И конкурент, и партньор, и противник - САЩ обявиха Китай за "най-голямо предизвикателство"

И конкурент, и партньор, и противник - САЩ обявиха Китай за "най-голямо предизвикателство"

© Associated Press



Новият държавен секретар на САЩ Антъни Блинкън нарече днес Китай "най-голямото геополитическо предизвикателство на 21-ви век" за страната си и нейните съюзници, предадоха американски медии, както и "Франс прес", цитирана от БТА.


Блинкън произнесе в Държавния департамент реч, в която представи външнополитическите приоритети на администрацията на президента Джо Байдън, който встъпи в длъжност през януари.


Това стана няколко часа преди Белият дом да публикува първите насоки на Байдън за стратегията за национална сигурност на САЩ, а те потвърдиха тези коментари. Към предизвикателствата за САЩ обаче те добавиха и други, с които се подчерта за пореден път разграничаването от предшественика Доналд Тръмп - "националистически тенденции" и дезинформация.




Говори се за изпитания като коронавирусната пандемия и свързания с нея икономически спад, за расовата несправедливост, климатичните промени и все по-активното използване на нови технологии и кибератаки, насочени срещу САЩ, но и за сътрудничество с основните партньори - при предишния държавен глава то не бе на преден план. Документът, който има временен характер и е само стъпка към изготвяне на цялостна стратегия, служи за нагаждане на работата на федералните агенции към приоритетите на администрацията на Байдън.



"Ще успеем да дадем превес на американските интереси и да защитим универсалните си ценности само ако работим заедно с най-близките си съюзници и като обновим собствените си трайни източници на национална сигурност," пише още Байдън. От друга страна, макар САЩ да не бива да се колебаят да използват сила, "когато е необходимо", това трябва да е "последна мярка, а не първа".


Китай е различен


"Няколко страни представляват сериозни предизвикателства за нас. Сред тях са Русия, Иран и Северна Корея", обяви държавният секретар на САЩ в своята първа голяма външнополитическа реч, откакто зае поста преди около един месец.


"Предизвикателството, поставено от Китай, е различно. Китай е единствената страна с икономическа, дипломатическа, военна и технологична мощ, която може да разклати сериозно стабилната и отворена международна система, както и всички правила, ценности и отношения, които правят света такъв, какъвто ние искаме да бъде," подчерта в същото време Блинкън. Той очерта възможностите за работа с Пекин в три формата - азиатският гигант може да е конкурент, партньор или противник в зависимост от обстоятелствата.


"Отношенията ни с Китай трябва да са на конкуренция, когато е здравословно, на сътрудничество, когато е възможно, и на противопоставяне, когато е необходимо."


Антъни Блинкън,

държавен секретар на САЩ


Конфронтацията между двете най-големи световни сили се засили при управлението на предишния президент на САЩ Доналд Тръмп. Започнала като търговска война, подета от Тръмп, тя постепенно обхвана редица области като човешките права, технологичната надпревара, отговорността за появата на новия коронавирус, китайските териториални претенции в Южнокитайско море и статута на Хонконг. Двустранните отношения на практика се влошиха до най-ниската си точка от официалното си установяване през 70-те години на миналия век и започнаха да наподобяват на нова "студена война", отбелязва АФП.


Връзките с Пекин същевременно са една от малкото теми, по които администрацията на Байдън недвусмислено споделя голяма част от позициите на Тръмп.

Ключови думи към статията:

Коментари (94)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Scotsman
    Scotsman
    Рейтинг: 41 Неутрално

    Колко години говорим, че това е голямото предизвикателство! А не северноазиатската бивша империя!

  2. 2 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2440 Неутрално
  3. 3 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 1847 Неутрално

    "Отношенията ни с Китай трябва да са на конкуренция, когато е здравословно, на сътрудничество, когато е възможно, и на противопоставяне, когато е необходимо."

    Жалко, че европолитиците не мислят така.

    подпис
  4. 4 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    Това ако не е смекчаване на тона не знам какво е ама какво друго да се очаква от един режим дето почти всеки е в някакви обвързаности с Китай.

  5. 5 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 1847 Неутрално

    До коментар [#2] от "ivanpopov":
    "A Индия, кога?"

    Индия и Пакистан са противотежест на Китай.

    подпис
  6. 6 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1377 Любопитно

    Бликнкен каза ли и той как геноцида над уйгурите бил "културни особености"?

  7. 7 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 942 Неутрално



    Хи - хи . Явно , е че Китайците здраво държат другаря Бай Дън с някакъв компромат .



  8. 8 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1350 Неутрално

    "Той очерта възможностите за работа с Пекин в три формата - азиатският гигант може да е конкурент, партньор или противник в зависимост от обстоятелствата."

    Подобна формула дали може да използва ЕС в отношенията с Русия? Трудно но възможно.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  9. 9 Профил на Jack
    Jack
    Рейтинг: 338 Неутрално

    Китай е новият лидер, за съжаление това е неизбежно колкото и да се противопоставят

  10. 10 Профил на Hristov
    Hristov
    Рейтинг: 1867 Весело

    До коментар [#5] от "Иван K":

    Пакистан?! Хе-хе, Пакистан получават огромна помощ от Китай, включително военна..

    Sic transit gloria mundi
  11. 11 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 942 Неутрално



    До коментар [#5] от "Иван K":


    До коментар [#2] от "ivanpopov":"A Индия, кога?"Индия и Пакистан са противотежест на Китай.
    —цитат от коментар 5 на Иван K



    Човече , ти явно си живееш в някакъв твой свят отпреди поне 35 години назад във времето . Китай и Пакистан са като дупе и гащи от много години . Точно това е един препъни камъните в отношенията на Китай с Индия . Ако не ми вярваш само провери колко съвместни обекта Китай е построил и строи в Пакистан . Автомагистрали , железопътни линии , електростанции , пристанища .
    В момента строи даже атомна централа в Карачи .
    Не говоря за сътрудничеството им във военно отношение .



  12. 12 Профил на Шоршо
    Шоршо
    Рейтинг: 1335 Неутрално

    Китайчетата нямат спиране другари. Те вместо да се занимават с gender studies са номер едно в природо-математическите и инженерите науки, а освен това и бачкат два пъти повече.

  13. 13 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 942 Неутрално



    До коментар [#6] от "Jazzdevil":


    Бликнкен каза ли и той как геноцида над уйгурите бил "културни особености"?
    —цитат от коментар 6 на Jazzdevil


    Не , това го каза лично Бай Дън .



  14. 14 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    Китай е новият лидер, за съжаление това е неизбежно колкото и да се противопоставят
    —цитат от коментар 9 на plamen peshev


    Лидер по какво - кражба на чужди технологии и тероризиране на собственото си население? Би ли си сложил парите в китайска банка или пратил децата ти да учат там?

  15. 15 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3401 Неутрално

    " "Предизвикателството, поставено от Китай, е различно. Китай е единствената страна с икономическа, дипломатическа, военна и технологична мощ, която може да разклати сериозно стабилната и отворена международна система, както и всички правила, ценности и отношения, които правят света такъв, какъвто ние искаме да бъде," подчерта в същото време Блинкън"

    По принцип, заключенията са напълно правилни ! Проблемът е, че именно изливането на технологии от страна на САЩ и изнасянето на производства към азиатската държава съдействаха да се стигне дотука....Сега само с речи и декларации няма да се промени реалността ! Ако изобщо е възможен подобен обрат ! Европа засега си остава силно разкрачена между двете сили....

  16. 16 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4110 Любопитно

    "От друга страна, макар САЩ да не бива да се колебаят да използват сила, "когато е необходимо", това трябва да е "последна мярка, а не първа".

    Добра заявка от страна на Блинкън. Дано нова администрация на Байдън я следват през следващите 4 години.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18 Профил на dgs42646262
    dgs42646262
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Така трябва. Вместо крякане и маймунски номера.

  19. 19 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    Китайчетата нямат спиране другари. Те вместо да се занимават с gender studies са номер едно в природо-математическите и инженерите науки, а освен това и бачкат два пъти повече.
    —цитат от коментар 12 на Шоршо


    Както се казва - Американските университети са място, където руски евреи преподават математика на китайци.

  20. 20 Профил на Бубенце
    Бубенце
    Рейтинг: 575 Неутрално

    В Пекин пукат шампанското. А Хънтър потрива потни ръчички.

  21. 21 Профил на Oleg Iliev
    Oleg Iliev
    Рейтинг: 1383 Неутрално

    Според мен сегашното ниво на технологиите нямаше да бъде достигнато ако Китай не беше така силно интегриран в светованата икономика, и в частност, ако голяма част от производствата от САЩ и Европа не бяха изнесении там. По евтино производство и по голям пазар дават възможност да се заделят повече пари за иновация. За мен не е неочаквано че Китай не се задоволи с ролята на обслужващ персонал, а имаше собствени амбици и успя неимоверно да издигне нивото на своите технологии за последните десетилетия. Ако се запази сегашната глобализация, Китай ще задмине САЩ в близко бъдеще. Ако се даде приоритет на отстяпление от глобализацията, ще се забавят темповете на развитие на технолгиите, а и цялата икономика ще пострада. А недай боже да се стигне до икономическа война между Китай и САЩ.

  22. 22 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4110 Весело

    "Отношенията ни с Китай трябва да са на конкуренция, когато е здравословно, на сътрудничество, когато е възможно, и на противопоставяне, когато е необходимо."

    Антъни Блинкън, държавен секретар на САЩ

    Добре измислено! :-)

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  23. 23 Профил на Alan Blackmore
    Alan Blackmore
    Рейтинг: 968 Неутрално

    Докато има такива, които искат света да е такъв, какъвто на тях им харесва, ще има и такива, които искат тях да ги няма.
    Древна китайска поговорка гласи, че ако искаш да завладееш света, най-много да успееш да завладееш половината от него.

  24. 24 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 942 Неутрално



    До коментар [#14] от "Jazzdevil":


    А бе , гледай сега не знам за теб , но централните банки по света увеличават юаните в портфейлите си от чужди валути .

    В Китай в момента учат повече от половин милион чужди студенти . От Тайван над 12 000 . От САЩ над 20 000 . От Южна Корея над 50 000 .



  25. 25 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    "Отношенията ни с Китай трябва да са на конкуренция, когато е здравословно, на сътрудничество, когато е възможно, и на противопоставяне, когато е необходимо."

    Кога е здравословно, възможно и необходимо ние ще ви кажем на един по-късен етап!
    Конкуренцията е здравословна когато нашата фирма владее 90% от пазара.
    Сътрудничеството е възможно, когато китайците приемат всичките ни условия.
    Противопоставянето е необходимо, когато непослушния китаец не прави каквото ние считаме за правилно.

    Преди години миролюбците използваха същата терминология за нахлуване в Ирак.

    - Абсолютно НЕОБХОДИМО е да нападнем Ирак защото не е ЗДРАВОСЛОВНО някоя държава, освен нас, да притежава химически или ядрени оръжия оръжия, което там е напълно ВЪЗМОЖНО.
    Най-миролюбивата нация пак се готви да изнася демокрация, както при всеки демократ президент. Демократа не осъзнава, че негъра вече е запалил факлата и в момента шие черната качулка.

  26. 26 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1194 Разстроено

    Американците сами си го вкараха автогола - навремето Никсън тържествено възстанови отношенията с Китай с много идеи - противовес на СССР, огромен пазар, огромна фабрика, където да се произвежда евтино и да се продава в останалата част на света. Само че Поднебесната има хилядолетна история и политиците и умно се възползваха от предоставените предимства. Единствено бат Дончо тръгна да изравнява резултата, ама демократите му скочиха, че ги излагал. Можеше да ги излага, да, ама целта му беше да върне работните места в Щатите, щото без икономика няма нищо...и трябва да се радваме, че е създадена атомната бомба, защото иначе в Москва щеше да се говори китайски.

  27. 27 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4110 Весело

    До коментар [#20] от "Бубенце":

    Хахаха.... това беше забавно котарако Бубенце. :-D

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  28. 28 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2187 Неутрално

    Добър ход на администрацията на Президента Байдън!!!
    Малко повече категоричност и твърдост към китайските дигитални комунисти няма да навредят!!!

  29. 29 Профил на Шоршо
    Шоршо
    Рейтинг: 1335 Неутрално

    [quote#14:"Jazzdevil"][/quote]

    Сложил съм си парите в Китай: 60% от портфолиото ми е от китайски стокс: Alibaba. JD, Tencent, Baidu, BYD, Xiaomi, Jinko Solar, NIO, XPeng, Weichai Power, Ping An, Geely, Zhongan, Pinduoduo, Meituan, Xinyi Solar.

    След 10-20 години китайските унивеститети ще са номер едно, така че спокойно. Пий си чайчето и гледай, филма. Апропо внучката на Тръмп говори перфектен китайски, защо ли?
    https://www.youtube.com/watch?v=uzM7XoVVGQc

  30. 30 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4110 Любопитно

    До коментар [#24] от "bxr35608444":

    Има и няколко десетки студенти и от България. Познавам някой от тях.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  31. 31 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    Ето как западния свят вижда Китай по най-приемлив начин, така наречените опиумни войни, които според историците, са довели до декрадация на поколения китайци:

    https://bg.khanacademy.org/humanities/world-history/1600s-1800s/imperialism/v/watch-opium-wars-world-history-khan-academy

    Всичко това им се е случило, защото са имали наглостта да не търгуват с английската корона, която също е изнасяла демокрация по онова време!

  32. 32 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    Деменцията нали разправяше, че Китай не бил проблем. Радвам се, че си е променил мнението. Както и за много други неща.

  33. 33 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 942 Неутрално



    До коментар [#20] от "Бубенце":


    За Хънтър не знам обаче другарката Доктор Джил Бай Дън супруга на другаря Джо Бай Дън и брат му другарят Джим Бай Дън със сигурност потриват . При последното им посещение в Китай , китайските другари още на летището им връчиха по една дебитна карта с по $ 100 000 вътре на всеки от тях . А да не забравяме , че тогава другарят Бай Дън беше само един прост сенатор . Колко Долари ще има в картите им при следващото посещение , когато той вече е президент е предмет само и единствено на фантазията на китайските другари . Аз лично смятам , че родните на Американския Президент ще бъдат приятно изненадани .





  34. 34 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    "Всяка глупост може да бъде представена като древна китайска поговорка."
    ... гласи древна китайска поговорка

  35. 35 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4110 Любопитно

    До коментар [#26] от "rainbou1":

    Да, републиканеца президент Никсън е този, който започна дипломатическите отношения между КНР и САЩ. Той посети Мао в Пекин през 1972 г. Пак той преди това (1971 г.) спомогна КНР да заеме своето постоянно място в СС на ООН на мястото на РК (Тайван).

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  36. 36 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3393 Неутрално

    Деменцията нали разправяше, че Китай не бил проблем. Радвам се, че си е променил мнението. Както и за много други неща.
    —цитат от коментар 32 на kazushi


    Що ли ми се струва, че за Китай мнението на другарите от Капитолия е без никаква стойност ?

    Мисля, че е минат прословутият " point of no return ".
    При сегашната коронакриза Китай доказа самодостатъчността си, останалото е просто въпрос на време и управленска техника ...

  37. 37 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    "Китайците може и да не са японци, но идеята на айкидо явно им е ясна. Те сключиха споразумение със Запада, и на първо място с американците още по времето на СССР. Идеята на САЩ, да вбие клин между двата комунистически гиганта, беше логична и направените на китайците отстъпки изглеждаха правилни. Имаше един малък проблем – комунистическата партия държеше здраво властта и американците не можеха да въздействат върху вземането на стратегическите решения. Те обаче решиха, че в дългосрочен план това си струва.
    Китайците от своя страна се престориха, че отстъпват под здравия захват и натиск на американската фрийтрейдърска ръка. Даваха евтина работна ръка, необятен отворен пазар и промяна на икономическата си политика, като в същото време правеха всичко възможно да си осигурят ноу-хауто на произвежданите продукти. Това ставаше или като осъществяваха натиск върху западните корпорации за съвместни предприятия или като внедряваха хора в производствата, които след това изтегляха заедно с натрупаните знания, а държавата се правеше, че няма нарушени патенти. Така постепенно срещу всеки американски или европейски завод, понякога само на десетина километра се отваряше китайско производство. Отначало некачествено и лошо работещо, но пък много евтино и подкрепяно на огромния вътрешен пазар. Така постепенно Китай се превърна не само в световна фабрика на ишлеме (по поръчка), както предвиждаха първоначалните американски планове, но и в реален конкурент с развойна дейност, инжинерингови компании, квалифицирана, дисциплинирана, относително евтина работна ръка и огромен вътрешен и външен пазар. Цаката, както казват, беше в това, че всъщност един от най-големите пазари на китайските стоки са самите Съединени щати. Британската империя тръпнеше от Made in Germany, а сега американската и наследница с трепет следи заливащият я поток Made in China."

    Из "Made in Germany , тенджери, глобализация и Брекзит"

  38. 38 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7562 Неутрално

    Конкурент и противник , да, но партньор ...

  39. 39 Профил на AllLivesMatter
    AllLivesMatter
    Рейтинг: 844 Неутрално

    "Отношенията ни с Китай трябва да са на конкуренция, когато е здравословно, на сътрудничество, когато е възможно, и на противопоставяне, когато е необходимо."


    Това ми напомня на късният Живков който след '86 така се усукваше около немските и американските ( и други полиици), но говореше за пазарите и суровните на СССР

    Иисторията се повтаря ама като фарс.

    'progressives' is the politically correct word for communists
  40. 40 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2420 Неутрално

    До коментар [#17] от "venci4":

    Така е :)) +++

  41. 41 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4378 Неутрално

    "Отношенията ни с Китай трябва да са на конкуренция, когато е здравословно, на сътрудничество, когато е възможно, и на противопоставяне, когато е необходимо."

    Много точно и синтезирано!

    И това също!

    "Китай е единствената страна с икономическа, дипломатическа, военна и технологична мощ, която може да разклати сериозно стабилната и отворена международна система, както и всички правила, ценности и отношения, които правят света такъв, какъвто ние искаме да бъде,"

  42. 42 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3393 Весело

    "Отношенията ни с Китай трябва да са на конкуренция, когато е здравословно, на сътрудничество, когато е възможно, и на противопоставяне, когато е необходимо."Антъни Блинкън, държавен секретар на САЩДобре измислено! :-)
    —цитат от коментар 22 на Иво


    Ивчо, това са дрънканици за мат'ряла-публика!

    Светът отдавна се е засвяткал по Шпенглер към класическата изчистена картинка по Хънтингтън!
    И с тия лакардии и нумера американците гонят "опаковане на "тяхното си", а не "борене" на Китай. Или Русия ...
    Като в "тяхното си" влизаме и ние, Европа ...

    Та "конкуренция, когато е здравословно, сътрудничество, когато е възможно, и противопоставяне, когато е необходимо" трябва да се разбира в този и само в този аспект - ограждането на собствената им "градинка".

  43. 43 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2420 Неутрално

    И откъде пари ?? :) При Тръмп САЩ беше бензиноколонка , но получаваше пари , а сега ??
    За емигрантите 14 мил ; компенсациите за робство ; за приетия закон по ДЖЕНДЪРНО равенство , също е над 800 мил долара :)
    Днес Тексас и Мисиссипи прекратиха игарата с Ковид19 и теглиха една майна на Байдън ; Утре още 5-6 щата ..., красиво ! Байдън да оправи нещата с китайската енергийна компания :)

  44. 44 Профил на AllLivesMatter
    AllLivesMatter
    Рейтинг: 844 Неутрално

    "Отношенията ни с Китай трябва да са на конкуренция, когато е здравословно, на сътрудничество, когато е възможно, и на противопоставяне, когато е необходимо."Много точно и синтезирано!И това също!"Китай е единствената страна с икономическа, дипломатическа, военна и технологична мощ, която може да разклати сериозно стабилната и отворена международна система, както и всички правила, ценности и отношения, които правят света такъв, какъвто ние искаме да бъде,"
    —цитат от коментар 41 на vassilun


    Точно това мислене като твоето е пагубно - наведи си да мине бурята. Хора без принципи, само се навеждат на силният на деня. Правешкият сигурно ти е таен идол

    'progressives' is the politically correct word for communists
  45. 45 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5293 Неутрално

    САЩ са респектирани от възможностите на Китай като икономика, въоръжение и армия.

  46. 46 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1641 Неутрално

    До коментар [#12] от "Шоршо":

    20 години пращаха по най престижните университети в сащ само най способните китайчета . Не комсомолски издънки, активисти и абпфк наследниците.. Резултатът е на лице.

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  47. 47 Профил на Jack
    Jack
    Рейтинг: 338 Неутрално

    Би ли пратил децата ти да учат там?
    —цитат от коментар 14 на Jazzdevil


    Всъщност това явление ще се набюдава все по често в бъдеще!


  48. 48 Профил на svv03688321
    svv03688321
    Рейтинг: 398 Неутрално

    До коментар [#7] от "bxr35608444":

    Направиха го милиардер него брат му както и сестра му ..... а стария му баща се мъчи със новосъздадената си фирма как да регистрира и избелва черните подкупи от китайската компартия.
    Байден е най старата корумпирана лисица която едно говори друго върши и този който му вярва е най големия идиот

  49. 49 Профил на Chegobara
    Chegobara
    Рейтинг: 375 Неутрално

    Китайците нямат полезни изкопаеми, там им е слабото място, ако им спрат кранчето на суровините са аут :)

    всичко е суета, Боку ни обра
  50. 50 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4378 Неутрално

    Китайците нямат полезни изкопаеми, там им е слабото място, ако им спрат кранчето на суровините са аут :)
    —цитат от коментар 49 на Chegobara


    Китайците съвсем не са глупави! Напазаруваха си правителствата на половин Африка, където има всякакви суровини!

  51. 51 Профил на Jack
    Jack
    Рейтинг: 338 Неутрално

    Китайците нямат полезни изкопаеми, там им е слабото място, ако им спрат кранчето на суровините са аут :)
    —цитат от коментар 49 на Chegobara


    Много от суровините им идват от неконтролирани райони като Иран, Русия, Африка

    Отделно ако им спрат суровините това ще повлияе много по зле на САЩ отколкото на китай

  52. 52 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3070 Неутрално

    Голяма грешка беше, че извадиха от калта Китай вместо рашъните.

  53. 53 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3393 Весело

    Конкурент и противник , да, но партньор ...
    —цитат от коментар 38 на Роси


    Росе, и партньор, и партньор!

    Га требе да се строява дребосъка Големите батковци си "партнират". Винаги!

    А също така ако ти потребе лиценз за нещо ... И тогаз нЕма как!
    В отчета за 2019 - Китай "води" на САЩ с 1000 патента повече.
    За 2020 статистиката е стряскаща - Китай води на САЩ вече с 10 000 патента повече. Да, няма грешка - десет хиляди!
    И то не са основно как са сАди оризо, ни как се кОпат канавки, а хайтек ...

  54. 54 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 942 Неутрално



    До коментар [#53] от "xm...":

    Остави патентите . От няколко дни всичките Американски СМИ плачат затова , че миналата 2020 година в Китай са се пръкнали много повече милионери , отколкото в САЩ . Рядко можеш да видиш толкова измъчени физиономии на телевизионния екран .



  55. 55 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 942 Неутрално



    До коментар [#49] от "Chegobara":


    Китайците нямат полезни изкопаеми, там им е слабото място, ако им спрат кранчето на суровините са аут :)
    —цитат от коментар 49 на Chegobara


    Така е ама от друга страна Китай произвежда 92 % от всички редки земни елементи , без които Американците не могат да произведат един куп военни изделия . За цивилното производство въобще не говорим . Електрониката например загива веднага .



  56. 56 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3413 Весело

    До коментар [#33] от "bxr35608444":
    Стига лъга де, ти си личен счетоводител сигурно и знаеш всичко, дори сумите.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  57. 57 Профил на Vasil Grozdanov
    Vasil Grozdanov
    Рейтинг: 211 Весело

    Тов.Анатолий Блинкин тихо стъпва на пръсти...Не може до вчера да са ти печатали фалшивите бюлетини, а днес да ги обявиш за абсолютният враг.Който дава парите, той поръчва музиката.Така се е случило в Рим някога, патрициите са гуляели, а в задният двор ддивите германци пикаели по мраморните статуи.

  58. 58 Профил на Mario_M35
    Mario_M35
    Рейтинг: 417 Неутрално

    "Отношенията ни с Китай трябва да са на конкуренция, когато е здравословно, на сътрудничество, когато е възможно, и на противопоставяне, когато е необходимо."Жалко, че европолитиците не мислят така.
    —цитат от коментар 3 на Иван K


    Не е жалко а невъзможно да се противопостяват на Китай. Щатите се опитват да си правят каквото искат но все повече ще се провалят да диктуват условия на другите.

  59. 59 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3393 Весело

    До коментар [#53] от "xm...":Остави патентите . От няколко дни всичките Американски СМИ плачат затова , че миналата 2020 година в Китай са се пръкнали много повече милионери , отколкото в САЩ . Рядко можеш да видиш толкова измъчени физиономии на телевизионния екран .
    —цитат от коментар 54 на bxr35608444


    И толкова ухилен другара Си.

  60. 60 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2968 Неутрално

    Хахсха!
    Братския Китай ни риба. Ни рак.
    Хем искаме някой да ни произведе евтино, и да ни е най големия пазар.
    Хем да не е икономически силен.
    Хем и военно и политически слаб.
    Е, няма такова животно!

  61. 61 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4110 Весело

    До коментар [#57] от "Vasil Grozdanov":

    Хаха... интересен коментар Васе, значи викаш фалшивите бюлетини на Байдън китайците ги били напечатали и благодарение на тях той спечели президентските избори. :-D

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  62. 62 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4374 Неутрално

    До коментар [#5] от "Иван K":

    А Пакистан е противотежест на Индия... Да не опростяваме нещата.
    Администрацията на Байдън прави опит за прилагане на "тематично диверсирана дипломация" различна от тази на Тръмп, но ще е много трудно за САЩ като се има предвид и разнобоят вътре в Европа по въпроса, и този със САЩ. Китай има възможностите и икономически, и политически да привлича слабо развити икономики на своя страна в ООН например. После Трябва да се има предвид и икономическата зависимост на САЩ в много отрасли от Китай, и то не само в областта на потребителските стоки, а например във вноса на метални листове. Дори призивът на новата администрация за добив на "редки земи" на територията на САЩ за да се сломи китайската доминация и да се осигури национална сигурност среща съпротивата вътре в партийните редици от страна на природозащитниците предвид "мръсния и разрушителен тип производство".

  63. 63 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4374 Неутрално

    До коментар [#35] от "Иво":

    Никсън направи много и за развитието на научните изследвания в САЩ, много умен, но и много проблематичен президент.

  64. 64 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 774 Неутрално

    Китайците си правят бизнес, произвеждат изнасят и правят пари като всички останали. Само дето са много и са умни. И това никак не се харесва на янките и на другите самозабравили се колонизатори.

    За САЩ перфектният свят би бил да са заобиколени от слабоумни с робски манталитет, които да си плащат и да си мируват в мизерията.

  65. 65 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 774 Неутрално

    До коментар [#9] от "plamen peshev":


    А защо за съжаление. Китай е империя на 5000 години и досега никога не е правила поразии и инвазии и вмешателства извън техния географски реалм. Те си гледат себе си.

    Сеят доминиран от такава сила би бил много по-хармоничен отколкото щатската хегемония досега: който не е съгласен с нас яде бомбите.

  66. 66 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 774 Неутрално

    До коментар [#26] от "rainbou1":

    Американците какъв автогол са си вкарали точно?

    Основният растеж на капиталовите им пазари последните 20-30 години се дължи на Китай и на това че много техни компании изнесоха производството си натам и спестиха огромни разходи. Да не говорим за новите пазари и тн. Тоест на средностатистическия Американец спестяванията и пенсията и тн са 80% в резултат от подобряване на отношенията с Китай.

    Та това ако според вас е автогол ...

  67. 67 Профил на PhillyJawn
    PhillyJawn
    Рейтинг: 580 Неутрално

    До коментар [#4] от "Jazzdevil":

    е, все пак шефът на Блинкин няма тайна сметка в китайска банка, в която китайската държава да налива милиони долари

    а, и шефът му не плаща данъци в Китай

  68. 68 Профил на PhillyJawn
    PhillyJawn
    Рейтинг: 580 Неутрално

    До коментар [#6] от "Jazzdevil":

    за разлика от предишния президент на САЩ, този не подкрепя, а осъжда геноцида срещу уйгурите

  69. 69 Профил на Ехото на Гласът
    Ехото на Гласът
    Рейтинг: 650 Неутрално

    A Индия, кога?
    —цитат от коментар 2 на ivanpopov


    Индия не е заплаха за САЩ.

  70. 70 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3413 Весело

    До коментар [#7] от "bxr35608444":Направиха го милиардер него брат му както и сестра му ..... а стария му баща се мъчи със новосъздадената си фирма как да регистрира и избелва черните подкупи от китайската компартия.Байден е най старата корумпирана лисица която едно говори друго върши и този който му вярва е най големия идиот
    —цитат от коментар 48 на svv03688321


    Къде са тези милиарди да ги видим, защо Бил Бар не ги разнищи? То е лесно да клеветиш.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  71. 71 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 774 Неутрално

    До коментар [#68] от "PhillyJawn":

    Геноциди има в нашата съседка. В Китай няма геноциди. И не е и имало. Това е причината и до днес да има толкова много малцинствени народи със запазена култура. Но за сметка на това в Западните медии тази дума се тиражира под път и над път що се касае за Китай. Индианците в САЩ ги няма, народът Айну в Хокайдо Япония и той е поизчезнал, коренното население в Канада или на Хаваите — идете да го потърсите. Но иначе всички въртят безспирно латерната с историйката с “геноцида” срещу Уйгурите, които със сигурност живеят по-добре от гражданите на щата Тексас. Поне имат ток!

  72. 72 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 942 Неутрално



    До коментар [#62] от "daskal1":


    До коментар [#5] от "Иван K":А Пакистан е противотежест на Индия... Да не опростяваме нещата.Администрацията на Байдън прави опит за прилагане на "тематично диверсирана дипломация" различна от тази на Тръмп, но ще е много трудно за САЩ като се има предвид и разнобоят вътре в Европа по въпроса, и този със САЩ. Китай има възможностите и икономически, и политически да привлича слабо развити икономики на своя страна в ООН например. После Трябва да се има предвид и икономическата зависимост на САЩ в много отрасли от Китай, и то не само в областта на потребителските стоки, а например във вноса на метални листове. Дори призивът на новата администрация за добив на "редки земи" на територията на САЩ за да се сломи китайската доминация и да се осигури национална сигурност среща съпротивата вътре в партийните редици от страна на природозащитниците предвид "мръсния и разрушителен тип производство".
    —цитат от коментар 62 на daskal1



    Много правилно мнение . Даже има видео в Интернет , което показва ужаса на дадена Американска компания , която притежава мина за редки метали на територията на САЩ . Съдържанието на металите в рудата е около 12 % , което доколкото разбирам е световен рекорд поне от разработените находища . Производството обаче е допотопно , изключително на дребно . Всички опити на компанията да получи разрешения за увеличаване на добивите на рудата строителството на нова мощна с модерни технологии преработвателна и обогатителна фабрика обаче се сблъсква буквално в стена от откази на всякакви ниво от общинско през щатско и до федерално . На всичкото отгоре ако видеото не лъже законодателно не е разрешено преработката на обогатената руда в чисти редки метали да се извършва на територията на САЩ . И поради това се налага дори малките количества руда да бъдат изпращани в Китай , който произвежда елементите и след това ги връща на Американците обратно . Вярно , е че общо взето това е изключително мръсен и токсичен бизнес от екологически аспект .



  73. 73 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 942 Неутрално



    До коментар [#63] от "daskal1":

    Даскале , както ти обещах миналата седмица дългът удари 28 Трилиона .

    Какъв е твоя коментар ?



  74. 74 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 942 Неутрално



    До коментар [#69] от "Ехото на Гласът":


    А бе , така е ... засега . Обаче преди 40 години така разправя ха и за Китай .



  75. 75 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4374 Весело

    До коментар [#73] от "bxr35608444":

    Моят коментар е че си изпълняваш обещанието. Да видим как ще го изпълнят тези които отговарят за американските финанси, защото няма да е лесно. Все пак, докато доларът е резервна валута на света, не се притеснявам особено за нас в САЩ, а за тези които ще бъдат "поканени" да участват в решението на въпросите.

  76. 76 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1641 Неутрално

    Ха... а точно днес САЩ чукнали 28 трилиона държавен дълг.

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  77. 77 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 942 Неутрално



    До коментар [#76] от "schwimmwagen":

    Вчера . Днес са вече повече .



  78. 78 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 942 Неутрално

    До коментар [#75] от "daskal1":


    До коментар [#73] от "bxr35608444":Моят коментар е че си изпълняваш обещанието. Да видим как ще го изпълнят тези които отговарят за американските финанси, защото няма да е лесно. Все пак, докато доларът е резервна валута на света, не се притеснявам особено за нас в САЩ, а за тези които ще бъдат "поканени" да участват в решението на въпросите.
    —цитат от коментар 75 на daskal1



    А бе , съгласен съм ама се чува , че тази година щели да добавят още между 4 - 6 Трилиона . Признавам си , че започвам да се притеснявам .

    1 . Това не може да продължава вечно .
    2 . Вместо да се забавя печатницата се ускорява .

    А фактът , че покрай Американския Долар ще изгърмят и много други не ме топли много . Дори само той да изгърми последиците ще са ужасни поне за половината свят .

    Апропо , видял ли си как са се изтреляли дълговете на Еврогейците само за последната година ? В някои държави положението е още по - страшно .



  79. 79 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4374 Неутрално

    До коментар [#78] от "bxr35608444":

    Аз също гледам https://www.statista.com/statistics/273294/public-debt-of-the-united-states-by-month/ . Интересното е, че дългът на САЩ спрямо ГДП на страната е доста назад с 16.69% в сравнение с Канада например (19.83%), но е пред ЮК (15.45%) или Япония (13.91%) . Индицацията е, че до 2030 дългът ще е 32 трилиона... Явно данъчната система ще се промени, и то значително, вероятно с прогресивен данък в рамките на миналото, например 42% при доходи над милион...

  80. 80 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3321 Любопитно

    До коментар [#12] от "Шоршо":Китайчетата нямат спиране другари..
    >>> Тях ли ще посрещаме с хляб и сол този път?:)

  81. 81 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3321 Любопитно

    До коментар [#31] от "otrqdnik":английската корона, която също е изнасяла демокрация по онова време..
    >>> А по наше време изнася принцове за Калифорния ...

  82. 82 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3321 Неутрално

    До коментар [#68] от "PhillyJawn": този не подкрепя, а осъжда геноцида срещу уйгурите
    >>> Е, трябва да има и leverage в очертаващия се сценарий, когато Китай щял бъде партньор, конкурент и противник.

  83. 83 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4374 Весело

    До коментар [#81] от "тулса":

    Абе там има дандания след интервюто на двойката Меган/Хари с Опра, нещо дюкесата била обиждала слугите, пък тя казва че всичко е отмъщение на "Фирмата" от Бъкингам и т.н. Материал за жълтите страници, който се обсъжда доста сериозно...

  84. 84 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4374 Весело

    До коментар [#81] от "тулса":

    Абе там има дандания след интервюто на двойката Меган/Хари с Опра, нещо дюкесата била обиждала слугите, пък тя казва че всичко е отмъщение на "Фирмата" от Бъкингам и т.н. Материал за жълтите страници, който се обсъжда доста сериозно...

  85. 85 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3321 Неутрално

    До коментар [#83] от "daskal1":
    Погледнах аз с едно око днес...Тази змия в пазвата как си я сложиха. А ти гледа ли днес Нетанияху по Фокс? Доста пиперливи теми се обсъждаха освен тази как щатите да се поучат от Израел за ваксинациите. Нещо щял да съди Международния съд Израел за престъпления срещу палестинците?

  86. 86 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4374 Весело

    До коментар [#85] от "тулса":

    И аз погледнах с едно око за съда над Израел. Виж, по въпроса за "змията" има един много точен американски термин за такива като Хари - pussywhipped. В речника на градските идоми се определя като :

    "All men who wish to have any form of relationship (or just get laid) must be pussywhipped to a certain degree. The minor offenders are never called pussywhipped, only the men who allow their woman to walk all over them and totally control every aspect of their life ..."
    https://www.urbandictionary.com/define.php?term=pussywhipped

  87. 87 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3321 Весело

    До коментар [#86] от "daskal1":
    Подкаблучник по ..душа?

  88. 88 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3973 Неутрално

    До коментар [#5] от "Иван K":
    "Индия и Пакистан са противотежест на Китай."

    Без Пакистан , който е съюзник на Китай.

  89. 89 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3973 Неутрално

    До коментар [#19] от "rainbou1":
    "Както се казва - Американските университети са място, където руски евреи преподават математика на китайци."

    Посочи ми един руски евреин , който преподава математика в американски университет.

  90. 90 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3973 Неутрално

    До коментар [#26] от "rainbou1":
    "трябва да се радваме, че е създадена атомната бомба, защото иначе в Москва щеше да се говори китайски."

    Атомната бомба няма да спре китайците в завладяването на Русия. То ще стане постепенно и вече е започнало. В милиони хектара земя в Сибир, дадени на Китай от Путин на бългосрочни концесии се заселват милиони китайци.

  91. 91 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3973 Неутрално

    До коментар [#24] от "bxr35608444":
    "В Китай в момента учат повече от половин милион чужди студенти . От Тайван над 12 000 . От САЩ над 20 000 . От Южна Корея над 50 000 ."

    Линк?

  92. 92 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3973 Неутрално

    Голяма грешка беше, че извадиха от калта Китай вместо рашъните.
    —цитат от коментар 52 на blondofil


    Значи рашъните са в калта? Правилно. И това съвсем не е грешка. Напротив. Така трябва да бъде, рашъните да са в калта.

  93. 93 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 942 Неутрално



    До коментар [#91] от "tacheaux":


    До коментар [#24] от "bxr35608444":"В Китай в момента учат повече от половин милион чужди студенти . От Тайван над 12 000 . От САЩ над 20 000 . От Южна Корея над 50 000 ."Линк?
    —цитат от коментар 91 на tacheaux


    То нещо се изживяваш като Белия Господар , който нарежда на слугите си разни задачи и те са длъжни да му изпълняват прищявките .

    Като не ми вярваш напрегни си мозъчните гънки и си намери линка сам . Ако искаш да ме обориш намери линк , който опровергава моята информация .



  94. 94 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 774 Неутрално

    Ето ги хората от Синдзян — който се интересува може да види в това видео колко са опресирани. 😄

    https://youtu.be/Kiuj9FiI0tc





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK