Чехия осъди антиваксъри в Страсбург, защитата на децата е задължителна

Чехия осъди антиваксъри в Страсбург, защитата на децата е задължителна

© Reuters



Чехия спечели в съда в Страсбург срещу няколко жалби от антиваксъри, като 17-те съдии решиха, че макар да има намеса в правото на личен живот, тя е допустима в името на защитата на общественото здраве.


Става дума за 5 жалби до Съда за правата на човека, подадени между 2013 и 2015 година от родители, които не искат на децата им да се поставят ваксини за ключови и опасни за здравето заразни заболявания, или такива, които са изработили за детето си собствен ваксинационен план, различен от държавния. В резултат на тези действия родителите са били глобени или на децата им е бил отказан достъп до детска градина.


С решението си съдът подкрепя Чехия в изискването за задължително ваксиниране на децата в предучилищна възраст. Това е първото подобно решение на ЕСВП и то е взето само с един съдия "против".




"Мярката може да бъде смятана за "необходима в едно демократично общество. Целта е всяко дете да бъде защитено срещу сериозни заболявания чрез ваксиниране или с изграждането на колективен имунитет", пише в съобщението.


Законът в Чехия изисква всеки родител да ваксинира детето си срещу определени заболявания, освен ако има някакъв здравословен проблем. Това правило отпада, когато децата тръгнат на училище.

    • В един от разглежданите случаи през 2003 г. Павел Вавричка е глобен, защото отказал децата му (на 13 и 14 години) да бъдат ваксинирани срещу полиомиелит, хепатит Б и тетанус. В друга жалба от името на родената през 2002 г. Маркета Новотна се казва, че тя била отстранена от детска градина, след като се разбрало, че родителите ѝ отказали да ѝ поставят ваксина срещу морбили, паротит и рубеола (MMR), защото имали съмнения за безопасността ѝ.

Позицията на Прага бе подкрепена от правителствата Франция, Германия, Полша и Словакия. Миналата година в Германия влезе в сила закон, задължаващ родителите да ваксинират децата си, като има и санкция глоба до 2500 евро. Промени в правилата си за ваксиниране направиха през последните години Франция и Италия, а предложения за това имаше в Англия.


В съобщението на ЕСВП се казва, че заради жалбите е била направена оценка и на степента на санкциите срещу родителите и заключението е, че нито глобата е прекалена, нито има наказание за децата, макар да се приема, че недопускането им в детска градина им отнема за известно време една възможност за личностно развитие и развитие в среда с педагози. Мерките срещу малките, на които ваксини така и не са поставени, са били превантивни и никой не ги е спирал след това да тръгнат на училище.

Ключови думи към статията:

Коментари (73)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 469 Неутрално

    До тук добре.
    Родители, любители на конспиративни теории, излагат живота на децата си, а и на другите на опасност. Не бива.

  2. 2 Профил на _fubb_
    _fubb_
    Рейтинг: 281 Неутрално

    Всичко, което е задължително е форма на комунизъм. Всеки трябва да бъде свободен да избира какво да прави с живота си.

  3. 3 Профил на Darkman
    Darkman
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    До тук добре.Родители, любители на конспиративни теории, излагат живота на децата си, а и на другите на опасност. Не бива.
    —цитат от коментар 1 на ial


    Кажи го на тия, които получиха тромбите от АЗ.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  4. 4 Профил на Weingro
    Weingro
    Рейтинг: 820 Неутрално

    До коментар [#2] от "_fubb_":

    Ако живее сам в някоя пещера примерно, да. Ако обаче иска да живее в общество с други хора, се налага да се съобразява и с редица правила. В съвременното общество това са законите и спазването им е задължително. Без да е комунизъм.

  5. 5 Профил на sow29372525
    sow29372525
    Рейтинг: 544 Неутрално

    Кажи го на тия, които получиха тромбите от АЗ.
    —цитат от коментар 3 на Darkman


    И на останалите 99.99%, които получиха защита срещу COVID.

  6. 6 Профил на Darkman
    Darkman
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    Харта за правата на човека
    Забрана на изтезанията (Изм. - ДВ, бр. 137 от 1998 г.)
    Член 3
    Никой не може да бъде подложен на изтезания или нечовешко или унизително отнасяне или наказание.

    Забрана на робството и на принудителния труд (Изм. - ДВ, бр. 137 от 1998 г.)
    Член 4
    1. Никой не може да бъде държан в робство или в принудително подчинение.

    Насилественото и задължително ваксиниране на хора, които не желаят това спада точно към горните 2 точки.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  7. 7 Профил на Васил Николов
    Васил Николов
    Рейтинг: 134 Неутрално

    Всичко, което е задължително е форма на комунизъм.
    —цитат от коментар 2 на _fubb_

    Всичко? Значи коланите в автомобилите са форма на комунизъм?
    Очевидно нямаш представа какво е комунизъм.

  8. 8 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    За епидемични заболявания ваксините са задължителни! Изключения само по мед.показания. Видяхме какво значи цял свят да плаща за нечии нездравословен апетит и невъзможност да се спре овреме заразата.
    Горното важи за само за болести, доказано водещи до епидемии, висока смъртност и всеобщо страдание.

  9. 9 Профил на Darkman
    Darkman
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    [quote#7:"Васил Николов"][/quote]

    Коланите в автомобилет не са причинили тромби на никого.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  10. 10 Профил на nzs59648673
    nzs59648673
    Рейтинг: 44 Неутрално

    Какво точно е внушението?

    Че ваксини = защита или,
    че държавата трябва да решава вместо родителите кое е най-добро за тяхните деца?

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  13. 13 Профил на nzs59648673
    nzs59648673
    Рейтинг: 44 Неутрално

    До коментар [#2] от "_fubb_":Ако живее сам в някоя пещера примерно, да. Ако обаче иска да живее в общество с други хора, се налага да се съобразява и с редица правила. В съвременното общество това са законите и спазването им е задължително. Без да е комунизъм.
    —цитат от коментар 4 на Weingro


    Правилата имат ли някаква граница или няма значение?

    Правото на лична свобода е рожденно и неприкосновено.

    Правила нарушаващи изконни права са несъстоятелни.

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  15. 15 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2440 Неутрално

    Пак добре - има известен разум в Европа още.

  16. 16 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    Чехия не е осъдила, а съдът е отхвърлил жалбите на антиваксърите. ЕСПЧ разглежда жалбите срещу съответната държава и ги уважава или отхвърля.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18 Профил на sow29372525
    sow29372525
    Рейтинг: 544 Весело

    До коментар [#11] от "Darkman":

    Верно ли, баце?! Ваксинирането е форма на робство?

  19. 19 Профил на wqc45512416
    wqc45512416
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Затова България не е Израел. То и Румъния не е вече, благодарности на Тиквата, но това е друг въпрос, там бай Ставри е пуснал преференция за Дилов син и Тиквоча.

  20. 20 Профил на nzs59648673
    nzs59648673
    Рейтинг: 44 Весело

    До коментар [#2] от "_fubb_":Да убиваш също ли да можеш да избираш? А възрастните хора, които умряха заради такива боклуци като теб, включително мои близки, а? Ако те хвана такъв избор ще ти дам ще ме помниш цял живот.
    —цитат от коментар 12 на wqc45512416


    Къде си бе, да ме наречеш убиец и да ми отнемеш избора?

  21. 21 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    Хахаха ,такива дела и в САЩ остават без полза за претендиращите
    Има много отдавна и тълкование на Върховния съд на САЩ , който постановява ,че колективния имунитет на обществото и имунизациите свързани с него стоят над индивидуалните права и свободи. Който не му харесва да ходи в Африка - континентът на естествения отбор....

    http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/
  22. 22 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2612 Неутрално

    До коментар [#9] от "Darkman":

    Ама да спукали ребра на доста - същата логика. Тогава дай да спрем медицината - има един на десет хиляди със проблеми от някое лекарство.

  23. 23 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2578 Неутрално

    До коментар [#2] от "_fubb_":

    еее обртното е - комунизмът е една от формите на "Всчичко е задължително"
    а вслучая нма нищо общо, защото е здължително ваксинирането, не "всичко".
    и въбоще ебаси кви ги ръсиш :)

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25 Профил на AK
    AK
    Рейтинг: 102 Неутрално

    Никой не може да бъде държан в робство или в принудително подчинение. Насилественото и задължително ваксиниране на хора, които не желаят това спада точно към горните 2 точки.
    —цитат от коментар 6 на Darkman

    Значи според теб Европа живее в робство.
    Посочи ми една европейска държава, в която няма задължителни ваксини.

  26. 26 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2612 Весело

    До коментар [#11] от "Darkman":

    А ще доживеете ли да разтълкувате правилно тази част от въпросната харта? Насилственото отказване от ваксинирането е в разрез с посочените от Вас точки.

  27. 27 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2578 Неутрално

    До коментар [#7] от "Васил Николов":

    сравнението с комунизъм, фашизъм, Хитлере често срещана интернет "тактика" при торловете. Мнгоо досадно, особено у нас, където комунизма и наследството му още ни мъчи...

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  28. 28 Профил на _fubb_
    _fubb_
    Рейтинг: 281 Неутрално

    До коментар [#2] от "_fubb_":Ако живее сам в някоя пещера примерно, да. Ако обаче иска да живее в общество с други хора, се налага да се съобразява и с редица правила. В съвременното общество това са законите и спазването им е задължително. Без да е комунизъм.
    —цитат от коментар 4 на Weingro


    Нещо бъркаш понятията. Правила и закони са различни неща. Нямам нищо против правилата и те да се спазват. Законите са задължителни неща, които при неспазване се наказват с форма на агресия (лишаване от свобода). Значи утре като дойде новия Хитлер на власт и напише нови закони, че всички трябва да се качваме на влаковете за Аушвиц, ти като съвестен гражданин ще изпълняваш, така ли?
    За пореден път се убеждавам, че светът е пълен с роби, неспособни да мислят и да вземат решения за себе си, затова отдават това право на някой друг. Трагедия.

  29. 29 Профил на Bada Bing
    Bada Bing
    Рейтинг: 575 Неутрално

    До коментар [#11] от "Darkman":

    Ако нямаше ваксини срещу едра шарка, туберколоза и тетанус можеше и да не доживееш.

  30. 30 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2578 Неутрално

    https://en.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_Hitlerum

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  31. 31 Профил на AK
    AK
    Рейтинг: 102 Неутрално

    Всички тролове ли следвате един и същ алгоритъм?
    —цитат от коментар 24 на nzs59648673

    Тролът вика "дръжте трола"...

  32. 32 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2612 Весело

    До коментар [#18] от "sow29372525":

    Е как - чипа от ваксината припълзява по вената право у мозъка, инсталира се там и вече друг командва тялото.

  33. 33 Профил на ascot
    ascot
    Рейтинг: 122 Неутрално

    Кажи го на тия, които получиха тромбите от АЗ
    —цитат от коментар 3 на Darkman

    АЗ не е задължителна.

  34. 34 Профил на Шъ ви прата едни момчета
    Шъ ви прата едни момчета
    Рейтинг: Весело

    До коментар [#11] от "Darkman":

    Това, което си цитирал, няма нищо общо с решението.

    След като родителите са неспособни да се грижат за здравето на собствените си деца, защото са изтрещели антиваксъри, естествено, че обществото е длъжно да даде шанс на децата, както и да предпази другите деца.

  35. 35 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 1185 Гневно

    Антиваксърите трябва да се гонят до дупка, да не говорим, че на болшинството децата са записани в детски градини и училища (повечето държавни) с фалшиви белешки за ваксинация.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  36. 36 Профил на crq15625101
    crq15625101
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#21] от "Dr_Doolittle":

    "Който не му харесва да ходи в Африка " И кой сте вие и с какво право ще гоните Българите от България ?

  37. 37 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 1185 Весело

    До коментар [#32] от "Deaddark":

    А Спутник V на какъв принцип управлява, през УКВ с мини лампов предавател?

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  38. 38 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    До коментар [#2] от "_fubb_":

    Да , но не става въпрос само за личния живот и права, а и за здравето на околните , някои от които технически не може да бъдат имунизирани поради автоимунни , онкологични или алергични заболявания. И обществото е длъжно да ги пази и тях. Така, че не можеш да се позоваваш на лични права в момента в който газиш вече и чужди права...

    http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/
  39. 39 Профил на crq15625101
    crq15625101
    Рейтинг: 450 Любопитно

    До коментар [#38] от "Dr_Doolittle":

    Щом платените агитатори се втурват да убеждават народа в нещо , то няма да е много читаво . 😉

  40. 40 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 572 Весело

    До коментар [#21] от "Dr_Doolittle":"Който не му харесва да ходи в Африка " И кой сте вие и с какво право ще гоните Българите от България ?
    —цитат от коментар 36 на crq15625101


    Ама като искаш да седиш в България, ще спазваш Законите. Просто е. Никой не те държи на сила тук, като не те изнася - бЕгай в някоя бананова република и им покажи там що е то свобода да мреш от болести, предотвратими чрез ваксинация.

    Потребители с активирана функция "автоматичeн минус", 'щото са фанатични комундета: Мутри вън, Иво, Мунчету на Боеку, Ivan Stoyanov, Другарят Иванов*, #ОСТАВКА, Роси, Студио Х, samoedin, niksan1, Котаракът на Шрьодингер, Fiji, Norman Granz, Billy Pilgrim, historama, hawaii, dejmos, cinik, Virgin, Рим, Gopeто, 3biri, yavooor, Alexander97, Voiko, Kingpin, Doge, papуre, Oleg Shishmanov, dnevnikar, stein, Чарли Мишкин, Смартдъмби*, LudLustrator, Тайпи*, Hristov
  41. 41 Профил на wqc45512416
    wqc45512416
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Понеже ми изтриха емоционалния пост, ще го преразкажа цивилизовано. Загиват възрастни хора (и не само) заради това отхвърляне на маски и ваксини. Ако не вярвате на АЗ, не я ползвайте, но други ваксини са вече сложени на милиони. Всеки заразен с Корона, който го преживява, може да зарази по-слаби организми за които изхода да е фатален. Случи се на мои близки хора. Бъдете разумни, трябва да бъдем народ и да се грижим за нашите родители.

  42. 42 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2612 Весело

    До коментар [#37] от "Consumer":

    За съжаление Спутник чипа е 10... сантиметров и трудно влиза у вената.

  43. 43 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2545 Неутрално

    Насилественото и задължително ваксиниране на хора, които не желаят това спада точно към горните 2 точки.
    —цитат от коментар 6 на Darkman


    Ваксинирането е доброволно, но пъхането на тръба в гърлото е по преценка на лекуващия. След принудителна вентилация оцелява 1 от 10.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  44. 44 Профил на gigabyte
    gigabyte
    Рейтинг: 766 Неутрално

    До коментар [#41] от "wqc45512416":

    Стига лъжи! Умишлено приравнявате т.нар. антиваксъри (хора, които отказват ВСЯКАКВИ ваксини) и предпазливите, които не искат да приемат набързо произведените "еликсири" срещу корона-вируса. При утвърдените ваксини става дума за препарати, които са тествани поне десет години. При АЗ и всички останали имаме нещо с недостатъчно тествани свойства. И налагано точно по време на епидемия. Нямам думи!

    master
  45. 45 Профил на wqc45512416
    wqc45512416
    Рейтинг: 618 Неутрално

    До коментар [#44] от "gigabyte":
    Специално по рнк метода се работи от 40 години, вижте разработките. Използва се за лечение на рак, засега с променлив успех за жалост, но би било огромен успех. Принципа е лесен - вместо да се сложи омаломощен вирус се вкарва протеин, който прилича по ДНК на вируса. Организма сам произвежда антитела, също както ако сте болни от нормален грип. Няма никаква магия, както няма магия в батериите, телевизора и всякакъв друг прогрес.

  46. 46 Профил на volodia123
    volodia123
    Рейтинг: 415 Неутрално

    Антиваксърите трябва да бъдат съдени като биотерористи. Малко им е глоба. Това не е увреждане само на собственото здраве, както ако не си пиеш хапчетата за кръвно, а застрашаваш живота и здравето на цялото общество с развитие на епидемии от заразни болести. Децата починали от скорошната епидемия от морбили на чия съвест трябва да тежат.

  47. 47 Профил на wqc45512416
    wqc45512416
    Рейтинг: 618 Неутрално

    До коментар [#44] от "gigabyte":

    Само да добавя, защото ми изглеждате разумен. Ако някой има големи притеснения е ок да не се ваксинира, но стриктно трябва да носи маска и да пази останалите. Това си е в реда на нещата, но аз поне не мисля че е правилното рещение, защото вируса ще мутира ако не се ограничи и ще се минава през тези локдауни.

  48. 48 Профил на the_librarian
    the_librarian
    Рейтинг: 436 Любопитно

    Харта за правата на човекаЗабрана на изтезанията (Изм. - ДВ, бр. 137 от 1998 г.)Член 3Никой не може да бъде подложен на изтезания или нечовешко или унизително отнасяне или наказание. Забрана на робството и на принудителния труд (Изм. - ДВ, бр. 137 от 1998 г.)Член 41. Никой не може да бъде държан в робство или в принудително подчинение.Насилественото и задължително ваксиниране на хора, които не желаят това спада точно към горните 2 точки.
    —цитат от коментар 6 на Darkman


    Коя част от ваксинирането (ообено с цитираните в статията ваксини) е: "изтезания или нечовешко или унизително отнасяне или наказание", или "робство и принудителен труд"?!?

  49. 49 Профил на nzs59648673
    nzs59648673
    Рейтинг: 44 Весело

    До коментар [#44] от "gigabyte":Специално по рнк метода се работи от 40 години, вижте разработките. Използва се за лечение на рак, засега с променлив успех за жалост, но би било огромен успех. Принципа е лесен - вместо да се сложи омаломощен вирус се вкарва протеин, който прилича по ДНК на вируса. Организма сам произвежда антитела, също както ако сте болни от нормален грип. Няма никаква магия, както няма магия в батериите, телевизора и всякакъв друг прогрес.
    —цитат от коментар 45 на wqc45512416


    Колко ясно и безобидно го обяснихте професоре!

    Убедихте ме да съм доброволна опитна мишка носеща цялата отговорност! Къде да си платя.

  50. 50 Профил на wqc45512416
    wqc45512416
    Рейтинг: 618 Неутрално

    До коментар [#49] от "nzs59648673":

    Не е за теб обяснението спокойно.

  51. 51 Профил на nzs59648673
    nzs59648673
    Рейтинг: 44 Весело

    До коментар [#49] от "nzs59648673":Не е за теб обяснението спокойно.
    —цитат от коментар 50 на wqc45512416


    Това е ясно, да не мислиш, че отговорът беше към теб.

  52. 52 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2045 Неутрално
  53. 53 Профил на wqc45512416
    wqc45512416
    Рейтинг: 618 Неутрално

    До коментар [#51] от "nzs59648673":

    Обикновено ако отговориш на някой, отговора е за него. Или и това е някакъв вид измама от която да се пазим?

  54. 54 Профил на nzs59648673
    nzs59648673
    Рейтинг: 44 Весело

    До коментар [#53] от "wqc45512416":

    айде не разводнявай,
    тамън обясняваше колко добри са иРНК експерименталните препарати.

  55. 55 Профил на wqc45512416
    wqc45512416
    Рейтинг: 618 Неутрално

    До коментар [#54] от "nzs59648673":

    Добри са, спасили са много животи. Чакам да се ваксинирам, за да съм спокоен за семейството си и близките си.

  56. 56 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1852 Неутрално

    [quote#7:"Васил Николов"]
    —цитат от коментар 9 на Darkman
    Коланите в автомобилет не са причинили тромби на никого. [/quote]

    Коалните за автомобили са смъртоносни в града при страничен удар .... знаят го и въпреки всичко издевателстват над нас с глоби преди всичко в градовете :-) някой да ви е спирал за колан на междуградски път или магистрала , където наистина са животоспасяващи = НЕЕЕЕ ! Глобяват само в градовете.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  57. 57 Профил на Tsveta
    Tsveta
    Рейтинг: 481 Неутрално

    Антиваксърите и веганите психари, които лишават децата си от нормална храна и ги подлагат на висок риск от заразяване трябва да лежат в затвора, с тонети родителски права! Преди ваксините милиони деца по света са умирали от тези болестти, през 19 в и до средата на 20 в туберкулозата е била такъв бич , че всяка държава имала туберкулозни санаториуми с опит да спасява хора, милиони са умирали...аз не мога да разбера колко трябва да си побъркан и слабоумен да изложиш детето си в риск от разболяване с Полиомиелитът или познат още като детски паралич и да го обречеш на това! Затвор за такива! Доживотен!

  58. 58 Профил на Findley
    Findley
    Рейтинг: 26 Неутрално

    До коментар [#25] от "AK":
    Държави без задължителни ваксини?
    Австрия, Германия, Финландия, Дания, Исландия, Ирландия, Гърция, Нидерландия, Швеция, и други. Други тъпи въпроси?

  59. 59 Профил на nzs59648673
    nzs59648673
    Рейтинг: 44 Весело

    Антиваксърите и веганите психари! Затвор за такива! Доживотен!
    —цитат от коментар 57 на Tsveta


    Съгласен! Дайте да избием инакомислещите с камъни.

    Кой ще хвърли първи?

  60. 60 Профил на nzs59648673
    nzs59648673
    Рейтинг: 44 Неутрално

    Добри са, спасили са много животи. Чакам да се ваксинирам, за да съм спокоен за семейството си и близките си.
    —цитат от коментар 55 на wqc45512416


    Такива свободни твърдения в категорията положително мислене и на пейката пред блока не минават.

  61. 61 Профил на wqc45512416
    wqc45512416
    Рейтинг: 618 Неутрално

    До коментар [#60] от "nzs59648673":

    Ти май обичаш със себе си да спориш? Първо беше сложно, че даже професор ме нарече. После било свободни твърдения. Ако не искаш да се ваксинираш недей, някой искат и искат близките им да са здрави. Дано не заразиш някой близък, искрено ти пожелавам и без лоши чувства.

  62. 62 Профил на sashkow
    sashkow
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#3] от "Darkman":

    Ъъ, няма за момента научно потвърждение, че ваксината ги предизвиква. Но ако приемем, че е така, процента е нищожен срещу спасените животи.
    Ако трябва да вляза във вашата стилистика, вие го кажете на милионите починали вследствие на КОВИД, туберколоза, варицела и какви ли не други приятно болести, срещу които има ефикасни ваксини.

  63. 63 Профил на sashkow
    sashkow
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#56] от "dark'star":


    Извинявайте, но говорите пълни глупости за коланите и страничен удар. С такива неща не е редно даже да изказвате мнение- не, защото нямате право на него, а защото пишете лъжи, на които някой може и да се хване.

  64. 64 Профил на nol26652361
    nol26652361
    Рейтинг: 13 Неутрално

    Дано не заразиш някой близък, искрено ти пожелавам и без лоши чувства.
    —цитат от коментар 61 на wqc45512416


    Вменяването на страх колко са опасни и заразни хората за околните е основна точка в мултивекторната стратегия за налагане на масово ваксиниране, разработена от уни Джон Хопкинс миналата година.

    Виждам, че действате по протокол, с най-добри чувства.

  65. 65 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 933 Неутрално

    До коментар [#9] от "Darkman":

    Не са причинили защото не са ти казали

    гошо
  66. 66 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 931 Весело

    До коментар [#13] от "nzs59648673":

    Да, можеш да се родиш на самотен остров, после родителите ти да те изхвърлят на друг самотен остров, на който за предпочитане да няма хищници, отровни растения, други опасни животни и болести, опасна метеорология и дълбоки езера и тогава ще си наистина 1000000% свободен и дори ще можеш да живееш дълго, стига да не си прекалено свободен че да се съобразиш с естествените нужди на тялото да яде, пие, диша и т.н. щото и това е гадна зависимост. Абе с две думи, свободен си само ако си дедо ти Боже, щото тогава нищо не може да ти се налага.

    мурзилка
  67. 67 Профил на wqc45512416
    wqc45512416
    Рейтинг: 618 Неутрално

    До коментар [#64] от "nol26652361":

    Кой действа по протокол се вижда във всеки вас пост. Жалка история.

  68. 68 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 802 Неутрално

    Фашисткия съд в Страсбург е едно извращение на глобалистите и, разбира се, че ще налага геноцид на децата с отровните ваксини!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  69. 69 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7562 Неутрално

    "макар да има намеса в правото на личен живот, тя е допустима в името на защитата на общественото здраве."
    Личният интерес не може да нарушава обществения.

  70. 70 Профил на Bodhbh Dearg
    Bodhbh Dearg
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#58] от "Findley":

    Ирландия има задължителни ваксинации, за другите държави не мога да говоря.

  71. 71 Профил на Gunners
    Gunners
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    Подкрепям решението на Славия.

  72. 72 Профил на Findley
    Findley
    Рейтинг: 26 Неутрално
  73. 73 Профил на kjf47693753
    kjf47693753
    Рейтинг: 53 Неутрално

    До коментар [#2] от "_fubb_":

    Така е, ама ако живее сам на самотен остров! Ако живее в общество, с други хора , ще трябва да се съобразява с правата на хората около него, защото и те не искат някой постоянно да им носи въшки, бяс, чума,рубеола,тиф, грип,проказа, и най-вече мръсотия и простотия!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK