Вархей ще е в София и Скопие утре в търсене на изход от задънената улица

Вархей ще е в София и Скопие утре в търсене на изход от задънената улица

© Associated Press



Еврокомисарят за разширяването Оливер Вархей ще пристигне в София заедно с португалския външен министър Аугущу Сантуш Силва в търсене на решение на спора, месеци наред блокиращ преговорите на България и Северна Македония.


Португалия държи до края на юни председателството на Съвета на Европейския съюз. Също другия месец се очаква Европейски съвет, на който да се разгледат преговорните рамки за Северна Македония и Албания. Проблемът на България с македонската отново е на дневен ред, докато срещата наближава.


Одобряването на преговорната рамка е пътят към свикване на първа междуправителствена конференция с двете държави - същинско начало на преговорите с ЕС.




Графикът на Вархей и Силва в София (където ще пристигнат първо) включва разговори с президента Румен Радев, със служебния премиер Стефан Янев и служебния външен министър Светлан Стоев. След това двамата ще са в Скопие за среща с държавния глава Стево Пендаровски, с министър-председателя Зоран Заев и двамата вицепремиери, външния министър Буяр Османи и отговарящия за европейските въпроси Никола Димитров.


Северна Македония очаква Сантуш с идеи за справяне с блокадата, каза Османи пред журналисти. Македонски медии пишат, че Вархей и Сантуш ще пристигнат с предложение за справяне с кризата.


Разговорите им ще предхождат с почти седмица планираната съвместна визита на Радев и Пендаровски в Рим за отдаване на почит на светите братя Кирил и Методий.

Коментари (79)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на скоро на екран ИЗЧЕГЪРТВАЧИТЕ IV
    скоро на екран ИЗЧЕГЪРТВАЧИТЕ IV
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    Ясна е работата - ще отстъпваме...

  2. 2 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3129 Неутрално

    Че по Скайп не можаха ли да разговарят да спестят някой и друг лев на бюджета, па и летенето със самолет спомага за глобалното затопляне. :)

  3. 3 Профил на terorio
    terorio
    Рейтинг: 831 Неутрално

    Ако ще и папата да пристигне, РСМ няма да започне преговори с ЕС докато не се разбере с България.

    Simple as that.

  4. 4 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1918 Весело

    "Улицата" е задънена в Скопие- да отиде да я "отпуши", ние сме тук и чакаме - не бързаме за никъде!

  5. 5 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1075 Неутрално

    В София той няма много работа, но може да набие обръчите на скопските микимауси и да ги отрезви. Струмишката зайкиня не знаела какъв е проблема...

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  6. 6 Профил на Разобличител
    Разобличител
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Съобразяването с историческите извори ще оправи нещата. Натискът само ще ни забива като пирон.

    Не участвувайте в безплодните дела на тъмнината; напротив, изобличавайте ги. Защото за онова, което нечестивците скришом вършат, срамно е и да се говори (Еф. 5:11-12).
  7. 7 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1075 Неутрално

    Да го черпят една студена витошка вода утре във Външно и да го проводят при югославяните.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  8. 8 Профил на Далечен близък
    Далечен близък
    Рейтинг: 0 Весело

    До коментар [#1] от "честита промяна":

    Не съ знае. Това правителство и да иска да отстъпи, няма накъде. Следващото ... кое ще е то не знам

    от близо и далеч
  9. 9 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 1067 Неутрално

    Двубоят се превръща в търговия с влияние и лобистки структури. България е редно да не се ослушва, а да действа изключително активно, че традиционно външната ни политика е тромава и лежерно настроена.

  10. 10 Профил на observador
    observador
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    "Северна Македония очаква Сантуш с идеи за справяне с блокадата"

    Идеите са ясни отдавна:
    1. Обновени преговорни рамки на ЕС
    2. Спазване на договорите с България (и Гърция)

    Хрумвало ли му е на някой в Скопие за последното?

  11. 11 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    До коментар [#1] от "честита промяна":

    Всеки, който хипотетично би имал неблагоразумието дори само да си помисли да отстъпи от съществуващият в обществото и държавата ни консенсус моментално с огромна сила ще отече в канала!!!

  12. 12 Профил на kimaf
    kimaf
    Рейтинг: 348 Неутрално

    Да го черпят една студена витошка вода утре във Външно и да го проводят при югославяните.
    —цитат от коментар 7 на Пипера е много лют


    Натискът спрямо България е най-грубата грешка, която СМ допуска. Така няма да стане. Заради тази Македония са загинали 300 000 българи. Без да броим другото.

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на Далечен близък
    Далечен близък
    Рейтинг: 0 Весело

    Хърватите и те, кой им е виновен, че са избрали сърбин за предсйедник ...

    от близо и далеч
  15. 15 Профил на terorio
    terorio
    Рейтинг: 831 Неутрално

    Ще дойдат, па ще им бъде обяснено, че България има приета рамкова позиция по въпроса, както и гласувана с почти пълно единодушие декларация в НС и че служебното правителство няма как да измени позицията на България.

    В рамковата позиция ясно са посочени изискванията на България по отношение на преговорната рамка за Скопие, както и за свикване на първата междуправителствена конференция с РСМ.

    После ще отидат в Скопие и ще им предадат, това което са им казали в София, а Заев и Пендаровски ще отговорят, че не преговарят за "јазикот и иденнтитетот".

    Вследствие на това преговорите няма да започнат нито през юни и ще си останат блокирани.

    End of the story.

  16. 16 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 1047 Весело

    Те гърците години наред ги блокираха, македонците името на държава си смениха само заради това па тия решили за 2 месеца да "решат проблема между Скопие и София"
    Оптимисти

  17. 17 Профил на vincenzo76
    vincenzo76
    Рейтинг: 67 Неутрално

    Срещите в София ще са протоколни!И еврокомисаря, и португалеца са наясно, че отстъпки за вардарските циг@ни - няма да има!И това не е просто позиция на правителството, това е позицията на народа в България!
    ВЕТО!

  18. 18 Профил на Krasimir Georgiev
    Krasimir Georgiev
    Рейтинг: 48 Неутрално

    Нашите дипломати и патриоти им го казаха ясно: македонците трябва да признаят , че имат български корени и езикът им е диалект на българския език.

  19. 19 Профил на observador
    observador
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    До коментар [#15] от "terorio":

    Няколко месеца по-късно, в Скопие отново няма да се проведе преброяване, а новите избори ще бъдат спечелени от ВМРО-ДПМНЕ, които ще излязат от договорите с България и Гърция и ще се концентрират в това, което е най-важно за РСМ - да бъдат достроени средновековните и древни паметници в центъра на Скопие.

  20. 20 Профил на vmy29649565
    vmy29649565
    Рейтинг: 22 Неутрално

    Чули са, че има политически турбуленции и служебно правителство, и са решили да се възползват от политическия хаос, пък ако мине - мине.
    Когато приемат България в Шенген, тогава и България да преговаря за членството на РСМ в ЕС. Разбира се, при изпълнени всички наши искания преди това. Дотогава тотален игнор, за нас темата "преговори за членство на РСМ в ЕС" не би следвало да съществува.

  21. 21 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4262 Неутрално

    "Графикът на Вархей и Силва в София (където ще пристигнат първо) включва разговори с президента Румен Радев, с със служебния премиер Стефан Янев и служебния външен министър Светлан Стоев."



    Тук поне, Радев отстоява българския интерес, като български генерал и Стефан Янев трябва да прави същото, а колкото до Св. Стоев, той ще прави каквото му казва президента.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  22. 22 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5659 Неутрално

    До коментар [#4] от "selqnin":

    Вярно че "Улицата" е задънена в Скопие, но и политиката на Боко помогна

  23. 23 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#21] от "hamiltonf":

    Не знам какво точно отстоява Радев, но му е ясно, че ако се издъни по тази тема шанса да има втори мандат става нулев. А това си е достатъчна мотивация.

  24. 24 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4262 Неутрално

    До коментар [#23] от "encor3":

    https://www.mediapool.bg/radev-iska-severna-makedoniya-i-mediite-y-da-rabotyat-sreshtu-ezika-na-omrazata-news319891.html

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  25. 25 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1918 Весело

    До коментар [#21] от "hamiltonf":

    Хубав виц!!

  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  27. 27 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3299 Весело

    Снимката му, която са подбрали Дневник за статията, е много добро попадение.

  28. 28 Профил на observador
    observador
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    Не знам дали улицата е задънена или по-скоро карат в насрещното.

    По магистралата за Европа са тръгнали с югославски регистрационен номер, сръбска скара за из път и автомобил руско производство. Катастрофата е неизбежна.

  29. 29 Профил на Dimiter Karapetrov
    Dimiter Karapetrov
    Рейтинг: 90 Неутрално

    До коментар [#11] от "selqnin":

    Затова ще го направят след предстоящите избори.

  30. 30 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 678 Неутрално

    Да му дадем няколко наши учебници, както и исторически факти от средните векове, където за българите има сериозни документи, а за македонците - никакви, а после да ги занесе в Скопие и да им ги остави!
    Няма какво повече да се приказва по тази тема!

  31. 30 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7876 Неутрално

    Два остри камъка , брашно не мелят. Европейците не могат да разберат балканските ни мурафети.

  32. 32 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3299 Весело

    ... Северна Македония очаква Сантуш с идеи за справяне с блокадата, каза Османи пред журналисти ...

    Нордическият дрогар Османи за каква блокада говори?

    За умствената при тях?

  33. 33 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3299 Весело

    Да му дадем няколко наши учебници, както и исторически факти от средните векове, където за българите има сериозни документи, а за македонците - никакви, а после да ги занесе в Скопие и да им ги остави! Няма какво повече да се приказва по тази тема!
    —цитат от коментар 30 на Капабланка


    Нещо сте се объркАл.
    Нордическите скопци ги имат изворите, знаят ги много добре, та няма нужда нищо да им носи.
    Белята е, че те държат на "творческият им прочит" както им отърва на фантазиите ...

  34. 34 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4226 Весело

    До коментар [#10] от "observador":

    " Идеите са ясни отдавна:
    1. Обновени преговорни рамки на ЕС
    2. Спазване на договорите с България (и Гърция)

    Хрумвало ли му е на някой в Скопие за последното?"

    В Скопие се надяват само на едно - някой да " ни набие обръчите", а те да ни гледат като " бугари - фашисти", " татари" и други подобни епитети ! За промяна на нещо в тяхното блато никой нищо не му хрумва ! Това е ерес !😂😂👍

  35. 35 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2316 Неутрално

    Българската позиция може да е само една - факти и доказателства. Това е силната позиция, позицията от интерес и България и ЕС.

  36. 36 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1918 Неутрално

    До коментар [#34] от "samoedin":

    Това са трагичните зловредни последствия от 75 години комуноидна - югославска и руска пропаганда в земите, където векове наред са живели предимно Българи!!!

  37. 37 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4226 Неутрално

    До коментар [#36] от "selqnin":

    "Това са трагичните зловредни последствия от 75 години комуноидна - югославска и руска пропаганда в земите, където векове наред са живели предимно Българи!!!"

    Да, истината си е истина ! Няма как да не се съглася с вас по този въпрос !

  38. 38 Профил на kmat
    kmat
    Рейтинг: 505 Неутрално

    Голяма грешка е, ако някой си мисли, че може отвън да дойде да ни натиска или да ни решава проблемите с македонците тука. Само ние и те можем да си ги решим или не можем.

  39. 39 Профил на pantyshot
    pantyshot
    Рейтинг: 867 Неутрално

    Жестоко се лъжат, ако си мислят, че ще ни натиснат да приемем коминтеновските глупости на макетата. Всеки политик, който подпише подобно нещо, вероятно ще е не само политичеки труп, но и физически.

  40. 40 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4508 Неутрално

    Преди българското вето беше ветото на Франция и Гърция, което продължи 18 години. Ако не беше ветото на тези държави , Македония отдавна щеше да стане член на ЕС , защото през тези години България нямаше нищо против Македония , въпреки , че тази държава винаги е била враждебна към българите. Трябва да благодарим на Гърция и Франция , че те , преследвайки своите интереси, с тяхното вето спасиха България от официализиране и институциализиране пред ЕС на коминтерновския антибългарски македонизъм , както щеше да стане , ако Македония беше станала член на ЕС. Едва сега се усетихме какво зло ни е очаквало в резултат на българското безхаберие и българския наивитет , че историческата истина в Македония ще надделее така , от самосебе си. Бяхме слепи да не видим и да не оценим стотиците милиони , близо милиард , които македонците похарчиха да увековечат македонизма като превърнат Скопие в изложба на тяхната фалшива и измилена история, когато богато финансираха филма "Трето полувреме" , един апотеоз на омразата срещу българите и България, когато се чупеха и унищожаваха български паметници в Македония. Всичко това ставаше много преди българското вето , а ние се правихме ,че не забелязваме тяхната омраза към нас и открито ги подкрепяхме за членство в ЕС.
    Българската политика към Македония до преди българското вето беше глупава , безотговорна , неадекватна и продажна.

  41. 41 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1947 Неутрално

    Ще дойдат колкото да кажат че България и СРМ трябва да решат спора помежду си. А най са доволни от позицията на България в Нидерландия и Франция. Там президентските избори наближават и само тия двете дето напират за начало на преговорите им липсват.

  42. 42 Профил на Диана
    Диана
    Рейтинг: 69 Неутрално

    Да! Вархей и Сантуш са вълшебници - те ще размахат вълшебните си жезъли и в миг политиците в СРМ ще паднат на колене облени в сълзи да молят българите за прошка за 100 годишното им унижение и омерзение...Е!..Няма да стане така! Крайно време е въпросът да се отнесе до международния съд в Хага! Сърбите си имат затворници там вече, така че няма да им е никак скучно да се пообразоват взаимно на морал и човещина...Не мога да повярвам, че всичко е толкова гнусно около нас!...Само защото 500 години сме сънували свободата, светът реши да ни открадне последната звездица - това е жестоко! Не знам колко биха издържали това, през което ние сме преминали до това, което днес сме стигнали...Но...Знаем, че един ден всичко ще е наред

  43. 43 Профил на cpl40723722
    cpl40723722
    Рейтинг: 1792 Неутрално

    Тоя Вархей много да внимава в картинката.
    Както и останалата нова комунистическа паплач, която направи преврата.
    Щото и нямам доверие въпреки обещанията, че промяна няма да има

  44. 44 Профил на 1_april
    1_april
    Рейтинг: 1471 Весело

    ..."комисарят за разширяването Оливер Вар Xей ще пристигне..."

    E-e-ee, па нема нужда тоз чиляк Вархей да се аби и да бие път дотуканка...

    Ний си имаме туканка ХЕЙ, верно с малко лабав мънискус, ама в добавка и пресни Балхарские потридиоти, дето нема да дадат нито грам българска земя, нежели хистория на тез неблагодарници севернокорейци, пардон-макетата бе....

  45. 45 Профил на pantyshot
    pantyshot
    Рейтинг: 867 Весело

    До коментар [#24] от "hamiltonf":

    За дневник знам, че са неграмотни, но поне за медиапул очаквах да правят разлика между ѝ и й в заглавието. За справка, й е съгласна, а ѝ гласна. Явно образованието е пропаднало тотално, а аз все още се водя към младото поколение.

  46. 46 Профил на lii07621540
    lii07621540
    Рейтинг: 123 Неутрално

    Почти съм сигурен с какво предложение ще се появят тези хубавци.Ще предложат да ги пуснем за начало на преговорите,като от наша страна да се декларира,че не сме съгласни с прочита на историята в СМ.Това са дребни тарикатлъци,които не значат нищо или,които значат и това,което казваме и сега.Ако е такава работата,даже може и да не идват,а направо да заминават да успокояват северно македонците,че все някога ще влезнат в ЕС ,но друг път.Няма кой да се подлъже при положение,че в Скопие са решили да не отстъпват от югомакедонизма,като го връзват с идентичността им.Заев е подгрял атмосферата и всички тръпнат да видят как "ке им натрошат коските на бугарите".След това ще дойде и разочарованието и пищенето.Тогава ще е наш ред да отворим кока-кола и пуканки и да гледаме сеир по северно македонски.

  47. 47 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4262 Весело

    До коментар [#45] от "pantyshot":

    Аз със сигурност съм един от малкото, които правят тази разлика...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  48. 48 Профил на lii07621540
    lii07621540
    Рейтинг: 123 Неутрално

    Зоран Заев и Северномакедонските драми,които се опитват да игтраят,вече са втръснали на всички в ЕС.Скоро няма да има с кой да се среща,освен със Стево Коминтерната.Ще му бият шута и в СМ.Така ще свъши този селски тарикат.Никой там няма да му прости лъжите и фалшивите внушения за начало на преговорите,които той постоянно загрява и дава на обикновения народ.Направо ги лъже и след това се прави на изненадан и пак измисля друга лъжа.Ще видим до кога ще кара така.Но няма да е дълго.Матриалът ще започне да се усеща,колкото и да не му е присъщо това.

  49. 49 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 5018 Неутрално

    Европа да не се меси, само влошава нещата.

  50. 50 Профил на vincenzo76
    vincenzo76
    Рейтинг: 67 Неутрално

    До коментар [#40] от "tacheaux":

    Коментара ти е убийствено точен!

  51. 51 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 5018 Неутрално

    До коментар [#40] от "tacheaux":

    Адмирации и от мен!

  52. 52 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1947 Неутрално

    Нека дойде, да му цитират героя на Иван Вазов от “Под игото ” Рачко Пръдлето-“Нали човекът за едната чест живей? И за едното красно име!” -ако може да го разбере добре, ако не може да ходи в СРМ да му го обяснят.

  53. 53 Профил на riemann
    riemann
    Рейтинг: 186 Неутрално

    Много сме единни и силни, ама тук пред компютрите. Днес една колежка се е обадила на координатора на"Патриотите" за София, дали няма да е добре да се свикат хората утре пред тези хубавци, за да разберат какво мислят българите по въпроса. Господинът не е знаел изобщо, че утре ще ни идват "СВАТОВЕ". Това е положението момчета!
    Най-страшното, което може да се случи утре е да ни омаят с нещо такова - това е нещо временно, хибридно, което не ни задължава и после можем винаги да се откажем.... Това е като момче, което иска да навие момиче да го... и му казва, че иска да вкара само главичката. Момичето попитало баба си за съвет. Отговорът: - Баби, "онуй" рамене нема, пуснеш ли само главичката, ойде целия.
    Дано управниците ни имат поне капчица инстинкт за съхранение. Свети цар Борис е мотивирал с декапитация /обезглавяване/ всички, дори и своя син.
    Другото, което може да ни запази е, че служебно правителство няма право да решава неща засягащи конституцията ни. А после друга държава ще поеме председателството и там ще има избори и хич няма да ги е еня за копяните. А дано!

    noblesse oblige
  54. 54 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    Самуил е български цар.
    Гоце Делчев е българин.
    Македонският език е създаден след 1947 от група писатели, вкл. Венко Марковски. Марковски им го подарявам, да го пишат македонец ако щат - такъв родоотстъпник е срам за България.

    Който не е съгласен с горните 3 твърдения да забрави за ЕС и да продължава да се задушава в хватката на Русия.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  55. 55 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 386 Неутрално

    До коментар [#26] от "selqnin":

    Няма лошо, сменяйте го. Но като ви гледам скамейката, ще е трудно да извадите силна карта. А дори и да има скрити козове, не виждам кой ще е този будала дето ще се съгласи да го свържат с вас. Освен ако не го набутате насила с някакви компромати например. Ако вождът ви все пак реши да се кандидатира, ще е последното му и най-тежко падане.

  56. 56 Профил на Krasimir Georgiev
    Krasimir Georgiev
    Рейтинг: 48 Неутрално

    Македонците трябва да признаят ,че корените им са български, а в нашите учебници пише ,че българите са номадско племе от ТЮРКСКИ произход . Трябва да си променят учебниците и там да пише същото.

  57. 57 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1947 Неутрално

    До коментар [#56] от "Krasimir Georgiev":

    Може ли да ми цитираш съвременен учебник ( не от комунистическо време) където го пише това !

  58. 58 Профил на riemann
    riemann
    Рейтинг: 186 Неутрално

    Както я караме лежерно, може да дойде един момент , ако поискаме да караме ски в Банско или да идем в Сандански или Петрич , да минаваме през митница и КПП.

    noblesse oblige
  59. 59 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2653 Неутрално

    На служебното правителство макитата са му последен проблем.

  60. 60 Профил на Hristo Daskalov
    Hristo Daskalov
    Рейтинг: 874 Неутрално

    Не завиждам на който и да е политик, който трябва да реши "горещия картоф" Северна Македония. Тук всякакво решение ще бъде с негативни последици за България. Дано бъдат минимални.

  61. 61 Профил на Krasimir Georgiev
    Krasimir Georgiev
    Рейтинг: 48 Неутрално

    До коментар [#57] от "dorn":

    Кратка история на българския народ,изд Просвета 1993г , Иван Лазаров, Иван Тютюнджиев,Пламен Павлов, Милко Палангурски , стр. 11. За Вас ще бъде много трудно да ми посочите учебник в който се отрича тюркския произход.

  62. 62 Профил на Hristo Daskalov
    Hristo Daskalov
    Рейтинг: 874 Неутрално

    Каквото и решение да вземем, ще имаме отрицателни последствия за нас. Просто нямаме вярно решение.

  63. 63 Профил на Борис
    Борис
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    Отварянето на изхода на "задънената улица"е в ръцете на официално Скопие и Белград и то е много просто - прекратяване на геноцида срещу българския народ в РСМ и гарантиране на човешките права на българите там. През 1913 г. във Вардарска Македония има около 1,5 млн. българи, а сега, по официални данни, има само около 5 хил.? Как се нарича практически изчезването на цяла народностна група? Отговорът се съдържа в Конвенцията на ООН за предотвратяване и наказване на престъплението геноцид.
    Ето какво е правното определение за геноцид дадено в чл. 2 на Конвенцията на ООН за предотвратяване и наказване на престъплението геноцид (1948 г.): “всяко от следващите действия, извършено с намерението да се унищожи, като цяло или частично, национална, етническа, расова или религионзна група, като: убиване на членовете на групата; предизвикване на сериозни телесни или духовни увреждания на членове на групата; преднамерено налагане на групата на условия на живот целящи да доведат до физическото ѝ унищожаване като цяло или частично; налагане на мерки целящи да се предотвратят раждания вътре в групата; [и] насилствено прехвърляне на децата на групата към друга група”

    (“Legal definition of genocideGenocide is defined in Article 2 of the Convention on the Prevention and Punishment of the Crime of Genocide (1948) as"any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, as such: killing members of the group; causing serious bodily or mental harm to members of the group; deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part; imposing measures intended to prevent births within the group; [and] forcibly transferring children of the group to another group.”)

    Престъплението геноцид е престъпление срещу човечеството и за него няма давност.

  64. 64 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1947 Неутрално

    До коментар [#61] от "Krasimir Georgiev":

    Смешник, на краствичар краставици ще продаваш. Издателство Просвета-София. Учебник за 10 клас, 2021 г. . "Етногенезиаът на българите се свързва с древното индоевропейско население в Централна Азия (скити ,сармати и др.). стр. 29.

  65. 65 Профил на Борис
    Борис
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    До коментар [#15] от "terorio":

    Единодушието в Народното събрание е не е "почти", а е пълно. Няма политическа партия, която да е гласувала против.

  66. 66 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1947 Неутрално

    До коментар [#61] от "Krasimir Georgiev":

    История и цивилизация за 10 клас 2021 г. Издателство РИВА. Лазаров, Палангурски и др. - Произход и прародина на прабългарите, стр. 23. Цитат " са на мнение че са част от източните ирански племена "
    Искаш ли други учебници. Такива по които учат СЕГА учениците за историята на България ?

  67. 67 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    Два остри камъка , брашно не мелят. Европейците не могат да разберат балканските ни мурафети.
    —цитат от коментар 30 на Роси


    Европейци сме българите, тези отсреща са северни македонци!

    И те, ако искат да мелят брашно с нас, трябва да станат по-меки!

  68. 68 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 916 Неутрално

    До коментар [#64] от "dorn":

    Не разбирам талибанщината да се отрича произхода на българите от тюркските народи.
    Разбирам, че за по-необразованата част от населението думата "тюрки" се свързва с набиване на кол, рязане на глави и дране на кожа от османските турци. Само, че турките не са само тези оказали се в Анатолиа - тези са били най-изпадналите и диви от всички. Преди тях има изключителна тюркска култура в цяла Евразия, част от която са хуните, българите, аварите, хазарите, куманите, печенегите, че дори и унгарците (въпреки, че унгарският не е тюркски език).
    Срамно и смешно е желанието да бъдем каквото и да било друго - само не и тюрки. Това да ви напомня на желанието на някои наши съседи да са всичко друго, но не и българи?

  69. 69 Профил на Леблебия
    Леблебия
    Рейтинг: 242 Неутрално

    До коментар [#49] от "Тsonkooo":

    Ами тя Европа бе поканена да се меси - именно от България. Но не се коси, решаващият натиск никога не е идвал от Брюксел или Берлин, той само предходи на натиска от Вашингтон.

  70. 70 Профил на riemann
    riemann
    Рейтинг: 186 Неутрално

    До коментар [#49] от "Тsonkooo":Ами тя Европа бе поканена да се меси - именно от България. Но не се коси, решаващият натиск никога не е идвал от Брюксел или Берлин, той само предходи на натиска от Вашингтон.
    —цитат от коментар 69 на Леблебия


    Все си мисля, че Вашингтон, колкото и да е голям, не е по- голям от целия български народ!
    Ако народът се огъне, хак да му е! Това си е заслужил! Ако не се огънем, може да получим някакви санкции, които ще ни затруднят, но тогава трябва да си спомним едни точни думи - Всяко нещо, струва друго нещо! Просто трябва да изберем дали да сме безгръбначни пихтии, или да сме хора със самочувствие и достойнство.

    noblesse oblige
  71. 71 Профил на riemann
    riemann
    Рейтинг: 186 Неутрално

    Хей анТикви! Къде ви остана индентитетот когато влязохте в НАТО. Сега искате или не искате сте "братя по оръжие" със едни фашисктички монголо-татари бугарски! и е възможно за вашия район да бъде назначен за командващ български генерал. И няма къде да се оплачете, защото НАТО не е детска градина и няма кой да чуе оплакването ви, че лелката ви е нашляпала лъжливото и крадливо, немирно дупе. В НАТО можете да си заврете индентитетот в онуй място, дето слънцето не огрява!

    noblesse oblige
  72. 72 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 5018 Неутрално

    До коментар [#70] от "riemann":

    Мисля, че няма да се огънем, навремето пред Хитлер сме устояли, че сега ли.

  73. 73 Профил на Krasimir Georgiev
    Krasimir Georgiev
    Рейтинг: 48 Неутрално

    До коментар [#68] от "johnniewalker":

    Генетични изследвания със сигурност доказват , че няма съвпадение между генните характеристики на българи и тюрки.

  74. 74 Профил на Krasimir Georgiev
    Krasimir Georgiev
    Рейтинг: 48 Неутрално

    До коментар [#66] от "dorn":

    Ту сме тюрки ту перси ,ту хуни и ние не знаем какви са корените ни ,но искаме македонците да признаят български корени. в едно сме убедени че сме пришълци от Азия, а те не искат да са пришълци, смятат, че винаги са си били тук.

  75. 75 Профил на riemann
    riemann
    Рейтинг: 186 Неутрално

    До коментар [#70] от "riemann":Мисля, че няма да се огънем, навремето пред Хитлер сме устояли, че сега ли.
    —цитат от коментар 72 на Тsonkooo


    Да, ама тогава зад гърба ни са стояли Цар и политици, които са обичали България. На първи срещу втори февруари 1945 г.нискочелите застреляха цвета на България и напълниха с тях една дупка от авио бомба в Орандовци. От тогава и до сега, ни налазват калинки ту с азиатски, ту с отвъд океански щам.
    Ето какво е казал НВ Цар Борис трети:Министрите ми са англофили, генералите - германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил. Мислите ли, че сега нещата са много различни?

    noblesse oblige
  76. 76 Профил на riemann
    riemann
    Рейтинг: 186 Весело

    До коментар [#66] от "dorn":Ту сме тюрки ту перси ,ту хуни и ние не знаем какви са корените ни ,но искаме македонците да признаят български корени. в едно сме убедени че сме пришълци от Азия, а те не искат да са пришълци, смятат, че винаги са си били тук.
    —цитат от коментар 74 на Krasimir Georgiev


    Истината е, че ако ние сме дошли от Южна Америка примерно, то и те са дошли от там. Друтгото е пер ла шашма дел пополо.

    noblesse oblige
  77. 77 Профил на Krasimir Georgiev
    Krasimir Georgiev
    Рейтинг: 48 Неутрално

    До коментар [#76] от "riemann":

    Все по повече факти излизат ,които и по–рано са били известни, но са прикривани ,които доказват, че българите не са пришълци.

  78. 78 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 5018 Неутрално

    До коментар [#77] от "Krasimir Georgiev":

    Ако проследим артефактите, траките са българи според ДНК от "тракийските" могили, понеже са били много свободолюбиви голяма част са прогонени след завладяването на Тракия от римляните, после през Анадола, Сирия, Волжска България, Украйна се завръщат по родните места.
    Между другото, в стари карти от турско време българските територии са обозначени като Тракия.

  79. 79 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1995 Неутрално

    Срещата на този господин от ЕС с Борисов в качеството му на никакъв,дава много лоши сигнали към българския народ,който иска да се оттърве от мутрата и прокажената му партия.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK