Следващата ще издържи още половин час преди да гръмне, по-следващата няма да гръмне въобще и след още няколко теста, ще имат читава версия. Софтуерен подход при ракетите.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
Като гледам, сигурно е много лесно правенето на такива ракети. Мисля да почна в почивните дни и аз да направя нещо такова, даже по-добро, не до Марс а до Юпитер да ходи. Ей сега ще наглася калъпите.
Всъщност, доколкото се ориентирам, това е втората степен на ракетата. Т.е. извеждането от земята няма да е на тези двигатели, ще си има тежка ракета, върху която като втора степен е тази и тя ще бъде изведена в космоса. Това излитане и кацане са всъщност, за да бъдат извършени на Марс и след това евентуално кацане на земята. Ако някой е запознат, да каже как стоят нещата. Иначе, ако не си броиш парите, все един ден проекта ще стане и всичко ще тръгне. Да не забравяме, че всъщност по важния за САЩ проект е "Старлинк", по който Мъск вече активно си работи заедно с Пентагона по поръчка на DARPA. Така че, пари на практика си има доста, при военните обичайно не ги броят чак толкова.
Този бизнес всъщност е,че на някой му хрумнала някаква подобна идея за частни космически кораби и почва да продава хартийки-акции,а будалите си дават парите.Накрая ракетите гърмят,а хората си губят инвестициите.
Този бизнес всъщност е,че на някой му хрумнала някаква подобна идея за частни космически кораби и почва да продава хартийки-акции,а будалите си дават парите.Накрая ракетите гърмят,а хората си губят инвестициите.
На практика това си беше съвсем успешен тест - кацна си на предвиденото място и по предвидения начин, макар и видимо да имаше проблем (може би изтичане на гориво). Да не говорим колко данни се събират и анализират след това, които служат за оптимизиране и подобряване на следващите полети.
Да това е втората степен на "голямото нещо" дори по скоро е прототип на втора степен защото за сега е само с 3 двигателя Раптор. Първата степен ще използва обаче пак същите метанови Раптор двигатели само, че в много по голям брой.
СпейсЕкс никога не е получавала субсидии, печелили са договори за конкретни услуги от правителството на САЩ заради по-добрите цени и условия спрямо конкуренцията от Боинг, Локхид и т.н. И тези договори са под 10% от проходите им, всичко друго на свободния коменрсиален пазар.
За да сме по точни, се очаква първата степен да използва 28 броя Раптори, а втората 6 броя. За сега първите прототипи бяха само с 1 раптор, а последните вкл този са с по 3 броя.
До коментар [#14] от "patience": Тайгата и Дечев веднага ви набиха по един минус!))))) Може ли такива неща да поствате,тъкмо им потекоха лигите от умиление!
Е, това са малките неща, които ще бъдат финализирани. Момчета са красавци, връщат и садят това огромно чудо на един двигател. Като цяло, разбира се, Мъск е страхотен, той знае как да направи шоу от всичко. Виждам, че Рогозин вече е отведен на разстрел:))) Вече няма шанс на спасение:))))))
Ми какво ти е странно? За да не гърмят със Спътници гърмят преди това. На всички Поплювковци ето как крачка след крачка прогресът е виден. Това е Тера инкогнита като Технология не е като да копираш вече съзнаденото и после с цената на стотици тестове но тайни да се опитваш просто да го Сделаш. И така сабирахме сабирахме двигатели на Н1 и стана грангьозен БУМ и разбрахме е сме дотам. "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
Такива са рисковете пред които всички нови изобретения се изправят. Така се отстраняват грешки и пропуски , докато се получи правилният продукт. И съм убеден , че ще се случи мечтата на хората да пътуват в Космоса.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
До края на година трябва да има още някъде към 10 теста. До края на година се надяват да се стабилизират нещата. Сега поне кацна без проблеми. Верно малко наклонена и имаше някакъв пожар. Явно заради пожара е и гръмнала.
Така е. Стана традиция един южноафрикански емигрант да ви съсипва космическата индустрия, за петролното ви светло бъдеще да не говорим. Я питай Рогозин какво стана с батута, да не говорим за бизнеса с комерсиални спътници? Къде ви намират такива гениални ушанки! 🤣😂
Всъщност, доколкото се ориентирам, това е втората степен на ракетата. Т.е. извеждането от земята няма да е на тези двигатели, ще си има тежка ракета, върху която като втора степен е тази и тя ще бъде изведена в космоса. Това излитане и кацане са всъщност, за да бъдат извършени на Марс и след това евентуално кацане на земята. Ако някой е запознат, да каже как стоят нещата. Иначе, ако не си броиш парите, все един ден проекта ще стане и всичко ще тръгне. Да не забравяме, че всъщност по важния за САЩ проект е "Старлинк", по който Мъск вече активно си работи заедно с Пентагона по поръчка на DARPA. Така че, пари на практика си има доста, при военните обичайно не ги броят чак толкова.
Старлонк няма нищо общо с ДАРПА илис Пентагона. Нито пък получава някакви значителни пари от държавата. Получиха някакви милиони от ФСС, което е агенцията за комуникация, защото ще доставят интернет в райони които са отдалечени и нямат добро покритие с кули или с кабел. Над 95% от финансирането на Старлинк си е на СпайсХ. Военните направиха някои тестове да се свържат и да използват тази мрежа но те ще си плащат както и всички останали. СпейсХ си правят парите като качват спътници за частни компании, включително и една Българска. Също качват товари и сега астронавти до МКС за което също им се плаща. Развойната дейност си финансират с частни инвестиции. Преди месец продадоха дялове за $500 Милиона. Щом обявиха че ще събират пари и за 24 часа имаха предложения за $6 милиарда. Обаче чичо ти Мъск е хирът. Не си раздава компаниите така. Продаде само за половин милиард. Толкова му трябват. След като качат още няколко хиляди сателита, казаха че ще пуснат Стралинк като отделна Акционерна компания на пазара. там ще направят милиардите. Не от военните или ДАРПА. Сателитите си ги правят сами в Сиатъл и всеки струва около $200 до $250К което е без пари. А изстрелването с многократна употреба вероятно им струва около $25 Милиона за 60 спътника.
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
Този бизнес всъщност е,че на някой му хрумнала някаква подобна идея за частни космически кораби и почва да продава хартийки-акции,а будалите си дават парите.Накрая ракетите гърмят,а хората си губят инвестициите.
Лъжа! СпейсХ е частна компания и не се търгува на Борсата. Наблегни на четенето не на писането. В СпейсХ имат частни вътрешни дялове които продават на по частен път и не повече от 50 инвеститора имат дялове. Никой не знае кой колко има, точно защото е частна компания. Стига с тези Съветски партенки дето ги пускате тука. Имаш ли идея каква е разликата между Акционерна и Частна компания?
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
Прави ли ти впечатление че при СпейсХ всичко се предава директно в Интернета на живо. Това което виждат те го вижда и целия свят. Ако гръмне, гръмне. Няма тайни, няма държавни секрети. Защото всичко си правят с техни пари. Единствените случаи в които не дават директно отделянето на втората степен е когато изстрелват военни спътници и Пентагона иска камерите да прекъснат след излитането.
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
Най-харесвам такива бомбастични заглавия, да се кефи народа. Като цяло мисията бе успешна, излетя, направи бели флоп маневра и кацна, като първо се пуснаха двата двигателя и след това кацна на един. Точка. Всички знаем че има паянтови крака за това и беше леко наклонена. Тепърва ще се разбере от какво е била причинена експлозията но този прототип и да оцелееше никога повече нямаше да лети.
Най-харесвам такива бомбастични заглавия, да се кефи народа. Като цяло мисията бе успешна, излетя, направи бели флоп маневра и кацна, като първо се пуснаха двата двигателя и след това кацна на един. Точка. Всички знаем че има паянтови крака за това и беше леко наклонена. Тепърва ще се разбере от какво е била причинена експлозията но този прототип и да оцелееше никога повече нямаше да лети.
Баси как пръснаха парите на НАСА, данъкоплатците и акционерите. Определено е впечатляващо! На застрахователите дали им се плаче?
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." -
Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
както четох може би проблемът е в недостатъчно окисляване на метана в резервоара след кацането, както и в турбопомпите, които впръскват горивото, които не могат да реагират веднага на различни команди. това се опитват да оправят. последователността и най вече тайминга на спиране, пускане или промяна на мощността на рапторите.
Чукча читател - не писател? В Спейс Х няма пари нито на НАСА нито на Данъкоплатците. Това е частна компания, и харчи само собствените си пари. На Позитано ви избират с конкурс нали?
И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
Всичко, което не е снимано в Холивуд се взривява. Ето например, как НАСА нямаше проблем със стъпването на Марс, даже замалко да я номинират за Златен глобус...
Даже във научната фантастика големите междупланетни кораби се строят във орбита и никога не излитат и кацат на планетата, за целта се ползват по малки кораби или совалки !!!
Криогенните компоненти постоянно се изпаряват и тези пари трябва някъде да изтичат. Това май им е проблемът засега, всичките тези пламъци са от метана.
На мен ми прилича на диверсия...Някъде към края на видеото в левият долен ъгъл се търкаля ушанка, май.Аз на мястото на великият Мъск бих натоварил Белингкат да проверят къде е била онази чепига по същото време.Те ще го изловят пак, както винаги досега.
Мъск имаше едно гостуване при Джо Роган наскоро / трето подобно, явно се харесаха двамата/ и каза, че при тези тестове всички възли и агрегати се натоварват дори над възможностите им, за да имат представа кое е възможно и кое не е. Тоест, тези опити за широката публика може да изглеждат неуспешни, но всъщност са успешни, защото SpaceX получава огромна по обем информация. Въпрос на време е да направят напълно безопасен апарат. И със сигурност знаят какво правят
Този бизнес всъщност е,че на някой му хрумнала някаква подобна идея за частни космически кораби и почва да продава хартийки-акции,а будалите си дават парите.Накрая ракетите гърмят,а хората си губят инвестициите.
--------------- винаги ще има ексцентрици, готови да направят така, че да се почувстват нещо повече от другите. Според мен са пълни комплексари с психични разстройства /вкл. Мъск/, но това няма значение. Тези полети са си пазарна ниша и някой много ще спечели от това, въпрос на време е е.
Любовта ще спаси света!!!
Ами, то в момента се печели. СпейсХ отвори и масовизира бизнеса с извеждане на сателити. Покрай това се появиха и много други частни компании разработващи свои носители . И непрекъснато се създават нови.Дори в Китай вече има такива.
Странно ми е как хора, които явно са проспали последните 10 , че и повече години в усвояването на космоса си коментират ей така, по принцип. Някак забравиха какво беше в началото на 21 в и приеха за напълно нормално че вече двигатели си се приземяват на платформа насред океана. И , че никога не е било по-лесно да пратиш спътник в космоса.
Няма нищо за съжаление , защото прототипите са за еднократна употреба и ако този не беше се взривил , трябваше да го режат за скрап , което е по-скъпо. Дори допускам след успешния опит взривът да е бил плануван.
Хайде пак Корольов. Нали се сещаш, че откакто той почина едно поколение е изживяло живота си.И след него СССР има постижения. Но за 30 г. откакто СССР се разпадна и съществува Русия какви постижения има? Кои са големите имена в руската космонавтика? Клоунът Рогозин ли? Страшното е, че след повече от половин век в Русия още ползват създаденото от Корольов през 1950те просто защото нямат капацитет за нещо друго. Светът отдавна е признал постиженията на Корольов и гледа напред. Само Русия гледа само в миналото, щото няма нищо в настоящето.
Информацията за поредния полет на прототип на "Старшип" е тенденциозно поднесена и тя внушава , че опитът е бил неуспешен. Напротив , този опит , както и предишните бяха успешни , защото са изпитателни , при които се събира много техническа информация. Те и затова се правят. Взривяването на прототипите след успешно проведените изпитания са бял кахър , ако въобще са някакъв проблем , защото така или иначе прототипите са за еднократно ползване и след всеки опит трябва да се унищожат.
Както винаги, за някой чашата е наполовина пълна, за друг - наполовина празна. В този, както и в предишните опити, в нещо успяха, в друго не, някои проблеми решиха, други засега не са. Както казах и по горе, главният проблем са метановите двигатели. В тази област никой няма познания и опит и Спейс Екс трябва сами да натрупат. Важното е че работят, засега имат необходимите средства да го правят и не се откриват непреодолими препятствия.
Във всичко успяха при този опит, както и при предишните опити. Проблемът беше в краката на апарата, които са доста рудиментарни и първобитни. Мъск туитна за версия на краката, която ще се появи на следващите опитни образци, и след това разработват версия която автоматично се нивелира според неравностите за Луната и Марс.
Краката не се тестваха в този опит, тестваше се ПОЛЕТА и КАЦАНЕТО!
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Три от 6-те крака не се разгънаха и прототипа се килна настрани при кацането. Това най- вероятно повреди структурно нещо в или около кислородният резервоар, който е отдолу.
Краката за кацане са много първобитни на този етап, сложени са само да вършат работа за прототип, това не е това, което ще излезе на финалният Старшип.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Taiga
Рейтинг: 2292 ВеселоНищо, другия път че стане.
"АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"hope
Рейтинг: 2290 НеутралноБизнесът с разходки до Луната за сега не тръгва.
Любовта ще спаси света!!!fpyyh
Рейтинг: 848 НеутралноСледващата ще издържи още половин час преди да гръмне, по-следващата няма да гръмне въобще и след още няколко теста, ще имат читава версия. Софтуерен подход при ракетите.
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеsamoedin
Рейтинг: 3832 НеутралноПореден взрив ! Не че е лесно да изградиш ракета за пилотиран полет до Марс, например, но началото хич не изглежда обещаващо.....
smotlixx
Рейтинг: 529 НеутралноТоя път поне кацна.
dgs42646262
Рейтинг: 0 НеутралноА Путин си играе още с пластмасови моделчета. Апропо, моделчетата са произведени в Китай.
potop
Рейтинг: 8 НеутралноПо-добре да гърмят при тестването, отколкото след това.
Yadada
Рейтинг: 595 НеутралноИ кацането и взривяването бяха епични!
БКП = БСП = СДС = ДПС = НДСВ = ГЕРБ = Мафия! The Revolution Will Not Be Televisedtroi
Рейтинг: 638 НеутралноКато гледам, сигурно е много лесно правенето на такива ракети. Мисля да почна в почивните дни и аз да направя нещо такова, даже по-добро, не до Марс а до Юпитер да ходи. Ей сега ще наглася калъпите.
забавление и приключениеgeorgievb
Рейтинг: 1785 НеутралноВсъщност, доколкото се ориентирам, това е втората степен на ракетата. Т.е. извеждането от земята няма да е на тези двигатели, ще си има тежка ракета, върху която като втора степен е тази и тя ще бъде изведена в космоса. Това излитане и кацане са всъщност, за да бъдат извършени на Марс и след това евентуално кацане на земята. Ако някой е запознат, да каже как стоят нещата.
https://www.vbox7.com/play:187a8c12bdИначе, ако не си броиш парите, все един ден проекта ще стане и всичко ще тръгне. Да не забравяме, че всъщност по важния за САЩ проект е "Старлинк", по който Мъск вече активно си работи заедно с Пентагона по поръчка на DARPA. Така че, пари на практика си има доста, при военните обичайно не ги броят чак толкова.
S
Рейтинг: 2391 НеутралноТози бизнес всъщност е,че на някой му хрумнала някаква подобна идея за частни космически кораби и почва да продава хартийки-акции,а будалите си дават парите.Накрая ракетите гърмят,а хората си губят инвестициите.
sin mi
Рейтинг: 2896 НеутралноЛошото е , че част от инвеститорите са данъкоплатците , които без да бъдат питани щат не щат губят пари !
zero_day
Рейтинг: 389 НеутралноНа практика това си беше съвсем успешен тест - кацна си на предвиденото място и по предвидения начин, макар и видимо да имаше проблем (може би изтичане на гориво). Да не говорим колко данни се събират и анализират след това, които служат за оптимизиране и подобряване на следващите полети.
patience
Рейтинг: 231 НеутралноНовини от СССР:
Експлозия на руска ракетна степен "Фрегат" доведе до най-тежкото замърсяване на околоземното пространство през последните пет години:
https://www.cosmos.1.bg/portal/2014-10-24-21-14-43/3834-2021-fregat-explodes
angeles
Рейтинг: 750 ВеселоДо коментар [#11] от "Сд": От тея хартиики-акции,доста будали се пенсионираха и си пекът задниците по островите,вие си джавкайте!
m17
Рейтинг: 1255 НеутралноДо коментар [#11] от "Сд":
Странно тогава е като "гърмят" толкова много, как СпейсЕкс държи 80% от комерсиалния пазар на спътници.
Фат Ким
Рейтинг: 522 НеутралноДо коментар [#10] от "georgievb":
Да това е втората степен на "голямото нещо" дори по скоро е прототип на втора степен защото за сега е само с 3 двигателя Раптор. Първата степен ще използва обаче пак същите метанови Раптор двигатели само, че в много по голям брой.
Веселин Дечев
Рейтинг: 1371 ВеселоЕ, вече стана традиция!
В Русия съм! В Русия съм!m17
Рейтинг: 1255 НеутралноДо коментар [#12] от "stenlyaka":
СпейсЕкс никога не е получавала субсидии, печелили са договори за конкретни услуги от правителството на САЩ заради по-добрите цени и условия спрямо конкуренцията от Боинг, Локхид и т.н. И тези договори са под 10% от проходите им, всичко друго на свободния коменрсиален пазар.
simval
Рейтинг: 857 НеутралноДо коментар [#1] от "Taiga":
Не мога да повервам, да дойде време да се съглася с твое изказване.
Аз не зареждам в Лукойл.
Фат Ким
Рейтинг: 522 НеутралноДо коментар [#10] от "georgievb":
За да сме по точни, се очаква първата степен да използва 28 броя Раптори, а втората 6 броя. За сега първите прототипи бяха само с 1 раптор, а последните вкл този са с по 3 броя.
angeles
Рейтинг: 750 ВеселоДо коментар [#14] от "patience": Тайгата и Дечев веднага ви набиха по един минус!))))) Може ли такива неща да поствате,тъкмо им потекоха лигите от умиление!
putinxujlo
Рейтинг: 3232 НеутралноЕ, това са малките неща, които ще бъдат финализирани. Момчета са красавци, връщат и садят това огромно чудо на един двигател.
"Чуждестранен агент"Като цяло, разбира се, Мъск е страхотен, той знае как да направи шоу от всичко.
Виждам, че Рогозин вече е отведен на разстрел:)))
Вече няма шанс на спасение:))))))
dedoliben
Рейтинг: 2790 НеутралноМи какво ти е странно?
За да не гърмят със Спътници гърмят преди това.
На всички Поплювковци ето как крачка след крачка прогресът е виден.
Това е Тера инкогнита като Технология не е като да копираш вече съзнаденото и после с цената на стотици тестове но тайни да се опитваш просто да го Сделаш.
И така сабирахме сабирахме двигатели на Н1 и стана грангьозен БУМ и разбрахме е сме дотам.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
strymski
Рейтинг: 866 НеутралноТакива са рисковете пред които всички нови изобретения се изправят. Така се отстраняват грешки и пропуски , докато се получи правилният продукт. И съм убеден , че ще се случи мечтата на хората да пътуват в Космоса.
Альоша
Рейтинг: 8 НеутралноТака е, Мъск вместо да се концентрира върху бизнеса си, купува и продава биткойни
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5478 НеутралноДо коментар [#18] от "Веселин Дечев":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевОт три пъти? Мъск е приготвил още двайсетина такива прототипа за фойерверки.
ivanpopov
Рейтинг: 280 НеутралноКацна си съвсем коректно и стабилно, въпреки пожара и явно неработещия трети двигател. За съжаление не успяха да я угасят своевременно.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
anonimnii
Рейтинг: 3446 НеутралноДо края на година трябва да има още някъде към 10 теста. До края на година се надяват да се стабилизират нещата. Сега поне кацна без проблеми. Верно малко наклонена и имаше някакъв пожар. Явно заради пожара е и гръмнала.
Кремълски дребосък 💙💛
Рейтинг: 1627 ВеселоТака е. Стана традиция един южноафрикански емигрант да ви съсипва космическата индустрия, за петролното ви светло бъдеще да не говорим. Я питай Рогозин какво стана с батута, да не говорим за бизнеса с комерсиални спътници? Къде ви намират такива гениални ушанки! 🤣😂
Полковник Паликъщов
Рейтинг: 4631 ЛюбопитноКато совалките ли? Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
Ivan Stoev
Рейтинг: 279 НеутралноВсичко Мара втасАла, ще ходи на Луната.. докато не се овладее гравитацията, тези жалостиви опити приличат на неандерталец чупещ кокосов орех с камък..
wwwtoчkacom
Рейтинг: 521 Неутрално"ракетата се издигна до предварително зададената височина от 10 0000 метра"
Една нула повече или по-малко няма значение за журналистите.
karatista
Рейтинг: 2851 Неутралноприземяването беше направо вуду магия! как направи половин салто... не е истина
mr. Gorbachev, tear down this wall!Pontif
Рейтинг: 2707 НеутралноСтарлонк няма нищо общо с ДАРПА илис Пентагона. Нито пък получава някакви значителни пари от държавата. Получиха някакви милиони от ФСС, което е агенцията за комуникация, защото ще доставят интернет в райони които са отдалечени и нямат добро покритие с кули или с кабел. Над 95% от финансирането на Старлинк си е на СпайсХ. Военните направиха някои тестове да се свържат и да използват тази мрежа но те ще си плащат както и всички останали. СпейсХ си правят парите като качват спътници за частни компании, включително и една Българска. Също качват товари и сега астронавти до МКС за което също им се плаща.
Развойната дейност си финансират с частни инвестиции. Преди месец продадоха дялове за $500 Милиона. Щом обявиха че ще събират пари и за 24 часа имаха предложения за $6 милиарда. Обаче чичо ти Мъск е хирът. Не си раздава компаниите така. Продаде само за половин милиард. Толкова му трябват.
След като качат още няколко хиляди сателита, казаха че ще пуснат Стралинк като отделна Акционерна компания на пазара. там ще направят милиардите. Не от военните или ДАРПА. Сателитите си ги правят сами в Сиатъл и всеки струва около $200 до $250К което е без пари. А изстрелването с многократна употреба вероятно им струва около $25 Милиона за 60 спътника. Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
Pontif
Рейтинг: 2707 НеутралноЛъжа! СпейсХ е частна компания и не се търгува на Борсата. Наблегни на четенето не на писането. В СпейсХ имат частни вътрешни дялове които продават на по частен път и не повече от 50 инвеститора имат дялове. Никой не знае кой колко има, точно защото е частна компания. Стига с тези Съветски партенки дето ги пускате тука. Имаш ли идея каква е разликата между Акционерна и Частна компания? Sic semper evello mortem tyrannis - California Über Alles
Pontif
Рейтинг: 2707 Неутрално[quote#24:"dedoliben"][/quote]
Sic semper evello mortem tyrannis - California Über AllesПрави ли ти впечатление че при СпейсХ всичко се предава директно в Интернета на живо. Това което виждат те го вижда и целия свят. Ако гръмне, гръмне. Няма тайни, няма държавни секрети. Защото всичко си правят с техни пари.
Единствените случаи в които не дават директно отделянето на втората степен е когато изстрелват военни спътници и Пентагона иска камерите да прекъснат след излитането.
Иван
Рейтинг: 225 ГневноНай-харесвам такива бомбастични заглавия, да се кефи народа. Като цяло мисията бе успешна, излетя, направи бели флоп маневра и кацна, като първо се пуснаха двата двигателя и след това кацна на един. Точка. Всички знаем че има паянтови крака за това и беше леко наклонена. Тепърва ще се разбере от какво е била причинена експлозията но този прототип и да оцелееше никога повече нямаше да лети.
Иван
Рейтинг: 225 ГневноНай-харесвам такива бомбастични заглавия, да се кефи народа. Като цяло мисията бе успешна, излетя, направи бели флоп маневра и кацна, като първо се пуснаха двата двигателя и след това кацна на един. Точка. Всички знаем че има паянтови крака за това и беше леко наклонена. Тепърва ще се разбере от какво е била причинена експлозията но този прототип и да оцелееше никога повече нямаше да лети.
Gustav
Рейтинг: 1824 ЛюбопитноБаси как пръснаха парите на НАСА, данъкоплатците и акционерите. Определено е впечатляващо!
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472На застрахователите дали им се плаче?
mihail_p
Рейтинг: 1703 Неутралнокакто четох може би
https://youtu.be/uqAM3Y-tEC8 https://youtu.be/rXi3kBXMWo8 https://youtu.be/9po73BlvBnkпроблемът е в недостатъчно окисляване
на метана в резервоара след кацането,
както и в турбопомпите, които
впръскват горивото, които не могат да
реагират веднага на различни команди.
това се опитват да оправят. последователността
и най вече тайминга на спиране, пускане или промяна
на мощността на рапторите.
iak
Рейтинг: 748 НеутралноЧукча читател - не писател?
В Спейс Х няма пари нито на НАСА нито на Данъкоплатците. Това е частна компания, и харчи само собствените си пари.
На Позитано ви избират с конкурс нали? И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
Johnnie Glupavia
Рейтинг: 8 НеутралноВсичко, което не е снимано в Холивуд се взривява. Ето например, как НАСА нямаше проблем със стъпването на Марс, даже замалко да я номинират за Златен глобус...
Слава на Украйна! Слава на героите!morf
Рейтинг: 726 НеутралноБедний ми Илон Маск, вземи пример от колхозните примитиви, на които нищо не им гърми. Защото няма как да гръмне нещо, което нямаш.
valtoro
Рейтинг: 950 НеутралноДаже във научната фантастика големите междупланетни кораби се строят
във орбита и никога не излитат и кацат на планетата, за целта се ползват
по малки кораби или совалки !!!
tigervi
Рейтинг: 454 НеутралноКриогенните компоненти постоянно се изпаряват и тези пари трябва някъде да изтичат. Това май им е проблемът засега, всичките тези пламъци са от метана.
Eddie lives... somewhere in time!razor
Рейтинг: 945 НеутралноСъвсем нормално и успешно си кацна ракетата. Взриви се при опит за повторно излитане :)
Vasil Grozdanov
Рейтинг: 8 ВеселоНа мен ми прилича на диверсия...Някъде към края на видеото в левият долен ъгъл се търкаля ушанка, май.Аз на мястото на великият Мъск бих натоварил Белингкат да проверят къде е била онази чепига по същото време.Те ще го изловят пак, както винаги досега.
asroma1927
Рейтинг: 694 НеутралноМъск имаше едно гостуване при Джо Роган наскоро / трето подобно, явно се харесаха двамата/ и каза, че при тези тестове всички възли и агрегати се натоварват дори над възможностите им, за да имат представа кое е възможно и кое не е. Тоест, тези опити за широката публика може да изглеждат неуспешни, но всъщност са успешни, защото SpaceX получава огромна по обем информация. Въпрос на време е да направят напълно безопасен апарат. И със сигурност знаят какво правят
lividum
Рейтинг: 225 НеутралноДа, натам вървят нещата. Кофти ли ти е?
hope
Рейтинг: 2290 Неутрално---------------
винаги ще има ексцентрици, готови да направят така, че да се почувстват нещо повече от другите. Според мен са пълни комплексари с психични разстройства /вкл. Мъск/, но това няма значение. Тези полети са си пазарна ниша и някой много ще спечели от това, въпрос на време е е. Любовта ще спаси света!!!
filofob
Рейтинг: 1489 НеутралноДо коментар [#52] от "hope":
Ами, то в момента се печели. СпейсХ отвори и масовизира бизнеса с извеждане на сателити. Покрай това се появиха и много други частни компании разработващи свои носители . И непрекъснато се създават нови.Дори в Китай вече има такива.
Веселяк У
Рейтинг: 70 НеутралноХее! Май съм изпуснал нещо. Да не би Мъски да се е върнал от Марс?!
filofob
Рейтинг: 1489 НеутралноСтранно ми е как хора, които явно са проспали последните 10 , че и повече години в усвояването на космоса си коментират ей така, по принцип.
Някак забравиха какво беше в началото на 21 в и приеха за напълно нормално че вече двигатели си се приземяват на платформа насред океана. И , че никога не е било по-лесно да пратиш спътник в космоса.
blagoj
Рейтинг: 524 ВеселоДо коментар [#54] от "Веселяк У":
Мъск се е върнал от марс, защото там е видял Рогозин с кирка и лопата да копае траншеи (канали) за да отбранява завоюваните нови руски територии.
tacheaux
Рейтинг: 4731 НеутралноНяма нищо за съжаление , защото прототипите са за еднократна употреба и ако този не беше се взривил , трябваше да го режат за скрап , което е по-скъпо. Дори допускам след успешния опит взривът да е бил плануван.
Веселяк У
Рейтинг: 70 НеутралноСигурен съм, че Рогозката е виновен!
Веселяк У
Рейтинг: 70 НеутралноСигурен съм, че Рогозката е виновен!
Веселяк У
Рейтинг: 70 НеутралноДо коментар [#56] от "blagoj":
Още ви преследва призракът на Корольов, нали?
filofob
Рейтинг: 1489 НеутралноДо коментар [#60] от "Веселяк У":
Хайде пак Корольов. Нали се сещаш, че откакто той почина едно поколение е изживяло живота си.И след него СССР има постижения. Но за 30 г. откакто СССР се разпадна и съществува Русия какви постижения има? Кои са големите имена в руската космонавтика? Клоунът Рогозин ли? Страшното е, че след повече от половин век в Русия още ползват създаденото от Корольов през 1950те просто защото нямат капацитет за нещо друго.
Светът отдавна е признал постиженията на Корольов и гледа напред. Само Русия гледа само в миналото, щото няма нищо в настоящето.
tacheaux
Рейтинг: 4731 НеутралноИнформацията за поредния полет на прототип на "Старшип" е тенденциозно поднесена и тя внушава , че опитът е бил неуспешен. Напротив , този опит , както и предишните бяха успешни , защото са изпитателни , при които се събира много техническа информация. Те и затова се правят. Взривяването на прототипите след успешно проведените изпитания са бял кахър , ако въобще са някакъв проблем , защото така или иначе прототипите са за еднократно ползване и след всеки опит трябва да се унищожат.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 240 НеутралноНема страшно! Всичко върви по план!
jabs
Рейтинг: 58 НеутралноГолям успех! Една от главните цели на Старшип - приземяването, е решена. Стъпка по стъпка проекта върви напред.
Борис
Рейтинг: 552 НеутралноДоста зловещо е да се взриви при каацане, независимо дали ще бъде на Луната или на Земята.
🇧🇬🇺🇦tigervi
Рейтинг: 454 НеутралноДо коментар [#62] от "tacheaux":
Eddie lives... somewhere in time!Както винаги, за някой чашата е наполовина пълна, за друг - наполовина празна. В този, както и в предишните опити, в нещо успяха, в друго не, някои проблеми решиха, други засега не са. Както казах и по горе, главният проблем са метановите двигатели. В тази област никой няма познания и опит и Спейс Екс трябва сами да натрупат. Важното е че работят, засега имат необходимите средства да го правят и не се откриват непреодолими препятствия.
Realist
Рейтинг: 4758 ВеселоДо коментар [#66] от "tigervi":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Във всичко успяха при този опит, както и при предишните опити. Проблемът беше в краката на апарата, които са доста рудиментарни и първобитни. Мъск туитна за версия на краката, която ще се появи на следващите опитни образци, и след това разработват версия която автоматично се нивелира според неравностите за Луната и Марс.
Краката не се тестваха в този опит, тестваше се ПОЛЕТА и КАЦАНЕТО!
Realist
Рейтинг: 4758 НеутралноТри от 6-те крака не се разгънаха и прототипа се килна настрани при кацането. Това най- вероятно повреди структурно нещо в или около кислородният резервоар, който е отдолу.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Краката за кацане са много първобитни на този етап, сложени са само да вършат работа за прототип, това не е това, което ще излезе на финалният Старшип.