Големи обещания, малко дози: защо Русия трудно произвежда Sputnik V

Големи обещания, малко дози: защо Русия трудно произвежда Sputnik V

© Reuters



Превръщането на мястото на някогашната фабрика за автомобили от съветска епоха в съвременно съоръжение, което създаде руската COVID ваксина Sputnik V, беше лесната част.


Производството на дози в огромни количества, намирането на квалифициран персонал и снабдяването с оборудване са много по-сериозни главоболия за базираната в Москва биотехнологична фирма R-Pharm и други частни руски компании, избрани да направят флагмана на страната за борба с пандемията.


Президентът Владимир Путин разтръби за ваксината по целия свят миналата година и заяви през март, че Русия е подписала споразумения за производството на 700 милиона дози Sputnik V в чужбина.

  • Но самата Русия е произвела само 33 милиона дози към 12 май и е изнесла по-малко от 15 милиона, според данни на "Ройтерс". Ваксинирането на един човек изисква две дози.

Производството в Русия на тази ваксина от две дози е много по-малко от стотиците милиони, произвеждани всеки месец от Pfizer и AstraZeneca.




Интервюта с четирима производители и двама души, участващи в производствения процес и в руската верига за доставки, подчертават колко е трудно да се направи Sputnik V и да се увеличи производството.


Проблемите са предупреждение за чуждестранни партньори - включително в Индия, които планират да произвеждат масово ваксината, както и към държави, които разчитат на Москва да помогне на техните програми за ваксиниране.

    • Докато Съединените щати и европейските страни са фокусирани върху ваксинирането на местното население, Русия опита да направи пробив по света, предлагайки дози на повече от 50 страни от Латинска Америка до Азия. Но забавянето с получаването на ваксината в тези страни дава на Китай и САЩ време да запълнят празнината.
    • В друг удар срещу Sputnik V регулаторът на Бразилия отказа одобрение за внос, като се позова на непълни данни за безопасността и ефикасността на този продукт.

Руският фонд за директни инвестиции (RDIF), който отговаря за пускането на пазара на ваксината в чужбина, заяви, че производственият капацитет на Sputnik V се увеличава в световен мащаб, тъй като се включват нови производители.


RDIF заяви пред "Ройтерс", че планира да произведе достатъчно дози за ваксиниране на 800 милиона души през 2021 г. и че "демонстрира силния си ангажимент да спазва договорите за доставка". Тя заяви, че подкрепя предложението да се осигурят дози за 50 милиона души в Европейския съюз. Русия се надява ваксината да бъде одобрена от Европейската агенция по лекарствата.


Министерството на здравеопазването на Русия не отговори на искане за коментар относно производството и други проблеми, очертани от производителите.


Големи обещания, малко дози: защо Русия трудно произвежда Sputnik V

© Reuters


"Със завързани очи"


Новата фабрика на R-Pharm от 27 000 квадратни метра в покрайнините на Москва разполага с повече от 200 биореактори за отглеждане клетките, които ще се използват за дозите.


Първоначално R-Pharm изучаваше процеса от нулата и експлоатацията на биореакторите беше все едно работим "със завързани очи", казва изпълнителният директор Алексей Репик пред "Ройтерс".

  • "Производството на ваксини отнема около 6 седмици или повече за всяка партида, каза той. След това сравнявате полученото с референтната проба. Ако съвпада, имате късмет. Ако не, изхвърляте това, който сте направили."

Компанията се бори и с глобалния недостиг на оборудване и суровини.


R-Pharm първоначално се готвеше да произвежда 10 милиона дози на месец, но към края на март все още не беше произвела 1 милион дози. Процесът на отглеждане на клетки започна през ноември, но новата ѝ фабрика все още не е официално открита.


Производителите, с които се свързва "Ройтерс", казват, че ваксината е особено трудна за изработване, тъй като е проектирана като аденовирусна векторна ваксина. Векторите са модифицирани вируси на обикновена настинка, използвани за пренасяне в тялото на генетичната информация, която задейства изграждането на имунитет.


За разлика от други аденовирусни ваксини първата и бустерната доза на Sputnik V, поставяни през интервал от 21 дни, се състоят от два различни вектора и този за първата доза е по-лесен за производство от втория, казват производителите.


Продуктът е достатъчно труден и всъщност трябва да направите две различни лекарства.


Дмитрий Морозов,

изпълнителен директор на Biocad, производител на Sputnik V


За да се справи с проблемите, Русия се обедини с AstraZeneca, чиято ваксина използва различна аденовирусна ваксина, съобщиха двама източници, запознати със стратегията за ваксиниране. В няколко държави се провеждат опити с доброволци за смесване на ваксините и проверка на съответствието между тях.


Друга опция е Sputnik Light, еднодозова версия на ваксината, използваща само първия компонент.


Pharmasyntez - един от частните производители, планира да поиска разрешение за производство само на еднодозова ваксина, казва главният изпълнителен директор Викрам Пуния. На 3 май компанията изпрати първа партида за контрол на качеството.


В отговор на въпроси RDIF заяви, че и двата компонента на руската ваксина се произвеждат и доставят навреме.


Големи обещания, малко дози: защо Русия трудно произвежда Sputnik V

© Reuters


Да построиш завод не е най-големият проблем


Глобалното трескаво търсене на оборудване увеличи проблемите на руските производители, а фармацевтичните заводи в Русия не са много.


Generium, най-големият производител на дози Sputnik V, пренастрои съществуващите инсталации да работят за ваксината, както направи Biocad, единственият друг основен производител.


За да се разшири производството, ще са необходими нови заводи. Generium изгражда един, за да прави 200 - 300 милиона дози годишно, каза собственикът й през март.

  • Най-големият проблем на Pharmasyntez според Пуния е липсата на опитен персонал - производството на две дози увеличава натоварването на служителите, тъй като са необходими отделни производствени помещения и екипи.


"Можем да закупим оборудване, да изградим заводи. Но в биотехнологиите най-важното са компетентните хора. И няма много много от тях", каза Пуния.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (213)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Инженер Раул Викторов
    Инженер Раул Викторов
    Рейтинг: 550 Неутрално

    Много врява за нищо - типично по Съвецки

  2. 2 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 1252 Неутрално

    Малко напънала се планината и родила мишка.

  3. 3 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    Нищо ново. Това е норално за руската философия на управление открай време.
    Властта знае, че местното население ще изтърпи всичко, защото така или иначе няма избор. Пък и стига да не умира от глад и му се налива в ушите постоянно за "външните врагове", ще има мир.

    Това отваря път да се хвърлят усилия за международна пропаганда и влияние.
    С тази цел, впрочем, е създаден и държавният им фонд за чуждестранни инвестиции

  4. 4 Профил на 1107
    1107
    Рейтинг: 818 Неутрално

    Русия има 5 собствени ваксини, ама % ваксинирани е колко в България. В Русия има три пъти по-малко починали (на глава от населението ) от ковид, ама общата смъртност е колкото в България. Цялата пара в свирката отива. Така е било, така ще бъде!

  5. 5 Профил на goshe55
    goshe55
    Рейтинг: 602 Неутрално

    Толко си могат. От край време.

    "Русия е бензиностанция маскирана като държава!"
  6. 6 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 2251 Любопитно

    А защо ЕС не се отказва от патентите, да може и бедните страни да получат ваксини?

    Русия отдавна е съгласна и го предлага.

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  7. 7 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2212 Весело

    Пак ще изпълняват петилетката за десет години.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  8. 8 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3676 Неутрално

    "Но самата Русия е произвела само 33 милиона дози към 12 май и е изнесла по-малко от 15 милиона..."

    Работата е като с руския хиперкар Маруся, дето щеше да погребе Бугати, Ламборгини, Ферари, Кьонигсег и останалите кекави изтърсаци на капитализма.

    И с Йотафона, който не даваше сън на Стив Джобс и впоследствие Тим Кук.

    За мен по-важният въпрос е: каква ваксина сложиха на Путин? Защо това е държавна тайна?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  9. 9 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4720 Неутрално

    Защо? Защото е една от най-технологично изостаналите държави в целия свят.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  10. 10 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2536 Неутрално

    Русия и Путин са празнодумци.Нямат способностите на САЩ и ЕС ,но иначе се правят на велики.

    shlshlshlshl
  11. 11 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 2251 Любопитно

    Инак, проблемът е световен. С тия оптимизации и разделение на труда, много производства станаха излишни.

    Също се "случи" и у нас. Абе защо да си играем, да произвеждаме, като можем да си го купим (по- евтино)?

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  12. 12 Профил на ivan_v
    ivan_v
    Рейтинг: 399 Весело

    в интернет може да бъде намерено интервюто с шефа на втората руска разработка срещу ковид. Той го казва повеч от ясно - по соц време производствените мощности за ваксини бяха в Чехия, Полша, ГДР. СССР само разарботва. След промените , опитите за създаване на производство в Русия се провалят, заради по-евтината конкуренция от Индия и Китай. Точка....

  13. 13 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    Аз от кога ги пиша тия работи. Откакто я "измислиха" "ваксината" са минали 10 месеца. За тези 10 месеца са произвели ваксина за 16,5 милиона души (33 милиона дози произведени). С това темпо ще им трябват 10 години за да ваксинират собственото си население. Тръгнали на някаква световна сила да се правят.
    това не е като да се изпъчиш по телевизията и да изговориш една камара глупости (Путин)

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  14. 14
    Taiga
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  15. 15 Профил на pinoccio
    pinoccio
    Рейтинг: 1205 Весело

    Всичката им работа е такава - мърлява и некадърна.

    Само облъчените от пропагандата им и русоробите им вярват!

  16. 16 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    Biocad и R-Pharm са само 2 от седемте /преди два месеца някъде/ производители на Спутник-5 в Русия. Генериум е големия производител там.
    Впрочем при СССР България бе тази къде правеше голяма част от фармацията, при разпада на СССР нашите умишлено предадаха пазара си на западните ни господари, както и с цигарите. Въпреки че Русия многократно искаше да работи с нас.
    Ваксината Спутник-5 е под изключително строг контрол и това бави нещата не само в Русия , всяка ампула има индивидуален Кю код и може да бъде проследена по целия си път.
    И това е заради възможни провокации, например в Мексико хванаха фалшива партида.

  17. 17 Профил на troi
    troi
    Рейтинг: 622 Неутрално

    Много приказки, много пропаганда, накрая малко доставки. Хотели как лучше, а получилось как всегда.

    забавление и приключение
  18. 18 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    Самите руснаци не вярват на Suptnik V, което е показателно. В някои от МОЛ-овете в Москва вече има пунктове за ваксинация и няма хора пред тези пунктове.
    Руснаците по принцип не купуват неща, които са произведени в Руската Федерация.

    ДБ=БКП върли фенове на Резидента и Галева
  19. 19 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 988 Неутрално

    Русия има 5 собствени ваксини, ама % ваксинирани е колко в България. В Русия има три пъти по-малко починали (на глава от населението ) от ковид, ама общата смъртност е колкото в България. Цялата пара в свирката отива. Така е било, така ще бъде!
    —цитат от коментар 4 на 1107


    Пишеше,че България е 7-ма в света по починали от КОВИД. Русия преди нея ли е .

  20. 20 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1174 Весело

    Хубавите неща изискват време, както се казва.А за Астрадзенека има друга поговорка - бързата работа, срам за майстора. Техните резултати са налице.
    —цитат от коментар 14 на Taiga


    ОбъркА ваксините. Най-бързата работа и най-големия срам е за руснаците. Те най-бързо измислиха "ваксината", дето нито една бяла държава не я е одобрила.

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  21. 21 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2410 Неутрално

    Ми то с първите серии обикновено е така:

    https://www.youtube.com/watch?v=eSES1sxP_Tg

    И след ремонта на ремонта вече глей кво става в Сирия.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  22. 22 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2052 Неутрално

    Путин вече подписа закон за производството на лекарства в Русия без съгласието на чуждестранния притежател на патент. А вие мислихте, че той шегуваше с „цап-царап“?

    "Чуждестранен агент"
  23. 23 Профил на magelan
    magelan
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#10] от "dfjftriktrcdt":Празнодумци е доста оневиняващо определение . Истинското и правилното е ЛЪЖЦИ !

  24. 24 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    Направи ми е милно да гледам как сме загрижени за проблемите на руснаците. Хората имат научен и инжинерен потенциал да произведат добра ваксина и го правят.
    За тях това е повод да инвестират в разширяване на индустриалните мощности, и да създадат ново можно производство в един високотехнологимен сектор какъвто е фармацията.

  25. 25 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    [quote#19:"log_on"][/quote]

    Ти да не би да си толкова умен, че да вярваш на руската статистика? Ако можеш да мислиш критично гледай общата смъртност, тя не е по-висока в България отколкото в Русия.

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  26. 26 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 2251 Весело

    За мен по-важният въпрос е: каква ваксина сложиха на Путин? Защо това е държавна тайна?
    —цитат от коментар 8 на Norman Granz


    Сън не те хваща, а?

    Може би, да не дава предимство на една, пред останалите руски ваксини. Туй не ти е САД- плащат ти и рекламираш.

    Защо Горбачев рекламира Луи Вутон и Пица Хат?

    Ми защото е от ВАШИТЕ. Меркантилизмът ви тресе... 😝

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  27. 27 Профил на Явор
    Явор
    Рейтинг: 397 Неутрално
  28. 28 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3927 Неутрално

    " Министерството на здравеопазването на Русия не отговори на искане за коментар относно производството и други проблеми, очертани от производителите."

    Тежко и горко на всеки, който си мисли, че нещо от съветско време се е променило в тази държава !
    Не, благодаря !!!

  29. 29 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    До коментар [#20] от "iak":

    За сметка на това светкавично одобрената астразенека вече я отсвириха в редица бели държави.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  30. 30 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1856 Весело

    Русомразците се развихриха.... да не вземат руснаците да се простудят на погребението ви обаче, козяци.
    "-------------------
    Много врява за нищо - типично по Съвецки
    Малко напънала се планината и родила мишка.
    Нищо ново. Това е норално за руската философия на управление открай време.
    Толко си могат. От край време.
    Пак ще изпълняват петилетката за десет години.
    Защо? Защото е една от най-технологично изостаналите държави в целия свят.
    Русия и Путин са празнодумци.Нямат способностите на САЩ и ЕС ,но иначе се правят на велики.
    ------------------------"
    И т.н. и т.н. обективни мнения на хора, които сигурен съм обичат руския народ, руската култура, стават с Чайковски и заспиват с Лев Толстой и Достоенски. Обаче, тоя лош, зъл, малък, пак лош Путин....ако не беше той....те така щяха да обичат руската култура и руснаците.... ама на... няма късмет.

  31. 31 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2052 Весело

    Компанията се бори и с глобалния недостиг на оборудване и суровини.
    ▪️▪️▪️▪️▪️

    Е, стига бе,!:)) Нали вече "встали с колен" и направили "импортозамещение"? Или още не? :))

    "Чуждестранен агент"
  32. 32 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    Направи ми е милно да гледам как сме загрижени за проблемите на руснаците. Хората имат научен и инжинерен потенциал да произведат добра ваксина и го правят. За тях това е повод да инвестират в разширяване на индустриалните мощности, и да създадат ново можно производство в един високотехнологимен сектор какъвто е фармацията.
    —цитат от коментар 24 на georgievb


    Така е. Виждали сме го с Кремиковци. Тамън ще създадат мощностите и ще се окаже че целия свят вече си е напазарувал истински ваксини Хахахах
    Защо са им тези мощности като до края на годината ще има по повече от една доза за всеки жител на земята от одобрените ваксини? А и самите руснаци не са толкова залупени, че да си слагат руски "ваксини"

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  33. 33 Профил на Явор
    Явор
    Рейтинг: 397 Неутрално

    А защо ЕС не се отказва от патентите, да може и бедните страни да получат ваксини?
    —цитат от коментар 6 на АБПФК

    Защото, ако ти измислиш лекарство, и след това трябва да кажеш на всички как става, съответно всеки да може да го произвежда без да ти плаща дял, след това няма да имаш стимул да си даваш зор да измисляш ново лекарство.


  34. 34 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 2251 Весело

    До коментар [#20] от "iak":

    "Те най-бързо измислиха "ваксината", дето нито една бяла държава не я е одобрила."

    Тибетски, Унгария достатъчно "бяла" ли е за теб? Или само дай да плюем, за 30- те цента... https://is.gd/sJHjf6

    "Брюксел: Унгария е първата държава в ЕС, в която над 50% от населението е ваксинирано срещу КОВИД-19

    През януари Унгария регистрира руската ваксина „Спутник V“ и по този начин стана първата държава в ЕС, която одобри използването ѝ на нейна територии.

    България е сред изоставащите, отчита Европейският център за профилактика и контрол на заболяванията"

    Освен това: https://i.imgur.com/SGcU0ig.png?1

    А ето ти и още: https://is.gd/8PikdA

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  35. 35 Профил на 1107
    1107
    Рейтинг: 818 Неутрално

    До коментар [#19] от "log_on":

    За миналата година в България има 15. 000 починали повече, от колкото през 2019. В Русия са починали 360 000 повече. Реално в реалният резултат разлика няма. Дори в безумното и напълно безоснователно самохвалство си приличаме.

  36. 36 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 785 Неутрално

    Толко си могат. От край време.
    —цитат от коментар 5 на goshe55


    Прав си, затова Европейската комисия се съди с Астразенека за договорени, но недоставени ваксини.

  37. 37 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    Русия има 5 собствени ваксини, ама % ваксинирани е колко в България.
    —цитат от коментар 4 на 1107


    Дали? В България са ваксинирани около един млн. (при 7 млн. население). В Русия - 25 млн. (при 140 млн. население). Сам сметни процента.

    Сам съм, други няма...
  38. 38 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#24] от "georgievb":

    Руснаците създават на ново фармация, тръгват от много ниско производствено ниво практически с нулеви държавни фармацефтични предприятия и някакви наченки на частен бизнес. От 10-на години техните фирми растат. А ние вървим надолу, българските лекарства ги подменят с чужди, хем по-скъпи, хем по калпави.
    Докато САЩ дадоха милиарди на фирмите още миналата година, в Русия пари на производителите не дадоха, те трябваше на собствен риск да инвестират в нови мощности и производство. Пари чак тая година по едно време отпуснаха и производството сега се запуска с пълна мощност. Но Спутника е регистриран в 65 страни, с три милиарда и двеста милиона народ, прави се и в много страни.
    Ние трябва да вземем пример от Турция ,- никога не съм мислил че може това да кажа някога ..../, и Спутник, и китайските ваксини ще прави и получи технологията. И атомни специалисти Турция развъжда и всякакви, а при ББ икономиката ни стана кръчмите и чалгата.

  39. 39 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2410 Неутрално

    А защо ЕС не се отказва от патентите, да може и бедните страни да получат ваксини? Русия отдавна е съгласна и го предлага.
    —цитат от коментар 6 на АБПФК


    Ако го предлага, а никой не ще да го вземе, по-добре запази мълчание.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  40. 40 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2056 Любопитно

    Защо са им тези мощности като до края на годината ще има по повече от една доза за всеки жител на земята от одобрените ваксини?
    —цитат от коментар 32 на iak


    Мислиш ли, че Екваториална Африка може да си позволи ваксини по 20 долара парчето? И съхранявани при - 80 градуса?

    Сам съм, други няма...
  41. 41 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2410 Неутрално

    Прав си, затова Европейската комисия се съди с Астразенека за договорени, но недоставени ваксини.
    —цитат от коментар 36 на von_seeckt


    Там играят траншовете на Файзър -- но на вас русофобите каква ви е файдата, това вече не знам.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  42. 42 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    В сряда, 12 май, властите в Сан Марино обявиха, че ще дадат възможност на туристите да се ваксинират с руската ваксина „Спутник V“ за 50 евро, ако дойдат да почиват в тази независима микродържава в Северна Италия. Това пише британският вестник Daily Telegraph, цитиран от агенция "Фокус". Сан Марино, с площ от 24 квадратни мили и население от 34 000, получи първата пратка на руския Sputnik V през февруари. В сряда служители заявиха, че властите вече са успели да ваксинират 25 000 души - най-вече с руския препарат. Тъй като в момента в болниците в Сан Марино няма пациенти с коронавирус, властите решиха, че имат възможност да стартират кампания за ваксинaционен туризъм, както обяви министърът на туризма Федерико Педини Амати на 12 май.

    Прочетете целия материал на следния линк: https://www.actualno.com/europe/san-marino-privlicha-turisti-s-ruskata-vaksina-sputnik-v-news_1593647.html
    © Actualno.com

    Сам съм, други няма...
  43. 43 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2410 Неутрално

    Исках да кажа русоробите, естествено. Дето лижат сапаги и чепиги.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  44. 44 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 2251 Любопитно

    в интернет може да бъде намерено интервюто с шефа на втората руска разработка срещу ковид. Той го казва повеч от ясно - по соц време производствените мощности за ваксини бяха в Чехия, Полша, ГДР. СССР само разарботва. След промените , опитите за създаване на производство в Русия се провалят, заради по-евтината конкуренция от Индия и Китай. Точка....
    —цитат от коментар 12 на ivan_v


    А у нас не се разработваше/произвеждаше?

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  45. 45 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 785 Неутрално

    [quote#41:"Един вампир броди из Европа"][/quote]

    Нищо не ти се разбира. Разкодирай си мисълта, ако такава съществува.

  46. 46 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    А защо ЕС не се отказва от патентите, да може и бедните страни да получат ваксини? Русия отдавна е съгласна и го предлага.
    —цитат от коментар 6 на АБПФК


    Защото в белите държави всеки получава отплата за труда си. Благата не се раздават от партийния секретар/Путин.
    А Русия това дето го предлага, нека да си го консумират първо руснаците. И без това на Путин много му тежат руските пенсионери - само разход за държавата. Знаеш ли колко дворци може да си направи с тия пари.

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  47. 47 Профил на pinoccio
    pinoccio
    Рейтинг: 1205 Весело

    До коментар [#40] от "MilliVanilli":

    Че от кога се загрижихте за Африка толкова бе, русоробите?

    Гледайте си Мухосранск и подобните колоаки, ам вие и тях не можете да оправите.

    Топла вода по домовете кога? Ами газифициране? Или вътрешни тоалетни?

  48. 48 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2410 Неутрално

    [quote#41:"Един вампир броди из Европа"]
    —цитат от коментар 45 на von_seeckt
    Нищо не ти се разбира. Разкодирай си мисълта, ако такава съществува.[/quote]

    Знам, че не можеш да четеш бързо, но нямам време да пиша бавно.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  49. 49 Профил на Лилипутин
    Лилипутин
    Рейтинг: 349 Неутрално

    А защо ЕС не се отказва от патентите, да може и бедните страни да получат ваксини? Русия отдавна е съгласна и го предлага.
    —цитат от коментар 6 на АБПФК


    Предлагала Русия... това е малко като как Швейцария можела да се нанесе 3 пъти на територията на България, ама не искала. Та така и с мурзилките, те много неща предлагат, но никой нормален не ги иска. Дори и заклетите русороби ги влече към западно, дори. Особено като дойде реч за образование и здраве.

  50. 50 Профил на stefania.genova
    stefania.genova
    Рейтинг: 476 Неутрално

    В България са ваксинирани около един млн. (при 7 млн. население). В Русия - 25 млн.
    —цитат от коментар 37 на MilliVanilli


    В Русия са 20 милиона, което са 5,2% от населението. Колкото при нас.

    https://www.bloomberg.com/graphics/covid-vaccine-tracker-global-distribution/

  51. 51 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    [quote#40:"MilliVanilli"][/quote]

    Казва се пазарна икономика. В основното училище се учи, че когато пазара се насити и предлагането изпревари търсенето - цените ще почнат да падат. Когато фирмите са изградили линиите и са произвели ваксините ще предпочетат да свалят цената.
    До края на тази година всеки човек на планетата ще има достъп до ваксини. В момента в САЩ създават огромен фонд, които ще купи ваксини от фирмите и ще ги даряват на бедните държави.

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  52. 52 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 785 Неутрално

    [quote#48:"Един вампир броди из Европа"][/quote]

    Ок! Достъчно много време ти отделих.

  53. 53 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1682 Любопитно

    Какъв ли точно човек трябва да си за да се довериш на ваксина, произведена в страна, в която хората пият самагон, сварен от табуретки???

  54. 54 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 2251 Любопитно

    До коментар [#33] от "Явор":

    "Защото, ако ти измислиш лекарство, и след това трябва да кажеш на всички как става, съответно всеки да може да го произвежда без да ти плаща дял, след това няма да имаш стимул да си даваш зор да измисляш ново лекарство."

    Не ми разправяй теорията- знам я. Къде е милосърдието, прословутите евроатлантически ценности?

    Даже американците се съгласиха...

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  55. 55 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1721 Весело

    Направи ми е милно да гледам как сме загрижени за проблемите на руснаците. Хората имат научен и инжинерен потенциал да произведат добра ваксина и го правят. За тях това е повод да инвестират в разширяване на индустриалните мощности, и да създадат ново можно производство в един високотехнологимен сектор какъвто е фармацията.
    —цитат от коментар 24 на georgievb


    Те докато се натутат да разширят индустриалните мощности, светът ще се е ваксинирал и ще е забравил вече.

    Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
  56. 56 Профил на Лилипутин
    Лилипутин
    Рейтинг: 349 Неутрално

    Какъв ли точно човек трябва да си за да се довериш на ваксина, произведена в страна, в която хората пият самагон, сварен от табуретки???
    —цитат от коментар 53 на selqnin


    Не искат руски коли, телефони, техника и въобще единственото руско нещо в дома им е някой том на Пушкин, но ще идат да си сложат Спутник. Никога няма да разбера русофилската логика.

  57. 57 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2175 Неутрално

    в интернет може да бъде намерено интервюто с шефа на втората руска разработка срещу ковид. Той го казва повеч от ясно - по соц време производствените мощности за ваксини бяха в Чехия, Полша, ГДР. СССР само разарботва. След промените , опитите за създаване на производство в Русия се провалят, заради по-евтината конкуренция от Индия и Китай. Точка....
    —цитат от коментар 12 на ivan_v


    ОК, и как се справят със същия проблем ЕС и САЩ? Или и това е държавна тайна?
    И какво точно разработват майната си съветските руски тъпоци? Ваксина по технологии от 70те години че и неграмотно даже. Ако са такива големи разработчици защо не можаха да направят векторна ваксина поне на нивото на Астра или на Джонсън§Джонсън? Защо само на тях им трябват два различни вируса за първата и втората доза? Дали пък проблема не е в разработчиците?
    Аз докато живеех в НРБ никога не съм си позволявал да притежавам каквото и да е Съветско нещо. Не виждам причина сега след като България е в ЕС някой да си дава парите за празната руска пропаганда. Дори и да успеят да произведат нещо, качеството му ще е толкова ниско, че само малоумен ще пожелае да си го инжектира в тялото. Че и на цена по-скъпа от мРНА ваксините на Файзър и Модерна! Руснаците нямат нито едно изобретено от тях лекарство със световно значение, въобще. Никога не са имали, никога няма да имат. Всичко което някога са имали са откраднати разработки и жалки дървени копия на западни лекарства. Още не са в състояние да си произведат сами инсулин за диабетиците. Сега сме 2021г Хората се готвят да ходят на Марс, Крепостниците още си варат аспирина в тенджери. Песков още миналата година им обеща безаналогово лекарство от кора на берьозки и разбира се крепостниците започнаха да варят чай от кора на дърво като СверноКорейци. Толкова си могат. И който е очаквал че сами ще се справят с тази епидемия нищо не знае за Руската държава и руския човек. Както Путкин сам се надува да обяснява - Ние сме различни генетично! Започвам да му вярвам. След 100 години на избирателно унищожаване на всеки кадърен или умен човек .... да, вече успяха да си променят генофона. Ако продължават така още 30, 40 години може да се превърнат в съвсем нов вид - Хомо Комунистикус Крепостникус. И тогава лекарствата които работят на цивилизованите хора може би няма да работя за тях. Тогава ще имат вече истинско обяснение за неуспехите и тъпотата си.

    California Über Alles
  58. 58 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1174 Весело

    До коментар [#20] от "iak":"Тибетски, Унгария достатъчно "бяла" ли е за теб? ... https://is.gd/sJHjf6 "Брюксел: Унгария е първата държава в ЕС, в която над 50% от населението е ваксинирано срещу КОВИД-19През януари Унгария регистрира руската ваксина „Спутник V“ и по този начин стана първата държава в ЕС, която одобри използването ѝ на нейна територии.
    —цитат от коментар 34 на АБПФК


    БратчеТ, тая плоска пропаганда мислиш ли че върви в Дневник?
    1. Унгария не е бяла държава, малко по-бяла е от България.
    2. Доставените в Унгария руски "ваксини" са само няколко десетки хиляди. За под 0,01% от населението. Колко от тях са поставени обаче никой не знае :) Предполагам че процента на поставените е колкото броя на членовете на българската комунистическа партия (не БСП) :)

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  59. 59 Профил на Bornagain
    Bornagain
    Рейтинг: 958 Неутрално

    Украйна и България, тези светли демокрации, например защо изобщо не произвеждат ваксина, Ройтерс вълнува ли ги този въпрос?

    Свободата, Санчо...
  60. 60 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 785 Неутрално

    До коментар [#57] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Абе ти и от ваксини ли взе да разбираш? Ужас докъде може да доведе болното его на човека.

  61. 61
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  62. 62 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 785 Неутрално

    [quote#55:"Хриси"][/quote]

    Добра, лоша руснаците си направиха ваксина. Как се казва нашата?

  63. 63 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2175 Неутрално

    [quote#19:"log_on"][/quote]
    "Пишеше,че България е 7-ма в света по починали от КОВИД. Русия преди нея ли е .

    Да, България е по-добре от Русия и то значително. Бройките които се публикуват от РФ са заничени близо 10 пъти. За това има много статии и проучвания. Починалите в РФ за 20г са около 7.9 пъти повече от колкото за 19г. Хайде ти ми обясни защо от една години до другата починалите от инфаркт или бъбреци ще се увеличат почти 10 пъти. Ако не можеш да отговориш на този въпрос значи си Руснак.
    За всички останали е ясно че отново се брои по Чернобилски - има нема 20 човека умрели и това е. Останалите няколкостотин хиляди са умрели от страх.

    California Über Alles
  64. 64 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3385 Неутрално

    Показуха...типично по руски!Гръмки обещания и накрая .....внос на компоненти(от омразният Запад),недостиг на обучен персонал,чиновническа леност.Само остава гръмката куха пропаганда!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  65. 65 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    В Русия са 20 милиона, което са 5,2% от населението. Колкото при нас.
    —цитат от коментар 50 на stefania.genova


    Стефче, вземи елката и смятай 20 млн. от 140 млн са ... % ???? Май са повечко от 10 %??? Или някъде 14 %

    Иначе по-точни данни към днешна дата:

    https://index.minfin.com.ua/reference/coronavirus/vaccination/russia/

    Сам съм, други няма...
  66. 66 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 785 Неутрално

    Показуха...типично по руски!Гръмки обещания и накрая .....внос на компоненти(от омразният Запад),недостиг на обучен персонал,чиновническа леност.Само остава гръмката куха пропаганда!
    —цитат от коментар 64 на Willy Messerschmitt


    Мозък, омразният запад внася голяма част от компонентите за фармацевтичната си индустрия от Китай.

  67. 67 Профил на b.rainstorm
    b.rainstorm
    Рейтинг: 322 Неутрално

    Не съм учуден. Умрелата им ваксина действа срещу няколко щама само. Новите я мачкат. Паляци/ватенки.

  68. 68 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    Защо само на тях им трябват два различни вируса за първата и втората доза?
    —цитат от коментар 57 на Pontif New Dnevnik SUCK


    Ами в това е номера... На практика Спутник Ве е комбинирана ваксина. Каквато комбинация се опитват сега да пробват между Астрата и Пфайзера. Те там на където са тръгнали Спутника се връща.

    Сам съм, други няма...
  69. 69 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 785 Неутрално

    Не съм учуден. Умрелата им ваксина действа срещу няколко щама само. Новите я мачкат. Паляци/ватенки.
    —цитат от коментар 67 на b.rainstorm


    При тебе колко щама сбори?

  70. 70 Профил на Лилипутин
    Лилипутин
    Рейтинг: 349 Неутрално

    [quote#55:"Хриси"]
    —цитат от коментар 62 на von_seeckt
    Добра, лоша руснаците си направиха ваксина. Как се казва нашата?[/quote]

    Нашите са pfizer и moderna. Първата измислена от турски учени в Германия чрез американски капитал. За наше щастие, ние сме част от това семейство и въпреки усилията на баце, скоро ще имаме достатъчно от най-качественета, за сега поне, ваксина срещу ковид. Качество, доказано с емпирични изследвания, а не руска стъкмистика за въртешна консумация.

  71. 71 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2175 Неутрално

    [quote#40:"MilliVanilli"][/quote]
    "Мислиш ли, че Екваториална Африка може да си позволи ваксини по 20 долара парчето? И съхранявани при - 80 градуса?"

    Да ама НЕ. Цените на ваксините ги публикуваха и се оказа че най-скъпата ваксина на света е Смутник В - $19.90, На Файзър е $19.50, Модерна $13, Дж§Дж около $6, Астра е около $5. Хайде обясни ми защо мини-ссср продава на Словакия Смътника си по-скъпо от модерната ваксина на Файзър??

    California Über Alles
  72. 72
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  73. 73 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 785 Неутрално

    До коментар [#57] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    И престани да лъжеш, Путин каза цивилизационен код, никаква генетита няма тук. Очевидно толкова си и разбрал и за ваксините.

  74. 74 Профил на pinoccio
    pinoccio
    Рейтинг: 1205 Весело

    До коментар [#72] от "madridchanin":

    Ми зимай чемодана и за Мухосранск, срочно! И после не се връщай в ЕС, ако оцелееп случайно.

  75. 75 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1289 Неутрално

    Що, другите производители на ваксини не бяха ли същите?

  76. 76
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  77. 77 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2838 Неутрално

    Когато РОЙТЕРС коментира нещо за Русия , значи е пълна ХРЕН :)

  78. 78
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  79. 79 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2175 Неутрално

    Показуха...типично по руски!Гръмки обещания и накрая .....внос на компоненти(от омразният Запад),недостиг на обучен персонал,чиновническа леност.Само остава гръмката куха пропаганда!
    —цитат от коментар 64 на Willy Messerschmitt


    А на качествения контрол би ли им повярвал? като се надюдюка Феодор понеделнишки с бояришника и как мислиш че ще излезна ваксината? А като дойде края на месеца и Путин се обади че спешно трябва да изпратят 5 милиона ваксини за Зимбабве? Дали пък Федя няма да я поразреди с водица и да се получат необходимите количества за изпълнение на плана и за премиални?
    Аз да умирам не бих си сложил руско лекарство, па дори и за аспирин да става дума.

    California Über Alles
  80. 80 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 2694 Неутрално

    "Но самата Русия е произвела само 33 милиона дози към 12 май и е изнесла по-малко от 15 милиона"

    ХАХАХАХАХАХАХА ... приказките бяха като 33 милиарда ... еех таварищи ... срамна работа!

  81. 81 Профил на 1107
    1107
    Рейтинг: 818 Неутрално

    До коментар [#37] от "MilliVanilli":

    Към 10 май 21 г, според Путин са ваксинирани 21,5 милиона. За 2020 година населението на Русия е 146 млн. Към същата дата в България са 962 хиляди. Населението на България е 6.92 млн.
    Вярно, боце в прав текст казЯ, че българският опит в борбата с корона вируса е пример в цял свят. Та руснаците с право могат да се гордеят, че са с подобни резултати!

  82. 82 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 2251 Любопитно

    До коментар [#63] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    "Хайде ти ми обясни защо от една години до другата починалите от инфаркт или бъбреци ще се увеличат почти 10 пъти. Ако не можеш да отговориш на този въпрос значи си Руснак.
    За всички останали е ясно че отново се брои по Чернобилски - има нема 20 човека умрели и това е. Останалите няколкостотин хиляди са умрели от страх. "

    А ти обясни, как така САД са 4% от населението на света, а смъртните ви случаи са 25% от световните?

    Да ви имам(пикая на) здравеопазването! 😬

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  83. 83 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3676 Неутрално

    До коментар [#79] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    "Аз да умирам не бих си сложил руско лекарство, па дори и за аспирин да става дума."

    На мен ми е по-интересно каква част от руската тролобригада, която дере рубашки в защита на "Смутник V" (добре ти се е получило), си е сложила от тази ваксина?

    Или на чужд *** и сто руски ваксини са малко...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  84. 84 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2175 Неутрално

    Направи ми е милно да гледам как сме загрижени за проблемите на руснаците. Хората имат научен и инжинерен потенциал да произведат добра ваксина и го правят. За тях това е повод да инвестират в разширяване на индустриалните мощности, и да създадат ново можно производство в един високотехнологимен сектор какъвто е фармацията.
    —цитат от коментар 24 на georgievb


    Ти чете ли статията?

    California Über Alles
  85. 85 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 785 Неутрално

    [quote#70:"Puck Futin"][/quote]

    От никакво семейство не си ти част. Колко време мина и още е живо това рабско, малодушно мислене, да не се мислиш българин, а част от нещо друго. Преди 89 си се смятал част от семейството на братските социалистически държави, както ги наричахте тези работи, сега обърна палачинката и пак искаш да си чупиш кръста.

  86. 86 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2224 Неутрално

    Интересен и добре написан материал. Показва трудностите с които се сблъсква всяко ново производство. Всяко начало е трудно. Желая им успех.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  87. 87 Профил на bobbyperu
    bobbyperu
    Рейтинг: 645 Неутрално

    В русийката 62% от населението не иска да се ваксинира защото не вярва я безопасността на Спутника!

  88. 88 Профил на cpl40723722
    cpl40723722
    Рейтинг: 1773 Неутрално

    Руската ваксина не струва.
    Всичко е пропаганда и въздух под налягане.
    Освен това е и опасна.
    Който следи руски коментари - има много случаи на блокаж на лицевите нерви и мускули.

    Отворете руските сайтове за ваксината и прочетете коментарите.
    В държави, където доставиха руска ваксината - Бразилия, Чехия след като минат лабораторни изследвания се отказват.

  89. 89 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2175 Неутрално

    До коментар [#57] от "Pontif New Dnevnik SUCK":Абе ти и от ваксини ли взе да разбираш? Ужас докъде може да доведе болното его на човека.
    —цитат от коментар 60 на von_seeckt


    Остави томовете на другаря Живков и наръчника на КГБиста от Путин, па вземи да прочетеш една научно популярна статия поне. Ако още не си се научил да сричаш на Англисйки - международния език на научните среди, поне отвори и прочети нещо на Немски. Или бачкаш по строежите и някое турче ти превежда, та и немски дори не знаеш?

    California Über Alles
  90. 90 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 766 Неутрално

    Това е огромната разлика между САЩ и Русия. В САЩ приоритет са американските граждани, а за Русия приоритет е геополитиката, за сметка на руските граждани. Това е във всяка една сфера. Ето защо бих препочел да съм американец!

  91. 91 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 785 Неутрално

    До коментар [#89] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Ха, ха..много евтино нещо си измислил. Напълно пасва към тебе.

  92. 92 Профил на potop
    potop
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Най добре го каза бразилската агенция, която направи обстойна проверка на спутника:
    - наличие на векторни вируси, способни да се размножават;
    - огромни разлики в различните партиди;
    - пълна липса на документация и истински клинични изследвания;
    - лиспа на всякаква хигиена в някои от фабриките и компроментирана стерилност на ваксината

    С една дума - типичен руски боклук.

  93. 93 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2175 Неутрално

    [quote#68:"MilliVanilli"][/quote]
    "Ами в това е номера... На практика Спутник Ве е комбинирана ваксина. Каквато комбинация се опитват сега да пробват между Астрата и Пфайзера. Те там на където са тръгнали Спутника се връща.
    "
    Комбинирна с какво? Със самогон? Къде си тръгнал и ти да раздуваш евфина пропаганда бе кюфте! Вируса срещу който имунизираш е един. Носителя няма абсолютно нищо общо с това срещу което те ваксинират.
    То е все едно едната ваксина да я карат с УАЗката а другата с Москвича и да я наричаш комбинирана. Абе май пасоля взе да гребе от дъното на варела вече. Да не ви събират по улиците? Комбинирана ваксина! Против Ковид и Сифилис, може би?
    Ти имаш ли въобще идея каква е разликата между векторни ваксини и мРНА ваксини. Нещо да си чувал за Москвич 412 и Мерцедес Бенц? Е разликата е такава само че умножена по 10.

    California Über Alles
  94. 94 Профил на pepisky
    pepisky
    Рейтинг: 2104 Неутрално

    Руснаците се опитаха да правят геополитика с ваксината, но не се получи. Дори и у нас БСП се опита да използва темата за свои цели, но не се получи.

  95. 95 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3676 Неутрално

    До коментар [#92] от "PoToP":

    "- наличие на векторни вируси, способни да се размножават;
    - огромни разлики в различните партиди;
    - пълна липса на документация и истински клинични изследвания;
    - лиспа на всякаква хигиена в някои от фабриките и компроментирана стерилност на ваксината..."

    Подобно нещо никоя цивилизована държава няма да сертифицира и да му издаде marketing authorization, дори президентът/премиерът/царят й да е получил яхта от Путин.

    Защото никой държавен ръководител в НЕтоталитарните държави не може да си позволи да си играе с живота на гражданите си.

    Печалното е, че някои категории служители в Русия - напр. лекарите - ги ЗАДЪЛЖИХА да си инжектират от този боклук.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  96. 96 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 2251 Любопитно

    До коментар [#89] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Специално за теб: https://youtu.be/Y9lWJB1jPVQ?t=146

    Директ то дъ пойнт: https://youtu.be/Y9lWJB1jPVQ?t=2621

    П.П. Извинявам са, не са 25, а 20% смъртните случаи/Света.

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  97. 97 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2175 Неутрално

    До коментар [#63] от "Pontif New Dnevnik SUCK":"Хайде ти ми обясни защо от една години до другата починалите от инфаркт или бъбреци ще се увеличат почти 10 пъти. Ако не можеш да отговориш на този въпрос значи си Руснак.За всички останали е ясно че отново се брои по Чернобилски - има нема 20 човека умрели и това е. Останалите няколкостотин хиляди са умрели от страх. "А ти обясни, как така САД са 4% от населението на света, а смъртните ви случаи са 25% от световните?Да ви имам(пикая на) здравеопазването! 😬
    —цитат от коментар 82 на АБПФК


    Просто броим правилно а не по Чернобилски.

    California Über Alles
  98. 98 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 2251 Любопитно

    Руснаците се опитаха да правят геополитика с ваксината, но не се получи. Дори и у нас БСП се опита да използва темата за свои цели, но не се получи.
    —цитат от коментар 94 на pepisky


    Както и не се получи Южен Поток? Знаем КАК(се "случи")! 🙄

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  99. 99 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 2251 Весело

    Най добре го каза бразилската агенция, която направи обстойна проверка на спутника:- наличие на векторни вируси, способни да се размножават;- огромни разлики в различните партиди;- пълна липса на документация и истински клинични изследвания;- лиспа на всякаква хигиена в някои от фабриките и компроментирана стерилност на ваксинатаС една дума - типичен руски боклук.
    —цитат от коментар 92 на PoToP


    За този извод, колко мирикански сенатори им бяха нужни? 😏

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  100. 100 Профил на Tzar Vova Josei-ki
    Tzar Vova Josei-ki
    Рейтинг: 2035 Любопитно

    До коментар [#62] от "von_seeckt":


    Добра, лоша руснаците си направиха ваксина. Как се казва нашата?
    —цитат от коментар 62 на von_seeckt


    "Ловешко пейзантче". Познах, нали?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK