Франция подготвя забрана за кратките вътрешни полети

Франция подготвя забрана за кратките вътрешни полети

© Reuters



Френските депутати гласуваха късно в събота за премахване на вътрешните полети по маршрути, които могат да бъдат покрити с пътуване с влак за по-малко от два часа и половина. Властите се опитват по този начин да намалят емисиите на въглеродни емисии, независимо че индустрията за въздушни пътувания преживява много тежки дни заради пандемията.


Мярката е част от по-широк законопроект за климата, който има за цел да намали френските емисии на въглерод с 40% към 2030 г. спрямо нивата от 1990 г. Екоактивисти обвиняват президента Еманюел Макрон, че е намалил по-ранните обещания в законопроекта, в които е ставало дума за разстояния, покривани с 4 часа път с влак.


Гласуването дойде дни, след като държавата заяви, че ще допринесе за рекапитализация на Air France с 4 милиарда евро. По този начин следва повече от удвояване на дела на държавата в превозвача, за да укрепи той финансите си след повече от година ограничения за пътуване.




Министърът на промишлеността Аниес Пание-Рунашер отхвърли критиките на авиационната индустрия, че възстановяването на пандемия не е моментът да се забраняват някои вътрешни полети, и заяви, че няма противоречие между спасителната програма и законопроекта за климата.


"Знаем, че авиацията допринася за въглеродния диоксид и че поради изменението на климата трябва да намалим емисиите, каза тя по радио "Европа 1". По същия начин трябва да подкрепяме нашите компании и да не ги оставяме да пропаднат."


Подобно предложение направи неотдавна германската "Луфтханза". Въздушният трафик може да не се върне на нивата отпреди кризата преди 2024 г., прогнозират анализаторите на McKinsey.


Гласуването в събота вечер в Народното събрание беше първото. Законопроектът отива в Сената преди трето и окончателно гласуване в долната камара, където управляващата партия и съюзниците на Макрон доминират.

Коментари (42)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    Теоретично и ние но софия варна е 7 часа с влак нищо че е 350км

  2. 2 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    Зелените талибани трябва да ги върнем в пещерите, така ще видят какво всъщност предлагат.

  3. 3 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    За мен беше по-логично пазарът да обезмисли тези полети. Явно причините за съществуването им са почти соц.характера на френската икономика и високите цени на влаковете.

  4. 4 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 797 Неутрално

    После да не се чудите що Китай стана първа икономика в света а Франция не може да си изплати външния дълг и след 1000 г.

  5. 5 Профил на Avalon Blackmore
    Avalon Blackmore
    Рейтинг: 241 Неутрално

    Чудесно решение, въпреки че за мен не са такъв проблем въглеродните емисии, колкото звуковото замърсяване и неефективността на този тип транспорт на къси разстояния, особено при налична качествена железопътна инфраструктура, каквато има във Франция.

    олекна ми на душата, возвисих ся!
  6. 6 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2921 Неутрално

    Утре ще забранят и пътуванията с кола, ако могат да се вземат с колело за под 2 часа. :)

  7. 7 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1331 Неутрално

    Щом някой предпочита да ходи до летището, да чака на различни опашки вместо да пътува 2 часа с влак, то явно има някаква причина. Примерно, че ще сменя полети, а няма гара близко до трансферното летище. Та както винаги с подобни крайности, само ще пречат на хората, но колко ще спечели природата не е ясно

    Не ме търсете преди обяд
  8. 8 Профил на Шоршо
    Шоршо
    Рейтинг: 900 Неутрално

    Браво на френските еко-талибани-комунисти, скоро очакваме да забранят и колите.

  9. 9 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2921 Неутрално

    До коментар [#5] от "Alan Blackmore":

    Очевидно не е много ефективна, щом съществуват и има пазар за тях. :)

  10. 10 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2581 Неутрално

    Псевдо зеленият комунизъм ще съсипе запада ...... пазарната икономика отиде по дяволите, а ролята на либерастките държава се усилва във всички сфери.

  11. 11 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    До коментар [#7] от "tulup":

    ми на практика до Варна е по бързо да вземеш самолет до Букурещ и от там с автомобил до варна, То може и самолет до Варна но са по на рядко

  12. 12 Профил на falcone
    falcone
    Рейтинг: 942 Неутрално

    До коментар [#2] от "georgievb":

    По-скоро ти подготви децата си как да живеят при новите условия за да не ти гледат сеира и тъпотията един ден и да страдат.

  13. 13 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 797 Неутрално

    Съвсем нормално е богатите държави да се ссмоунищожават. Всяка презадоволеност накрая свършва с гибел.

  14. 14 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4517 Любопитно

    "Гласуването дойде дни, след като държавата заяви, че ще допринесе за рекапитализация на Air France с 4 милиарда евро."

    Сега ми стана ясно защо Макарончо се изказа днес, че бюджета на ЕС трябвало да се удвои 😂 Пари му трябват на младежа, за да национализира къде каквото е останало.

    Колкото до решението наистина е добро. Същото е и на острова. Ако трябва да летя от Единбург до централен Лондон ще ми отнеме около 5 часа като самият полет е час и 20 минути, останалото е пътуване до летище, чакане поне час преди да излетиш и после още 40 минути от Хитроу до централен Лондон.. С влака от центъра на Единбург до гара Виктория в средата на Лондон е 4 часа и 10 минути....

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  15. 15 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2196 Любопитно

    Само да попитам това включва ли частните самолети, на частни летища? Щото силно се съмнявам, че Леонардо ДиКаприо ще се клатушка във влак с плебса, ако ще и 45 минути да е. Та малко подозирам, че забраната не включва "елита"...

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  16. 16 Профил на ТумбаЛумба
    ТумбаЛумба
    Рейтинг: 540 Неутрално

    До коментар [#3] от "Lazarus":

    Навсякъде в Западна Европа пътуванията с влак са много скъпи, в което няма никаква логика, дори и само защото инфраструктурата е стара.

  17. 17 Профил на Птоломей Едно
    Птоломей Едно
    Рейтинг: 610 Неутрално

    Тая година с влак, догодина с каруца...

    люта цензура се шири в Дневник, прокопи пак се точи на властта
  18. 18 Профил на Syzygy
    Syzygy
    Рейтинг: 1147 Весело

    Западноевропейския комунизъм е изключително забавен умнокрасив урод, добре поне че сега и да искат не могат да пратят танкове просто щот немат :)

    Fortunately, I didn’t know any experts and so I did it anyway
  19. 19 Профил на ТумбаЛумба
    ТумбаЛумба
    Рейтинг: 540 Неутрално

    До коментар [#14] от "padrino":

    Не само повече време и много прекачвания, но и влакчетата на Върджин са с космически цени. Има ли някакво разумно обяснение за това, защото аз не намирам. Изглежда така, като че ли изкуствено надуват цените на влаковете открай време.

  20. 20 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    Защо да се забраняват наистина? Да им сложат там такса на тон СО2 като толкова замърсяват, пък пазарът сам ще отсее нужни ли са, не са ли нужни.
    Може човек примерно да живее в предградията до Орли например (летището южно от Париж) и да си взема самолета отблизо, вместо да ходи до центъра, където е ЖП-гарата. И много други причини може да има.
    Инак с влак до 2-3 часа наистина е по-бързо, заради липсата на опашки и проверки. Пази боже само арабите да не вземат и там да гърмят бомби, че тогава ще измислят и на ЖП гарата да се събуваме и да минаваме през скенер.

  21. 21 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4517 Любопитно

    До коментар [#14] от "padrino":Не само повече време и много прекачвания, но и влакчетата на Върджин са с космически цени. Има ли някакво разумно обяснение за това, защото аз не намирам. Изглежда така, като че ли изкуствено надуват цените на влаковете открай време.
    —цитат от коментар 19 на ТумбаЛумба


    Върджин загубиха линията на източният бряг, сега са LNER, и цените не са толкова лоши. Отиване и връщане до Лондон от Единбург за утре е £134.00 което не е зле. Самолета ще ти е £100 само в едната посока и после имаш връзката до Лондон с Хитроу експрес която е още £15.00 значи само в едната посока ти се връзва колкото е в двете посоки с влак. Ако купиш билет за влака 10/12 дни авансово можеш да намериш същият билет за £60/70 за отиване и връщане което е много евтино.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  22. 22 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 712 Неутрално

    Утре ще забранят и пътуванията с кола, ако могат да се вземат с колело за под 2 часа. :)
    —цитат от коментар 6 на realguru


    Напр. в градовете.

  23. 23 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2420 Неутрално

    От малък мечтая да съм ЖюпиЕр и да забранявам, забранявам на тъпаците. . . само на бабите не се научих да налитам.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  24. 24 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2420 Неутрално

    Жюпитéр, да кажа.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  25. 25 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1153 Любопитно

    Ай честито.
    Австрия беше преди тях.
    Ако влакът до Бургас беше 4 часа, и аз нямаше да се замисля за самолет.

  26. 26 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1787 Любопитно

    Абе, у японско влаковете-стрели изядоха хляба на част (само по някои дестинации) от вътрешните самолетни линии, точно защото спестиха от висенето по летищата и транспорта до тях. Обаче на пазарен принцип, а не с "декрет отгоре".

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  27. 27 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 712 Неутрално

    "Френските депутати гласуваха късно в събота за премахване на вътрешните полети по маршрути, които могат да бъдат покрити с пътуване с влак за по-малко от два часа и половина."

    Т.е. полетите до градове на около 300-400 км от Париж. Всъщност Макрон малко се е поотметнал, защото 4 ч с влак означава над 500 км.
    Да им имаме проблемите на французите, у нас и дума не се обелва за това, че от София до Варна (450 км) се пътува 7 ч с влака, и 6 ч. с автобус и автомобил. И вместо да се инвестира в пътища, у нас се инвестира в камери за контрол на скоростта.

  28. 28 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1153 Любопитно

    До коментар [#7] от "tulup":ми на практика до Варна е по бързо да вземеш самолет до Букурещ и от там с автомобил до варна, То може и самолет до Варна но са по на рядко
    —цитат от коментар 11 на 1001


    :)
    Полети за следващата седмица София - Варна - 11.
    Полети за следващата седмица София - Букурещ - 7 - и то благодарение на Катар.

  29. 29 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1153 Любопитно

    За мен беше по-логично пазарът да обезмисли тези полети. Явно причините за съществуването им са почти соц.характера на френската икономика и високите цени на влаковете.
    —цитат от коментар 3 на Lazarus


    Може би е така....например в България спряха София - Бургас, след пускането на цялата магистрала - сега дори и с автобус е за 5 часа.

  30. 30 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    До коментар [#28] от "rainbou1":

    Искаш да кажеш че през час има самолет от София за Варна - това кога
    Преди корона вируса имаше хъбове през час
    София Букурещ Истамбул
    София Букурещ Дубай сега не знам

  31. 31 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 910 Неутрално

    Дали ще има вътрешни полети трябва да го направи пазара, иначе зелените регулации бавно но славно унищожават капитализмът и се превръща в зелена диктатура!

  32. 32 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4898 Неутрално

    Тази статия да се прати на другаря Рановски от агенцията да се ограмоти за въглеродните емисии и замърсяването на въздуха.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  33. 33 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 1748 Неутрално

    До коментар [#1] от "1001":

    6ч е от Плевен до Варна. Значи от Сф е 9...😀

  34. 34 Профил на ТумбаЛумба
    ТумбаЛумба
    Рейтинг: 540 Весело

    Нямам търпение да се върнем към ползването на коне или поне магарета. На всяка тераса - кон, във всеки хладилник - кето закуска, кето обяд и кето вечеря. Любов - само от 38-ми поглед. Сватба - след пълни изследвания, ДНК анализ, тест за съвместимост, и т.н. Деца - след семейна терапия, докторска степен и 5 погасени банкови кредита. Вечерен час за всички до края на света.

  35. 35 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#25] от "rainbou1":
    Откога в Австрия има такава наредба? Дори и в момента има линия Грац-Виена

  36. 36 Профил на yai511046188
    yai511046188
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Зелен тероризъм в действие. Ако и тука тръгнат да се размножават ще трябва да ги избием с камъни.

  37. 37 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 2470 Неутрално

    До коментар [#3] от "Lazarus":Навсякъде в Западна Европа пътуванията с влак са много скъпи, в което няма никаква логика, дори и само защото инфраструктурата е стара.
    —цитат от коментар 16 на ТумбаЛумба


    В Канада също.

  38. 38 Профил на Rococo
    Rococo
    Рейтинг: 20 Неутрално

    До коментар [#14] от "padrino":

    А каква е разликата в цената за еднопосочен билет между двата превоза? Плюс включени разходи от/до летището. Не съм наясно съвсем, затова Ви питам. Инак и аз съм в Auld Reeky.

  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  40. 40 Профил на Henry
    Henry
    Рейтинг: 523 Разстроено

    Зелените талибани трябва да ги върнем в пещерите, така ще видят какво всъщност предлагат.
    —цитат от коментар 2 на georgievb


    Определено!

    ---
    Иначе няма проблем, просто самолета ще трябва да хвръкне първо до Германия/Испания/Белгия и след това да се върне без да каца до търсената дестинация. Ще лети повече, ще струва повече пари, ще има повече газове, но хората които искат да отидат със самолет, определено ще го направят.

    И така ще е докато не се съберат всичките зелени талибани и не се набият с пръчки на площада, а на грета тъпото не и се връчи едно магаре да се разхожда с него и да спре да тормози нормални хора.

    Социалните придобивки, разпределяни с незначително или без никакво съобразяване с положените усилия, поощряваха беззаконието, улесняваха разпадането на семейството и заместваха осъзнатия полезен труд и самоупование с порочно подстрекаване към безделие и мошеничество. Маргарет Тачър
  41. 41 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4517 Неутрално

    До коментар [#14] от "padrino":А каква е разликата в цената за еднопосочен билет между двата превоза? Плюс включени разходи от/до летището. Не съм наясно съвсем, затова Ви питам. Инак и аз съм в Auld Reeky.
    —цитат от коментар 38 на Rococo


    Auld Reekie...Колкото до билетите, за нормален билет в едната посока гледаш в рамките на £35 до £270 (First class), но няма смисъл от такъв, всички вагони са супер чисти и тихи така, че първи клас е загуба на пари. Първи или не пак стигаш за 4 часа и малко което е далеч по добре от самолет.😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  42. 42 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1787 Весело

    "... Да им имаме проблемите на французите, у нас и дума не се обелва за това, че от София до Варна (450 км) се пътува 7 ч с влака, и 6 ч. с автобус и автомобил. ...
    —цитат от коментар 27 на historama


    Когато японците чули, че от София до Бургас пътят с влак е 9 часа, си помислили, че България е по-голяма от Китай.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK