Германски свещеници са в конфликт с Ватикана за еднополовите бракове

Германски свещеници са в конфликт с Ватикана за еднополовите бракове


Над 100 католически свещеници в Германия дават благословия на еднополови брачни двойки. Това е истинска сензация, защото бе официално забранено от Ватикана, разказва "Дойче веле". Какво показва този конфликт?


Латинската дума за "благославям" е "benedicere", което в буквален превод означава одобрявам. Затова пастор Буркхард Хозе от Вюрцбург казва: "Когато благославяме еднополови двойки, ние де факто изразяваме одобрение и признание за тяхната връзка. Така признаваме и наличието на многообразие, включително и по отношение на сексуалната ориентация.
Подобно признание обаче все още е в противоречие с катехизиса".


Катехизисът - официалното католическо учение - не признава хомосексуалната любов и я разглежда като "противоестествена".


"Любовта печели"




Последният конфликт между Католическата църква и германските пастори започна в средата на март, когато Ватиканът излезе с официално послание, в което бе забранено да се дава благословия на еднополови двойки. Беше подчертано и това, че папа Франциск е "одобрил" текста.


Посланието предизвика сериозно брожение в германските католически среди. Организации на миряни, свещеници, теолози и няколко германски епископи не скриха възмущението си. Затова Буркхард Хозе и пастор Бернд Мьонкенбюшер призоваха за национална кампания под мотото "Любовта печели" (#Liebegewinnt).


Конгрегацията в Рим очевидно има сериозни резерви по отношение на реформаторските настроения на някои от католическите духовници в Германия. Например по отношение на искането им и жени да бъдат ръкополагани за свещеници. За Рим това е напълно немислимо. През 1994 година папа Йоан Павел II недвусмислено декларира, че Католическата църква няма правомощията да ръкополага жени.


Нещо повече. Германия, родината на реформатора Мартин Лутер, явно продължава да се възприема от ръководството на Римокатолическата църква в Рим като източник на църковно разединение.


Страх от нови конфликти


Има слухове, че папа Франциск всъщност не е одобрил текста, публикуван през март, в който бе забранено благославянето на еднополовите двойки. Тази версия обаче трудно може да бъде потвърдена. Предполага се, че 84-годишният Франциск се опитва да избегне нови конфликти и разцепления в църковните среди.


Зад поведението на Католическата църква прозират основни теологични схващания. Все по-ясно се очертава невъзможността на църквата да приеме реалността по отношение на сътворението и равенството между хората. От друга страна е смущаваща твърде необяснимата толерантност по отношение на неудобните въпроси за сексуалното насилие, упражнявано от духовници. Затова пастор Буркхард Хозе говори за "сериозен конфликт, през който църквата трябва да премине".

Коментари (138)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на uchuden
    uchuden
    Рейтинг: 298 Неутрално

    Германските "свещеници" явно не познават Библията. Много неприятно, че мъжеложието е заклеймявано нееднократно, даже нямат възможност и да тълкуват. Като им е мерак, да хвърлят расото и да стават лица по гражданско състояние...

  2. 2 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1828 Неутрално

    ''''Подобно признание обаче все още е в противоречие с катехизиса".'''

    Ами, не е трудно да се осъвремени този катехизис.

    Here for the LOLS
  3. 3 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 4205 Неутрално

    А какво пише в Библията за мъжеложството, за Содом и Гомор?

  4. 4 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    Ужас някакъв да жениш педали. Няма да остане време да насилваш момченца зад олтара.

  5. 5 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    Еднополовите "бракове" са ПРОТИВОЕСТЕСТВЕНИ!!!

  6. 6 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    До коментар [#3] от "Тsonkooo":

    А какво пише за сексуално малтретиране на момченца?

  7. 7 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    До коментар [#1] от "uchuden":

    Хубаво, че нищо не пише за момченцеложество, че католическите свещенници да не са в грях.

  8. 8 Профил на pavur
    pavur
    Рейтинг: 2132 Неутрално

    кадрото кърти мивки . илюстрация на шантавия свят в който живеем - католическо падре с маска , благославя двойка лезбийки с маски , някой ги снима с телефон .
    а аз преди 35 години си мислех, че през 2021 ше си купуваме билетчета за редовната маршрутка до луната и роботите ше ни вършат мръсната работа.
    а то кво ?
    ОРЗ и геЮве

  9. 9 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3708 Неутрално

    Над 100 католически свещеници в Германия дават благословия на еднополови брачни двойки. "

    Защо направо подобни " свещенници" не заявят открито, че и практикуват " еднополовата любов" така, както са я практикували техните " колеги" от Содом и Гомор ? Там даже са го правели и с животни ! Та немските " католици" ще благословят ли и подобни сексуални похождения ?

  10. 10 Профил на uchuden
    uchuden
    Рейтинг: 298 Неутрално

    До коментар [#1] от "uchuden":Хубаво, че нищо не пише за момченцеложество, че католическите свещенници да не са в грях.
    —цитат от коментар 7 на Doge


    Много е хубаво да слагаш всички под общо знаменател, нещо като "всички обратни са спинозни наркомани"....

  11. 11 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    До коментар [#10] от "uchuden":

    Ами ръководството на църквата поставя репутацията на църквата на първо място, прикрива престъпленията или ги замита под килима. Да цялата църква барабар с папите.

  12. 12 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    До коментар [#10] от "uchuden":

    Ами ръководството на църквата поставя репутацията на църквата на първо място, прикрива престъпленията или ги замита под килима. Да цялата църква барабар с папите.

  13. 13 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 1975 Неутрално

    БЕЗСРАМНИЦИ!
    Такъв позор и такава сатанинска свинщина света до тук не познава!

  14. 14 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3450 Весело

    кадрото кърти мивки . илюстрация на шантавия свят в който живеем - католическо падре с маска , благославя двойка лезбийки с маски , някой ги снима с телефон .а аз преди 35 години си мислех, че през 2021 ше си купуваме билетчета за редовната маршрутка до луната и роботите ше ни вършат мръсната работа.а то кво ?ОРЗ и геЮве
    —цитат от коментар 8 на pavur


    Мдам ...

    Не знам защо, ама ме присетИ за един дрът ...

    Разправя един селски чиче за ходенето си до градО. И вика ...
    Гледам на една постройка в парка - пише "Жени".
    Влизам - то кенеф!

  15. 15 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3708 Неутрално

    До коментар [#7] от "Doge":

    " Хубаво, че нищо не пише за момченцеложество, че католическите свещенници да не са в грях."

    Те скоро и това ще започнат да........" благославят" !!!

  16. 16 Профил на uchuden
    uchuden
    Рейтинг: 298 Неутрално

    До коментар [#10] от "uchuden":Ами ръководството на църквата поставя репутацията на църквата на първо място, прикрива престъпленията или ги замита под килима. Да цялата църква барабар с папите.
    —цитат от коментар 12 на Doge


    Щом сте запозната с "цялата църква", най-вероятво поименно, не бих спорил с Вас.

  17. 17 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    До коментар [#7] от "Doge":" "Те скоро и това ще започнат да........" благославят" !!!
    —цитат от коментар 15 на samoedin


    Не знам дали го благославят, но на-редовно си го практикуват. Със мълчаливито одобрение на висшите духовнци

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    До коментар [#16] от "uchuden":

    Фактът е че след педогилския скандал, стаан ясно, че католическата църква предпочита да запази реномето си , пред добруването на жертвите на сексуално насилие. Точно обратното на това което християнството проповядва.

  20. 20 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2413 Неутрално

    Те са като индийска богиня, тези немски свещеници. С две ръце превозват клетници с гемийката до Лампедуза (с хиляди), с други две натискат папата за еднополовите бракове, които непременно трябва да бъдат църковни, с трети две прегръщат гретето и т.н.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  21. 21 Профил на EU Fighter
    EU Fighter
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    Браво ! Отпор на религиозните примитиви !

  22. 22 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3708 Неутрално

    До коментар [#1] от "uchuden":

    " Германските "свещеници" явно не познават Библията....."

    Познават я ! Просто не им пука за нея ! Важното за тях е да се благославя всичко, което се практикува в обществото и се прави в името на човека ! Т.е носи оня белег с шестиците.......

  23. 23 Профил на cnu40695109
    cnu40695109
    Рейтинг: 508 Неутрално

    Само да ви кажа, че всичко това е ЗА ПРАВАТА НА ЖЕНИТЕ И ЗАЩИТАТА ИМ ОТ НАСИЛИЕ.
    Тук няма нито джендъри, нито алтернативни полове.
    Струва ви се. Привиждат ви се алтернативно сексуални на всякъде! Хората които тук виждат еднополовим двуполови или триполови бракове имат обсесия върху темата за ИК.

  24. 24 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3450 Неутрално

    По същество ...

    Пичове, голямата беля е другаде - че тия "риволюсюнери" не са разпопени и отлъчени!

    Не само, че деянието противоречи на катехизиса, но и излезе специална була на Папата по въпроса. Т.е. им е обърнато специално внимание и е дадено височайше и задължително тълкувание за следване.

  25. 25 Профил на Сенсей НАНАЙ Боку НАНАЙ Шкембе НАНАЙ
    Сенсей НАНАЙ Боку НАНАЙ Шкембе НАНАЙ
    Рейтинг: Неутрално

    Накрая всичко ще се реформира, освен съзнанието на масовия българин.

  26. 26 Профил на Zippie
    Zippie
    Рейтинг: 974 Весело

    До коментар [#5] от "selqnin":

    Еднополовите "бракове" са ПРОТИВОЕСТЕСТВЕНИ!!!
    —цитат от коментар 5 на selqnin
    Носенето на дрехи, обувки, шапки и др. – СЪЩО 😏.

  27. 27 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2413 Неутрално

    А пък народната принцеса Меган и мъжът ѝ са сключили много готино договорче с народния концерн Проктър и Гамбъл.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  28. 28 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3450 Весело

    Накрая всичко ще се реформира, освен съзнанието на масовия българин.
    —цитат от коментар 25 на Сенсей НАНАЙ Боку НАНАЙ Шкембе НАНАЙ


    И задникът му, да не забравяме!

    А вие си "реформирайте" вашите, ваша си работа ...

  29. 29 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2413 Неутрално

    кадрото кърти мивки . илюстрация на шантавия свят в който живеем - католическо падре с маска , благославя двойка лезбийки с маски , някой ги снима с телефон .а аз преди 35 години си мислех, че през 2021 ше си купуваме билетчета за редовната маршрутка до луната и роботите ше ни вършат мръсната работа.а то кво ?ОРЗ и геЮве
    —цитат от коментар 8 на pavur


    Може до Луната, но Фандъкова ще ти иска по 1,60 на всеки километър.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  30. 30 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1136 Неутрално

    До коментар [#25] от "Сенсей НАНАЙ Боку НАНАЙ Шкембе НАНАЙ":

    "Реформира" 😄😄😄 - то това вашето няма определена форма, нито определен цвят. Пихтиеста маса.

  31. 31 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3708 Неутрално

    До коментар [#17] от "Doge":

    " Не знам дали го благославят, но на-редовно си го практикуват. Със мълчаливито одобрение на висшите духовнци"

    Ами да го заявят, че го правят ! Нали е все " любов" , защо се крият, защо се " каят" от педофилията си, поне хванатите в прегрешения " свещеници" ? Хайде да видим колко са открити и честни с общността на вярващите, на които уж служат !!!

  32. 32 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 725 Неутрално

    А какъв е зорът на гейовете да сключват църковни бракове, след като от столетия църквата не е ОК с това? Никой не става християнин по принуда в крайна сметка. Това да се пишеш християнин и същевременно да мрънкаш да се сменят столетни християнски правила и възгледи е нещо, в което аз лично логика не намирам. Покажи им един среден пръст, сключи си граждански брак и си свиркай, щом не си съгласен с църковните постулати.

  33. 33 Профил на Момчил Карабулев
    Момчил Карабулев
    Рейтинг: 1392 Неутрално

    До коментар [#1] от "uchuden":

    Всъщност оригиналните текстове на библията са казвали други неща по темата, но тъй като до нас е достигнала в гръцки превод някои думи заклеймяващи педофилията са били интерпретирани различно.

    https://www.forgeonline.org/blog/2019/3/8/what-about-romans-124-27

  34. 34 Профил на Момчил Карабулев
    Момчил Карабулев
    Рейтинг: 1392 Неутрално

    С всеки нов превод се прокарвали различни интереси.

    The word arsenokoitai shows up in two different verses in the Bible, but it was not translated to mean homosexual until 1946.

  35. 35 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1766 Неутрално

    От тая държава нищо добро не е произлязло. Преди беше националсоциализъм,сега зелен марксизъм и политкоректност.

  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  38. 38 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2925 Неутрално

    До коментар [#32] от "Green Day":

    Правилно - гейовете да уважават църквата и да не си пречат взаимно. Църквата няма да ги гони по гей паради и барове, те няма да сключват църковен брак и така.

  39. 39 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    Катехизисът - официалното католическо учение - не признава хомосексуалната любов
    ...
    Въобще не става дума за благословия на любов, а за секс. Това са огромни разлики.
    Ясно е казано в Библията какво следва за мъже, които си лягат като мъж с жена. Абсолютно еднозначно е.

    В Русия съм! В Русия съм!
  40. 40 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2925 Весело

    До коментар [#36] от "Тошо Кочев":

    "Жена се *** за разплод, а за удоволствие - мъж"

    Това не знам откъде го видях.

  41. 41 Профил на Ганьо  фюриозо балканико
    Ганьо фюриозо балканико
    Рейтинг: 172 Неутрално

    Ма кой се интересува от прашасалата църква?

  42. 42 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2925 Весело

    До коментар [#39] от "Веселин Дечев":

    Хайде цитирай, да видим и невежите!

  43. 43 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    До коментар [#39] от "Веселин Дечев":Хайде цитирай, да видим и невежите!
    —цитат от коментар 42 на Deaddark

    Левит 20 глава
    13 Ако някой легне с мъжко, като с женско, и двамата са извършили гнусота; непременно да се умъртвят; кръвта им да бъде върху тях.

    В Русия съм! В Русия съм!
  44. 44 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3450 Весело

    Ма кой се интересува от прашасалата църква?
    —цитат от коментар 41 на Ганьо фюриозо балканико


    Ми геювете!
    Те се натискат да са вътре, както виждаш ...

  45. 45 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7447 Неутрално

    Ами и да дадат благословия ,и да не дадат, тези бракове се случват.

  46. 46 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2925 Весело

    До коментар [#43] от "Веселин Дечев":

    Аз те мислех за православен християнин, ти се оказа ортодоксален юдей.
    Ще може ли от Новия завет!

  47. 47 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1846 Гневно

    "невъзможността на църквата да приеме реалността по отношение на сътворението и равенството между хората."

    Няма такъв идиот като автора на статията.
    Реалността по отношение на сътворението???
    Тоя може да приказва такива глупости, когато мъж забременее от друг мъж и когато жена забременее от друга жена.

    Panta rhei....
  48. 48 Профил на Zippie
    Zippie
    Рейтинг: 974 Весело

    До коментар [#43] от "Веселин Дечев":

    То така написано излиза, че ако „някой“ е от вид женско може да ляга само с женско, иначе – гнусота. 😉😁😁

  49. 49 Профил на star bastun
    star bastun
    Рейтинг: 1604 Весело

    До коментар [#36] от "Тошо Кочев":"Жена се *** за разплод, а за удоволствие - мъж"Това не знам откъде го видях.
    —цитат от коментар 40 на Deaddark


    Пишете го все едно , че сте опитвали.

  50. 50 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3708 Неутрално

    До коментар [#46] от "Deaddark":

    " 24 Затова, според страстите на сърцата им, Бог и ги предаде на нечистота, щото да се обезчестят телата им между сами тях, -
    25 те които замениха истинския Бог с лъжлив, и предпочетоха да се покланят и да служат на тварта, а не на Твореца, Който е благословен до века. Амин.
    26 Затова Бог ги предаде на срамотни страсти, като и жените им измениха естественото употребление на тялото в противоестествено.
    27 Така и мъжете, като оставиха естественото употребление на женския пол, разжегоха се в страстта си един към друг, струвайки безобразие мъже с мъже, и приемаха в себе си заслуженото въздаяние на своето нечестие.
    28 И понеже отказаха да познаят Бога, Бог ги предаде на развратен ум да вършат това, което не е прилично,
    29 изпълнени с всякакъв вид неправда, нечестие, лакомство, омраза; пълни със завист, убийство, крамола, измама и злоба;
    30 шепотници, клеветници, богоненавистници, нахални, горделиви, самохвалци, измислители на злини, непокорни на родителите си,
    31 безразсъдни, вероломни, без семейна обич, немилостиви;
    32 които, при все че знаят Божията справедлива присъда, че тия, които вършат такива работи, заслужават смърт, не само ги вършат, но и одобряват ония, които ги вършат."

    Послание към Римляните на сп. Павел !

    Не е трудно и сам да си го откриеш !

  51. 51 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2925 Весело

    До коментар [#49] от "star bastun":

    Не, не съм - видях го написано някъде, много отдавна. Все пак не съм хомофоб и Ви пожелавам успех в търсенето!

  52. 52 Профил на the_librarian
    the_librarian
    Рейтинг: 682 Неутрално

    Накрая всичко ще се реформира, освен съзнанието на масовия българин.
    —цитат от коментар 25 на Сенсей НАНАЙ Боку НАНАЙ Шкембе НАНАЙ


    Цъ, не е така. Религията (без значение коя от четирите основни) е най-консервативната институция, за добро или лошо. Всяка реформация всъщност е създавала ново религиозно течение, а не се е променяло основното учение. Римокатолическата Църква (а и не само тя), както са писали много от колегите по-горе, има съвсем ясна позиция по темата за еднополовите отношения. Има две решения:
    1. Еднополовите двойки не сключват църковен брак, защото това противоречи на основни принципи на тази институци, а се задоволяват с граждански такъв. Нали затова Европейската политическа система е секуларна, за разлика от повечето ислямски държави. Още повече тук става въпрос за интимни взаимоотношения (сексуални предпочитания), а светото тайнство на брака е нещо много повече, ако и да не се разбира от много от хората.
    2. Църквата се "реформира" и "благославя" еднополовите отношения и по този начин навлича гнева и отречението от нея на болшинството вярващи, защото все пак мнозинството са нееднополови.

    А по отношение на втората част от Вашия коментар, позволявам си да Ви напомня, че именно консерватизма на църквата, заедно с езика, ни е съхранила като народ през 500-те години турско владичество. Да разбира се, обществото се развива и променя, но някои устои би трябвало да са стабилни и неподдаващи. Немалко антиутопии са написани за начините по които едно общество може да бъде тласнато към саморазрушение, и всички те определят като ключов елемент именно радикалната промяна в ценностната система.

  53. 53 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1158 Неутрално

    Бракът е едно от Седемте Таинства (идентични в Православието и в Римската Църква). Не бива да се смесва понятието Граждански Брак, което по същество е един договор и няма свещен характер с истинския брак, който се сключва в църква. Поради това, еднополовите могат да си сключват някакъв вид граждански съюз с произтичащи от това имуществени права и задължения, но нищо повече. Истинският брак е изначално дефиниран като между мъж и жена. Също и природата, в мега-скалата на целия жив свят е дефинирала само два пола. Писанията категорично и ЕДНОЗНАЧНО дефинират брака само и единствено между мъж и жена. Всичко друго е фалшименто с пожелателно наклонение и няма никакъв начин да бъде променено. Дори не може да бъде благославяно, понеже хомосексуализмът изначално е едно състояние на много тежък грях - така е дефинирано. Друг е въпросът за това, че един малък процент от хората се раждат хомосексуални или с такива наклонности, но религиите са поставили бариери, за да не се разпространява, понеже в днешно време, твърде много са хората, при които хомосексуалността е придобита от социалната среда. Въпросът е много сложен, но едно е сигурно - хомосексуализмът е ОТКЛОНЕНИЕ от нормалността, болестно състояние, което индивидите и обществото трябва да се опитват да лекуват по някакъв начин. Не бива да се подиграваме или дискриминираме хомо-тата, трябва да съчувстваме, особено на техните близки, защото всеки човек е роден от майка и баща и на тези родители никак не им е лесно. По никой начин обаче, не бива да бъдат стимулирани, нито пък да се изявяват публично или да се допуска влиянието им върху нормалните хора. Редно е, да имат възможност за Граждански Съюз, който подобно на Граждански Брак да регулира материалните отношения и нищо повече. Истинският брак е СВЕЩЕН. Истинският брак визира създаване на поколение, бъдеще и пр. Всички тия дефиниции на разни полове са абсолютен бул-шит, който някои кръгове се опитват да вкарат в законодателството, чрез едни спекулации за социални роли, и за това кой как се чувствал бил. Все едно аз да кажа, че се чувствам Американец и да ми издадат паспорт като на Американец - няма как да стане. Или имате ХХ или ХУ хромозоми. Природата не предвижда друг вариант и затова всеки индивид е или мъж или жена и дотам. Ако някъде има съмнения, прост генетичен тест веднага показва като какъв трябва да бъде записан един индивид и толкоз. Това как един индивид се чувства няма НИКАКВА легална тежест и значение. Защото легалната материя е основана на ОБЕКТИВНА и РАЦИОНАЛНА реалност, а не на чувства. От религиозна гледна точка нещата са още по-ясни и многократно дефинирани. Не може да има нито брак, нито благословение за брак в религиозен смисъл между лица от същия пол, това е просто безсмислица. Може да бъде благословен човек, който се опитва да лекува това си състояние - там трябва да се помага, но не може да се благославя оставането му в това състояние, още по-малко опититите да се приравнява към нормалността.

  54. 54 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2925 Весело

    До коментар [#50] от "samoedin":

    А ще помогнете ли да открия Исус какво е казал?

  55. 55 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3450 Неутрално

    Ами и да дадат благословия ,и да не дадат, тези бракове се случват.
    —цитат от коментар 45 на Роси


    Роси, мила, църковният брак не е тумба-лумбата и разнасянето на корони и икони.
    Не е карнавал, не е маскен бал!
    Църковният брак е Благословията и Обета! Точно които не са позволени ...

  56. 56 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1828 Неутрално

    Гледам, че 15 фена на католическия катехизис са сложили минус на мнение 2. Сигурно редовно го четат, някои вероятно го рецитират.

    Сега настрана от майтапа. Ако една църква иска да не губи последователи трябва постоянно да се осъвременява и реформира. Именно заради това се появяват нови деноминации като католици и протестанти и те постоянно се реформират.

    Православната да му мисли, защото е застинала назад във вековете и отказва всякакви реформи и осъвременяване,
    как да привлече хора като даже не се опитва. Православието е сведено до палене на свещи, кръщенки, целуване на икони и подобни. Няма разговори с хората, беседи, изучаване на Библия. Нещо за благотворителност и подпомагане на бедни някой да е чул? Напротив, за всяко нещо искат пари.
    Отделно смешните спорове които се водят вътре в институцията.
    А спомняте ли си реакцията на ПЦ когато папата посети България? Срам...заради незначителен спор преди 1000 години. Закостенели старчета.

    Here for the LOLS
  57. 57 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1828 Неутрално

    Ако Исус живееше между нас, не би отказал да благослови еднополов брак.

    Here for the LOLS
  58. 58 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2925 Весело

    До коментар [#53] от "transvaal":

    Хермафродитите, макар и да е ДНК аномалия, имат белези и на двата пола - и в мозъка и в костите дори.

    Не сте прав и за 500 г. робство - продължило е толкова, защото православието е проповядвало сред народа преклонение пред исляма и е слухтяло в полза на султана.

    Отделно византийското робство пак ли ще го обясните с 200г. запазване на България? А кръвния данък на Византия по това време? А по какво се различава клането в Плиска от Батак?

  59. 59 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1403 Неутрално

    Над 100 католически свещеници в Германия дават благословия на еднополови брачни двойки
    —цитат от коментар 0 на Дойчевеле


    100-тях свещеници са 0,8% от всички
    https://de.statista.com/statistik/daten/studie/72953/umfrage/anzahl-der-katholischen-priester-seit-1997/
    Малко ми се видят. Тука преди като кипеше агитпроп за Истанбулската имаше редовно хабери "200-тях адвокатина призоваха" , "300-тях университетски преподавателя излязоха с петиция" , "500-тях интелектуалеца издигнаха глас" итн и се оказваше че защитниците на Ценностите са винаги 1,5% от всички. Тея са на половината.

  60. 60 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1766 Неутрално

    Всички подобни действия изобщо не са случайни.Гейовете напират за сключване на граждански и църковен брак, не щото толкова им е от полза това,а защото по такъв начин се легитимира хомосексуализма като нещо нормално. Първо хомосексуализма бе изваден от списъка с психичните заболявания на СЗО.В много държави се легитимираха гражданските бракове,сега напират и за църковните.И като се каже,че е извращение се отвръща, че според СЗО не е болестно състояние, а и чрез сключването на граждански брак хомосексуализма е легализиран като нормални човешки взаимоотношения. Сега и с църковен брак тази легализация ще бъде затвърдена.

  61. 61 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3863 Весело

    До коментар [#37] от "xm...":

    😁👍 И чуждите жени обичат повече от своите. Но, това са подробности.

  62. 62 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1760 Неутрално

    Ами те падретата половината са такива ... гарван, гарвану .... .

  63. 63 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3708 Неутрално

    До коментар [#54] от "Deaddark":

    " ще помогнете ли да открия Исус какво е казал?"

    Искате цитат от " новия завет", нали ? Получихте го ! Какво не ви е ясно от него ? Категоричността му относно обратните ? Имахте цитат и от стария - не ви устройва ! Исус казва за стария завет, че нито една чертица от закона няма да премине, а ще се изпълни и че не е дошъл да нарушава закона - тоя, дето го наричате юдейски, а да го изпълни....За хомосексуалните никога не е бил питан, че да отговаря, сетете се сам защо ! За бракът е казал, че е между " мъжко и женско" ! Други въпроси ?

  64. 64 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3863 Неутрално

    До коментар [#46] от "Deaddark":

    Старият завет в голяма степен важи и за християните. Десетте божи заповеди са основата и на двете религии.

  65. 65 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1120 Разстроено

    Един ден на папският престол ще седне чернокож мюсюлманин. Това е бъдещето.

  66. 66 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3863 Неутрално

    Нека благославят. Ще продължи още 50-на години. После, новите "физици" и "инжинери", и техните поколения ще станат мнозинство. А тяхната религия не харесва тези неща. И ще пада рязане на глави.

  67. 67 Профил на petrow1973
    petrow1973
    Рейтинг: 1197 Неутрално

    До коментар [#56] от "kaiser":

    Интересно ми е какво ще кажеш, ако започнат да ровят в основите на къщата ти с обяснението, че заменят старите бетонни основи с модерните топло, хидро, еко и не знам какви си кухи подложки.

    За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
  68. 68 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 869 Неутрално

    Като атеист, не виждам причина, защо трябва да го правят, не е като религиозният брак да има някаква тежест пред закона. В крайна сметка религията е отделна от държавата и не е нужно да женят еднополови двойки, ако не го желаят.
    Ако немската църква обаче, не зависи по никакъв начин от Ватикана, тогава не мисля, че вторите имат някакви права над тях.

  69. 69 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2460 Весело

    Да женят когото си искат, само да си сменят името, щото ако си католически свещеник няма как да жениш еднополови. Ето - в исляма женят по няколко жени за един мъж, както и деца, ама не се наричат "католици", а "мюсюлмани".

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  70. 70 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3863 Неутрално

    До коментар [#56] от "kaiser":

    Този, хм, незначителен според вас спор, е довел до разделянето на църквата на източно - православна и римо - католическа. И все още няма единение по съществото на въпроса. Също така спорове довеждат до появата на протестантството и лутеранството.

  71. 71 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1158 Неутрално

    Един ден на папският престол ще седне чернокож мюсюлманин. Това е бъдещето.
    —цитат от коментар 65 на moreee


    Няма проблем. Стига да следва жалоните на Римската Църква. Чернокож и Мюсюлманин - и двете категории са нормални хора. Но гей-овете НЕ СА!

  72. 72 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2460 Весело

    А и доколкото си спомням , еднополовите доскоро обясняваха (у нас още го правят), че зорът бил за гражданските бракове, щото там имали законни проблеми с онаследяване и так далее - иначе не искали да карат хората да си променят религиите. Явно вече не е така. За прозореца на Овертон си говорим - който си мисли, че няма да се стигне до момента когато хомосексуалзмът ще се налага като нормата, а другото ще е "отклонението" да си помисли пак. Или да прочете "Вечната война" на Джо Холдеман - както винаги научната фантастика предсказа правилно бъдещето.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  73. 73 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3863 Неутрално

    До коментар [#68] от "chepokalipsis":

    Своего рода легализиране на еднополовите бракове.

  74. 74 Профил на mranderson
    mranderson
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Аз едно не разбирам, като не искат да спазват Божиите повели, какво въобще търсят в Божията църква? Да си направят "църква на Универсалната любов" или както там искат да я кръстят, да привлекат хора и така. Мартин Лутър не е стоял на топло в Католическата църква като не е бил съгласен, а е създал Протестантската.

  75. 75 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1828 Неутрално


    ..За хомосексуалните никога не е бил питан, че да отговаря, сетете се сам защо !
    —цитат от коментар 63 на samoedin


    Има изследвания които допускат, че Исус е бил гей.


    Here for the LOLS
  76. 76 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2460 Весело

    "Зад поведението на Католическата църква прозират основни теологични схващания. Все по-ясно се очертава невъзможността на църквата да приеме реалността по отношение на сътворението и равенството между хората."

    Очакваме същата статия и същите заключения на другаря Щрак относно ислямското духовенство в Германия. Даже не искам да пита Саудитска Арабия - пак в неговата си страна да види. Ама няма. Щото ще му се случи случка. Пък и като всеки правоверен марксист той се бори само с християнството - другите религии са тема "табу" (освен донякъде хиндуизма и будизма, щото тия пък много бият ислямистите, които са свещената крава за всеки истински марксист).

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  77. 77 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2339 Неутрално

    Май ще има реставрация на някои позабравени практики от средновековието, когато не само хубавите мацки, които не са пуснали на когото трябва, но и доста чиновници на сладки места, както и куп свещеници са се изпарили яко дим.

  78. 78 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3358 Неутрално

    А относно слагането на джамии на църквите на какво мнение са? Надявам се на прогресивно толерантно.

  79. 79 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1828 Неутрално

    До коментар [#56] от "kaiser":Интересно ми е какво ще кажеш, ако започнат да ровят в основите на къщата ти с обяснението, че заменят старите бетонни основи с модерните топло, хидро, еко и не знам какви си кухи подложки.
    —цитат от коментар 67 на petrow1973


    Разбирам какви искаш да кажеш, но моята теза е, че ПЦ сама трябва да достигне до идеята да се осъвремени. Под осъвременяване нямам пред вид единствено да започне да благославя еднополови бракове. Има много други неща, като цяло има нужда от осъвременяване на службата в църквата. Как с литургии и пеене от което нищо не се разбира ще привлече хора. Отиди в една протестанска църква, да видиш каква огромна разлика има.

    Here for the LOLS
  80. 80 Профил на EU Fighter
    EU Fighter
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    До коментар [#54] от "Deaddark":

    Беше казал...огледалце, огледалце..упс...това май е от друга приказка...хахахахх

  81. 81 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3358 Неутрално

    До коментар [#79] от "kaiser":

    Отиди в една протестанска църква, да видиш каква огромна разлика има.

    Повтарят като малоумни, че Христос е умрял за мен. Това е разликата. А, да и няма да влязат в рая щото са сектанти които се молят на Господ да ги направи богати.

  82. 82 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2925 Весело

    До коментар [#63] от "samoedin":

    Не ми е ясно какво общо има православният джендър с християнството. Виж православният джендър и Содом и Гомор имат много общо.

  83. 83 Профил на Момчил Макавеев
    Момчил Макавеев
    Рейтинг: 39 Неутрално

    До коментар [#3] от "Тsonkooo":

    Абе то във Библията пише да не се работи в събота , и който работи в събота непременно да се умъртви . Един човек събирал дърва в събота и затова бил умъртвен.

  84. 84 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3708 Неутрално

    До коментар [#82] от "Deaddark":

    " Не ми е ясно какво общо има православният джендър с християнството. Виж православният джендър и Содом и Гомор имат много общо."


    И други неща не са ви ясни, но проблемът няма да се реши само с библейски цитати ! Е, направих каквото можах ! Успешен ден от мен !

  85. 85 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2925 Неутрално

    До коментар [#83] от "Момчил Макавеев":

    Събота на библейския език е неделя. Седмия ден не се работи, защото дам Бог си почива на седмия ден, след като сътворява света за шест дни. Един вид Библията защитава и робите, да не ги гърчат до смърт нонстоп бачкане.

  86. 86 Профил на petrow1973
    petrow1973
    Рейтинг: 1197 Неутрално

    До коментар [#75] от "kaiser":
    Ако това е гейско и аз съм гей.
    Архиви на Ватикана разкриват любовта между Мария Магдалина и Исус Христос
    Съдбата на трите им деца била заличена от църквата

    За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
  87. 87 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2925 Весело

    До коментар [#84] от "samoedin":

    И какво направихте - едно копи-пейст и то не по темата. Нищо, но поне опитахте. Приятен ден!

  88. 88 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1828 Неутрално

    До коментар [#83] от "Момчил Макавеев":Събота на библейския език е неделя.
    —цитат от коментар 85 на Deaddark


    Това е доста странно. Какъв е този библейски език?

    Here for the LOLS
  89. 89 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2925 Неутрално

    До коментар [#86] от "petrow1973":

    Скоро ще признаят че Св. Тимотей е измамник и ще се върнат към Исус. Християнска религия, която поставя човек пред Сина Божи, не струва.

  90. 90 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1423 Неутрално

    На снимката - отец Нафърфорий в действие :))

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  91. 91 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2925 Неутрално

    До коментар [#88] от "kaiser":

    Има се предвид да се почива в Неделя, на седмия ден. В Библията на неделята и викат събота.

  92. 92 Профил на petrow1973
    petrow1973
    Рейтинг: 1197 Неутрално

    Протестантска- приема така наречените 5 Solae. Къде се споменава в тях нещо еднополово? Не мисли, че ги защитавам, тези са още по гадни: "сексуалното насилие, упражнявано от католически духовници над деца и други поверени на църквата лица, е сред безспорните причини за масовия отказ от католицизма в Германия." Но, да се оправдават ЛГБТИ извратеняците ми идва в повече. Аз съм баща, татко, тати, а не НЕраждащ родител.

    За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
  93. 93 Профил на ivangabrovo
    ivangabrovo
    Рейтинг: 604 Неутрално

    Бракът е едно от Седемте Таинства (идентични в Православието и в Римската Църква). Не бива да се смесва понятието Граждански Брак, което по същество е един договор и няма свещен характер с истинския брак, който се сключва в църква. Поради това, еднополовите могат да си сключват някакъв вид граждански съюз с произтичащи от това имуществени права и задължения, но нищо повече. Истинският брак е изначално дефиниран като между мъж и жена. Също и природата, в мега-скалата на целия жив свят е дефинирала само два пола. Писанията категорично и ЕДНОЗНАЧНО дефинират брака само и единствено между мъж и жена. Всичко друго е фалшименто с пожелателно наклонение и няма никакъв начин да бъде променено. Дори не може да бъде благославяно, понеже хомосексуализмът изначално е едно състояние на много тежък грях - така е дефинирано. Друг е въпросът за това, че един малък процент от хората се раждат хомосексуални или с такива наклонности, но религиите са поставили бариери, за да не се разпространява, понеже в днешно време, твърде много са хората, при които хомосексуалността е придобита от социалната среда. Въпросът е много сложен, но едно е сигурно - хомосексуализмът е ОТКЛОНЕНИЕ от нормалността, болестно състояние, което индивидите и обществото трябва да се опитват да лекуват по някакъв начин. Не бива да се подиграваме или дискриминираме хомо-тата, трябва да съчувстваме, особено на техните близки, защото всеки човек е роден от майка и баща и на тези родители никак не им е лесно. По никой начин обаче, не бива да бъдат стимулирани, нито пък да се изявяват публично или да се допуска влиянието им върху нормалните хора. Редно е, да имат възможност за Граждански Съюз, който подобно на Граждански Брак да регулира материалните отношения и нищо повече. Истинският брак е СВЕЩЕН. Истинският брак визира създаване на поколение, бъдеще и пр. Всички тия дефиниции на разни полове са абсолютен бул-шит, който някои кръгове се опитват да вкарат в законодателството, чрез едни спекулации за социални роли, и за това кой как се чувствал бил. Все едно аз да кажа, че се чувствам Американец и да ми издадат паспорт като на Американец - няма как да стане. Или имате ХХ или ХУ хромозоми. Природата не предвижда друг вариант и затова всеки индивид е или мъж или жена и дотам. Ако някъде има съмнения, прост генетичен тест веднага показва като какъв трябва да бъде записан един индивид и толкоз. Това как един индивид се чувства няма НИКАКВА легална тежест и значение. Защото легалната материя е основана на ОБЕКТИВНА и РАЦИОНАЛНА реалност, а не на чувства. От религиозна гледна точка нещата са още по-ясни и многократно дефинирани. Не може да има нито брак, нито благословение за брак в религиозен смисъл между лица от същия пол, това е просто безсмислица. Може да бъде благословен човек, който се опитва да лекува това си състояние - там трябва да се помага, но не може да се благославя оставането му в това състояние, още по-малко опититите да се приравнява към нормалността.
    —цитат от коментар 53 на transvaal


    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++!

    /Надявам се да стигнем до съгласие и относно противопоставянето на ислямистката експанзия и, в частност, подкрепяната от Турция./

  94. 94 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2460 Неутрално

    Има изследвания които допускат, че Исус е бил гей.
    —цитат от коментар 75 на kaiser


    Това не са "изследвания", а простотии.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  95. 95 Профил на canuck99
    canuck99
    Рейтинг: 659 Неутрално

    Влечението към собствения пол варира от 0 до 10, както и от приятелство до секс. Казват че всеки мъж е в някаква степен жена и обратно. В този смисъл "нормалността" е само статистичска величина.

  96. 96 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3358 Неутрално

    [quote#75:"kaiser"][/quote]

    Глупости. Кой гей ще ходи със сандали от магазина за един долар.

  97. 97 Профил на Далечен близък
    Далечен близък
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Вие как си мислите, че толерантността към хомосексуализма е заложена в православието. От кой Марс и коя Луна падате? Това е содомия и идва от греха на Содом и Гомор, два града, които са изличени от лицето на земята точно за содомия. Сега ако някой си мисли, че ще превърне в Содом и Гомор половината свят, как смята да избегне същото наказание?
    Макар Бог да показва милост и разбиране към хомосексуалните, не може да признае влечението за нормално, може само да им помогне да не зависят от него. Да ги освободи от него, да им даде сили да живеят независимо от него. Мнозина могат и да се оженят и да имат нормален живот, макар да е нужна много работа в душата на човека, която друг човек не може да извърши. Може само Бог да изцели дълбоката рана, която е довела до тази промяна, от която страда най-много самият й носител, но не само той. Например родителите му/й няма да имат внуци, самият той/тя ще останат сами един ден, итн.

    от близо и далеч
  98. 98 Профил на Далечен близък
    Далечен близък
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Евангелие от Матей 5:19
    И тъй, който наруши една от най-малките тия заповеди и тъй поучи човеците, той най-малък ще се нарече в царството небесно; а който изпълни и поучи, той велик ще се нарече в царството небесно.

    Ще се опитат да лъжат, че това го има някъде в Библията, но не им вярвайте. Невъзможно е да не дойдат съблазни на тоя свят, но горко на онзи, чрез когото дохождат...
    В горецитирания откъс от апостол Павел явно се казва какво има в Библията. Същият откъс посочва "каквито бяха и някои сред вас" - сиреч Павел пише на хора, които са били такива, но са били освободени от това робство на греха.

    от близо и далеч
  99. 99 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2200 Любопитно

    Свещ за кръщане в Германия —> 35 евро. Може да се купи само и единствено от църквата 😉
    Еднополов брак в немска църква = кач пара? 😉

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  100. 100 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3358 Неутрално

    Макар Бог да показва милост и разбиране към хомосексуалните, не може да признае влечението за нормално, може само да им помогне да не зависят от него. Да ги освободи от него, да им даде сили да живеят независимо от него.
    —цитат от коментар 97 на Далечен близък


    Уединението в мъжките манастири е идеално за тази цел.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK