 на Kosta Delev


    Бе кой нормален гледа реклами!
    С един Адблокер забравяте за рекламите!

    В Русия съм! В Русия съм!
  7. 7 Профил на patience
    patience
    Рейтинг: 220 Неутрално

    Гледайте:
    The Social Dilemma - 2020 ‧ Documentary ‧ 1h 34m

  8. 8 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1597 Весело

    "обеща"?
    Защо ли нямам абсолютно никакво доверие на дигиталните корпоративни акули?!

  9. 9 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2132 Неутрално

    До коментар [#3] от "Kosta Delev":


    Голяма победа - сега вече ВСИЧКИ ще бъдат обсипвани с ЕДНИ И СЪЩИ реклами като по телевизията - за бебешки пелени, лекарства против хемороиди, прах за пране и краткосрочни заеми...;)Победихме лошият Гугъл, който влагаше някакъв смисъл във всичко това...
    —цитат от коментар 3 на Kosta Delev


    Когато системата беше такава, купувахме реклама по 1 цент клика. Сега я купуваме по 20-30-40 цента клика. През 2011-та смениха системата и въведоха таргтирането. Стотици сайтове спряха да съществуват, защото не получаваха реклама. Просто рекламата им никъде не се показваше вече.

  10. 10 Профил на Jack
    Jack
    Рейтинг: 141 Неутрално

    лъжат, най вероятно са измислили някаква по добра технология за проследяване

  11. 11 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2132 Неутрално

    До коментар [#3] от "Kosta Delev":

    Реално в таргетирането нямаше никакъв смисъл, освен за Гугъл, които намалиха обема на показваната реклама и увеличиха в пъти цените на рекламите, но не отчетоха факта, че ще убият стотици сайтове, които им бяха партньори в показването на реклама.
    Ако продаваш "кърпички за нос", никой не е търсил "кърпички за нос", няма на кой да ти покажат таргетираната реклама! Съответно не я показват на никой и ти НЕ продаваш кърпички за нос и спираш да рекламираш. Стотици рекламодатели се преместиха във Фейса, защото рекламата на Гугъл стана неизгодна и тотално неефективна.
    Аз лично предпочитам да си покажа продукта чрез реклама на ВСИЧКИ хора, а те да решат интересуват ли се от него или не. А не Гугъл да решава това!

  12. 12 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 785 Неутрално

    Tубата е същата мизерия, толкова е персонализирано, че в препоръчаните песни за деня, са винаги такива, които си слушал, но не и нови/стари от същия жанр, които никога не си, а имат доста гледания, за да не са копия на вече показаните.

  13. 13 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2132 Неутрално

    До коментар [#10] от "plamen peshev":


    лъжат, най вероятно са измислили някаква по добра технология за проследяване
    —цитат от коментар 10 на plamen peshev


    Не, просто видяха, че тази боза не е ефективна, въпреки големите хвалби и Фейса им прибират рекламодателите.

  14. 14 Профил на Митко
    Митко
    Рейтинг: 830 Неутрално

    Голяма победа - сега вече ВСИЧКИ ще бъдат обсипвани с ЕДНИ И СЪЩИ реклами като по телевизията - за бебешки пелени, лекарства против хемороиди, прах за пране и краткосрочни заеми...;)Победихме лошият Гугъл, който влагаше някакъв смисъл във всичко това...
    —цитат от коментар 3 на Kosta Delev


    Надявам се все пак "гнилия" капитализъм да намери начин да таргетира правилно рекламите. Повечето хора не разбират, че Google Adsense дава финансова независимост на много онлайн проекти. Иначе всички щяха да са зависими от благоволението на "магнати" като Пеевски. Защото медиите на Пеевски например нямат нужда от реклама.

    Но това креватните бунтари не могат да го разберат. Дразни ги да плащат, дразни ги да гледат реклами, очакват всичко сега и наготово. А накрая получават един ДЕБЕЛ в прекия и преносния смисъл.

    "горко ми! загинах! защото съм човек с нечисти уста, и живея сред народ с нечисти уста" Исая 6:5
  15. 15 Профил на N I K E
    N I K E
    Рейтинг: 404 Неутрално

    То и татко ми обеща, че ще ми купи колело ама друг път ...

  16. 16 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5434 Неутрално

    До коментар [#12] от "chepokalipsis":

    Много ми е смешно, след като вече съм си купил нещо онлайн, то да ми се предлага отново, като таргетирана реклама по разни сайтове.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  17. 17 Профил на Митко
    Митко
    Рейтинг: 830 Неутрално

    [quote#6:"Веселин Дечев"][/quote]

    Обичам да блокирам перманентно посетители, които ползват адблокер. И вместо като са толкова умни да си направят алтернатива на моя сайт/еле па за без пари както очакват от другите/, само ругаят. и дотам. Креватни бунтари.

    "горко ми! загинах! защото съм човек с нечисти уста, и живея сред народ с нечисти уста" Исая 6:5
  18. 18 Профил на zaza
    zaza
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Браво на Гугъл. А вие използвайте Firefox ако не искате Гугъл да знаят всяка страница, която сте посетили и какво сте направили на нея

    Няма по-глух от този, който не иска да чуе и по-сляп от този, който не иска да види!
  19. 19 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2132 Неутрално

    До коментар [#18] от "zaza":

    Браво на Гугъл. А вие използвайте Firefox ако не искате Гугъл да знаят всяка страница, която сте посетили и какво сте направили на нея
    —цитат от коментар 18 на zaza


    Не че нещо, но Гугъл са основни спонсори на организацията, която прави Фаерфокс. :-)

  20. 20 Профил на ekim
    ekim
    Рейтинг: 213 Неутрално

    (любимката на Бик Тек)
    —цитат от коментар 4 на Jazzdevil


    Бик Тек :D :D :D

  21. 21 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    Мисля, че е доста късно за всякакви ограничения. Може би Епъл или Самсунг имат някакъв шанс, ако решат да излезнат на пазара за реклама, за всички останали е прекалено късно. Фейсбук и Гугъл са толкова големи и с такава добра база, че е утопия да се конкурираш сериозно с тях. Все едно аз да владея железниците и Вие с конски впряг да ме конкурирате. Дори това сравнение е меко. Още повече че те напазаруваха на бързо и чат програми за по-добра персонализация. ЕС спеше дълбок сън, подплатен с милиарди за лобизъм/другото име на подкупите/, за да станат свръх големи....

  22. 22 Профил на KERUX
    KERUX
    Рейтинг: 724 Неутрално

    Това, което Гугъл не споменават, е че много браузери, сред които Сафари, вече по подразбиране блокират кукита от 3-те страни.
    Трябва да реагират по някакъв начин, иначе рекламодателите няма да са доволни.

    Смърт за световния ковидизъм!
  23. 23 Профил на ekim
    ekim
    Рейтинг: 213 Неутрално

    [quote#6:"Веселин Дечев"]
    —цитат от коментар 17 на Митко
    Обичам да блокирам перманентно посетители, които ползват адблокер. И вместо като са толкова умни да си направят алтернатива на моя сайт/еле па за без пари както очакват от другите/, само ругаят. и дотам. Креватни бунтари.[/quote]

    Ами блокирайте си. Аз пък най-обичам да затварям табове на сайтове които "детектнали" че ползвам адблокер ;)

    М/у другото ако споменете в още един кометар креватните бунтари ще ви е за първи път ;)

  24. 24 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2049 Неутрално

    Персонализираните реклами са цвете. Кога ще ги питате за проверката за възраст, при която започнаха да искат номер на кредитна карта или снимка на документ за самоличност (дето съдържа куп лични данни)!!???

  25. 25 Профил на Marga Sol
    Marga Sol
    Рейтинг: 11 Неутрално

    Това че ще спрат рекламите , не значи че ще спрат да следят кой какво прави.
    И както каза №4 - играят и изпълняват мръсни поръчки, защото са създадени не с алтруистична цел - напред , науката е слънце, дрън дрън . Пускат инфо което им изнася и дезинформират в подходящия момент - така се върти световната политика. Те за това са и толкова големи, защото стоят над правителства .

  26. 26 Профил на Стоил Стоилов
    Стоил Стоилов
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Хич не ми се вярва нещо :Д

  27. 27 Профил на vucoff
    vucoff
    Рейтинг: 273 Неутрално
  28. 28 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    От защитата на личните данни най-голяма полза имат кибер престъпниците. Когато полицията поиска данни за престъпника, съответната платформа ще отговаря, че съобразно закона за защита на лични данни не събира никакви такива.

    Измамници, педофили, нарко трафиканти - фантоми👞🎩🌂. А следа ще оставят, ама няма да е записана.

  29. 29 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2258 Неутрално

    До коментар [#17] от "Митко":

    Кажи кой ти е сайта да го видим струва ли?

  30. 30 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2258 Неутрално

    Имаше някакво изследване, че цените за реклама са толкова надути, че всъщност губиш нам колко си цента вместо да печелиш по нам колко си цента.

  31. 31 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 786 Неутрално

    Най-големите мозъци на света са впрегнати в това как да генерират кликове, импресии, сърч енджин оптимизации, и т.н.
    Хора, които в други епохи биха работили примерно за откриване на атомната енергия, или пращане на човек на луната.
    Сега милиардите са в интернет кликовете.
    Явно доста добре се справят де, защото от години насам ха си потърсил нещо през телефона си, ха след 15 минути са почнали да ти се показват реклами за нещо подобно на всички сайтове, които посещаваш. И не само на сайтове, а и на ап-ове, нарпимер Фейсбук фийда вече всеки трети пост не нещо от приятелите ти, ами реклами. В Ютюба същата работа. Даже един ап имам, през който играя на карти понякога, и той ми показва реклами за нещо дето мисли, че ме интересува, защото някога си съм го търсил в Гугъл.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK