
© dpa
Авиокомпания "Луфтханза" и железопътният оператор "Дойче бан" обявиха плановете си тази година да подобрят възможността пътниците да се свързват с ключовото летище във Франкфурт със скоростни влакове вместо с вътрешни полети. Все повече превозвачи търсят начин да отговорят на критиките за щетите на околната среда, причинявана от полети на малки разстояния, обяснява агенция ДПА.
Услугата е насочена предимно към пътниците за далечни полети, на които ще бъдат предложени още 5 града, от които бързо да стигат до аерогарата във Франкфурт. От юли към мрежата на Lufthansa Express Rail ще бъдат добавени Хамбург и Мюнхен, а от декември - Берлин, Бремен и Мюнстер. В момента тази система обхваща 17 града.
В края на годината "Дойче бан" ще направи още по-кратко пътуването до Франкфурт с интерсити влакове, като се премахнат спиранията на места за връзки с Кьолн, Мюнхен и Нюрнберг.
Пътниците на Lufthansa Express Rail разполагат само с един билет за връзка с полета си, но ако пристигането се забави, автоматично получават резервация за следващия полет. Освен това на терминала те могат да преминават по-бързо през някои контроли, а при забавяне на полета - според категорията на билета си - получават и достъп до ложи или безплатни услуги.
-
Багажът, който за далечни пътувания обикновено е повечко, остава проблем - всеки трябва лично да си го пусне, а след полет с голям самолет се чака повече за получаването му. За улеснение на отпътуващите обаче се разширяват точките за обработване на куфарите от автомати, а не от служители. Предишните опити багажът да се чекира на жп гарите се оказаха твърде сложни и скъпи. Сега "Дойче бан" обмисля монтиране на скенери на гарите и пускането на товарни вагони за багажа, а авиокомпанията да дава приоритет на използващите влак, включително при разтоварването от самолета.
Новата услуга е наричана в медиите още Super-Sprinter, но до декември "Луфтханза" ще трябва да даде отговори на ключови въпроси. Един от тях е защо в същото време не обявява и спиране на вътрешни полети. Друг е как ще приложи схемата в Мюнхен, след като баварската столица не е свързана с мрежата за скоростни влакове ICE.
Ако железниците предложат добри варианти, връзките чрез полети на малки разстояния може да не се използват, каза за ДПА Хари Хохмайстер, член на борда на авиокомпанията. Той даде пример какво се е случило с летищата край Кьолн, Дортмунд и Падерборн. Според него въпросът е да се оптимизират и двата вида транспорт, които могат да съществуват паралелно. "Но, разбира се, ще има и по-малко полети с по-малки самолети, по-рядко... и това ще засегне някои дестинации в Германия."
Vlado Nikolov
Рейтинг: 3626 НеутралноКато идея е много по - добро и икономично.
gooodnight
Рейтинг: 317 НеутралноХората мислят!
anonimnii
Рейтинг: 2578 НеутралноЕдни турски влогъри преди 2 г. направиха експеримент как се стига по бързо от летище "Ататюрк" (бившето централно летище в Истанбул, намиращо се в края на европейската част (посока Европа)) до летище "Сабиха Гьокчен" (второто летище на Истанбул, намиращо се към края на азиатската част на града).
Анатема на комунизма!Единият тръгна с градският транспорт, а другият тръгна със самолет първо до Анкара и после от там с прекачване до "Сабиха Гьокчен.
И въпреки, че в Анкара самолетът на който трябваше да се прекачи направи закъснение от 25 мин., все пак този който тръгна със самолет пристигна първи.
Цялото пътуване продължи 3 ч. и 40 мин.
radelmarfx
Рейтинг: 565 НеутралноЗа първи път чувам някй доброволно да дава част от пазара си на друга компания. Ох забравих че живеем в ЕССР където развития комунизъм е победил вече.
Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriberСд
Рейтинг: 756 НеутралноТози дето е тръгнал с градски транспорт,ако беше взел такси щеше за под 1 час да стигне.Иначе аз съм го минавал това разстояние с 2 метро влака,1 под Босфора влак и 1 автобус за под 2 часа.
Лео
Рейтинг: 1181 НеутралноКой каза, че държавните железници са лоши?
Гарван
Рейтинг: 943 НеутралноДобра идея за хора които не бързат и имат време, а те така или иначе ползват "Дойче бан". Тези, които ползват "Луфтханза" вътрешни полети обикновенно са по бизнес дела и времето им е кът. Тези хора трудно ще се прехвълят на влака. За сравнение Мюнхен-Хамбург със самолет времетраене 1:20 - 1:38часа, с влак най-бързо 5:43часа. Сложи на самолета +1 час за чекиране, проверки и т.н. пак има разлика от 3часа. Ако пътят е двупосочен за 1ден ето ти 6часа разлика.
Лео
Рейтинг: 1181 НеутралноЗащо взимате предвид само времето на полета? Ами пътя до летището и чакането и после пътя от другото летище до центъра? Колко е пътя от центъра на Мюнхен до летището и после в Хамбург до центъра? Германците имат отлична свързаност по релси, било то с ICE, U-Bahn или S-Bahn.
radelmarfx
Рейтинг: 565 НеутралноВсичко държавно е лошо. Държавната работа не създава продук, само преразпределя съществуващ такъв Не поддържам никоя партия или чужда държава. Държавите са подтисници на свободния човек и на капитализма. Най удачната система която позволява най много свободи е анархическия капитализъм. Повече на моя канал: https://www.youtube.com/channel/UCtu_sd6wJycUkJwU8u4dkJw?view_as=subscriber
Ebeneezer Goode
Рейтинг: 741 НеутралноE, като знаем какви царе на закъсненията са DB, ще има бая изпуснати полети.
Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn'tТе и до момента го ползваха този вариант, някои ICE влакове си имаха и LH номер, като полет. Какво точно е ново или се е променило не е ясно.
Само дето Луфтханза яко пострада от COVID-a. DB също, но по-малко.
dgs42646262
Рейтинг: 0 НеутралноICE е супер, често ползвам.
Гарван
Рейтинг: 943 НеутралноДо коментар [#8] от "Лео": Летище Мюнхен-Център ок. 40мин. Летище Хамбург - Център 20мин. Демек със самолет пак си мин. 2часа на кяр. Естествено това си има и съответната цена. Тази цена обикновенно е поета от работодателя/фирмата. Пак повтарям, ако не бързаш, не гониш друг полет с влак е по-удобно и икономично. Идеята на ЛХ е добра, но който досега е пътувал със самолет трудно ще се прехвърли на влак. Аз поне съм така.
vassilun
Рейтинг: 4723 НеутралноДо коментар [#12] от "Гарван":
"Демек със самолет пак си мин. 2часа на кяр."
На летището трябва да пристигнеш минимум два часа преди полета! После ще трябва да чакаш още за да получиш багажа си.
etty1
Рейтинг: 2409 ВеселоНемската практичност винаги е добър пример!
“The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstinshisharko
Рейтинг: 453 НеутралноМного добре измислено! Хората си правят и си развиват транспорта, а тука примата премиер се тупа по гърдите когато се асфалтира път до някое село или паланка.
Лео
Рейтинг: 1181 НеутралноДва часа не, но 40 минути със сигурност.
Апропо, ако в България имаше скоростен влак Варна-София, който да минава разстоянието за 2 часа и половина, не мисля, че някой щеше да пътува със самолет. Но затова нямаме такъв влак.
sim4o
Рейтинг: 1552 Неутрално“Друг е как ще приложи схемата в Мюнхен, след като баварската столица не е свързана с мрежата за скоростни влакове ICE.“
---------------
В Мюнхен има Интер Сити Експрес!
Ей пример:
https://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/en?ld=43167&country=GBR&protocol=https:&rt=1&OK #hfsseq1|k5.016284167.1615290503
Роси
Рейтинг: 7962 НеутралноНие отдавна приключихме с железопътния транспорт.
The Island
Рейтинг: 297 НеутралноВ България влаковете, особено товарните, минаха на дизел и не могат да тръгнат, вие за интер сити говорите.
ilinko
Рейтинг: 806 НеутралноДо коментар [#8] от "Лео":
Не съм запознат с транспорта в Германия, но във Франция например има TGV от Париж до Марсилия за 3 часа. Като гледам на картата от Хамбург до Мюнхен разстоянието е почти същото както от Париж до Марсилия. Би трябвало със скоростен влак това разстояние да може да се взема за 3 часа
T.M.
Рейтинг: 419 Неутрално[quote#8:"Лео"][/quote]
А още по-редно би било и да се вземе времето, в което се виси безцелно на летището. Само от това пътуването се забавя с минимум 1 час.
plamen_b
Рейтинг: 1777 ЛюбопитноДо коментар [#7] от "Гарван":
Първо, ICE (Intercity Express) се движи с 300 км/ч. Разстоянието Мюнхен (в Южна Германия)-Хамбург (северна) е под 800 км, така че ако влак не спира на прекалено много гари по пътя, може да го вземе за под 3 часа.
Второ, в статията говорят за пътници пътуващи с междуконтинентални полети (на далечни разстояния) с връзка Франкфурт (централна Германия). Франкфурт-Хамбург е под 500 км, Франкфурт-Мюнхен е под 400, така че ICE може да ги взима под 2 часа.
pet_fire
Рейтинг: 5653 НеутралноНие имахме една "скоростна" отсечка и след като Баце я тества с около 140 км друг влак не посмя да поддържа тази скорост
plamen_b
Рейтинг: 1777 ВеселоДо коментар [#6] от "Лео":
В интерес на истината, случвало ми се е 2 пъти (от 3-4 опита) немски влак да закъснява много (повече от половин час). Ако трябва да дадем пример за добри железници, Япония е по-подходяща. А пък ако търсим пример на много добра железопътна фирма в малка страна с планински ландшафт (като България), няма по-добър от Швейцария.
мики маус
Рейтинг: 1558 НеутралноДо коментар [#3] от "anonim440":
Прекосяването на Истанбул отнема време. Затова Ердоган инвестира в инфраструктура.
мики маус
Рейтинг: 1558 НеутралноВажно е Баце да пререже лентата.
Я виж колодрума в Пловдив! Наляха 50 милиона и нищо! Стои си заключен.
anonimnii
Рейтинг: 2578 НеутралноДо коментар [#26] от "мики маус":
Анатема на комунизма!Гледах някакъв женски волейбол наскоро от там.
Гарван
Рейтинг: 943 НеутралноДо коментар [#13] от "vassilun": Вася тук става въпрос за национални полети. При тях препоръчително е 90мин за да имаш време да се размотаваш по летището. Ако се чекираш онлайн, 40мин преди бординга е напълно достатъчно. При вътрешни полети се лети основно с ръчен багаж. Това е от моят дългогодишен опит по летищата на ФРГ. С влак съм пътувал само в случай, че няма полет ( сега по време на короната). С "Дойче бан" е по-комфортно , но мен ме изнервя ( най-вече времето за пътуване, което е поне 3пъти повече).
Гарван
Рейтинг: 943 НеутралноДо коментар [#22] от "plamen_b": Говориш с предположения. Отсечките по които ICE се движи с 300 км/ч са много малко. Затова Мюнхен - Франкфурт се взима за 3:13мин без прикачвания + ок.15 мин до летището. Преди 20на дни пътувано.
dedoliben
Рейтинг: 2188 ЛюбопитноЗначи всички сме за Влак обаче никой в България не може да го направи рентабилен.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIЯ дайте малко Германски ценички за да се посмеем всички.
За по простите:
Ако Влак пътува от София до Бургас за три часа пти цена на Билет 150 лева.
Пита се колко пътници ше има във влакът?
Martin Ivanov
Рейтинг: 982 НеутралноТочно между Мюнхен и Залцбург съм пътувал с Интерсити експрес, който като мина в австрийско стана Евосити . Не съм много съгласен, че столицата на най-богатата германска провинция не е вързана с високоскоростната мрежа.
mengo
Рейтинг: 568 ЛюбопитноДай им на Германците мантрата за околната среда (универсалнотот оправдание за всичко) и те веднага ще кълват на въдицата. От немеца пара неможеш и с ченгел да изкопчиш, но свикнаха, ако е за природата, да развръзват кесиите;
--оффтопик: те по този начин си и махнаха всичките атомни електроцентрали и бяха решили да минават на вятърна енергия, въведоха какви ли не закони за електрическа спестоваемост на къщите чрез задължителни изолации и коефициенти на загуба на топлина.--
Това, че Луфтханза едва крета и без солиден бейл аут от старна на държавата надали ли щеше да прокопса. То не бяха стачки през седмица последните няколко години, не бяха масови съкращения и сдружавания с кой ли не, а цените им са винаги минимум 2 пъти по-скъпи от лоу кост и 50% от други национални превозвачи. Етествено самолетите им се ползват или от бизнес труженици, на които разходите им ги плащат фирмите, или от немски пенсионери фрашкани с пари (а, да, и от хора, които все още си купуват билетите от летището като пред 60-те).
Тъй че, ако им излизаше на Луфтханза, щяха да си карат вътрешните полети, да си плащат нужното на зелената клика (в Германия за по-зелено скроените хора има графа "данък СО2" при купуване на какъвто и да е билет) и нямаше да ги е еня за околната среда. Но понеже са много зле в момента излизат с поредния маркетингов трик в комбина с другите момчета дето висят на държавни пари, въпреки че и те са +50% частни (ДойчеБан).
... а за това как зелените еко партии в западна европа са платформа на какви ли не глупости и как лесно се отвличат от про-мигрантски и от липса на по добър термин, от "про-левичарски" нагласи, въпреки многото по-наложащи проблеми в Германия като пазара на труда, мизерното заплащане спрямо супер-дългие работни часове и ограмният проблем с жилищата, изобщо няма нужда да споменавам.
mengo
Рейтинг: 568 Любопитнонякой да е влизал наскоро в ICE/EC ??
Вечно препълнени, редовно с хора седящи по земята, а резервацита на място е отделно 8 Евро отгоре на мин. 59 Евро цена за средно разстояние, освен ако не си 1-ва класа (от 20 до 50 Евро отгоре)
mengo
Рейтинг: 568 Весело""Хората мислят!""
-Да, сигурно, направо са го измислили
mengo
Рейтинг: 568 Неутралноне е доброволно, брат
sim4o
Рейтинг: 1552 НеутралноСвързана е - опитах се даже да дам разписание от ДБан - да се види, че има Интерсити , ама нещо сайтът не го публикува.
Не знам “Дневник“ що пише обратното.
А за Франкфурт има Интерсити и през Аушбург!
sim4o
Рейтинг: 1552 НеутралноТо и Региото върви до Залцбург, даже е валиден Байерн-тикет!
А летището във Франкфурт си е в мрежата и на евросититата и на скоростните френски влакове , там е и Мюнхен!
https://www.raileurope.com/?country=XX&locale=en¤cy=GBP
sim4o
Рейтинг: 1552 НеутралноЕто - днеска има още 6 Интерситита от Мюнхен до Франкфурт:
https://www.raileurope.com/journey/munich-frankfurt-am-main-hbf-u7yrkb?country=XX&locale=en¤cy=EUR
FourOhFive
Рейтинг: 1303 НеутралноЛуфтханза, както и Дойче Бан са с основен акционер - Федералната Република Граждани, не хранете трола. Минус, удивителна и да плува!
ivo
Рейтинг: 672 НеутралноИстината е че самолетите са по-безвредни, по-безопасни и по-евтини от влаковете!
Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!