"Фолксваген" обяви 6 големи завода за автобатерии в ЕС, България не се споменава

"Фолксваген" обяви 6 големи завода за автобатерии в ЕС, България не се споменава

© dpa



Акциите на "Фолксваген" поскъпнаха с над 9% във вторник, ден след съобщението, че компанията ще открие 6 "гигазавода" за батерии за електромобили и че планира да удвои продажбите на такива модели през 2021 г. Пазарната оценка на германската корпорация наближи 150 млрд. долара.


Вторият по големина производител на коли в света демонстрира, че прави завой към борба за водеща позиция - и отправя предизвикателство към американската "Тесла" - при електромобилите. Новите заводи, както и глобална мрежа от зарядни станции трябва да са готови на няколко етапа до 2030 г.


Първият завод трябва да заработи през 2023 г. съвместно с шведската Northvolt в Хелефтьо, Североизточна Швеция. Две години по-късно - през 2025 г. - трябва да влезе в действие техен завод в германския град Залцгитер, но изцяло контролиран от германците.




Следва обект през 2026 г. в Испания, Франция или Португалия през 2026 г. и още един през 2027 г. в Полша Чехия или Словакия. Още два завода трябва да се появят до 2030 г., но за тях не се споменават потенциалните държави. Щефан Вайл, премиер на Долна Саксония, побърза да заяви, че балтийският бряг на провинцията би бил идеално място, включително защото захранването от ветрогенератори ще се впише в "зелената" визия на компанията.


Първите два завода вече са вписани във финансовите планове на "Фолксваген", но за останалите се води "задълбочена дискусия" и отговорите ще зависят от финансовите постижения на корпорацията.


"Трансформацията ни ще бъде безпрецедентна. Е-мобилността стана основен бизнес за нас", каза Херберт Дийс, главен изпълнителен директор на събитие, в което участваха и колегите му от BP, Enel и Iberdrola.


В партньорство с изброените компании Volkswagen планира да оперира до 2025 г. общо 18 хиляди станции за бързо зареждане на електромобили. Това е увеличение 5 пъти на тази мрежа. В инициативата ще бъдат вложени 400 милиона евро. "Ще направим така, че зареждането ще е лесно толкова, колкото да си напълниш резервоара", каза Дийс. До средата на десетилетието така би трябвало да се покрие една трета от нуждата за публични зарядни станции в Европа.


Приблизително толкова (17 000) станции са планирани за Китай, а 3500 - за Северна Америка за същия период.


На презентацията бяха показани планове за призматична акумулаторна клетка, която да се произвежда от 2023 г. Това е различен модел от този на Tesla, прилича на книга с твърди корици, но и в момента е по-скъпа. "Общо взето ще понижим цените на батерийни системи до под 100 евро за киловатчас. Това най-после ще направи е-мобилността достъпна и доминираща технология", каза Томас Шмал, член на борда на "Фолксваген". Това е цена, за която се смята, че прави електромобила наистина конкурентен на такъв с двигател с вътрешно горене.


Компанията очевидно иска да ограничи зависимостта от доставки и производство в Азия, както и да има контрол в Европа над целия процес.


Енергийните планове включват и възможност от електромобилите да се печели - когато са натрупали излишък от енергия от соларните си системи, те ще могат да захранват с нея мрежата вкъщи.


През миналата година Volkswagen е прозивел малко над 422 хиляди електромобила.

Коментари (188)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4799 Неутрално

    Всички бягат от бойковината. Нужна е спешна промяна.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2556 Неутрално

    Лукаво управление Фолксваген жадува, но Фолксваген няма да му се даде, освен един през крив макарон.

    Гербаджийски корумпари, посрамихте България! Приравнихте ни с банановите републики!
  3. 3 Профил на Шоршо
    Шоршо
    Рейтинг: 994 Неутрално

    Що някой да не би наистина да е очаквал, че VW ще инвестира на територията?

  4. 4 Профил на oldschool
    oldschool
    Рейтинг: 314 Неутрално

    това е бъдещето, но у нас скоро няма да е масово. българинът си тачи нафтата и да му бръмчи двигателят на 20г

  5. 5 Профил на Емил Добрев
    Емил Добрев
    Рейтинг: 332 Весело

    Всички бягат от бойковината. Нужна е спешна промяна.
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    Промяната се отлага за неопределено време. Та така...

  6. 6 Профил на pepisky
    pepisky
    Рейтинг: 747 Неутрално

    Щом германците се заеха, ще ги бъдат електричките. А имаше толкова много песимисти. Мъск поведе четата и вече няма връщане назад.

  7. 7 Профил на d04
    d04
    Рейтинг: 136 Неутрално

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    А сигурен ли си, че Фолксваген няма да бяга от ниновината или трифоновината?

  8. 8 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2556 Неутрално

    [quote#5:"Емил Добрев"][/quote]

    Настроение: кефлийско

    Гербаджийски корумпари, посрамихте България! Приравнихте ни с банановите републики!
  9. 9 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2320 Весело

    Другия път !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  10. 10 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2767 Неутрално

    Всички бягат от бойковината. Нужна е спешна промяна.
    —цитат от коментар 1 на КМЕТ В СЯНКА


    И от ердогановината....

    shlshlshlshl
  11. 11 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2823 Неутрално


    "България не се споменава"

    Защо да се споменава? Нали става думи за заводи, а не за чекмеджета?

  12. 12 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4799 Неутрално

    До коментар [#5] от "Емил Добрев":

    Никой не е вечен. Основен природен закон.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  13. 13 Профил на atag
    atag
    Рейтинг: 573 Разстроено

    Е за какво да идват - да го направят, пък да го хареса Шиши и да им спретнат някое разследване за внос на опасни боклуци... После върви обяснявай, че нямаш сестра...

  14. 14 Профил на Емил Добрев
    Емил Добрев
    Рейтинг: 332 Весело

    [quote#5:"Емил Добрев"]
    —цитат от коментар 8 на cinik
    Настроение: кефлийско[/quote]

    Позна, уважаеми.

  15. 15 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4053 Неутрално

    И няма как да ни "огрее" при тази колосална корупция!Повече от десет години ГЕРБ на власт и нито един знаков чуждестранен инвеститор от подобен клас!Само някакви доставчици на най-прости автомобилни компоненти!

  16. 16 Профил на witch_doctor
    witch_doctor
    Рейтинг: 764 Весело

    А мутропитека споменава ли се?

    Аха ясно, майка му...

  17. 17 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1946 Неутрално

    Пък аз мисля, че новината е добра.

  18. 18 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2327 Неутрално

    Жалко, можехме да съживим Северозапада, с реанимация на акумулаторния завод в Монтана. Вярно, че нямаме залежи на литий, но пък продукцията на Михайловград се представяше (някога) съвсем не лошо в електрокари, камиони и кораби.

  19. 19 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2302 Неутрално



    При заводите за електромобили най-важният фактор е близостта до завод за батерии (парчето тежи един тон). По тази причина в самата Германия в момента се строят заводи за батерии, за да са близо до заводите за автомобили.

  20. 20 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 797 Неутрално

    Бягат от руските помияри ....нормално е......

  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22 Профил на Curb Your Enthusiasm
    Curb Your Enthusiasm
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Никой не иска да прави бизнес с мутри в червения кенеф.

  23. 22 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2302 Неутрално

    До коментар [#18] от "ivanpopov":

    в пост 19 съм обяснил, че завод за батерии са прави в близост до завод(и) за електромобили.

  24. 24 Профил на Milko
    Milko
    Рейтинг: 120 Неутрално

    "България заема най-ниската в Европейския съюз позиция в Индекса за възприятие на корупцията за 2019 г. на "Прозрачност без граници" и Индекса за свобода на медиите на "Репортери без граници". Тези позиции подчертават колко големи са предизвикателствата пред България. Българското правителство и правораздавателната система трябва да полагат усилия за спазване върховенството на закона за всички граждани, а не само за някои от тях, а медиите трябва да са свободни да съобщават истината, без да са подлагани на тормоз, насилие или наказания."

    После не се чудете що няма големи чужди инвеститори, особено пък след фиаското Булгартабак, където Шиши и ДПС спряха Филип Морис само и само за 6 години да убият този бранш. Вместо това си избраха Гърция, където няма такава корупция. На запад не ядат доматите с колци.

  25. 25 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 1680 Весело

    Не е за чудене, защото още не сме им изкупили другите.......

  26. 26 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2792 Неутрално

    Жалко, можехме да съживим Северозапада, с реанимация на акумулаторния завод в Монтана. Вярно, че нямаме залежи на литий, но пък продукцията на Михайловград се представяше (някога) съвсем не лошо в електрокари, камиони и кораби.
    —цитат от коментар 18 на ivanpopov


    май няма много голяма прилика между технологиите в монтана и тези на тесла. все им викат батерии, но са много, много различни

  27. 27 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1183 Неутрално

    Без изненади.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  28. 28 Профил на Matrix
    Matrix
    Рейтинг: 267 Неутрално

    До коментар [#18] от "ivanpopov":в пост 19 съм обяснил, че завод за батерии са прави в близост до завод(и) за електромобили.
    —цитат от коментар 22 на Нинов


    Искаш да кажеш, че по Дунав не могат да ги транспортират и да спЕстат некой леф?
    Аз пък си мисля, че от тук бягат заряади скапанатта корупция ! Иначе в монтанско/ломско/видинско за по 600 евро заплата хора ще се намерят да бачкат !
    Мислиш ли, че няма да пестят достатъчно, при положение, че там разходите за всеки работник ще са по 6 ?

    Живеем в държава, в която Венета Райкова е написала повече книги, отколкото министър-председателят е прочел...
  29. 29 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2943 Неутрално

    Ние тука ще им пишем софтуера, щото е с доста по-голяма добавена стойност. :)

  30. 30 Профил на wkk57607068
    wkk57607068
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Нормалните хора в Европа не искат да работят с мутри и ПКП. Само ние си ги обичаме и избираме.

  31. 31 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 1222 Неутрално

    Какъв фолксваген в тая отровна бизнес среда. От както е Бойко читав инвеститор не е дошъл

  32. 32 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3040 Весело

    Мисля, че и Фолксваген, и GM сгряха какво е най- голямото предимство на Тесла:

    ВЕРТИКАЛНАТА ИНТЕГРАЦИЯ!

    Дано си изпълнят плановете!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  33. 33 Профил на Lich King
    Lich King
    Рейтинг: 548 Весело

    При заводите за електромобили най-важният фактор е близостта до завод за батерии (парчето тежи един тон). По тази причина в самата Германия в момента се строят заводи за батерии, за да са близо до заводите за автомобили.
    —цитат от коментар 19 на Нинов


    Ами 85 кВтч вата батерия на Тесла която се състои от 7104 мини-батерии, дълга е 210 см, дебела 15 см и широка 150 см тежи около 540 кг.

    Много по лека е от тон, да не кажа наполовина почти!

  34. 34 Профил на Lich King
    Lich King
    Рейтинг: 548 Весело

    При заводите за електромобили най-важният фактор е близостта до завод за батерии (парчето тежи един тон). По тази причина в самата Германия в момента се строят заводи за батерии, за да са близо до заводите за автомобили.
    —цитат от коментар 19 на Нинов


    Ами 85 кВтч вата батерия на Тесла която се състои от 7104 мини-батерии, дълга е 210 см, дебела 15 см и широка 150 см тежи около 540 кг.

    Много по лека е от тон, да не кажа наполовина почти!

  35. 35 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 1222 Неутрално

    Те са анализирали електронното правителство на Дончев и им се е сторило прекалено сложно.

  36. 36 Профил на wkk57607068
    wkk57607068
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Завод на Фолксваген за батерии, в който внезапно да нахълтат хората на Гешев. И след това да се окаже собственост на Пеевски.

  37. 37 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 952 Неутрално

    Какви батерии в държава, която 90% от народонаселението откровено ненавижда дори най-малкия намек за зелена икономика и технически прогрес. Виж ако решат да изнесат производството на дизелови двигатели след 30 години тук, може и да се класираме.

  38. 38 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 603 Неутрално

    НИКОЙ НЕ ИСКА ДА СЕ ЗАНИМАВА С МАЛОУМНИ МУТРИ

  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  40. 40 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3040 Весело

    Между другото, Фолксваген ще назначава 6000 програмисти в опит да придобие и такива възможности.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  41. 41 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2612 Неутрално

    6 големи завода за автобатерии в ЕС, България не се споменава
    _______________________
    Като оставам на страна това ,че проблема с липсата на инвестиции е в правителството, аз от доста време говоря,че ще е много ползотворно за икономиката да се бойкотират немски корпорации от търговско-банковата окупация!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  43. 43 Профил на d04
    d04
    Рейтинг: 136 Весело

    До коментар [#21] от "crq15625101":

    Дано Нинова влиза в Дневник и дано гледа плюсовете и минусите под коментарите... Сигурно ще си повярва, че този път вече ще спечели изборите и може пак да пробва да ни убеди, че демокрацията ни била отнела много.

  44. 44 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3040 Неутрално

    Батерии и Софтуер, това са нещата които не трябва да се аутсорсват и Тесла го доказа.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  45. 45 Профил на Емил Добрев
    Емил Добрев
    Рейтинг: 332 Неутрално

    Всички страни в Европа, в които Фолксваген няма да открива завод за батерии, да се считат за корумпирани. "Желязна" логика.

  46. 46 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 1801 Неутрално

    До коментар [#29] от "realguru":

    Не само.
    Фолксваген е един от най-големите клиенти на габровската индустрия. Като почнеш от инструменти и свършиш с ресори и кранове.
    Ама отде да знаят сините болшевики.
    Те си искат по болшевишки мегазавод. Като Радомир.
    Сега ще ме едната щото те в завод не са влизали:)

  47. 47 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2302 Неутрално

    До коментар [#34] от "Lich King":

    в посл. година е бъкано със статии, защо заводите за батерии требело да бъдат в близост до заводите за електромобили. На некъф СУФ (май Ягуар беше) му карали 1 т. батерията от над хиляда километра, което било голем проблем.
    И на мен ми звучи странно, но така пишат.

  48. 48 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 2127 Неутрално

    Щом германците се заеха, ще ги бъдат електричките. А имаше толкова много песимисти. Мъск поведе четата и вече няма връщане назад.
    —цитат от коментар 6 на pepisky


    Немските фирма бяха изнудени да минат към електроавтомобили!

    Първо дизел скандалът, мейнстрийма така го раздуха, че само загубите на ВахВе са 9 милиарда евро за 2020.

    Второ "зелената сделка", която е един фейк, понеже един електроавтомобил има в батерията толкоз СО2 колкото един бензинов ще изпусне за 10 години.

    Трето липсва достатъчно литии/редки метали, сега той се добива в Африка с детски труд, Китай отдавна забрани износът на техните редки метали.

    Четвърто за сега зареждането с ток в Германия става с 30% от въглищните централи, които чак през 2038 година ще спрат да произвеждат ток. Тогава колко са екологични електроавтомобилите?

    Пето липсва инфраструктура за зареждане на елктроавтомобили, инвестициите тук ще засегнат цялата градска структура, включително всички сгради.

    Шесто когато разчитаме само на вятърничава и слънчева енергия какво би станало, ако няколко дена е облачно с много слаб вътър? Катастрофа?

    Седмо само в Германия ще изчезнат 300 000 работни места, понеже елавтомобилите имат по-прости агрегати.

    Така че, електроавтомобилите не са паницея, а само една малка ниша, която ще се разраства поне още 20 години!

  49. 49 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 2127 Неутрално

    Всички страни в Европа, в които Фолксваген няма да открива завод за батерии, да се считат за корумпирани. "Желязна" логика.
    —цитат от коментар 45 на Емил Добрев


    При нас завод за батерии може да отвори Дачия, Крайова е на едон хвърлей път, има мост на Дунав.

  50. 50 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 1801 Неутрално

    До коментар [#47] от "Нинов":

    Фолксваген са огромна ламя. Чак се смайвам от логическата им.

  51. 51 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2327 Неутрално

    До коментар [#18] от "ivanpopov":в пост 19 съм обяснил, че завод за батерии са прави в близост до завод(и) за електромобили.
    —цитат от коментар 22 на Нинов


    Прав сте. Обаче, уви, такъв в България скоро няма да видим.

  52. 52 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 2127 Неутрално

    И няма как да ни "огрее" при тази колосална корупция!Повече от десет години ГЕРБ на власт и нито един знаков чуждестранен инвеститор от подобен клас!Само някакви доставчици на най-прости автомобилни компоненти!
    —цитат от коментар 15 на bat_plamen


    От всички премиери само Виденов отказа инвестиция на Ровър във Варна. Това е преди около 25 години.

    Колосална грешка на Виденов и БСП, сугурно комунистите тогава са разчитали на завод за Жигулита?

  53. 53 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 955 Неутрално

    Прост народ слаба държава , и липса на инвестиции ....

  54. 54 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 1801 Неутрално

    До коментар [#51] от "ivanpopov":

    Къде видя толкова свободни квалифицирани работници в България накуп за такъв завод?!
    Сподели да знаем ако дотрябват.
    То за българските заводи няма хора. Внасят се всякакви. Да не говоря, че пенсионери работят докато мърдат.
    Абу вървете в един завод на живо.

  55. 55 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3040 Неутрално

    Между другото, Фолксваген има дял в една много обещаваша компания за батерии от Калифорния, наречена Куантумскейп, Quantumscape.

    В тази компания борда на директорите са такива имена като Бил Гейтс и основателя на Тесла и дългогодишен технологичен шеф на Тесла, втори след Мъск, Джей Би Страубъл.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  56. 56 Профил на Lich King
    Lich King
    Рейтинг: 548 Весело

    До коментар [#34] от "Lich King":в посл. година е бъкано със статии, защо заводите за батерии требело да бъдат в близост до заводите за електромобили. На некъф СУФ (май Ягуар беше) му карали 1 т. батерията от над хиляда километра, което било голем проблем.И на мен ми звучи странно, но така пишат.
    —цитат от коментар 47 на Нинов


    Виж сега Нинов, погледни на Мъск гигафабриката за батерии в Невада и погледни къде му е най-близката фабрика за електромобили!

    С Google Earth e лесно.

    А между другото статиите трябва да се отсяват!

  57. 57 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 582 Неутрално

    До коментар [#51] от "ivanpopov":

    ще видим ако гласуваш
    за демократите.

  58. 58 Профил на EU Fighter
    EU Fighter
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Няма и за какво. С това ниво на образованост..... Не мисля...

  59. 59
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  60. 60 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 582 Неутрално

    До коментар [#44] от "Realist":

    и хардуеър също.
    чипа за self driving software-a.

  61. 61 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 836 Неутрално

    Преди няколко дена двама американски сенатори казаха нещо не много лицеприятно за България на ГЕРБ. Е, имаше реакция на ГЕРБавите министри (ала-бала, някакви си "сенаторчетата").
    На 04.04. има избори, да внимаваме за кого си даваме гласовете!
    Стига с тези чалгари, мъжкари, тъпанари, любители на сръбски певачки!

  62. 62 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 945 Неутрално

    До коментар [#52] от "Dariya Koleva":

    “От всички премиери само Виденов отказа инвестиция на Ровър във Варна. Това е преди около 25 години.”

    Какво за завода на Ровър?
    Това нещо, не беше предназначено да работи, а да се вземат едни пари.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  63. 63 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1575 Неутрално

    В същото време Турция подписа договор с Форд за производство на електромобили и батерии за износ в Европа. Ние ще произвеждаме батериите за цяла Европа , се перчеше днес Ердоган.

  64. 64 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 945 Весело

    Завод за батерии, едва ли! Виж за преработка на стари батерии, о йе!

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  65. 65 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2792 Неутрално

    До коментар [#55] от "Realist":

    те о за някакви австрийци обясняваха, колко били обещаващи, та арни беше инвеститор ама се оказаха академици - нямат продукт. докато тесла реди фабрики. много са далеч, а ако отчетем и автономните алгоритми на мъск, там става страшно

  66. 66 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1737 Неутрално

    А Фолксваген казвали ли са някога, че смята да откриват завод за батерии у нас? Какви са тия интерпретации на тази новина?

  67. 67 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2116 Любопитно

    До коментар [#31] от "nij50393132":


    Какъв фолксваген в тая отровна бизнес среда. От както е Бойко читав инвеститор не е дошъл
    —цитат от коментар 31 на nij50393132


    Не, че съм "бойковист"
    и тиквичко ми е изключително противен,
    ама и преди него пак,
    какви чак толкова "читави"
    инвеститори са дошли?!?
    За всичките години на "прехода",
    свестните инвеститори,
    колко са и кои са?

  68. 68 Профил на Синдбад-мореход
    Синдбад-мореход
    Рейтинг: 218 Неутрално

    Не е вярно, че България няма да участва в електрическия проект а VW ! Христо е в напреднала фаза на преговори за производството на ауспусите на колата! Дори няколко рола ламаринда поръчал от Магнитогорския металургичен комбинат и стоят складирани в мазата на женерала!

    легендарный купец, моряк и путешественник, попадавший во множество фантастических приключений
  69. 69 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2302 Неутрално

    До коментар [#56] от "Lich King":

    виж държавите, в които ФВ ще строи заводи за батерии са такива дето вече си имат заводи за коли.
    Няма Сърбия, няма Македония, няма Румъния, няма Гърция, няма Украйна, няма Италия,.

  70. 70 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 836 Неутрално

    Прав сте. Обаче, уви, такъв в България скоро няма да видим.
    —цитат от коментар 51 на ivanpopov


    България не само географски е в периферията на Европа, но и инфраструктурно. Инвестира се само в София, и покрай пътя свързващ Европа с Б.И. - от немай къде!
    И ремонти, ремонти, ремонти! И КРАДЕНЕ (усвояване)!!

  71. 71 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 582 Неутрално

    До коментар [#65] от "karatista":

    сега ги усъвършенства, ама това
    обозначаване (labeling) е трудното.
    тука ейай-а е the tip of the spire.
    и го вгражда в чипа. абе няма да е лесно,
    но явно си прави кооперации с neualinka.

  72. 72 Профил на Lich King
    Lich King
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#56] от "Lich King":виж държавите, в които ФВ ще строи заводи за батерии са такива дето вече си имат заводи за коли.Няма Сърбия, няма Македония, няма Румъния, няма Гърция, няма Украйна, няма Италия,.
    —цитат от коментар 69 на Нинов


    Нинов, няма да споря с теб! Издишаш!

  73. 73 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2116 Весело

    До коментар [#41] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":


    6 големи завода за автобатерии в ЕС, България не се споменава_______________________Като оставам на страна това ,че проблема с липсата на инвестиции е в правителството, аз от доста време говоря,че ще е много ползотворно за икономиката да се бойкотират немски корпорации от търговско-банковата окупация!
    —цитат от коментар 41 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    Само с немските или и с другите подобни?!?

  74. 74 Профил на Hristo Daskalov
    Hristo Daskalov
    Рейтинг: 704 Неутрално

    Време е да уволним Бойко Борисов.

  75. 75 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2792 Неутрално

    До коментар [#71] от "mihail_p":

    смятай ако на тях им трудно, то в европа такъв софтуер никога няма да се напише, че освен сап друго няма

  76. 76 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2302 Неутрално

    До коментар [#72] от "Lich King":

    Твоята основна фунция е да цъкаш минуси, цитопласте.

  77. 77 Профил на Lich King
    Lich King
    Рейтинг: 548 Весело

    До коментар [#72] от "Lich King":Твоята основна фунция е да цъкаш минуси, цитопласте.
    —цитат от коментар 76 на Нинов


    Щом си рекъл, така да е! Хехехеееее

  78. 78 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1777 Весело

    И няма как да ни "огрее" при тази колосална корупция!Повече от десет години ГЕРБ на власт и нито един знаков чуждестранен инвеститор от подобен клас!Само някакви доставчици на най-прости автомобилни компоненти!
    —цитат от коментар 15 на bat_plamen


    Заводите са демоде!
    Виж Лидл и JYSK какви складови бази имат! Това е истината! Хай тек отвсякъде.

  79. 79 Профил на Milko
    Milko
    Рейтинг: 120 Неутрално

    До коментар [#56] от "Lich King":виж държавите, в които ФВ ще строи заводи за батерии са такива дето вече си имат заводи за коли.Няма Сърбия, няма Македония, няма Румъния, няма Гърция, няма Украйна, няма Италия,.
    —цитат от коментар 69 на Нинов


    Абе Нинов, да те питам с Булгартабак и как изпуснахме голям инвеститор, а пък имахме заводи. Булгартабака отиде при BT invest(част от групата на руската банка ВТБ), един от акционерите във фалиралата по-късно КТБ. После "Булгартабак" премина в ръцете на офшорки, за които всички освен джипката и Цацата/Гешев знаят, че са свързани с Шиши. Междувременно Филип Морис си избраха Гърция и наляха 300 млн ево за фабриката си до Атина и още толкова в завода в Румъния.
    Ще видите чужди инвестиции с тая корупция на куково лято.

  80. 80 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 1171 Неутрално

    Нали “Булгарено”правиха,
    та ръцете си оставиха.

  81. 81 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 582 Неутрално

    До коментар [#75] от "karatista":

    мен sap са ми малко като адидас.
    само оптимизации без иновативни
    решения. съплайчейн мендиджмънт
    и разни неща за инженерството, ма не на супервисоко ниво.
    щатите са the frontend на изобретенията, заради културата
    и средата, която спомага за креативността.
    трябва среда в университетите, преподаватели с
    идеи за spin-off-и. ние си бараме палците, макар
    да имаме добри неща във ФМИ и МЕИ-то. просто няма
    кой да запали искрата на желанието. ето има техпарка,
    имаме, може би суперкомпютър, ама кой ще остане.
    всички учени които тръгват да правят докторски се изнасят.
    познавам хора с нанотехнологии, с какво ли не, разбягват се,
    заради безперспективността. жалко, че имаме потнциал,
    ама се преебава от глупости.

  82. 82 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 945 Любопитно

    До коментар [#80] от "Michael Jordan":

    Коя година се произвеждаше “Булгарено”, и кой си остави ръцете?

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  83. 83 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 1171 Неутрално

    За всичко, Премиера го обвиняват,
    а не тези, гдето колите сглобяват.

  84. 84 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2302 Неутрално

    До коментар [#24] от "Milko ":

    Темата не е тутун, а заводи за батерии, които си сакат заводи за електромобили в близост.

    Иначе Фолксваген няма проблеми да произвежда в несигурни държави като Китай, Бразилия, Русия, ЮАР.... без малко даже да идат в Турция.

    Даже обратното - те предпочитат точно такива локации, за да гърчат бачкерите.

    Иначе ако искаш примери за успешни инвестици - ето ти Аурубис, покрай когото България стана петият по големина в света вносител на медна руда (концентрат).

  85. 85 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2792 Неутрално

    До коментар [#81] от "mihail_p":

    щото сме все академици, няма кой да комерсиализира. преди време гледах преподавател от станфорд. за 10тина години три фирми е продал на intel, vmware и някой си още там. ма с това ниво на унсс и другите, все ще сме с гайдите

  86. 86 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2869 Неутрално

    Мутрите Бобокови, дето назначават посланици няма да допуснат конкурения в производството на акумулатори. Дълбока държава.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  87. 87 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1136 Разстроено

    А Фолксваген казвали ли са някога, че смята да откриват завод за батерии у нас? Какви са тия интерпретации на тази новина?
    —цитат от коментар 66 на nema_labavo


    Не са интерпретации, а констатации. Не особено приятни за България.
    До коментар [#66] от "nema_labavo":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  88. 88 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3267 Неутрално

    "Фолксваген" обяви 6 големи завода за автобатерии в ЕС, България не се споменава"

    Но пък и

    "Още два завода трябва да се появят до 2030 г., но за тях не се споменават потенциалните държави."

    Обаче пък важното е, че от 0.5.04 започваме да даваме по 5000 лв на закупен емобил

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  89. 89 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 582 Неутрално

    До коментар [#85] от "karatista":

    гайди е комплимент.
    унсс-то продуцира банкови чинивници
    в най-добрия случай. мен надеждата във
    fin-tech-a ми е американския, ама и от там
    ходят навън, макара да са доста добри.

  90. 90 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3684 Неутрално

    До коментар [#63] от "half truth":

    се перчеше днес Ердоган.
    ======
    Вчера го каза..... " Турция ще е най големия износител на батерии за автомобили...."....
    В Турция вече има и фабрика за необходимата алтернатива.... ASPİLSAN

    https://www.aspilsan.com/haberler.asp?id=134

    Bukalemun
  91. 91 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 737 Неутрално

    Пълни глупости. Няма компания в света, която да е на печалба от ел. автомобили. Всички искат да се покажат колко са зелени, а всъщност печалбите им са най-вече от SUV. Хората искат джипове с мощни мотори, и това е истината. Дори марки като Фиат и Шкода пуснаха вече такива модели. Това е бъдещето.

  92. 92 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1737 Неутрално

    До коментар [#87] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":

    Да, констатациите са неприятни и за още 20 неспоменати страни от ЕС.

  93. 93 Профил на Борис
    Борис
    Рейтинг: 1071 Любопитно

    А едно време произвеждахме десетки хиляди елктрокари и батерии за тях?

  94. 94 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2792 Неутрално

    До коментар [#89] от "mihail_p":

    американския съвсем го бях забравил. нямам идея, що са го забили в благоевград, то там няма нищо.

  95. 95 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1771 Неутрално

    Фолксваген скоро ще са лидери и при електромобилите, но....дано дадат на друг да прави дизайна на интериора!
    При ID.3 и ID.4 някакви дизайнерки проктираха салони като за кифли.

  96. 96 Профил на Al Tikvone
    Al Tikvone
    Рейтинг: 381 Неутрално

    И що пък точно в България трябва да има точно завод за батерии и то точно но Фолксваген?!

    До коментар [#42] от "Да вярваме на истината":

    ФВ не са чели рейтинга на Фич и нищо не разбират от инвестиции.
    Буци строи държавни бензиностанции и държавна петролна компания и гори боку-ци на сицилианската мафия в тецовете и плаща 3 милиарда за руски газопроводи
    Щото Буци е десен и ни пази от комунизма и руснаците.
    Видими резултати - 11 години ГЕРБ - 11 години Електрификация , Газификация и Съветска Власт

    Because they're afraid that there's more to reality than they have confronted. That there are doors that they're afraid to go in, and they don't want us to go in there either, because if we go in we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control. Ken Kesey
  97. 97 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1136 Весело

    До коментар [#87] от "МОЙШЕ ТОЛКОЗ":Да, констатациите са неприятни и за още 20 неспоменати страни от ЕС.
    —цитат от коментар 92 на nema_labavo


    За хората в другите страни не знам, предполагам че е същото.Но тук е български форум с предимно български потребители😀 Та тях явно явно ги бригат тези констатации, всъщност фактите-ОЩЕ ЕДИН голям инвеститор инвестира другаде, а не в България!
    До коментар [#92] от "nema_labavo":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  98. 98 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3078 Неутрално

    И без Фолксваген ще съмне.

  99. 99 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 1171 Неутрално

    Аз си купих “Булгарено”в 1968 година за 6,250 лв. , което бяха 6 (шест) годишни инженерни заплати. Парите ги имах от продажбата на къщата в Павлово.
    с тази кола имах много проблеми,
    На всичко отгоре, кадровика ме викаше на разпит всяка седмица да ме пита от къде намерих парите!
    Накрая ме освободи от разпити, след като ми каза, че колата ми има хубав цвят. Тя беше винено червена!

  100. 100 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 1171 Неутрално

    Аз си купих “Булгарено”в 1968 година за 6,250 лв. , което бяха 6 (шест) годишни инженерни заплати. Парите ги имах от продажбата на къщата в Павлово.
    с тази кола имах много проблеми,
    На всичко отгоре, кадровика ме викаше на разпит всяка седмица да ме пита от къде намерих парите!
    Накрая ме освободи от разпити, след като ми каза, че колата ми има хубав цвят. Тя беше винено червена!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK