Корабът "Евър Гивън" отново потегли, трафикът в Суецкия канал е възстановен

Корабът "Евър Гивън" отново потегли, трафикът в Суецкия канал е възстановен

© Associated Press



Огромният контейнеровоз "Евър Гивън", блокиран почти седмица в Суецкия канал, окончателно потегли, след като от сутринта бе частично на вода, но насочването му продължи днес през почти целия ден.


"Свободна е", казва за "Ройтерс" един от участниците в операцията (на английски корабите обикновено се обозначават в женски род). Ръководителят на администрацията на Суецкия канал адмирал Осама Рабие потвърди, че е започнало пропускането на няколкостотин кораба през дългия 193 км канал.


"Евър Гивън" предстои да стигне до района на Големите езера - по-широк участък от канала - където ще бъде инспектиран съдът. Засега няма данни за техническа повреда.


Как бе освободен корабът




Корабът заседна във вторник. Оттогава се разчистваше пясъкът под него и влекачи се опитваха да го върнат във водата, след като блокира диагонално канала и това носеше загуби средно от 9-10 мрлд. долара на ден.


За преместване на дългия 400 м контейнеровоз бяха използвани както багери, които да разчистват пясък от плитчините на канала, където бяха заседнали носът и кърмата му, както и влекачи с въжета, които да се опитват да го издърпат дни наред. Всъщност такива багери често се налага да премахват пясък от бреговете на Суецкия канал, за да остане плавателен.


Операцията е преминала без разтоварване на контейнерите, което се смяташе за последна мярка (и щеше да удължи процеса).


Холандската компания "Боскалис", която участва в нея, заяви, че под Ever Given са изгребани близо 30 хил. куб.м пясък, а общо 13 влекача са използвани, за да бъде издърпан контейнеровозът обратно във водата.


Към 17:30 ч. българско време обаче над 360 кораба чакаха, за да преминат от двете страни (според египетска телевизия броят им достига 400). Блокажът създаде проблеми за световната търговия (през канала минава около 15% от превоза на стоки по море) и някои компании избраха да обикалят Африка, вместо да чакат каналът да се освободи, тъй като не бе известно колко време ще продължи операцията.


Преминаването на всички кораби, чакали дни наред, може да отнеме три дни, заяви още адмирал Рабие.

Ключови думи към статията:

Коментари (60)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на EU Fighter
    EU Fighter
    Рейтинг: 1080 Неутрално
  2. 2 Профил на bxr35608444
    bxr35608444
    Рейтинг: 938 Неутрално



    Кой ще понесе политическата отговорност ? Бойко , Орбан , Дуда , Путин , Син Дзинпин Льо Пен , Оставка .



  3. 3 Профил на Помuяр
    Помuяр
    Рейтинг: 641 Весело

    Тц-тц, каква загуба на време. Да бяха поискали да им пратим един отряд "черни нинджи", щяха да го разфасоват и репозиционират за ден-два. Те в това са специализирали от поколения.

    Иначе хубаво, че сагата с корабчето е приключила, кой обаче ще плаща сега за финансовите щети?

    Тъпак и дегенерат. Аполитичен безродник. Депресиран... от собствената си тъпота.
  4. 4 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1879 Неутрално

    Едно добро напомняне колко е крехък светът на комфорта
    в който си мислим, че всичко е сигурно и вечно -размина се на леко

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  6. 6 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1510 Неутрално

    ..а по тв в 17.00 казаха , че вятърът пак го е завъртял !?!

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  7. 7 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 971 Неутрално

    Отново с тези сензационни "загуби" - това не са загуби, а забавяния. Това е стойността на стоките, които минават през Суец за единица време. Те стоките пак ще си минат, но с една седмица закъснение. По канала минават средно мисля 50 кораба на ден, а капацитетът е 80 (иншаллах, както казват местните - ако рече господ). Така че за няколко дни задръстването ще се изчисти. Египтяните казват 3 дни, то няма да е 3, но хайде една седмица да е.
    Китайските стоки, които са в контейнерите, не се развалят.
    В обратната посока върви понякога и храна, но тя си е хладилни контейнери, които докато са на кораба агрегаттът върти и ги захранва, така че си бръмчат.
    Загуби ще има само от изгорения мазут една-две седмици, заплати на моряците, и чартър на корабите за няколко дни повече.

  8. 8 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1393 Неутрално

    Всяко чудо за шест дни.

  9. 9 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 1563 Неутрално

    Не е ли полова дискриминация, корабите в английския да се наричат в женски род ?? Ако колите и влаковете, примерно, бяха наричани "he", си представям какъв вой и рев щеше да има .....

  10. 10 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    Браво, добре се справиха.

    Panta rhei....
  11. 11 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 463 Неутрално

    Може да отнеме 3 дни, ако някой не се запъне отново на канала. Калинки има не само в България, оказа се.

  12. 12 Профил на Араламбене му е майката
    Араламбене му е майката
    Рейтинг: 941 Неутрално

    До коментар [#7] от "Камен":

    Прав си, обаче се чу за три румънски кораба, пълни с десетки хиляди живи овце, за които и обикалянето на Африка не е алтернатива. За шест дни явно не е, но това ако беше станало на мърша...

  13. 13 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1137 Любопитно

    До коментар [#7] от "Камен":

    Всъщност единственото неко което не може да се купи е време и донякъде здраве. Така че, загубите ще са в милиарди. Само като се промени застрахователната премия на всеки товар и нещата ще тръгнат нагоре. А Вашата теория е добра, но се пробвайте да я обясните на някой банкер когато просрочвате някоя вноска по кредит.

  14. 14 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4165 Неутрално

    Хайде малко по-умерено. "Ежер Гижен" е теглен със скорос 1.5 възли към "Горчивото Езеро", където ще бъде инспектиран. Дори корабът да е наред и без повреди, там ще се реши от администрацията на канала дали да бъде пуснат със сегашния си товар от 20,000 контейнера или част от тях да бъдат прехвърлени на друг кораб след като се изчака трафика.

  15. 15 Профил на spring_va
    spring_va
    Рейтинг: 687 Весело

    Български кораб бил един от първите, които успели да потеглят. Причината - капитанът на кораба казал на всички чакащи, че искал само да попита нещо.

  16. 16 Профил на pepisky
    pepisky
    Рейтинг: 1593 Весело

    Кой ще понесе политическата отговорност ? Бойко , Орбан , Дуда , Путин , Син Дзинпин Льо Пен , Оставка .
    —цитат от коментар 2 на bxr35608444


    Доста се изписа във форума за инцидента, но този коментар просто ме срази !

  17. 17 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1287 Неутрално

    "...това носеше загуби средно от 9-10 мрлд. долара на ден"

    Много ми е чудно как ги изчисляват тия загуби при положение, че реално нищо материално не е било загубено а просто малко е закъсняло, още повече, че с кораби обикновено не изпращаш бързи пратки...

  18. 18 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4101 Неутрално
  19. 19 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Вече е в езерото. Сега въпроса е как ще се промъкне там между всички дето го чакат на котва.
    Трафика още не е пуснат, но може би след малко ще потеглят. Засега влекачите още не са се изтеглили.

  20. 20 Профил на Alan Blackmore
    Alan Blackmore
    Рейтинг: 1075 Неутрално

    До коментар [#16] от "pepisky":

    Мани ги тия, коронавируса е виновен. Глобалното затопляне било от човешка дейност - лъжа, коронавируса е виновен. Който и да спечели и загуби изборите, пак коронавируса ще е виновен.

    BLUE Planet Corporation
  21. 21 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 551 Неутрално

    "...това носеше загуби средно от 9-10 мрлд. долара на ден"Много ми е чудно как ги изчисляват тия загуби при положение, че реално нищо материално не е било загубено а просто малко е закъсняло, още повече, че с кораби обикновено не изпращаш бързи пратки...
    —цитат от коментар 17 на Jazzdevil


    Ами трудно се изчисляват, но са огромни загубите. Нема на един кораб е десетки и стотици хиляди на ден, а там чакат 150 кораба. Забавянето на доставките струва мнооого пари, защото това не са ти безполезните джаджи от Алиабаба, а стоки които някой очаква за да продаде или да вложи компоненети и т.н. Неустойки, денгуби (ако работниците ти нямат какво да сглабят). Ценатат на петрола се вдигна....
    "Малко закъсняло"-то струва адски много. Ще го разбереш ако се занимаваш с бизнес.

  22. 22 Профил на Rococo
    Rococo
    Рейтинг: 22 Неутрално

    Не зная какво им става на тези контейнеровози напоследък, но още един е аварирал днес, при това жестоко- на едно от истанбулските пристанища, корабът е на MSC - Tina. Добре, че никой не е пострадал нито на кораба, нито на брега.

  23. 24 Профил на Rococo
    Rococo
    Рейтинг: 22 Неутрално

    До коментар [#23] от "ivanpopov":

    За Н-ти път- това е името на компанията имената на чийто кораби започват все с " Ever" . Името на кораба е Евър Гивън.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ever_Given

  24. 25 Профил на zdravass
    zdravass
    Рейтинг: 436 Весело

    До коментар [#23] от "ivanpopov":

    Ама да бе. И аз чета евътгрийн, че пише, а навсякъде всички евъргивън. Започнах да си мисля, че проблема е в мен. :))

  25. 26 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2469 Неутрално

    До коментар [#23] от "ivanpopov":Ама да бе. И аз чета евътгрийн, че пише, а навсякъде всички евъргивън. Започнах да си мисля, че проблема е в мен. :))
    —цитат от коментар 25 на zdravass


    Нaмерих го в CNN - името нa корaбa нaистинa било ever given, a оперaторa се кaзвaл evergreen. Интересно зaщо името нa оперaторa е изписaно върху бордa? Сигурно зa дa се прочуе по цял свят...

  26. 27 Профил на Ebeneezer Goode
    Ebeneezer Goode
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#22] от "Rococo":

    Не съм запознат с никой случай конкретно, но имам едни подозрения, свързани с наблюденията ми в една друга индустрия.
    Повече или по-малко се свежда до логиката: "Защо да му плащам на тоя 2Х, като мога да платя на ей тоя само Х и той пак върши същата работа. Почти де"
    Ей в това "почти" е обяснението.

    Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn't
  27. 28 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5593 Неутрално

    До коментар [#9] от "Alex Ivanov":

    Само корабите, от всички неодушевени предмети в английския имат род. Женски. И космическите кораби също.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  28. 29 Профил на Ан Он
    Ан Он
    Рейтинг: 3015 Неутрално

    До коментар [#9] от "Alex Ivanov":

    >Не е ли полова дискриминация, корабите в английския да се наричат в женски род

    Въпросът е как индицираш не само пола, но и цвета на кораба.

    કટાક્ષ
  29. 30 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2660 Неутрално

    Evergreen -- no f***s Ever Given.

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  30. 31 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5593 Неутрално

    До коментар [#25] от "zdravass":

    На страничния борд, с големи букви е името на компанията Евъргрийн. А до носа, горе отстрани пише с по-малки букви Евър Гивън.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  31. 32 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2469 Неутрално

    До коментар [#24] от "Rococo":

    Мерси Рококо, нaмерих го, но явно сме писaли зaедно.

  32. 33 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2308 Неутрално

    До коментар [#9] от "Alex Ivanov":

    Аз в английския дето съм го учил, кораб и всички друго неудушевено си е "ит" или "то". Като изрично в тоя категория не влизат децата. Но в актуалния новоговор не знам.

  33. 34 Профил на zdravass
    zdravass
    Рейтинг: 436 Весело

    До коментар [#31] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Ясно, мерси. Явно проблема наистина си е в мен. :))

  34. 35 Профил на Даниел Панев
    Даниел Панев
    Рейтинг: 623 Неутрално

    До коментар [#9] от "Alex Ivanov":Аз в английския дето съм го учил, кораб и всички друго неудушевено си е "ит" или "то". Като изрично в тоя категория не влизат децата. Но в актуалния новоговор не знам.
    —цитат от коментар 33 на m17


    Не знам какъв английски си учил. Ето ти го обяснено от Imperial War Museums:
    https://www.iwm.org.uk/history/why-do-ships-have-a-gender

  35. 36 Профил на Ebeneezer Goode
    Ebeneezer Goode
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#33] от "m17":

    Много ме кефи някой като каже "аз английския дето съм го учил ...". Ами грешно си го учил, колега.
    Но не е късно да наваксаш, ето ти тука: https://www.iwm.org.uk/history/why-do-ships-have-a-gender

    Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn't
  36. 37 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7066 Неутрално

    И приливът,който се очакваше в неделя, сигурно е помогнал малко.

  37. 38 Профил на lalleen
    lalleen
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#28] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Тц, всякакви моторни превозни средства - и самолети, и леки коли, и влакове, че и двигателите сами за себе си, са she.

  38. 39 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2517 Неутрално

    Не е ли полова дискриминация, корабите в английския да се наричат в женски род ?? Ако колите и влаковете, примерно, бяха наричани "he", си представям какъв вой и рев щеше да има .....
    —цитат от коментар 9 на Alex Ivanov


    Как няма да са в женски род, видяхте ли как врътна дупето Евър Гивън? Достатъчно е че имат род, за разлика от останалите неодушеви предмети и понаятия.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  39. 40 Профил на Jazzdevil
    Jazzdevil
    Рейтинг: 1287 Неутрално

    До коментар [#21] от "PoToP":

    Е не съм казал, че няма загуби ама и тия 10 Млрд на ден са тотално изсмукани от пръстите. Пращал съм и посрещал контейнери няколко пъти - с чакането на подходящ кораб и прекачванията пътуваха по 2 месеца - никой не си прави планове за корабния транспорт, че ще пристигне точно в Сряда в 11:47 - една седмица отгоре не е чак такава болка за умиране.

  40. 41 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1510 Неутрално

    На втората ракия се сещам, че ако имаше бурлаки на Суец, тази трагедия би могла да бъде избегната !

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  41. 42 Профил на satanail13
    satanail13
    Рейтинг: 670 Любопитно

    Аллах Акбар!

    Марс е изконна Американска територия!
  42. 43 Профил на satanail13
    satanail13
    Рейтинг: 670 Любопитно

    На втората ракия се сещам, че ако имаше бурлаки на Суец, тази трагедия би могла да бъде избегната !
    —цитат от коментар 41 на schwimmwagen


    само ако бурлашката бригада е изградена от качествени хова - клонинги на Путин ще свършат работа

    Марс е изконна Американска територия!
  43. 44 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2878 Неутрално

    Ще е интересно тоя контеровоз като се появи следващия път пред Суецкия канал!
    Дали ще има паника?
    Дали ще го пуснат да мине?
    Пардон да се опита да мине?

  44. 45 Профил на Митко Палаузофф
    Митко Палаузофф
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Гадният бял човек само измислил и направил канала, но не оставил (безплатно!) на манго съответната техника за критични ситуации! Лоши бели империалисти!

  45. 46 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2469 Неутрално

    И приливът,който се очакваше в неделя, сигурно е помогнал малко.
    —цитат от коментар 37 на Роси


    В ТВ репортaжите обяснявaт, че именно пълнaтa лунa и "крaлския" прилив сa били ключът зa освобождaвaнето нa гемиятa.

  46. 47 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 925 Неутрално

    Китайските стоки, които са в контейнерите, не се развалят.В обратната посока върви понякога и храна, но тя си е хладилни контейнери, които докато са на кораба агрегаттът върти и ги захранва, така че си бръмчат. Загуби ще има само от изгорения мазут една-две седмици, заплати на моряците, и чартър на корабите за няколко дни повече.
    —цитат от коментар 7 на Камен


    Има(ше) и 5 румънски кораба натоварени със 150 хил. глави добитък (предполагам овце). За тях това забавяне е наистина проблем.

    Сам съм, други няма...
  47. 48 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 2006 Весело

    Единственото, което ме шокира повече от факта, че един 200 000-тонен кораб закеркенечи в Суец, е неумението на уж разумни хора след 1000 новини по темата са зацепят, че корабът се казва "Ever Given", а компанията собственик - "Еvergreen".

    Но, ако загърбим този абсурд, се надявам кренвиршите и пържолите, които си поръчах от Китай, да не са станали вече на създарма и кучешка храна в контейнера. :-)

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  48. 49 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 925 Неутрално

    Гадният бял човек само измислил и направил канала, но не оставил (безплатно!) на манго съответната техника за критични ситуации! Лоши бели империалисти!
    —цитат от коментар 45 на Митко Палаузофф


    В по-голямата си част Суецкия канал е двупосочен. Кофти късмет е че засядането се е получило в еднопосочната част на трасето.

    Сам съм, други няма...
  49. 50 Профил на mandzo
    mandzo
    Рейтинг: 476 Неутрално

    До коментар [#16] от "pepisky":

    Призивът е отправен основно към хора на държавна хранилка. Привържениците на "Стани за да седна" ще са много доволни.

  50. 51 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1563 Любопитно

    Корабът "Евър Гивън" отново потегли, трафикът в Суецкия канал е възстановен
    ...
    Жалко... А такава дивна драма можеше да стане!

    В Русия съм! В Русия съм!
  51. 52 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3537 Неутрално

    До коментар [#3] от "Помuяр":

    Клиентите, както винаги.

  52. 53 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3537 Неутрално

    До коментар [#17] от "Jazzdevil":

    Престой, закъснение, пропуснати ползи, неустойки. Времето е пари.

  53. 54 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2447 Неутрално

    До коментар [#33] от "m17":

    още в подготве корабите са на she

  54. 55 Профил на Vladislav Sotirov
    Vladislav Sotirov
    Рейтинг: 84 Неутрално

    До коментар [#33] от "m17":

    Не сте учили грамтически правилен анхлойски тогава.

  55. 56 Профил на Gunners
    Gunners
    Рейтинг: 1616 Неутрално

    Много хора трябва да са недоволни от това.

  56. 57 Профил на profesionalist
    profesionalist
    Рейтинг: 1135 Неутрално
  57. 58 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3413 Неутрално

    "...това носеше загуби средно от 9-10 мрлд. долара на ден"Много ми е чудно как ги изчисляват тия загуби при положение, че реално нищо материално не е било загубено а просто малко е закъсняло, още повече, че с кораби обикновено не изпращаш бързи пратки...
    —цитат от коментар 17 на Jazzdevil


    По обикновените биха го нарекли "пропуснати ползи", а бе зависи от позицията...

  58. 59
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  59. 60 Профил на vikhunter
    vikhunter
    Рейтинг: 8 Весело

    20000 контейнера по 20 тона китайски стоки. Само като си предстая, че там някъде, вътре е протектора за телефона ми, който си поръчах. Става така както когато се мъча да си преставя космоса - пълен блокаж.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK