
© dpa
Авиокомпания "Луфтханза" и железопътният оператор "Дойче бан" обявиха плановете си тази година да подобрят възможността пътниците да се свързват с ключовото летище във Франкфурт със скоростни влакове вместо с вътрешни полети. Все повече превозвачи търсят начин да отговорят на критиките за щетите на околната среда, причинявана от полети на малки разстояния, обяснява агенция ДПА.
Услугата е насочена предимно към пътниците за далечни полети, на които ще бъдат предложени още 5 града, от които бързо да стигат до аерогарата във Франкфурт. От юли към мрежата на Lufthansa Express Rail ще бъдат добавени Хамбург и Мюнхен, а от декември - Берлин, Бремен и Мюнстер. В момента тази система обхваща 17 града.
В края на годината "Дойче бан" ще направи още по-кратко пътуването до Франкфурт с интерсити влакове, като се премахнат спиранията на места за връзки с Кьолн, Мюнхен и Нюрнберг.
Пътниците на Lufthansa Express Rail разполагат само с един билет за връзка с полета си, но ако пристигането се забави, автоматично получават резервация за следващия полет. Освен това на терминала те могат да преминават по-бързо през някои контроли, а при забавяне на полета - според категорията на билета си - получават и достъп до ложи или безплатни услуги.
-
Багажът, който за далечни пътувания обикновено е повечко, остава проблем - всеки трябва лично да си го пусне, а след полет с голям самолет се чака повече за получаването му. За улеснение на отпътуващите обаче се разширяват точките за обработване на куфарите от автомати, а не от служители. Предишните опити багажът да се чекира на жп гарите се оказаха твърде сложни и скъпи. Сега "Дойче бан" обмисля монтиране на скенери на гарите и пускането на товарни вагони за багажа, а авиокомпанията да дава приоритет на използващите влак, включително при разтоварването от самолета.
Новата услуга е наричана в медиите още Super-Sprinter, но до декември "Луфтханза" ще трябва да даде отговори на ключови въпроси. Един от тях е защо в същото време не обявява и спиране на вътрешни полети. Друг е как ще приложи схемата в Мюнхен, след като баварската столица не е свързана с мрежата за скоростни влакове ICE.
Ако железниците предложат добри варианти, връзките чрез полети на малки разстояния може да не се използват, каза за ДПА Хари Хохмайстер, член на борда на авиокомпанията. Той даде пример какво се е случило с летищата край Кьолн, Дортмунд и Падерборн. Според него въпросът е да се оптимизират и двата вида транспорт, които могат да съществуват паралелно. "Но, разбира се, ще има и по-малко полети с по-малки самолети, по-рядко... и това ще засегне някои дестинации в Германия."