ПАРЛАМЕНТАРНИ ИЗБОРИ 2022

  • 25.3%
  • 20.2%
  • 13.8%
  • 10.2%
  • 9.3%
  • 7.4%
  • 4.6%
  • 3.8%
  • ГЕРБ:67
  • ПП:53
  • ДПС:36
  • ВЪЗР:27
  • БСП:25
  • ДБ:20
  • БВ:12
39.4%активност

Източник: Резултатът и активността са от ЦИК при 100% обработени протоколи, мандатите са по изчисление на "Дневник"

"Амазон" преговаря да купи киностудиото MGM

Ако Джеф Безос успее да купи MGM, това ще е стратегически ход за "Амазон" в стрийминг битката.

© Reuters

Ако Джеф Безос успее да купи MGM, това ще е стратегически ход за "Амазон" в стрийминг битката.



Битката за това кой ще доминира света на стрийминг услугите в развлекателния бизнес се изостря с появата на съобщения, че "Амазон" (Amazon.com Inc) преговаря за купуването на прочутото американско кино студио "Метро-Голдуин-Майер" (MGM). Новината съобщи изданието The Information, позовавайки се на запознат с хода на събитията, и тя бе разпространена и от Би Би Си и "Ройтерс".


Никоя от двете споменати компании не коментирала, не е ясно на какъв етап за разговорите и дали изобщо ще доведат до сделка.


Но ако има такава, това ще е значителна подкрепа за услугата Amazon Prime от студио, стоящо зад франчайза "Джеймс Бонд" и популярни в момента сериали като "Разказът на прислуслужницата", "Фарго", "Викингите" и др.




Според Би Би Си цената на евентуалната сделка може да е в рамките на 9 милиарда долара. През декември "Ройтерс" съобщи, че MGM Holdings проучва възможността да намери купувач, наел е за консултанти инвестиционните банки "Морган Стенли" и "ЛайънТрий" и е започнал процедура за продажба.


Новината се появи само часове след като телеком гигантът AT&T се съгласи да комбинира своя медиен бизнес WarnerMedia с Discovery за създаването на нов стрийминг гигант. В момента двете компании имат общо около 64 милиона клиенти по света за своите услуги от този тип.


Конкуренцията е основно с Netflix (208 милиона потребители) и Disney+ (над 100 милиона). Всички подобни услуги преживяха бум заради блокираните по домовете си от пандемията хора, но с напредването на ваксинирането се появиха първите сигнали за намаляването на потребителите.


Затова в следващите месеци ще се наблюдава "надпревара във въоръжаването" (по думите пред Би Би Си на анализатора Дан Айвс от Wedbush Securities) между AT&T/Discovery, Netflix, Disney и Amazon, като последната би могла да се сдобие с внушителния каталог на MGM, обхващащ десетилетия от историята на киното.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK